londemanmp schreef op donderdag 3 november 2022 @ 20:28:
Sinds enkele dagen een vervelend FaceID probleem.
De iPhone geeft dan aan dat er een probleem voordoet met de FaceID, na een herstart / hard reset doet die het soms weer. ( na 5 keer opnieuw opstarten )
Het lijkt wel of de TrueDepth camera bevriest. Diagnoses al uitgevoerd maar die zal het alleen zien wanneer het probleem zich in iOS voordoet.
In iOS 15, en 16 nog geen probleem gehad maar in 16.1 wel.
Zaterdag even kijken bij Amac kijken of hun tools hebben om de iPhone terug te zetten in de andere iOS.
Het lijkt mij niet dat de TrueDepth camera vervangen dient te worden anders zal die continue in storing moeten treden naar mijn idee.
Meer mensen hier last van gehad of hebben ??
Ja hier ook problemen met Face-Id sinds iOS16 op mijn iPhone 13 Pro.
Bij het opnieuw instellen van face id krijg ik ofwel de melding dat face id niet beschikbaar is of ik krijg steeds de melding dat het toestel omhoog of omlaag bewogen moet worden.
Werkt de ene keer wel de andere keer niet, sons uren geen problemen en dan weer uren dat het niet werkt, hier al de volgende zaken geprobeerd;
- toestel gereset
- zonder screen protector en
- zonder hoesje gebruiken
- apple heeft diagnose op afstand gedaan
Niets van bovenstaande had invloed op het probleem. Advies van Apple was om bij Amac langs te gaan, bij Amac werd me vervolgens aangeraden om naar de Mediamarkt te gaan (daar heb ik het toestel aangeschaft).
MM heeft de telefoon opgestuurd naar de serviceafdeling waar ze “de firmware hebben geupdate”.
De eerste 30 minuten leek het probleem opgelost…maar helaas nog steeds te pas en te onpas weigert face ID.
Loop er inmiddels alweer een paar weken mee rond in de hoop dat Face ID permanent de geest geeft om de diagnose bij de service afdeling te vergemakkelijken.