Have you tried turning it off and on again?
Ik moet de hele tijd wachtwoorden uit de instellingen kopiëren.
Hebben anderen hier ook last van of …
Ik dacht dat het bij mij aan de overgang naar nieuwe telefoon lag en had het op het lijstje staan met "moet ik nog even naar kijken". Maar inderdaad, ik krijg ze ook niet meer.iAR schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 16:09:
Het valt mij op dat ik in iOS 16 amper nog wachtwoord informatie krijg bij het default toetsenbord. Zowel in apps en sites via Safari.
Ben ik niet de enige. Ben benieuwd of er nog anderen zijn…Dennisdn schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 16:51:
Ik dacht dat het bij mij aan de overgang naar nieuwe telefoon lag en had het op het lijstje staan met "moet ik nog even naar kijken". Maar inderdaad, ik krijg ze ook niet meer.
Ik had ook mijn instellingen hersteld en dacht dat dat het was maar ik kon de suggesties ook nergens vinden als instelling.
Feedback assistent maar doen dan.
Ook als je even het wachtwoordveld aantikt niet? Dat helpt bij mij vaak om de optie tevoorschijn te krijgeniAR schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 16:09:
Het valt mij op dat ik in iOS 16 amper nog wachtwoord informatie krijg bij het default toetsenbord. Zowel in apps en sites via Safari.
PSN: PcDCch
- Donstil
- Registratie: Maart 2006
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple iPhone 14
- Apple iPhone 14 Pro
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 11 Pro Max
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
:strip_exif()/u/172393/crop671a552786579_cropped.gif?f=community)
:strip_exif()/f/image/dXCcpQSPwWSgDv2rPP2VfhNB.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn vrouw en ik hebben de laatste tijd met zeer grote regelmaat deze foutmelding als we foto’s (of zelfs een enkele foto) naar elkaar Air droppen.
Komt voor op zowel onze iPhones als iPads, met iOS 16.0.x en 16.1 beta.
Meer mensen daar last van toevallig?
Edit: “openen met bestanden” geeft files waar je niets mee kunt helaas, dus vanuit daar in je photo library zetten kan helaas ook niet.
[ Voor 9% gewijzigd door Donstil op 13-10-2022 01:07 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Werkt het via iMessage wel?Donstil schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 01:07:
[Afbeelding]
Mijn vrouw en ik hebben de laatste tijd met zeer grote regelmaat deze foutmelding als we foto’s (of zelfs een enkele foto) naar elkaar Air droppen.
Edit: “openen met bestanden” geeft files waar je niets mee kunt helaas, dus vanuit daar in je photo library zetten kan helaas ook niet.
Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple iPhone 14
- Apple iPhone 14 Pro
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Ja versturen via iMessage gaat wel maar dat heeft niet de voorkeur i.v.m het verliezen van functionaliteit op de bestanden.
Ja hier hebben wij ook last van, wij slaan airdrop over en gebruiken nu de kopier Icloud-link. Die link sturen wij door en dan kan de ander de bestanden downloaden. Ook heel handig voor als je niet in de buurt bent.Donstil schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 01:07:
[Afbeelding]
In het verleden wel eens gedoe gehad met AirDrop, toen bleek de oplossing heel simpel:Donstil schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 01:07:
[Afbeelding]
Herstart van één of beide toestellen.
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple iPhone 14
- Apple iPhone 14 Pro
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Ja ik wil geen kwaliteit of functionaliteit verliezen. Weet niet helemaal zeker of dat met een iCloud-link zo is eigenlijk.j.f.otten schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 10:59:
[...]
Ja hier hebben wij ook last van, wij slaan airdrop over en gebruiken nu de kopier Icloud-link. Die link sturen wij door en dan kan de ander de bestanden downloaden. Ook heel handig voor als je niet in de buurt bent.
Als workaround sturen we het nu naar macOS en uploaden het daar via Photos maar ideaal is anders.
Aah dat is hier niet zo simpel helaas.St00mwals schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 11:09:
[...]
In het verleden wel eens gedoe gehad met AirDrop, toen bleek de oplossing heel simpel:
Herstart van één of beide toestellen.
Nee, beide niet. Heel vervelend.Mozart schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 17:08:
Ook als je even het wachtwoordveld aantikt niet? Dat helpt bij mij vaak om de optie tevoorschijn te krijgen
Nog steeds een oude bug zo te zien. Als ik media speel en op het homescreen op de album art klik (om die groter te maken) dan wiebelen de controls. Idem als ik er nogmaals op klik om album art weer klein te maken.
iCloud link is gewoon een directe link naar het bestand op jouw iCloud, dus dan gaat er geen kwaliteit of functionaliteit. Dus dat is de beste manier om te delen, zelfs nog beter dan Airdrop (want dan maak je een kopie namelijk, met iCloud link blijft het bestand op 1 plek staan en kan je er daarna mee doen wat je wilt).Donstil schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 11:59:
[...]
Ja ik wil geen kwaliteit of functionaliteit verliezen. Weet niet helemaal zeker of dat met een iCloud-link zo is eigenlijk.
Als workaround sturen we het nu naar macOS en uploaden het daar via Photos maar ideaal is anders.
Straks (iOS 16.2??) heb je een shared photolibrary, dan heb je dit niet meer!
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple iPhone 14
- Apple iPhone 14 Pro
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Aah ik had altijd begrepen dat ik dan de mogelijkheid tot het aanpassen van de diepte bij bijvoorbeeld een portret foto zou verliezen. Mocht dat niet zo zijn dan is het nog een tijdelijke workaround tot ze het opgelost hebben.ChrisM schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 16:02:
[...]
iCloud link is gewoon een directe link naar het bestand op jouw iCloud, dus dan gaat er geen kwaliteit of functionaliteit. Dus dat is de beste manier om te delen, zelfs nog beter dan Airdrop (want dan maak je een kopie namelijk, met iCloud link blijft het bestand op 1 plek staan en kan je er daarna mee doen wat je wilt).
Straks (iOS 16.2??) heb je een shared photolibrary, dan heb je dit niet meer!
2 stuks zwart scherm gaat niet meer uit of aan. Hij doet een nog wel want op ten duur hadden we 112 aan de lijn. Maar ja je ziet niks. Dus wachten tot de batterij leeg is hopelijk dan een reset via up down en aan. Voor nu kunnen we niets.
Nog een andere iPhone toetsenbord weg. Herstel instellingen zou een optie zijn maar ja code invoeren zonder toetsenbord dan kan dat niet. Dus complete fabriek herstel via iTunes en het werkte weer.
Dat ze de sim ontgrendelen minder prominent in beeld hebben is jammer vele swipen het weg en krijgen met inloggen geen sms. Kwestie van lezen en ontgrendelen maar schijn lastig te zijn. Dus na het ontgrendelen een stortvloed aan smsjes
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe
In iOS 16 kan je nu toch ook een shared library maken? Hoef je niet meer te AirDroppen.Donstil schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 01:07:
[Afbeelding]
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple iPhone 14
- Apple iPhone 14 Pro
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Shared library is nog niet live.La1974 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 18:37:
[...]
In iOS 16 kan je nu toch ook een shared library maken? Hoef je niet meer te AirDroppen.
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple iPhone 14
- Apple iPhone 14 Pro
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Nah wil voor wat wij doen ook geen shared library gaan gebruiken. Ze moeten gewoon de aanwezige functionaliteit repareren.
Maar we zijn niet de enige zag ik inmiddels. Dus komt vast goed.
Waarom zou je wachten tot de batterij leeg is?RobbyTown schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 18:29:
2 stuks zwart scherm gaat niet meer uit of aan. Hij doet een nog wel want op ten duur hadden we 112 aan de lijn. Maar ja je ziet niks. Dus wachten tot de batterij leeg is hopelijk dan een reset via up down en aan.
Als je mij kan vertellen hoe ik beeld krijg graagDennisdn schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 19:44:
[...]
Waarom zou je wachten tot de batterij leeg is?
https://support.apple.com/nl-nl/HT201412 die oplossing helpt niet. Het blijft helaas zwart.
Ik denk dat je naar DFU zal moeten gaan.RobbyTown schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 20:34:
[...]
Als je mij kan vertellen hoe ik beeld krijg graag.
https://support.apple.com/nl-nl/HT201412 die oplossing helpt niet. Het blijft helaas zwart.
https://www.imore.com/how-to-iphone-ipad-dfu-mode
Hoezo niet live?
Ik deel het al sinds een paar bèta’s geleden in iOS 16 met mijn vrouw.
Of bedoel je nog andere functies ?
Apple iPhone 16 Pro MAX | Tesla Model 3 LR with Acceleration Boost (MY'21)
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple iPhone 14
- Apple iPhone 14 Pro
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
iCloud Shared Photo Library won’t launch with iOS 16CoolHead621 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 23:32:
[...]
Hoezo niet live?
Ik deel het al sinds een paar bèta’s geleden in iOS 16 met mijn vrouw.
Of bedoel je nog andere functies ?
Maar vooral ook: Don’t try to use iOS 16’s iCloud Shared Photo Library yet
[ Voor 46% gewijzigd door Donstil op 14-10-2022 00:07 ]
FaceID staat er niet op. Verbinden kan maar moet hem eerst vertrouwen maar dat kan niet omdat ik geen beeld heb. Volgende stap is dat die uit is. Dat gaat ook niet omdat ik geen beeld heb kan hem niet uit zetten.Dennisdn schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 21:04:
[...]
Ik denk dat je naar DFU zal moeten gaan.
https://www.imore.com/how-to-iphone-ipad-dfu-mode
Iemand idee wat dat is?
/f/image/76Ajn7TY8XplMVWcTGzgRTkN.png?f=fotoalbum_large)
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Nee, had hem van Google gepikt. Was niet super scherp.Donstil schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 22:18:
[...]
Toffe achtergrond wel, heb je daar een link naar toevallig?
(Zonder tweakers compressie enz)
Even zoeken op “Michael scott on roof”. Idee was leuk de uitvoering iets minder door de kwaliteit
Waar heb je deze wallpaper vandaan? Ik kan hem wel online vinden, maar dan klopt het formaat niet en komt er maar 1 kan van de auto op het schermFamous schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 08:24:
Ik krijg ‘s ochtends een notificatie van notities(?) Met Siri suggesties. Dit is van een zakelijk mailadres (dat is de naam van de “opdracht” ook) maar opent slechts een notitie als ik erop klik, verder geen melding of gekke dingen.
Iemand idee wat dat is?
[Afbeelding]
Die krijg je als je er eentje kooptThe Jackel schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 11:27:
[...]
Waar heb je deze wallpaper vandaan? Ik kan hem wel online vinden, maar dan klopt het formaat niet en komt er maar 1 kan van de auto op het scherm
Eric, Signing off !!
Hmm bijzonder, hier werkt het goed.
Ik op 16.1 en mijn vrouw op 16.0.3
Apple iPhone 16 Pro MAX | Tesla Model 3 LR with Acceleration Boost (MY'21)
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple iPhone 14
- Apple iPhone 14 Pro
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Hopen dat het zo blijft dan!CoolHead621 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 13:17:
[...]
Hmm bijzonder, hier werkt het goed.
Ik op 16.1 en mijn vrouw op 16.0.3
@The Jackel Ik heb even voor je gezocht en het is deze. Je moet het originele formaat downloaden en dan staat de auto wel in het midden als je hem instelt als achtergrond.
[ Voor 18% gewijzigd door syltheboy op 14-10-2022 14:40 ]
Mooie wallpaper, zeker in combinatie met always on display!The Jackel schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 11:27:
[...]
Waar heb je deze wallpaper vandaan? Ik kan hem wel online vinden, maar dan klopt het formaat niet en komt er maar 1 kan van de auto op het scherm
Onderkant is helemaal donker en dan zie je lichtjes de rode streep waar erboven het silhouet begint met de brede heupen en het licht van boven lijkt door de tijd te komen.
Echt een toppertje
@syltheboy heeft inderdaad de juiste!
Thnx het is gelukt!syltheboy schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 14:36:
[...]
@The Jackel Ik heb even voor je gezocht en het is deze. Je moet het originele formaat downloaden en dan staat de auto wel in het midden als je hem instelt als achtergrond.
Zit dit ook in iOS? Ik kan het niet vinden.. en zo niet, wat is dan een goede app of oplossing daarvoor? Ik neem nu vaak niet op maar dan zijn het gewoon legitieme bedrijven. Mijn OnePlus gaf dan de naam van het bellende bedrijf in beeld of dat het sowieso al spam was.
Als de telefoon op tafel ligt en ik krijg een video oproep neem ik gewoon op maar gaat hij niet direct naar het beeld waar je elkaar ziet.
Hij heeft dan wel opgenomen en zit dan dus in het gesprek maar moet ik alsnog eerst de telefoon ontgrendelen om naar de oproep te gaan.
Hebben meer mensen hier last van?
Verwijderd
iOS heeft deze optie helaas niet. Je kan er wel voor zorgen dat alle nummers die je niet hebt opgeslagen, automatisch naar voicemail gaan. Je krijgt dan te zien dat je een gemiste oproep hebt.HansAnders07 schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 01:09:
Even een vraag.. hoop dat er in dit topic iemand is die hier iets vanaf weet. Sinds een paar dagen overgestapt van Android naar een iPhone 13 Pro. Mijn OnePlus had een optie dat je kon zien wie je belde (inkomende gesprekken dus), voornamelijk van bedrijven. Hele fijne optie met al die spam telefoontjes.
Zit dit ook in iOS? Ik kan het niet vinden.. en zo niet, wat is dan een goede app of oplossing daarvoor? Ik neem nu vaak niet op maar dan zijn het gewoon legitieme bedrijven. Mijn OnePlus gaf dan de naam van het bellende bedrijf in beeld of dat het sowieso al spam was.
Er zijn wel 3rd party apps die als extension kunnen worden toegevoegd waardoor je te zien krijgt wie belt.
Edit:
Bijv deze app:
https://apps.apple.com/nl...id-block/id448142450?l=en
Ik zou overigens wel kijken bij dat soort apps wat hun privacy statement is.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2022 09:25 ]
[ Voor 13% gewijzigd door Ronwiel op 15-10-2022 14:14 ]
Misschien dat de printer van IP wisselt of heb je die een vast adres gegeven in de router?Ronwiel schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 14:14:
Sindskort heb ik een nieuwe printer. Wanneer ik via Airprint iets print geeft de printer de eerste keer aan de de printer mogelijk niet te vertrouwen is en dat dit een andere printer is dan je eerder hebt gebruikt. Zegt iemand dit iets? Als de printer uit is geweest en je het de volgende dag weer gebruikt, komt de melding opnieuw naar boven op iOS.
[Afbeelding]
Same here, opvallend beter. Heb ook een zwarte wallpaper gekozen, scheelt hopelijk ook wat.Mel33 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 14:49:
iOS 16.0.3 is wel veel beter voor mijn batterij.
Ik had het niet echt in de gaten maar hij was snel leeg de afgelopen weken. Nu met iOS16.0.3 is het weer minder laden
Het is een OLED scherm, dus als iets zwart is dan zet 'ie de pixels niet aan toch? Of is dat onzin?
Vandaag de nieuwe video van Zollotech bekeken waarin hij de verschillen in 16.1 Beta 5 laat zien.Sinan10 schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 15:37:
Ik heb nu de vijfde beta van iOS 16.1, maar merk dat ik de volume niet meer kan aanpassen (met de volumeknoppen) tijdens een gesprek als het toestel tegen mij oor aan is. Het scherm moet aan om je volume aan te passen. Op luidspreker en met oortjes in lukt het dus wel. Is dit een nieuwe "feature" of een bug?
Ik zelf installeer de beta's niet, maar hoop dat als 16.1 eind deze maand uitkomt dat er weer een boel gefixt of geoptimaliseerd is.
Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red
Dan het adres aanklikken en daarna eruit klikken komt de refresh icoon weer terug.
Geen van de drie updates heeft dit verholpen.
Ik heb de adresbalk onderaan staan.
Goedemiddag all,
Ik had een vraagje betreffende de laatste firmwares van de Ubiquiti AP-AC-LR. Sinds de upgrade naar de nieuwste firmware, en de firmware daarvoor (6.2.39 en 6.2.35) merk ik dat het internet op mijn iPhone met iOS 16 steeds weg valt. Dit is op de 5G verbinding. Op 2,4G merk ik het wegvallen niet maar is de snelheid dramatisch.
Voorheen had ik dit niet. Anderen die ditzelfde probleem ervaren?
Op mijn laptop werkt overigens alles prima (Microsoft Surface).
Mac Studio M3 Ultra 256GB, MacBook Pro M2
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple iPhone 14
- Apple iPhone 14 Pro
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Aah ik heb daar wel last van denk ik, had het eigenlijk aan de 16.1 beta geknoopt maar misschien is het iets breders dan. Ik heb namelijk een aantal 6 Pro’s in huis en WiFi valt zo af en toe op die apparaten weg.Vintelligence schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 15:52:
Had het al in het Ubiquiti forum gepost maar heb nu de firmware van de access point gedowngrade en het probeem blijft optreden. Dat doet mij dus denken dat het een iOS 16 probleem is. Sinds ik heb ge-update naar iOS 16 valt telkens mijn WiFi verbinding weg. Anderen die hier ook last van hebben?
[...]
Heb ik ook. Denk dat dit een update van Marktplaats is.meesje schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 12:16:
Hebben jullie in chat van de Marktplaats app ook dat bij invoer het lettertype kleiner is en je niet op Enter kunt drukken?
Dank. Erg vervelend probleem vind ik het. Zeker als ik een tv programma op de telefoon kijk stopt hij soms ineens.Donstil schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 16:16:
[...]
Aah ik heb daar wel last van denk ik, had het eigenlijk aan de 16.1 beta geknoopt maar misschien is het iets breders dan. Ik heb namelijk een aantal 6 Pro’s in huis en WiFi valt zo af en toe op die apparaten weg.
Anderen die hier ook last van hebben?
Heb inmiddels een feedback formulier bij Apple ingevuld.
Yep, dat heb ik al enkele dagen. Volgens mij is dit een bug in Marktplaats' laatste update. Inderdaad, een kleiner lettertype, geen enter, maar ook geen hoofdletters meer naar de punt.meesje schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 12:16:
Hebben jullie in chat van de Marktplaats app ook dat bij invoer het lettertype kleiner is en je niet op Enter kunt drukken?
Edit: Ik ontving ook al een paar dagen geen meldingen van een bieding of reactie via mijn e-mail. Plotsklaps eind van deze middag wel weer.
[ Voor 14% gewijzigd door RicoK op 16-10-2022 20:23 ]
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple iPhone 14
- Apple iPhone 14 Pro
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Nieuwe aanmaken, foto toevoegen op macOS, Gedeelde albums aan/uit zetten in settings, reboot, niets lijkt het op te lossen.
Iemand hier nog een gouden tip? Is zowel op mijn iPhone als mijn iPad, macOS heeft er geen last van.
[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 16-10-2022 21:01 ]
Heb jij al een oplossing voor? Ik heb hier ook last van sinds de update naar iOS16 ook na de update naar 16.0.3VidaR-9 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 19:13:
[...]
Blijf hier last van houden. Ik word er helemaal gestoord van.
Als ik een iCloud back up draai, m’n iPhone reset naar fabrieksinstellingen, en de boel weer opnieuw installeer loop ik verder weinig risico roch?
Ik ben in staat om een nieuwe iPhone te bestellen 😬
Ik heb trouwens een iPhone 13 uit december ‘21, dus ik heb nog niet zo’n zin in een nieuwe iPhone.
Ter verduidelijking naar anderen;
Mijn iPhone 13 op iOS 16 verliest zo nu en dan de volledige internetverbinding. Dit geldt voor zowel Wifi als 5G, het lijkt ook niet meer te hervatten. Het aan- en uitzetten van de vliegtuigmodus helpt niets. Het enige is dat helpt is een herstart van het gehele toestel.
Nu wordt dit probleem tweeledig. Ik heb namelijk een mogelijke oplossing gevonden in het resetten van de netwerk instellingen, dus ik dacht dit gister even te doen. Blijk ik een Screen Time /Schermtijd (voorheen restricties) nodig te hebben. Die weet ik niet meer, maar resetten van deze code lukt op de een of andere manier ook niet. Elke keer als ik mijn Apple ID (correct, want bij incorrect geeft ie wel aan dat het incorrect is) intik, komt er een attempt bij. Inmiddels zit ik op 16 stuks. Recovery lijkt alleen te lukken met vage pakketjes waar je dan 30/35 dollar voor mag betalen en ik absoluut niet weet waar mijn data heen gaat.
Heeft iemand hier ervaring mee? Met beide punten. Punt 1 is het vervelendste op het moment, maar eigenlijk wil ik die stomme passcode er ook gewoon af hebben.
[ Voor 47% gewijzigd door TheIbex op 17-10-2022 10:36 ]
Interpolis, glashelder!
[ Voor 95% gewijzigd door SnoopBok op 17-10-2022 10:06 . Reden: verkeerde topic ]
Ik denk dat ik hier een oplossing voor gevonden heb. Heb in de access point instellingen VHT80 aangepast naar VHT40, plus de transmitting power op Auto gezet (stond op High). Daarna een channelscan gedaan en de access point opnieuw opgestart.Vintelligence schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 19:07:
[...]
Dank. Erg vervelend probleem vind ik het. Zeker als ik een tv programma op de telefoon kijk stopt hij soms ineens.
Anderen die hier ook last van hebben?
Heb inmiddels een feedback formulier bij Apple ingevuld.
@meesje Zojuist versie 14.57.0 van de Marktplaats app geïnstalleerd. Het lettertype is nog altijd erg klein, maar wel weer hoofdletters en kunnen enteren.meesje schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 12:16:
Jazeker, dat is zelfs standaard bij een iPhone. Ik heb zelfs de instelling dat als iemand me belt dat die persoon aangekondigd (‘omgeroepen’) wordt. Daarvoor is het wel nodig dat het betreffende nummer dat jou belt in je adresboek staat, want anders kan hij natuurlijk onmogelijk weten wie er belt. Maar na een tijdje staan de figuren waarmee je contact hebt daar wel in, toch?HansAnders07 schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 01:09:
Even een vraag.. hoop dat er in dit topic iemand is die hier iets vanaf weet. Sinds een paar dagen overgestapt van Android naar een iPhone 13 Pro. Mijn OnePlus had een optie dat je kon zien wie je belde (inkomende gesprekken dus), voornamelijk van bedrijven. Hele fijne optie met al die spam telefoontjes.
En ja, de onbekende nummers worden bij mij dan ook aangekondigd als ‘onbekend nummer’. Die krijgen van mij dan ook de laagste prioriteit bij het beantwoorden. Dat kunnen dan overigens belletjes zijn waarbij helemaal geen nummer weergegeven wordt (CLIP) maar ook nummers die niet in je adresboek staan.
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
Ik denk dat je wat dingen door elkaar haalt. UIteraard heeft elke iPhone caller-id. Dat had mijn Motorola al eind jaren '90. Waar degene op doelt zijn onbekende nummers die op de achtergrond door het systeem in de openbare telefoonboeken worden opgezocht.Hippe Lip schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 13:07:
[...]
Jazeker, dat is zelfs standaard bij een iPhone. Ik heb zelfs de instelling dat als iemand me belt dat die persoon aangekondigd (‘omgeroepen’) wordt. Daarvoor is het wel nodig dat het betreffende nummer dat jou belt in je adresboek staat, want anders kan hij natuurlijk onmogelijk weten wie er belt. Maar na een tijdje staan de figuren waarmee je contact hebt daar wel in, toch?
En ja, de onbekende nummers worden bij mij dan ook aangekondigd als ‘onbekend nummer’. Die krijgen van mij dan ook de laagste prioriteit bij het beantwoorden. Dat kunnen dan overigens belletjes zijn waarbij helemaal geen nummer weergegeven wordt (CLIP) maar ook nummers die niet in je adresboek staan.
En is het waard om deze alvast te installeren?Davidas schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 19:13:
[...]
RC is nu beschikbaar voor ontwikkelaars en publieke testers.
[Afbeelding]
Is dezelfde die voor jou maandag of dinsdag komt(waarschijnlijk) soms is de publieke versie een build verder.dkawa schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 08:18:
[...]
En is het waard om deze alvast te installeren?
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Zodra er een RC is installeer ik die via het beta profile. Geen gemekker met trage verbindingen wanneer de officiele release is. Bovendien is een RC zo goed als final.dkawa schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 08:18:
[...]
En is het waard om deze alvast te installeren?
Moet zeggen dat iOS 16.1 RC wel stabiel is en er veel ergenissen zijn verdwenen, viel me in elk geval op dat de animatie van Face ID een stuk sneller is geworden.
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Als ik video bestanden upload via DSfile dan blijft het laad icoontje maar draaien totdat het scherm uitgaat en ik weer opnieuw moet beginnen. Als ik steeds op het scherm druk om het scherm aan te houden dan uiteindelijk na een aantal minuten begint het upload proces.
Hoe meer bestanden hoe langer het duurt. Naar mijn weten had ik dit niet toen ik op iOS15 zat. Ik kan er ook helemaal niets over vinden als ik Google dus ik zou bijna denken dat het alleen bij gebeurt.
[ Voor 5% gewijzigd door Garret1410 op 19-10-2022 10:37 ]
Mag inderdaad wel weer een keer. Maar vergt wel lef vanuit Apple en resources. Als je het debacle nu met Stage Manager ziet heb ik liever dat ze het nog even houden zoals het is.NoSugar schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 10:57:
Ik vraag me af wanneer we weer eens een nieuwe UI update krijgen. Deze iOS stijl is er al zo lang...
Have you tried turning it off and on again?
Ik snap je gevoel en ik ben het ook met je eens, maar er zijn zoveel mensen die juist geen verandering willen. Mijn ouders houden ervan dat alles al zolang hetzelfde is. Als er maar íets wijzigt of op een ander plekje staat dan gaat m'n telefoon weer.NoSugar schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 10:57:
Ik vraag me af wanneer we weer eens een nieuwe UI update krijgen. Deze iOS stijl is er al zo lang...
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Vorig jaar probeerde ze een UI update door te voeren in Safari, voor Launch is die al afgevoerd omdat er commentaar op kwam.NoSugar schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 10:57:
Een volledige UI update wordt dan wel zeer lastig.
Ja je wordt er horendol van als ze weer een knop op een andere plek hebben staan. En this niet alleen in ios maar ook windows en alle andere apps. Die oudjes van ons die kunnen dit niet meer bijhouden zo. En het slokt zeeen van tijd om het weer anders aan te leren. Helemaal met die apps van alle bedrijven en apothekers en en digid’s die steeds maar weer veranderen.( nu is de inlog weer opeeens na de code bij digid 🥹THE_BASE schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 11:48:
[...]
Ik snap je gevoel en ik ben het ook met je eens, maar er zijn zoveel mensen die juist geen verandering willen. Mijn ouders houden ervan dat alles al zolang hetzelfde is. Als er maar íets wijzigt of op een ander plekje staat dan gaat m'n telefoon weer.
Als ze een keer vallen dan is 112 bellen al te lastig of omslachtig. Gelukkig past de inlog van een telefoon niet gauw aan, maar wat is dat een geziek elke keer.
Vroeger had je 30jaar lang maar 1 manier om je zaken te regelen en dat was hoorn oppakken en nr draaien, klaar.
Nu wordt je schistosomiasis ervan haha onee dat woord is nog steeds schizofrenie geheten.
Stel ze gaan ook nog eens woorden veranderen of je auto werkt elke dag op een andere manier.
En om woest van te worden. En altijd op een moment dat je haast hebt moet je eerst weer een update doorvoeren want de medgemak apo doet het weer niet zoals je gewend bent.
Levert alleen maar dikke stress op. En niet alleen bij de oudjes. Ook ik begin er intussen een hekel aan te krijgen.
Nee ze moeten echt stoppen met dingen te veranderen van plek en procedures.
Dit kan echt niet zo langer doorgaan.
(Hoop dat veel ict’ers en designer dit lezen, want dit kan echt niet langer zo doorgaan)
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
https://developer.apple.com/news/?id=z1erkhzr
Ik heb liever dat ze dingen veranderen omdat het een verbetering is, dan een verandering om het er anders uit te laten zien. Dus nee, bij mij weinig begrip voor "Ik vraag me af wanneer we weer eens een nieuwe UI update krijgen. Deze iOS stijl is er al zo lang.".THE_BASE schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 11:48:
[...]
Ik snap je gevoel en ik ben het ook met je eens, maar er zijn zoveel mensen die juist geen verandering willen. Mijn ouders houden ervan dat alles al zolang hetzelfde is. Als er maar íets wijzigt of op een ander plekje staat dan gaat m'n telefoon weer.
Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.
Volgens mij alleen maar beschikbare ruimte. Het is echt een extra bibliotheek, met alle rechten.jdiezrequejo schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 16:29:
Zijn er restricties bij iCloud shared photo library? Kan mij voorstellen dat je niet ongelimiteerd foto’s erin kan zetten.
Als je een foto in de shared library zet, gaat hij uit jouw library en komt het in de shared library (qua ruimte wordt dat meegenomen in de iCloud ruimte van de starter van de shared library).
Zie nu tot m’n verbazing dat het op m’n iPhone 14 Pro met iOS 16.0.3 ook actief is.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Deze apps ondersteunen het al:Dennisdn schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 12:57:
We kunnen nu de eerste Live Activities gaan verwachten:
https://developer.apple.com/news/?id=z1erkhzr
Fotmob: https://apps.apple.com/nl...e-scores/id488575683?l=en
ScoreSpot (TestFlight): https://testflight.apple.com/join/EIuLpyBe
Live Activity Tasks (TestFlight): https://testflight.apple.com/join/FqL2mCjb
Zo ziet Fotmob eruit. (Foto van Reddit)

[ Voor 9% gewijzigd door Rivanov op 19-10-2022 22:36 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple iPhone 14
- Apple iPhone 14 Pro
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Welke UI update doel je dan op?AppleFan2007 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 12:31:
[...]
Vorig jaar probeerde ze een UI update door te voeren in Safari, voor Launch is die al afgevoerd omdat er commentaar op kwam.
Een volledige UI update wordt dan wel zeer lastig.
Want de UI by default naar beneden is wel een enorme verandering geweest.
Ja op die update heb ik het, gewoon een zoekbalk naar beneden verplaatsen was al moeilijk voor de gebruikers en hetzelfde voor MacOS waar je tabbladen gewoon iets anders georganiseerd wordt.Donstil schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 22:47:
[...]
Welke UI update doel je dan op?
Want de UI by default naar beneden is wel een enorme verandering geweest.
Ook nu met de notificaties op het lockscreen die nu beneden zitten komt er commentaar dat het niet makkelijk is.
Mensen verliezen blijkbaar gewoonte over design.
Das wel cool! Dat werkt dus in combi met 16.1 en deze app?Rivanov schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 22:31:
[...]
Deze apps ondersteunen het al:
Zo ziet Fotmob eruit. (Foto van Reddit)
[Afbeelding]
©2004
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple iPhone 14
- Apple iPhone 14 Pro
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Aah nee dan bedoelen we hetzelfde. Maar in je bericht waar ik op reageerde leek het net alsof je bedoelde dat die updates het niet gehaald hadden, terwijl die gewoon live zijn.AppleFan2007 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 07:02:
[...]
Ja op die update heb ik het, gewoon een zoekbalk naar beneden verplaatsen was al moeilijk voor de gebruikers en hetzelfde voor MacOS waar je tabbladen gewoon iets anders georganiseerd wordt.
Ook nu met de notificaties op het lockscreen die nu beneden zitten komt er commentaar dat het niet makkelijk is.
Mensen verliezen blijkbaar gewoonte over design.
Jup.hk12nl schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 07:22:
[...]
Das wel cool! Dat werkt dus in combi met 16.1 en deze app?
Slaap in je ogen misschien? Of je ogen zo ver dicht dat de die iphone denkt dat je niet meer kijkt.THE_BASE schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 08:23:
Ik heb vaak, in de ochtend, dat ik een artikel ergens lees en dat het scherm na een tiental seconden of zo op zwart gaat. Slapen staat uit, het is alsof de iPhone denkt dat het niet gebruikt wordt. Vrij irritant. Had het bij iOS 16 en nu bij iOS 16.1 nog steeds.
Haha wie weet.
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Staat je batterijspaarstand niet toevallig nog aan? Dan gaat het scherm ook best vlot uit.THE_BASE schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 08:23:
Ik heb vaak, in de ochtend, dat ik een artikel ergens lees en dat het scherm na een tiental seconden of zo op zwart gaat. Slapen staat uit, het is alsof de iPhone denkt dat het niet gebruikt wordt. Vrij irritant. Had het bij iOS 16 en nu bij iOS 16.1 nog steeds.
Nog een aantal die al in de App Store zijn geupdate in afwachting van iOS16.1 om Live Activities te gebruiken:Rivanov schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 22:31:
[...]
Deze apps ondersteunen het al:
- Liftin' Workout Tracker
- Crouton: Cooking Companion
- Tally Quick Counter
- OneWidget - Lock Screen Widget
- CardPointers for Credit Cards
- Timelogger Plus
- Aviary 2
- Magica - Mileage Tracker
Deze apps hebben aangekondigd z.s.m. een update uit te brengen met Live Activities ondersteuning:
- FlexLog
- Rippple for Trakt
- Coffee Book
- Session - Pomodoro Focus Timer
- CalAlert
- Sports Alerts
- Scorespot
- Drafts
- LookUp: English dictionary
- Any Tasks
- Planny
- Tide Guide
- FastBot
- Pestle: Recipe Organizer
- SmartGym
- Bolt
- MyMoves
- Structured - Daily Planner
Ja correct.hk12nl schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 07:22:
[...]
Das wel cool! Dat werkt dus in combi met 16.1 en deze app?
Hoe stel je die Live Activities van Fotmob in?
Stond bij mij al ingesteld maar ik heb hem net pas geïnstalleerd.THE_BASE schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 21:11:
[...]
Hoe stel je die Live Activities van Fotmob in?
Als je naar instellingen gaat en dan naar de app kan je de schakelaar omzetten.
©2004
Staat aan via FaceID en bij de settings van de app, zie geen optie in de applicatie zelf.hk12nl schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 21:12:
[...]
Stond bij mij al ingesteld maar ik heb hem net pas geïnstalleerd.
Als je naar instellingen gaat en dan naar de app kan je de schakelaar omzetten.
Je moet deze even aanvinken:THE_BASE schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 21:34:
[...]
Staat aan via FaceID en bij de settings van de app, zie geen optie in de applicatie zelf.
:strip_exif()/f/image/VVuMAh96cuH2ckvUrffiMGlR.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 23% gewijzigd door hk12nl op 20-10-2022 21:46 ]
©2004
Dat doet het hem! Wel een beetje onduidelijk…hk12nl schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 21:46:
[...]
Je moet deze even aanvinken:
[Afbeelding]
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple iPhone 14
- Apple iPhone 14 Pro
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones

Omdat ik hem net geïnstalleerd had kreeg ik een ‘tip’. Vandaar dat ik het wist😄THE_BASE schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 22:06:
[...]
Dat doet het hem! Wel een beetje onduidelijk…
©2004
Ja eens. Ik ben benieuwd wat ze naast sport nog meer kunnen doen hiermee. Hoop op een paar creatieve verassende apps eigenlijk 😄Donstil schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 22:09:
Hoop wel dag ze er nog wat meer mee gaan doen dan die sport verslagen maar van de lijst hierboven gebruik ik alleen Rippple
©2004
[ Voor 7% gewijzigd door nachtnet op 21-10-2022 15:22 ]
Wachtrijen in pretparken, files, stappentellers, etchk12nl schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 22:15:
[...]
Ja eens. Ik ben benieuwd wat ze naast sport nog meer kunnen doen hiermee. Hoop op een paar creatieve verassende apps eigenlijk 😄
--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---
Discussies over iPadOS mogen in [iPadOS 16 beta] - Ervaringen & Discussie.
iOS betas zijn beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program of het Apple Beta Sofware Program. Vragen om of helpen met het verkrijgen van de iOS betas op elke ander manier is dan ook niet toegestaan. Zie ook het algemeen beleid.
Ben je benieuwd of jouw favoriete app goed werkt op een iOS beta? Dan is deze Google Sheet een goed startpunt. Staat jouw favoriete app er niet bij maar ben je intussen wel een ervaring rijker? Dan kan je die ervaring delen via het App Compatibility Form