2 dagen verder nu, alles lijkt naar behoren te werken maar de stand-by overdag is nog steeds veel slechter dan ervoor.
In nacht krijg ik hooguit 1 of 2 mailtjes, dus dan is de drain gewoon de 3% a 4% dat het op iOS 15 was.
Normaal toestel gebruiken verbruikt ook even veel accu, ik haal nog steeds rond 6 a 7 uur screen on time tegen de tijd dat ik mijn toestel tussen de 30% a 40% aan de lader hang (als ik de toestel hele tijd gebruik, zoals net na de update)
Maar het is overdag waar de accu hard gaat, wanneer ik een berg notificaties krijg, en ik heb inmiddels tegen mijn zin in de telefoon op z'n scherm gelegd zodat het scherm niet steeds aan gaat, maar dat haalt dus niks uit.
Normaal als ik verder niks met mijn telefoon doe en ik reageer niet via mijn telefoon ging de accu tussen de 1% a 2% per uur af, de dag is amper begonnen en ik ben al na 1,5 uur 5% verder.
En gisteren ook, telefoon lag ruim 5 uur onaangeraakt op mijn bureau, 14% vanaf door notificaties.
Ik hoop dat dit beter wordt, ik heb geen zin in alweer een full reset (ik heb met deze iPhone dit al vaker moeten doen, dan met alle smartphones bij elkaar in de afgelopen 10 jaar).
Afwachten dan maar, al vraag ik mij af wat er werkelijk aan de hand is want de stats in batterij settings tonen niks raars.
ik heb ook geen widgets op het lockscreen dus daar zal het ook niet aan liggen
Op dat ene issue na is alles verder goed, je zou bijna kunnen zeggen dat ik nooit een update had uitgevoerd.
Het valt mij eigenlijk meer op dat mijn glass screen protector meer krasbestendig is dan het scherm van de 13 Pro zelf.
Nou ben ik zuinig op mijn spullen dus de kans op krassen is klein met mijn eigen telefoon, maar ik heb in het verleden een ongelukje gehad en sindsdien plak ik die dingen erop, een kras op zo'n ding is minder problematisch en vervanging ervan veel goedkoper dan een heel nieuw scherm.
Maar ieder zo z'n voorkeur, ik heb helaas geen geldboom hier en ik hou ook niet van onnodig geld verspillen aan reparaties omdat ik een naked toestel wou gebruiken.
dat bekend niet dat iemand die dat wel doet zich aangesproken moet voelen, iedereen gebruikt z'n telefoon zoals diegene dat het liefste wil, afkeuren dat iemand het naked doet of dat iemand een "lelijke" hoesje gebruikt is gewoon kinderachtig, respecteer elkaars keuze gewoon
Dat en het feit dat de 13 Pro (überhaupt elke iPhone vanaf 12 series) in mijn kleinere handen snijdt zonder een hoesje, en ik erdoor te weinig grip heb (en dus grotere kans op ongelukken).
kom op Apple, maak het weer wat ronder in plaats van een brick
Maar goed, het is krasbestendig of val bestendig, bedrijven kiezen tegenwoordig steeds vaker voor dat laatste maar ik heb liever dat men terug gaat naar krasbestendigheid.
Want een krasje op je scherm is zo gebeurt, mijn partner heeft een toestel met oudere GG3 en zonder screen protector is dat scherm nog steeds kras vrij.
En valbestendigheid is vrij overbodig, glas is glas en als je toestel maar hard genoeg of verkeerd valt, breekt het toch.
[
Voor 39% gewijzigd door
Mizgala28 op 15-09-2022 10:00
. Reden: typos en zo ]