Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
- Donstil
- Registratie: Maart 2006
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple iPhone 14
- Apple iPhone 14 Pro
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 11 Pro Max
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
:strip_exif()/u/172393/crop671a552786579_cropped.gif?f=community)
Screenshot makenToppe schreef op maandag 26 september 2022 @ 22:10:
Iemand enig idee hoe ik een Memoji kan opslaan? Wil alleen het plaatje hebben

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Heb je eenmaal een Memoji gemaakt, volg dan deze stappen om hem op te slaan als afbeelding:Toppe schreef op maandag 26 september 2022 @ 22:10:
Iemand enig idee hoe ik een Memoji kan opslaan? Wil alleen het plaatje hebben
Open de Notities-app of een andere willekeurige app voor notities of aantekeningen.
Maak een nieuwe notitie en zorgt dat je toetsenbord in beeld komt.
Tik op de emoji-knop op je toestenbord. Kies de Memoji-sticker die je wil opslaan. Je vindt deze links naast je meestgebruikte emoji. Tik eventueel op de drie puntjes om een andere Memoji te kiezen.
Nadat je de Memoji in een notitie gezet hebt, hou je deze ingedrukt en tik je op Deel.
Ten slotte kies je Bewaar afbeelding in het menu.
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
ik zie nergens iets staan, maar als ik van onder naar boven swipe kopen ze tevoorschijn?
soms zie ik er wel staan, soms swipe ik eens toevallig en komen meldingen van de laatste dagen naar boven?
hoe werkt dit nu precies?
*snip* NSFW
[ Voor 12% gewijzigd door Daedalus op 27-09-2022 10:49 ]
volgens mij gebeurd er heel iets anders op jouw lockscreen als ik met mijn vinger omhoog zou swipendieter0901 schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 09:27:
Hoe zit dat nu met de meldingen op het lockscreen?
ik zie nergens iets staan, maar als ik van onder naar boven swipe kopen ze tevoorschijn?
soms zie ik er wel staan, soms swipe ik eens toevallig en komen meldingen van de laatste dagen naar boven?
*snip* NSFW
[ Voor 7% gewijzigd door Daedalus op 27-09-2022 11:27 ]
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple iPhone 14
- Apple iPhone 14 Pro
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Haha die achtergrond joh, dat Apple je die zomaar laat instellendieter0901 schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 09:27:
*snip* NSFW
[ Voor 8% gewijzigd door Daedalus op 27-09-2022 11:27 ]
Ah nu ben ik benieuwddieter0901 schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 09:27:
[mbr]*snip* NSFW[/]
Wat een commotie om een foto van mijn moeder
weet iemand een antwoord op het probleem met de meldingen?
Zelfde probleem. Pas toen ik een apple watch aan mijn telefoon toevoegde (en weer verwijderde) begon eea te werken, maar nog steeds maar 1 ring (move). Andere opties zijn niet mogelijk en sync met gym apps is bar slecht.Flipm0de schreef op zondag 25 september 2022 @ 16:22:
Werkt bij iemand de conditie widget? Blijft leeg. Als ik erop klik werkt ie wel. Heb m al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
Een nieuwe telefoon met een ander apple account doet het prima. Dus het zal iets met legacy instellingen zijn....
[ Voor 7% gewijzigd door meesje op 27-09-2022 19:17 ]
Dan ook gewoon weer een foto vanuit de fotorol rechtstreeks als wallpaper? Dat was altijd sneller dan helemaal via instellingen.
[ Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 27-09-2022 20:03 ]
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple iPhone 14
- Apple iPhone 14 Pro
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Iets uit de Widgy app zo te zien?Donstil schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 20:59:
[Afbeelding]
Iemand enig idee welke widget MKBHD hier gebruikt voor de datum en het weer?
per aspera ad astra
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple iPhone 14
- Apple iPhone 14 Pro
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Ooh geinig. Ga ik ff mee spelen.
Thanks.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple iPhone 14
- Apple iPhone 14 Pro
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Ik heb het net maar weer verwijderdRivanov schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 21:51:
Wow. Widgy is uitgebreid! Damn!

Vond het allemaal te overweldigend en geregeld ook erg lelijk.
Wilde het niet meteen zeggen maar dat was ook mijn gedachte, beetje zelfde als FlexWidgets. Je kunt er zooo veel mee, bijvoorbeeld heeft Widgy heel veel lockscreen-widgets. Maar als je er goed naar kijkt is het niets wat iOS niet zelf ook al had. Daarop verder denkende… ik zou eigenlijk niet eens weten welke widget ik nog mis behalve wat meer HomeKit-mogelijkheden op het lockscreen.Donstil schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 22:48:
[...]
Ik heb het net maar weer verwijderd![]()
Ik zou je bijna Android adviseren. Maar gelukkig kwam je op tijd bij zinnen.Donstil schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 22:48:
[...]
Ik heb het net maar weer verwijderd![]()
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple iPhone 14
- Apple iPhone 14 Pro
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Hahaha, lekker comic sans instellen als system wide lettertypeTHE_BASE schreef op woensdag 28 september 2022 @ 07:21:
[...]
Ik zou je bijna Android adviseren. Maar gelukkig kwam je op tijd bij zinnen.

En je moet weer betalen voor het minste of geringste.
Maak tevens geen gebruik van homescreen widgets op m'n iPhone. Heb daar maar één homescreen pagina. De rest zit in de App Library.
[ Voor 37% gewijzigd door Rivanov op 28-09-2022 10:03 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Inderdaad. Ik zag hem ook voorbij komen op Twitter, maar na een snelle test toch snel weer verwijdert. Wat een overweldigende app, heeft echt een Android-vibe btw.Rivanov schreef op woensdag 28 september 2022 @ 10:02:
Heb het ook maar verwijderd.. het was te overweldigend.
En je moet weer betalen voor het minste of geringste.
Maak tevens geen gebruik van homescreen widgets op m'n iPhone. Heb daar maar één homescreen pagina. De rest zit in de App Library.
Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)
Ik had de app nietHackus schreef op zondag 25 september 2022 @ 16:28:
[...]
App verwijderen als je het toch niet gebruikt
Maar gelukkig heeft het probleem zichzelf ineens maandag opgelost, gelukkig maar want mijn stand-by was om te huilen door die bug.
Ik ben eens even overgestapt op een android toestel. En ok, het was maar een toestel van 300 euro, en het was een samsung. Maar ik ik ben nu dankbaar om weer over te schakelen op mijn iphone. Er is toch ook veel minder customization bij android dan gedacht. Nuja, vroeger rootte ik mijn telefoon en kon ik alles aanpassen, maar die straat wil ik niet opnieuw ingaan. En navigatie en animaties zijn toch een pak stroever en minder geoptimaliseerd.
Ik vraag mij wel af hoe groot het verschil zou zijn bij een high end android, en geen bloated samsung. Alleszins zit ik dan ook weer vast aan google, en rooten om te degooglen zie ik ook niet zitten.
Ik heb geen ervaring met Samsung/Android en dat hou ik graag zo :-)
Mijn ervaring is trouwens ook dat kans er dik in zit dat je voor die tijd al hardware problemen krijgt.
This space intentionally left blank.
Met de juiste toestel (Motorola, niet Pixel uit ervaring) kan het heel smooth zijn.Aardappelnoot schreef op woensdag 28 september 2022 @ 14:21:
Ik vraag mij wel af hoe groot het verschil zou zijn bij een high end android, en geen bloated samsung. Alleszins zit ik dan ook weer vast aan google, en rooten om te degooglen zie ik ook niet zitten.
Maar meningen zullen altijd verschillen, misschien omdat ik beide iOS en Android heb gebruikt kan ik er wat minder "biased" kijk aan geven.
Overigens op Android kun je animatie snelheid tweaken, of helemaal uitzetten indien nodig
[ Voor 3% gewijzigd door Mizgala28 op 28-09-2022 23:06 ]
Ik denk dat het niet zozeer het bloated van Samsung is, want OneUI van Samsung is al vele jaren niet bloated meer. Net zoals je ook al jaren kunt kopiëren en plakken op een Iphone. Ik denk dat het meer de matige specs van die 300 euro Samsung waren.Aardappelnoot schreef op woensdag 28 september 2022 @ 14:21:
Los daarvan, IOS is wel veel beter geoptimaliseerd. Apple heeft zowel de hardware als software in eigen hand, en dat biedt veel meer mogelijkheden dan Android dat op vele honderden modellen van tientallen fabrikanten moet werken.
Ik heb in de paar dagen iOS al een aantal bugjes gehad waarbij ik even niets met het scherm kon o.a. toen ik iets fullscreen open had en gebeld werd, ik kom niet opnemen. Daarnaast hoop ik dat Apple ooit nog de homescreen horizontaal bruikbaar maakt.
Goed klote dit!!
Ik gebruik SwiftKey al járen op mijn iPhones. Kent mijn type gedrag retegoed nu na al die jaren
Zolang je de app niet verwijdert, blijft ie gewoon draaien op je tel... Alleen bij resetten van je tel, zal hij weg zijn._Bailey_ schreef op donderdag 29 september 2022 @ 12:46:
https://forums.macrumors....ore-on-october-5.2362883/
Goed klote dit!!
Ik gebruik SwiftKey al járen op mijn iPhones. Kent mijn type gedrag retegoed nu na al die jaren
Ah top. Dat wist ik niet. Dank!Hulliee schreef op donderdag 29 september 2022 @ 12:47:
[...]
Zolang je de app niet verwijdert, blijft ie gewoon draaien op je tel... Alleen bij resetten van je tel, zal hij weg zijn.
Lees het ook net. Flink balen._Bailey_ schreef op donderdag 29 september 2022 @ 12:46:
https://forums.macrumors....ore-on-october-5.2362883/
Goed klote dit!!
2010 HTC Desire / 2012 HTC One X+ / 2014 Nexus 6 / 2016 Samsung Galaxy S7 Edge / 2018 Huawei P20 Pro / 2020 Samsung S20+ 5g / iPhone 13
Je kan op afzender of onderwerp zoeken, dat is makkelijker dan sorteren. En er zijn weergaven met filters (zoals ongelezen, gemarkeerd) etc.funske schreef op donderdag 29 september 2022 @ 15:10:
In de Mail app op mijn iMac kan ik diverse sorteringen hanteren.
[Afbeelding]
Maar op mijn iPad en/of iPhone kan ik geen sorterings-mogelijkheden vinden.
Is er geen enkele mogelijkheid om de mailtjes op mijn. iPad te sorteren bijv op 'Van' of 'Onderwerp'??
Klopt, die ken ik. Maar mijn vrouw zit nu te mopperen op haar iPad omdat ze dit niet kan en dat kon ze wel met Outlook op Windows.loeberce schreef op donderdag 29 september 2022 @ 15:13:
[...]
Je kan op afzender of onderwerp zoeken, dat is makkelijker dan sorteren. En er zijn weergaven met filters (zoals ongelezen, gemarkeerd) etc.
Dus zoek ik naar eventuele mogelijkheden om toch te sorteren.
[ Voor 0% gewijzigd door Daedalus op 21-10-2022 11:34 . Reden: troll ]
Have Fun Funske
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple iPhone 14
- Apple iPhone 14 Pro
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Of je dat moet willen is een tweede natuurlijk, er waren best wat problemen met swiftkey op de beta’s en de app krijgt ook geen update voor iOS16 en hoger en daarmee is het dus wachten op de eerste problemen die niet meer opgelost gaan worden.Hulliee schreef op donderdag 29 september 2022 @ 12:47:
[...]
Zolang je de app niet verwijdert, blijft ie gewoon draaien op je tel... Alleen bij resetten van je tel, zal hij weg zijn.
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple iPhone 14
- Apple iPhone 14 Pro
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Is dat wel zo? Want apps worden tegenwoordig geïnstalleerd vanuit de store en komen niet meer uit de back-up zoals vroeger.Hulliee schreef op donderdag 29 september 2022 @ 12:53:
[...]
Zelfs met het terugzetten van een iCloud backup, wordt hij weer geïnstalleerd.
Edit: klopt idd niet, apps kunnen ook verwijderd worden uit de purchase history en zijn dan helemaal niet meer te downloaden. In het MacRumors topic zijn wel wat fanatiekelingen die met de ipa aan de slag gaan zie ik.
[ Voor 24% gewijzigd door Donstil op 29-09-2022 16:27 ]
Volgens mij worden ze wel meegenomen bij een backup die gemaakt wordt op je iMac.Donstil schreef op donderdag 29 september 2022 @ 16:20:
[...]
Is dat wel zo? Want apps worden tegenwoordig geïnstalleerd vanuit de store en komen niet meer uit de back-up zoals vroeger.
Edit: klopt idd niet, apps kunnen ook verwijderd worden uit de purchase history en zijn dan helemaal niet meer te downloaden. In het MacRumors topic zijn wel wat fanatiekelingen die met de ipa aan de slag gaan zie ik.
Have Fun Funske
Nee hoor, ik ben al mijn oude apps kwijt, net als de voortgang bij vele games....een volledige backup gemaakt op mijn Macbookfunske schreef op donderdag 29 september 2022 @ 16:36:
[...]
Volgens mij worden ze wel meegenomen bij een backup die gemaakt wordt op je iMac.
Toch valt het me op dat ik nérgens een echt zwarte achtergrond krijg. Als mijn iPhone 12 Pro Max in rust is (scherm uit) en ik tik er een keer op, dan krijg ik de klok te zien. Daaronder is het ‘zwart’. Maar ‘zwart’ tussen aanhalingstekens, want er zit een lichtgloed onder.
Zo ook gebruik ik als ik met vakantie ben een klokje waarbij de achtergrond gewoon leeg, zwart ingesteld kan worden. Maar ook die is niet zwart. En dat zie ik dus bij meer apps waar ik zwart verwacht.
Kan iemand me uitleggen hoe dat nou zit? Waarom is zwart geen echt zwart?
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
ik had dit met de mail app van apple en heb het toen na lang zoeken gevonden onder instellingen> meldingen> pas meldingen> accounts en dan de optie meldingen en badges aanzetten. Heel vreemd waarom apple dat daar heeft verstop terwijl ze zo van het makkelijk en simpel maken zijn. Hoop dat het lukt.KaiseRRuby schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 20:25:
Vraagje: ik gebruik tegenwoordig Spark als mail-app. Dat gaat allemaal prima maar ik krijg geen badges (die bolletjes met een cijfer erin zeg maar) bij het app icoon als ik mail heb. De instellingen in de app lijken goed te staan.. Iemand dit ook wel eens gehad en opgelost?
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple iPhone 14
- Apple iPhone 14 Pro
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Heb je dit gedaan?KaiseRRuby schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 20:25:
Vraagje: ik gebruik tegenwoordig Spark als mail-app. Dat gaat allemaal prima maar ik krijg geen badges (die bolletjes met een cijfer erin zeg maar) bij het app icoon als ik mail heb. De instellingen in de app lijken goed te staan.. Iemand dit ook wel eens gehad en opgelost?
Dat moest ik na de iOS16 update weer even opnieuw doen namelijk:
/f/image/HRxIS0TGhEA0jFuIieY8GQ1l.png?f=fotoalbum_large)
youtube.com/@hisrep
Zo nu en dan maak ik gebruik van AM. Nu sinds enkele weken, nadat ik gebruik ben gaan maken van Apple HomePod Mini’s, maak ik er weer gebruik van.
Echter, nu ervaar ik weer hetzelfde als de laatste ke(e)r(en): een alsmaar groeiende Documenten en gegevens. Thans staat deze al weer op ruim 850 MB op mijn iPhone, van week nog op 350 MB. Op de iPad is het (nog) een acceptabele 59 MB. Maar wat is dit?
Deze opslag is ook bijna niet op te ruimen. De laatste keer bedroeg deze meer dan 3 GB. Het kostte mij een erg lange tijd, ik weet niet eens precies meer hoe, waarschijnlijk door diverse herinstallaties van het OS, om deze opslag uiteindelijk te laten verdwijnen.
Ik sla niets op. Ja, oke, behalve dan een nummer, waarmee ik wakker word.
Dus, wat is deze opslag? Waar komt deze vandaan? En hoe kan ik deze opruimen? Wat kan ik hiertegen doen?
Ik heb online gezocht, maar geen oplossing kunnen vinden. Ik ben bang (en hoop) eigenlijk, dat het iets heel eenvoudigs is en dat ik (te) moeilijk denk.
:strip_exif()/f/image/VVFmT3FZ7oxORl0WvtuNUgmb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6JW6awxLPOId7kwsQqNrPjcU.jpg?f=fotoalbum_large)
Volgens mij maakt iOS heel veel cash aan maar zodra die opslag nodig is gaat die zelf cash verwijderen van apps (let me know if i am wrong) heb al jaren me iPhone opslag niet meer vol gehad.RicoK schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 12:03:
Apple Music / Apple Muziek vraagje. Omdat ik niet een specifiek AM topic heb gevonden post ik deze hier.
Zo nu en dan maak ik gebruik van AM. Nu sinds enkele weken, nadat ik gebruik ben gaan maken van Apple HomePod Mini’s, maak ik er weer gebruik van.
Echter, nu ervaar ik weer hetzelfde als de laatste ke(e)r(en): een alsmaar groeiende Documenten en gegevens. Thans staat deze al weer op ruim 850 MB op mijn iPhone, van week nog op 350 MB. Op de iPad is het (nog) een acceptabele 59 MB. Maar wat is dit?
Deze opslag is ook bijna niet op te ruimen. De laatste keer bedroeg deze meer dan 3 GB. Het kostte mij een erg lange tijd, ik weet niet eens precies meer hoe, waarschijnlijk door diverse herinstallaties van het OS, om deze opslag uiteindelijk te laten verdwijnen.
Ik sla niets op. Ja, oke, behalve dan een nummer, waarmee ik wakker word.
Dus, wat is deze opslag? Waar komt deze vandaan? En hoe kan ik deze opruimen? Wat kan ik hiertegen doen?
Ik heb online gezocht, maar geen oplossing kunnen vinden. Ik ben bang (en hoop) eigenlijk, dat het iets heel eenvoudigs is en dat ik (te) moeilijk denk.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik zou willen dat iOS cash aanmaakt, dat kunnen we in deze tijden allemaal wel gebruiken.Roy Tollenaar schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 12:24:
[...]
Volgens mij maakt iOS heel veel cash aan maar zodra die opslag nodig is gaat die zelf cash verwijderen van apps (let me know if i am wrong) heb al jaren me iPhone opslag niet meer vol gehad.
Serieus: het komt bij mij geregeld voor dat de cache na een nacht aan de lader weer leeggemaakt is. Ik merk dat vooral aan de algemene opslag en onderin bij systeemopslag. Ik snap dat het vervelend is, je hebt er weinig controle over, maar het ruimt zichzelf weer op.
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Nu is de opslag op mijn iPhone ‘nog maar’ 850 MB, wel in enkele dagen gestegen vanaf 350 MB….., maar de vorige keer, toen ik er helemaal klaar mee was, was deze opslag ruim 3 GB en terwijl ik niets had opgeslagen. En dat dan op zowel mijn iPhone als mijn iPad. Een cache van 3 GB? Serieus?
Edit: als dit cache is, zou deze toch verdwijnen na een herstart van de iPhone? Dat is nu en was bij mij toen in het geval van de 3 GB niet het geval. Deze was toen uiterst hardnekkig.
[ Voor 20% gewijzigd door RicoK op 01-10-2022 13:27 ]
Dit had ik gedaan.Sinan10 schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 00:06:
[...]
ik had dit met de mail app van apple en heb het toen na lang zoeken gevonden onder instellingen> meldingen> pas meldingen> accounts en dan de optie meldingen en badges aanzetten. Heel vreemd waarom apple dat daar heeft verstop terwijl ze zo van het makkelijk en simpel maken zijn. Hoop dat het lukt.
Dit ook.Donstil schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 01:07:
[...]
Heb je dit gedaan?
Dat moest ik na de iOS16 update weer even opnieuw doen namelijk:
[Afbeelding]
Het blijft onopgelost. Denk dat het bij Spark zelf zit. Heb gekozen voor een andere emailapp, want als je niet kunt vertrouwen op de push melding is het waardeloos.
Deze situatie had ik ook, heb het enkel kunnen oplossen door die vergrendelde notitie uiteindelijk maar te verwijderen. Daarna liep het prima. Maar ja, weg is weg.DeNachtwacht schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 10:56:
Vraagje, ik wilde de nieuwe iOS 16 feature activeren waarmee je je notities wachtwoorden niet meer nodig hebt en gewoon je iOS / iCloud inlog hiervoor kan gebruiken. Maar nu heb ik dus een jarenoud documentje met een wachtwoord dat ik niet meer weet. Gevolg is dat ik deze feature (die ik juist wil om van dit gezeur af te zijn) niet kan activeren, want om dit te activeren het wachtwoord van dat heel oude bestand moet invullen. Iemand een idee hoe dit te omzeilen is?
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple iPhone 14
- Apple iPhone 14 Pro
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Nu is je vraag al beantwoord maar er is wel een Apple Music topicRicoK schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 12:03:
Apple Music / Apple Muziek vraagje. Omdat ik niet een specifiek AM topic heb gevonden post ik deze hier.
[Apple Music] Ervaringen & Discussie
(Of via de zoekfunctie zoeken op Apple Music natuurlijk)
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple iPhone 14
- Apple iPhone 14 Pro
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Niet, als je dat wachtwoord niet hebt/weet dan is er geen andere manier om dat te ontgrendelen.DeNachtwacht schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 10:56:
Vraagje, ik wilde de nieuwe iOS 16 feature activeren waarmee je je notities wachtwoorden niet meer nodig hebt en gewoon je iOS / iCloud inlog hiervoor kan gebruiken. Maar nu heb ik dus een jarenoud documentje met een wachtwoord dat ik niet meer weet. Gevolg is dat ik deze feature (die ik juist wil om van dit gezeur af te zijn) niet kan activeren, want om dit te activeren het wachtwoord van dat heel oude bestand moet invullen. Iemand een idee hoe dit te omzeilen is?
Gezocht, maar waarschijnlijk met mijn ogen in mijn zak. Apple Music en Muziek leverde zo veel hits op, waarbij ik dus niet dit topic zag… Echter, nota bene, ik had wel eens iets in dat topic gepost….Donstil schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 13:46:
Nu is je vraag al beantwoord maar er is wel een Apple Music topic![]()
[Apple Music] Ervaringen & Discussie
(Of via de zoekfunctie zoeken op Apple Music natuurlijk)

Ik ga daar verder.
Het ligt er ook aan hoeveel opslagruimte er uberhaupt nog vrij is op je telefoon. Zolang er ruimte zat is vinden de apps het prima om vrij veel cache op te slaan, als er weinig ruimte is dan dus nietRicoK schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 13:22:
@Roy Tollenaar en @THE_BASE Bedankt voor jullie snelle reacties.
Nu is de opslag op mijn iPhone ‘nog maar’ 850 MB, wel in enkele dagen gestegen vanaf 350 MB….., maar de vorige keer, toen ik er helemaal klaar mee was, was deze opslag ruim 3 GB en terwijl ik niets had opgeslagen. En dat dan op zowel mijn iPhone als mijn iPad. Een cache van 3 GB? Serieus?
Edit: als dit cache is, zou deze toch verdwijnen na een herstart van de iPhone? Dat is nu en was bij mij toen in het geval van de 3 GB niet het geval. Deze was toen uiterst hardnekkig.
Beste oplossing: Niet meer naar kijken
Hahaha, niet meer naar kijken?!?! 3 GB vind ik wel de moeite waard. Ook de toename van 350 naar vandaag 850 MB vind ik wel de moeite waard.Smobbo schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 13:56:
Het ligt er ook aan hoeveel opslagruimte er uberhaupt nog vrij is op je telefoon. Zolang er ruimte zat is vinden de apps het prima om vrij veel cache op te slaan, als er weinig ruimte is dan dus niet.
Beste oplossing: Niet meer naar kijken
Nu heeft mijn iPhone 128 GB opslag, maar mijn vorige had 64 GB. Daar werd het wel op een gegeven moment nijpend.
Als dit cache is, dan so be it, maar omdat het zo uit de kluiten kan gaan wassen wil ik er wel het fijne van weten.
Je hoeft toch niets te betalen voor gebruik van die 3GB of welRicoK schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 14:05:
[...]
Hahaha, niet meer naar kijken?!?! 3 GB vind ik wel de moeite waard. Ook de toename van 350 naar vandaag 850 MB vind ik wel de moeite waard.
Nu heeft mijn iPhone 128 GB opslag, maar mijn vorige had 64 GB. Daar werd het wel op een gegeven moment nijpend.
Als dit cache is, dan so be it, maar omdat het zo uit de kluiten kan gaan wassen wil ik er wel het fijne van weten.
Wat ie bedoeld is: niet meer naar kijken, dit is gewoon hoe Apple het heeft geregeld omdat zij de hardware en software maken en het dus perfect kunnen inregelen. Het hoort gewoon zo. Als je minder ruimte hebt gaat ie zich daar op aanpassen.RicoK schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 14:05:
[...]
Hahaha, niet meer naar kijken?!?! 3 GB vind ik wel de moeite waard. Ook de toename van 350 naar vandaag 850 MB vind ik wel de moeite waard.
Met mijn 64GB werd de telefoon echt vól. Zelfs zo vol dat ik kunstgrepen moest uithalen om ook maar mijn apps te kunnen updaten.Smobbo schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 14:15:
Je hoeft toch niets te betalen voor gebruik van die 3GB of wel. Wat boeit het dan wat het is? Werd het de vorige keer echt nijpend (telefoon langzaam omdat er te weinig ruimte was)? Of voelde het gewoon vol
Ja, ik heb nu 2x die opslag, waarvan nog geen 60GB in gebruik, dus ruimte genoeg, maar iets aannemen omdat ik het moet aannemen gaat tegen mijn natuur. Ik wil het begrijpen. En er hopelijk iets tegen doen.
Oke, ik kan je volgen, maar wat ik dan niet begrijp is, dat ik die ‘cache’ van 3GB destijds niet wegkreeg. Ik verwijder de app, maar ik kreeg de opslag niet weg/leeg. Na herinstallaties van het OS was uiteindelijk die opslag wel verdwenen.Dennisdn schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 14:22:
Wat ie bedoeld is: niet meer naar kijken, dit is gewoon hoe Apple het heeft geregeld omdat zij de hardware en software maken en het dus perfect kunnen inregelen. Het hoort gewoon zo. Als je minder ruimte hebt gaat ie zich daar op aanpassen.
Ik betwijfel dus of Apple het zo heeft bedoeld.
Heb jij AM? Wat is jouw ‘cache’?
Hmm, dat feest gaat toch echt niet door want ook bij verwijderen moet je dat wachtwoord invullen.RoRoNL schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 13:43:
[...]
Deze situatie had ik ook, heb het enkel kunnen oplossen door die vergrendelde notitie uiteindelijk maar te verwijderen. Daarna liep het prima. Maar ja, weg is weg.
youtube.com/@hisrep
Ik moest zelfs even zoeken waar ik dat kon vinden omdat dat hier echt nooit voorbij komt. En als het hier in deze forums al niet vaak voorbij komt dan kun je er denk ik vanuit gaan dat het niets is om zorgen over te makenRicoK schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 14:26:
[...]
Oke, ik kan je volgen, maar wat ik dan niet begrijp is, dat ik die ‘cache’ van 3GB destijds niet wegkreeg. Ik verwijder de app, maar ik kreeg de opslag niet weg/leeg. Na herinstallaties van het OS was uiteindelijk die opslag wel verdwenen.
:strip_exif()/f/image/JJjK4uQD6rYT1upjKt0AU6NB.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik weet het niet helemaal zeker maar ik kan mij voorstellen dat dit ook allemaal samenwerkt met het RAM beheer wat Apple ook allemaal weer net anders doet dan de anderen.
[ Voor 7% gewijzigd door Dennisdn op 01-10-2022 17:12 ]
Momenteel heb ik ruim 12 GB aan systeemgegevens en dan dus de 870 MB aan Muziek opslag. Omdat deze muziekopslag tussen de apps staat, is deze mijn inziens niet opgenomen in de systeemgegevens (maar wat is dat bij mij ook achterlijk veel zeg).
Waar het mij bij mij ook om ging/gaat, is dat deze al maar groeiende muziek opslag niet zo 1-2-3 te verwijderen was.
:strip_exif()/f/image/pkz2Dtdfm1NXHM0oid6lfAqp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/j8vN745UT88jyOKglFHxcEKi.jpg?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/8djUHntGKuSfO9HPS4pvJTc5.png?f=user_large)
Hier moet je zijn:Adrenaline0182 schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 11:12:
Sinds de laatste versie van iOS16 kan ik opeens geen foto's meer toevoegen aan het verborgen album. Iemand enig idee waar dat nu zit verstopt? Als ik klik op 'zet in album' krijg ik al mijn albums te zien, maar niet mijn verborgen album. Lijkt plots wel heeeel erg goed verborgen.
[Afbeelding]
/f/image/9yqsURxE8eka2dzRFUFSSrlf.png?f=fotoalbum_large)
Iemand die hier meer van weet?Hippe Lip schreef op donderdag 29 september 2022 @ 22:47:
Moderne iPhones hebben een OLED scherm. Daar is toch elke pixel een eigen lichtbron, in tegenstelling tot LCD’s, waaronder de lichtbron continu aan is en het liquid crystal een scherm ervoor is? Dat zou dus betekenen dat zwart ook echt zwart (in de zin van totaal geen licht) kan zijn.
Toch valt het me op dat ik nérgens een echt zwarte achtergrond krijg. Als mijn iPhone 12 Pro Max in rust is (scherm uit) en ik tik er een keer op, dan krijg ik de klok te zien. Daaronder is het ‘zwart’. Maar ‘zwart’ tussen aanhalingstekens, want er zit een lichtgloed onder.
Zo ook gebruik ik als ik met vakantie ben een klokje waarbij de achtergrond gewoon leeg, zwart ingesteld kan worden. Maar ook die is niet zwart. En dat zie ik dus bij meer apps waar ik zwart verwacht.
Kan iemand me uitleggen hoe dat nou zit? Waarom is zwart geen echt zwart?
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
©2004
Wat ik op al mijn OLED beeldschermen heb gemerkt, is dat als een zwart beeld toch licht geeft, de bron geen echt zwart geeft, maar meer een heel donkergrijs.
[ Voor 89% gewijzigd door Mel33 op 02-10-2022 16:22 ]
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
De batterij is nu om te huilen. Binnen nog geen dag leeg. Telefoon wordt heel heet bij alles wat ik doe met scherm aan. Alleen bij scherm uit lijkt het OK te gaan. M’n batterij is in juni nog vervangen door Apple voor een nieuwe dus daar kan het niet aan liggen.
Echt zwaar k*t dus, k hoop dat dit snel wordt opgelost in een volgende update maar ik houd mijn hart vast.
Ben benieuwd of meer mensen hier last van hebben en wat je eraan kan doen.
NOSIG
Ik moet ook zeggen dat iOS 16 alles behalve stabiel is qua batterijverbruik. Hopelijk lost 16.1 het een en ander op._Christiaan_ schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 15:11:
iOS 16 2 weken geleden geïnstalleerd op mijn iPhone X. Ik wilde eigenlijk niet updaten maar moest ivm compatibiliteit met mijn nieuwe Apple Watch.
De batterij is nu om te huilen. Binnen nog geen dag leeg. Telefoon wordt heel heet bij alles wat ik doe met scherm aan. Alleen bij scherm uit lijkt het OK te gaan. M’n batterij is in juni nog vervangen door Apple voor een nieuwe dus daar kan het niet aan liggen.
Echt zwaar k*t dus, k hoop dat dit snel wordt opgelost in een volgende update maar ik houd mijn hart vast.
Ben benieuwd of meer mensen hier last van hebben en wat je eraan kan doen.
Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple iPhone 14
- Apple iPhone 14 Pro
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Yup dat hoort zo, cache wordt opgeruimd als dat nodig is, ook van apps die je verwijderd hebt.RicoK schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 14:26:
[...]
Oke, ik kan je volgen, maar wat ik dan niet begrijp is, dat ik die ‘cache’ van 3GB destijds niet wegkreeg. Ik verwijder de app, maar ik kreeg de opslag niet weg/leeg. Na herinstallaties van het OS was uiteindelijk die opslag wel verdwenen.
Ik heb overigens nu 40 GB aan systeem gegevens (lees cache) maar is ook wel eens over de 100 geweest.
Beste advies is om er niet naar om te kijken, os regelt het zelf.
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple iPhone 14
- Apple iPhone 14 Pro
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Ja maar hij moet toch op een of andere manier controleren of er weer bereik is, dat kost simpelweg resources en dus ook batterij.hk12nl schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 14:26:
Ik zou het nog wel mooi vinden als ze in de toekomst er voor kunnen zorgen dat een slecht mobiel bereik niet zorgt voor een battery drain. Hoe weet ik ook niet maar zou in sommige situaties wel wat schelen. Bijvoorbeeld in een nieuwbouwwoning.
Ik heb nu de derde beta van iOS 16.1 en deze lijkt erg stabiel. Ook de batterij lijkt langer mee te gaanDonstil schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 15:28:
[...]
Ja maar hij moet toch op een of andere manier controleren of er weer bereik is, dat kost simpelweg resources en dus ook batterij.

Ik zie hier geen schaduweffect?Extraxyz schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 17:59:
Ik hoop dat die belachelijke schaduw voor de app namen op het homescreen zo snel mogelijk weer wordt weggehaald. Een lichte achtergrond is gewoon geen optie meer, wat een afschuwelijk effect
Op je homescreens niet?
https://twitter.com/brandonbutch/status/1539339284112674827
Als het op één of andere manier uit te schakelen is hoor ik het maar al te graag
[ Voor 12% gewijzigd door Extraxyz op 03-10-2022 18:05 ]
Ik heb dat niet.Extraxyz schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 18:04:
[...]
Op je homescreens niet?
Als het op één of andere manier uit te schakelen is hoor ik het maar al te graag. Googlen levert geen resultaten op behalve van andere mensen die zich er ook kapot aan ergeren.
/f/image/eB92Sj41aoJpfrxXEBCIdWvV.png?f=fotoalbum_large)
Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red
Me iPad heeft dat wel me iPhone niet.Extraxyz schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 18:04:
[...]
Op je homescreens niet?
Als het op één of andere manier uit te schakelen is hoor ik het maar al te graag. Googlen levert geen resultaten op behalve van andere mensen die zich er ook kapot aan ergeren.
Nope, geen last van.Extraxyz schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 18:04:
[...]
Op je homescreens niet?
/f/image/FGdqj3nMNmntrHQTFHWNAS6d.png?f=fotoalbum_large)
Ik had ook niet verwacht dat het makkelijk was of dat het überhaupt ging gebeuren maar dromen magDonstil schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 15:28:
[...]
Ja maar hij moet toch op een of andere manier controleren of er weer bereik is, dat kost simpelweg resources en dus ook batterij.
©2004
Ook geen last van (heb even een lichtere achtergrond ingesteld) maar ik snap wel dat je het irritant vind. Ziet er ook niet uit.Extraxyz schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 18:56:
[...]
Met die achtergrond zie ik het ook niet, maar die is dan ook al vrij donker. Op lichtere achtergronden krijg je dit:
[Afbeelding]
©2004
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple iPhone 14
- Apple iPhone 14 Pro
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Ja wat je dan nog kan doen eventueel is Flightmode met WiFi aan en dan flightmode weer uitzetten als je uit de woning bent.hk12nl schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 19:40:
[...]
Ik had ook niet verwacht dat het makkelijk was of dat het überhaupt ging gebeuren maar dromen mag
Thx voor de tip. Ik heb hier wel eens een opdracht voor gemaakt maar die werkte maar half of niet prettig (vergeten weer aan te zetten bij het verlaten van het huis) dus in laat het voorlopig maar zoDonstil schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 19:46:
[...]
Ja wat je dan nog kan doen eventueel is Flightmode met WiFi aan en dan flightmode weer uitzetten als je uit de woning bent.
©2004
Volgens mij als je de iphone of ipad in dark modus zet heb je dat niet meer.Extraxyz schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 18:04:
[...]
Op je homescreens niet?
Yep, hier op een 11pro met lichtere achtergrond ook.Extraxyz schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 18:04:
[...]
Op je homescreens niet?
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple iPhone 14
- Apple iPhone 14 Pro
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Je bent in niemandsland en het is er geen weerDonstil schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 12:22:
[Afbeelding]
Welk schutting woord zou Apple bedoelen
--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---
Gezien het geen groot bekend probleem is.. dacht ik, nou dat moet wat zijn bij mij specifiek.
Ik heb Adguard in het netwerk, die stuurt een bepaalde DNS suffix door naar mijn PFsense, die op zijn beurt weer, per ongeluk, de Adguard DNS servers had.
Ik zag de laatste tijd vaak de DNS records: lb._dns-sd._udp.int.suffix worden opgevraagd - wat er dan gebeurde is dat Adguard deze doorstuurde naar PFsense en PFsense ze weer doorstuurde naar Adguard.
Dat kan nooit goed zijn, ik heb dus PFsense aangepast, zodat deze "netjes" naar externe DNS servers kijkt.
Zo zie ik netjes in Adguard de client IP addressen zonder dat deze pingpongt tussen de 3 DNS servers.
Discussies over iPadOS mogen in [iPadOS 16 beta] - Ervaringen & Discussie.
iOS betas zijn beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program of het Apple Beta Sofware Program. Vragen om of helpen met het verkrijgen van de iOS betas op elke ander manier is dan ook niet toegestaan. Zie ook het algemeen beleid.
Ben je benieuwd of jouw favoriete app goed werkt op een iOS beta? Dan is deze Google Sheet een goed startpunt. Staat jouw favoriete app er niet bij maar ben je intussen wel een ervaring rijker? Dan kan je die ervaring delen via het App Compatibility Form