Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milotic
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 15-09 05:37
Een rare vraag, mijn oma is gister overleden en deze heeft (had) een iPad van het tehuis. Deze is nu van ons en gaat naar mijn vader.

Echter er zit geen iCloud lock op! maar ik zie alleen helemaal geen App store (fabrieks herstel) werkt niet krijg je toch weer dezelfde onzin en geen store? ik vermoed dus een aangepaste rom.

Kan ik gewoon een rom downloaden en deze iPad reflashen?

Anders gaat die naar de stort aldus vaders.

Alvast bedankt ik heb van apple totaal geen verstand maar android roms flashen was nooit zon probleem.

Milo (apple leek)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:18
milotic schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 13:05:
Een rare vraag, mijn oma is gister overleden en deze heeft (had) een iPad van het tehuis. Deze is nu van ons en gaat naar mijn vader.

Echter er zit geen iCloud lock op! maar ik zie alleen helemaal geen App store (fabrieks herstel) werkt niet krijg je toch weer dezelfde onzin en geen store? ik vermoed dus een aangepaste rom.

Alvast bedankt ik heb van apple totaal geen verstand maar android roms flashen was nooit zon probleem.

Milo (apple leek)
Nee dat hoef je niet te flashen. je kan gewoon met itunes, en dan met de DFU-modus manier een originele ios firmware .ipsw bestand erop zetten

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milotic
Mel33 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 13:23:
[...]

Nee dat hoef je niet te flashen. je kan gewoon met itunes en dan met de DFU-modus manier een originele ios firmware .ipws bestand erop zette
wat dit inhoud weet ik niet maar zon zorg instelling zorgt er wel voor dat er veel geblokkeerd word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
milotic schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 13:24:
[...]

wat dit inhoud weet ik niet maar zon zorg instelling zorgt er wel voor dat er veel geblokkeerd word.
Ja ze hebben een bepaalde profiel gebruikt

Google of zoek hier in tweakers even DFU en zoek de juiste .ipsw (op legale apple sites) die bij de ipad type hoort, en downloaden. DFU is de ipad op een bepaalde manier opstarten en aansluiten op itunes met de shift toets ingedrukt houden.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• milotic
Mel33 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 13:29:
[...]

Ja ze hebben een bepaalde profiel gebruikt

Google of zoek hier in tweakers even DFU en zoek de juiste .ispw (op legale apple sites) die bij de ipad type hoort, en downloaden. DFU is de ipad op een bepaalde manier opstarten en aansluiten op itunes met de shift toets ingedrukt houden.
bedankt voor de informatie is een 2021 model dus zonder om zomaar weg te donderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
milotic schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 13:30:
[...]

bedankt voor de informatie is een 2021 model dus zonder om zomaar weg te donderen.
Idd das zonde
Er staan een type nr Axxxxx iod. Model alleen is niet voldoende voor de juiste ipsw.
Succes

Oh en gecondoleerd nog.
Linkje naar .ipsw’s https://ipsw.me/

[ Voor 11% gewijzigd door Mel33 op 22-10-2022 13:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:38
Top dit. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g55XNwQhShCh_iPUDqAQ3r0q-2I=/x800/filters:strip_exif()/f/image/c96eGS38nSeEVRW7mTduxwxC.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4cwZaX7UgJukhygfvbJvn0lfDRA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/W8Aopt4WOGK49OH7cGcTCd9y.png?f=fotoalbum_large

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
De lockscreen widget is nog buggy. De klok loopt gewoon netjes door. Maar de stand bleef op 0 - 0 staan. Pas toen ik de widget aanklikte en de app opende werd de score aangepast.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
En met AOD lopen de secondes niet. Dan zie je enkel de minuten en worden de secondes vervangen door twee streepjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:21
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YAeWZIBt16MvHKo9H-8kqw6WqgE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8QlMhYwMLxNrr0DoW9lwG9rf.jpg?f=fotoalbum_large

Nog een bug. Als je twee dingen in het eiland hebt staan 🙈

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
@Rivanov This al 3-0 fc tegen psv
Kan je voor mij een screenshot maken? 😛

Dam
Hoe richt je dat in zo.
Kan iemand het summier opschrijven?

[ Voor 37% gewijzigd door Mel33 op 23-10-2022 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SASQUATXH
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 29-01 15:36
Ik heb iets dat me mateloos irriteert, maar vindt geen optie om het uit te schakelen.

Mijn iPhone verbind automatisch met een bekend netwerk. Dit verbinden wil ik annuleren, maar heb alleen de keuze tussen Gebruik zonder internet of Kies ander netwerk.

Is er een optie om ervoor te zorgen dat de verbinding wordt verbroken bij het verbinden?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ozPpw9_1pPtZ9qXaXlmEDFhn1tM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xsFwjCF9IY1eAYrrvVXIqI4I.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:44
SASQUATXH schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 15:36:
Ik heb iets dat me mateloos irriteert, maar vindt geen optie om het uit te schakelen.

Mijn iPhone verbind automatisch met een bekend netwerk. Dit verbinden wil ik annuleren, maar heb alleen de keuze tussen Gebruik zonder internet of Kies ander netwerk.

Is er een optie om ervoor te zorgen dat de verbinding wordt verbroken bij het verbinden?[Afbeelding]
Denk dat je dit bedoeld.

Settings - Wi-fi - “edit” (rechtsboven).

Daar kun je bekende netwerken verwijderen. Of eventueel de “auto-join” uitschakelen als je op dat “i”tje klikt achter de netwerknaam daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Mel33 schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 15:33:
@Rivanov This al 3-0 fc tegen psv
Kan je voor mij een screenshot maken? 😛

Dam
Hoe richt je dat in zo.
Kan iemand het summier opschrijven?
Hoe richt je wat in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Dat begin scherm. Ik heb hem nu tot zover.
Maar ik wil die balk en maar 1 wedstrijd zien zoals jij hebt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jnLqSPp9JN44bdSyhVlO_IfVq04=/x800/filters:strip_exif()/f/image/kogyMHnJUHYDk1eq0D7DUbQY.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Mel33 schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 16:17:
[...]

Dat begin scherm. Ik heb hem nu tot zover.
Maar ik wil die balk en maar 1 wedstrijd zien zoals jij hebt

[Afbeelding]
Wachten tot morgen, als iOS 16.1 uitkomt. ;)
Of nu al de Public Beta installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Rivanov schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 16:20:
[...]

Wachten tot morgen, als iOS 16.1 uitkomt. ;)
Of nu al de Public Beta installeren.
Euuhh aha. Oke doe ik dat? Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Mel33 schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 16:29:
[...]

Euuhh aha. Oke doe ik dat? Thanks
Live Activities wordt pas vanaf iOS 16.1 ondersteund. Maar enkele apps die nu al geupdate zijn ondersteunen het, zoals FotMob in mijn voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Aha dus morgen 19uur ff naar ios16.1 en weekje of 2 later naar ios16.1.1 haha

Ja ff zien dan.
Maak ik alvast een backup op usb 2.0 snelheid (dacht ik te horen ergens dat de kabel maar usb2.0 data pompen doet naar een pc 8)7

Edit.
Lightning operates at the USB 2.0 speed of 480mbps,
Link

[ Voor 30% gewijzigd door Mel33 op 23-10-2022 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kan ze niet meer vinden om te quoten, maar een week of 2 geleden kwamen er wat berichten voorbij dat de iCloud-sleutelhanger niet meer werkt voor het inloggen in sites en apps, dat was ook bij mij een issue na het installeren van de 14.

Ik weet niet precies waarom, maar gister werd er in huis iets getriggerd en deed Homekit helemaal niets meer. Zag het omdat ingestelde automations het niet meer deden. Bij het openen van de Woning-app een groot scherm met "Inloggen bij Sleutelhanger om Woning te kunnen gebruiken". En dat op elk device in huis. Irritant, maar erna werkt óók het inloggen op apps en sites weer. Begrijp nog steeds niet waarom het juist in Woning werd getriggerd maar wellicht zit daar voor de anderen ook de oplossing.

[ Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 24-10-2022 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Dennisdn schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 07:38:
Ik kan ze niet meer vinden om te quoten, maar een week of 2 geleden kwamen er wat berichten voorbij dat de iCloud-sleutelhanger niet meer werkt voor het inloggen in sites en apps, dat was ook bij mij een issue na het installeren van de 14.

Ik weet niet precies waarom, maar gister werd er in huis iets getriggerd en deed Homekit helemaal niets meer. Zag het omdat ingestelde automations het niet meer deden. Bij het openen van de Woning-app een groot scherm met "Inloggen bij Sleutelhanger om Woning te kunnen gebruiken". En dat op elk device in huis. Irritant, maar erna werkt óók het inloggen op apps en sites weer. Begrijp nog steeds niet waarom het juist in Woning werd getriggerd maar wellicht zit daar voor de anderen ook de oplossing.
Mag ik vragen hoeveel tijd jou dit heeft gekost?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mel33 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 08:03:
[...]

Mag ik vragen hoeveel tijd jou dit heeft gekost?
Paar minuten. Op élk Apple device stond de melding in Woning klaar en moest ik het Apple-ID wachtwoord opgeven en de pincode invoeren, meer niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 24-10-2022 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik ben benieuwd naar apps die Live Activities in 16.1 gaan ondersteunen. Is daar al een lijstje van?

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H1MSELF1SH
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:13
Mog schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 09:08:
Ik ben benieuwd naar apps die Live Activities in 16.1 gaan ondersteunen. Is daar al een lijstje van?
Time’s Up! - visual timer
Structured - visual planner
Sticky Timers and Countdowns - multiple timers and countdowns
Mango Baby - baby things tracker
Coachy - gym exercises
Crouton, meal planner and recipe book
Soor - music player
LookUp, visual english dictionary
Bolt - workout planner
Dark Noise - noises like rain, birds, etc
Coffee Book - coffee tracker
Passcodes - password manager
Flighty - flight tracker
Forest - focus timer
Bobby Track - breastfeed tracker
Pestle - recipe organiser
Padle Logger - water sports
Reality tasks - kanban and to-do
MD Clock - clock widget
Money Coach - budgeting
Focus - time management
OffScreen - limit screen time
FITIV - pulse heart rate monitor
One Widget - lock screen widget
Fat Burn Tracker

...En ongetwijfeld nog meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 21:00

iMars

Full time prutser

milotic schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 13:05:

Milo (apple leek)
In ieder geval gecondoleerd @milotic

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

H1MSELF1SH schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 09:26:
[...]

Time’s Up! - visual timer
Structured - visual planner
Sticky Timers and Countdowns - multiple timers and countdowns
Mango Baby - baby things tracker
Coachy - gym exercises
Crouton, meal planner and recipe book
Soor - music player
LookUp, visual english dictionary
Bolt - workout planner
Dark Noise - noises like rain, birds, etc
Coffee Book - coffee tracker
Passcodes - password manager
Flighty - flight tracker
Forest - focus timer
Bobby Track - breastfeed tracker
Pestle - recipe organiser
Padle Logger - water sports
Reality tasks - kanban and to-do
MD Clock - clock widget
Money Coach - budgeting
Focus - time management
OffScreen - limit screen time
FITIV - pulse heart rate monitor
One Widget - lock screen widget
Fat Burn Tracker

Wat een lijst. Dankjewel! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Verkeerde topic.

[ Voor 95% gewijzigd door Ronwiel op 24-10-2022 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 323
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09-2023

323

Wat houd Clean Energy Charging?
Komt in iOS 16,1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 20:27
323 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 11:53:
Komt in iOS 16,1
Je iPhone zoekt naar het meest geschikte moment om bij te laden zodat het gebruik van fossiele brandstoffen zo veel mogelijk wordt beperkt. Ik kan me dus voorstellen dat overdag (wanneer de zon schijnt) je iPhone zichzelf gaat opladen, en dan 's nachts pas vroeg in de ochtend begint als de zon weer opgaat.

Het is nog een beetje onduidelijk hoe Apple dit denkt te meten/weten. Maar daar gaan we vast achterkomen.

Bang zijn dat je telefoon niet volledig op gaat laden als je 's ochtends wakker wordt is niet aan de orde denk ik.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 323
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09-2023

323

Bedankt voor je antwoord
Wie weet hoe live activiteit werkt
Dan komt erbij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 20:27
323 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 12:08:
Bedankt voor je antwoord
Wie weet hoe live activiteit werkt
Dan komt erbij?
Anders kijk je even op verschillende websites met nieuws over iOS 16 :P

https://www.apple.com/nl/ios/ios-16/
https://www.iculture.nl/ios/ios-16/#functies
https://www.onemorething....nieuwe-functionaliteiten/

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
323 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 11:53:
Komt in iOS 16,1
Werkt vooralsnog niet in Nederland, de functie zit er nog niet in.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:49
Gr4mpyC3t schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 11:56:
[...]

Je iPhone zoekt naar het meest geschikte moment om bij te laden zodat het gebruik van fossiele brandstoffen zo veel mogelijk wordt beperkt. Ik kan me dus voorstellen dat overdag (wanneer de zon schijnt) je iPhone zichzelf gaat opladen, en dan 's nachts pas vroeg in de ochtend begint als de zon weer opgaat.

Het is nog een beetje onduidelijk hoe Apple dit denkt te meten/weten. Maar daar gaan we vast achterkomen.

Bang zijn dat je telefoon niet volledig op gaat laden als je 's ochtends wakker wordt is niet aan de orde denk ik.
Aanvullend: volgens mij werkt Apple samen met een database in de US over wanneer welke stroom groen is en dan doen ze vast iets met je locatie en zo zeggen ze "het is nu vooral groene stroom wat er er wordt gebruikt".
Werkt inderdaad nog niet in Nederland.

Zie: https://9to5mac.com/2022/...-energy-charging-details/
Was ook wel gemakkelijk zelf te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 19:39
Ronwiel schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 11:39:
Tip, ik ben al twee jaar iPad only. Maar irriteer me aan het feit dat je niet makkelijk een backup van al je bestanden kan maken. Totdat ik opeens het heldere idee kreeg om via de privacy portal van Apple een complete export aan te vragen van je account.

Helaas kan je de bestanden niet op een iPad downloaden omdat Apple de user agent blockt.

Gisteren had ik opeens het heldere idee om iCab https://apps.apple.com/nl...e-web-browser/id308111628 te gebruiken en de user agent te wijzigen naar Windows/Chrome. En dan werkt het opeens wel.

Dus wellicht heeft iemand er wat aan :).
Je kan toch via iTunes de iPad back-uppen en daarmee bestanden managen ook? Alleen als ik op m'n iPad ebooks download zitten ze idd 'verstopt' op m'n iPad in de Boeken app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nigeljordann
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 09-07 22:26
Niet perse iets IOS 16 gerelateerd. Maar ben sinds kort geïnteresseerd in de focus-mode functie. En naar verbazing mist het een grote feature. Als ik bijvoorbeeld een focus werk zit, wil ik naast geen notificaties van bepaalde apps, eigenlijk ook de app kunnen hiden/geen toegang tot verlenen. Toch wel een gemiste kans van Apple, want dit zou voor nog betere focus moeten leiden. Voor mij dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
-

[ Voor 99% gewijzigd door SgtElPotato op 23-05-2023 14:10 ]

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Locolau schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 14:22:
[...]

Je kan toch via iTunes de iPad back-uppen en daarmee bestanden managen ook? Alleen als ik op m'n iPad ebooks download zitten ze idd 'verstopt' op m'n iPad in de Boeken app.
Vandaar dat ik benoem: iPad only ;). Ik heb geen andere devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Ronwiel schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 17:38:
[...]

Vandaar dat ik benoem: iPad only ;). Ik heb geen andere devices.
Ook geen pc?
Want met iMazing (30eu eenmalig) kan je selecteren wat je wil.
Of 3uTools (=gratis, maar ik persoonlijk vertrouw die niet helemaal, hun site heeft ook geen certificaat bijv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:48
van mij mag iOS 16.1 komen, want op de iPhone 14 max pro merk ik toch nog veel foutjes. Zelfs meldingen die opeens in lettertype -25 op je scherm staan.

En daar is hij.

[ Voor 5% gewijzigd door carpebios op 24-10-2022 19:02 ]

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!
FYI:

RC van afgelopen week is NIET de final build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:32

RnB

Ik dacht gister slim te zijn door de laatste PB van 16.1 de installeren, maar dat is dus niet dezelfde build als de 16.1 die nu is uitgekomen.
Ik krijg de update namelijk voor mijn kiezen, net zo groot als de PB van gister.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:48
voor de iPad geldt datzelfde.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gaat lekker rap hier; nog 6 uur te gaan… oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:44
_Bailey_ schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 19:13:
Gaat lekker rap hier; nog 6 uur te gaan… oOo
Even je WiFi uit en aan zetten. Gaat daarna meestal sneller.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 15:59
Donstil schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 19:16:
Is er al bekend welk buildnummer de final heeft (rc was 20b79)
20B82

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 20:33
MacOS gaat nog vooruit met downloaden, iOS en iPadOS gaan veel trager. Nog 2 uur voor die gedownload zouden zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grote kans dat je binnen 1 week alweer de volgende Beta hebt. Zie geen nut om nu van Beta 20B29 naar de FR te gaan

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Donstil schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 19:22:
[...]

Aah kleine update dus wel inderdaad, dan ga ik maar weer updaten :P
Kleine update?! Het is gewoon weer 5GB. 8)7
Afgelopen weekend de iOS 16.1 RC Public Beta op m'n 14 Pro gezet en direct profile weer verwijderd. Heb nu weer een 5GB update te pakken.

[ Voor 22% gewijzigd door Rivanov op 24-10-2022 19:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Rivanov schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 19:27:
[...]

Afgelopen weekend de iOS 16.1 RC Public Beta op m'n 14 Pro gezet en direct profile weer verwijderd. Heb nu weer een 5GB update te pakken.
Dat komt omdat je een volledige update image krijgt vanaf de RC, niet omdat het 5GB aan updates zijn :), vanaf iPhones met RC zonder profiel krijg je dezelfde image aangeboden als gebruikers op 16.0.x krijgen (met profiel weet ik niet, want die devices heb ik niet)

Het gaat om het build nummer. Zit maar 1 build tussen (79 naar 81) en daarmee is het een kleine update t.o.v de RC

[ Voor 14% gewijzigd door Donstil op 24-10-2022 19:33 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorteGebruiker
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Rivanov schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 19:27:
[...]

Huh das gek. die van mij is ‘maar’ 1,48 gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 19:32:
[...]

Dat komt omdat je een volledige update image krijgt vanaf de RC, niet omdat het 5GB aan updates zijn :), vanaf iPhones met RC zonder profiel krijg je dezelfde image aangeboden als gebruikers op 16.0.x krijgen (met profiel weet ik niet, want die devices heb ik niet)

Het gaat om het build nummer. Zit maar 1 build tussen (79 naar 81) en daarmee is het een kleine update t.o.v de RC
79 naar 82 is zgn 3 builds verder. Zegt niets over kleine update die jij aangeeft.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ooh 83? Heb zelf nog niet ge-update namelijk.

Meer goed maakt voor de grote niet uit, dat hij 5 GB is komt daar niet door.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Andre_J schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 19:18:
[...]

Even je WiFi uit en aan zetten. Gaat daarna meestal sneller.
Dit werkt serieus…. Van 4 uur naar 2 minuten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:50
De iPhone was binnen 2 minuten klaar met de download, the AW denk daar anders over (nog steeds 2+ uur)

Gelukkig geef ik in dit geval meer op de iPhone 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Prijsverhoging Apple One, TV+ en Music
https://www.iculture.nl/n...-music-tv-apple-one-2022/

[ Voor 20% gewijzigd door THE_BASE op 24-10-2022 20:14 ]

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Alsof Apple al niet genoeg verdient.

Al was dit wel te verwachten, dus geen verrassing in mijn ogen.

Edit:

Rant incoming

Inmiddels al ruim 1 uur bezig zonder succes.

Tot net voor 19 uur nul issues met iTunes icm met mijn iPhone, koppel de telefoon, unlock het toestel en Windows en iTunes zien het (moest alleen eenmalig de eerste keer in maart de computer als betrouwbaar instellen)

Mooi

16.1 geïnstalleerd, die ervaring is een bende.

Hier is het stomme, ik koppel mijn telefoon aan mijn Windows bak, unlock het toestel en mijn PC heeft net als ervoor gewoon toegang tot mijn iPhone, kan ook foto's en video's ervan kopiëren via Verkenner naar mijn PC.

iTunes niet, krijg steeds de melding om "deze computer te vertrouwen" en dan mag ik de pin intikken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/SZ4uMqjWrVsvt3SuhVRrQbdA.jpg

ITunes verwijderen heeft niks uitgehaald, drivers wissen, trusted devices van mijn iPhone verwijderen en zelfe een andere kabel hielp niet.

Op een andere PC uitgetest, eentje waar deze iPhone nooit aangekoppeld was, kreeg ik na het koppelen melding om de PC te vertrouwen (logisch), maar eenmaal in iTunes exact hetzelfde issue.

En iTunes doet nog steeds moeilijk |:(

Op zich is die code intikken een "non issue", probleem is dat die melding uitsluitend verschijnt als ik mijn toestel volledig unlocked met scherm aan op het home menu heb, anders krijg ik deze niet en als ik deze krijg terwijl het scherm uit is, moet ik met scherm aan het toestel opnieuw koppelen en dan krijg ik de vraag om code.

ugh...

Ik verwacht dat dit een iOS 16.1 bug is voor mij, namelijk ik had in eerste instantie iTunes niet geüpdate (daarna wel), en diezelfde iTunes en iPhone hadden geen problemen tot 16.0.3 aan toe.

Irritant, overigens niet de enige bug want het valt mij op dat ik alweer de deel bug heb (lijkt wel alsof sinds iOS 16 deze iedere keer terug komt voor minimaal 2 a 3 dagen, en daarna magisch verdwijnt), en mijn App Store is stoterig (misschien een server issue?)

Ik betwijfel of een reset helpt, heeft het nooit gedaan met deze iPhone.

ongeduldig wacht ik op 16.1.1

[ Voor 75% gewijzigd door Mizgala28 op 24-10-2022 21:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agostino
  • Registratie: September 2017
  • Nu online
Fijn hoor die nieuwe ios 16.1. Ik zie nu nog beter hoe snel m’n batterij op de iPhone 12 mini leegloopt. 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Mizgala28 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 20:36:
[...]

Al was dit wel te verwachten, dus geen verrassing in mijn ogen.

Edit:

Rant incoming

Inmiddels al ruim 1 uur bezig zonder succes.

Tot net voor 19 uur nul issues met iTunes icm met mijn iPhone, koppel de telefoon, unlock het toestel en Windows en iTunes zien het (moest alleen eenmalig de eerste keer in maart de computer als betrouwbaar instellen)

Mooi

16.1 geïnstalleerd, die ervaring is een bende.

Hier is het stomme, ik koppel mijn telefoon aan mijn Windows bak, unlock het toestel en mijn PC heeft net als ervoor gewoon toegang tot mijn iPhone, kan ook foto's en video's ervan kopiëren via Verkenner naar mijn PC.

iTunes niet, krijg steeds de melding om "deze computer te vertrouwen" en dan mag ik de pin intikken.

[Afbeelding]

ITunes verwijderen heeft niks uitgehaald, drivers wissen, trusted devices van mijn iPhone verwijderen en zelfe een andere kabel hielp niet.

Op een andere PC uitgetest, eentje waar deze iPhone nooit aangekoppeld was, kreeg ik na het koppelen melding om de PC te vertrouwen (logisch), maar eenmaal in iTunes exact hetzelfde issue.

En iTunes doet nog steeds moeilijk |:(

Op zich is die code intikken een "non issue", probleem is dat die melding uitsluitend verschijnt als ik mijn toestel volledig unlocked met scherm aan op het home menu heb, anders krijg ik deze niet en als ik deze krijg terwijl het scherm uit is, moet ik met scherm aan het toestel opnieuw koppelen en dan krijg ik de vraag om code.

ugh...

Ik verwacht dat dit een iOS 16.1 bug is voor mij, namelijk ik had in eerste instantie iTunes niet geüpdate (daarna wel), en diezelfde iTunes en iPhone hadden geen problemen tot 16.0.3 aan toe.

Irritant, overigens niet de enige bug want het valt mij op dat ik alweer de deel bug heb (lijkt wel alsof sinds iOS 16 deze iedere keer terug komt voor minimaal 2 a 3 dagen, en daarna magisch verdwijnt), en mijn App Store is stoterig (misschien een server issue?)

Ik betwijfel of een reset helpt, heeft het nooit gedaan met deze iPhone.

ongeduldig wacht ik op 16.1.1
Stomme vraag maar heb je hem al uit gedaan en na een paar min weer aan? of een force restart.
En dan had je deze als eerste optie nog.
Toegang tot USB-accessoires toestaan
Als 'USB-accessoires' is uitgeschakeld, zoals in de afbeelding hierboven, moet u het iOS- of iPadOS-apparaat mogelijk eerst ontgrendelen om het te kunnen verbinden met USB-accessoires.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 17:54
Ik gebruik die diensten niet en dit helpt me om dat zo te houden. Hopelijk blijven ze wel van mijn iCloud abonnement af.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZZW4ChBxkuHLXtUOP8XOrDPwZbg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/fSPMINmqcDHvw3SnL784uTLu.png?f=fotoalbum_large

De Pi-hole remote app heeft inmiddels live activiteiten, leuk om te zien dat ook non spot verslagen developers daar wat mee gaan doen, al vraag ik mij bij de Pi-Hole remote wel een beetje af wat het nut is 😆

Edit: Ooh en op het dynamische 🏝️ ook

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VoJ9W2dieTetTkEk7WFlyZoFQqc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G6YGZEKbp4TOop9kOphHkMGi.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door Donstil op 24-10-2022 23:55 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
Donstil schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 22:09:
Hoop wel dag ze er nog wat meer mee gaan doen dan die sport verslagen maar van de lijst hierboven gebruik ik alleen Rippple 8)7
Mog schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 09:08:
H1MSELF1SH schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 09:26:
[...]

Inmiddels staat mijn verzameling van apps die Live Activities ondersteunen op 84 apps (and counting). Ik wil tzt ook nog losse collecties maken per categorie zoals ik ook heb gedaan voor Lock Screen Widgets. In de AppRaven app (must op mijn telefoon gebruik reguliere App Store app alleen nog voor updates en downloaden) zelf kun je ook makkelijk op de app klikken en wordt je doorgezet naar de App Store.
hk12nl schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 22:15:
[...]

Ja eens. Ik ben benieuwd wat ze naast sport nog meer kunnen doen hiermee. Hoop op een paar creatieve verassende apps eigenlijk 😄
Een aantal mogelijkheden van Live Activities naast live sport standen:
- in de keuken: gerechten bereiden (Pestle, Crouton, Seeds, Plantry Meal Planner, No Meat Today)
- eten thuisbezorgd (Thuisbezorgd.nl)
- boodschappen doen (Grocery - Smart Shopping List)
- sport workout (Liftin', MyMoves, SmartGym, Bolt, Slopes, Paddle Logger, Any Distance, Runny)
- activiteit / to do, dag planners (o.a. GoodTask, Planny, Any Tasks, Timelogger Plus, FlexLog, Focus, Timelines Time Tracking )
- navigatie (GPS Tracks, Rheaparks)
- reizen (Flighty, The Flight Tracker)
- muziek feitjes (Soor)
- baby (Mango Baby, Booby Track)
- weer: regen verwachting komende minuten (Carrot Weather)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
funrider schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 11:28:
[...]

[...]

[...]

Inmiddels staat mijn verzameling van apps die Live Activities ondersteunen op 84 apps (and counting). Ik wil tzt ook nog losse collecties maken per categorie zoals ik ook heb gedaan voor Lock Screen Widgets. In de AppRaven app (must op mijn telefoon gebruik reguliere App Store app alleen nog voor updates en downloaden) zelf kun je ook makkelijk op de app klikken en wordt je doorgezet naar de App Store.

[...]

Een aantal mogelijkheden van Live Activities naast live sport standen:
- in de keuken: gerechten bereiden (Pestle, Crouton, Seeds, Plantry Meal Planner, No Meat Today)
- eten thuisbezorgd (Thuisbezorgd.nl)
- boodschappen doen (Grocery - Smart Shopping List)
- sport workout (Liftin', MyMoves, SmartGym, Bolt, Slopes, Paddle Logger, Any Distance, Runny)
- activiteit / to do, dag planners (o.a. GoodTask, Planny, Any Tasks, Timelogger Plus, FlexLog, Focus, Timelines Time Tracking )
- navigatie (GPS Tracks, Rheaparks)
- reizen (Flighty, The Flight Tracker)
- muziek feitjes (Soor)
- baby (Mango Baby, Booby Track)
- weer: regen verwachting komende minuten (Carrot Weather)
Aah top, klinkt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien een beetje een longshot maar ga het toch even proberen:

Iemand toevallig een BMW Wallbox thuis en specifieker nog de BMW iV app in gebruik?

Ik kan hiermee sinds 16.1 geen verbinding meer maken met de wallbox maar op 16.0.3 nog wel (andere iPhone). App is uit de AppStore dus lijkt erop dat ik niet bij bmw moet zijn voor een oplossing 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjan101
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09:46
Crasht bij jullie Buienradar ook steeds? Als ik de 24uurs radar selecteer en ik ga schuiven met de tijd, reageert de app na een aantal seconden helemaal niet meer..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
henkjan101 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 16:36:
Crasht bij jullie Buienradar ook steeds? Als ik de 24uurs radar selecteer en ik ga schuiven met de tijd, reageert de app na een aantal seconden helemaal niet meer..
Nee werkt hier prima. Net even getest

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
henkjan101 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 16:36:
Ook hier geen last van…..

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:34

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Even een vraag; ik heb al een tijdje last dat als ik met Apple Pay op een website wil betalen, er aangegeven wordt "activeer een kaart die geaccepteerd wordt door de website" of iets in die trant. Nu vond ik het een maand geleden al gek dat Apple zelf bij aanschaf van AirPods Pro mijn ING bankpas (die voorheen altijd werkte) niet meer accepteerde, maar de medewerker ter plaatse zei echt dat het aan de kaart lag. Nu had ik vorige week echter dat ook een webshop waar ik in het verleden probleemloos kon betalen met mijn ING maestro via Apple Pay, ditzelfde aangaf.

Kortom, het lijkt toch echt een sync issue o.i.d. te zijn. Ik heb de kaart al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, en bij de update naar iOS 16 heb ik daarna in- en uitgelogd uit iCloud (om configuratiefoutjes die vaak optreden voor te zijn). Toch werkt dit nog steeds niet. Op mijn Mac nog niet geprobeerd, maar je kunt het pas checken als een Apple Pay betaling doet, dus dat maakt het even lastig. Iemand die dit herkent of suggesties heeft?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Zon onder icoontje tijd, is ook weg uit de standaard weer app. Slaat dat nu weer op 🙉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Mel33 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 19:07:
Zon onder icoontje tijd, is ook weg uit de standaard weer app. Slaat dat nu weer op 🙉
Wordt bij mij nog getoond, of bedoel je wat anders?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gCnxY_NShEvW1UzHnfT-bLtexa8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kPF3tBf1kjlkxELl1RUrQkH1.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pHc68dqZ8xq9ZgOrc4hvii36XqI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/enGBXX6NZeC4CqQz0RgiLxfq.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
@Fuwor Ja die idd, die was er niet meer bij mij.
16.1
Morgen weer een kans.

Mijn hue lampen waren nog niet aan met zon onder, ik keek om 18:35 nog hoelaat zon onder gaat en zag hem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
iOS 16.2 Developer beta 1 is beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjan101
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09:46
funske schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 18:00:
[...]

Ook hier geen last van…..
Dank voor de reacties! Ik heb de app zojuist even verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Probleem lijkt verholpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Donstil alweer updaten 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Hackus Nou ik heb mijn 14 pro terug naar 16.0.3 gezet vanmiddag, ivm probleem hierboven wat ik even wil/moet aankijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeve
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:27
Davidas schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 10:38:
Nu geeft de Astronomie wallpaper ook je huidige locatie op aarde aan door middel van de groene stip.

[Afbeelding]
Dit heb ik ook. Moest je speciaal activeren. Maar vindt het storend (persoonlijke mening).
Ik kan alleen niet vinden hoe je het uitzet. Heb jij een idee?

Heb hem ondertussen gevonden:
Privacy en beveiliging > locatievoorzieningen > astronomie > niet volgen
En hij is weg.

[ Voor 9% gewijzigd door zeve op 26-10-2022 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 00:27:
@Hackus Nou ik heb mijn 14 pro terug naar 16.0.3 gezet vanmiddag, ivm probleem hierboven wat ik even wil/moet aankijken.
16.2 maar even testen dan 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 10:53
Zijn er meer mensen waarbij de persoonlijke hotspot niet meer functioneert sinds iOS 16.1?

Mijn laptop ziet mijn telefoon wel, maar de verbinding komt niet tot stand. Ook andere apparaten lijken niet te kunnen verbinden.

Herstart van mijn telefoon en laptop heeft niet geholpen.

Het speelt zowel bij mijn werksim (KPN) als privésim (T-Mobile). Dus het lijkt me geen netwerk probleem

[ Voor 5% gewijzigd door Jeroen O op 26-10-2022 09:59 ]

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Jeroen O schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 09:58:
Zijn er meer mensen waarbij de persoonlijke hotspot niet meer functioneert sinds iOS 16.1?

Mijn laptop ziet mijn telefoon wel, maar de verbinding komt niet tot stand. Ook andere apparaten lijken niet te kunnen verbinden.

Het speelt zowel bij mijn werksim (KPN) als privésim (T-Mobile). Dus het lijkt me geen netwerk probleem
Ja vaag, bij mij staat “om het persoonlijke hotspot te activeren moet ik met mijn provider contact opnemen”

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Q8DfFhaQk01xVzN0QYq-dbpZRk=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/vc3rN0b3XRHbjcdQlZXf91JB.png?f=fotoalbum_small

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tKIIWZz612CqzsXjXlU_3fM20lU=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/hEzWpy432CjzfGXqin26u8TR.png?f=fotoalbum_small

Hebben ze dit geblokkeerd bij Vodafone?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Mizgala28 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 20:36:
[...]
Nee, het is nooit genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19:28
Jeroen O schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 09:58:

Hier werkt het nog gisteren nog even YouTube op gekeken, staat ook nog normaal in de instellingen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6UDklkHODWRqq0s0ACoVPdTPgJ4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LGJ8ZsbfoxNmlNQCGhIp87iY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mel33 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 10:24:
[...]

Ja vaag, bij mij staat “om het persoonlijke hotspot te activeren moet ik met mijn provider contact opnemen”

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hebben ze dit geblokkeerd bij Vodafone?
Ik werk de hele dag op een hotspot van Voda. Niets geblokkeerd dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Wat zijn jullie ervaringen met de meldingen vanuit de Weer app? Noodweer en neerslag komend uur. De afgelopen periode heus wel eens wat neerslag gezien maar nog nooit een melding gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

meesje schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 13:05:
Wat zijn jullie ervaringen met de meldingen vanuit de Weer app? Noodweer en neerslag komend uur. De afgelopen periode heus wel eens wat neerslag gezien maar nog nooit een melding gehad.
Zover ik weet werkt dat niet in Nederland. Ik heb het sinds de beta aanstaan maar nog nooit een push melding gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
Mog schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 13:07:
[...]

Zover ik weet werkt dat niet in Nederland. Ik heb het sinds de beta aanstaan maar nog nooit een push melding gehad.
Zie dit artikel voor meer informatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
@Fuwor zon onder icoontje is aanwezig vandaag.
Zal ik hem wel gemist hebben gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjuuls92
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 19:05
Batterij gaat na updaten van 16.1 stuk sneller leeg op m’n 13. Meer mensen hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:55
Sjuuls92 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 17:22:
Batterij gaat na updaten van 16.1 stuk sneller leeg op m’n 13. Meer mensen hier ook last van?
Dat is de conclusie na 2 dagen? Geef het even en kijk over een week nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Ja beetje meer batterij drain dan 16.0.3 ondervindt ik ook. Maar even aanzien nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:20

reaL_G

G

ZiSE schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 17:27:
[...]

Dat is de conclusie na 2 dagen? Geef het even en kijk over een week nog eens.
Beta is er al een week ofzo.
Merk alleen dat de drain in instandby iet meer is.
Niets spannend

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Mel33 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 23:13:
[...]

Stomme vraag maar heb je hem al uit gedaan en na een paar min weer aan? of een force restart.
En dan had je deze als eerste optie nog.
Toegang tot USB-accessoires toestaan

[...]
USb Accessoires stonden altijd uit zonder issues hiervoor.

Alsnog geprobeerd terwijl het ingeschakeld was, maar helaas zonder resultaat.

(force restart had ik die dag ook al 2 keer moeten doen omdat hij de sim niet wou detecteren)

Ik leg mij erbij neer voor nu, hopelijk is het gewoon een bug.

[ Voor 4% gewijzigd door Mizgala28 op 26-10-2022 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 10:53
Roy Tollenaar schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 10:58:
[...]

Hier werkt het nog gisteren nog even YouTube op gekeken, staat ook nog normaal in de instellingen. [Afbeelding]
En wat voor apparaat had je via je hotspot verbonden? Laptop? Tablet? Andere telefoon? En welk OS?

Inmiddels is het opgelost. Netwerk weggegooid in Windows. Ander wachtwoord ingesteld op de iPhone en daarna werkt de verbinding weer.

[laat maar]
Nu ik thuis ben heb ik wat meer kunnen testen.
Apparaten binnen mijn eigen iCloud account blijken wel te functioneren (Macbook, iPad).

Eerder deze dag kreeg ik met een andere iPhone (ander iCloud account) ook geen verbinding, maar die werkt hier thuis nu wel.

Het probleem speelt nu dus voornamelijk met Windows laptops (Windows 10). Met mijn zakelijke laptop werkt het niet, maar ik heb thuis nog een andere Windows 10 laptop liggen en die maakt ook geen verbinding.

Resetten netwerkinstellingen heb ik geprobeerd, maar heeft ook niet gewerkt.
Veranderen van het wachtwoord of de SSID helpt ook niet.

Ik begin inmiddels het vermoeden te krijgen dat het aan Windows ligt.
Ik heb een iPad met sim kaart en als ik die als persoonlijke hotspot instel, krijgen mijn windows laptops ook geen verbinding.[/laat maar]

[ Voor 12% gewijzigd door Jeroen O op 26-10-2022 20:24 ]

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19:28
Jeroen O schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 20:02:
[...]

En wat voor apparaat had je via je hotspot verbonden? Laptop? Tablet? Andere telefoon? En welk OS?

Inmiddels is het opgelost. Netwerk weggegooid in Windows. Ander wachtwoord ingesteld op de iPhone en daarna werkt de verbinding weer.

[laat maar]
Nu ik thuis ben heb ik wat meer kunnen testen.
Apparaten binnen mijn eigen iCloud account blijken wel te functioneren (Macbook, iPad).

Eerder deze dag kreeg ik met een andere iPhone (ander iCloud account) ook geen verbinding, maar die werkt hier thuis nu wel.

Het probleem speelt nu dus voornamelijk met Windows laptops (Windows 10). Met mijn zakelijke laptop werkt het niet, maar ik heb thuis nog een andere Windows 10 laptop liggen en die maakt ook geen verbinding.

Resetten netwerkinstellingen heb ik geprobeerd, maar heeft ook niet gewerkt.
Veranderen van het wachtwoord of de SSID helpt ook niet.

Ik begin inmiddels het vermoeden te krijgen dat het aan Windows ligt.
Ik heb een iPad met sim kaart en als ik die als persoonlijke hotspot instel, krijgen mijn windows laptops ook geen verbinding.[/laat maar]
Als wat gedetailleerdere informatie wilt zou ik die hierbij geven.
Ik heb een iPhone 13 met iOS 16.1 dus als hotspot gebruikt op de 5Ghz (maximaliseer compatibiliteit uit) ik maak gebruik van een KPN eSim. Ik heb vervolgens mijn laptop (HP pavilion gaming 15 met Windows 11) en mijn pc (custombuild met een gigabyte b660m ds3h ddr4 rev1.2 met WiFi 6e ingebouwd en een i5 12400F) verbonden en beide apparaten werkten gewoon en worden ook elke dag op de hotspot gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:17
nachtnet schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 15:20:
sinds gisteren wat problemen met "meldingencentrum" Zie daar nu geen meldingen meer van bv NOS of imessageberichten.(SMS berichten staan overigens wel in de meldingen lijst) Wel hoor ik het geluid van binnenkomend bericht. Nu heb ik gisteren een aantal meldingen naar links geswiped, maar heb niet zo goed in beeld waarom meldingen dan niet meer in het meldingenoverzicht te zien zijn. iemand een idee wat ik stuk heb gemaakt? en hoe dat te fixen?
Niks stuk gemaakt, maar je heb de melding gewist door die handeling, waardoor die ook weg is in het overzicht.

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:59
Nicj56 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 12:04:
[...]

Niks stuk gemaakt, maar je heb de melding gewist door die handeling, waardoor die ook weg is in het overzicht.
het was meer dat nieuwe meldingen van bijvoorbeeld NOS wel een meldingsgeluid gaven, maar niet in het overzicht verschenen. inmiddels is het wel weer zoals verwacht. (weet niet meer precies hoe, maar heb aantal aanpassingen in de app-instellingen en meldings instellingen uit en aan gezet.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-09 16:17
reaL_G schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 17:49:
[...]

Beta is er al een week ofzo.
Merk alleen dat de drain in instandby iet meer is.
Niets spannend
Maar de RC beta was niet dezelfde als de 16.1 versie van afgelopen maandag. Dus je kan dat niet vergelijken.
Ik merk wel degelijk een drain tov de beta’s van 16.1, dus iets in deze laatste versie klopt niet. Bovendien heb je echt wel door of het door achtergrondprocessen na een update komt of niet. Na een update scheelt het bij mij altijd 5-10% op een dag, en dan meestal voor 1-3 dagen. Maar in dit geval is de batterij ipv 40% nu nog maar 15%. Daar heb je geen week voor nodig om dat vast te stellen. Overigens is het met de nieuwe beta van 16.2 weer weg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 19:11
Ik heb gisteren voor 't eerst een iPhone gekocht, de 13 Pro. Hiervoor alleen maar Android gebruikt. Reden was dat ik ff iets anders wilde proberen.

Draait ios 16.1. Het draait verdomd soepel, geen gestotter of frame drops zoals je weleens op Android ziet (al draait een Pixel ook heel soepel vergeleken met andere merken). Maar hier zijn 3 dingen waar ik me al enorm aan stoor:

* geen universele terug knop of gesture. Vanaf de linkerkant swipen naar rechts werkt meestal, maar niet altijd. En dan moet je weer een terug knop zoeken op 't scherm.
* het toetsenbord is echt verschrikkelijk. Voor cijfers en symbolen moet je altijd eerst op "123" drukken, en er zijn niet eens dedicated komma en punt knoppen, moet je ook op "123" drukken. Auto-correct is ook niet veel beter. Heb dan gelijk Gboard erop gegooid maar die is lang niet zo goed als de Android variant (echt jammer dat SwiftKey eraf gehaald is door Microsoft, dat is mijn favoriete toetsenbord op Android). En bij wachtwoorden moet je dan toch weer het Apple toetsenbord gebruiken. Echt dit alleen al is waarschijnlijk een reden dat ik terug ga naar Android :)
* Andere browsers zijn al bij voorbaat gehandicapt omdat het allemaal gewoon een schil is om Webkit heen. Alleen Safari is full featured met plugins en dergelijke (ik gebruik graag Firefox vanwege het enorme plugin ecosysteem dat ze hebben). Goed dit is niet het einde van de wereld, maar wel vreemd. En dan kan je beargumenteren van het is veiliger ed, maar geef mij als gebruiker gewoon de keuze.

En dan nog iets kleins, ik heb nog geen email app kunnen vinden waarbij ik per te verzenden bericht het "Reply-To" adres kan instellen. Iets dat ik veelvuldig gebruik voor één van mijn emailadressen (heb m'n eigen domeinnaam). Op de desktop kan dit met Thunderbird en op Android kan dit met Aquamail. Ik heb iets van 6-8 van de populaire email apps gedownload op de iPhone maar geen van allen ondersteunt deze functie. Nog iemand bekend met email apps die deze functie ondersteunen? Al is het niet de meest gelikte app?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnoopBok
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:38
Sakete schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 14:35:

* het toetsenbord is echt verschrikkelijk. Voor cijfers en symbolen moet je altijd eerst op "123" drukken, en er zijn niet eens dedicated komma en punt knoppen, moet je ook op "123" drukken. Auto-correct is ook niet veel beter. Heb dan gelijk Gboard erop gegooid maar die is lang niet zo goed als de Android variant (echt jammer dat SwiftKey eraf gehaald is door Microsoft, dat is mijn favoriete toetsenbord op Android). En bij wachtwoorden moet je dan toch weer het Apple toetsenbord gebruiken. Echt dit alleen al is waarschijnlijk een reden dat ik terug ga naar Android :)
Ook ik ben recentelijk overgestapt naar iOS, nadat ik altijd Android heb gehad. Ik vind het Apple toetsenbord juist fijner, bij mij is de herkenning van woorden een stuk beter dan bij Gboard.

Ook ik vond het irritant om een '?' of een cijfer toe te kunnen toevoegen. Elke keer moet je '123' indrukken. Maar hier is een makkelijkere manier voor: houdt '123' ingedrukt en swipe vervolgens naar het cijfer of leesteken wat je nodig hebt, laat het vervolgens los en je bent weer terug bij het 'ABC' bord. Zie dit filmpje: https://youtu.be/PVFQ2Mq4d6Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
SnoopBok schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 14:51:

Ik vind het Apple toetsenbord juist fijner, bij mij is de herkenning van woorden een stuk beter dan bij Gboard.
Ik ga niet claimen dat het goed is bij Gboard, dat steeds moeten wisselen tussen 2 talen in mijn geval was irritant.

Maar wel consistent, bij Gboard was op Engels instellen zo en niet anders, hetzelfde met Nederlands.

Dat is bij iOS keyboard een totale bende, ik heb inmiddels autocorrect al paar maanden uit hierdoor, en zelfs dan komt het regelmatig voor dat ik iets typ in de ene taal, maar hij maakt er een totaal andere woord van in andere andere taal.

Vooral extreem irritant tijdens swipen.
Pagina: 1 ... 26 ... 41 Laatste

Let op:
Discussies over iPadOS mogen in [iPadOS 16 beta] - Ervaringen & Discussie.

iOS betas zijn beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program of het Apple Beta Sofware Program. Vragen om of helpen met het verkrijgen van de iOS betas op elke ander manier is dan ook niet toegestaan. Zie ook het algemeen beleid.

Ben je benieuwd of jouw favoriete app goed werkt op een iOS beta? Dan is deze Google Sheet een goed startpunt. Staat jouw favoriete app er niet bij maar ben je intussen wel een ervaring rijker? Dan kan je die ervaring delen via het App Compatibility Form