Ik heb meer dan 1500 uur aan diablo 3 tijd in de consoleversies gestoken verdeeld over de Xbox 360 en Xbox seriesX, Switch en playstation. Speelt uitstekend op een console. Het enige is dat voor diablo 3 er een speciale console UI is gemaakt en D4 een generiekere UI heeft waarbij PC en console dezelfde UI delen.Harmen schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 11:39:
[...]
Dan is de keuze snel gemaakt. Zal er eens over nadenken.
Is het een beetje speelbaar op een console kwa controls etc?
Ik vermoed dat je ze allemaal al gespeeld hebt maar toch voor de zekerheid:uchiha tijntje schreef op woensdag 12 april 2023 @ 11:40:
Ik ben op zoek naar wat onbekendere uitdagende games met een trial and error concept. Ik heb de meeste bekende games in dit genre al wel gespeeld denk ik. Dus Souls achtige games, Trials serie, games als Sifu en Hi-fi Rush, etc. Iemand nog wat tips waar weinig mensen van gehoord hebben?
Alles staat op Gamepass.
Star Wars: Jedi Fallen Order
Ninja Gaiden
Hades
Trek to Yomi
Death's Door
Dead Cells
Dante's Inferno
Darkest Dungeon
My Friend Pedro
Somerville
Tainted Grail
Unsouled
En heel misschien Wild Hearts en Monster Hunter? Ander type games maar wel moeilijk.
Signalis zelf niet gespeeld maar die volgens mij ook.
Oh en offtopic maar erg benieuwd naar hoe je Ghostwire gaat vinden. Onze meningen sluiten veelal op elkaar aan en dit maakt me best nieuwsgierig.
Die heb ik al gespeeld. Leuke game met hele toffe art stijl.kevlar01 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 12:39:
[...]
Trek to Yomi al geprobeerd?
[YouTube: Trek to Yomi Gameplay Xbox Series X Gamepass]
Rise & Shine gekochtWom schreef op woensdag 12 april 2023 @ 12:40:
Devil May Cry misschien?
Goed, dat is nu niet echt een onbekendere titel ...
Hyper Light Drifter misschien? Dat is een 2D souls-like. Komt vaak voor in lijstjes van lastige games.
Kreeg deze ook nog als tip doorgestuurd: Rise & Shine: https://www.xbox.com/en-U...e/rise-shine/BR3152PVJV5J
Heb de meeste idd gespeeldTimothy3000 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 13:13:
[...]
Ik vermoed dat je ze allemaal al gespeeld hebt maar toch voor de zekerheid:
Alles staat op Gamepass.
Star Wars: Jedi Fallen Order
Ninja Gaiden
Hades
Trek to Yomi
Death's Door
Dead Cells
Dante's Inferno
Darkest Dungeon
My Friend Pedro
Somerville
Tainted Grail
Unsouled
En heel misschien Wild Hearts en Monster Hunter? Ander type games maar wel moeilijk.
Signalis zelf niet gespeeld maar die volgens mij ook.
Oh en offtopic maar erg benieuwd naar hoe je Ghostwire gaat vinden. Onze meningen sluiten veelal op elkaar aan en dit maakt me best nieuwsgierig.
Nog niet begonnen met Ghostwire trouwens. Voor nu even op zoek naar een wat kortere game.
Thanks voor de reacties.
[ Voor 10% gewijzigd door uchiha tijntje op 12-04-2023 13:36 ]
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Er zijn een aantal variabelen waar je rekening mee moet houden. De Series S is inderdaad digital only. Je kunt dus geen fysieke games er op afspelen. Deze digitale games koop je in de Xbox Store of via game codes bij externe aanbieders. De licentie op die game is dan van jou. Je kunt deze dan net zo vaak verwijderen en opnieuw downloaden als je wilt.Waypoint schreef op woensdag 12 april 2023 @ 13:05:
Ik ben in de markt voor een nieuwe Xbox , heb nog een 360 staan die ik af en toe gebruik 😅. Omdat ik soms maar 1 avond in de maand game vond ik de Xbox s wel prima geprijsd. Speel vnl call of duty single player of zoiets als far cry.
Ik begrijp alleen niet goed hoe dat met de Xbox s games gaat. Wat ik begrijp is dat je alleen de games digitaal kunt downloaden. Zijn de games een beetje aantrekkelijk geprijsd af en toe? Ik weet niet hoe het nu is , maar vroegah kocht ik ook regelmatig via marktplaats of shops een 2dehands game.
Als je een game even hebt gekocht , maar je over de 10/11 games gaat, dan verwijderd hij de game (ivm beperkte opslag Xbox ) maar houd je de licentie als het ware ? Dus als je de game weer verder wilt spelen dan moet hij even downloaden.
Ps. Deze vraag is ongetwijfeld vaker langs gekomen , maar ik kon hem niet vinden.
Ik game dus af en toe en snap dat de Xbox x beter is, maar hij is ook bijna 2x zo duur. Wil natuurlijk wel voorkomen dat ik iets over het hoofd zie met die digitale games
Ook zijn er games die Play Anywhere zijn, die kun je dan eventueel ook op je PC spelen (met diezelfde licentie). Savegames ed. zijn dan ook tussen de verschillende platformen uit te wisselen.
Er zijn regelmatig aanbiedingen op digitale games, maar het algemene beeld is wel dat fysieke games wat sneller in waarde zakken op de tweedehands markt. Maar het gemak van digitaal is ook wat waard natuurlijk (zeker icm. het snel wisselen tussen games wat de Xbox kan: Quick Resume).
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Het hangt heel erg van je eigen gedrag af... Als je iemand bent die veel games tweedehands koopt/verkoopt dan is een X het daarvoor al snel waard. Als je niet zoveel games speelt en je vindt het niet erg om te wachten tot een game in de sale gaat ipv het meteen bij launch te moeten hebben dan is digitaal op een S geen enkel probleem, er komen meer dan genoeg sales langs.Waypoint schreef op woensdag 12 april 2023 @ 13:05:
Ik ben in de markt voor een nieuwe Xbox , heb nog een 360 staan die ik af en toe gebruik 😅. Omdat ik soms maar 1 avond in de maand game vond ik de Xbox s wel prima geprijsd. Speel vnl call of duty single player of zoiets als far cry.
Ik begrijp alleen niet goed hoe dat met de Xbox s games gaat. Wat ik begrijp is dat je alleen de games digitaal kunt downloaden. Zijn de games een beetje aantrekkelijk geprijsd af en toe? Ik weet niet hoe het nu is , maar vroegah kocht ik ook regelmatig via marktplaats of shops een 2dehands game.
Als je een game even hebt gekocht , maar je over de 10/11 games gaat, dan verwijderd hij de game (ivm beperkte opslag Xbox ) maar houd je de licentie als het ware ? Dus als je de game weer verder wilt spelen dan moet hij even downloaden.
Ps. Deze vraag is ongetwijfeld vaker langs gekomen , maar ik kon hem niet vinden.
Ik game dus af en toe en snap dat de Xbox x beter is, maar hij is ook bijna 2x zo duur. Wil natuurlijk wel voorkomen dat ik iets over het hoofd zie met die digitale games
Als je wel veel verschillende games wil proberen maar niet heel specifiek bent in exact welke games je wil dan zou je ook eens naar gamepass kunnen kijken. Voor de standaard prijs van 13 euro per maand wat duur denk ik als je maar zo weinig gamet, maar als je je wel al vast zou willen leggen voor een aantal jaar dan zijn er wel manieren om het een stuk goedkoper voor een aantal jaar te krijgen (of eventueel is er zelfs iets met niet stapelbare maandcodes te doen). Kijk daarvoor in het gamepass topic. Onder de 5 euro per maand is vrij makkelijk te doen. Hoe ver er onder hangt af van hoeveel moeite je wil doen en eventueel risico wil lopen met buitenlandse codes.
Je kunt ook eens in het Xbox one topic kijken, daar worden nog regelmatig links gepost door GS88 naar overzichten van de sales (is voor de meeste games gewoon hetzelfde tussen xbox one en de series). Dan kun je een idee krijgen van wat er regelmatig langskomt en voor wat voor prijzen.
Gamertag: FinrazielNL
Ik ben ook relatief nieuw (game nu zo'n 5 maanden op de xbox), en heb zowel de S als de X. De console verschillen niet zoveel, voor mij is het grootste verschil de opslag van 512GB vs 1TB. Je kan echter een externe ssd eraan hangen (ik heb de samsung T5 eraan hangen), en dan kun je snel spelletjes verplaatsen tussen de interne storage (waar je ze kan spelen) en die externe (waar je ze op kan bewaren en het voordeel is dat je ze niet opnieuw hoeft te downloaden). Je moet zo'n SSD wel speciaal formatteren, dus je kan er dan verder niets anders meer mee.Waypoint schreef op woensdag 12 april 2023 @ 13:05:
Een aantal antwoorden/tips:
- je kan relatief goedkoop 3 jaar gamepass ultimate kopen; je koopt 3 jaar gold en upgrade het dan voor 1 euro. Kosten zijn 95 euro (via vpn en in buitenland kopen) tot 150 euro voor die 3 jaar
- digitale codes zijn gekoppeld aan je game-account, niet aan je xbox. Dus deinstalleren van een spel tussendoor maakt niet uit. Ook kan ik een gekocht spel op mijn S en X tegelijk installeren en op beide spelen
- Deze week resident evil 2 remake gekocht, bij de MS-store is dat 40 euro (https://www.xbox.com/nl-n...ident-evil-2/bwmh951m3g3p). Maar in eneba rond de 4 euro (https://www.eneba.com/xbo...e-xbox-live-key-argentina). Die is dan wel voor een ander gebied, maar bij het claimen (wat je dus op je account doet en niet per se op je xbox) hoef je op een Windows pc/laptop alleen je Region op Argentinie te zetten, dan de xbox app openen en die gekochte key claimen. Dan werkt het op iedere xbox waar je ingelogd bent met jouw account.
Ik las laatst dat het gestopt is, de 1 euro. Maar of de truuk erdoor niet werkt weet ik niet.sewer schreef op woensdag 12 april 2023 @ 13:59:
[...]
Een aantal antwoorden/tips:
- je kan relatief goedkoop 3 jaar gamepass ultimate kopen; je koopt 3 jaar gold en upgrade het dan voor 1 euro. Kosten zijn 95 euro (via vpn en in buitenland kopen) tot 150 euro voor die 3 jaar
Bron: https://nl.hardware.info/...xbox-game-pass-gebruikers
Zijn twee verschillende dingen. Nog steeds mogelijk om op dezelfde wijze te upgraden naar Game Pass Ultimate.polopolo150 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 14:32:
[...]
Ik las laatst dat het gestopt is, de 1 euro. Maar of de truuk erdoor niet werkt weet ik niet.
Bron: https://nl.hardware.info/...xbox-game-pass-gebruikers
Maar krijg je nog steeds 36 maanden Game Pass Ultimate nu het niet meer 1 euro is?L23 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 14:50:
[...]
Zijn twee verschillende dingen. Nog steeds mogelijk om op dezelfde wijze te upgraden naar Game Pass Ultimate.
Ja.polopolo150 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 15:06:
[...]
Maar krijg je nog steeds 72 maanden Game Pass Ultimate nu het niet meer 1 euro is?
De Elite Series 2 heeft een flink aantal nieuwe kleuren gekregen in het Design Lab: https://news.xbox.com/en-...ox-design-lab-got-better/
Helaas de grips enkel in zwart nog steeds als ik het zo snel zie. Maar mocht je in de markt zijn voor een Elite Series 2, nu dus nog extra smaakjes :-)
Helaas de grips enkel in zwart nog steeds als ik het zo snel zie. Maar mocht je in de markt zijn voor een Elite Series 2, nu dus nog extra smaakjes :-)
Ja daar zitten een paar mooie kleurtjes bij! Jammer dat de problemen nog steeds niet opgelost zijn, anders had ik er allang weer een gekocht.Wom schreef op woensdag 12 april 2023 @ 15:26:
De Elite Series 2 heeft een flink aantal nieuwe kleuren gekregen in het Design Lab: https://news.xbox.com/en-...ox-design-lab-got-better/
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Twee van de beste games van vorig jaar :uchiha tijntje schreef op woensdag 12 april 2023 @ 11:40:
Ik ben op zoek naar wat onbekendere uitdagende games met een trial and error concept. Ik heb de meeste bekende games in dit genre al wel gespeeld denk ik. Dus Souls achtige games, Trials serie, games als Sifu en Hi-fi Rush, etc. Iemand nog wat tips waar weinig mensen van gehoord hebben?
- Steelrising (Dark Souls tijdens de franse revolutie, erg fijn spel)
- Thymesia (Sekiro in een kruidig jasje, flink uitdagend spel)
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Redfall is launching on Xbox consoles with Quality mode only:
— Redfall (@playRedfall) 12 april 2023
Xbox Series X: 4K 30 FPS
Xbox Series S: 1440p 30 FPS
60 FPS Performance mode will be added via game update at a later date. pic.twitter.com/NLaGsMbwdW
Matig dat er niet direct een 60FPS modus is eigenlijk.
Ja, wacht nog wel even met spelen in dat geval.Wom schreef op woensdag 12 april 2023 @ 16:58:
[Twitter]
Same here.
Ik ben nu Hogwarts aan het doen en wordt gek van de screen tearing. Elke vier stappen doet het beeld raar. Ook in menus enzo. Iemand een idee wat ik hieraan kan doen?
Ik ben nu Hogwarts aan het doen en wordt gek van de screen tearing. Elke vier stappen doet het beeld raar. Ook in menus enzo. Iemand een idee wat ik hieraan kan doen?
Wow die zag ik niet aankomen. Uiterst pijnlijk om met dit bericht te moeten komen. Je zou verwachten dat de extra power nu eindelijk op het scherm te zien zou moeten zijn. Stel hem dan uit tot je dit kan leveren.Wom schreef op woensdag 12 april 2023 @ 16:58:
[Twitter]
Raar. HDR weer aangezet en het lijkt over.Timothy3000 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 17:17:
Same here.
Er moet en zal een Xbox game uitkomen. Uitstel is geen optie kennelijk.Lekkerboeie86 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 17:18:
[...]
Wow die zag ik niet aankomen. Uiterst pijnlijk om met dit bericht te moeten komen. Je zou verwachten dat de extra power nu eindelijk op het scherm te zien zou moeten zijn. Stel hem dan uit tot je dit kan leveren.
Is al weer ff geleden dat ik hem uitgespeeld heb, dus weet het niet helemaal meerTimothy3000 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 17:25:
[...]
Raar. HDR weer aangezet en het lijkt over.
Uiteindelijk had ik hem volgens mij in fidelity mode met raytracing en cap frame rate op Off.
Kan mij niet herinneren dat ik daarmee tearing etc gezien heb.
DOA.Wom schreef op woensdag 12 april 2023 @ 16:58:
[Twitter]
Dat wordt wachten op de patch. Wel teleurstellend, want keek er echt naar uit. Wat mij betreft stellen ze hem uit.
Maar gelukkig 4 mei alweer een nieuwe game om te spelen.
Maar gelukkig 4 mei alweer een nieuwe game om te spelen.
Ravenlok (from the creators of Echo Generation) is coming exclusively to Xbox & PC and Day One to Xbox Game Pass on May 4.
— Klobrille (@klobrille) 12 april 2023
New trailer: https://t.co/lHqTQ64RhY pic.twitter.com/sCpRSdze9n
[ Voor 20% gewijzigd door uchiha tijntje op 12-04-2023 18:23 ]
Wtf.Wom schreef op woensdag 12 april 2023 @ 16:58:
[Twitter]
Ik keek er naar uit maar dan kies ik wel voor tears of the kingdom als mei game die ik spelen ga. Zit toch geen fps verschil tussen in dat geval en van dit soort stupiditeit heb ik geen zin om op te wachten. In juni komt Diablo 4 al dus ik zie wel of ik het ooit nog ga spelen.
Wat vinden we van Ghostwire Tokyo ?
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Tjonge jonge het lukt Microsoft gewoon niet om hun exlusieve voorjaars game fatsoenlijk te lanceren.En dat voor een first-person shooter.Wom schreef op woensdag 12 april 2023 @ 16:58:
[Twitter]
Ja ik las het, erg jammer, dan maar hopen op Starfield en Forza Motorsport beter gaan uitkomen.jori040 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 20:51:
[...]
Tjonge jonge het lukt Microsoft gewoon niet om hun exlusieve voorjaars game fatsoenlijk te lanceren.En dat voor een first-person shooter.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Zet de hoop maar op een laag pitje.Linksquest schreef op woensdag 12 april 2023 @ 20:54:
[...]
Ja ik las het, erg jammer, dan maar hopen op Starfield en Forza Motorsport beter gaan uitkomen.
Voor dit bericht was mijn interesse in Redfall al ver gezakt.Ik ben toch wat anders van Arkane gewend.
Gelukkig zijn er nog uitgevers[Capcom/RE4] die een game wel bijna perfect kunnen lanceren.
Nu is de vraag of de lanceerdatum een moetje was door MS of dat ze simpelweg moeite hebben om de game op 60fps te krijgen.Wom schreef op woensdag 12 april 2023 @ 16:58:
[Twitter]
Als het dat laatste is dan zie ik het met Starfield icm met 60 fps al helemaal niet meer goed komen en zal ik mij langzamerhand weer terug gaan trekken naar de pc. Zeker nu ik die toch al aan de TV heb moeten aansluiten om Retroarch te kunnen spelen (thanks MS
Redfall lijkt mij toch al een DOA zelfs zonder dit bericht, maar er zullen vast wel wat mensen die deze zielloze game weten op te hemelen (mijn mening).
DOA lijkt me wat overdreven. Sowieso al. Zowel voor als na de 60fps patch zullen er zat mensen zijn die hem gaan spelen. Blijft een Arkane game. Die zijn over het algemeen altijd fantastisch. Dus ik blijf goede hoop houden op een 60fps patch en een fantastische speelervaring. Even wachten nog!
Wat vindt jij ervan?justifire schreef op woensdag 12 april 2023 @ 19:04:
[ Voor 22% gewijzigd door Timothy3000 op 12-04-2023 21:45 ]
Nog druk met Atomic Heart, te veel games, te weinig tijdTimothy3000 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 21:42:
DOA lijkt me wat overdreven. Sowieso al. Zowel voor als na de 60fps patch zullen er zat mensen zijn die hem gaan spelen. Blijft een Arkane game. Die zijn over het algemeen altijd fantastisch. Dus ik blijf goede hoop houden op een 60fps patch en een fantastische speelervaring. Even wachten nog!
[...]
Wat vindt jij ervan?
Ik ben blij dat ik niet zo gevoelig ben voor 30 fps zoals kennelijk de meeste van jullie. Ik merk het verschil niet zo heel erg.
PSN ID Binloading_nl
Tot nu toe valt het niet tegen. Was bang (haha) voor jumpscares maar dat viel reuze mee. Ik heb een zwak voor Japan, hun cultuur en Shintoïsme, en dit combineert een hele hoop.justifire schreef op woensdag 12 april 2023 @ 19:04:
Graphics zijn niet om over naar huis te schrijven maar zijn functioneel voor het spel. Verhaal zelf is nog wat magertjes, maar ik ben ook niet super ver gekomen vanavond, dus wellicht dat het even op gang moet komen
Het is reeds 1 april geweest en zelfs op die dag is het verspreiden van desinformatie gewoon niet leuk of nog sterker; onnodig. Zeker als je de /s of 'safetysmiley' achterwege laat.
Voortaan wellicht even 3 keer nadenken voor je het op een dergelijke manier in een topic slingert
[ Voor 29% gewijzigd door Notna op 12-04-2023 23:15 ]
Het verschil is wel heel groot en duidelijk merkbaar, maar ik vind het prima om beiden te spelen want voor de Xbox Series X was niemand het gewend op een console. Natuurlijk zal mijn voorkeur wel uitgaan naar die 60fps nu ik het verschil zelf heb ervaren, maar ik speel nu ook vaak genoeg nog spellen met 30fps.steefje schreef op woensdag 12 april 2023 @ 22:27:
Ik ben blij dat ik niet zo gevoelig ben voor 30 fps zoals kennelijk de meeste van jullie. Ik merk het verschil niet zo heel erg.
Alleen word het wel eens tijd dat er zoveel jaar na release van de Xbox Series X dat 60fps standaard mag gaan worden en niet telkens een keus is tussen verschillende modussen, waar je of kwaliteit of fps krijgt. Of ik ben gek maar de Xbox Series X kan beiden toch wel aan want de Xbox Series X werd door Microsoft toch echt aangekondigd als een krachtige console. Maar dat is natuurlijk mijn mening erover
Ik.hoop dat we in 2024 een stuk meer van de ware kracht gaan zien van de Xbox Series X
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
HiFi Rush heeft afgelopen week een update gekregen, waarbij je meer opties hebt om de game wat toegankelijker te maken. Als ik het zo snel lees moet hij voor iedereen wel uit te spelen zijn. Kan een tip zijn als je er moeite mee had.
https://bethesda.net/en/a...es?linkId=100000198297215
https://bethesda.net/en/a...es?linkId=100000198297215
Dat klopt niet, al op de snes, en ook PS1,2 en 3 waren er zeker games die 60fps draaiden. Meer dan je zou denken.G_Dragon schreef op woensdag 12 april 2023 @ 23:28:
[...]
maar ik vind het prima om beiden te spelen want voor de Xbox Series X was niemand het gewend op een console.
Ubisoft+ just showed up on my Xbox Homescreen. However, when clicked it goes to a dead URL. Must be close, right?@JezCorden #Xbox #Ubisoft #SuperPumped pic.twitter.com/SEMrCR2wNu
— mocoworm (@mocoworm) 12 april 2023
Ubisoft+ lijkt er snel aan te komen.
Het hangt ook erg van de game af... Ik heb ook wel 30 fps games gespeeld waar ik er geen last van had vroeger (voor de xsx), maar ook games afgezet omdat ik het onspeelbaar vond er door. En een van die games was Dishonored (van Arkane), die heb ik later uiteindelijk op pc gespeeld.G_Dragon schreef op woensdag 12 april 2023 @ 23:28:
[...]
Het verschil is wel heel groot en duidelijk merkbaar, maar ik vind het prima om beiden te spelen want voor de Xbox Series X was niemand het gewend op een console. Natuurlijk zal mijn voorkeur wel uitgaan naar die 60fps nu ik het verschil zelf heb ervaren, maar ik speel nu ook vaak genoeg nog spellen met 30fps.
Alleen word het wel eens tijd dat er zoveel jaar na release van de Xbox Series X dat 60fps standaard mag gaan worden en niet telkens een keus is tussen verschillende modussen, waar je of kwaliteit of fps krijgt. Of ik ben gek maar de Xbox Series X kan beiden toch wel aan want de Xbox Series X werd door Microsoft toch echt aangekondigd als een krachtige console. Maar dat is natuurlijk mijn mening erover
Ik.hoop dat we in 2024 een stuk meer van de ware kracht gaan zien van de Xbox Series X
Ik ben gek op RDR2. Maar elke keer als ik speelde had ik last van de 30fps. Heb nu een TV met VRR en LFC en zelfs nu vind ik het niet echt fijn om naar te kijken. Iedereen met het voor zichzelf bepalen natuurlijk, maar ik weiger om alles beneden de 40 fps (met VRR) te spelen.
(nu hou ik ook niet van first person games of pure shooters, dus Redfall is voor mij sowieso al geen game die ik ga spelen, maar toch
)
(nu hou ik ook niet van first person games of pure shooters, dus Redfall is voor mij sowieso al geen game die ik ga spelen, maar toch
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Hmm dat lag iets genuanceerder.Mutatie schreef op donderdag 13 april 2023 @ 00:14:
[...]
Dat klopt niet, al op de snes, en ook PS1,2 en 3 waren er zeker games die 60fps draaiden. Meer dan je zou denken.
PAL signaal, wat toen de standaard was in o.a. europa, stond op 25 fps met een refreshrate van 50hz.
NTSC, Amerikaanse standaard, was 29,97 fps met een refreshrate van 60hz.
[ Voor 5% gewijzigd door PepieNL op 13-04-2023 08:55 ]
Als die (zoals de verwachting is) voor full price (€15/maand) naar Xbox komt verwacht ik niet echt dat het een groot succes word.
Als ik voor mezelf spreek, ik vind Ubisoft games op z'n tijd best geinig, maar dan op dezelfde manier als dat ik EA games 'wel geinig' vind. De combinatie met Gamepass is voor mij daarin perfect, dan kan ik ze tzt een keer spelen.
Al zie ik dat de prijsstelling gelijk is aan EA Play Pro, maar Ubisoft lijkt geen gradatie eronder aan te bieden waarbij je alleen maar 'oudere' games speelt.
Ben benieuwd hoe het uitpakt, maar ik verwacht er niet heel veel van.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Ik heb dat met NFS Heat. Die draait dus op 30 fps op de Series X, en er zijn geen signalen dat dat ooit aangepast gaat worden (terwijl die waarschijnlijk gemakkelijk op 60 fps kan draaien)ArthurMorgan schreef op donderdag 13 april 2023 @ 07:02:
Ik ben gek op RDR2. Maar elke keer als ik speelde had ik last van de 30fps. Heb nu een TV met VRR en LFC en zelfs nu vind ik het niet echt fijn om naar te kijken. Iedereen met het voor zichzelf bepalen natuurlijk, maar ik weiger om alles beneden de 40 fps (met VRR) te spelen.
(nu hou ik ook niet van first person games of pure shooters, dus Redfall is voor mij sowieso al geen game die ik ga spelen, maar toch)
Ik ben 60 fps gewend van Forza Horizon, dat draait silky smooth.
Verwijderd
Ubisoft mag voor mij de plaats van EA innemen op gamepass. Veel meer games naar mijn smaak. Zat ik al een tijdje op te wachten al moet ik zeggen nu Riders Republic in Plus komt ik nog even moet kijken wat er over blijft voor mij. De laatste AC’s en FC’s zijn al in huis.
Er zijn amper games uitgekomen en de games die ze hebben zijn bijna continu in de aanbieding. Zou dus prima moeten lukken in gamepass zou je zeggen.
Redfall bekijk ik wel ooit in 60fps als er tijd voor is.
Er zijn amper games uitgekomen en de games die ze hebben zijn bijna continu in de aanbieding. Zou dus prima moeten lukken in gamepass zou je zeggen.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2023 08:12 ]
Verwijderd
Ik vraag mij af wat de reden is. In deze game zit ook coop zal het te maken hebben met moeite om de boel te laten draaien op de Series S zoals het baldur's gate 3 bericht? Dat daar meer energie in is gaan zitten dan 60fps op de Series X mogelijk te maken.Beakzz schreef op woensdag 12 april 2023 @ 21:30:
[...]
Nu is de vraag of de lanceerdatum een moetje was door MS of dat ze simpelweg moeite hebben om de game op 60fps te krijgen.
Als het dat laatste is dan zie ik het met Starfield icm met 60 fps al helemaal niet meer goed komen en zal ik mij langzamerhand weer terug gaan trekken naar de pc. Zeker nu ik die toch al aan de TV heb moeten aansluiten om Retroarch te kunnen spelen (thanks MS)
Redfall lijkt mij toch al een DOA zelfs zonder dit bericht, maar er zullen vast wel wat mensen die deze zielloze game weten op te hemelen (mijn mening).
Ben benieuwd naar de reden.
Edit: de game heeft geen split screen dus dit zal het niet zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2023 08:32 ]
Maar NFS Heat is een game die is uitgebracht ver voordat überhaupt een XSX op de markt was. Er zijn legio games die vanuit de standaard toentertijd op 30fps draaien, terwijl de XSX ze prima op 60fps zou kunnen draaien.kevlar01 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 07:59:
[...]
Ik heb dat met NFS Heat. Die draait dus op 30 fps op de Series X, en er zijn geen signalen dat dat ooit aangepast gaat worden (terwijl die waarschijnlijk gemakkelijk op 60 fps kan draaien)
[YouTube: Need for Speed Heat Xbox Series X Gameplay Review [Xbox Game Pass]]
Ik ben 60 fps gewend van Forza Horizon, dat draait silky smooth.
Wat dat betreft nog steeds jammer dat MS is gestopt met hun eigen fps boost programma.
Om nog even verder te gaan met de 30fps vs 60fps discussie rondom Redfall, ik vind het voor een console als de XSX echt onacceptabel dat enkel een 30fps modus beschikbaar is. Mijn inziens is het verschil in beleving echt groot. En dan nu ook nog eens bij een exclusive! MS maakt het zichzelf hier heel erg lastig mee om geloofwaardig over te komen. Deze game had gewoon uitgesteld moeten worden. Wat dat betreft blijken ze weinig geleerd te hebben van het fiasco rondom Halo Infinite destijds...
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Agree. Bij EA vind ik eigenlijk alleen FIFA interessant om te spelen.Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2023 @ 08:09:
Ubisoft mag voor mij de plaats van EA innemen op gamepass.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Dat is niet best nee. Reden genoeg voor mij om die game zelfs op gamepass links te laten liggen voorlopig. Dit is wel een game die veel baat heeft bij 60fps en nu is de game grafisch ook niet dusdanig indrukwekkend dat 60fps niet mogelijk is.Rossi46 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 08:55:
Om nog even verder te gaan met de 30fps vs 60fps discussie rondom Redfall, ik vind het voor een console als de XSX echt onacceptabel dat enkel een 30fps modus beschikbaar is. Mijn inziens is het verschil in beleving echt groot. En dan nu ook nog eens bij een exclusive! MS maakt het zichzelf hier heel erg lastig mee om geloofwaardig over te komen. Deze game had gewoon uitgesteld moeten worden. Wat dat betreft blijken ze weinig geleerd te hebben van het fiasco rondom Halo Infinite destijds...
Als de XSS 1440p 30fps doet dan mag je van de XSX zeker 60fps op die resolutie verwachten. Het zal wel niet stabiel genoeg draaien op de XSX op 60fps. Wellicht niet voldoende geoptimaliseerd voor de cpu, waardoor de game te veel dipt.
[ Voor 12% gewijzigd door Hulleman op 13-04-2023 10:20 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Jammer van Redfall op 30fps, ga toch eerst Jedi Survivor spelen. Hopelijk is hij daarna snel gepatched.
Klopt maar dan werd het ingewikkelder, er speelt nog meer mee(scrolling/parallax vs sprite updates e.d.). Het gros op de SNES lijkt toch echt 50/60 fps(PAL/NTSC). Enkele games uitgezonderd (zoals starfox e.d.) Toen ik paar jaren geleden m'n SNES op een CRT aansloot schrok ik hoe soepel het beeld is (wss mede de CRT techniek)PepieNL schreef op donderdag 13 april 2023 @ 07:26:
[...]
Hmm dat lag iets genuanceerder.
PAL signaal, wat toen de standaard was in o.a. europa, stond op 25 fps met een refreshrate van 50hz.
NTSC, Amerikaanse standaard, was 29,97 fps met een refreshrate van 60hz.
VRR doet ook niks op 30fps.ArthurMorgan schreef op donderdag 13 april 2023 @ 07:02:
Overdreven gedoe vind ik het zelf, zeker diegenen die roepen dat Redfall maar uitgesteld moet worden.
Er zijn genoeg mensen die minder problemen hebben met het ontbreken van een Performance mode.
Er zijn genoeg mensen die minder problemen hebben met het ontbreken van een Performance mode.
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Ik vind deze video wel verhelderend. Al ben ik normaliter niet echt een fan van dit YouTube kanaal (voor mijn gevoel niet objectief genoeg). Lang verhaal kort: de recente preview van Redfall werd gespeeld op de PC en niet op de XSX en zelfs toen liep de game niet vloeiend, ondanks pogingen om de game grafisch minder belastend te laten draaien. Wel op 60fps overigens. Op de PC dus...Hulleman schreef op donderdag 13 april 2023 @ 10:19:
[...]
Dat is niet best nee. Reden genoeg voor mij om die game zelfs op gamepass links te laten liggen voorlopig. Dit is wel een game die veel baat heeft bij 60fps en nu is de game grafisch ook niet dusdanig indrukwekkend dat 60fps niet mogelijk is.
Als de XSS 1440p 30fps doet dan mag je van de XSX zeker 60fps op die resolutie verwachten. Het zal wel niet stabiel genoeg draaien op de XSX op 60fps. Wellicht niet voldoende geoptimaliseerd voor de cpu, waardoor de game te veel dipt.
De reacties spreken boekdelen, toch? Het is gewoon oliedom om het op deze gebrekkige manier uit te brengen. Zéker in het geval van een First Person Shooter. Je weet dat er gezeik van komt. En terecht (wat mij betreft). Het hele sentiment rondom te game is nu 'kapot'. Zie dat maar weer te repareren. Alle trailers en andere marketing inspanningen voor niets geweest. Duur geintje...On_E schreef op donderdag 13 april 2023 @ 11:03:
Overdreven gedoe vind ik het zelf, zeker diegenen die roepen dat Redfall maar uitgesteld moet worden.
En ik haal niet voor niets Halo Infinite erbij, ook die game was na het uitbrengen van de beruchte trailer besmet en daar is het nooit meer echt mee goed gekomen.
Mja Ubisoft+ is cool voor wie de afgelopen jaren onder een steen heeft gelegen en ineens allemaal dingen kan doen, maar van de laatste 2 jaar is Ubi echt bizar slecht. Veel games halfbakken uitgebracht en al vrij snel weer geannuleerd (waarbij je ook al op je klompen kon aanvoelen dat dit niks was). Het is wachten tot ze wat nieuws uitbrengen, want er is nu eigenlijk geen reden om nog wat daarvan aan te schaffen.Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2023 @ 08:09:
Ubisoft mag voor mij de plaats van EA innemen op gamepass. Veel meer games naar mijn smaak. Zat ik al een tijdje op te wachten al moet ik zeggen nu Riders Republic in Plus komt ik nog even moet kijken wat er over blijft voor mij. De laatste AC’s en FC’s zijn al in huis.
Het sentiment rond deze game is al lang kapot. Mede vanwege de discussie over onder andere de exclusiviteit. Arkane games zijn verder nooit echt bij een enorm grote groep populair geweest.Rossi46 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 11:18:
[...]
De reacties spreken boekdelen, toch? Het is gewoon oliedom om het op deze gebrekkige manier uit te brengen. Zéker in het geval van een First Person Shooter. Je weet dat er gezeik van komt. En terecht (wat mij betreft). Het hele sentiment rondom te game is nu 'kapot'. Zie dat maar weer te repareren. Alle trailers en andere marketing inspanningen voor niets geweest. Duur geintje...
Ik ben wel groot fan van de Arkane games en kijk er daarom wel naar uit, maar ik wacht even op de patch. Genoeg andere games die komende weken uitkomen. Iedereen heeft die keuze trouwens, dus klagen over 30fps terwijl duidelijk is dat er een performance mode komt is enigszins overtrokken. Wat ik wel jammer vind is het gebrek aan goede communicatie. Iets wat ze de laatste jaren een stuk beter hebben gedaan, maar toch ook soms enorme steken laten vallen.
Dat vind ik dus niet. Het is duidelijk dat het product bij release technisch niet in beste staat is, omdat die 60fps mode er later in gepatcht wordt. Dat is gewoon kwalijk.uchiha tijntje schreef op donderdag 13 april 2023 @ 11:56:
[...]
klagen over 30fps terwijl duidelijk is dat er een performance mode komt is enigszins overtrokken.
Verwijderd
Tot Redfall goed blijkt te zijn en een 60fps patch is uitgekomen dan speelt iedereen braaf de game via gamepass. Dan zijn alle wonden weer genezen.
Gamers kunnen heel boos zijn en dat kan ook weer heel snel over zijn.
Treurig om de zoveelste grotere Xbox exlusive zo gelanceerd te zien worden. Stel je voor dat Gran Turismo of God of War enkel in 30fps was uitgekomen..
Treurig om de zoveelste grotere Xbox exlusive zo gelanceerd te zien worden. Stel je voor dat Gran Turismo of God of War enkel in 30fps was uitgekomen..
Het beste is uitstel, dat heb ik ook eerder aangegeven. Maar daar kiezen ze niet voor zoals het er nu naar uitziet. Echter je kunt ervoor kiezen om de game nu te spelen, met de wetenschap dat je bepaalde grafische settings hebt, of te kiezen om te wachten. Het zou ze sieren als ze aangeven wanneer die patch komt.Hulleman schreef op donderdag 13 april 2023 @ 11:59:
[...]
Dat vind ik dus niet. Het is duidelijk dat het product bij release technisch niet in beste staat is, omdat die 60fps mode er later in gepatcht wordt. Dat is gewoon kwalijk.
Stel je voor dat je een game released en daarna enorme microtransactions invoert, zodat het niet in de reviews naar voren kwam.Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2023 @ 12:02:
Tot Redfall goed blijkt te zijn en een 60fps patch is uitgekomen dan speelt iedereen braaf de game via gamepass. Dan zijn alle wonden weer genezen.Gamers kunnen heel boos zijn en dat kan ook weer heel snel over zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door uchiha tijntje op 13-04-2023 12:04 ]
Verwijderd
Dat achteraf doen in een game is ook waardeloos inderdaad en al helemaal zonder het aan te kondigen vooraf.uchiha tijntje schreef op donderdag 13 april 2023 @ 12:04:
[...]
Stel je voor dat je een game released en daarna enorme microtransactions invoert, zodat het niet in de reviews naar voren kwam.
Het is toch lachwekkend dat deze optie niet vanaf dag 1 aanwezig is, vooral als je de verklaring van de vorige vertraging leest. Daarnaast is de game nou niet bepaald een grafisch meesterwerk.
"We're made the decision to delay the launches of Redfall and Starfield to the first half of 2023. The teams at Arkane Austin (Redfall) and Bethesda Game Studios (Starfield) have incredible ambitions for their games, and we want to ensure that you receive the best, most polished versions of them.
[ Voor 7% gewijzigd door NotSoSteady op 13-04-2023 12:30 ]
Maar ja, ze kunnen het linksom of rechtsom toch niet goed doen.
Als de game wordt uitgesteld, krijg je alle reacties van alweer een Xbox game die weer uitgesteld wordt.
Nu brengen ze de game wel uit, met mededeling dat 60fps later gepatched wordt is de wereld te klein dat de game "broken" uitgebracht wordt.
Ach ja... Het maakt mij persoonlijk niet veel uit, heb toch teveel te spelen en te weinig tijd. En bij de meeste games heb ik er totaal geen probleem mee als het 30fps is. Ik zie het verschil wel, maar meestal stoort het mij niet. Heeft misschien met leeftijd te maken, geen idee.
Sommige reacties hier vind ik zelf enigszins overtrokken, maar goed, ieder zijn mening natuurlijk.
Als de game wordt uitgesteld, krijg je alle reacties van alweer een Xbox game die weer uitgesteld wordt.
Nu brengen ze de game wel uit, met mededeling dat 60fps later gepatched wordt is de wereld te klein dat de game "broken" uitgebracht wordt.
Ach ja... Het maakt mij persoonlijk niet veel uit, heb toch teveel te spelen en te weinig tijd. En bij de meeste games heb ik er totaal geen probleem mee als het 30fps is. Ik zie het verschil wel, maar meestal stoort het mij niet. Heeft misschien met leeftijd te maken, geen idee.
Sommige reacties hier vind ik zelf enigszins overtrokken, maar goed, ieder zijn mening natuurlijk.
Ze mogen doen wat ze willen, zal er geen minuut minder om slapen. Het enige wat mij stoort is dat ze de game vorig jaar uitstellen om de 'beste en meest gepolijste' versie van de game uit te brengen en dat dit nu blijkbaar niet langer een voorwaarde is.Powder Toastman schreef op donderdag 13 april 2023 @ 12:25:
MS/Bethesda praat wel meer onzin dus zou alles vanaf nu met een korreltje zout nemen. Dat begon al duidelijk te worden vanwege de E3 presentatie met alle games die binnen een jaar uit zouden komen en de enige game die het daadwerkelijk haalt heeft dan geen 60fps bij releaseNotSoSteady schreef op donderdag 13 april 2023 @ 12:28:
[...]
Ze mogen doen wat ze willen, zal er geen minuut minder om slapen. Het enige wat mij stoort is dat ze de game vorig jaar uitstellen om de 'beste en meest gepolijste' versie van de game uit te brengen en dat dit nu blijkbaar niet langer een voorwaarde is.
Was sowieso al niet gehyped voor Starfield, wacht rustig de reviews af later dit jaar
Dat kan zeker wel. Een realistische releasedatum geven of pas een paar maanden van te voren die datum vast zetten met 60 fps bij release. Het is geen indie developer die geen idee heeft wat op hun af komt.Sterker nog ze kunnen bij alle kennis die nodig is om een technisch goede game uit te brengen op de Xbox.Powder Toastman schreef op donderdag 13 april 2023 @ 12:25:
Nu creeer je zelfs teleurstelling bij gebruikers die de game niet eens willen spelen gezien Xbox zijn naam te grabbel gooit met dit soort dingen
Halo was ook al zo'n wanproduct bij release (weinig content) en FH5 krijgt ook niet de treatment die FH4 had en heeft nog steeds last van veel bugs en gebroken leaderboards.
Het lijkt erop dat je probeerd de schade enigszins te verbloemen met een sneer naar GT7 en een release van de zoveelste game die niets laat zien wat een Series X kan leveren?uchiha tijntje schreef op donderdag 13 april 2023 @ 12:04:
[...]
Stel je voor dat je een game released en daarna enorme microtransactions invoert, zodat het niet in de reviews naar voren kwam.
Ligt het dan toch aan de Series S? Zijn de devs lui? Of zijn de inkomsten van gamepass niet voldoende om echt kwaliteit te kunnen leveren? Wanneer gaan de marketing praatjes zichtbaar op het scherm worden?
Het lijkt erop dat je je graag laat zien in dit topic als er weer wat te klagen valt. Iemand maakt een vergelijking, ik plaats dat in perspectief.Lekkerboeie86 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 13:35:
[...]
Het lijkt erop dat je probeerd de schade enigszins te verbloemen met een sneer naar GT7 en een release van de zoveelste game die niets laat zien wat een Series X kan leveren?
Ligt het dan toch aan de Series S? Zijn de devs lui? Of zijn de inkomsten van gamepass niet voldoende om echt kwaliteit te kunnen leveren? Wanneer gaan de marketing praatjes zichtbaar op het scherm worden?
Al je suggestieve vragen laat ik lekker verder voor wat het is.
———
Microsoft is experimenting with a Windows gaming handheld mode for Steam Deck https://t.co/XwWM2AxgAb pic.twitter.com/C541WFckbQ
— The Verge (@verge) 13 april 2023
Voor mensen die weinig hebben met cloud gaming maar toch interesse hebben in een handheld met gedeelde game library en cross saves kan dit wel interessant zijn.
[ Voor 15% gewijzigd door uchiha tijntje op 13-04-2023 13:53 ]
Reacties online doen mij niet zoveel meer, ‘het internet’ wil graag dagelijks schande spreken over iets, nu is het even Redfall.Rossi46 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 11:18:
[...]
De reacties spreken boekdelen, toch? Het is gewoon oliedom om het op deze gebrekkige manier uit te brengen. Zéker in het geval van een First Person Shooter. Je weet dat er gezeik van komt. En terecht (wat mij betreft). Het hele sentiment rondom te game is nu 'kapot'. Zie dat maar weer te repareren. Alle trailers en andere marketing inspanningen voor niets geweest. Duur geintje...
En ik haal niet voor niets Halo Infinite erbij, ook die game was na het uitbrengen van de beruchte trailer besmet en daar is het nooit meer echt mee goed gekomen.
Overigens heb ik niets tegen de kritiek op zich, maar op mensen die dus omdat zij liever op 60 FPS spelen roepen dat de game uitgesteld moet worden tot ZIJ tevreden zijn…
V.w.b. Redfall:
De Series S draait op 1440p / 30 FPS in Quality mode
De Series X draait op 2160p / 30 FPS in Quality mode
Wat ik me afvraag, waarom maken ze niet een mode voor Series X die dan op 1440p draait als een soort performance mode (je pakt dan zeg maar de mode die op Series S wordt gebruikt).
Ik kan me voorstellen dat ze die nog willen finetunen oid, maar dat lijkt me in eerste instantie wel vrij gemakkelijk om te implementeren?
Aan de andere kant, RDR2 was ook 30 fps en daar hoorde je (destijds tenminste) weinig mensen over.
Wat ik me afvraag, waarom maken ze niet een mode voor Series X die dan op 1440p draait als een soort performance mode (je pakt dan zeg maar de mode die op Series S wordt gebruikt).
Ik kan me voorstellen dat ze die nog willen finetunen oid, maar dat lijkt me in eerste instantie wel vrij gemakkelijk om te implementeren?
Aan de andere kant, RDR2 was ook 30 fps en daar hoorde je (destijds tenminste) weinig mensen over.
[ Voor 10% gewijzigd door kevlar01 op 13-04-2023 14:12 ]
Zonde though. Je released een game maar 1x. 1 groot persmoment ook. Allemaal weggegooid.uchiha tijntje schreef op donderdag 13 april 2023 @ 12:03:
[...]
Het beste is uitstel, dat heb ik ook eerder aangegeven. Maar daar kiezen ze niet voor zoals het er nu naar uitziet. Echter je kunt ervoor kiezen om de game nu te spelen, met de wetenschap dat je bepaalde grafische settings hebt, of te kiezen om te wachten. Het zou ze sieren als ze aangeven wanneer die patch komt.
Hier mag Microsoft echt wat strenger in gaan zijn.
Op welke Xbox game jij dan? En je koopt de games gezien je geen voorstander lijkt te zijn van Game Pass?Lekkerboeie86 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 13:35:
Je wilt als dev toch een game uitbrengen als ie af is? Want dat is die dus klaarblijkelijk nu nog niet.On_E schreef op donderdag 13 april 2023 @ 14:06:
[...]
Reacties online doen mij niet zoveel meer, ‘het internet’ wil graag dagelijks schande spreken over iets, nu is het even Redfall.
Overigens heb ik niets tegen de kritiek op zich, maar op mensen die dus omdat zij liever op 60 FPS spelen roepen dat de game uitgesteld moet worden tot ZIJ tevreden zijn…
In een wereld die graag agile wil werken, worden halve producten opgeleverd en komen verbeteringen later. Wen er maar alvast aan.
30 of 60 FPS zie ik niet als niet of wel af eigenlijk.Timothy3000 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 14:26:
[...]
Je wilt als dev toch een game uitbrengen als ie af is? Want dat is die dus klaarblijkelijk nu nog niet.
Dat kan. Ik wel want het is vrij belangrijk, zeker in een shooter.On_E schreef op donderdag 13 april 2023 @ 14:47:
[...]
30 of 60 FPS zie ik niet als niet of wel af eigenlijk.
Die insteek zal er zeker wel zijn, maar het is ook een business natuurlijk. Je wilt bepaalde omzetten halen in bepaalde tijdsdelen en bepaalde KPI's zo groen mogelijk krijgen. Daar zit een releaseplanning ook voor een stuk tussen natuurlijk. Denk dat het een utopie is om te denken dat enkel de ontwikkelaar iets over de release te zeggen heeft. Die luxe is enkel nog aan kleine indie-devs voorbehouden, verwacht ik zo.Timothy3000 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 14:26:
[...]
Je wilt als dev toch een game uitbrengen als ie af is? Want dat is die dus klaarblijkelijk nu nog niet.
Helemaal eens hoor, maar Arkane is tegenwoordig van Microsoft toch? Die zouden toch een hogere standaard mogen houden imo.Wom schreef op donderdag 13 april 2023 @ 14:59:
[...]
Die insteek zal er zeker wel zijn, maar het is ook een business natuurlijk. Je wilt bepaalde omzetten halen in bepaalde tijdsdelen en bepaalde KPI's zo groen mogelijk krijgen. Daar zit een releaseplanning ook voor een stuk tussen natuurlijk. Denk dat het een utopie is om te denken dat enkel de ontwikkelaar iets over de release te zeggen heeft. Die luxe is enkel nog aan kleine indie-devs voorbehouden, verwacht ik zo.
Daar ben ik het ook mee eens. Of die modus er nu wel of niet in zit is eigenlijk nog bijzaak, maar het gaat uiteindelijk om de communicatie. Daar schort het gewoon te vaak aan helaas.Timothy3000 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 15:10:
[...]
Helemaal eens hoor, maar Arkane is tegenwoordig van Microsoft toch? Die zouden toch een hogere standaard mogen houden imo.
Neemt niet weg dat ik Redfall wel ga spelen (staat al pre-installed). Moet de eerste matige game van Arkane nog spelen.
Misschien is dat ook wel een beetje waar de schoen wringt bij mij. Groot fan van Arkane. Deathloop, Prey, Dishonored... pareltjes.
Die dev verdient gewoon beter. Microsoft had ze meer tijd moeten geven.
Die dev verdient gewoon beter. Microsoft had ze meer tijd moeten geven.
Rdr 2 was 30fps eind 2018 op consoles uit 2013 die al niet top of the line waren toen der tijd. Nu is er recente generatie waar power centraal zou staan, zeker bij de X. Dat was een selling point, the most powerfull console. Dan snap ik de ophef wel gelet op hoe gamers zijn. (Snap niet perse begrip).kevlar01 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 14:10:
V.w.b. Redfall:
Je reactie slaat natuurlijk nergens op...On_E schreef op donderdag 13 april 2023 @ 14:06:
[...]
Reacties online doen mij niet zoveel meer, ‘het internet’ wil graag dagelijks schande spreken over iets, nu is het even Redfall.
Het is puur een mening, gestoeld op een gedachte/voorspelling m.b.t. het sentiment rondom de game en (breder gezien) de console. De Xbox heeft nog altijd een tekort aan kwalitatief goede exclusives. Dan vind ik het pijnlijk om te zien dat ze een nieuwe exclusieve IP op deze manier op de markt brengen.
Fijn als je er ongevoelig voor bent, maar ik heb Mafia Defintive,RDR2 en Black Flags (top 10 games voor mij) allemaal niet meer dan een uur gespeeld op de Xbox omdat deze sluggisch aanvoelen met 30fps. En bij een shooter is dat nog veel belangrijker dus ik durf het zeker niet af te noemen en een flater voor MS/Bethesda.On_E schreef op donderdag 13 april 2023 @ 14:47:
[...]
30 of 60 FPS zie ik niet als niet of wel af eigenlijk.
Ubisoft+ is nu officieel gelanceerd op Xbox: https://news.xbox.com/en-...t-plus-multi-access-xbox/
Moet het eens in detail bekijken, maar het is niet direct heel goedkoop te noemen. Volledige lijst van games in de link hierboven, maar volgens mij een paar games missende die je op PC wel hebt.Ubisoft+ is finally launching on Xbox, but it will have fewer games than on PC. To use Ubisoft+ on Xbox, you’ll have to pay for the more expensive Multi Access plan, which costs $17.99 per month
Ik vind het wel ergens op slaan, mag dat nog? Talloze reacties op verschillende fora met ‘stel de game uit tot IK m in 60 FPS kan spelen.’Rossi46 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 15:47:
[...]
Je reactie slaat natuurlijk nergens op...Het persoonlijk belang speelt hier helemaal geen rol in, want degene die Redfall in 60fps wilt spelen kan dat nu sowieso niet. Of de game nou wordt uitgesteld of niet.
Het is puur een mening, gestoeld op een gedachte/voorspelling m.b.t. het sentiment rondom de game en (breder gezien) de console. De Xbox heeft nog altijd een tekort aan kwalitatief goede exclusives. Dan vind ik het pijnlijk om te zien dat ze een nieuwe exclusieve IP op deze manier op de markt brengen.
Dat vind ik nogal krom, want er zijn echt genoeg anderen die op 2 mei in Quality Mode met 30 FPS willen beginnen.
Persoonlijk vind ik het ook niet eens heel spannend, 30 FPS in een ‘PvE’ shooter. Als het nou Call of Duty of Battlefield was of zo, ja, dan had ik wel even gewacht op die update.
En dat laatste, tsja, ik heb geen XBox voor de exclusives.
En prima dat jij het heel belangrijk vindt, maar je hebt de game nog niet eens gespeeld in 30 FPS dus dan weet je toch ook nog niet of ie slecht aanvoelt of niet?Beakzz schreef op donderdag 13 april 2023 @ 17:03:
[...]
Fijn als je er ongevoelig voor bent, maar ik heb Mafia Defintive,RDR2 en Black Flags (top 10 games voor mij) allemaal niet meer dan een uur gespeeld op de Xbox omdat deze sluggisch aanvoelen met 30fps. En bij een shooter is dat nog veel belangrijker dus ik durf het zeker niet af te noemen en een flater voor MS/Bethesda.
[ Voor 20% gewijzigd door On_E op 13-04-2023 17:24 ]
Geen idee hoeveel die 18USD in EUR is maar het is sowieso te duur vergeleken met Gamepass, dan heb je toch een stuk meer games te pakken in 1x, meer nieuwere titels en ook meer afwisseling.Wom schreef op donderdag 13 april 2023 @ 17:10:
Ubisoft+ is nu officieel gelanceerd op Xbox: https://news.xbox.com/en-...t-plus-multi-access-xbox/
[...]
Moet het eens in detail bekijken, maar het is niet direct heel goedkoop te noemen. Volledige lijst van games in de link hierboven, maar volgens mij een paar games missende die je op PC wel hebt.
Verwijderd
Jammer dus niet de EA vervanger in gamepass. Iedere game die ik wilde spelen op Riders Republic na al in huis dus dat ga ik mooi niet doen. Voor wie interesse heeft in bijvoorbeeld AC of The Division: koop ze in de aanbieding, dan heb je ze voor altijd en je doet maanden met die games voor een lager bedrag dan 1 maand Ubi+.Wom schreef op donderdag 13 april 2023 @ 17:10:
[...]
Moet het eens in detail bekijken, maar het is niet direct heel goedkoop te noemen. Volledige lijst van games in de link hierboven, maar volgens mij een paar games missende die je op PC wel hebt.
Veel te duur met de oude games die er in zitten imo.
Oh jij denkt dat 30 fps in deze game ineens heel anders aan zal voelen voor mij? Ik voel het al als mijn pc onder de 90 fps dipt. Ik zeg niet dat ik het 1 op 1 zou kunnen vergelijken, maar ik voel de overgang wel. En dat is x10 als je 30 ipv 60 fps speelt dus ja ik weet zonder te spelen hoe dit aan gaat voelen. Zeker bij dit genre.On_E schreef op donderdag 13 april 2023 @ 17:20:
En prima dat jij het heel belangrijk vindt, maar je hebt de game nog niet eens gespeeld in 30 FPS dus dan weet je toch ook nog niet of ie slecht aanvoelt of niet?
Als ik bijvooebeeld op de Steamdeck speel dan kan ik 45 ook nog wel trekken. Misschien door het soort games dat ik er op speel of het kleinere scherm. Ik zou het niet durven zeggen, maar 30 is een gepasseerd station voor mij en 60 fps de basis. En ja ik weet dat de series X dat niet gaat volhouden in de toekomst dus ik hoop met smart op een Series XL
Bij een builder,point & click, relaxte adventure game is 30 fps geen probleem.
Lol Ubi is funnyWom schreef op donderdag 13 april 2023 @ 17:10:
[...]
Leuk als ze weer eens een maadje gratis weg geven of als je een maand denkt te doen over een nieuwe release inclusief dlc, maar ik vraag mij echt af hoeveel mensen dat jaren aanhouden.
Hoho niet EA vervangen..kom opVerwijderd schreef op donderdag 13 april 2023 @ 17:20:
[...]
Jammer dus niet de EA vervanger in gamepass. Iedere game die ik wilde spelen op Riders Republic na al in huis dus dat ga ik mooi niet doen. Voor wie interesse heeft in bijvoorbeeld AC of The Division: koop ze in de aanbieding, dan heb je ze voor altijd en je doet maanden met die games voor een lager bedrag dan 1 maand Ubi+.
Veel te duur met de oude games die er in zitten imo.
NHL,F1 en Fifa en nu ook PGA zijn allemaal games die ik nooit zou kopen, maar leuk vind om af en toe te spelen zodra ze een jaartje uit zijn.
Af en toe een Ubi game op gamepass is meer dan genoeg.
Je kan vrijwel elke Ubisoft game na een half jaar wel op Marktplaats krijgen voor een tientje ofzo. Kan je dat net zo goed doen als je toch maar 1 of 2 spellen wil spelen.
hoi
Ik zei alleen dat je de game nog niet eens hebt gespeeld, dus dan ook nog niet zeker weet of het slecht aanvoelt.Beakzz schreef op donderdag 13 april 2023 @ 17:45:
[...]
Oh jij denkt dat 30 fps in deze game ineens heel anders aan zal voelen voor mij? Ik voel het al als mijn pc onder de 90 fps dipt. Ik zeg niet dat ik het 1 op 1 zou kunnen vergelijken, maar ik voel de overgang wel. En dat is x10 als je 30 ipv 60 fps speelt dus ja ik weet zonder te spelen hoe dit aan gaat voelen. Zeker bij dit genre.
Als ik bijvooebeeld op de Steamdeck speel dan kan ik 45 ook nog wel trekken. Misschien door het soort games dat ik er op speel of het kleinere scherm. Ik zou het niet durven zeggen, maar 30 is een gepasseerd station voor mij en 60 fps de basis. En ja ik weet dat de series X dat niet gaat volhouden in de toekomst dus ik hoop met smart op een Series XL
Bij een builder,point & click, relaxte adventure game is 30 fps geen probleem.
Blijkbaar heb jij enorm behoefte aan 60 frames per seconde, ook helemaal prima!
Een Series XL? Als in een update voor deze gen? Zit ik niet op te wachten iig, laat men eerst maar eens volledig de vorige generatie loslaten.
4K 60fps !!
Zie liever een Series XS
, een kleinere en zuinigere console. Zoals de Xbox One S een kleinere console is van de Xbox One. Ik ben benieuwd of er mid gen een sneller model op de markt komt. Maar volgens mij is dat helemaal niet zo vanzelfsprekend. De Xbox One X kwam destijds op de markt om in te springen op de 4K tv's die aan populariteit wonnen. Iets dergelijks is er nu niet. En de consoles zijn nog net zo duur of zelfs duurder dan 3 jaar geleden.
Precies, het is een heel matig spel, maar een lekker goedkoop koekje voor tussendoor.justifire schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 22:08:
[...]
Nou, Zo Lang, Lo Wang! [1000GS]
In tijden niet zo’n slecht spel gespeeld.
Zo slecht dat het ook wel weer leuk was![]()
Blij dat ik voor die paar uurtjes gameplay destijds geen 60 euro gelapt heb!
XBL: KalkieNL PSN: KalkieNL
Jawel. Shooters in 30fps is gewoon sowieso niet meer te doen.On_E schreef op donderdag 13 april 2023 @ 17:20:
[...]
Ik vind het wel ergens op slaan, mag dat nog? Talloze reacties op verschillende fora met ‘stel de game uit tot IK m in 60 FPS kan spelen.’
Dat vind ik nogal krom, want er zijn echt genoeg anderen die op 2 mei in Quality Mode met 30 FPS willen beginnen.
Persoonlijk vind ik het ook niet eens heel spannend, 30 FPS in een ‘PvE’ shooter. Als het nou Call of Duty of Battlefield was of zo, ja, dan had ik wel even gewacht op die update.
En dat laatste, tsja, ik heb geen XBox voor de exclusives.
[...]
En prima dat jij het heel belangrijk vindt, maar je hebt de game nog niet eens gespeeld in 30 FPS dus dan weet je toch ook nog niet of ie slecht aanvoelt of niet?
Ze doen Arkane gewoon tekort hiermee.
Verwijderd
Een series XL om in te springen op de 60fps wensen.L23 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 18:26:
De Xbox One X kwam destijds op de markt om in te springen op de 4K tv's die aan populariteit wonnen. Iets dergelijks is er nu niet. En de consoles zijn nog net zo duur of zelfs duurder dan 3 jaar geleden.
Het moet ook verkoopbaar zijn, maar idd, de vraag is erVerwijderd schreef op donderdag 13 april 2023 @ 19:12:
[...]
Een series XL om in te springen op de 60fps wensen.
Ik vermoed dat je niet begrijpt waar het de meeste mensen om te doen is... Het gaat er volgens mij helemaal niet om dat als 'ik' niet kan spelen dan mag niemand spelen. Het gaat er om dat de game maar één keer een eerste indruk kan maken en veel van de klagers zijn Xbox fans die het platform graag wat glorie toewensen. Het kan best zo zijn dat je een paar maanden later alsnog de game in 60 fps kan spelen en prima als andere mensen het al eerder in 30 gespeeld hebben, maar de indruk die mensen krijgen is wel weer dat Microsoft het niet voor elkaar krijgt om gewoon echt goede first party titels neer te zetten.On_E schreef op donderdag 13 april 2023 @ 17:20:
[...]
Ik vind het wel ergens op slaan, mag dat nog? Talloze reacties op verschillende fora met ‘stel de game uit tot IK m in 60 FPS kan spelen.’
De resolutie verlagen helpt alleen maar als de gpu de bottleneck is (en zelfs dat is nog kort door de bocht). Het zou best kunnen dat ze gewoon te zwaar op de cpu leunen en dan helpt het helemaal niks om de gpu minder te belasten.kevlar01 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 14:10:
V.w.b. Redfall:
Ik zal het nog 1 keer herhalen, ik reageer op diegenen die de game liever uitgesteld zien omdat zij m niet in 30 FPS willen spelen…Finraziel schreef op donderdag 13 april 2023 @ 19:34:
[...]
Ik vermoed dat je niet begrijpt waar het de meeste mensen om te doen is... Het gaat er volgens mij helemaal niet om dat als 'ik' niet kan spelen dan mag niemand spelen. Het gaat er om dat de game maar één keer een eerste indruk kan maken en veel van de klagers zijn Xbox fans die het platform graag wat glorie toewensen. Het kan best zo zijn dat je een paar maanden later alsnog de game in 60 fps kan spelen en prima als andere mensen het al eerder in 30 gespeeld hebben, maar de indruk die mensen krijgen is wel weer dat Microsoft het niet voor elkaar krijgt om gewoon echt goede first party titels neer te zetten.
Verder ben ik helemaal niet bezig met XBox fans of Microsoft en 1st party titels.
[ Voor 4% gewijzigd door On_E op 13-04-2023 19:52 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
• Gamepass discussie: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
• Beschikbaarheid: [XSX | XSS] Beschikbaarheid en levertijden
• Gamepass discussie: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
• Beschikbaarheid: [XSX | XSS] Beschikbaarheid en levertijden
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |