Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 00:04
Ligt het nou aan mij of locked the iPhone nu trager als ik op de powerknop druk?

Valt mij nu pas op.
Davidas schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 20:35:
[...]

Wanneer iPhone van de oplader is;
[Afbeelding]
Dat is wat er miste, stuk beter op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik mis juist een batterij widget op m’n vergendelscherm. Daar is dus in AOD geen batterij te zien.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-09 19:52

Rudios

Lost in space?

specops0i0 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 13:11:
[...]

Nog steeds last van? Ik vind dit ook heel irritant.
Ja, nog steeds niks aan veranderd. De keuze optie lijkt niks te veranderen, welke keuze je ook selecteerd.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 22:07

Aight!

'A toy robot...'

Is er met de update toevallig ook verholpen dat de iPhone 13 pro Max zijn scherm automatisch donkerder maakt? Vooral merk ik als ik de telefoon in de zon gebruik en dan heet wordt. Dan is het scherm echt slecht te lezen, vooral met een privacy screen protector.

Of doet hij dit altijd? Had eerst een 12 pro maar die deed dat niet geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 12:32
Aight! schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 22:08:
Is er met de update toevallig ook verholpen dat de iPhone 13 pro Max zijn scherm automatisch donkerder maakt? Vooral merk ik als ik de telefoon in de zon gebruik en dan heet wordt. Dan is het scherm echt slecht te lezen, vooral met een privacy screen protector.

Of doet hij dit altijd? Had eerst een 12 pro maar die deed dat niet geloof ik.
Volgens mij is dat echt een iPhone 13 probleem, ik heb het ook sinds ik deze telefoon gebruik. Na het minste of geringste gaat het scherm op donker. Vooral in de zomer erg irritant.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:42

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Vorkie schreef op zondag 18 september 2022 @ 20:24:
Sinds de update naar iOS 16 heb ik zo nu en dan verbindings problemen. Dan komt er bijvoorbeeld te staan dat de WiFi geen internet heeft en of ik wilt omschakelen naar mobiele data.

Ik las nog iemand, maar zijn er meer mensen die dit probleem hebben? Het is best storend gezien dan bijvoorbeeld webpagina’s niet laden en apps niet laden.

Gaat om een iPhone 13 Pro
Ik heb het net ook gehad op mijn iPad, maar die zit nog niet op iOS 16, dus zou het al eerder ergens ingeslopen zijn?

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:05
Ik weet de noodzaak van de klembord beveiliging te hebben. Maar kzou toch graag de optie hebben dat selectief uit te kunnen zetten voor bepaalde apps.

Kwas er zelf al aan gewend om na een paswoord knip plak actie er even eerst weer wat anders in te zetten.

Maar het irriteert mij wel dat ik de vraag steeds krijg of ik het wel echt wil gaan plakken in een app.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-09 16:17
Mel33 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 22:52:
Ik weet de noodzaak van de klembord beveiliging te hebben. Maar kzou toch graag de optie hebben dat selectief uit te kunnen zetten voor bepaalde apps.

Kwas er zelf al aan gewend om na een paswoord knip plak actie er even eerst weer wat anders in te zetten.

Maar het irriteert mij wel dat ik de vraag steeds krijg of ik het wel echt wil gaan plakken in een app.
Dit is een bug. Apple zegt hier aan te werken. Dit is volgens mij in beta 2 opgelost van 16.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Oh ik had hier in de laatste alinea begrepen dat het een voorbehoedsmiddel is. :+ En nog niet uit gezet kan worden.
Klembord meldingen uitschakelen

Er bestaat op dit moment nog geen mogelijkheid om de klembordmeldingen uit te schakelen. Ook is het niet mogelijk om een app definitief toegang te geven tot het klembord en moet je dit voorlopig altijd bevestigen.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Sinan10
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 00:33
Weet iemand hoe ik de melding ''vertrouw deze computer'' niet elke keer meer krijgt? Ik heb mijn eigen laptop waar ik de iPhone mee verbind, maar na 100 keer vraagt hij nog steeds of ik de computer wil vertrouwen. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen??

• Mel33
Sinan10 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 00:05:
Weet iemand hoe ik de melding ''vertrouw deze computer'' niet elke keer meer krijgt? Ik heb mijn eigen laptop waar ik de iPhone mee verbind, maar na 100 keer vraagt hij nog steeds of ik de computer wil vertrouwen. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen??
Laat je de browser steeds zijn geschiedenis wissen?
Het is een cookie(dacht ik) die erop moet blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:36
THE_BASE schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 20:58:
Ik mis juist een batterij widget op m’n vergendelscherm. Daar is dus in AOD geen batterij te zien.
Ik ook. Ik zie nu alleen de batterij van m'n iWatch.

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15-09 22:04
Ferret schreef op woensdag 21 september 2022 @ 06:18:
[...]

Ik ook. Ik zie nu alleen de batterij van m'n iWatch.
En als je geen Watch hebt gekoppeld dan staat daar dus wel gewoon je iPhone batterij. Beetje vreemd dat je dat niet zelf kunt kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Alexknl schreef op woensdag 21 september 2022 @ 08:23:
[...]

En als je geen Watch hebt gekoppeld dan staat daar dus wel gewoon je iPhone batterij. Beetje vreemd dat je dat niet zelf kunt kiezen.
Je kan kiezen welk apparaat de widget toont door op de widget te tikken als je je Lock Screen aanpast. Maar volgens mij bedoelen ze dat de hele widget niet actief is in AOD modus.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• THE_BASE
  • Niet online
Mog schreef op woensdag 21 september 2022 @ 08:27:
[...]

Je kan kiezen welk apparaat de widget toont door op de widget te tikken als je je Lock Screen aanpast. Maar volgens mij bedoelen ze dat de hele widget niet actief is in AOD modus.
De widget is zeker wel actief in AOD, maar door mijn Apple Watch zie ik die dus. Wanneer ik AirPods in doe, worden die getoond. En dat is wel weer slim bedacht.

Maar ik wil naast mijn Apple Watch ook de batterijstatus van de iPhone kunnen zien en dat kan nu niet. Althans, niet ontdekt.

Apple denkt dus: widget zonder Apple Watch = iPhone, met Apple Watch = Apple Watch, met AirPods = AirPods. Beetje vreemd. :)

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

THE_BASE schreef op woensdag 21 september 2022 @ 08:39:
[...]

De widget is zeker wel actief in AOD, maar door mijn Apple Watch zie ik die dus. Wanneer ik AirPods in doe, worden die getoond. En dat is wel weer slim bedacht.

Maar ik wil naast mijn Apple Watch ook de batterijstatus van de iPhone kunnen zien en dat kan nu niet. Althans, niet ontdekt.

Apple denkt dus: widget zonder Apple Watch = iPhone, met Apple Watch = Apple Watch, met AirPods = AirPods. Beetje vreemd. :)
Standaard staat “smart” aan. Maar dat kun je aanpassen. Customise je Lock Screen en tik op de batterij widget. Vink “Automatic” uit en kies je device.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/weJHGeVcQEeav99xftW-6NiosFM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LRQS6JPLZEZzBrHlxb6SzcU3.jpg?f=fotoalbum_large

Als je wilt kun je meerdere batterij widgets op je Lock Screen hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JD5Tp4uxt6sbjnExqQwiCLV-P3g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0PZHQHquvPYaJDk0RFBssL13.jpg?f=fotoalbum_large

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:14
drusloos schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 23:07:
[...]

Dit is een bug. Apple zegt hier aan te werken. Dit is volgens mij in beta 2 opgelost van 16.1
Klopt...is idd opgelost sinds gisteren met Beta 2 op mijn iPhone.

@Mel33

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:38
even een vraag waar ik niet 1-2-3 uitkom: Hoe wijzig ik de volgorde van Widgets? ik wil beide batterij statussen links hebben, en de F1 data rechts.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ukpcKmrO1Sx7ZuIh7h8HelDeXLA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ubhDHj6Rwyi2BNxK15cclLam.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Mog schreef op woensdag 21 september 2022 @ 08:45:
[...]

Standaard staat “smart” aan. Maar dat kun je aanpassen. Customise je Lock Screen en tik op de batterij widget. Vink “Automatic” uit en kies je device.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Held! _/-\o_

• THE_BASE
  • Niet online
nachtnet schreef op woensdag 21 september 2022 @ 09:07:
even een vraag waar ik niet 1-2-3 uitkom: Hoe wijzig ik de volgorde van Widgets? ik wil beide batterij statussen links hebben, en de F1 data rechts.

[Afbeelding]
Slepen tijdens aanpassen toch?

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:38
THE_BASE schreef op woensdag 21 september 2022 @ 09:11:
[...]

Slepen tijdens aanpassen toch?
zou ik ook denken, maar f1 blijft default naar links. :?

(iphone 11, Formulify, Batterij iphone (fixed), Batterij2 (automatisch))

[ Voor 15% gewijzigd door nachtnet op 21-09-2022 09:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KorteGebruiker
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
nachtnet schreef op woensdag 21 september 2022 @ 09:13:
[...]

zou ik ook denken, maar f1 blijft default naar links. :?

(iphone 11, Formulify, Batterij iphone (fixed), Batterij2 (automatisch))
Bij mij hielp het om alle widgets eerst te verwijderen en dan opnieuw in de juiste volgorde aan te tikken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-09 16:17

[Afbeelding]
Of dit een bug is weet ik niet. Maar dit is bij de grote widgets zo. Bij mij is de agenda widget ook links, en niet te verplaatsen naar rechts. Wellicht wordt dit in een update aangepast, maar voor nu kan je het niet veranderen

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:15

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Soji schreef op maandag 19 september 2022 @ 17:14:
[...]

Ik heb inmiddels wel Fitness bij mij aan de praat gekregen. Had mijn Apple Watch nog in mijn device list staan ondanks dat Apple Watch niet meer gekoppeld was aan mijn iPhone. De Apple Watch ook bij Devices weg gehaald en toen begon Fitness spontaan in eens te werken. Maar met een gekoppelde Apple Watch krijg ik het niet werkend.
Bedankt voor deze info!

Ik heb mijn ene iPhone wel ge-update en daar werkt Fitness inderdaad niet meer op. Health zelf doet het nog wel en ik zie de gecombineerde data van/met mijn andere telefoon waaraan mij Watch gekoppeld zit.

Voorlopig dus niet updaten naar iOS16 op mijn iPhone met Watch.

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:15

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Scrtz schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 15:54:
Veel positieve verbeteringen die ik merk binnen iOS16 maar toch ook wel een heel groot (persoonlijk) hekelpunt, het lockscreen. Ik heb al geprobeerd notificaties als 'lijst' weer te geven maar ook die lijst is zo klein dat het nog bijna een 'stapel' lijkt.

Ik vond het vroegere lockscreen toch wel fijn, vooral met veel notificaties van verschillende apps kon ik er direct even doorheen scrollen en uitvissen wat ik belangrijk vond, nu word ik toch min of meer verplicht om de iPhone te ontgrendelen en naar de app in kwestie te gaan.
Is dat niet een kwestie van je notificaties anders inregelen?

Bij mij heb ik eea. aangepast en nu is het min of meer het zelfde.

Behalve dat de één of andere idioot bedacht heeft dat ze nu onderin het scherm zitten 8)7

• Mack80
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 15-09 13:27
Davidas schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 22:22:
[...]

Volgens mij is dat echt een iPhone 13 probleem, ik heb het ook sinds ik deze telefoon gebruik. Na het minste of geringste gaat het scherm op donker. Vooral in de zomer erg irritant.
Dat heb ik al vanaf het begin met de 12 pro. Heel hinderlijk wel

• Ferret
Na de update van m'n Pro 14 naar iOS 16.0.1 zie ik in de standaard mail app dat als je berichten selecteert en in de Prullenbak gooit dat je niet nogmaals die Verwijder naar Prullenbak/Annuleer knop ziet maar dat hij de berichten meteen in de Prullenbak mikt. Wel zo handig! Alleen jammer dat de Prullenbak nog steeds niet altijd het aantal berichten toont die er in zitten. Dat was bij iOS 15 ook al zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Een nieuwe feature in iOS 16 waar ik eigenlijk niets over gelezen heb en per ongeluk achter kwam:
Het selecteren van een object, persoon, dier in een foto. Wel gaaf vind ik:

https://www.macworld.com/...ubject-from-an-image.html

• Mel33
Hulliee schreef op woensdag 21 september 2022 @ 19:04:
Een nieuwe feature in iOS 16 waar ik eigenlijk niets over gelezen heb en per ongeluk achter kwam:
Het selecteren van een object, persoon, dier in een foto. Wel gaaf vind ik:

https://www.macworld.com/...ubject-from-an-image.html
Ik heb het toch wel ergens in mijn iphone als feature uitgelegd gekregen toen ik ios 16 kreeg.
Maar dit is een zeker coole feature

• levi1700
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:55

[Afbeelding]
Hoe krijg je de F1 widget, via de officiele app?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Anoniemand
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13:10
levi1700 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 20:05:
[...]

Hoe krijg je de F1 widget, via de officiele app?
Iets terugbladeren :+ via: Formulify

• MichelKlok
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08:01
Waar ik na een week nog steeds niet aan kan wennen is dat ik vaak weer het eerste beginscherm te zien krijg. Dat scherm kan ik niet aanpassen en dus heb ik een nieuwe toegevoegd met daarin de - voor mij- mooiere fonts van de tijd, dezelfde achtergrondfoto als bij het eerste beginscherm en de widgets. Dat eerste beginscherm kan ik ook niet wissen of vervangen. Of ik moet ergens iets over het hoofd zien.

Parkeren is een vak, geen twee vakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Laatst online: 07:43

Toppe

Oké ✅

[Afbeelding]
Heb je zo’n app nodig om te onthouden wanneer ze rijden?

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-09 19:50
Ik ben eigenlijk opzoek naar de instellingen voor het volgende:
Zodra de iPhone in mijn broekzak geen whatsapp melding als in trillen of geluid maar wel een melding op het scherm zodra ik hem uit mijn broekzak haal.
Zodra ik de iPhone in mijn hand heb en bv op safari zit te scrollen en er komt een whatsapp berichtje binnen dat hij wel trilt.

is dit mogelijk?

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 15-09 23:07
MichelKlok schreef op woensdag 21 september 2022 @ 21:39:
Waar ik na een week nog steeds niet aan kan wennen is dat ik vaak weer het eerste beginscherm te zien krijg. Dat scherm kan ik niet aanpassen en dus heb ik een nieuwe toegevoegd met daarin de - voor mij- mooiere fonts van de tijd, dezelfde achtergrondfoto als bij het eerste beginscherm en de widgets. Dat eerste beginscherm kan ik ook niet wissen of vervangen. Of ik moet ergens iets over het hoofd zien.
Ik heb maar één beginscherm en die kan ik naar eigen inzicht instellen met achtergrond en dergelijke. Het scherm dat je als eerste ziet na het ontgrendelen bedoel je toch?

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:28
Incognitum schreef op donderdag 22 september 2022 @ 12:32:
[...]

Ik heb maar één beginscherm en die kan ik naar eigen inzicht instellen met achtergrond en dergelijke. Het scherm dat je als eerste ziet na het ontgrendelen bedoel je toch?
Volgens mij wordt bedoeld dat als je homescreens aanpast en nieuwe maakt dat er helemaal links eentje staat waar geen widgets op mogen. Begreep die ook niet helemaal. Tweede, derde, vierde etc kan ik helemaal aanpassen maar de eerste (meest linker) niet.

Als ik het eerste homescreen probeer aan te passen door op customise te klikken dan krijg ik de optie “add new”.

[ Voor 9% gewijzigd door jaspov op 22-09-2022 14:27 ]

• MichelKlok
@jaspov: Klopt! En bij mij gebeurt het regelmatig dat willekeurig het meest linker beginscherm - dat dus niet kan worden aangepast - actief wordt ipv het beginscherm dat ik zelf heb aangemaakt en aangepast met widgets etc. en ook in eerste instantie actief heb gemaakt.

[ Voor 9% gewijzigd door MichelKlok op 22-09-2022 14:35 ]

• jaspov
Ik dacht even dat het een soort master was: een basis design met font, achtergrond die je als standaard kiest voor nieuwe homescreens maar dat is het niet.

Hij is wel te koppelen aan een focus modus. Wellicht dat die hem bij jou triggert?

[ Voor 21% gewijzigd door jaspov op 22-09-2022 17:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TechFox
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:28
MichelKlok schreef op woensdag 21 september 2022 @ 21:39:
Heb je al geprobeerd je homescreen vast te houden en naar boven te "swipen"? Dan kan je homescreen namelijk verwijderen, moet je er wel 2 hebben. Anders werkt het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichelKlok
Het default homescreen kan je juist weer niet verwijderen, maar ik kan er dus ook niets aan wijzigen. Ik vermoed dat het iets met Focus is. Dank voor je reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaspov
Zojuist nog een keer geprobeerd en kon nu het eerste homescreen wel verwijderen. Omhoogtillen en prullenbak. Weet vrij zeker dat dat eerder niet lukte (omhoogtillen kon niet). Wellicht eerst focus mode er afhalen oid? Nu eindelijk nog maar 1 homescreen met widgets.
jaspov schreef op donderdag 22 september 2022 @ 20:36:
Zojuist nog een keer geprobeerd en kon nu het eerste homescreen wel verwijderen. Omhoogtillen en prullenbak. Weet vrij zeker dat dat eerder niet lukte (omhoogtillen kon niet). Wellicht eerst focus mode er afhalen oid? Nu eindelijk nog maar 1 homescreen met widgets.
Aah nu je het zegt, hier nu ook te verwijderen. Dit kon gedurende de bèta’s inderdaad niet.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 12:32
iOS 16.0.2 is publiekelijk beschikbaar.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:51
Jeuj. De Paste prompt is ook opgelost. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• jaspov
Davidas schreef op donderdag 22 september 2022 @ 22:06:
iOS 16.0.2 is publiekelijk beschikbaar.
Thx. Media controls op Home Screen wiebelen nog steeds als ik op de album art klik (iPhone 13 pro). Zijn vast alleen de meest urgente fixes.
Search ook nog trager dan op een iPhone 7.

• TechFox
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:28
Wie van jullie gebruikt lockdown mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raidlabs
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-06 14:07
Is het normaal dat e-mails die ik als herinner me / reminder markeer in inbox blijven staan? Google en Outlook laat ze niet meer zien tot de reminder. Zo zou ik Apple Mail ook willen gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Ik kwam er vandaag acher dat ik op mij iPhone 12 Pro Max niet meer naar het bedieningspaneel kan zonder eerst omhoog te vegen. Ik stelde nogal eens een alarm, timer of stopwatch in meteen na het oppakken van de telefoon. Dat gaat nu sinds iOS 16 niet meer. Ik moet eerst omhoog vegen en kan dan pas vanaf rechtsboven naar beneden vegen voor het bedieningspaneel.

Sorry, ik vergeet steeds hoe die schermen heten. Eerste is lockscreen? Verwarrend, omdat met face ID de telefoon wel ontgrendelt op dat scherm… 🤷‍♂️

<John O`Mill>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 17:41
MichelKlok schreef op donderdag 22 september 2022 @ 18:44:
Het default homescreen kan je juist weer niet verwijderen, maar ik kan er dus ook niets aan wijzigen. Ik vermoed dat het iets met Focus is. Dank voor je reactie.
Dit klopt. Het eerste homescreen (meest linker) is je 'oude' homescreen van voor de update, die is ahw meegeconverteerd. Daar kun je inderdaad niks aan wijzigen en je kunt 'm ook niet weggooien. Maar sinds 16.0.2 kan dat geloof ik wel, hij is nu aan het installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:30
PhilipsFan schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 01:10:
[...]

Dit klopt. Het eerste homescreen (meest linker) is je 'oude' homescreen van voor de update, die is ahw meegeconverteerd. Daar kun je inderdaad niks aan wijzigen en je kunt 'm ook niet weggooien. Maar sinds 16.0.2 kan dat geloof ik wel, hij is nu aan het installeren...
16.0.2 hier en ik kan niks aan mijn bestaande wijzigen en enkel nieuwe achtergronden toevoegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
LaborGardens schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 07:34:
[...]

16.0.2 hier en ik kan niks aan mijn bestaande wijzigen en enkel nieuwe achtergronden toevoegen
Dat klopt, alleen kan je hem als het goed is nu wel verwijderen. Omhoog vegen - prullenbak.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• jwtje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-09 19:55
Hippe Lip schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 00:49:
Ik kwam er vandaag acher dat ik op mij iPhone 12 Pro Max niet meer naar het bedieningspaneel kan zonder eerst omhoog te vegen. Ik stelde nogal eens een alarm, timer of stopwatch in meteen na het oppakken van de telefoon. Dat gaat nu sinds iOS 16 niet meer. Ik moet eerst omhoog vegen en kan dan pas vanaf rechtsboven naar beneden vegen voor het bedieningspaneel.

Sorry, ik vergeet steeds hoe die schermen heten. Eerste is lockscreen? Verwarrend, omdat met face ID de telefoon wel ontgrendelt op dat scherm… 🤷‍♂️
Bij instellingen Face ID en toegangscode kan je aangeven wat wel en niet gebruikt mag worden bij vergrendeling. Hier staat ook het bedieningspaneel.

Ik heb deze zelf altijd uit staan. Zodat de iPhone niet in vliegtuigmodus kan worden gezet bij verlies

Je geeft wel aan dat faceid de telefoon wel ontgrendelt. Dan zou het sowieso moeten werken.. 🤷‍♂️

[ Voor 5% gewijzigd door jwtje op 23-09-2022 07:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heintjeput
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 16:57
Luuk2015 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 21:12:
Zijn er hier mensen die Firefox met de beta gebruiken?
Gek genoeg vergeet mijn browser de logins van de diverse websites die ik gebruik, nu moet ik elke keer opnieuw inloggen.
Ik zal sowieso een issue bij Mozilla aanmaken, maar ik ben benieuwd of jullie hier ook last van hebben.
Heb je hier nog steeds last van of evt een fix? Ik draai niet de bèta, maar heb al wel een paar keer bij Tweaker ingelogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-09 22:54
PhilipsFan schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 01:10:
Ah, dat verklaart.
Zodra ik op de knop Pas aan druk, wat toch aangeeft, dat ik de bestaande zou moeten kunnen aanpassen, kan ik alleen een nieuwe toevoegen. Ook na 16.0.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

heintjeput schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 07:51:
[...]

Heb je hier nog steeds last van of evt een fix? Ik draai niet de bèta, maar heb al wel een paar keer bij Tweaker ingelogd.
Dat viel mij ook op! Heb geen beta draaien maar met Chrome ook al een paar keer opnieuw moeten inloggen op Tweakers. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Laatst online: 13:07
TechFox schreef op donderdag 22 september 2022 @ 22:43:
Wie van jullie gebruikt lockdown mode?
Ik niet. Waarom zou ik. Volgens mij is die Lockdown mode ontwikkeld voor hele specifieke situaties. Ik verwacht niet snel in zo’n situatie te komen. Misschien als ik naar een sanctieland als Turkije op vakantie zou gaan waar je bij de douane je devices af zou kunnen moeten geven, maar dat ga ik niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
jwtje schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 07:45:
[...]

Ik heb deze zelf altijd uit staan. Zodat de iPhone niet in vliegtuigmodus kan worden gezet bij verlies
Top tip, nooit bij stil gestaan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
THE_BASE schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 10:37:
[...]
Blijft een goede tip. Zag eens bij een programma (buro Burgwallen?) dat ze een zakkenroller volgde die eerst een paar keer over het scherm veegde en toestel erna direct weg gooide in de eerste de beste bak. Weet niet of het een iPhone was, maar ik moest meteen hieraan denken. En de FaceID gaat intussen allemaal zo vloeiend en snel dat het ook geen nadeel is.

[ Voor 8% gewijzigd door Dennisdn op 23-09-2022 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don spike
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 18:47
Ik heb problemen met de bediening van de Apple TV sinds mijn nieuwe iPhone 14 Pro (en dus ook nieuwe iOS 16).

Vanuit het bedieningspaneel kan ik de Apple TV bedienen middels de 'Apple TV Remote', dat werkt.

Echter de 'Now playing' in het bedieningspaneel krijg ik niet de Apple TV te zien. Hij laat daar de laatste (niet actieve) playback zien op de iPhone, als ik daaronder klik op 'Bedien andere luidsprekers en TV' krijg ik 'Klik om verbinding te maken met TV'. Als ik daarop klik gebeurt er niets...

Ook zie ik dus geen 'Now playing' van de Apple TV op het lockscreen van de iPhone.

Als ik middels de Apple TV Remote op iPhone de Apple TV bedien, dan is de 'Now playing' wel de Apple TV, alleen is alles greyout en staat er middenin: 'Klik om verbinden te maken'. Maar als ik daar op klik verdwijnt de gehele 'Now playing' van de Apple TV. En zijn we weer terug bij af.

En op mijn lockscreen zie ik dus helemaal niets meer. Daar stond op mijn oude iPhone wel de 'Now playing' van de Apple TV als die aan stond. Inclusief bediening, de cover van de film/muziek/whatever, hoever we in de film zijn, hoeveel minuten resterend, etc...

Op de nieuwe iPhone 14 Pro van mijn partner werkt alles wel gewoon goed. Maar zowel de Apple TV als zijn iPhone zijn ingelogd met hetzelfde AppleID. Maar dit is altijd al zo geweest. Ik snap niet waarom de 'Now playing' van de Apple TV niet meer werkt op mijn iPhone.

Ook hebben we op de Apple TV via instellingen mijn iPhone verwijderd van de lijst wie de Apple TV mag bedienen, en heb vervolgens mijn eigen iPhone opnieuw gekoppeld (middels de code). Maar het blijft dat alleen de Apple TV Remote op mijn iPhone blijft werken, maar niet de 'Now playing'.

Het grootste probleem hiermee is dat het niet meer op mijn lockscreen staat op mijn iPhone voor snelle bediening, als ik iets op de Apple TV aan het kijken ben. Ook de snelle bediening uit het bedieningspaneel is weg omdat het niet in de 'Now playing' staat. Moet nu altijd door navigeren naar 'Apple TV Remote' voor bijvoorbeeld pauze, maar ik zie hier ook geen status van resterende tijd of zo.

Daarnaast kon ik de Apple TV ook vanaf mijn Watch Series 7 bedienen. Maar dat lukt nu ook alleen maar met de Remote App (die ik hiervoor nooit gebruikte), en dus niet meer met 'Now playing'.

Iemand een idee?
Als ik Google/DuckDuckGo krijg ik veelal resultaten dat mensen juiste de 'Now playing' van het lockscreen weg willen hebben (tegenover gestelde), of hoe de de Apple TV middels de 'Apple TV Remote' bedient, maar dat werkt. Ik wil de 'Now playing' terug, zoals ook bij mijn partner nog steeds werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
don spike schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 10:45:
Ik heb problemen met de bediening van de Apple TV sinds mijn nieuwe iPhone 14 Pro (en dus ook nieuwe iOS 16).

Vanuit het bedieningspaneel kan ik de Apple TV bedienen middels de 'Apple TV Remote', dat werkt.

Echter de 'Now playing' in het bedieningspaneel krijg ik niet de Apple TV te zien. Hij laat daar de laatste (niet actieve) playback zien op de iPhone, als ik daaronder klik op 'Bedien andere luidsprekers en TV' krijg ik 'Klik om verbinding te maken met TV'. Als ik daarop klik gebeurt er niets...

Ook zie ik dus geen 'Now playing' van de Apple TV op het lockscreen van de iPhone.

Als ik middels de Apple TV Remote op iPhone de Apple TV bedien, dan is de 'Now playing' wel de Apple TV, alleen is alles greyout en staat er middenin: 'Klik om verbinden te maken'. Maar als ik daar op klik verdwijnt de gehele 'Now playing' van de Apple TV. En zijn we weer terug bij af.

En op mijn lockscreen zie ik dus helemaal niets meer. Daar stond op mijn oude iPhone wel de 'Now playing' van de Apple TV als die aan stond. Inclusief bediening, de cover van de film/muziek/whatever, hoever we in de film zijn, hoeveel minuten resterend, etc...

Op de nieuwe iPhone 14 Pro van mijn partner werkt alles wel gewoon goed. Maar zowel de Apple TV als zijn iPhone zijn ingelogd met hetzelfde AppleID. Maar dit is altijd al zo geweest. Ik snap niet waarom de 'Now playing' van de Apple TV niet meer werkt op mijn iPhone.

Ook hebben we op de Apple TV via instellingen mijn iPhone verwijderd van de lijst wie de Apple TV mag bedienen, en heb vervolgens mijn eigen iPhone opnieuw gekoppeld (middels de code). Maar het blijft dat alleen de Apple TV Remote op mijn iPhone blijft werken, maar niet de 'Now playing'.

Het grootste probleem hiermee is dat het niet meer op mijn lockscreen staat op mijn iPhone voor snelle bediening, als ik iets op de Apple TV aan het kijken ben. Ook de snelle bediening uit het bedieningspaneel is weg omdat het niet in de 'Now playing' staat. Moet nu altijd door navigeren naar 'Apple TV Remote' voor bijvoorbeeld pauze, maar ik zie hier ook geen status van resterende tijd of zo.

Daarnaast kon ik de Apple TV ook vanaf mijn Watch Series 7 bedienen. Maar dat lukt nu ook alleen maar met de Remote App (die ik hiervoor nooit gebruikte), en dus niet meer met 'Now playing'.

Iemand een idee?
Als ik Google/DuckDuckGo krijg ik veelal resultaten dat mensen juiste de 'Now playing' van het lockscreen weg willen hebben (tegenover gestelde), of hoe de de Apple TV middels de 'Apple TV Remote' bedient, maar dat werkt. Ik wil de 'Now playing' terug, zoals ook bij mijn partner nog steeds werkt.
Ik merk ook dat de Remote niet heel lekker werkt in combinatie met een 13. Normaal kon ik ook het volume van de TV/Sonos wijzigen met de volumeknoppen, maar dit werkt nu helemaal niet meer. Af en toe komt mijn ATV4K totaal niet naar voren, terwijl WiFi ingeschakeld is en dit normaal geen probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don spike
me_mrtn schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 10:49:
[...]

Ik merk ook dat de Remote niet heel lekker werkt in combinatie met een 13. Normaal kon ik ook het volume van de TV/Sonos wijzigen met de volumeknoppen, maar dit werkt nu helemaal niet meer. Af en toe komt mijn ATV4K totaal niet naar voren, terwijl WiFi ingeschakeld is en dit normaal geen probleem is.
Het TV volume regelen middels de iPhone is altijd al vaag geweest. Wij hebben een LG OLED TV (2018) met via HDMI arc een Bluesound Soundbar eronder. En soms kunnen we kort de volume regelen middels de iPhone, maar meestal niet, of alleen de eerste x seconden dat je de volume regelt en daarna verdwijnt de volume controls. Maar goed, die bug is er altijd al geweest, en kunnen we mee leven.
De fysieke Apple TV remote ding werkt meestal wel of we gebruiken de BlueOS App voor volume, maar de volume passen we gelukkig niet vaak aan tijdens het kijken.
edit:
Dit is alleen i.c.m. de Bluesound Soundbar verbonden aan de TV middels HDMI arc, als we de soundbar loskoppelen werkt de volume regeling via de iPhone wel goed.

[ Voor 8% gewijzigd door don spike op 23-09-2022 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Bij het kopiëren en plakken tussen apps werd er mogelijk vaker dan verwacht een vraag om toestemming weergegeven.

Ooh het was wat vaker dan de bedoeling was. Ik begreep al niet waarom mensen dit een bug noemden. Maar het gebeurde dus iets te vaak.

@don spike
Ja je leest dus veel mensen die dat weg willen hebben. Dus dat hebben ze dan ook maar weggehaald.
Ene kant is snel acteren op feedback van gebruikers erg top dingetje. Maar aan de andere kant, ben je er net aan gewend en dan is het weg of verplaatst.

Eigenlijk zou met de update je de keus moeten hebben om alle verplaatste & verwijderde veranderingen door te voeren of juist niet. Want me oude vader en moeder zoeken zich soms een ongeluk waar die ene knop nou gebleven is. En ik ook soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j.f.otten
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-09 05:19
THE_BASE schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 10:37:
[...]

Inderdaad, deze heb ik dus nu uitgezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

[...]

Bij instellingen Face ID en toegangscode kan je aangeven wat wel en niet gebruikt mag worden bij vergrendeling. Hier staat ook het bedieningspaneel.

Je geeft wel aan dat faceid de telefoon wel ontgrendelt. Dan zou het sowieso moeten werken.. 🤷‍♂️
@jwtje
Ja, dát was het. Dank! :)
Het was dus niet iOS 16 maar (na een tip hier) een setting bij instellingen om te voorkomen dat vliegtuigmodus ingesteld kan worden op een vergrendelde foon. Dat was ik even vergeten. 8)7

Overigens vind ik het jammer dat het grootste (=bovenste) deel van het bedieningspaneel vast staat en dat je bijvoorbeeld die vliegtuigmodus daar niet uit kunt halen. Want dan mag het bedieningspaneel weer aan op dat beginscherm.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
[...]

Aanzetten en dan toch nog denken waarom werkt het niet?

Moet je natuurlijk wel zorgen dat je gezicht niet 'in beeld' is 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

pjlgt schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 11:59:
[...]

Als het aan staat kun je het bedieningspaneel altijd openen, ook als ik zelf niet herkend wordt. Zo kan een dief dus altijd bij je flight modus. Inderdaad niet echt gewenst, dus heb ik het, net als veel anderen, uitgezet.

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Hippe Lip schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 12:08:
[...]

Als het aan staat kun je het bedieningspaneel altijd openen, ook als ik zelf niet herkend wordt. Zo kan een dief dus altijd bij je flight modus. Inderdaad niet echt gewenst, dus heb ik het, net als veel anderen, uitgezet.
Bedoelde ook uitzetten (om de verwarring nog wat groter te maken) :+ :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don spike
Mel33 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 11:30:

@don spike
Ja je leest dus veel mensen die dat weg willen hebben. Dus dat hebben ze dan ook maar weggehaald.
Ene kant is snel acteren op feedback van gebruikers erg top dingetje. Maar aan de andere kant, ben je er net aan gewend en dan is het weg of verplaatst.

Eigenlijk zou met de update je de keus moeten hebben om alle verplaatste & verwijderde veranderingen door te voeren of juist niet. Want me oude vader en moeder zoeken zich soms een ongeluk waar die ene knop nou gebleven is. En ik ook soms.
En waarom hebben we dan twee verschillen tussen twee exact dezelfde iPhone 14 Pro met zelfde iOS updates geïnstalleerd? Dus denk toch dat het een dingetje is die opgelost kan worden?
Een Apple TV wordt meestal door het gehele gezin / meerdere gebruikers gebruikt, ook tegelijkertijd (samen kijken). Dus kan me niet voorstellen dat alleen degene van wie zijn eigen AppleID is gekoppeld aan de Apple TV krijgt de 'Now Playing' informatie op de iPhone van wat op de Apple TV wordt afgespeeld.

edit:
ook met Bluetooth of dergelijke kan de iPhone zien dat ik nabij de Apple TV ben, of in de ruimte.

edit:
En ik zag zoekresultaten dat mensen de 'Now Playing' algemeen van het lockscreen wilde, niet specifiek van de Apple TV. En alleen van het lockscreen, niet van het Bedieningspaneel.

edit:
Ook is bij mijn partner in zijn 'Dynamic Island' zichtbaar dat er wat op de Apple TV wordt afgespeeld, en kan snel de control knoppen krijgen voor pauze, etc. Dit kan ik niet, ook als ik alleen aan het kijken ben. Ik moet diep door menus (Bedieningspaneel dan naar Apple TV Remote) gaan voor bediening, en heb dan ook geen info over hoe ver ik ben in de film, etc.

[ Voor 23% gewijzigd door don spike op 23-09-2022 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Ik heb het bedieningspaneel in mijn toegangsscherm sinds kort ook uit staan, maar uiteindelijk kan de dief het toestel wel uitzetten. Dan is hij ook niet zichtbaar in zoek mijn iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
syltheboy schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 13:03:
Ik heb het bedieningspaneel in mijn toegangsscherm sinds kort ook uit staan, maar uiteindelijk kan de dief het toestel wel uitzetten. Dan is hij ook niet zichtbaar in zoek mijn iPhone.
Zelfs met een lege batterij is hij tegenwoordig nog een tijd traceerbaar. Gaat dan over op de techniek van de AirTags met hulp van andere Apple devices in de buurt. https://www.macrumors.com/guide/ios-15-find-my/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Dennisdn schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 13:11:
[...]

Zelfs met een lege batterij is hij nog een tijd traceerbaar. Gaat dan over op de techniek van de AirTags met hulp van andere Apple devices in de buurt. https://www.macrumors.com/guide/ios-15-find-my/
Oh, dat wist ik niet. Weer wat geleerd! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Laatst online: 13:07
[...]

Find my blijft werken, ook als de vliegtuigmodus aan staat en zelfs als de telefoon uit staat. Wel minder nauwkeurig maar hij blijft vindbaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JI0Oqe4mo3tLW9L3D7yIE_KaYl4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wdl2QFNeXaT4bBg6qqO3WagZ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
pjlgt schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 11:59:
[...]

Haha, had ik dus ook.
Face ID werkt zo snel dat het niet eens opviel dat de telefoon al unlocked was....

Maar heb het nu inderdaad ook uitgezet!

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 15-09 22:17
Ik geloof dat na de update mijn complete tekstvervanging weg is? Iemand die dat ook had? Vreselijk irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

La1974 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 14:06:
[...]

Find my blijft werken, ook als de vliegtuigmodus aan staat en zelfs als de telefoon uit staat. Wel minder nauwkeurig maar hij blijft vindbaar.

[Afbeelding]
OK, ook weer debunked. Kunnen we dat bedieningspaneel dus weer gewoon aanzetten.
Thnx! d:)b
Maar voor de beveiliging zou je ‘m dus eigenlijk niet uit moeten kunnen zetten zonder ID!

Ik blijf het overigens irritant en vreemd vinden dat je de hele bovenste helft van dat bedieningspaneel niet kunt aanpassen.

[ Voor 16% gewijzigd door Hippe Lip op 23-09-2022 14:31 ]

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:58
Ik heb regelmatig dat ik een berichtje krijg en mijn scherm oplicht, en het scherm enorm knippert. In een hoog tempo. Hebben jullie dat ook wel eens?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Locolau schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 14:20:
Ik geloof dat na de update mijn complete tekstvervanging weg is? Iemand die dat ook had? Vreselijk irritant
Als je een iMac hebt kun je er heel simpel een backup van maken. Alles selecteren en naar het bureaublad slepen.
En die tekstvervangingen werken dan ook op iOS(pad).

Have Fun Funske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 15-09 22:17
funske schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 14:53:
[...]

Als je een iMac hebt kun je er heel simpel een backup van maken. Alles selecteren en naar het bureaublad slepen.
En die tekstvervalsingen werken dan ook op iOS(pad).
Laten we het op vervangingen houden, haha.
Helaas heb ik geen mac, maar ik had er wat tussen mijn Notities staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
@Hippe Lip Ik laat het bedieningspaneel gewoon uit staan, voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:51
Locolau schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 14:20:
Nergens last van je. Alles is gewoon intact gebleven.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 00:04
De deel bug is weer terug (voor het eerst meegemaakt in iOS 16) dus hopen dat ik deze keer niet weer 4 dagen de deel knop niet kan gebruiken (voor delen in welke app dan ook, zelfs die van Apple weigert hij)

En als schepje bovenop weet ik nu waarom mijn accu in stand-by zo hard ging

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/6wMXnPdhn7DO1VfOliTVPO0C.jpg

En ik gebruik de Mail app van Apple niet, en normaal gesproken staat deze er niet tussen hier (Gmail app wel)

Fijn dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

syltheboy schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 13:03:
Dacht ik eerst dat de dief dan ook niet kan proberen in te breken in het toestel, maar als je ‘m eerst uit zet en dan weer aan, dan werkt je mobiele verbinding ook niet. Of werkt die wel meteen als je je e+sim gebruikt?

Dan is-ie namelijk altijd traceerbaar als hij er probeert in te komen en heeft uitzetten van het bedieningspaneel wél zin!

[ Voor 10% gewijzigd door Hippe Lip op 23-09-2022 23:20 ]

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hippe Lip schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 14:28:
[...]

OK, ook weer debunked. Kunnen we dat bedieningspaneel dus weer gewoon aanzetten.
Thnx! d:)b
Nee dat moet je zeker niet weer aanzetten, want zoek mijn via data is veel nauwkeuriger en je kunt er geluid naartoe sturen met je watch mocht je die hebben. Ook kan het toestel nog iCloud lock/wipe zaken afhandelen als er nog verbinding met data is.

De kans dat ze het toestel direct uitzetten is natuurlijk nog steeds aanwezig maar dat is het met deze functie niet aangepast ook :)
Maar voor de beveiliging zou je ‘m dus eigenlijk niet uit moeten kunnen zetten zonder ID!
Dit idd, vreemd dat Apple dit nog steeds niet ingebouwd heeft.

[ Voor 24% gewijzigd door Donstil op 23-09-2022 23:42 ]

• Hippe Lip

Hippe Lip

Donstil schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 23:39:
[...]
Nee dat moet je zeker niet weer aanzetten, want zoek mijn via data is veel nauwkeuriger en je kunt er geluid naartoe sturen met je watch mocht je die hebben. Ook kan het toestel nog iCloud lock/wipe zaken afhandelen als er nog verbinding met data is.

De kans dat ze het toestel direct uitzetten is natuurlijk nog steeds aanwezig maar dat is het met deze functie niet aangepast ook :)
@Donstil Maar de dief kan data toch uitzetten door ‘m uit en weer aan te zetten, zoals ik hierboven beschreef? Dan hebben ze toch ook een toestel waaraan ‘gewerkt’ kan worden, zonder de nauwkeurige locatiebepaling via data en zonder dat je er geluid naartoe kunt sturen?

Of vergeet ik iets?

<John O`Mill>

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Hippe Lip schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 10:10:
[...]

@Donstil Maar de dief kan data toch uitzetten door ‘m uit en weer aan te zetten, zoals ik hierboven beschreef? Dan hebben ze toch ook een toestel waaraan ‘gewerkt’ kan worden, zonder de nauwkeurige locatiebepaling via data en zonder dat je er geluid naartoe kunt sturen?

Of vergeet ik iets?
Ik heb een e-Sim zonder pincode om die reden :)

• MichelKlok
jaspov schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 07:35:
[...]

Dat klopt, alleen kan je hem als het goed is nu wel verwijderen. Omhoog vegen - prullenbak.
Dat heb ik ook geprobeerd met versie 16.0.2, maar het beginscherm verwijderen lukt in deze versie ook niet.
Inmiddels heb ik via Focus ervoor gezorgd dat de voor mij correcte achtergrond op het juiste moment actief is.

• DeNachtwacht
  • Laatst online: 13:08

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Vraagje, sinds de update naar 16 op mijn 13 mini werken de push meldingen van de abn amro app niet meer. Als ik in de app de push meldingen (die al aan staan daar) uit zet en weer aan zet, moet ik vervolgens daar onder iets in systeem aanpassen, maar op Siri, Face ID en netwerk na kan ik ABN AMRO nergens toegang toe geven. Ik zie daar gewoon push notificaties niet als aan te vinden optie. Andersom kan ik (logisch natuurlijk) ook in systeem/ meldingen de ABN AMRO app niet vinden.

Hard reset heeft niks uitgehaald, en na installatie van iOS16 had ik al alle instellingen gereset (van iOS zelf), dus al dat soort dingen lijken me gecoverd. Enige optie is dus nog app verwijderen en opnieuw installeren, of heeft iemand anders nog een goed idee? Bvd

youtube.com/@hisrep

• Mel33
DeNachtwacht schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 10:55:
Vraagje, sinds de update naar 16 op mijn 13 mini werken de push meldingen van de abn amro app niet meer. Als ik in de app de push meldingen (die al aan staan daar) uit zet en weer aan zet, moet ik vervolgens daar onder iets in systeem aanpassen, maar op Siri, Face ID en netwerk na kan ik ABN AMRO nergens toegang toe geven. Ik zie daar gewoon push notificaties niet als aan te vinden optie. Andersom kan ik (logisch natuurlijk) ook in systeem/ meldingen de ABN AMRO app niet vinden.

Hard reset heeft niks uitgehaald, en na installatie van iOS16 had ik al alle instellingen gereset (van iOS zelf), dus al dat soort dingen lijken me gecoverd. Enige optie is dus nog app verwijderen en opnieuw installeren, of heeft iemand anders nog een goed idee? Bvd
De app updaten? Iphone herstarten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
DeNachtwacht schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 10:55:

App weggooien en er opnieuw opzetten.
Dit een paar keer herhalen werkt ook soms bij bepaalde app's

[ Voor 3% gewijzigd door Hulliee op 24-09-2022 11:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Laatst online: 13:08

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Dank, idd maar even gedaan en het werkt weer. Wilde eigenlijk kijken naar andere opties, omdat je de app ook meteen weer bij ABN moet inloggen/registeren etc.

youtube.com/@hisrep

• Hippe Lip

Hippe Lip

MichelKlok schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 10:41:
[...]

Dat heb ik ook geprobeerd met versie 16.0.2, […]
iOS 16.0.2 is alleen voor de iPhone 14, of ook voor eerdere modellen? Ik zie ‘t nl niet op mijn 14 Pro Max… 🤷‍♂️

<John O`Mill>

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Hippe Lip schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 18:33:
[...]

iOS 16.0.2 is alleen voor de iPhone 14, of ook voor eerdere modellen? Ik zie ‘t nl niet op mijn 14 Pro Max… 🤷‍♂️
Mijn Iphone SE (2e versie) heeft nu iOS 16.0.2 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hippe Lip schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 18:33:
[...]

16.0.2 is voor “iedereen”, 16.0.1 was wel alleen voor de 14.

• jaspov
Is hier nog iemand met trage search?

Zojuist reset all settings gedaan en daarmee is het weer snel. Echter, toen ik daarna voor een groot aantal apps "content search" weer heb uitgezet was het weer traag.

Kortom: vermoed dat degenen met klachten net als ik content search uit hadden staan voor een aantal apps. Reset all settings zet die allemaal weer aan....kortom: wellicht is het ook op te lossen door voor alle apps content search weer aan te zetten. Minder ingrijpend om te doen. Kan dat zelf niet meer testen omdat ik "reset all settings" al heb gedaan.

Verschil in snelheid is echt enorm. Na reset all settings is het echt instant. Toen ik voor veel apps weer content search had uitgezet knipperde de cursor 2-3 keer voor er resultaten kwamen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bob-nwk
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
jaspov schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 19:31:
Is hier nog iemand met trage search?

Zojuist reset all settings gedaan en daarmee is het weer snel. Echter, toen ik daarna voor een groot aantal apps "content search" weer heb uitgezet was het weer traag.

Kortom: vermoed dat degenen met klachten net als ik content search uit hadden staan voor een aantal apps. Reset all settings zet die allemaal weer aan....kortom: wellicht is het ook op te lossen door voor alle apps content search weer aan te zetten. Minder ingrijpend om te doen. Kan dat zelf niet meer testen omdat ik "reset all settings" al heb gedaan.

Verschil in snelheid is echt enorm. Na reset all settings is het echt instant. Toen ik voor veel apps weer content search had uitgezet knipperde de cursor 2-3 keer voor er resultaten kwamen.
Hier geen last van. Wellicht dat hij op de achtergrond nog aan het initialiseren is ofzo omdat je alles hebt gereset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

Flipm0de

geen

Werkt bij iemand de conditie widget? Blijft leeg. Als ik erop klik werkt ie wel. Heb m al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mizgala28 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 23:17:
De deel bug is weer terug (voor het eerst meegemaakt in iOS 16) dus hopen dat ik deze keer niet weer 4 dagen de deel knop niet kan gebruiken (voor delen in welke app dan ook, zelfs die van Apple weigert hij)

En als schepje bovenop weet ik nu waarom mijn accu in stand-by zo hard ging

[Afbeelding]

En ik gebruik de Mail app van Apple niet, en normaal gesproken staat deze er niet tussen hier (Gmail app wel)

Fijn dit
App verwijderen als je het toch niet gebruikt

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Mog schreef op woensdag 21 september 2022 @ 08:45:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Vreemd, ik had het voor elkaar dat ik twee widgets voor de batterijstatus had voor m'n iPhone en de watch maar ineens stonden er twee dezelfde en beide van de iPhone. En ik krijg dat truukje wat hier beschreven staat niet meer aan de praat om de widget voor de watch er weer bij te zetten. Tikken op de widget zet meteen de widget van de iPhone er weer bij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Nog twee rare dingen gevonden maar heb de feedback app niet meer om bij Apple te melden. iPhone staat op Engels ingesteld.

Als ik spotlight search open en ik type de letter g dan krijg ik als een van de resultaten “gezin” uit de reminders app. Alleen heb ik die app niet geïnstalleerd. Rechtsboven het resultaat staat “search in app” en als ik daar op klik dan wil hij de podcast app (die ik ook niet heb) gaan downloaden. Er gaan ergens wat linkjes verkeerd.

Als ik mijn schermen met ikoontjes aanpas en ik klik op de puntjes onderin om de miniatuur schermpjes te zien dan staat er een eerste mini
Scherm met een min teken (om te verwijderen). Klik ik op de min dan krijg ik een zwart scherm. Even later herstelt de iPhone dan naar het homescreen.
Pagina: 1 ... 22 ... 41 Laatste

Let op:
Discussies over iPadOS mogen in [iPadOS 16 beta] - Ervaringen & Discussie.

iOS betas zijn beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program of het Apple Beta Sofware Program. Vragen om of helpen met het verkrijgen van de iOS betas op elke ander manier is dan ook niet toegestaan. Zie ook het algemeen beleid.

Ben je benieuwd of jouw favoriete app goed werkt op een iOS beta? Dan is deze Google Sheet een goed startpunt. Staat jouw favoriete app er niet bij maar ben je intussen wel een ervaring rijker? Dan kan je die ervaring delen via het App Compatibility Form