Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Vind het storend dat ik nog maar 20% batterij heb maar de balk blijft wel vol.
NOSIG
In de beta van 16.1 is dit al opgelost. Hij schuift nu gewoon mee met her percentage.svenn15 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 20:55:
Hopelijk pakken ze snel het batterij probleem aan.
Zet je toch gewoon ouderwets het percentage uit. Er zijn grotere problemen in de wereld momenteel.svenn15 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 20:55:
Hopelijk pakken ze snel het batterij probleem aan.
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+
In het woning overzicht op het icoontje van het lampje klikken, en niet op de knop.mcmiles schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 22:33:
Vraag van deze nieuwe IOS 16 gebruiker mbt homekit. In de 15 kon ik altijd mijn hue lampen makkelijk met een klik aan/uit zetten. In 16 lukt dit niet meer maar moet je de betreffende lamp via sliden uit of aan zetten en dan ook nog op het gewenste percentage. Heel onhandig. Klopt dit of doe ik iets verkeerd? Alvast dank voor de reacties.
- Donstil
- Registratie: Maart 2006
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple iPhone 14
- Apple iPhone 14 Pro
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 11 Pro Max
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
:strip_exif()/u/172393/crop671a552786579_cropped.gif?f=community)
Werkt hier nog wel, op lampje drukken, druk je op de naam krijg je wat jij omschrijft.mcmiles schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 22:33:
Vraag van deze nieuwe IOS 16 gebruiker mbt homekit. In de 15 kon ik altijd mijn hue lampen makkelijk met een klik aan/uit zetten. In 16 lukt dit niet meer maar moet je de betreffende lamp via sliden uit of aan zetten en dan ook nog op het gewenste percentage. Heel onhandig. Klopt dit of doe ik iets verkeerd? Alvast dank voor de reacties.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Klopt maar niet uit/aan. Ik kan kiezen uit ‘wijzig woningweergave’, ‘laat weg uit overzichten’ en ‘details accessoire’.Donstil schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 22:40:
[...]
Werkt hier nog wel, op lampje drukken, druk je op de naam krijg je wat jij omschrijft.
Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+
Het icoontje (in de vorm van het lampje) is aan/uit. Wat jij doet is nu de knop zelf (dus niet het icoontje in de vorm van een lamp) lang indrukken.mcmiles schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 22:46:
[...]
Klopt maar niet uit/aan. Ik kan kiezen uit ‘wijzig woningweergave’, ‘laat weg uit overzichten’ en ‘details accessoire’.
Ik heb al jaren 3keer tikke voor lamp. En het werkt nu eindelijk altijd.
Soms zat je wel 3x 3tikken te geven en nog geen lamp. Maar nu altijd met 3 tikken. Soms met wat vertraging na de derde tik. Maar de lamp gaat wel aan uiteindelijk.
Nice!
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple iPhone 14
- Apple iPhone 14 Pro
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Hier is dat wel aan/uit hoor. Wat @La1974 en @ChrisM zeggen zeg maar.mcmiles schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 22:46:
[...]
Klopt maar niet uit/aan. Ik kan kiezen uit ‘wijzig woningweergave’, ‘laat weg uit overzichten’ en ‘details accessoire’.
Dank, dank zo simpel is hetLa1974 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 23:22:
[...]
Het icoontje (in de vorm van het lampje) is aan/uit. Wat jij doet is nu de knop zelf (dus niet het icoontje in de vorm van een lamp) lang indrukken.
Ik had dit eerst ook (2x tikken voor instellingen) maar had het na een tijdje weer uitgezet.Mel33 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 23:23:
Wat wel 10 keer meer beter werkt in deze ios is, Tikken op de achterkant (met hoesje)
Ik heb al jaren 3keer tikke voor lamp. En het werkt nu eindelijk altijd.
Soms zat je wel 3x 3tikken te geven en nog geen lamp. Maar nu altijd met 3 tikken. Soms met wat vertraging na de derde tik. Maar de lamp gaat wel aan uiteindelijk.
Nice!
Pasgeleden dacht ik, "waarom had ik dit ook alweer uit gezet?"
Nu 1,5 week verder weet ik het weer......
Instellingen wordt keer op keer geopend zonder dat het de bedoeling is.
Telefoon denkt iedere keer dat er twee keer op de achterkant wordt getikt, terwijl ik bijvoorbeeld alleen de telefoon maar oppak.
En nee, ik heb geen last van ongecontroleerde bewegingen
Eric, Signing off !!
Je kunt wat spelen met de tik-snelheid, misschien minder false-positives als je hem wat langzamer zet.Eric H schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 07:01:
[...]
Ik had dit eerst ook (2x tikken voor instellingen) maar had het na een tijdje weer uitgezet.
Telefoon denkt iedere keer dat er twee keer op de achterkant wordt getikt, terwijl ik bijvoorbeeld alleen de telefoon maar oppak.
©2004
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple iPhone 14
- Apple iPhone 14 Pro
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Ja ik heb dat ook al meermaals gezien. De hele beta periode overigens ook.hk12nl schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 10:52:
Ik zie af en toe bij het oppakken van de telefoon dat de de kaders van de meldingen niet mooi rond zijn maar rechthoekig of vierkant en dat deze daarna gelijk verspringen naar het ronde uiterlijk. Meer mensen dit opgevallen? Ik draai geen beta meer en een restart heeft niet geholpen.
Jep, alsof de CSS nog ingeladen moet wordenhk12nl schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 10:52:
Ik zie af en toe bij het oppakken van de telefoon dat de de kaders van de meldingen niet mooi rond zijn maar rechthoekig of vierkant en dat deze daarna gelijk verspringen naar het ronde uiterlijk. Meer mensen dit opgevallen? Ik draai geen beta meer en een restart heeft niet geholpen.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Ik heb ook in Carplay dat die notifications er niet meer uitzien. Lijkt wel of ze alle margins hebben weg gehaald/of vergeten zijn.hk12nl schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 10:52:
[ Voor 96% gewijzigd door WishmasterNL op 05-10-2022 12:25 ]
Hahah ja dat had ik ook de eerste keer dat ik iets met 2 tikken instelde. Dacht dat moeten we niet hebben,Eric H schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 07:01:
[...]
Ik had dit eerst ook (2x tikken voor instellingen) maar had het na een tijdje weer uitgezet.
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Was even benieuwd of jullie ook problemen ervaring met de iPhone 14 pro qua batterij. Op mijn iPhone 14 pro staat het always-in screen uit, maar loopt een gedeelte van de batterij toch leeg via het beginscherm. Op m’n iPhone 11 Pro is dit probleem niet. Beide toestellen draaien op iOS 16.0.2. Er zijn ergere dingen in de wereld, maar het is wel super onhandig dat je telefoon behoorlijk sneller leegloopt. Zijn er vergelijkbare ervaringen?
/f/image/hSaJTYqZpRz9BZCoaRgr6R3Z.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gCMr9PItkq0wTuLYGJHREIw9.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik zie om en nabij 20% verloop in 15 uur…. Daar is echt niets mis mee.Floxs schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 13:21:
Goedemiddag,
Was even benieuwd of jullie ook problemen ervaring met de iPhone 14 pro qua batterij. Op mijn iPhone 14 pro staat het always-in screen uit, maar loopt een gedeelte van de batterij toch leeg via het beginscherm. Op m’n iPhone 11 Pro is dit probleem niet. Beide toestellen draaien op iOS 16.0.2. Er zijn ergere dingen in de wereld, maar het is wel super onhandig dat je telefoon behoorlijk sneller leegloopt. Zijn er vergelijkbare ervaringen?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Heb je misschien apps / widgets op je homescreen gezet die vaak data of gps gebruiken?Floxs schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 13:21:
Goedemiddag,
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Bij mij lijkt het met de dag erger te worden, vandaag al 3x gehad dat ik niks meer met mijn 12 mini kan, buiten een hard reset:
1x [volume Op]
1x [volume Laag]
[Power] indrukken vasthouden totaan het Apple logo.
Ik ben nu deze tips aan het proberen...
[ Voor 2% gewijzigd door St00mwals op 05-10-2022 14:23 . Reden: Typo ]
ik draai 16.1 beta 3, en daar merkte ik het probleem voor het eerst. Vooral bij het drukken op notificaties op het rockscreen werkte dan niet. Nu beta 4 aan het installeren, dus komende dagen wordt duidelijk of het is opgelostSt00mwals schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 14:22:
Zijn er hier meerdere mensen met problemen met het touch screen na een update naar 16.0.2, net zoals dit filmpje?
Bij mij lijkt het met de dag erger te worden, vandaag al 3x gehad dat ik niks meer met mijn 12 mini kan, buiten een hard reset:
1x [volume Op]
1x [volume Laag]
Ik heb dit ook al een paar keer gehad iPhone 14 Pro Max 16.0.2. Dan kon ik de telefoon niet opnemen of ontgrendelen. Toch kwam het altijd na even in standby zetten en er weer uit halen of gewoon even wachten weer terug.St00mwals schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 14:22:
Zijn er hier meerdere mensen met problemen met het touch screen na een update naar 16.0.2, net zoals dit filmpje?
1x [volume Op]
1x [volume Laag]
HELP..
Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red
Nogmaals de iPhone herstarten heeft het probleem gelukkig opgelost.Davidas schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 20:57:
Mijn iPhone draait nu op iOS 16.1 beta 4. Echter is mijn telefoon nu de connectie kwijt met mijn AW. Die draait niet op de publieke bèta. Heb de watch al opnieuw opgestart maar zonder resultaat. Bluetooth geeft wel aan verbonden te zijn maar in Zoek Mijn reageert de AW niet op het versturen van een signaal bijvoorbeeld.
HELP..

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red
Als ik een telefoongesprek wil ophangen en de beller aan de andere kant is sneller met ophangen, dan zit ik meteen in mijn "recent" scherm, waardoor ik vaak een willekeurig nummer in die lijst bel die op dezelfde hoogte zit als de " rode ophangknop".
iedere keer als ik bel voelt dit als een Mexican standoff wie er het eerste op legt.
Als apple een halve seconde trager zou zijn in het belscherm zou het probleem al zijn opgelost
herkennen jullie dit?
Ja. En het irritante tegenwoordig is dat de verbinding zo snel gaat. Al druk je hem echt metéén weg, mensen alweer terugbellen over een gemist gesprek.Henri XII schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 16:53:
Ik zit met een luxe probleem.
Als ik een telefoongesprek wil ophangen en de beller aan de andere kant is sneller met ophangen, dan zit ik meteen in mijn "recent" scherm, waardoor ik vaak een willekeurig nummer in die lijst bel die op dezelfde hoogte zit als de " rode ophangknop".
iedere keer als ik bel voelt dit als een Mexican standoff wie er het eerste op legt.
Als apple een halve seconde trager zou zijn in het belscherm zou het probleem al zijn opgelost
herkennen jullie dit?
Heel herkenbaar, regelmatig bel ik hierdoor per ongeluk een nummer uit die lijst. Erg hinderlijk maar ik heb er nog geen oplossing voor gevonden.Henri XII schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 16:53:
herkennen jullie dit?
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple iPhone 14
- Apple iPhone 14 Pro
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Ja dat kwam al eerder hier voorbij inderdaad, dus je bent niet alleen.Henri XII schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 16:53:
herkennen jullie dit?
9/10 gesprekken die ik maak zijn met AirPods dus heb er zelf geen last van overigens.
[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 06-10-2022 17:11 ]
Heb er ook last van,geen idee wat dit kan zijn.Floxs schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 13:21:
Goedemiddag,
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wellicht helpt t om op te hangen via je lock button?Henri XII schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 16:53:
herkennen jullie dit?
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Ik wil op 1 sim alleen op werkdagen tussen 9:00 en 17:00 bereikbaar zijn/aan hebben staan. De andere sim is prive en mag gewoon altijd bereikbaar zijn.
Weet iemand een goede app? of kan dit in de telefoon zelf? Ik kom met google niet echt ver, of bij Android oplossingen.
Dat kan niet.MevrouwDeKat schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 12:00:
Sinds vandaag ga ik mijn iphone gebruiken met twee simkaarten. Weet iemand hoe je automatisch 1 van de nummers in en uit kan schakelen volgens een schema?
Ik wil op 1 sim alleen op werkdagen tussen 9:00 en 17:00 bereikbaar zijn/aan hebben staan. De andere sim is prive en mag gewoon altijd bereikbaar zijn.
Weet iemand een goede app? of kan dit in de telefoon zelf? Ik kom met google niet echt ver, of bij Android oplossingen.
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple iPhone 14
- Apple iPhone 14 Pro
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Ja helaas, groot gemis ook hier.
:strip_exif()/f/image/bUndmq9k3wuFIqe9WsyhiYCx.jpg?f=fotoalbum_large)
Als ik hierop klik, hoef ik alleen nog de juiste lijn aan te klikken om die te enablen / disablen. Werkt voor mij prima.
Helaasch... Zou erg prettig zijn als Apple dit implementeert.MevrouwDeKat schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 12:00:
Sinds vandaag ga ik mijn iphone gebruiken met twee simkaarten. Weet iemand hoe je automatisch 1 van de nummers in en uit kan schakelen volgens een schema?
Dat, plus dat het netwerk ook uitgeschakeld wordt. Als je bijvoorbeeld Whatsapp Business gebruikt met je zakelijke SIM dan ontvang je alsnog berichten gezien je internetbundel van het andere SIMkaartje alsnog gebruikt wordt.crypt0rr schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 12:41:
[...]
Helaasch... Zou erg prettig zijn als Apple dit implementeert.
Kan je dit niet oplossen door focussen in te stellen en notificaties blokkeren op de focus? Dus een werk focus en prive focus.MevrouwDeKat schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 12:00:
https://support.apple.com/en-us/HT212608
Ik wil alleen absoluut niet gebeld worden in m'n vrije tijd door mensen die niet mijn privé nummer kennen. Want daar wordt ik niet voor betaald
Dat ga je daarmee niet behalen omdat Whatsapp (Business) niet naar het netwerk of de simkaart kijkt. Dat kun je dan wel weer ondervangen met Focus.Scrtz schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 13:07:
[...]
Dat, plus dat het netwerk ook uitgeschakeld wordt. Als je bijvoorbeeld Whatsapp Business gebruikt met je zakelijke SIM dan ontvang je alsnog berichten gezien je internetbundel van het andere SIMkaartje alsnog gebruikt wordt.
Het wordt tijd dat Apple eens bekend maakt waarom ze dit hardnekkig niet toestaan terwijl het een veelgevraagde optie is.
[ Voor 17% gewijzigd door Dennisdn op 07-10-2022 13:41 ]
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple iPhone 14
- Apple iPhone 14 Pro
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Ja maar daar kan Apple niet echt wat aan doen natuurlijk, dat is hoe whatsapp werkt.Scrtz schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 13:07:
[...]
Dat, plus dat het netwerk ook uitgeschakeld wordt. Als je bijvoorbeeld Whatsapp Business gebruikt met je zakelijke SIM dan ontvang je alsnog berichten gezien je internetbundel van het andere SIMkaartje alsnog gebruikt wordt.
Je kunt wel met een focus mode werken om dat op te vangen. Of met tijden dat je “gesloten” bent in Whatsapp Business.
Jup, uiterst irritant!Scrtz schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 13:07:
[...]
Het grote voordeel van Whatsapp Business vind ik juist dat je op gezette tijden een afwezigheidsmelder in kunt stellen....Scrtz schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 13:07:
[...]
--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---
Hoe heb je dit gedaan?_Christiaan_ schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 21:28:
Ik ben er klaar mee. De batterij gaat nog geen dag mee en de telefoon wordt zo heet als een malle. Ik heb gedowngrade naar 15.7 en ben weer 'helemaal overnieuw' begonnen zonder terugzetten van een backup (want die had ik niet). Bedankt Apple.
Je kunt in iTunes, zolang een iOS versie "gesigned" wordt door Apple, upgraden door handmatig een .ipsw bestand naar de telefoon te schrijven.
Je kunt shift ingedrukt houden in iTunes op de knop 'iPhone herstellen' en dan de iOS 15.7 ipsw aanklikken.
Die temperatuur van je HomeKit apparaten is een gemiddelde temperatuur van al je sensoren die in je woning overzicht staan. Je kan dus bepaalde temperatuursensoren uitschakelen of inschakelen door in de Woning app bij de status van zo’n temperatuursensor deze in of uit te schakelen in de woning overzichten.clements schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 08:44:
Ik heb op mijn iphone 11 een paar widgets op het startscherm. Oa temperatuur. Super handig. Ik kan echter niet vinden hoe ik de sensor aanpas welke gebruikt wordt om uit te lezen. Ik heb er meerdere beschikbaar in mijn woning. Alleen in de keuze van widgets is er maar 1 beschikbaar. Deze kan ik ook niet aanpassen door m lang te selecteren.
Hoe moet dat dan?Pwain schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 11:50:
[...]
Die temperatuur van je HomeKit apparaten is een gemiddelde temperatuur van al je sensoren die in je woning overzicht staan. Je kan dus bepaalde temperatuursensoren uitschakelen of inschakelen door in de Woning app bij de status van zo’n temperatuursensor deze in of uit te schakelen in de woning overzichten.
Ik heb ook meerdere sensoren, Tadoo’s, de airco en een hue sensor. Heb dus hetzelfde punt als de vraagsteller. Maar ik kan nergens vinden hoe ik ze uit kan zetten?
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple iPhone 14
- Apple iPhone 14 Pro
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Dan ga je naar de sensor die je wilt uitsluiten > status > “Zet in winingoverzichten” uitzetten.Dennisdn schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 12:43:
[...]
Hoe moet dat dan?
Ik heb ook meerdere sensoren, Tadoo’s, de airco en een hue sensor. Heb dus hetzelfde punt als de vraagsteller. Maar ik kan nergens vinden hoe ik ze uit kan zetten?
Zo heb ik de temperatuur sensoren in de tuin uitgezet, anders lijkt het in HomeKit net alsof het ergens in huis 35 graden is in de zomer

[ Voor 14% gewijzigd door Donstil op 09-10-2022 13:37 ]
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple iPhone 14
- Apple iPhone 14 Pro
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Dan moet je de buiten sensoren aan laten staan 😋clements schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 13:49:
Ik was juist op zoek om in de widget de buitentemperatuur en woonkamer te laten zien. 🥸
Dat is ook een #%>$ van een tutorial zeg.
Hij vertelde pas nadat je de ios 15.7 erop hebt staan! dat je ook een backup gemaakt moet hebben met 15.7 om geen data te verliezen.
Hij begint vrolijk met, ‘maak een backup’
Tja als je dus al in ios 16 bent heeft dat geen zin heh.

Maar de tip is dus, maak altijd éérst een backup als je naar een nieuwe versie ios gaat.
Gevonden en gelukt 😁Donstil schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 13:36:
[...]
Dan ga je naar de sensor die je wilt uitsluiten > status > “Zet in winingoverzichten” uitzetten.
Zo heb ik de temperatuur sensoren in de tuin uitgezet, anders lijkt het in HomeKit net alsof het ergens in huis 35 graden is in de zomer
Als je er 2 hebt kun je ze wel in een dubbel-brede widget zetten, moet je alleen onthouden welke de linker en rechter is.clements schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 13:49:
Ik was juist op zoek om in de widget de buitentemperatuur en woonkamer te laten zien. 🥸
Ik heb precies hetzelfde probleem. Zo vaak al mensen per ongeluk gebeld hier doorHenri XII schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 16:53:
herkennen jullie dit?
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Daar waar bijvoorbeeld hier op tweakers de meldingvlaggetjes staan, of de scroll pijl onderin bijvoorbeeld. (Chrome app)
Of het ligt aan mij… maar iig ik moet heel vaak een tweede keer tikken voor het daar op die positie reageert.
Hoe weet je of de vernieuwde Maps beschikbaar zijn voor Nederland, is er een manier om dat te verifiëren?robcoenen schreef op maandag 6 juni 2022 @ 19:44:
[...]
Ik ben i.i.g. blij dat ze de vernieuwde Maps aangekondigd hebben voor Nederland
Deze website houdt dat mooi bij maar bijv. fietsnavigatie zou al een goede indicatie zijn dat de nieuwe maps live zijn. Helaas is dit nog niet het geval.rvdlaar schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 17:01:
[...]
Hoe weet je of de vernieuwde Maps beschikbaar zijn voor Nederland, is er een manier om dat te verifiëren?
Hij maakt er idd wel een mooi tabelletje van, maar zie alleen Amsterdam staan.robcoenen schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 17:11:
[...]
Deze website houdt dat mooi bij maar bijv. fietsnavigatie zou al een goede indicatie zijn dat de nieuwe maps live zijn. Helaas is dit nog niet het geval.
Je zou toch zeggen dat ze meerdere grote steden doen in Nederland, we staan notabene bekend als fiets land.
Dit ligt niet aan iOS maar aan Tweakers. Ik moet ook vaker op de ‘forum-links’ klikken om ze te laten werken. Op de frontpage geen last van.Mel33 schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 15:50:
Ook een irritatie puntje. Dat je vaak 2 keer moet tikken in de hoeken.
Daar waar bijvoorbeeld hier op tweakers de meldingvlaggetjes staan, of de scroll pijl onderin bijvoorbeeld. (Chrome app)
Of het ligt aan mij… maar iig ik moet heel vaak een tweede keer tikken voor het daar op die positie reageert.
Zie ook:
Tweakers icm Chrome
Aha ja dat ik heb ook wel eens bij forum-links, ze verschieten wel van kleur, als gelezen gemarkeerd, maar je gaat er niet naartoe.Incognitum schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 23:36:
[...]
Dit ligt niet aan iOS maar aan Tweakers. Ik moet ook vaker op de ‘forum-links’ klikken om ze te laten werken. Op de frontpage geen last van.
Zie ook:
Tweakers icm Chrome
Maar daar heb je dan wel respons i.i.g.
Alleen dat is in de hoeken wat ik bedoel, dan meer ‘helemaal geen respons’ als je tikt. Dus dat zou dan wel in ios of het iPhone scherm iets kunnen zijn. Ik heb het ook alleen maar vaak in de rechter boven en onderhoek. Linksboven is het wel oke. Gelukkig maar. Want daar tik je heel vaak om naar een vorige app te gaan bijv.
Op mijn 13 mini tot nu toe een goede ervaring, zelfs de batterijduur lijkt iets toegenomen. Ik laadt meestal 1x in de 36 uur en heb nu vaak rond de 30% over waar dit voorheen 20% was. Echter krijg ik sinds iOS 16 geen meldingen binnen van de marktplaats app. De app is gisteren nog ge-update en de meldingen heb ik uit en weer aan gedaan maar helaas geen verschil. Meer mensen die dit ervaren?
The One And Only
En dan krijg je ineens weer de True-pagina voor je neus, omdat je blijkbaar 2x op [Jump to Bottom] drukt...Mel33 schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 15:50:
Ook een irritatie puntje. Dat je vaak 2 keer moet tikken in de hoeken.
Hier overigens in Edge
Ik heb dit bij heel veel apps. De truuk is vaak even de app openen en daar de notificaties aan en uit zetten of dit doen bij instellingen/berichtgeving. Maar werkt niet bij alle apps.Fordman schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:32:
Goedemorgen,
Op mijn 13 mini tot nu toe een goede ervaring, zelfs de batterijduur lijkt iets toegenomen. Ik laadt meestal 1x in de 36 uur en heb nu vaak rond de 30% over waar dit voorheen 20% was. Echter krijg ik sinds iOS 16 geen meldingen binnen van de marktplaats app. De app is gisteren nog ge-update en de meldingen heb ik uit en weer aan gedaan maar helaas geen verschil. Meer mensen die dit ervaren?
©2004
1,21GB (dacht ik, heb al op updaten geklikt) op de 14 PM. Das de moeite._Bailey_ schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 19:50:
16.0.3 is er
Ja, hier ook 1,21Gbswv schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 19:53:
[...]
1,21GB (dacht ik, heb al op updaten geklikt) op de 14 PM. Das de moeite.
Flinke jongen is dat
Is dat een automatisch herkenning wat die moet doen?
/f/image/tRmCQ6PnnuTTMOHce238vPyK.png?f=fotoalbum_large)
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Dat werkt alleen als je geen lockscreen-widgets hebt... Ik denk overigens wel dat je Michael iets verder naar onderen moet positioneren voordat het werkt😅Famous schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 20:12:
Ik dacht eens kijken hoe dat diepte effect werkt in/op een achtergrond maar dit pakt die hier niet.
[Afbeelding]
Ah, dat verklaard.JSD00 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 20:13:
[...]
Dat werkt alleen als je geen lockscreen-widgets hebt... Ik denk overigens wel dat je Michael iets verder naar onderen moet positioneren voordat het werkt😅
Vind die widgets wel fijn dus dan maar niet.
Komt sowieso een donkere achtergrond ivm aod maar dacht hier is het contrast groot om mee te testen
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
En nog steeds zit op de iPhone 14 pro het "oranje bel-bolletje" volledig tegen de rechterrand van het scherm op het moment dat je bijvoorbeeld belt en naar je homescreen gaat... in plaats van in het dynamic island. Ik begin bijna te vrezen dat het by-design is_Bailey_ schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 19:50:
16.0.3 is er

https://support.apple.com/en-qa/HT213480_Bailey_ schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 19:50:
16.0.3 is er
Ook best wel een serieus issue als je de CVE artikelen ooit een beetje in de gaten houdt.
[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 10-10-2022 21:02 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Je linkt naar 21658 ipv 22658Will_M schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 20:35:
[...]
https://support.apple.com/en-qa/HT213480
Ook best wel een serieus issue als je de CVE artikelen ooit een beetje in de gaten houdt.
https://nvd.nist.gov/vuln/detail/CVE-2022-21658
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Hoeft voor mij ook niet zo overduidelijk in beeld. Nergens voor nodig.Maxow schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 20:23:
[...]
En nog steeds zit op de iPhone 14 pro het "oranje bel-bolletje" volledig tegen de rechterrand van het scherm op het moment dat je bijvoorbeeld belt en naar je homescreen gaat... in plaats van in het dynamic island. Ik begin bijna te vrezen dat het by-design is
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
- CarPlay loopt geregeld vast. Apps werken nog wel, maar kan niet meer scrollen. Opnieuw verbinden helpt voor geen meter.
- Internetverbinding lijkt op de meest random momenten weg te vallen. Alsof je een gigantische ping hebt. Speedtest geeft wel een normaal beeld.
- Vanmiddag kon ik opeens niet meer bellen. Vol bereik, maar steeds 'Call failed'. Na een reboot was het weer opgelost.
Have you tried turning it off and on again?
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple iPhone 14
- Apple iPhone 14 Pro
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Dat met CarPlay heb ik ook, hele scherm staat vast alleen de voorgang van een nummer ververst. Zowel draadloos als met draad gehad al.Gr4mpyC3t schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 21:58:
Hopelijk zit er in 16.0.3 wel wat meer dan iPhone 14 (Pro) bug fixes. Ik heb sinds iOS 16 de raarste bugs op de iPhone 12 die ik eerder niet heb gehad:Meer mensen met dit soort problemen toevallig?
- CarPlay loopt geregeld vast. Apps werken nog wel, maar kan niet meer scrollen. Opnieuw verbinden helpt voor geen meter.
- Internetverbinding lijkt op de meest random momenten weg te vallen. Alsof je een gigantische ping hebt. Speedtest geeft wel een normaal beeld.
- Vanmiddag kon ik opeens niet meer bellen. Vol bereik, maar steeds 'Call failed'. Na een reboot was het weer opgelost.
Edit: Ik zit op 16.1 beta overigens. Maar was tijdens 16.0 bèta’s en 16.0.2 final ook.
[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 10-10-2022 22:32 ]
En net ook geüpdatet naar 16.0.3, helaas zonder resultaat.
Hebben meer hier last van?
Op een of andere manier zie ik ook mijn Watch en als deze niet verbonden is dan zie ik mijn iPhone batterijstatus..Qcharted schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 22:54:
Wanneer ik op mijn lockscreen de batterijwidget probeer toe te voegen kan ik enkel mijn Apple Watch kiezen. Ik zou echter graag mijn iPhone willen zien, maar die kan ik niet kiezen in het widgetmenu….. In het menu kan ik hier ook niks voor vinden en een restart heeft ook niet geholpen.
Als je die van de Watch erop zet zodat ie in de balk zit, en dan erop tikken. Dan zou je het device moeten kunnen kiezen.Qcharted schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 22:54:
Wanneer ik op mijn lockscreen de batterijwidget probeer toe te voegen kan ik enkel mijn Apple Watch kiezen. Ik zou echter graag mijn iPhone willen zien, maar die kan ik niet kiezen in het widgetmenu….. In het menu kan ik hier ook niks voor vinden en een restart heeft ook niet geholpen.
[ Voor 17% gewijzigd door Dennisdn op 10-10-2022 23:47 ]
Maar je ziet toch de iPhone batterij gewoon rechtsboven in de hoek?Qcharted schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 22:54:
Ik had het niet echt in de gaten maar hij was snel leeg de afgelopen weken. Nu met iOS16.0.3 is het weer minder laden
Top! Dit is idd hoe je hem kan veranderen. Standaard staat het widget op automatisch, maar wanneer je er op tikt kan je het device kiezen wat je wilt zien.Dennisdn schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 23:33:
[...]
Als je die van de Watch erop zet zodat ie in de balk zit, en dan erop tikken. Dan zou je het device moeten kunnen kiezen.
Klopt, maar heb de status rechtsboven uitstaan. Vind het jammer dat de balk niet minder gevuld wordt bij een lager percentage, en vind het niet zo mooi ogen 😅Mel33 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 00:54:
[...]
Maar je ziet toch de iPhone batterij gewoon rechtsboven in de hoek?
[ Voor 31% gewijzigd door Qcharted op 11-10-2022 15:47 ]
Er waren er meer die dat vonden en bij de komende update zit dat er wél inQcharted schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 15:41:
[...]
Klopt, maar heb de status rechtsboven uitstaan. Vind het jammer dat de balk niet minder gevuld wordt bij een lager percentage, en vind het niet zo mooi ogen 😅
Zoiets is niet binnen 1 dag te merken naar mijn idee... Als je een dag meer of minder je telefoon gebruikt zou al teveel impact maken om dat binnen 1 dag te zeggen.Mel33 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 14:49:
iOS 16.0.3 is wel veel beter voor mijn batterij.
Ik had het niet echt in de gaten maar hij was snel leeg de afgelopen weken. Nu met iOS16.0.3 is het weer minder laden
Jawel want ik moest ongv om 19uur al weer laden elke dag, nadat ik om 7uur op was gestaan.Locolau schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 16:36:
[...]
Zoiets is niet binnen 1 dag te merken naar mijn idee... Als je een dag meer of minder je telefoon gebruikt zou al teveel impact maken om dat binnen 1 dag te zeggen.
Gister dus geladen en geüpdat om 19uur
En hoefde toen niet meer laden, en heeft ook de hele nacht niet aan de lader gemoeten tot 14uur aan toe was hij nog niet leeg. Toen poste ik dit. En nu om 17uur was hij 10%
[ Voor 4% gewijzigd door Mel33 op 11-10-2022 19:45 ]
CarPlay vastloper vandaag ook voor het eerst ervaren. Kon wel door blijven bellen, alleen scherm vol vage kleuren en wazig en onbruikbaarGr4mpyC3t schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 21:58:
Hopelijk zit er in 16.0.3 wel wat meer dan iPhone 14 (Pro) bug fixes. Ik heb sinds iOS 16 de raarste bugs op de iPhone 12 die ik eerder niet heb gehad:Meer mensen met dit soort problemen toevallig?
Toevallig 16.0.3 al geïnstalleerd?Southern Sun schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 20:59:
[...]
CarPlay vastloper vandaag ook voor het eerst ervaren. Kon wel door blijven bellen, alleen scherm vol vage kleuren en wazig en onbruikbaar
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple iPhone 14
- Apple iPhone 14 Pro
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Toffe achtergrond wel, heb je daar een link naar toevallig?Famous schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 20:12:
Ik dacht eens kijken hoe dat diepte effect werkt in/op een achtergrond maar dit pakt die hier niet.
[Afbeelding]
(Zonder tweakers compressie enz)
Kwam er net pas achter dat die klaar stond. Zojuist geïnstalleerd.
Discussies over iPadOS mogen in [iPadOS 16 beta] - Ervaringen & Discussie.
iOS betas zijn beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program of het Apple Beta Sofware Program. Vragen om of helpen met het verkrijgen van de iOS betas op elke ander manier is dan ook niet toegestaan. Zie ook het algemeen beleid.
Ben je benieuwd of jouw favoriete app goed werkt op een iOS beta? Dan is deze Google Sheet een goed startpunt. Staat jouw favoriete app er niet bij maar ben je intussen wel een ervaring rijker? Dan kan je die ervaring delen via het App Compatibility Form