don spike schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 10:45:
Ik heb problemen met de bediening van de Apple TV sinds mijn nieuwe iPhone 14 Pro (en dus ook nieuwe iOS 16).
Vanuit het bedieningspaneel kan ik de Apple TV bedienen middels de '
Apple TV Remote', dat werkt.
Echter de '
Now playing' in het bedieningspaneel krijg ik
niet de Apple TV te zien. Hij laat daar de laatste (niet actieve) playback zien op de iPhone, als ik daaronder klik op '
Bedien andere luidsprekers en TV' krijg ik '
Klik om verbinding te maken met TV'. Als ik daarop klik gebeurt er niets...
Ook zie ik dus
geen '
Now playing' van de Apple TV op het lockscreen van de iPhone.
Als ik middels de
Apple TV Remote op iPhone de Apple TV bedien, dan is de '
Now playing' wel de Apple TV, alleen is alles
greyout en staat er middenin: '
Klik om verbinden te maken'. Maar als ik daar op klik verdwijnt de gehele '
Now playing' van de Apple TV. En zijn we weer terug bij af.
En op mijn lockscreen zie ik dus helemaal niets meer. Daar stond op mijn oude iPhone wel de '
Now playing' van de Apple TV als die aan stond. Inclusief bediening, de cover van de film/muziek/whatever, hoever we in de film zijn, hoeveel minuten resterend, etc...
Op de nieuwe iPhone 14 Pro van mijn partner werkt alles wel gewoon goed. Maar zowel de Apple TV als zijn iPhone zijn ingelogd met hetzelfde AppleID. Maar dit is altijd al zo geweest. Ik snap niet waarom de '
Now playing' van de Apple TV niet meer werkt op mijn iPhone.
Ook hebben we op de Apple TV via instellingen mijn iPhone verwijderd van de lijst wie de Apple TV mag bedienen, en heb vervolgens mijn eigen iPhone opnieuw gekoppeld (middels de code). Maar het blijft dat alleen de
Apple TV Remote op mijn iPhone blijft werken, maar niet de '
Now playing'.
Het grootste probleem hiermee is dat het niet meer op mijn lockscreen staat op mijn iPhone voor snelle bediening, als ik iets op de Apple TV aan het kijken ben. Ook de snelle bediening uit het bedieningspaneel is weg omdat het niet in de '
Now playing' staat. Moet nu altijd door navigeren naar '
Apple TV Remote' voor bijvoorbeeld
pauze, maar ik zie hier ook geen status van resterende tijd of zo.
Daarnaast
kon ik de Apple TV ook vanaf mijn Watch Series 7 bedienen. Maar dat lukt nu ook alleen maar met de
Remote App (die ik hiervoor nooit gebruikte), en dus niet meer met '
Now playing'.
Iemand een idee?
Als ik Google/DuckDuckGo krijg ik veelal resultaten dat mensen juiste de '
Now playing' van het lockscreen weg willen hebben (tegenover gestelde), of hoe de de Apple TV middels de '
Apple TV Remote' bedient, maar dat werkt. Ik wil de '
Now playing' terug, zoals ook bij mijn partner nog steeds werkt.