iOS 16.1 check voor updates werkt weer 👍
Vandaag iets geks. Kreeg mijn telefoon niet meer van de focus slaap af met geen mogelijkheid. Zelfs niet als ik de focus in zijn geheel wegknikkerde.
Een herstart fixte het pas
Een herstart fixte het pas
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
Vandaag mijn iPhone 13 Pro naast een iPhone X gehad - allebei iOS 16. Viel op dat search veel sneller is op de X maar ook dat de Home Screen mediaplayer daar niet raar over het scherm hobbelt als je op de album art klikt. Blijft vaag, hopelijk snel een bug fix. Eerste 16.0.1 lijkt met name voor iPhone 14.
Gevonden! Misschien interessant voor anderen die hier tegenaan lopen, ik heb perspective zoom weer werkend.lexvandoef schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 12:41:
[...]
En @kaanmijo Thnx voor de reactie beide, dat had ik al geprobeerd en dat geldt wel voor het depth effect maar niet voor perspective zoom volgens mij.
Ik ben bezig de iphone 13 mini van mijn vrouw te updaten, eens kijken of het daar ook zo is.
Edit: iPhone 13 mini van vrouw ontbreek de perspective zoom optie ook. Vreemd.
Ik zie de optie nog steeds niet zonder widgets:
[Afbeelding]
Het werkt dus niet op het lockscreen maar enkel op het homescreen. Je moet je zelf gekozen achtergrond een beetje inzoomen en op je homescreen het blur effect uitzetten. Dan krijg je automatisch op je homescreen het perspective zoom / parallax effect, hetzij een stuk subtieler dan voorheen.
De optie om het aan of uit zetten heb ik nog steeds niet overigens maar dat maakt me niet uit, ik weet in ieder geval hoe het nu werkt.
Van iCulture: nieuw in iOS 16.1
1. Batterijpercentage naar meer iPhones
Het nieuwe batterijpercentage in iOS 16 geeft je in één blik zicht op hoeveel procent er nog in je iPhone zit. Maar deze functie kwam niet meteen naar alle iPhones. De iPhone XR, iPhone 11, iPhone 12 mini en iPhone 13 mini moesten het zonder doen. De reden daarvoor is door Apple nooit gegeven, maar mogelijk had het te maken met de lagere schermresolutie op de iPhone XR en iPhone 11 en de beperkte schermruimte op de iPhone 12 mini en iPhone 13 mini. Hoe dan ook: in iOS 16.1 krijgen ook deze modellen het batterijpercentage. Het is in te schakelen via Instellingen > Batterij.
2. Live Activiteiten komen eraan
Bij de aankondiging van iOS 16 presenteerde Apple de nieuwe functie Live Activiteiten (Live Activities). Dit zijn live meldingen onderaan het toegangsscherm waar je bijvoorbeeld de tussenstand van een sportwedstrijd kan zien of kan zien waar je bestelde taxi blijft. Apple liet al weten dat de functie later uit zou komen en nu is dit in iOS 16.1 weer toegevoegd. Dit is onder andere te zien in de TV-app. Ontwikkelaars kunnen het ook toevoegen aan hun apps.
3. Bewerken toegangsscherm en beginscherm
Als je een toegangsscherm gaat bewerken, krijg je vanaf iOS 16.1 de optie om te kiezen tussen je toegangsscherm en beginscherm. Hou je vinger op het toegangsscherm ingedrukt, tik op Pas aan en een nieuw scherm verschijnt waarin je kan kiezen om je toegangsscherm of meteen je beginscherm aan te passen. Helaas is het nog steeds niet mogelijk om voor je beginscherm een Apple-achtergrond in te stellen als je voor je toegangsscherm een eigen foto gebruikt.
4. Matter-ondersteuning
In iOS 16.1 zijn de eerste tekenen van Matter zichtbaar. Matter is de nieuwe smart home-standaard die dit najaar beschikbaar komt. Dit zorgt ervoor dat je Matter-geschikte accessoires toe kan voegen aan de Woning-app, zonder dat er standaard HomeKit-ondersteuning nodig is. In de Instellingen vind je bij Algemeen nu een optie Matter-accessoires, waar je een lijst ziet van accessoires die toegevoegd zijn aan een verbonden dienst. De "Meer informatie"-knop doet momenteel nog niks.
5. Clean Energy Charging (alleen in de VS)
In de VS voegt Apple een nieuwe functie toe genaamd Clean Energy Charging. Deze instelling zorgt er bij het opladen voor dat je CO2-voetafdruk verkleind wordt. De iPhone laadt alleen op als er een duurzame bron voor energie beschikbaar is. Op deze manier kun je dus milieuvriendelijker je iPhone opladen, maar omdat Apple informatie van andere partijen nodig heeft, werkt deze functie alleen in de VS. In Europa is deze instelling niet zichtbaar.
6. Vernieuwd screenshotmenu
Bij het maken van een screenshot kun je linksonder op de voorvertoning tikken. Je komt dan in de editor en tik je linksboven op Gereed, dan krijg je een aantal opties te zien. Dit menu is op de schop gegaan. In plaats van opties onderaan het scherm in iOS 16.0, vind je het menu in iOS 16.1 linksboven met bijbehorende icoontjes.
7. Wallet-app verwijderen
Zoals we eerder al schreven, kun je vanaf iOS 16.1 de Wallet-app verwijderen. Als je geen Apple Pay gebruikt en ook geen klantenkaarten, kortingscoupons of andere pasjes in de Wallet-app hebt staan, kun je de app dus van je iPhone verwijderen. Hou er rekening mee dat de app als het ware verborgen wordt. Apple doet dit vermoedelijk vanwege de kritiek dat Apple Pay de enige toegestane mobiel betalen-oplossing is. Hoewel er nog geen andere diensten beschikbaar zijn, zorgt het verwijderen van de app ervoor dat je meer de keuze hebt om het te gebruiken of niet.
8. Game Center: makkelijker te vinden voor vrienden
In de instellingen van Game Center is nu een optie toegevoegd genaamd Sta toe dat vrienden je vinden. Zet je dit aan, dan kunnen je vrienden je account opzoeken op basis van de naam in hun adresboek. Game Center kijkt hiervoor naar het e-mailadres en telefoonnummer die aan je Apple ID zijn gekoppeld.
9. Focus-info in Opdrachten-app
Er is in de Opdrachten-app een nieuwe taak genaamd Haal huidige focus op. Je kunt deze taak toevoegen aan je opdracht, zodat je bepaalde acties in een opdracht kan koppelen aan een actieve Focus-modus. Als er geen focus actief is, dan geeft deze taak geen resultaat. Dankzij deze taak zijn er meer geavanceerde opdrachten mogelijk, helemaal als je grootgebruiker van de Focus-mode bent.
10. Stage Manager-verbeteringen (in iPadOS 16.1)
Tot slot heeft Apple nog wat wijzigingen aangebracht in Stage Manager, de aankomende functie van iPadOS 16. Er is nu een knop waarmee je meer vensters kan toevoegen aan je werkruimte, het is makkelijker geworden om alle geopende vensters van dezelfde app te bekijken (door op het icoontje in het dock te klikken) en je kan vensters verslepen vanaf de iPad naar een extern scherm bij gebruik van Stage Manager. Stage Manager is de voornaamste functie dat iPadOS 16 is uitgesteld en de eerste tweaks zien we dus in deze betaversie.
iOS 16.1 wordt ergens in oktober verwacht, samen met iPadOS 16.1. In het geval van iPadOS 16.1 gaat het om de eerste publieke versie van iPadOS 16. [...]
Why didn’t anyone tell me about this iOS screenshot trick? https://t.co/6dVMkTzMZ8 pic.twitter.com/KHFM8BSZtQ
— The Verge (@verge) 16 september 2022
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik heb het gevoel sinds de update naar FaceID dat deze vaker mijn gezicht niet pakt op mijn iphone 12. Ik moet nu beduidend vaker mijn wachtwoord invoeren op de iphone. Hebben meer mensen hier last van?
Nee, eigenlijk niet. Ik heb wel vaak dat mijn uiterlijk veranderd. Baard/geen baard en bril/geen bril. Dat is altijd weer even wennen voor de iPhoneBobo221 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 13:37:
Ik heb het gevoel sinds de update naar FaceID dat deze vaker mijn gezicht niet pakt op mijn iphone 12. Ik moet nu beduidend vaker mijn wachtwoord invoeren op de iphone. Hebben meer mensen hier last van?
Heb je Face ID al eens opnieuw ingesteld? Misschien helpt dat.
Have you tried turning it off and on again?
Geen problemen hier op mijn 13 Pro Max met Face ID. Ook baard/geen baard en bril/geen bril, maar wel heeft Face ID wel eens/regelmatig moeite als ik zonder bril wil unlocken, maar dat was ook al het geval met iOS 15.
Ik heb nu al een aantal keren gehad dat ik geen netwerk heb, zowel WiFi als mobiel netwerk. Heel weird. Ben ik aan het browsen dan kan ik opeens niets meer en vallen beide netwerken uit. Herstart helpt. Zijn er toevallig meerdere met dit probleem? IPhone 13 Pro Max - iOS 16.
tot nu toe maar 1 reddit post gevonden hier over, zou haast denken dat het aan mij ligt maar hoe zou ik dit kunnen aanpakken. Ik heb nu de beta van 16.1 erop staan en kan nog steeds geen custom sound instellen bij alarm.gielie schreef op donderdag 15 september 2022 @ 07:25:
Ik heb volgens mij een serieuze alarm bug gevonden, ik kan geen custom Apple Music geluid meer kiezen als alarm. Ik werd altijd wakker met vogel geluid maar dat lukt nu niet meer, alarm opnieuw aanmaken helpt ook niet.
Iemand ook dit probleem en oplossing hiervoor?
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
Is er iemand die ook een melding krijgt dat zijn of haar Airpods fake zijn in iOS 16? Ik lees dat er verschillende mensen op reddit last van hebben maar verder lees ik er weinig over.
In mijn geval, Airpods Pro, ik zie alle opties in het menu van de Airpods en ook in de Find my kan ik ze terugvinden en zie ik dat ze online zijn maar toch krijg ik een melding. Ik heb ze al een keer verwijderd en opnieuw toegevoegd, nu heb ik ze zonder die melding maar als ik het nog een keer doe dan krijg ik wel die melding...
In mijn geval, Airpods Pro, ik zie alle opties in het menu van de Airpods en ook in de Find my kan ik ze terugvinden en zie ik dat ze online zijn maar toch krijg ik een melding. Ik heb ze al een keer verwijderd en opnieuw toegevoegd, nu heb ik ze zonder die melding maar als ik het nog een keer doe dan krijg ik wel die melding...
[ Voor 47% gewijzigd door rikadoo op 16-09-2022 17:00 ]
AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850
Waar en wanneer heb je je Airpods Pro gekocht?rikadoo schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 16:58:
Is er iemand die ook een melding krijgt dat zijn of haar Airpods fake zijn in iOS 16? Ik lees dat er verschillende mensen op reddit last van hebben maar verder lees ik er weinig over.
Dat is het nou, ik heb ze via via. De case gecheckt op de website en die geeft aan dat ze echt zijn... Maar kan zo maar dat er neppe oortjes in de case zitten. Maar dat kan ik niet checken, want de oortjes los op serienummer checken gaat niet via die website.Pierre_nr1 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 17:05:
[...]
Waar en wanneer heb je je Airpods Pro gekocht?
AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850
Geeft de informatie bij de instellingen geen hint? Heb eens neppe oordopjes gehad waarbij wel de animatie op het beginscherm allemaal kwam alsof het echte waren, maar bij de firmware stonden alleen streepjes.rikadoo schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 17:06:
[...]
Dat is het nou, ik heb ze via via. De case gecheckt op de website en die geeft aan dat ze echt zijn... Maar kan zo maar dat er neppe oortjes in de case zitten. Maar dat kan ik niet checken, want de oortjes los op serienummer checken gaat niet via die website.
Nee, ik kan de firmware versie zien, case en pods, serienummers, model en alle opties.
De zaklamp gaat niet aan bij mij. De knop gaat wel aan maar de lamp niet.
Edit:
Na een force restart was het probleem verholpen.
Edit:
Na een force restart was het probleem verholpen.
[ Voor 29% gewijzigd door Mel33 op 16-09-2022 18:15 ]
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Ik ben toch bang dat je fake Airpods Pro hebt ontvangen. Er worden er op Marktplaats ook veel aangeboden. Niet van echt te onderscheiden en zelfs het serienummer is geldig als je deze op de website van Apple checkt.rikadoo schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 17:06:
[...]
Dat is het nou, ik heb ze via via. De case gecheckt op de website en die geeft aan dat ze echt zijn... Maar kan zo maar dat er neppe oortjes in de case zitten. Maar dat kan ik niet checken, want de oortjes los op serienummer checken gaat niet via die website.
Wat heb je er voor betaald?
Nu je kunt zien welke WiFi-netwerken er allemaal zijn opgeslagen, is mij opgevallen dat er bij mij een open ‘Apple Store’-netwerk in stond. Dat heb ik er zelf nooit ingezet en nu ben ik benieuwd of dit bij jullie ook het geval is.
Bij een familielid was dit niet het geval, maar die heeft pas veel korter een iPhone, dus misschien dat het iets van eerder is?
Bij een familielid was dit niet het geval, maar die heeft pas veel korter een iPhone, dus misschien dat het iets van eerder is?
Heb ik ook ervaren. Even vliegtuigmodus in en uitschakelen lost het op bij mij. Scheelt je een keer opnieuw opstarten4acesNL schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 14:54:
Ik heb nu al een aantal keren gehad dat ik geen netwerk heb, zowel WiFi als mobiel netwerk. Heel weird. Ben ik aan het browsen dan kan ik opeens niets meer en vallen beide netwerken uit. Herstart helpt. Zijn er toevallig meerdere met dit probleem? IPhone 13 Pro Max - iOS 16.
One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live... and too rare to die…
Heb ik er niet tussen staan en heb al een iPhone sinds de 4SCommendatore schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 18:36:
Nu je kunt zien welke WiFi-netwerken er allemaal zijn opgeslagen, is mij opgevallen dat er bij mij een open ‘Apple Store’-netwerk in stond. Dat heb ik er zelf nooit ingezet en nu ben ik benieuwd of dit bij jullie ook het geval is.
Hier op mijn 11 ook iets vaker de vraag om code in te voeren.Bobo221 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 13:37:
Verder merk ik niet dat ik van 15 naar 16 gegaan ben. Alles werkt nog even smooth. En dat is teken dat Apple het best goed gedaan heeft.
Wat ik persoonlijk vervelend vind, is dat je niet meer kan zien hoe groot een app is in de app store.
Je kon dat altijd zien bij informatie vd app in de store.
Edit: schijnt alleen bij de Apple standaard apps niet te zien te zijn in de store
Je kon dat altijd zien bij informatie vd app in de store.
Edit: schijnt alleen bij de Apple standaard apps niet te zien te zijn in de store
[ Voor 24% gewijzigd door Mel33 op 16-09-2022 21:14 ]
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Hij staat er bij mij ook in…. Ben wel een keer voor een probleem bij de geniusbar geweest, misschien hebben zij dat gedaan.Commendatore schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 18:36:
Ben er bang voor dan, ik heb er niets voor betaald gelukkigPierre_nr1 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 17:56:
[...]
Ik ben toch bang dat je fake Airpods Pro hebt ontvangen. Er worden er op Marktplaats ook veel aangeboden. Niet van echt te onderscheiden en zelfs het serienummer is geldig als je deze op de website van Apple checkt.
Wat heb je er voor betaald?
Wel bizar hoe goed ze het kunnen namaken tegenwoordig, tot op de firmware toe...
[ Voor 8% gewijzigd door rikadoo op 16-09-2022 19:42 ]
Gelukkig, dan heb je er geen financiele schade aan.rikadoo schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 19:41:
[...]
Ben er bang voor dan, ik heb er niets voor betaald gelukkig
Wel bizar hoe goed ze het kunnen namaken tegenwoordig, tot op de firmware toe...
En ja, het namaken gaat heel ver. Airpods Pro/Max kan je beter maar bij de officiele kanalen aanschaffen, wellicht iets duurder maar je hebt veel meer zekerheid.
Is er iemand bij wie het lukt om een Apple account-kaart aan wallet toe te voegen? Zie: https://support.apple.com...e/iphone/iph5f869c0af/ios
Wel handig om het saldo van m’n account toe zien in Wallet, en het zou mogelijk moeten zijn volgens die handleiding, maar bij mij staat het er niet bij als optie.
Wel handig om het saldo van m’n account toe zien in Wallet, en het zou mogelijk moeten zijn volgens die handleiding, maar bij mij staat het er niet bij als optie.
Ik kan de kaart ook niet toevoegen.JSD00 schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 15:08:
Is er iemand bij wie het lukt om een Apple account-kaart aan wallet toe te voegen? Zie: https://support.apple.com...e/iphone/iph5f869c0af/ios
Vroeger had ik ook de "App store & itunes" saldo kaart in mijn wallet app staan, deze kan ik tegenwoordig niet meer toevoegen. Ik vermoed dat deze kaart de nieuwe kaart is die jij benoemt.
Het zou toch ideaal zijn als er gewoon een widget zou zijn met een nummertje van het aantal nieuwe notificaties in plaats van de onduidelijke banners onderin wanneer Always-On zijn werk doet...
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Traditiegetrouw bij de jaarlijkse grote release een volledig reset gedaan en fris begonnen 
De afgelopen dagen, toen ik ook al op iOS 16 zat, voelde stabiel aan. Weinig vernieuwing gevoelsmatig maar wel gewoon kleine en prettige verfijningen.
Ik heb er geen bezwaar tegen als iOS ieder jaar weer een stukje geoptimaliseerd wordt. Nieuwe (grote) functies zijn altijd welkom (zoals 2 apps onder elkaar kunnen draaien bijv.) maar overall door de jaren heen, en nu dus ook weer met iOS 16, zeer tevreden met het besturingssysteem. Nog nooit de urgentie gevoeld om te switchen naar Android.
:strip_exif()/f/image/o82fRuGareNPhswk4pMv22Fo.jpg?f=fotoalbum_large)
De afgelopen dagen, toen ik ook al op iOS 16 zat, voelde stabiel aan. Weinig vernieuwing gevoelsmatig maar wel gewoon kleine en prettige verfijningen.
Ik heb er geen bezwaar tegen als iOS ieder jaar weer een stukje geoptimaliseerd wordt. Nieuwe (grote) functies zijn altijd welkom (zoals 2 apps onder elkaar kunnen draaien bijv.) maar overall door de jaren heen, en nu dus ook weer met iOS 16, zeer tevreden met het besturingssysteem. Nog nooit de urgentie gevoeld om te switchen naar Android.
:strip_exif()/f/image/o82fRuGareNPhswk4pMv22Fo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oMQAF4HfucFHofMxTEloZVBH.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb sinds IOS 16 regelmatig last van geen internet. Heb gewoon verbinding met mijn WiFi of met 5G. Het lijkt vooral voor te komen als ik vanaf WiFi thuis naar 5G ga. Dan is internet weg. Ook als ik vervolgens weer thuis kom op WiFi.Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2022 @ 23:00:
[...]
Oh wow echt, ik heb sinds IOS16 (en beta’s) idd het issue dat ik geen internet meer heb als ik gebruik maak van Vodafone 4/5G en wissel van mast. Oplossing is dan Airplane mode en het werkt meer. Dit op een 13 Pro Max.. Maar het “slechte” internet is dan dat probleem?
Enige oplossing lijkt ook nog eens compleet uit- en aanzetten van m’n iPhone.
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Ik heb daarentegen vaak genoeg de urgentie gevoeld om ver weg te blijven van Android. Ziet er niet uit. Ben wel blij met de UI consistentie in iOS.robcoenen schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 15:51:
Nog nooit de urgentie gevoeld om te switchen naar Android.
Heb je Private relay aan staan?VidaR-9 schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 17:47:
[...]
Ik heb sinds IOS 16 regelmatig last van geen internet.
Ooit een VPN op de telefoon gedraaid?
Same here, AirPods als nieuw overgenomen incl Apple factuur, via de website gecontroleerd en leken echt. Nu blijken ze dus wel nep te zijn. Mooie les voor mijzelf.Pierre_nr1 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 20:34:
[...]
Gelukkig, dan heb je er geen financiele schade aan.
En ja, het namaken gaat heel ver. Airpods Pro/Max kan je beter maar bij de officiele kanalen aanschaffen, wellicht iets duurder maar je hebt veel meer zekerheid.
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
Een keer alle netwerkverbinding herstellen wil ook wel eens goed zijn voor dit soort issues, zeker als je al langer gebruik maakt van je iPhone. Je bent dan ook gelijk alle WiFi verbindingen uit een ver verleden kwijt.
Edit; reactie was bedoeld @VidaR-9
[ Voor 4% gewijzigd door Mr. Freeze op 18-09-2022 10:29 ]
XBL gamertag StayingPow3r
Vraagje:
Ik had voorheen een widget met verzameling van nieuws. Dit was een standaard widget van apple en liet verschillende website artikelen zien.
Deze is ineens weg met IOS 16
Iemand een idee?
Ik had voorheen een widget met verzameling van nieuws. Dit was een standaard widget van apple en liet verschillende website artikelen zien.
Iemand een idee?
Was bij mij in eerste instantie ook weg maar dag later stond die er opeens weer bij, weet niet wat dat getriggerd heeft.dongilles schreef op zondag 18 september 2022 @ 12:26:
Vraagje:
Iemand een idee?
Mijn partner heeft het wel, ik heb het zelf niet. Ik denk dat het wel samen hangt met een applicatie.dongilles schreef op zondag 18 september 2022 @ 12:26:
Vraagje:
Iemand een idee?
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Wat wel vreemd is, als je fotos verwijderd uit ‘recent verwijderd’, dan kan je dat nu beveiliging. (face-id of code)
Maar als je naar instellingen gaat en dan algemeen en iphone opslag dan kan je de verwijderde foto’s zo verwijderen zonder face-id/code, dus als die beveiliging aan staat.
Maar als je naar instellingen gaat en dan algemeen en iphone opslag dan kan je de verwijderde foto’s zo verwijderen zonder face-id/code, dus als die beveiliging aan staat.
[ Voor 8% gewijzigd door Mel33 op 18-09-2022 15:56 ]
Net getest, bij mij zie ik dat niet staan. Ik gebruik wel iCloud-foto's dus ik sla ze niet allemaal on-device op, jij ook?Mel33 schreef op zondag 18 september 2022 @ 15:51:
Wat wel vreemd is, als je fotos verwijderd uit ‘recent verwijderd’, dan kan je dat nu beveiliging. (face-id of code)
Desalniettemin slordige bug lijkt me😅 Wachten op de eerste TikTok-video die dit als iPhone hack gaat verkondigen
Sinds iOS 16 updatet de AirTags z'n locatie niet meer. Als ik m'n iPhone reset, of m'n alle settings reset, dan werkt het soms weer eventjes. Volgens Google ben ik de enige met dit probleem. Iemand hier er last van?
Super irritant.
Super irritant.
🌞🍃
Stond dat er?kamerplant schreef op zondag 18 september 2022 @ 16:23:
Volgens Google ben ik de enige met dit probleem.

Nee ik gebruik idd geen icloudJSD00 schreef op zondag 18 september 2022 @ 16:16:
[...]
Net getest, bij mij zie ik dat niet staan. Ik gebruik wel iCloud-foto's dus ik sla ze niet allemaal on-device op, jij ook?
Desalniettemin slordige bug lijkt me😅 Wachten op de eerste TikTok-video die dit als iPhone hack gaat verkondigen
De instelling kan je aan of uit zetten bij instellingen en dan foto’s (gekleurde bloem, witte icoon) en dan de optie ‘gebruik face id’ aanzetten.
Het staat er met kleine letters onder hoe en wat.
Bij mij was ie idd ook weg na de update, handmatig weer hersteld, want de widget bestaat gewoon nog.dongilles schreef op zondag 18 september 2022 @ 12:26:
Vraagje:
Iemand een idee?
Mel33 schreef op zondag 18 september 2022 @ 15:51:
Op zich is dat geen bug omdat de FaceID er als beveiligingslaag tussen zit om te foto's te kunnen bekijken, niet als extra beveiliging tegen het verwijderen. Daarom zie je dat ook niet verschijnen via je Photo-settingsJSD00 schreef op zondag 18 september 2022 @ 16:16:
[...]
Net getest, bij mij zie ik dat niet staan. Ik gebruik wel iCloud-foto's dus ik sla ze niet allemaal on-device op, jij ook?
Wat een onmogelijke manier om je pincode in te voeren nadat iPhone uit is geweest. Ben nu al door drie familieleden ge-app't om te vragen of er een storing is. Die hebben natuurlijk iOS 16 geïnstalleerd en die vraag overgeslagen...
Als je een code (face id)instelt tegen het verwijderen uit recent verwijderd, dan moet dat ook via een omweg niet verwijderd kunnen worden zonder die code.Bastiaan schreef op zondag 18 september 2022 @ 17:57:
[...]
[...]
Op zich is dat geen bug omdat de FaceID er als beveiligingslaag tussen zit om te foto's te kunnen bekijken, niet als extra beveiliging tegen het verwijderen. Daarom zie je dat ook niet verschijnen via je Photo-settings
This wel een bug in dit geval.
De check is er niet om het verwijderen. Die is er om het album te kunnen openen en de inhoud te kunnen zien. Hetzelfde argument als dat je het album voor verborgen foto's wilt openen.Mel33 schreef op zondag 18 september 2022 @ 18:44:
[...]
Als je een code (face id)instelt tegen het verwijderen uit recent verwijderd, dan moet dat ook via een omweg niet verwijderd kunnen worden zonder die code.
This wel een bug in dit geval.
Edit: zie ook https://www.apple.com/ios/ios-16/features/
Lock Hidden and Recently Deleted albums in Photos
The Hidden and Recently Deleted albums are locked by default and can be unlocked using your iPhone authentication method: Face ID, Touch ID, or your passcode.
[ Voor 23% gewijzigd door Bastiaan op 18-09-2022 18:50 ]
Je kan ze ook niet verwijderen zonder de code daar. Maar idd het is om te bekijken zoals het eronder staat.Bastiaan schreef op zondag 18 september 2022 @ 18:46:
[...]
De check is er niet om het verwijderen. Die is er om het album te kunnen openen en de inhoud te kunnen zien. Hetzelfde argument als dat je het album voor verborgen foto's wilt openen.
Sinds de update naar iOS 16 heb ik zo nu en dan verbindings problemen. Dan komt er bijvoorbeeld te staan dat de WiFi geen internet heeft en of ik wilt omschakelen naar mobiele data.
Ik las nog iemand, maar zijn er meer mensen die dit probleem hebben? Het is best storend gezien dan bijvoorbeeld webpagina’s niet laden en apps niet laden.
Gaat om een iPhone 13 Pro
Ik las nog iemand, maar zijn er meer mensen die dit probleem hebben? Het is best storend gezien dan bijvoorbeeld webpagina’s niet laden en apps niet laden.
Iphone uit en aan doen schijnt te helpen. Of een force restart.Vorkie schreef op zondag 18 september 2022 @ 20:24:
Sinds de update naar iOS 16 heb ik zo nu en dan verbindings problemen. Dan komt er bijvoorbeeld te staan dat de WiFi geen internet heeft en of ik wilt omschakelen naar mobiele data.
Of een iet wat rigoureuzer is, om je netwerk instellingen te resetten.
- Donstil
- Registratie: Maart 2006
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple iPhone 14
- Apple iPhone 14 Pro
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 11 Pro Max
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
:strip_exif()/u/172393/crop671a552786579_cropped.gif?f=community)
Ja ik had dit in diverse bèta’s ook al en gehoopt dat het opgelost zou zijn. Helaas hier ook nog niet.Vorkie schreef op zondag 18 september 2022 @ 20:24:
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Dat had ik beide al eens gedaan nadat het opviel, bracht mij geen soelaas en komt gewoon weer terug.Mel33 schreef op zondag 18 september 2022 @ 20:47:
[...]
Iphone uit en aan doen schijnt te helpen. Of een force restart.
Of een iet wat rigoureuzer is, om je netwerk instellingen te resetten.
Hm dat wordt hopen dat 16.0.2 / 16.1 hier een oplossing voor gaat bieden...Donstil schreef op zondag 18 september 2022 @ 20:52:
[...]
Ja ik had dit in diverse bèta’s ook al en gehoopt dat het opgelost zou zijn. Helaas hier ook nog niet.
In Facebook zie je het ook terug - "Internet verbinding hersteld" en Home Assistant app idem, moet ik dan vernieuwen / force close en weer openen om goed op te pakken.
Apple TV idem, ik moet dan de Apple TV weer selecteren i.p.v. standaard gekozen te zijn.
Weet iemand of, en zo ja hoe, de woning app hier te verwijderen is? Heb liever direct dd zaklamp en rekenmachine in beeld.
:strip_exif()/f/image/YMq206MWWripxtQNbEcLXoCm.jpg?f=fotoalbum_large)
Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties
Dit kan je zelf instellen onder control center in je instellingen.magic_nl schreef op maandag 19 september 2022 @ 09:03:
Weet iemand of, en zo ja hoe, de woning app hier te verwijderen is? Heb liever direct dd zaklamp en rekenmachine in beeld.
[Afbeelding]
Gevonden. In het Nederlands heet dat Bedieningspaneel.loeberce schreef op maandag 19 september 2022 @ 09:35:
[...]
Dit kan je zelf instellen onder control center in je instellingen.
Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties
Ik heb last van een rare bug. In sleep mode wordt er een pagina aan mijn homescreen toegevoegd, met een setje apps. Ik heb dat nooit zelf ingesteld, maar ik zie nu wel die optie staan ergens in instellingen. Heel misschien is dat in mijn broekzak geactiveerd, maar ik heb sterker het vermoeden zat het om een soort bug gaat. Naja zal wel..
[ Voor 87% gewijzigd door Menesis op 19-09-2022 09:49 ]
Mixed Reality dev
Je kan per focus mode je homescreens instellen. Sleep mode heeft waarschijnlijk een andere. Dat is aan te passen.Menesis schreef op maandag 19 september 2022 @ 09:46:
Ik heb last van een rare bug. In sleep mode wordt er een pagina aan mijn homescreen toegevoegd, met een setje apps. Ik heb dat nooit zelf ingesteld, maar ik zie nu wel die optie staan ergens in instellingen. Heel misschien is dat in mijn broekzak geactiveerd, maar ik heb sterker het vermoeden zat het om een soort bug gaat. Naja zal wel..
Is geen bug, waarschijnlijk heb je een nieuwe pagina gecreëerd op basis van suggesties. Had ik ook. Kan je gelukkig uitzetten in de slaapmodus. Wel goed opletten want je hebt eerst de scherm voor een pagina toevoegen op basis van suggesties en dan pas je eigen homescherm pagina’sMenesis schreef op maandag 19 september 2022 @ 09:46:
Ik heb dat jaren geleden gehad, en wat bleek… er zat een app dwars, welke weet ik niet.Vorkie schreef op maandag 19 september 2022 @ 07:14:
[...]
Dat had ik beide al eens gedaan nadat het opviel, bracht mij geen soelaas en komt gewoon weer terug.
[...]
Hm dat wordt hopen dat 16.0.2 / 16.1 hier een oplossing voor gaat bieden...
Kheb een volledige backup gemaakt naar pc met itunes. Toen de iphone gewist en mijn apple id er weer op gezet (kan zelfs zijn dat ik met DFU de hele ios firmware opnieuw erop heb gezet) en getest met wat apps zoals fb enz. Toen het verholpen was backup weer volledig terug gezet op mijn iphone. Opgelost. (Khad zelfs 4GB aan troep verwijderd met deze actie)
Ik heb wel eens gedacht dat oude Facebook updates de boosdoener waren waardoor wifi uitviel steeds. Nu waren alle apps weer mooi fris zonder voorgaande updates.
(Een nadeel van deze actie is wel…dat oude apps die niet meer zijn te krijgen in de store, niet op je iphone terug verschijnen.)
Helder. Op zich wel bijzonder dat na het herstellen van de backup het probleem dan niet mee terug komt uit de back up. iOS is fijn als het werkt maar bij rare issues toch lastig of je settings moet herstellen of “restore as new” (of gewoon app verwijderen en opnieuw installeren). Je kan geen cache wissen oid. Verbaast me altijd wat dan wel of niet een issue oplost.Mel33 schreef op maandag 19 september 2022 @ 10:30:
[...]
Ik heb dat jaren geleden gehad, en wat bleek… er zat een app dwars, welke weet ik niet.
Kheb een volledige backup gemaakt naar pc met itunes. Toen de iphone gewist en mijn apple id er weer op gezet (kan zelfs zijn dat ik met DFU de hele ios firmware opnieuw erop heb gezet) en getest met wat apps zoals fb enz. Toen het verholpen was backup weer volledig terug gezet op mijn iphone. Opgelost. (Khad zelfs 4GB aan troep verwijderd met deze actie)
Ja ik denk, want ik heb het niet onderzocht. Ik denk dat een app in de weg zat. En die bij het terugzetten gelijk naar de nieuwere versie update. Of een verlopen app die gewoon weg is en weg blijft.jaspov schreef op maandag 19 september 2022 @ 13:31:
[...]
Helder. Op zich wel bijzonder dat na het herstellen van de backup het probleem dan niet mee terug komt uit de back up. iOS is fijn als het werkt maar bij rare issues toch lastig of je settings moet herstellen of “restore as new” (of gewoon app verwijderen en opnieuw installeren). Je kan geen cache wissen oid. Verbaast me altijd wat dan wel of niet een issue oplost.
Ik heb geprobeerd Fitness/Conditie via Apple helpdesk te fixen, maar jeetje wat een puinhoop.Soji schreef op woensdag 14 september 2022 @ 17:54:
[...]
Bij mij nog steeds een probleem inderdaad. Maar inmiddels geen zin meer gehad om nog weer een reset te doen.
Het niet meer functioneren werd wel getriggerd doordat iOS ergens weer zag dat ik een Watch heb gehad. Watch was niet meer gekoppeld aan mijn iPhone. Fitness app vroeg op dat moment ook weer goals voor de 3 ringen in plaats van alleen de move/calorie goal.
25 mins chat, toen doorverwezen naar iemand die er geen verstand van had en zich niet had ingelezen (+30 mins), en toen doorverwezen naar iemand die een uur te laat belde (toen ik in vergadering zat).
Andere aanbevelingen ipv fitness?
Ik heb inmiddels wel Fitness bij mij aan de praat gekregen. Had mijn Apple Watch nog in mijn device list staan ondanks dat Apple Watch niet meer gekoppeld was aan mijn iPhone. De Apple Watch ook bij Devices weg gehaald en toen begon Fitness spontaan in eens te werken. Maar met een gekoppelde Apple Watch krijg ik het niet werkend.Largo schreef op maandag 19 september 2022 @ 16:56:
[...]
Ik heb geprobeerd Fitness/Conditie via Apple helpdesk te fixen, maar jeetje wat een puinhoop.
25 mins chat, toen doorverwezen naar iemand die er geen verstand van had en zich niet had ingelezen (+30 mins), en toen doorverwezen naar iemand die een uur te laat belde (toen ik in vergadering zat).
Andere aanbevelingen ipv fitness?
Maar weekend ook nog allemaal issues met Family Sharing, iCloud+ en Apple One. Moet je ook exact juiste combi maken om juist te laten werken. Had op een moment zo dat ik niet meer in de family zat maar nog wel steeds de 2TB iCloud+ storage van de Family. iOS16 nog niet echt een succes hier, hopelijk lost iOS 16.1 het een en ander op, maar ben bang van niet.
Nieuwe update is beschikbaar voor WA, verhelpt dit je probleem ?Mack80 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 23:01:
[...]
Kan jij in whatsapp een foto selecteren of maken en dan zonder probleem verzenden?
Hier meteen de crash. Nieuwste versie van whatsapp en 16.1.
Herstart levert geen positief resultaat.
Verder kan ik ermee leven hoor. Is immers een beta
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Helaas. Blijft direct afsluiten.Hackus schreef op maandag 19 september 2022 @ 20:32:
[...]
Nieuwe update is beschikbaar voor WA, verhelpt dit je probleem ?
Mocht iemand nog een app of in-app willen aanschaffen, snel doen, scheelt al snel 20% met aankomende maand:
https://www.macrumors.com...ase-in-europe-next-month/
https://www.macrumors.com...ase-in-europe-next-month/
Ik merk het nu ook, met de nieuwe update 😂
Zal dan niet aan WA liggen. misschien komt er vanavond wel beta2
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Welke F1 lockscreen widget is dat?Tylen schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 07:48:
Lol. Mijn 13 Pro Max denkt dat hij een dynamic island heeft.
[Afbeelding]
Ik heb iets raars; ik heb nu de 14 Pro met iOS 16 er op. Nu krijg ik een melding dat er een software update is voor iOS 16 en ik zie ook de optie om deze te installeren. Maar er staat al iOS 16 op als ik bij Info kijk. Gaat dat wel goed als ik nu weer iOS 16 laat installeren?
Voor de Pro’s er een update zodra ze de doos uit komen.Ferret schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 10:36:
Ik heb iets raars; ik heb nu de 14 Pro met iOS 16 er op. Nu krijg ik een melding dat er een software update is voor iOS 16 en ik zie ook de optie om deze te installeren. Maar er staat al iOS 16 op als ik bij Info kijk. Gaat dat wel goed als ik nu weer iOS 16 laat installeren?
Die update installeert 16.0.1 maar dat zie je pas na installatie. Kun je gewoon installeren. Ik heb hetzelfde gehad.Ferret schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 10:36:
PSN: PcDCch
Ok, dank! :-)Mozart schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 10:47:
[...]
Die update installeert 16.0.1 maar dat zie je pas na installatie. Kun je gewoon installeren. Ik heb hetzelfde gehad.
Tweede is facebook verjaardagen._AN schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 09:51:
[...]
Ik had dezelfde vraag.![]()
Ben ook wel benieuwd naar de tweede widget.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Premium is season pass staat in de FAQ.La1974 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 11:10:
[...]
Die 3,99 in app kosten voor Premium is voor 1 jaar?
--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---
??? Hadden we het daarover? Ik reageer gewoon op de vraag welke widget dat is.pjlgt schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 11:41:
Gewoon die hele Facebook app eraf gegooid. Scheelt behoorlijk in batterij gebruik.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Balen… net beta update 16.1 gedaan en kan nu geen foto meer sturen in Whatsapp. Ik selecteer een foto en druk op verstuur en hij schiet zo terug naar het homescreen..
http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg
Nog steeds last van? Ik vind dit ook heel irritant.Rudios schreef op woensdag 14 september 2022 @ 20:44:
[...]
Je kan ze inderdaad wijzigen in 3 opties. Stapelen en gewoon onder elkaar, alleen, dat werkt niet! Elke optie blijft gewoon gestapeld in het lockscreen!
- Donstil
- Registratie: Maart 2006
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple iPhone 14
- Apple iPhone 14 Pro
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 11 Pro Max
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
:strip_exif()/u/172393/crop671a552786579_cropped.gif?f=community)
En privacypjlgt schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 11:41:
Gewoon die hele Facebook app eraf gegooid. Scheelt behoorlijk in batterij gebruik.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Als het goed is lukt het nog wel door vanuit de Photos app de foto via WA te versturen. Bij mij op 16.1 werkt dat iig.cypress3d schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 13:09:
Balen… net beta update 16.1 gedaan en kan nu geen foto meer sturen in Whatsapp. Ik selecteer een foto en druk op verstuur en hij schiet zo terug naar het homescreen..
[ Voor 3% gewijzigd door dafmay op 20-09-2022 13:39 ]
Ja, is bij mij ook nog altijd..specops0i0 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 13:11:
[...]
Nog steeds last van? Ik vind dit ook heel irritant.
Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red
Wat ik niet snap, misschien doe ik het verkeerd, of ik snap niet waarom ze dit niet hebben gebouwd 
Vanuit het lockscreen kan ik niet long pressen op de audio player of albumart om direct daarna naar de app te gaan waar de audio vandaan komt.
Het enige wat ik voor elkaar krijg is het groter en kleiner maken van de albumart
Edit:
Nu lukt het me wel, gewoon een short press op de titel van datgene dat afspeelt hahaha
Vanuit het lockscreen kan ik niet long pressen op de audio player of albumart om direct daarna naar de app te gaan waar de audio vandaan komt.
Het enige wat ik voor elkaar krijg is het groter en kleiner maken van de albumart
Edit:
Nu lukt het me wel, gewoon een short press op de titel van datgene dat afspeelt hahaha

[ Voor 13% gewijzigd door overtones op 20-09-2022 14:02 ]
|| iPhone 17 Pro 256GB CO || Apple Watch Ultra 1 || iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi || AirPods Pro 3 || AirPods Max USB-c || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||
En bij mij werkt het wel via de camera knop in WA en van daaruit een recente foto te sturen. Via de + en dan foto sluit WA af.dafmay schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 13:38:
[...]
Als het goed is lukt het nog wel door vanuit de Photos app de foto via WA te versturen. Bij mij op 16.1 werkt dat iig.
@louberce Thnx zo werkt het bij mij ook. Ik had namelijk hetzelfde probleem bij 16.1, maar ik had eerst in het Ios16 Beta topic gekeken
Veel positieve verbeteringen die ik merk binnen iOS16 maar toch ook wel een heel groot (persoonlijk) hekelpunt, het lockscreen. Ik heb al geprobeerd notificaties als 'lijst' weer te geven maar ook die lijst is zo klein dat het nog bijna een 'stapel' lijkt.
Ik vond het vroegere lockscreen toch wel fijn, vooral met veel notificaties van verschillende apps kon ik er direct even doorheen scrollen en uitvissen wat ik belangrijk vond, nu word ik toch min of meer verplicht om de iPhone te ontgrendelen en naar de app in kwestie te gaan.
Ik vond het vroegere lockscreen toch wel fijn, vooral met veel notificaties van verschillende apps kon ik er direct even doorheen scrollen en uitvissen wat ik belangrijk vond, nu word ik toch min of meer verplicht om de iPhone te ontgrendelen en naar de app in kwestie te gaan.
Blijf hier last van houden. Ik word er helemaal gestoord van.VidaR-9 schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 17:47:
[...]
Ik heb sinds IOS 16 regelmatig last van geen internet. Heb gewoon verbinding met mijn WiFi of met 5G. Het lijkt vooral voor te komen als ik vanaf WiFi thuis naar 5G ga. Dan is internet weg. Ook als ik vervolgens weer thuis kom op WiFi.
Enige oplossing lijkt ook nog eens compleet uit- en aanzetten van m’n iPhone.
Als ik een iCloud back up draai, m’n iPhone reset naar fabrieksinstellingen, en de boel weer opnieuw installeer loop ik verder weinig risico roch?
Ik ben in staat om een nieuwe iPhone te bestellen 😬
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
iOS16.1 dev beta 2 beschikbaar
iOS 16.1 (20B5050f)
iOS 16.1 (20B5050f)
Klopt, was ik vergeten te vermeldenMack80 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 20:14:
Met beta 2 is het probleem met foto’s en whatsapp opgelost
Let op:
Discussies over iPadOS mogen in [iPadOS 16 beta] - Ervaringen & Discussie.
iOS betas zijn beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program of het Apple Beta Sofware Program. Vragen om of helpen met het verkrijgen van de iOS betas op elke ander manier is dan ook niet toegestaan. Zie ook het algemeen beleid.
Ben je benieuwd of jouw favoriete app goed werkt op een iOS beta? Dan is deze Google Sheet een goed startpunt. Staat jouw favoriete app er niet bij maar ben je intussen wel een ervaring rijker? Dan kan je die ervaring delen via het App Compatibility Form
Discussies over iPadOS mogen in [iPadOS 16 beta] - Ervaringen & Discussie.
iOS betas zijn beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program of het Apple Beta Sofware Program. Vragen om of helpen met het verkrijgen van de iOS betas op elke ander manier is dan ook niet toegestaan. Zie ook het algemeen beleid.
Ben je benieuwd of jouw favoriete app goed werkt op een iOS beta? Dan is deze Google Sheet een goed startpunt. Staat jouw favoriete app er niet bij maar ben je intussen wel een ervaring rijker? Dan kan je die ervaring delen via het App Compatibility Form