Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23:18
Sakete schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 14:35:

Draait ios 16.1. Het draait verdomd soepel, geen gestotter of frame drops zoals je weleens op Android ziet (al draait een Pixel ook heel soepel vergeleken met andere merken). Maar hier zijn 3 dingen waar ik me al enorm aan stoor:

* geen universele terug knop of gesture
Je hebt voor je eerste punt drie opties:
  1. Swipe van onder naar boven en je keer terug naar het homescreen
  2. Swipe van onder naar boven en pauzeer even kort, dan kom je in de app drawer terecht
  3. Swipe onderin van links naar rechts en je swiped door je app drawer heen
Dat lijkt me toch best wel wat keus om te multitasken?

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 19:11
Gr4mpyC3t schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 15:50:
[...]

Je hebt voor je eerste punt drie opties:
  1. Swipe van onder naar boven en je keer terug naar het homescreen
  2. Swipe van onder naar boven en pauzeer even kort, dan kom je in de app drawer terecht
  3. Swipe onderin van links naar rechts en je swiped door je app drawer heen
Dat lijkt me toch best wel wat keus om te multitasken?
Het multitasken is het probleem niet, dat werkt prima en vergelijkbaar met Android. Maar gewoon terug gaan. Soms duik je een menu in van een app en dan werkt de terug swip niet altijd en dan moet je weer op een knop drukken. Het is niet consistent in gebruik van app naar app. En ja dat ligt dan aan de app ontwikkelaar, maar nog makkelijker is gewoon een universele back functie zoals Android dat heeft, dat gewoon *altijd* werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23:18
@Sakete: Nu snap ik wat je bedoelt. Excuus! Je hebt het over de dedicated 'terug' knop op Android? Ja die heb je helaas niet op Apple.

Over het algemeen is Apple wel strikt in het controleren op de richtlijnen voor applicatieontwikkeling op iOS. De 'terug' knop zit eigenlijk altijd links bovenin en dat is inderdaad een extra handeling. Ik ervaar dat zelf niet zo, maar ik ben ook niet anders gewend.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoopBok
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-09 02:38
Ik kan in de Gmail app op iOS geen bestanden toevoegen als bijlage vanuit de Bestanden app als ik op een e-mail reageer. Ik kan dan alleen foto’s toevoegen. Het rare is dat ik zowel foto’s als bestanden kan toevoegen als ik een nieuwe e-mail opstel. Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:18
SnoopBok schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 21:58:
Ik kan in de Gmail app op iOS geen bestanden toevoegen als bijlage vanuit de Bestanden app als ik op een e-mail reageer. Ik kan dan alleen foto’s toevoegen. Het rare is dat ik zowel foto’s als bestanden kan toevoegen als ik een nieuwe e-mail opstel. Wat doe ik verkeerd?
Als je invoegen hebt gekozen nog een keer op het pijltje tikken dan kan je bestand invoegen.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 18:51

Fordman

Fordman

Meer mensen die ervaren dat je in Safari bij het selecteren van een woord de optie zoek op niet aanwezig is? In een app, van marktplaats bijvoorbeeld, heb ik die optie wel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CisO636dWtMQd88kPWr8Ibw-QVc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BTbe01Wi4M3Wr0eokNiTE4NO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TNFZNK0vfrPJEbBWr_1MRTl7YKM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WirRioMJZ5ZciigK284kuSXS.jpg?f=fotoalbum_large

The One And Only

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KorteGebruiker
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Fordman schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 23:25:
Meer mensen die ervaren dat je in Safari bij het selecteren van een woord de optie zoek op niet aanwezig is? In een app, van marktplaats bijvoorbeeld, heb ik die optie wel.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het zit verborgen in de tweede menu, dus bij het aanklikken van een woord even op “>” klikken dan zie je hem wel. Sinds iOS 16 is het iets meer verborgen om één of andere reden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fordman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 18:51

Fordman

Fordman

KorteGebruiker schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 00:28:
[...]

Het zit verborgen in de tweede menu, dus bij het aanklikken van een woord even op “>” klikken dan zie je hem wel. Sinds iOS 16 is het iets meer verborgen om één of andere reden
Wat goed! Bedankt. Ik had wel één keer geklikt maar geen 2e keer 8) _/-\o_

The One And Only

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
hoe zet ik de camera flits geforceerd aan? (iphone 13) op google gaat het over ios15. die functies zijn weg in ios16

[ Voor 22% gewijzigd door Farabi op 29-10-2022 11:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:02
Farabi schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 11:45:
hoe zet ik de camera flits geforceerd aan? (iphone 13) op google gaat het over ios15. die functies zijn weg in ios16
Bovenin het pijltje naar boven (of swipe up op het scherm), en dan Flitser in de onderste balk van 'Flash Auto' naar 'On' zetten. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Fuwor op 29-10-2022 11:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik had hier sinds de introductie iOS 16 ineens last van een niet meer werkende Apple-Carplay instantie op m'n iPhone 13 Pro Max. Had er al meer mensen over gehoord dus ging er vanuit dat 't afgelopen maandag wel opgelost zou worden met iOS 16.1 maar toen ik vandaag in m'n auto weer van Apple-Carplay gebruik wilde maken was het nog steeds een 'No-Go' :? :X

Helaas ondersteund m'n auto uit 2019 (VW Tiguan) nog geen Wireless Apple-Carplay dus ik dacht: Laat ik voor de grap ook eens even proberen om er een originele 'Apple USB-A naar Lightning' kabel tussen te steken in plaats van de 'Action kabel' van een paar Euro welke er al járen tussen zat....

En Tadaa.... Apple CarPlay werkt in m'n auto ineens weer als vanouds d:)b

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Is er ook een optie om berichten van verschillende apps, en dan van dezelfde gebruiker ‘Jan’ hetzelfde geluid te geven als alle andere apps die deze persoon gebruikt?

Dus bij bellen een hoorn bij Jan, en bij messenger van Jan ook een hoorn, en insta ook een hoorn, enz enz

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Zowel mijn zoon als ik hebben op onze Apple Watch SE iOS 9.1 dat de Weather app crasht als je via je wijzerplaat de weerapp wilt openen. Ik moest hem eerst via de app lijst openen en toen kon ik hem ook weer openen vanaf de wijzerplaat. Meer mensen hetzelfde?

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:19
Sircuri schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 23:07:
Zowel mijn zoon als ik hebben op onze Apple Watch SE iOS 9.1 dat de Weather app crasht als je via je wijzerplaat de weerapp wilt openen. Ik moest hem eerst via de app lijst openen en toen kon ik hem ook weer openen vanaf de wijzerplaat. Meer mensen hetzelfde?
Hier Apple Watch 7 en precies hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:08
Series 6 hetzelfde merk ik nu

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hier met m'n AW-Ultra geen probleem met die actie maar een kennis van me welke hier nu toevallig is en ook zo'n AW-Ultra heeft ervaart dat issue ook (was 'm nog niet eens opgevallen 8) ).

Enige verschil: Ik forceer na een update altijd nog een extra reboot (ook al zegt Apple dat dat eigenlijk niet noodzakelijk is).

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 30-10-2022 00:24 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22:42
Geen last van met Apple Watch Ultra.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:59
Ik heb een vraag over WhatsApp back-ups, onlangs heb ik de overstap van Android naar iOS gemaakt.
Onder Android maakte je deze back-up vanuit Whatsapp zelf, dat was de enige mogelijkheid. De back-up werd bij Google drive opgeslagen.
Nadat ik mbv de Apple overstap app mijn WhatsApp berichten naar iOS had overgezet (werkte prima) heb ik vanuit WA mijn eerste backup gemaakt op iCloud. Ging ook feilloos, en ik zag dat de ruimte op mijn iCloud opslag afnam. Toen ik echter een reservekopie van mijn telefoon ging maken, vanuit instellingen, kreeg ik een waarschuwing 'gegevens uit WhatsAppp maken geen deel uit van deze reservekopie'. Bij WhatsApp stond de toggle bij de details inderdaad niet aan. Als ik die wel aanzet dan wordt WA in de reservekopie meegenomen, maar dan wordt WA dubbel geback-upt lijkt me. Zag nl. de opslag bij iCloud ook weer toenemen.

Vind het wat vaag zo, dat je twee plekken hebt voor een back-up, die los van elkaar (lijken te) functioneren maar wel beiden de data op iCloud opslaan. Weten jullie hoe dit zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik heb een iphone 13. ik laadt mijn telefoon alleen 's nachts. dan zit ie minimaal 8 uur aan de oplader. is dit schadelijk voor de batterij? of stopt de stroomtoevoer als hij vol is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:28
Hmm mijn rotation sensor lijkt stuq te zijn (iphone 11). Scherm draait niet bij apps en rotatieinfo bij fotos is ook mis waardoor fotos scheef in filmrol staan.

Vreemde is, mn vriendin heeft hier met dr iphone se 2020 ook opeens last van. Ios dingetje? Kan er zelf niets over vinden

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:17
Ik ben de lockdown modus aan het uitproberen (gewoon uit interesse) en vooralsnog bevalt dat prima zonder dat ik beperkingen ervaar.

Wel krijg ik sindsdien de volgende waarschuwing:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zfp_e8HKM1djO-WpqkweKcOm1Eo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WEhChOxbDGagzSYTnSKawtrq.jpg?f=fotoalbum_large

Nu is de genoemde persoon inderdaad een voormalig huisgenoot waarmee ik family sharing aan had staan (en weet ik dat dit geen bewuste actie is van die persoon). Maar wel vreemd dat er blijkbaar ergens nog een family connectie bestaat. Zowel in de algemene settings als in de home app is diegene al lang verwijderd. Iemand enig idee waar ik nog meer family instellingen kan vinden?

Een reset van de iPhone zonder meenemen van instellingen heb ik al gedaan (doe ik altijd bij een nieuwe iPhone). Het moet dus ergens in de iCloud instellingen zijn blijven hangen?

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiodurans
Farabi schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 15:57: is dit schadelijk voor de batterij?
Nee, niet meer dan gebruikelijk.
Of stopt de stroomtoevoer als hij vol is?
Apple heeft dit ongetwijfeld zo goed mogelijk geoptimaliseerd. Het helpt ook om ‘optimized battery charging’ aan te zetten in de batterij instellingen. Dan laadt de iPhone aan het begin van de nacht op tot 80% en pas vlak voordat je op staat gaat ie naar 100%. Dit werkt het beste als je een min of meer vast slaapritme hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Will_M schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 00:20:
Hier met m'n AW-Ultra geen probleem met die actie maar een kennis van me welke hier nu toevallig is en ook zo'n AW-Ultra heeft ervaart dat issue ook (was 'm nog niet eens opgevallen 8) ).

Enige verschil: Ik forceer na een update altijd nog een extra reboot (ook al zegt Apple dat dat eigenlijk niet noodzakelijk is).
Ik had ook een force reboot gedaan, maar dat loste het probleem niet op. Het was pas echt weg toen ik dus handmatig via de app-lijst de weather app opende.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.ZeroNull!
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:24
Radiodurans schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 09:34:
Ik ben de lockdown modus aan het uitproberen (gewoon uit interesse) en vooralsnog bevalt dat prima zonder dat ik beperkingen ervaar.

Wel krijg ik sindsdien de volgende waarschuwing:
[Afbeelding]

Nu is de genoemde persoon inderdaad een voormalig huisgenoot waarmee ik family sharing aan had staan (en weet ik dat dit geen bewuste actie is van die persoon). Maar wel vreemd dat er blijkbaar ergens nog een family connectie bestaat. Zowel in de algemene settings als in de home app is diegene al lang verwijderd. Iemand enig idee waar ik nog meer family instellingen kan vinden?

Een reset van de iPhone zonder meenemen van instellingen heb ik al gedaan (doe ik altijd bij een nieuwe iPhone). Het moet dus ergens in de iCloud instellingen zijn blijven hangen?
Gaat dit niet om de connectie met Foto’s? Als die persoon bij ‘Zoek’ in de Foto’s-app een naam heeft zal die verbinding worden gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:20
Vragen & discussie over de Apple Watch en WatchOS graag in een eigen topic of het Apple Watch topic: [Apple Watch] Ervaringen & Discussie - Deel 4

[ Voor 17% gewijzigd door Hoedje op 31-10-2022 10:18 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
Mr.ZeroNull! schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 10:09:
[...]
Gaat dit niet om de connectie met Foto’s? Als die persoon bij ‘Zoek’ in de Foto’s-app een naam heeft zal die verbinding worden gelegd.
Dat is het niet nee, ik heb die persoon vrij rigoureus uit mijn fotogeschiedenis verwijderd ;w Een iCloud foto backup heb ik ook niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Radiodurans op 31-10-2022 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:38
Voor de mensen die een last hadden van een wegvallende internetverbinding (zowel Wifi als cellular) waarbij de enige remedie een reboot was. Kijk even na of je toevallig ExpressVPN op je toestel hebt staan. Er lijkt een bug in die app te zitten die alle internet connectiviteit blokkeert. Er is ook problematiek bekend in samenwerking met CarPlay

Sinds in deze app eraf geknikkerd heb, is het internet niet meer weggevallen.

Interpolis, glashelder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seadogg
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-06 20:16
Iemand ook problemen met Prive-venster in safari?
ik kan op mijn iPhone + iPad geen privé venster meer openen... Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Laatst online: 08-09 11:42
seadogg schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 10:51:
ik kan op mijn iPhone + iPad geen privé venster meer openen... Iemand enig idee?
Is 'Private' ook niet zichtbaar in 'Tab Groups' hier geen problemen op iOS16.1 official release op iPhone SE 2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seadogg
funrider schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 11:08:
[...]

Is 'Private' ook niet zichtbaar in 'Tab Groups' hier geen problemen op iOS16.1 official release op iPhone SE 2020.
nee vreemd genoeg niet (meer)...
Krijg op google ook geen passend antwoord eigenlijk.
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFL92
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-09 09:03
Ik ben voornemens om met Black Friday een nieuwe smart/sportwatch aan te schaffen. Vanwege de accuduur gaat mijn voorkeur uit naar de Garmin Epix (2nd gen) of de Fenix 7. Hoe zijn jullie ervaringen met iOS 16 i.c.m. Garmin?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
BFL92 schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 11:21:
Ik ben voornemens om met Black Friday een nieuwe smart/sportwatch aan te schaffen. Vanwege de accuduur gaat mijn voorkeur uit naar de Garmin Epix (2nd gen) of de Fenix 7. Hoe zijn jullie ervaringen met iOS 16 i.c.m. Garmin?
Niet veel anders dan met iOS 14 en 15. Het OS voegt in deze weinig tot niets toe. Alle interactie gebeurt tussen het horloge en de Garmin Connect app. Vanaf daar kan je weer verbindingen leggen met andere platforms (zoals Strava).

Verwacht hier dus niets van iOS behalve de notificaties maar dat is generiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
seadogg schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 10:51:
klik op de 2 vierkantjes rechts onder

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:48

Licko

ZVDK

Ik dacht dat die 'sta plakken toe bug' opgelost zou moeten zijn met iOS 16.1? Ik heb er nog steeds last van; moet ik daarvoor nog ergens iets instellen of zo?

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seadogg
Hackus schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 13:10:
[...]

klik op de 2 vierkantjes rechts onder
Dan kan ik alleen op een + klikken (standaard nieuwe tabblad) of in het midden op tabbladen, maar hier kan ik geen privé keuze maken.

Vreemde zaak dit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
seadogg schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 14:14:
[...]

Dan kan ik alleen op een + klikken (standaard nieuwe tabblad) of in het midden op tabbladen, maar hier kan ik geen privé keuze maken.

Vreemde zaak dit..
Klik je op standaard nieuwe tabblad

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seadogg
Hackus schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 14:22:
[...]

Klik je op standaard nieuwe tabblad
Ik heb dit uiteraard allemaal al gedaan / bekeken.
Bij een ieder ander staat onder tabbladgroepen de optie privé. Bij mij niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:20
Private relay schijnt nu ook uit beta te zijn en kennelijk werkt de DIGID inlog nu ook goed.

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:06

RnB

Waar heb je dat vandaan?
Bij mij op 16.1 staat ie nog op beta.

Het werkt overigens al een tijdje uitstekend, dus heb niets te klagen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiodurans
RnB schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 19:17:
Bij mij op 16.1 staat ie nog op beta.
Hier niet meer!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jMMGSwH8OkN6qOFnlnWoGTzPpWM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bhd9JMnFRW7PdsKe87IQYbd9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JyzYTZOJHqK-VJmI21Gq_BG0Z1E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wVhZ31LxZdEoprC6uZyoWOuS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Ah, zal het nu net uit beta zijn gekomen?
Na een reboot van mijn iPhone zie ik ook geen beta meer staan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:01

@r!k

It is I, Leclerq

TheIbex schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 11:54:
Voor de mensen die een last hadden van een wegvallende internetverbinding (zowel Wifi als cellular) waarbij de enige remedie een reboot was. Kijk even na of je toevallig ExpressVPN op je toestel hebt staan. Er lijkt een bug in die app te zitten die alle internet connectiviteit blokkeert. Er is ook problematiek bekend in samenwerking met CarPlay

Helaas, wifi thuis echt rete traag op Iphone 13 pro met ios16. Geen express vpn. Heb al geprobeerd andere dns servers in te stellen maar dat haalde niks uit. Vreemd genoeg geeft een speedtest prima resultaten.

Mijn vrouw heeft hetzelfde probleem op haar iPhone X met ios 16. Super irritant. Zodra we wifi uitschakelen en dus via mobiele data gaan is het supersnel.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 10:49

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

@r!k schreef op woensdag 2 november 2022 @ 13:22:
[...]

Helaas, wifi thuis echt rete traag op Iphone 13 pro met ios16. Geen express vpn. Heb al geprobeerd andere dns servers in te stellen maar dat haalde niks uit. Vreemd genoeg geeft een speedtest prima resultaten.

Mijn vrouw heeft hetzelfde probleem op haar iPhone X met ios 16. Super irritant. Zodra we wifi uitschakelen en dus via mobiele data gaan is het supersnel.
FWIW hier iPhone 11 Pro op iOS16 en geen centje pijn via WiFi, zowel speedtest als andere zaken;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rFhsr7tnNAhzND_MdiEUpHDy2-c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/30I2Sfj3odkAqMFkrVrdIaez.jpg?f=fotoalbum_large

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvh19
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 11-05-2023
Sinds de laatste iOS update werkt de wekker widget op het toegangsscherm niet meer bij mij. Niettegenstaande mijn wekker iedere dag op 6.45 aanstaat, staat er op het toegangsscherm ‘uitgeschakeld’. Een paar updates terug had ik dit niet voor. De wekker gaat wel af, maar zo heeft deze wekker widget eigenlijk niet veel zin. Nog mensen met hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:38
[...]

Nee, dit probleem is echt wat anders. Het complete toestel ging in een soort internet lockdown. Omschakelen wifi/cellular hielp allemaal niets, in- en uitschakelen airplane mode bood geen soelaas, het enige dat nog hielp was een reboot. Een vrij zeldzaam probleem, maar ik was toch niet helemaal de enige.

Overigens wel irritant dat je speedtest goed is, maar er gebruikservaring een stuk minder... Heb je dit bij andere mensen ook? Of andere mensen met een iPhone bij jou?

Mogelijk zit dit probleem eerder in je router, sinds wij de standaard Ziggo connectbox vervangen hebben voor een Asus Wifi6 router is de Wifi bij ons ook vele malen beter geworden.

Interpolis, glashelder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Laatst online: 16:48

Licko

ZVDK

fvh19 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 13:46:
Sinds de laatste iOS update werkt de wekker widget op het toegangsscherm niet meer bij mij. Niettegenstaande mijn wekker iedere dag op 6.45 aanstaat, staat er op het toegangsscherm ‘uitgeschakeld’. Een paar updates terug had ik dit niet voor. De wekker gaat wel af, maar zo heeft deze wekker widget eigenlijk niet veel zin. Nog mensen met hetzelfde?
Ja, zelfde probleem hier. Ook de widget boven de klok wordt soms niet correct weergegeven; je ziet dan gewoon een volledige balk in kleur en geen letters etc.

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Laatst online: 23:29
fvh19 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 13:46:
Hetzelfde hier inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Laatst online: 20:21
TheIbex schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 11:54:

Ik heb hier ook last van. Nu even de optie ‘privé doorgifte’ in de cloud uitgezet en dan is het over.

Overigens staat dit bij mij nog steeds in beta op iOS 16.1

Edit: na aan en uitzetten staat er geen ‘beta’ meer. Maar de internet issues blijven.

[ Voor 6% gewijzigd door hk12nl op 02-11-2022 19:21 ]

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Heeft iemand een idee waarom mijn fotobibliotheek bijna 20GB meer aan ruimte inneemt op mijn iPhone dan in iCloud?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kvHybH2TTdrLiBDi6xKX83YAJi0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ticvPxJI0XJM8AiKfAqyoy4U.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0KZEKDl00GsoSoi5zpRwY8AAP9g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/37vaOP4pOy2NiyS7WMVQULno.jpg?f=fotoalbum_tile

Ik kan alleen info over het omgekeerde scenario vinden, dus dat de fotobibliotheek in iCloud groter is dan op de iPhone. Dat is ook logisch als je niet de full res foto’s en videos lokaal opslaat. Maar dit is nieuw voor me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 19:39
RnB schreef op woensdag 2 november 2022 @ 20:19:
Heeft iemand een idee waarom mijn fotobibliotheek bijna 20GB meer aan ruimte inneemt op mijn iPhone dan in iCloud?

[Afbeelding][Afbeelding]

Ik kan alleen info over het omgekeerde scenario vinden, dus dat de fotobibliotheek in iCloud groter is dan op de iPhone. Dat is ook logisch als je niet de full res foto’s en videos lokaal opslaat. Maar dit is nieuw voor me.
Ben je de enige uit je gezin die op iCloud dit gebruikt of zijn er meerdere gebruikers? Want je hebt wel een shared library, dus lijkt me dat de iCloud foto's van een ander die 20 GB in beslag nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:08

The Chosen One

Zie signature!

Iemand hier gehad dat zijn/haar playlists van Music (app) weg zijn ineens?
Op mijn ipad staan ze wel, iphone niet. Net update pas naar 16.

(Beide handmatig los van elkaar gemaakt en bijgewerkt met iedere keer gekochte nieuwe liedjes, maar nu is de lijst ~700)

Ps. Is er nog een manier/instelling om die notificaties op scherm weer op oude plek te laten komen en niet onderaan?

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:12

Heb je andere (mobiele) apparaten? Wat zijn de speedtests op deze apparaten? Heb je de lage WiFi-snelheid op elke plek in je woning? Heb je je netwerk al eens een reboot gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• londemanmp
  • Laatst online: 20:30
Sinds enkele dagen een vervelend FaceID probleem.

De iPhone geeft dan aan dat er een probleem voordoet met de FaceID, na een herstart / hard reset doet die het soms weer. ( na 5 keer opnieuw opstarten )

Het lijkt wel of de TrueDepth camera bevriest. Diagnoses al uitgevoerd maar die zal het alleen zien wanneer het probleem zich in iOS voordoet.

In iOS 15, en 16 nog geen probleem gehad maar in 16.1 wel.

Zaterdag even kijken bij Amac kijken of hun tools hebben om de iPhone terug te zetten in de andere iOS.

Het lijkt mij niet dat de TrueDepth camera vervangen dient te worden anders zal die continue in storing moeten treden naar mijn idee.

Meer mensen hier last van gehad of hebben ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Laatst online: 08-09 11:42
BFL92 schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 11:21:
De Garmin app werkt prima met iOS 16.1, echter Garmin is qua software nog steeds beperkt en bevat al jaren fouten (oa meerdere malen zelfde runs in export naar bijv. Apple Health en het gebrek aan homescreen, lockscreen widgets en bijv iets als snelste top 10 van bijv 5k, 7k, 10k al bestaan er apps van derden zoals Personal Best die dit in de (helaas ook daar nog niet mogelijk in widget) dit zichtbaar maken echter met de ietwas gebrekkige Apple Health data van Garmin waar ook sommige zaken ontbreken.
Qua hardware en support is Garmin top en qua muziek op watch weinig alternatieven aangezien qua GPS Apple Watch minder betrouwbaar schijnt te zijn en “gewoon” mp3 daarop zetten niet kan als je geen offline streaming app abo hebt.

[ Voor 12% gewijzigd door funrider op 03-11-2022 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laank
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:16
londemanmp schreef op donderdag 3 november 2022 @ 20:28:
Sinds enkele dagen een vervelend FaceID probleem.

De iPhone geeft dan aan dat er een probleem voordoet met de FaceID, na een herstart / hard reset doet die het soms weer. ( na 5 keer opnieuw opstarten )

Het lijkt wel of de TrueDepth camera bevriest. Diagnoses al uitgevoerd maar die zal het alleen zien wanneer het probleem zich in iOS voordoet.

In iOS 15, en 16 nog geen probleem gehad maar in 16.1 wel.

Zaterdag even kijken bij Amac kijken of hun tools hebben om de iPhone terug te zetten in de andere iOS.

Het lijkt mij niet dat de TrueDepth camera vervangen dient te worden anders zal die continue in storing moeten treden naar mijn idee.

Meer mensen hier last van gehad of hebben ??
Ja hier ook problemen met Face-Id sinds iOS16 op mijn iPhone 13 Pro.

Bij het opnieuw instellen van face id krijg ik ofwel de melding dat face id niet beschikbaar is of ik krijg steeds de melding dat het toestel omhoog of omlaag bewogen moet worden.

Werkt de ene keer wel de andere keer niet, sons uren geen problemen en dan weer uren dat het niet werkt, hier al de volgende zaken geprobeerd;

- toestel gereset
- zonder screen protector en
- zonder hoesje gebruiken
- apple heeft diagnose op afstand gedaan

Niets van bovenstaande had invloed op het probleem. Advies van Apple was om bij Amac langs te gaan, bij Amac werd me vervolgens aangeraden om naar de Mediamarkt te gaan (daar heb ik het toestel aangeschaft).

MM heeft de telefoon opgestuurd naar de serviceafdeling waar ze “de firmware hebben geupdate”.

De eerste 30 minuten leek het probleem opgelost…maar helaas nog steeds te pas en te onpas weigert face ID.

Loop er inmiddels alweer een paar weken mee rond in de hoop dat Face ID permanent de geest geeft om de diagnose bij de service afdeling te vergemakkelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:13

Mr. Freeze

¡GO!

Is het mogelijk dat een iPhone automatische VPN inschakelt als je thuis verlaat? en dan ook weer uitschakelt als je thuis komt? Ik heb overal gezocht maar kan deze optie nergens vinden, mocht iemand weten hoe ik dit voor elkaar krijg.....

edit: Ik gebruik de app Wireguard om een VPN verbinding op te zetten met m'n Fritzbox router die op zijn beurt weer gebruik maakt van Adguard Home op een Raspberry Pi.

[ Voor 26% gewijzigd door Mr. Freeze op 06-11-2022 10:36 ]

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RnB

RnB

@Mr. Freeze Ik heb er geen ervaring mee, maar misschien kan je eens kijken naar een Automation in de Shortcuts app?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Mr. Freeze schreef op zondag 6 november 2022 @ 10:32:
Is het mogelijk dat een iPhone automatische VPN inschakelt als je thuis verlaat? en dan ook weer uitschakelt als je thuis komt? Ik heb overal gezocht maar kan deze optie nergens vinden, mocht iemand weten hoe ik dit voor elkaar krijg.....

edit: Ik gebruik de app Wireguard om een VPN verbinding op te zetten met m'n Fritzbox router die op zijn beurt weer gebruik maakt van Adguard Home op een Raspberry Pi.
Als je wireguard gebruikt kan dat ja, in de settings van je tunnel heb je onder on demand activation de optie om specifieke SSIDs te excluden (dan verbindt ie dus niet) dus als je daar je thuis SSID invult werkt het precies zo:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l4AcBzqrKjQLlEPZDTgDp2FqFM0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pUsvhufYkXMv8V4MLQCj7ISq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:13

Mr. Freeze

¡GO!

@Tomba Ja, geweldig, dat scherm heb ik nu gevonden en ingesteld dankzij je screenshot en instructies, hartstikke bedankt voor je moeite!!

@RnB ook jij bedankt voor meedenken.

[ Voor 11% gewijzigd door Mr. Freeze op 06-11-2022 11:20 ]

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012

Bij mijn VPN kan ik mijn thuisnetwerk whitelisten.

Edit: never mind. Is hierboven net besproken.

[ Voor 4% gewijzigd door La1974 op 06-11-2022 12:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 13:59

Los van Wireguard, voor de mensen die deze vraag hebben met een OpenVPN config. Ik gebruik hiervoor de app Passepartout. Deze werkt ook op basis van 'whitelisted' Wi-Fi addressen, verlaat je het gewhiteliste Wi-Fi netwerk gaat de VPN automatisch aan.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
crypt0rr schreef op zondag 6 november 2022 @ 13:56:
[...]

Los van Wireguard, voor de mensen die deze vraag hebben met een OpenVPN config. Ik gebruik hiervoor de app Passepartout. Deze werkt ook op basis van 'whitelisted' Wi-Fi addressen, verlaat je het gewhiteliste Wi-Fi netwerk gaat de VPN automatisch aan.
Dat zit standaard in de app van GooseVPN….. Eerlijk gezegd let ik er nooit op omdat dit altijd goed gaat.

Have Fun Funske

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:47
Eindelijk! Nederland en België zijn in testing voor de nieuwe Apple Maps.
On November 2, 2022, Apple began publicly testing its next expansion: Belgium, Liechtenstein, Luxembourg, The Netherlands, & Switzerland.
https://www.justinobeirne...and-liechtenstein-testing

/edit: hier vind je wat screenshots van o.a. Amsterdam

https://reddit.com/r/appl...ictures_of_purmerend_and/

[ Voor 19% gewijzigd door Rivanov op 06-11-2022 20:14 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:16

Toppe

Oké ✅

Meer mensen die last hebben van geen beeld bij FaceTime? Als iemand mij belt, of ik iemand anders dan blijft het scherm van de andere partij zwart. Ze zien mij wel

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:50
Rivanov schreef op zondag 6 november 2022 @ 20:13:
Eindelijk! Nederland en België zijn in testing voor de nieuwe Apple Maps.

[...]

https://www.justinobeirne...and-liechtenstein-testing

/edit: hier vind je wat screenshots van o.a. Amsterdam

https://reddit.com/r/appl...ictures_of_purmerend_and/
De satelliet beelden zijn als ik mijn buurt kijk erg recent (gemaakt in de afgelopen 3 maanden gok ik)

Ook 3D view boven mijn stad dus dat is mooi.

Maar de normale map... mij straat klopt nog steeds niet, en de fouten die ik vroeger in AM zag zitten er nog steeds in (sommige straten die al meer dan 6 jaar niet bestaan, maar AM denkt van wel)

Ik hoop dat vooral dat aangepakt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
crypt0rr schreef op zondag 6 november 2022 @ 13:56:
[...]

Ik zit ook nog op Passepartout omdat ik nog niet de tijd heb genomen om Wireguard te configureren op mijn firewall maar ik vind Passepartout Sinds iOS16 wel enorm veel batterij verbruiken. Heb jij dat ook toevallig?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Donstil schreef op zondag 6 november 2022 @ 23:23:
[...]

Zo was het gezellig onder je steen dit weekend :+
Zelfs al op de frontpage geweest nieuws: Apple Maps test nieuwe versie van kaarten in Benelux
Ja was heerlijk. :|
Ik kijk overigens niet vaak op de FP. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Rivanov op 07-11-2022 06:51 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Donstil schreef op zondag 6 november 2022 @ 23:23:
[...]

Zo was het gezellig onder je steen dit weekend :+
Zelfs al op de frontpage geweest nieuws: Apple Maps test nieuwe versie van kaarten in Benelux
What is this Frontpage you speak off :p

Maar inderdaad zelfs op tweakers stond het al onder nieuws :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 06:43

Fjeze

AllesPerfect!

Hebben meer mensen hier problemen met het volume van de wekken sinds iOS16? Ik zet mijn wekker eigelijk altijd op het laagste volume (volume helemaal uit, en dan 1x op de volume omhoog knop drukken).

Echter gaat nu sinds iOS16 de wekken veel harder dan voorheen, en bij het selecteren van een ander wekker geluid gaat het volume ook elke keer richting half vermogen (ook het balkje van het volume).

Meer mensen dit probleem, en eventueel een oplossing? Ik vind de wekker wel erg hard zo...

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:51
Beste mede Tweakers,
Een vraag: hoe kan ik het bedieningspaneel-icoon van het scherm verwijderen?
Het icoontje zit nogal in de weg als ik bijvoorbeeld een foto op mijn iPad bekijk. Heel irritant.

Ik heb al op internet zitten zoeken, maar kon niets vinden.
En bij Instellingen ook al niet.
Ik dacht het gevonden te hebben bij Touch ID en toegangscode > Bedieningspaneel. Niet dus.

Alvast bedankt.

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Laatst online: 16:35
Xfile schreef op maandag 7 november 2022 @ 14:48:
Beste mede Tweakers,
Het icoontje zit nogal in de weg als ik bijvoorbeeld een foto op mijn iPad bekijk. Heel irritant.

Ik dacht het gevonden te hebben bij Touch ID en toegangscode > Bedieningspaneel. Niet dus.

Alvast bedankt.
Ik begrijp niet helemaal wat je met bedieningspaneel-icoon bedoelt. Waar zit het en hoe ziet het er uit? En welke versie iPadOS of iOS heb je het over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik dacht net naïef als ik ben “Ik probeer de native Podcast app weer eens”

Maar doe ik nou wat verkeerd of is die synchronisatie tussen iOS en iPadOS helemaal ruk?
Binnen iOS luister ik een podcast en heb ik “up-next” gevuld, ga ik dan naar de iPad dan verschijnt daar helemaal niets. Na ruim een uur verschijnt de podcast van mijn iPhone wel onder ‘recent afgespeeld” maar de voortgang is nergens te bekennen, ook Up-Next is verdwenen.

Doe ik daar nou wat fout aan of is dit gewoon een matige rot app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 19:39
Xfile schreef op maandag 7 november 2022 @ 14:48:
Beste mede Tweakers,

Alvast bedankt.
Ik denk dat je Assistive Touch aan hebt staan, zo'n zwevende knop op je iPad.
https://support.apple.com/nl-nl/HT202658
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HBzUawmgpsxF-7nrt3ohNDSOFpQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wkRL7TCoeVFsOMGT7HQJs7Dx.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Donstil schreef op maandag 7 november 2022 @ 15:07:
Ik dacht net naïef als ik ben “Ik probeer de native Podcast app weer eens”

Maar doe ik nou wat verkeerd of is die synchronisatie tussen iOS en iPadOS helemaal ruk?
Binnen iOS luister ik een podcast en heb ik “up-next” gevuld, ga ik dan naar de iPad dan verschijnt daar helemaal niets. Na ruim een uur verschijnt de podcast van mijn iPhone wel onder ‘recent afgespeeld” maar de voortgang is nergens te bekennen, ook Up-Next is verdwenen.

Doe ik daar nou wat fout aan of is dit gewoon een matige rot app?
Die sync tussen iOS / iPadOS en macOS is al járen kapot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xfile
Locolau schreef op maandag 7 november 2022 @ 15:11:
[...]

Ik denk dat je Assistive Touch aan hebt staan, zo'n zwevende knop op je iPad.
https://support.apple.com/nl-nl/HT202658
[Afbeelding]
Die bedoel ik inderdaad. Dat irritante knopje.

Het is gelukt!!
Ga naar 'Instellingen' > 'Toegankelijkheid' > 'Aanraken' > 'AssistiveTouch' en schakel deze functie uit.
Thanks!

[ Voor 25% gewijzigd door Xfile op 07-11-2022 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
loeberce schreef op maandag 7 november 2022 @ 14:58:
[...]

Ik begrijp niet helemaal wat je met bedieningspaneel-icoon bedoelt. Waar zit het en hoe ziet het er uit? En welke versie iPadOS of iOS heb je het over?
iPadOS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 13:59
Donstil schreef op zondag 6 november 2022 @ 23:22:
[...]

Ik zit ook nog op Passepartout omdat ik nog niet de tijd heb genomen om Wireguard te configureren op mijn firewall maar ik vind Passepartout Sinds iOS16 wel enorm veel batterij verbruiken. Heb jij dat ook toevallig?
Hm, nee dat kan ik niet bevestigen, hier geen last van.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rivanov schreef op maandag 7 november 2022 @ 15:16:
[...]

Die sync tussen iOS / iPadOS en macOS is al járen kapot.
Haha ja dat klopt, dat kan 2 dingen zijn.

Of ze hebben echt geen zin het te fixen, of ze kunnen het niet fixen.

Toch jammer dat de Podcasts app vanuit Apple zo weinig liefde krijgt. De zaken die ik opnoem zijn toch het minimum wat een beetje podcast luisteraar verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Donstil schreef op maandag 7 november 2022 @ 15:47:
[...]

Haha ja dat klopt, dat kan 2 dingen zijn.

Of ze hebben echt geen zin het te fixen, of ze kunnen het niet fixen.

Toch jammer dat de Podcasts app vanuit Apple zo weinig liefde krijgt. De zaken die ik opnoem zijn toch het minimum wat een beetje podcast luisteraar verwacht.
Zolang ze geen Voice Boost en Smart Speed ondersteunen zoals Overcast, ga ik het toch niet gebruiken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rivanov schreef op maandag 7 november 2022 @ 16:08:
[...]

Zolang ze geen Voice Boost en Smart Speed ondersteunen zoals Overcast, ga ik het toch niet gebruiken. ;)
Ja dat zijn ook van die dingen die er niet in zitten idd. Ben ik zelf geen gebruiker van maar is voor vele onmisbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-09 20:48
Mijn vrouw en ik gebruiken nu allebei onze eigen photo library met als storage ons betaalde gezinsabonnement. Werkt op zich prima, maar het liefst hebben we gewoon alles in één library: de "shared photo library" die recentelijk is gelanceerd.

Dit lijkt dus echt DE oplossing voor ons; echter ik zou graag één ding willen weten: pakt de photo-widget op het homescreen ook foto's en herinneringen uit de shared library?

Hier zijn we beide nogal aan gehecht namelijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinan10
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 17:06
Sinds iOS 16.1 merk ik dat de volume niet meer kan aanpassen (met de volumeknoppen) tijdens een gesprek als het toestel tegen mij oor aan is. Het scherm moet aan om je volume aan te passen. Op luidspreker en met oortjes in lukt het dus wel. Is dit een nieuwe "feature" of een bug?https://gathering.tweakers.net/forum/insert_message/2132202/97

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 13:49
iOS 16 vraagje. Ik heb op mijn iPhone 11 Pro het toegangsscherm het 'astronomie' staan. Echter na enige tijd is dit scherm verdwenen is er voor in de plaats het 'weer' scherm gekomen. Iemand een idee wat ik verkeer doe?

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
mcmiles schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 21:20:
iOS 16 vraagje. Ik heb op mijn iPhone 11 Pro het toegangsscherm het 'astronomie' staan. Echter na enige tijd is dit scherm verdwenen is er voor in de plaats het 'weer' scherm gekomen. Iemand een idee wat ik verkeer doe?
Mogelijk heb je dit vanaf lock screen gedaan, als je namelijk je vinger ingedrukt houdt op het toegangsscherm kan een en ander snel aangepast worden, zou dus ook per ongeluk gebeurd kunnen zijn.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:51
Misschien een stomme vraag: Omdat Google Maps bij mij met Carplay standaard een afwijking heeft van zeker 20-30 meter ben ik sinds kort overgestapt naar apple kaarten. Nu werkt dit op zich goed, maar is het ook mogelijk om in te stellen dat de navigatie ook stopt wanneer ik de parkeer / de telefoon unplug? Nu parkeer ik bijvoorbeeld "om de hoek" van waar ik woon en wilt de telefoon na het uitstappen verder navigeren naar de eindlocatie (een paar meter verder op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 13:49
Davidas schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 21:30:
[...]

Mogelijk heb je dit vanaf lock screen gedaan, als je namelijk je vinger ingedrukt houdt op het toegangsscherm kan een en ander snel aangepast worden, zou dus ook per ongeluk gebeurd kunnen zijn.
Ik heb niet de indruk maar ik zal er attent op zijn, dank!

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:05

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

hellboy123 schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 21:35:
Misschien een stomme vraag: Omdat Google Maps bij mij met Carplay standaard een afwijking heeft van zeker 20-30 meter ben ik sinds kort overgestapt naar apple kaarten. Nu werkt dit op zich goed, maar is het ook mogelijk om in te stellen dat de navigatie ook stopt wanneer ik de parkeer / de telefoon unplug? Nu parkeer ik bijvoorbeeld "om de hoek" van waar ik woon en wilt de telefoon na het uitstappen verder navigeren naar de eindlocatie (een paar meter verder op).
Kun je dat niet regelen met opdrachten wellicht?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hellboy123 schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 21:35:
U hebt uw bestemming bereikt gaat bij mij niet om paar meter. Je sluit de navi af als je thuis bent. Ben zelf meer voorstander van Maps tov kaarten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
Het valt me bij 16.2 beta ineens het volgende op: als ik de camera open vanaf het lockscreen dan kan ik daar niet meer uit komen door omhoog te swipen. Vroeger was die witte balk die je op je lockscreen hebt dan ook zichtbaar en dat gebruikte ik blijkbaar vaker dan gedacht als ik perongeluk in de camera app terecht was gekomen. Is deze mogelijkheid bij jullie ook verdwenen? Gaat om een 11 Pro.

Enige oplossing is de power knop in te drukken en dan opnieuw het lockscreen te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:24
loeberce schreef op woensdag 9 november 2022 @ 10:51:
Het valt me bij 16.2 beta ineens het volgende op: als ik de camera open vanaf het lockscreen dan kan ik daar niet meer uit komen door omhoog te swipen. Vroeger was die witte balk die je op je lockscreen hebt dan ook zichtbaar en dat gebruikte ik blijkbaar vaker dan gedacht als ik perongeluk in de camera app terecht was gekomen. Is deze mogelijkheid bij jullie ook verdwenen? Gaat om een 11 Pro.

Enige oplossing is de power knop in te drukken en dan opnieuw het lockscreen te activeren.
Dat is in Dev 16.2 Beta 2 opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Foto toevoegen in Google mail app werkt nog steeds niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
dafmay schreef op woensdag 9 november 2022 @ 11:14:
[...]

Dat is in Dev 16.2 Beta 2 opgelost.
Oké dank je. Dan wacht ik de PB even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:51
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 9 november 2022 @ 08:47:
[...]

Kun je dat niet regelen met opdrachten wellicht?
Helaas, het is niet mogelijk om een opdracht te maken dat de navigatie wordt gestopt bij afsluiten / loskoppelen carplay. De opdracht " parkeerplek opslaan" is wel beschikbaar, maar navigatie stoppen staat niet in het rijtje.
Hackus schreef op woensdag 9 november 2022 @ 08:54:
[...]

U hebt uw bestemming bereikt gaat bij mij niet om paar meter. Je sluit de navi af als je thuis bent. Ben zelf meer voorstander van Maps tov kaarten.
Als ik bij mij op het werk parkeer (parkeerplaats voor de deur) dan blijft de navigatie vaak op de telefoon gewoon nog aanstaan.
Zelf ben ik ook veel meer voorstander van Google Maps, maar helaas heeft die bij mij (alleen in carplay) een irritant grote afwijking.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:15

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

iOS 16.1.1 is uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Ik dacht al, wat worden er veel apps ge-update opeens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:50
Ik hoop dat iOS 16.2 als deze uit is niet mijn accuduur slechter maakt, ik begin een beetje erg gewend aan te raken hoe goed deze is sinds 16.1. (ik draai nu 16.1.1 op mijn 13 Pro)

Nou ben ik niet ontevreden geweest over de accuduur voor 16.1, maar 16.1 heeft wel een schepje bovenop gedaan hoe goed deze is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/z7BRfwnZN5GY7YUfKZ7eG2rM.jpg

dit is inclusief ongeveer 40 minuten 4G buiten de deur

Het is dat ik niet vaak video's kijk op mijn telefoon, maar nu vraag ik mij af hoeveel ik dan uit de accu pers.

Qua bugs momenteel weinig last van, alleen de zaklamp bug waar na het gebruik van de zaklamp deze non stop op de achtergrond blijkt te draaien, al lost opnieuw opstarten dat wel op tot ik de zaklamp weer gebruik.

En ik verwacht de deel bug issue als 16.2 uit is, daar heb ik sinds iOS 16 iedere keer last van voor paar dagen, daarna verdwijnt het probleem plost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
Mizgala28 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 14:57:
Ik hoop dat iOS 16.2 als deze uit is niet mijn accuduur slechter maakt, ik begin een beetje erg gewend aan te raken hoe goed deze is sinds 16.1. (ik draai nu 16.1.1 op mijn 13 Pro)

Nou ben ik niet ontevreden geweest over de accuduur voor 16.1, maar 16.1 heeft wel een schepje bovenop gedaan hoe goed deze is.
Ik heb sinds 16.1.1 juist een aardige batterydrain. Blijf dat toch een ongrijpbaar iets vinden.

Pagina: 1 ... 27 ... 41 Laatste

Let op:
Discussies over iPadOS mogen in [iPadOS 16 beta] - Ervaringen & Discussie.

iOS betas zijn beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program of het Apple Beta Sofware Program. Vragen om of helpen met het verkrijgen van de iOS betas op elke ander manier is dan ook niet toegestaan. Zie ook het algemeen beleid.

Ben je benieuwd of jouw favoriete app goed werkt op een iOS beta? Dan is deze Google Sheet een goed startpunt. Staat jouw favoriete app er niet bij maar ben je intussen wel een ervaring rijker? Dan kan je die ervaring delen via het App Compatibility Form