Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08:30
MRE-Inc schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 23:25:
Vaag dat Apple geen info geeft waarom Face ID in landscape niet op een 12 of lager werkt.
Vind ik ook wel bijzonder inderdaad. Het enige wat ik mij kan bedenken is de upgrade van de notch vorig jaar. Volgens mij zit daar betere hardware in waardoor de notch ook kleiner is geworden.

Mis het verder niet echt. Alleen soms even je hoofd optillen als je face down in bed ligt :P

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MRE-Inc schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 23:25:

HomePod mini had hier overigens ook een update naar 16. Kwam er toevallig achter toen ik m’n lampen via Siri wilde aan zetten.
Yup die is gisteren ook uitgekomen.

iOS 16
tvOS16
MacOS 12,6
WatchOS 9.0

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:32
Rivanov schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 23:03:
Prevent the side button from accidentally ending your phone calls

The side/power button on the side of your iPhone allows you to quickly sleep and wake up your device, but if you accidentally hit it during a phone call, you’ll prematurely end your call. If that’s something you’ve encountered in the past, iOS 16 finally allows you to prevent that from happening.

In Settings, go to Accessibility > Touch and toggle off Lock to End Call to prevent the side button from ending your calls. If you do hit the side button accidentally, your screen will go to sleep, but you’ll stay on your phone call, uninterrupted.
Deze instelling bestond al. :) (fijn overigens, want is me maar al te vaak overkomen door te denken alleen het scherm te dimmen)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:49
Chris7 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 20:10:
Misschien zie ik het over het hoofd (vertel me in dat geval graag hoe het moet), maar mijn usecase voor Focus lijkt helaas niet ondersteund. Zou graag alleen mijn werkagenda zichtbaar hebben tijdens werk en anders niet. Kan hem wel toevoegen als filter aan de werk focus, maar dan moet ik hem ook standaard aanzetten in de Calendar app, en dat wil ik niet.

Het zou misschien wel kunnen door dan buiten werk ook altijd een focus aan te hebben, maar daar lijkt ook weer geen optie voor… en heb geen zin om elke dag handmatig een focus aan te gaan zetten :/
Off-topic: Ik heb het opgelost door voor mijn werkmail en-agenda Outlook te gebruiken, en daar alleen mijn werkaccounts toe te voegen. In Outlook kun je wel stille tijden/dagen en nog veel meer instellen, en zo wordt ik alleen tijdens werktijd gestoord door e-mail en agenda-meldingen.

Ik vind sowieso de standaard mail-app erg beperkt. Daar mag ook wel eens naar gekeken worden in toekomstige IOS-versies. Mail is nog het ouderwets Apple: wij zorgen dat je dingen maar op één manier kunt doen, precies zoals wij vinden dat je het hoort te doen. En omdat wij vinden dat dat de gemakkelijkste manier is, kun je het niet aanpassen.

[ Voor 3% gewijzigd door Of-Aaargh op 14-09-2022 07:22 ]

Of-Aaargh schreef op woensdag 14 september 2022 @ 07:21:
[...]

Off-topic: Ik heb het opgelost door voor mijn werkmail en-agenda Outlook te gebruiken, en daar alleen mijn werkaccounts toe te voegen. In Outlook kun je wel stille tijden/dagen en nog veel meer instellen, en zo wordt ik alleen tijdens werktijd gestoord door e-mail en agenda-meldingen.
Zo doe ik het ook. Die Outook-app is best goed voor agenda en mail en gebruik ik als een soort gesloten sandbox voor de zaak zodat de rest van iOS prive is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:51

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:27

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Gr4mpyC3t schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 23:45:
[...]

Vind ik ook wel bijzonder inderdaad. Het enige wat ik mij kan bedenken is de upgrade van de notch vorig jaar. Volgens mij zit daar betere hardware in waardoor de notch ook kleiner is geworden.

Mis het verder niet echt. Alleen soms even je hoofd optillen als je face down in bed ligt :P
Als het hardwarematig is, kan dat toch gewoon gecommuniceerd worden? Heb nu het idee dat Apple gewoon weer door kleine dingen uit te sluiten je naar een nieuwe iPhone wil hebben.

Het was een van de verbeteringingen waar ik het meest naar uitkeek. Gebruik m'n 12 in de auto altijd in landscape mode ivm Flitsmeister. Ik zet hem met scherm uit in de houder en moet nu dus m'n hoofd draaien om te unlocken Face ID of op een scherm in portret mode m'n pin code in toetsen. First world problem natuurlijk maar ik geloof er niks van dat het een technische beperking is anders had het allang met iOS 15 vorig jaar met de introductie van de 13 modellen geïntroduceerd aangezien iPads dit ook al in landscape mode kunnen.

XBL: MRE Inc

• Rivanov
Hier nog even op inhakend. Heb zojuist een custom domain gekoppeld aan m'n iCloud account. Op het moment dat het domein gekoppeld is, moet ik een standaard reply e-mailadres kiezen.
Hier staat werkelijk een waslijst aan oude e-mailadressen die járen geleden ooit zijn aangemaakt.

Ik heb echter geen flauw idee waar ik deze kan verwijderen. Zie deze nergens terugkomen binnen de iCloud Mail instellingen.

Iemand enig idee?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Rivanov schreef op woensdag 14 september 2022 @ 09:04:
[...]
Ik heb echter geen flauw idee waar ik deze kan verwijderen. Zie deze nergens terugkomen binnen de iCloud Mail instellingen.

Iemand enig idee?
Ik gok hier. Onder het kopje "Reachable at".

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• Rivanov
Mog schreef op woensdag 14 september 2022 @ 09:10:
[...]

Ik gok hier. Onder het kopje "Reachable at".
Nope, helaas. Daar staan enkel mijn normale @me.com, @mac.com en @icloud.com adres.

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:34
Ah dus nu geen Cloudflare meer nodig om dit gemis op te lossen. Weet ik dat voor de volgende keer, of als Cloudflare ineens een betaalde dienst gaat worden.
sverzijl schreef op woensdag 14 september 2022 @ 09:44:
[...]

Ah dus nu geen Cloudflare meer nodig om dit gemis op te lossen. Weet ik dat voor de volgende keer, of als Cloudflare ineens een betaalde dienst gaat worden.
Je kan nu gewoon al over toch? Ik had al jaren catch-all via mijn hoster maar heb de MX records naar Apple aangepast tijdens de beta periode en alles werkt nog steeds prima.

• sverzijl
Donstil schreef op woensdag 14 september 2022 @ 09:56:
[...]
Je kan nu gewoon al over toch? Ik had al jaren catch-all via mijn hoster maar heb de MX records naar Apple aangepast tijdens de beta periode en alles werkt nog steeds prima.
Ach alles werkt nu prima zoals het is, dus geen toegevoegde waarde om hier nu ook maar enige tijd in te gaan steken. Maar goed om te weten dat het nu wel kan via iCloud+ zelf.

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:15

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Mizgala28 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 13:51:

Nee het klopt, ze zijn nu "by design" onder.

Je kan wel wijzigen hoe het getoond wordt, maar ze blijven van onderen naar boven gaan.
En die logica volg ik niet. Ik heb een hoesje en ik moet hem er nu helemaal uit halen om de / een notificatie te zien |:(

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:27
i2Paq schreef op woensdag 14 september 2022 @ 10:08:
[...]

En die logica volg ik niet. Ik heb een hoesje en ik moet hem er nu helemaal uit halen om de / een notificatie te zien |:(
Zit jouw hoesje over je scherm dan? Dat lijkt me een variabele waarmee Apple geen rekening kan (en wil) houden.

Het idee is dat bij notificaties van onderaf je er makkelijker bij kan met je duim, zeker bij de grotere schermen van de Max.

[ Voor 15% gewijzigd door loeberce op 14-09-2022 10:11 ]

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

loeberce schreef op woensdag 14 september 2022 @ 10:10:
[...]

Zit jouw hoesje over je scherm dan? Dat lijkt me een variabele waarmee Apple geen rekening kan (en wil) houden.

Het idee is dat bij notificaties van onderaf je er makkelijker bij kan met je duim, zeker bij de grotere schermen van de Max.
Ja. Dus Apple heeft geen weet dat veel mensen een dergelijk hoesje gebruiken?....

En men leest toch echt nog steeds van links boven naar rechts beneden, of heb ik wat gemist?

Ik snap dat van het grote scherm, dus gaan ze ons nu dwingen een groter scherm te kopen?

[ Voor 33% gewijzigd door i2Paq op 14-09-2022 10:12 ]

• loeberce
i2Paq schreef op woensdag 14 september 2022 @ 10:11:
[...]

Ja. Dus Apple heeft geen weet dat veel mensen een dergelijk hoesje gebruiken?....

En men leest toch echt nog steeds van links boven naar rechts beneden, of heb ik wat gemist?

Ik snap dat van het grote scherm, dus gaan ze ons nu dwingen een groter scherm te kopen?
Je maakt wel nieuwsgierig naar het hoesje dan. Blijkbaar is dit niet als probleem aan het licht gekomen in de beta-fase.
sverzijl schreef op woensdag 14 september 2022 @ 10:05:
[...]

Ach alles werkt nu prima zoals het is, dus geen toegevoegde waarde om hier nu ook maar enige tijd in te gaan steken. Maar goed om te weten dat het nu wel kan via iCloud+ zelf.
Eens, al is elke verwijderde schakel er eentje die storing kan hebben natuurlijk.

Ik deed eerst MX > Postvak catch all > forward naar iCloud. Nu is daar weer een schakel tussenuit.

• Jumpman
  • Laatst online: 09:31
Hmmm, heb nu sinds de upgrade naar iOS 16 en ik stap in de auto dat heel brutaal Apple Music automatisch gaat streamen. Terwijl ik helemaal niets heb bij Apple Music, gebruik YouTube Music Premium.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Jumpman schreef op woensdag 14 september 2022 @ 10:51:
Hmmm, heb nu sinds de upgrade naar iOS 16 en ik stap in de auto dat heel brutaal Apple Music automatisch gaat streamen. Terwijl ik helemaal niets heb bij Apple Music, gebruik YouTube Music Premium.
Toch niet dat ene U2 album he?

• Jumpman
  • Laatst online: 09:31
Mog schreef op woensdag 14 september 2022 @ 10:52:
[...]

Toch niet dat ene U2 album he?
Nee random muziek 'Live'.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:30

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Apple music app verwijderen van de telefoon.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Tibs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15-09 15:16
Misschien een ietwat pietlullige vraag maar in de conditie app zie ik enkel een rode ring?
Ik heb geen Apple watch maar een Garmin Forerunner 745 die gekoppeld is aan de Health app.

Waarschijnljik kan enkel de rode ring weergegeven worden als je geen Apple Watch hebt?
Donstil schreef op woensdag 14 september 2022 @ 09:56:
[...]

Ik ben mij er ook in aan het verdiepen, maar kan nergens een handleiding vinden die me op weg helpt in die wereld. Maar begrijp ik het goed dat ik nu alleen nog een domein hoef te regelen, bijv Strato, en dat de rest via iCloud kan zonder nog een extra e-mailprovider ertussen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Tibs schreef op woensdag 14 september 2022 @ 12:07:
Misschien een ietwat pietlullige vraag maar in de conditie app zie ik enkel een rode ring?
Ik heb geen Apple watch maar een Garmin Forerunner 745 die gekoppeld is aan de Health app.

Waarschijnljik kan enkel de rode ring weergegeven worden als je geen Apple Watch hebt?
Ja, sinds iOS 16 heb je geen Apple Watch meer nodig om de Conditie app te gebruiken. De app gebruikt nu de sensoren van de iPhone om activiteit te meten. Daarom wordt alleen de rode ring gevuld. De activiteiten die je logt met je Garmin Forerunner hebben geen invloed op de ringen in de Conditie app. Daarvoor heb je een Apple Watch nodig.

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Volgens mij is deze Alarm widget ook nieuwe in iOS 16. Hij staat niet tussen de andere Clock widgets, maar je kan hem alleen via een omweg toevoegen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Jke8bh9gHplCvAAy50d2eDwcIo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FdbxBxxxy4WRBXH9vOlVm3Cl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-09 09:46
Dennisdn schreef op woensdag 14 september 2022 @ 12:20:
[...]

Ik ben mij er ook in aan het verdiepen, maar kan nergens een handleiding vinden die me op weg helpt in die wereld. Maar begrijp ik het goed dat ik nu alleen nog een domein hoef te regelen, bijv Strato, en dat de rest via iCloud kan zonder nog een extra e-mailprovider ertussen?
Klopt, easy peasy. Hulp nodig? Stuur maar DM.

Gebruik m'n domein al bij Apple sinds het kan, sinds de beta ook de catch-all functionaliteit aan staan wat perfect werkt.

[ Voor 12% gewijzigd door crypt0rr op 14-09-2022 12:48 ]

AdGuard Home

Acties:
  • +1 Henk 'm!
crypt0rr schreef op woensdag 14 september 2022 @ 12:47:
[...]

Klopt, easy peasy. Hulp nodig? Stuur maar DM.

Gebruik m'n domein al bij Apple sinds het kan, sinds de beta ook de catch-all functionaliteit aan staan wat perfect werkt.
Dank voor het vlotte antwoord! Dan gaat het wel lukken. Een domein is zo geregeld en voor het inregelen van de iCloud ga ik vast wel een handleiding voor vinden. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Dennisdn schreef op woensdag 14 september 2022 @ 12:20:
[...]

Yes absoluut.

In Jip en Janneke taal werkt het zo.

Ik stuur een mail naar Dennisdn.nl. Dan kijkt mijn verzendende mail server in de DNS records van Dennisdn.nl naar MX Records.

Binnen de MX Records geef je de mailserver op die de mail voor Dennisdn.nl afhandelt (tijdens de koppel stappen in iCloud krijg je de waarde die je moet invoeren)

Als je dus je domein MX Records naar Apple laat verwijzen gaat mijn mail, via DNS naar Apple en Apple bezorgd hem in het iCloud adres waar dit domein aan gekoppeld is.

[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 14-09-2022 12:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vdws
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 20:58
Rivanov schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 18:50:
[...]

IPSW downloaden en via iTunes / Finder downgraden middels DFU mode. Succes.
Tja, en dan na een maand weer upgraden naar IOS 16... Zonde van de tijd. Ik zou aanraden, niet downgraden maar wennen aan IOS 16.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crypt0rr
Donstil schreef op woensdag 14 september 2022 @ 12:50:
[...]

Yes absoluut.

In Jip en Janneke taal werkt het zo.

Ik stuur een mail naar Dennisdn.nl. Dan kijkt mijn verzendende mail server in de DNS records van Dennisdn.nl naar MX Records.

Binnen de MX Records geef je de mailserver op die de mail voor Dennisdn.nl afhandelt,

Als je dus je domein MX Records naar Apple laat verwijzen gaat mijn mail, via DNS naar Apple en Apple bezorgd hem in het iCloud adres waar dit domein aan gekoppeld is.
Wat trouwens handig is, als je DNS afhandelt met CloudFlare heeft Apple een koppeling met hun systeem. Letterlijk alleen klik, next, next, next, finish en done.

AdGuard Home

Acties:
  • +1 Henk 'm!
crypt0rr schreef op woensdag 14 september 2022 @ 12:52:
[...]

Wat trouwens handig is, als je DNS afhandelt met CloudFlare heeft alle een koppeling met hun systeem. Letterlijk alleen klik, next, next, next, finish en done.
Yes absoluut, je domein name servers naar cloudflare verwijzen en daar alles regelen is ook wel een aanrader.

Sneller, (soms) stabieler en er zijn veel meer plug-ins voor etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crypt0rr
Donstil schreef op woensdag 14 september 2022 @ 12:54:
[...]

Yes absoluut, je domein name servers naar cloudflare verwijzen en daar alles regelen is ook wel een aanrader.

Jup en voor de kleine gebruiker ook gratis.

AdGuard Home

• Rivanov
Donstil schreef op woensdag 14 september 2022 @ 12:54:
[...]

Jij gebruikt gewoon de Free variant?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jjat59oNoqhRSWmGHP9NVMPOHp4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EgRKeqOieLupBwSDIK2FnoaU.png?f=fotoalbum_large

• Comilion
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 14-09 18:58
Het viel me net op dat notificaties voortaan onderin staan, ik heb op internet wel al gevonden dat ik via settings>notifications>list ongeveer naar het oude terug ga. Maar voor mijn gevoel stonden ze eerst boven zoals in deze link https://support.apple.com...e/iphone/iph6534c01bc/ios

Enige manier om hier naar terug te keren? Of verlies accepteren en door?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Comilion schreef op woensdag 14 september 2022 @ 13:12:
Het viel me net op dat notificaties voortaan onderin staan, ik heb op internet wel al gevonden dat ik via settings>notifications>list ongeveer naar het oude terug ga. Maar voor mijn gevoel stonden ze eerst boven zoals in deze link https://support.apple.com...e/iphone/iph6534c01bc/ios

Enige manier om hier naar terug te keren? Of verlies accepteren en door?
Die vraag komt pas 100x per dag voorbij op het internet. ;)
Nee, het is niet mogelijk deze naar boven te verplaatsen. Op die positie staan nu de Lock Screen Widgets.
En onderaan is nu eenmaal Apple's nieuwe "under thumbs reach" stijl.

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Rivanov schreef op woensdag 14 september 2022 @ 13:15:
[...]

Die vraag komt pas 100x per dag voorbij op het internet. ;)
Nee, het is niet mogelijk deze naar boven te verplaatsen. Op die positie staan nu de Lock Screen Widgets.
En onderaan is nu eenmaal Apple's nieuwe "under thumbs reach" stijl.
Bij deze wijziging denk ik van waarom hebben ze dit niet eerder bedacht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sverzijl
crypt0rr schreef op woensdag 14 september 2022 @ 12:52:
[...]
Wat trouwens handig is, als je DNS afhandelt met CloudFlare heeft Apple een koppeling met hun systeem. Letterlijk alleen klik, next, next, next, finish en done.
Ja, behalve als die automatische koppeling dan niet goed werkt. Dan is het next-next-> never finish:)

Mocht 'verifying domain' langer duren dan een 1-2 uur dan heb je mogelijk een issue met het SPF record (in mijn geval stond er een include:cloudflare.com bij, en dat wordt niet geaccepteerd door het automatische verificatie-process van Apple). Misschien is deze bug inmiddels opgelost, maar kostte mij destijds behoorlijk wat tijd (zie ook https://community.cloudfl...etup-flow-broken/376434/6)

• Rivanov
sverzijl schreef op woensdag 14 september 2022 @ 13:26:
[...]

Ja, behalve als die automatische koppeling dan niet goed werkt. Dan is het next-next-> never finish:)

Mocht 'verifying domain' langer duren dan een 1-2 uur dan heb je mogelijk een issue met het SPF record (in mijn geval stond er een include:cloudflare.com bij, en dat wordt niet geaccepteerd door het automatische verificatie-process van Apple). Misschien is deze bug inmiddels opgelost, maar kostte mij destijds behoorlijk wat tijd (zie ook https://community.cloudfl...etup-flow-broken/376434/6)
Het SPF record dat Apple opgeeft bevat sowieso een klein foutje. Althans, voor mijn DNS provider (Linode). Apple heeft het SPF record namelijk met aanhalingstekens opgemaakt, maar ik moest het zonder deze aanhalingstekens toevoegen bij Linode. Toen ik het namelijk met aanhalingstekens had toegevoegd in Linode, kon Apple het SPF record maar niet verifiëren. Na het verwijderen van de aanhalingstekens werkte het instant.

Zoals Apple het aangeeft:
"v=spf1 include:icloud.com ~all"

Zoals het hoort:
v=spf1 include:icloud.com ~all

• MRE-Inc

MRE-Inc

Had ik ook. Mijn Apple Music abo is al een maand geleden afgelopen en heb zelf een Deezer family abo. In m'n auto hoorde ik via Bluetooth dus een nummer via Deezer te wijl mijn audio unit/scherm dat nummer van U2 via AM weer gaf. Bij het stoppen van Deezer switchte het geluid naar AM en hoorde ik U2 via de speakers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
Dennisdn schreef op woensdag 14 september 2022 @ 07:33:
[...]

Zo doe ik het ook. Die Outook-app is best goed voor agenda en mail en gebruik ik als een soort gesloten sandbox voor de zaak zodat de rest van iOS prive is.
Oh das een goede idd! Ik had dus juist al tijdje mijn hele werkmail van mijn telefoon gegooid vanwege de vakantie maar dat is dus onnodig.
i2Paq schreef op woensdag 14 september 2022 @ 10:11:
[...]

Apple ontwikkelt een telefoon om (naked) te gebruiken. Die houdt helemaal geen rekening met hoesjes, waarom zouden ze ook? Ik zou jou probleem/ergernis juist bij de hoesjesfabrikant/designer neerleggen ;)
Rivanov schreef op woensdag 14 september 2022 @ 13:03:
[...]

Jij gebruikt gewoon de Free variant?

[Afbeelding]
Yes klopt.

Ik heb dat oa zodat mijn firewall zijn IP aan cloud flare kan doorgeven en mijn a-records aangepast worden automatisch.

[ Voor 13% gewijzigd door Donstil op 14-09-2022 14:21 ]

Rivanov schreef op woensdag 14 september 2022 @ 13:37:
[...]

Het SPF record dat Apple opgeeft bevat sowieso een klein foutje. Althans, voor mijn DNS provider (Linode). Apple heeft het SPF record namelijk met aanhalingstekens opgemaakt, maar ik moest het zonder deze aanhalingstekens toevoegen bij Linode. Toen ik het namelijk met aanhalingstekens had toegevoegd in Linode, kon Apple het SPF record maar niet verifiëren. Na het verwijderen van de aanhalingstekens werkte het instant.

Zoals Apple het aangeeft:
"v=spf1 include:icloud.com ~all"

Zoals het hoort:
v=spf1 include:icloud.com ~all
Dat ligt aan het dns pakket van je hoster idd. Maar met aanhalingstekens is niet fout, dat is juist helemaal compleet.

• Rivanov
Donstil schreef op woensdag 14 september 2022 @ 14:20:
[...]

Dat ligt aan het dns pakket van je hoster idd. Maar met aanhalingstekens is niet fout, dat is juist helemaal compleet.
Ja verwoorde het verkeerd. Bedoel er mee te zeggen; mocht het SPF verificatieproces erg lang duren.. haal dan de aanhalingstekens eens weg. :)

Rivanov schreef op woensdag 14 september 2022 @ 14:29:
[...]

Ja verwoorde het verkeerd. Bedoel er mee te zeggen; mocht het SPF verificatieproces erg lang duren.. haal dan de aanhalingstekens eens weg. :)
Ja een goed pakket zet ze zelf neer of haalt ze juist weg maar helaas doen er dat niet zoveel. Dus zelf even experimenteren helpt zeker ja.

• monsieurpinot
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 11:24
monsieurpinot schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 18:36:
Ik krijg de optie voor updaten maar niet (iPhone X met nu iOS 15.7). Zijn er meer mensen met dit probleem?
Blijft een gek probleem dit

iPhone X -> staat in het lijstje van iOS 16

verder:
- aan de mac gehangen en via telefooneigenschappen proberen te pushen
- netwerkinstellingen reset
- natuurlijk al tig keer opnieuw opgestart

enige wat ik me nog kan bedenken: te weinig opslag (heb nu nog 5,61 van 64 gb vrij), maar dan geeft ie volgens mij in ieder geval wél aan dat er een update is.

niemand zo'n zelfde issue?

• loeberce
monsieurpinot schreef op woensdag 14 september 2022 @ 14:51:
[...]

verder:

enige wat ik me nog kan bedenken: te weinig opslag (heb nu nog 5,61 van 64 gb vrij), maar dan geeft ie volgens mij in ieder geval wél aan dat er een update is.

Niet nog een oud beta-profiel of iets dergelijks actief wat de upgrade naar 16 blokkeert?

• monsieurpinot
loeberce schreef op woensdag 14 september 2022 @ 14:59:
[...]

Niet nog een oud beta-profiel of iets dergelijks actief wat de upgrade naar 16 blokkeert?
jes goeie, die kwestie was ik ook tegengekomen, maar lijkt er ook niet te zijn

• ericafterdark
  • Laatst online: 15-09 14:02
Mega irritant Bluetooth probleem met iOS 16. Ik kan maar 1x succesvol verbinding maken met een speaker. De volgende keer krijg ik een foutmelding en moet ik handmatig verbinden.

Ik heb geen backups teruggeplaatst maar mijn iPhone vanaf 0 opnieuw ingesteld.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/L95ZP7M/PNG-afbeelding.png

-edit-

Opgelost. De Apple TV probeerde de speaker ook te claimen. Geen idee waarom dit in iOS 15 wel goed ging.

[ Voor 14% gewijzigd door ericafterdark op 14-09-2022 18:23 ]

Hier had uw reclame kunnen staan.

• Fuwor
  • Laatst online: 15-09 21:37
monsieurpinot schreef op woensdag 14 september 2022 @ 14:51:
[...]

verder:

Vreemd, klinkt bijna alsof de Apple-servers niet bereikbaar zijn voor je.
Heb je het al eens vanaf een ander netwerk geprobeerd?

• monsieurpinot
Fuwor schreef op woensdag 14 september 2022 @ 15:06:
[...]

Vreemd, klinkt bijna alsof de Apple-servers niet bereikbaar zijn voor je.
Heb je het al eens vanaf een ander netwerk geprobeerd?
jes ook goeie, las ook ergens dat een instabiel netwerk dit kon veroorzaken, maar heb zowel 4g (t-mobile) als wifi via glas (wel ook t-mobile) geprobeerd. Zal 't morgen op werk (Ziggo) nog eens proberen inderdaad.

EDIT |:( : zie toch een beta profiel na eens goed zoeken (dacht dat op een andere plek stond 8)7 ) dank @loeberce en anderen voor meedenken!

[ Voor 13% gewijzigd door monsieurpinot op 14-09-2022 15:16 ]

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-08 06:19
Word gek van de Weer app.
Ik verwijder de standaard locatie Amsterdam, dan loopt of de app vast, of ik kan hem wel verwijderen maar verschijnt weer als ik de app opnieuw open.
Iemand anders verder daar last van ?

• MRE-Inc

MRE-Inc

mregeling schreef op woensdag 14 september 2022 @ 15:13:
Ik verwijder de standaard locatie Amsterdam, dan loopt of de app vast, of ik kan hem wel verwijderen maar verschijnt weer als ik de app opnieuw open.
Nee. Amsterdam stond er bij mij al niet meer tussen.

Viel me wel op dat er nu ook een buienradar achtige optie in zit per uur en per 12 uur. Kan de officiële buienradar app ook van de telefoon.

• ericafterdark
  • Laatst online: 15-09 14:02
mregeling schreef op woensdag 14 september 2022 @ 15:13:
Ja, hier ook.

-edit-

Hij verdwijnt zodra ik een nieuwe locatie toevoeg.

[ Voor 8% gewijzigd door ericafterdark op 14-09-2022 16:02 ]

Hier had uw reclame kunnen staan.

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-06 08:31

Largo

Donderdraak

Soji schreef op maandag 5 september 2022 @ 22:10:
[...]

Voor mij heeft het 3 dagen (vrijdag t/m zondag) gewerkt met de enkele move/activity ring en had alleen een Calorie goal. Maar inmiddels werkt het niet meer, inderdaad stappen worden wel gewoon netjes bijgehouden in Health. Maar Fitness App laat helemaal niets zien ook de stappen niet meer. Ik zie inmiddels ook weer 3 legen ringen in de Fitness app. Moest ook weer 3 goals instellen voor Cal, staan en activity minuten. Wat me ook nog opvalt is dat move/activity value ook in Health app helemaal leeg blijft. Laat het alleen nog van gister zien toen het nog wel werkte.

Lijkt inderdaad dat Apple er vanuit gaat dat je Apple Watch blijft gebruiken. Maar ik zelf gebruik al ruim een half jaar mijn Apple Watch niet en ben over gegaan naar een Garmin. Maar zelfs zonder gekoppelde Apple Watch vinden ze dat ik nog een Apple Watch heb.

Ik had ook een Feedback aangemaakt en zie wel dat er inmiddels tientallen andere meldingen zijn. Maar nog helemaal niets gehoord. Vaak moet je nog wel extra info aanleveren maar blijft heel stil voor dit item. Dus lijkt idd dat ze het geen prio vinden en ga er ook wel vanuit dat ze het voorlopig niet oplossen. Op zich niet erg maar toch wel jammer dat gewoon niet werkt als je geen Apple Watch meer wilt gebruiken of heel beperkt idd.

Voor mij is iOS 16 ook wel de slechtste Beta die ik gebruikt heb. Toch behoorlijk wat problemen gehad tijdens het gebruik.
Is dit nog steeds aan de hand bij jullie na release? Hier Conditie/Fitness app met lege ringen. Ik heb geen watch maar had wel verwacht dat dit zou werken.

• WayLikeMark
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:51
Largo schreef op woensdag 14 september 2022 @ 17:18:
[...]

Is dit nog steeds aan de hand bij jullie na release? Hier Conditie/Fitness app met lege ringen. Ik heb geen watch maar had wel verwacht dat dit zou werken.
De rode ring vult zich bij mij. ik had tot eind augustus wel een AW S7 maar lijkt me niet dat een AW gehad hebben impact heeft.

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:42

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Rivanov schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 23:03:
Prevent the side button from accidentally ending your phone calls

The side/power button on the side of your iPhone allows you to quickly sleep and wake up your device, but if you accidentally hit it during a phone call, you’ll prematurely end your call. If that’s something you’ve encountered in the past, iOS 16 finally allows you to prevent that from happening.

In Settings, go to Accessibility > Touch and toggle off Lock to End Call to prevent the side button from ending your calls. If you do hit the side button accidentally, your screen will go to sleep, but you’ll stay on your phone call, uninterrupted.
Hier staat dat je het uit moet zetten (toggle off) om te voorkomen dat de zijknop je telefoongesprek beëindigt.

Maar als ik op mijn telefoon kijk (NL ingesteld) dan zie ik het omgekeerde:
Voorkom 'Vergrendel om oproep te stoppen'
Voorkom dat de zijknop de huidige oproep stopt.
Zijn die twee nou elkaars tegengestelde, of lees ik het verkeerd?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p1301swq9-NzxK_1-En0B2SZCQA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J9cNihUJw2K2IERHWfraTu0v.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door Hippe Lip op 14-09-2022 17:42 ]

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:56
Net ios16 geïnstalleerd,mss doe ik iets verkeerd of is het hier al vermeld maar ik kan alleen maar de standaard widgets van  kiezen op het lockscreen.
Iemand een oplossing?

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

• Soji
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15-11-2023
Largo schreef op woensdag 14 september 2022 @ 17:18:
[...]

Bij mij nog steeds een probleem inderdaad. Maar inmiddels geen zin meer gehad om nog weer een reset te doen.

Het niet meer functioneren werd wel getriggerd doordat iOS ergens weer zag dat ik een Watch heb gehad. Watch was niet meer gekoppeld aan mijn iPhone. Fitness app vroeg op dat moment ook weer goals voor de 3 ringen in plaats van alleen de move/calorie goal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Gunth schreef op woensdag 14 september 2022 @ 17:53:
Net ios16 geïnstalleerd,mss doe ik iets verkeerd of is het hier al vermeld maar ik kan alleen maar de standaard widgets van  kiezen op het lockscreen.
Iemand een oplossing?
Zorgen dat je apps ge-update zijn en een keer zijn opgestart. Dan worden de widgets getriggerd. Mits je apps geïnstalleerd hebt die ook Lock Screen widgets ondersteunen. ;)

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:17
Rivanov schreef op woensdag 14 september 2022 @ 17:54:
[...]

Zorgen dat je apps ge-update zijn en een keer zijn opgestart. Dan worden de widgets getriggerd. Mits je apps geïnstalleerd hebt die ook Lock Screen widgets ondersteunen. ;)
en anders apps 'offloaden' en terug zetten - enige dat hielp bij mij.

ZiSE in "[iOS 16] - Ervaringen & Discussie"

[ Voor 9% gewijzigd door ZiSE op 14-09-2022 18:07 ]

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:56
ZiSE schreef op woensdag 14 september 2022 @ 17:55:
[...]

en anders apps 'offloaden' en terug zetten - enige dat hielp bij mij.

ZiSE in "[iOS 16] - Ervaringen & Discussie"
Bedankt,was idd de oplossing

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

• Bushalte
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 20:27
meesje schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 20:40:
[...]

Mijn budget iPhone (SE 2020) heeft deze optie wel. Ik vind het percentage erg fijn.
Yep, maar die heeft ook geen notch.

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

Acties:
  • +2 Henk 'm!
iOS16.1 Dev Beta 1 beschikbaar

Build: 20B5045d

https://9to5mac.com/2022/...6-1-beta-1-now-available/

Here are some of the features still to come to iPhone user this year:

*Live Activities: Live Activities help you stay on top of things that are happening in real-time, right from your Lock Screen;
* Live Activities API: Follow an ongoing sports game or track the progress of your ride or order with just a glance. Glance at Live Activities from your favorite third-party apps with the new developer API;
*Matter support: Matter is a new smart home connectivity standard that will enable compatible accessories to work together seamlessly, across platforms;
*iCloud Shared Photo Library: A new way for families a new way to share photos seamlessly with a separate iCloud library that up to six users can collaborate on, contribute to, and enjoy. Users can choose to share existing photos from their personal libraries, or share based on a start date or people in the photos
*Clean Energy Charging: Clean Energy Charging aims to decrease the carbon footprint of the iPhone by optimizing charging times for when the grid is using cleaner energy sources

With this update, ‌iPhone 13‌ mini, ‌iPhone 12 mini‌, ‌iPhone‌ XR, and ‌iPhone 11‌ users can see their battery percentage in the status bar, and battery percentage is officially available on the ‌iPhone‌ XR and later. Devices without a ‌Face ID‌ notch always display the battery percentage as well.

[ Voor 152% gewijzigd door Hackus op 15-09-2022 20:23 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08:51
Hippe Lip schreef op woensdag 14 september 2022 @ 17:42:
[...]

Hier staat dat je het uit moet zetten (toggle off) om te voorkomen dat de zijknop je telefoongesprek beëindigt.

Maar als ik op mijn telefoon kijk (NL ingesteld) dan zie ik het omgekeerde:

[...]

Zijn die twee nou elkaars tegengestelde, of lees ik het verkeerd?
[Afbeelding]
Net gecheckt op mijn mobiel en in het Engels heet die optie "Prevent Lock to End Call". Dus ik denk dat de instructie nog wat achterloopt op de actuele UI

• abbelsap
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 09:55
Mog schreef op woensdag 14 september 2022 @ 12:34:
Volgens mij is deze Alarm widget ook nieuwe in iOS 16. Hij staat niet tussen de andere Clock widgets, maar je kan hem alleen via een omweg toevoegen.

[Afbeelding]
En wat is deze 'omweg' precies?

• Largo

Largo

Donderdraak

Soji schreef op woensdag 14 september 2022 @ 17:54:
[...]

Bij mij nog steeds een probleem inderdaad. Maar inmiddels geen zin meer gehad om nog weer een reset te doen.

Het niet meer functioneren werd wel getriggerd doordat iOS ergens weer zag dat ik een Watch heb gehad. Watch was niet meer gekoppeld aan mijn iPhone. Fitness app vroeg op dat moment ook weer goals voor de 3 ringen in plaats van alleen de move/calorie goal.
Lekker dan 😁 mocht iemand een fix vinden let me know ! Een volledige reset is wat veel.

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-09 19:52

Rudios

Lost in space?

Mizgala28 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 13:51:

Nee het klopt, ze zijn nu "by design" onder.

Je kan wel wijzigen hoe het getoond wordt, maar ze blijven van onderen naar boven gaan.
Je kan ze inderdaad wijzigen in 3 opties. Stapelen en gewoon onder elkaar, alleen, dat werkt niet! Elke optie blijft gewoon gestapeld in het lockscreen! :F

Whole lot of stars ***

• Mack80
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 15-09 13:27
Hackus schreef op woensdag 14 september 2022 @ 19:25:
iOS16.1 Dev Beta 1 beschikbaar

Build: 20B5045d

https://9to5mac.com/2022/...6-1-beta-1-now-available/

Here are some of the features still to come to iPhone user this year:

*Live Activities: Live Activities help you stay on top of things that are happening in real-time, right from your Lock Screen;
* Live Activities API: Follow an ongoing sports game or track the progress of your ride or order with just a glance. Glance at Live Activities from your favorite third-party apps with the new developer API;
*Matter support: Matter is a new smart home connectivity standard that will enable compatible accessories to work together seamlessly, across platforms;
*iCloud Shared Photo Library: A new way for families a new way to share photos seamlessly with a separate iCloud library that up to six users can collaborate on, contribute to, and enjoy. Users can choose to share existing photos from their personal libraries, or share based on a start date or people in the photos
*Clean Energy Charging: Clean Energy Charging aims to decrease the carbon footprint of the iPhone by optimizing charging times for when the grid is using cleaner energy sources
Let wel. In whatsapp foto verzenden gaat resulteren in een afsluitende whatsapp. Alleen via filmrol foto selecteren en verzenden lukt. Niet via whatsapp zelf

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:28
16.1 richt zich op nieuwe functies neem ik aan, dus eerste bugfixes komen dan sneller zonder beta profiel binnen als updates op 16.0 - bijv. 16.0.1?

[ Voor 4% gewijzigd door jaspov op 14-09-2022 21:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crypt0rr
cracking cloud schreef op woensdag 14 september 2022 @ 20:18:
[...]

Net gecheckt op mijn mobiel en in het Engels heet die optie "Prevent Lock to End Call". Dus ik denk dat de instructie nog wat achterloopt op de actuele UI
Poah, die optie had ik eerder moeten weten, wat heb ik hier vaak gesprekken per ongeluk mee beëindigd 8)7

AdGuard Home

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23:00
iOS 16.1 zou ook het batterijpercentage laten zien op iPhone XR, 11, 12 mini en 13 mini
Nieuwste iOS 16.1 Beta
iOS 16.1 Beta 1
14 september 2022 – De eerste beta van iOS 16.1 staat klaar voor ontwikkelaars. Hierin zijn de volgende verbeteringen aangetroffen:

Het batterijpercentage is nu ook zichtbaar op de iPhone 13 mini, iPhone 12 mini, iPhone 11 en iPhone XR.

Bron: iCulture
Mack80 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 20:57:
[...]

Let wel. In whatsapp foto verzenden gaat resulteren in een afsluitende whatsapp. Alleen via filmrol foto selecteren en verzenden lukt. Niet via whatsapp zelf
Werkt prima hier.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Verwijderd

gielie schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 10:27:
[...]

Krijg dit at random, dit hangt bij mi samen met het wegvallen van 5G en het geen internet hebben op 4G, reboot verhelpt dit dan. Vodafone is op de hoogte van de bug en het slechte internet op 4/5G, advies is andere telefoon gebruiken, ze willen het dus niet op lossen. Voor mij een reden om na 1 jaar Vodafone snel weer terug te gaan naar KPN.
Oh wow echt, ik heb sinds IOS16 (en beta’s) idd het issue dat ik geen internet meer heb als ik gebruik maak van Vodafone 4/5G en wissel van mast. Oplossing is dan Airplane mode en het werkt meer. Dit op een 13 Pro Max.. Maar het “slechte” internet is dan dat probleem?

• Mack80
Kan jij in whatsapp een foto selecteren of maken en dan zonder probleem verzenden?
Hier meteen de crash. Nieuwste versie van whatsapp en 16.1.
Herstart levert geen positief resultaat.
Verder kan ik ermee leven hoor. Is immers een beta

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:01
Zoeken naar iOS updates mislukt op iOS 16.1 :)
Mack80 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 23:01:
[...]

Kan jij in whatsapp een foto selecteren of maken en dan zonder probleem verzenden?
Werkt hier prima

[ Voor 82% gewijzigd door SidewalkSuper op 14-09-2022 23:05 ]

• Mack80
SidewalkSuper schreef op woensdag 14 september 2022 @ 23:03:
Zoeken naar iOS updates mislukt op iOS 16.1 :)

[...]

Werkt hier prima
Die melding zie ik nu ook. Misschien omdat we up to date zijn. Hoewel de Watch die melding niet aangeeft

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Ik heb volgens mij een serieuze alarm bug gevonden, ik kan geen custom Apple Music geluid meer kiezen als alarm. Ik werd altijd wakker met vogel geluid maar dat lukt nu niet meer, alarm opnieuw aanmaken helpt ook niet.

Iemand ook dit probleem en oplossing hiervoor?

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

gielie schreef op donderdag 15 september 2022 @ 07:25:
Ik heb volgens mij een serieuze alarm bug gevonden, ik kan geen custom Apple Music geluid meer kiezen als alarm. Ik werd altijd wakker met vogel geluid maar dat lukt nu niet meer, alarm opnieuw aanmaken helpt ook niet.

Iemand ook dit probleem en oplossing hiervoor?
Al een keer opnieuw opgestart of een reset gedaan?

• Furrr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 21:19
Is dit oud nieuws ondertussen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ChdQtjrEqp_J-05NQZGZd_XOy5Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ARzZTEtPIrJ4LywuqqH6mV2d.jpg?f=fotoalbum_large

Batterij percentage back in town! 🙌🏽

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

loeberce schreef op woensdag 14 september 2022 @ 10:14:
[...]

Je maakt wel nieuwsgierig naar het hoesje dan. Blijkbaar is dit niet als probleem aan het licht gekomen in de beta-fase.
Is echt geen computer-science :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mM3JK1CuBq76M523zU7dliYWnK4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SAwF2hwFNvNPnFxDcdQkl2zL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Scrtz schreef op woensdag 14 september 2022 @ 13:52:
[...]

Apple ontwikkelt een telefoon om (naked) te gebruiken. Die houdt helemaal geen rekening met hoesjes, waarom zouden ze ook?
Dan mogen ze wel eens wat aan de krasbestendigheid doen!
Ik zou jou probleem/ergernis juist bij de hoesjesfabrikant/designer neerleggen ;)
Ehh? En dan, hoe denk je dat zo'n hoesje werkt?

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51
i2Paq schreef op donderdag 15 september 2022 @ 09:10:
[...]

Mijn 12 Pro was echt nog in goede staat, mijn 13 Pro nu heeft een klein krasje op de onderste rand.
Achterkant en voorkant zijn nog in perfecte staat.

[ Voor 8% gewijzigd door Famous op 15-09-2022 09:19 ]

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Mack80 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 23:01:
[...]

Ik zei; het werkt hier prima

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
[...]

[...]

Ehh? En dan, hoe denk je dat zo'n hoesje werkt?
Tja, die had ik niet zien aankomen, maar zat ook meer op het spoor van een case ipv een sleeve. Apple zal ongetwijfeld zeggen dat je hem dan verkeerdom in de sleeve doet.

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 00:04
2 dagen verder nu, alles lijkt naar behoren te werken maar de stand-by overdag is nog steeds veel slechter dan ervoor.

In nacht krijg ik hooguit 1 of 2 mailtjes, dus dan is de drain gewoon de 3% a 4% dat het op iOS 15 was.

Normaal toestel gebruiken verbruikt ook even veel accu, ik haal nog steeds rond 6 a 7 uur screen on time tegen de tijd dat ik mijn toestel tussen de 30% a 40% aan de lader hang (als ik de toestel hele tijd gebruik, zoals net na de update)

Maar het is overdag waar de accu hard gaat, wanneer ik een berg notificaties krijg, en ik heb inmiddels tegen mijn zin in de telefoon op z'n scherm gelegd zodat het scherm niet steeds aan gaat, maar dat haalt dus niks uit.

Normaal als ik verder niks met mijn telefoon doe en ik reageer niet via mijn telefoon ging de accu tussen de 1% a 2% per uur af, de dag is amper begonnen en ik ben al na 1,5 uur 5% verder.

En gisteren ook, telefoon lag ruim 5 uur onaangeraakt op mijn bureau, 14% vanaf door notificaties.

Ik hoop dat dit beter wordt, ik heb geen zin in alweer een full reset (ik heb met deze iPhone dit al vaker moeten doen, dan met alle smartphones bij elkaar in de afgelopen 10 jaar).

Afwachten dan maar, al vraag ik mij af wat er werkelijk aan de hand is want de stats in batterij settings tonen niks raars.

ik heb ook geen widgets op het lockscreen dus daar zal het ook niet aan liggen

Op dat ene issue na is alles verder goed, je zou bijna kunnen zeggen dat ik nooit een update had uitgevoerd.

Het valt mij eigenlijk meer op dat mijn glass screen protector meer krasbestendig is dan het scherm van de 13 Pro zelf.

Nou ben ik zuinig op mijn spullen dus de kans op krassen is klein met mijn eigen telefoon, maar ik heb in het verleden een ongelukje gehad en sindsdien plak ik die dingen erop, een kras op zo'n ding is minder problematisch en vervanging ervan veel goedkoper dan een heel nieuw scherm.

Maar ieder zo z'n voorkeur, ik heb helaas geen geldboom hier en ik hou ook niet van onnodig geld verspillen aan reparaties omdat ik een naked toestel wou gebruiken.

dat bekend niet dat iemand die dat wel doet zich aangesproken moet voelen, iedereen gebruikt z'n telefoon zoals diegene dat het liefste wil, afkeuren dat iemand het naked doet of dat iemand een "lelijke" hoesje gebruikt is gewoon kinderachtig, respecteer elkaars keuze gewoon

Dat en het feit dat de 13 Pro (überhaupt elke iPhone vanaf 12 series) in mijn kleinere handen snijdt zonder een hoesje, en ik erdoor te weinig grip heb (en dus grotere kans op ongelukken).

kom op Apple, maak het weer wat ronder in plaats van een brick

Maar goed, het is krasbestendig of val bestendig, bedrijven kiezen tegenwoordig steeds vaker voor dat laatste maar ik heb liever dat men terug gaat naar krasbestendigheid.

Want een krasje op je scherm is zo gebeurt, mijn partner heeft een toestel met oudere GG3 en zonder screen protector is dat scherm nog steeds kras vrij.

En valbestendigheid is vrij overbodig, glas is glas en als je toestel maar hard genoeg of verkeerd valt, breekt het toch.

[ Voor 39% gewijzigd door Mizgala28 op 15-09-2022 10:00 . Reden: typos en zo ]

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Dennisdn schreef op donderdag 15 september 2022 @ 07:57:
[...]

Al een keer opnieuw opgestart of een reset gedaan?
Zeker, ook bij de iphone 11 pro van mijn vrouw werkt dit niet meer (zelf 13 pro)
kan iemand dit reproduceren? Waar kan ik deze bug bij Apple melden?

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

abbelsap schreef op woensdag 14 september 2022 @ 20:18:
[...]

En wat is deze 'omweg' precies?
Je gaat naar de Sleep focus:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u43csp3PcftKoNLEgWXcHUuR_m4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9EkSoknK3geQsMob04BBBYfI.jpg?f=fotoalbum_large

En maak je een nieuwe pagina (kies de linker):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eplWTjvNXkHdIDlra6-6CoeTAwE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bxoeWDfrXFJaU78m1gzLmU2b.jpg?f=fotoalbum_large

Dan zit in één van die widget stacks de wekker widget.

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

loeberce schreef op donderdag 15 september 2022 @ 09:27:
[...]

Tja, die had ik niet zien aankomen, maar zat ook meer op het spoor van een case ipv een sleeve. Apple zal ongetwijfeld zeggen dat je hem dan verkeerdom in de sleeve doet.
Serieus?

|:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
Het was een knipoog naar antenna gate van de iPhone 4:
https://www.wired.com/2010/06/iphone-4-holding-it-wrong/

• tony-stark
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 15-09 11:49
Ik heb een nieuwe iphone gekocht. Ik wil graag mijn oude blijven gebruiken (als backup) met een nieuw prepaid nummer. Wat is handig, oude opnieuw 'installeren'? of kan ik alle apps/settings/data gewoon laten staan? Beide toestellen met 1 Apple ID.

• Largo

Largo

Donderdraak

Ik begrijp eigenlijk niet waarom je met de notch van de 13pro/14 niet ook een soort Dynamic (schier)eiland kunt maken.

• Ethiron
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Largo schreef op donderdag 15 september 2022 @ 13:53:
Ik begrijp eigenlijk niet waarom je met de notch van de 13pro/14 niet ook een soort Dynamic (schier)eiland kunt maken.
Dat kan prima hoor.

Wat dan niet meer kan is het als een nieuwe feature gebruiken om de verkoop van de 14 Pro te stimuleren. Puur een commerciële overweging.

• Largo

Largo

Donderdraak

Ethiron schreef op donderdag 15 september 2022 @ 14:16:
[...]

Dat kan prima hoor.

Wat dan niet meer kan is het als een nieuwe feature gebruiken om de verkoop van de 14 Pro te stimuleren. Puur een commerciële overweging.
My point exactly :)

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 14-09 22:20
Dit jaar gewoon een wat minder Apple-jaar. Vorige jaar (en eind 2020) heeft Apple de M1 uitgerold. Prachtige machines en eigenlijk best scherp en netjes geprijsd. Qua telefoons ben ik wat minder met de 12 series bekend, of de stap misschien ook summier was, maar 13 pro is volgens mij best populair onder mensen die foto's en video's maken en daar hun brood mee verdienen of net wat hoger dan causal kiekjes maken.

Nu dit jaar heb je de M2 air, die niet slecht is, maar wel opeens flinke prijssprong maakt. En dan een pro die je m.i. beter niet kunt kopen. Zelfde met telefoons, gewone 14 zou ik niet snel aanraden, 14 pro best prima, maar meteen zo duur.
Ik geef toe, inflatie zal ook een grote rol spelen. Maar ik vraag me ook af of Apple nu vorig jaar compenseert met dit jaar en dit nu een soort "cash cow" jaar is.

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
PrimusIP schreef op donderdag 15 september 2022 @ 14:32:
Dit jaar gewoon een wat minder Apple-jaar. Vorige jaar (en eind 2020) heeft Apple de M1 uitgerold. Prachtige machines en eigenlijk best scherp en netjes geprijsd. Qua telefoons ben ik wat minder met de 12 series bekend, of de stap misschien ook summier was, maar 13 pro is volgens mij best populair onder mensen die foto's en video's maken en daar hun brood mee verdienen of net wat hoger dan causal kiekjes maken.

Nu dit jaar heb je de M2 air, die niet slecht is, maar wel opeens flinke prijssprong maakt. En dan een pro die je m.i. beter niet kunt kopen. Zelfde met telefoons, gewone 14 zou ik niet snel aanraden, 14 pro best prima, maar meteen zo duur.
Ik geef toe, inflatie zal ook een grote rol spelen. Maar ik vraag me ook af of Apple nu vorig jaar compenseert met dit jaar en dit nu een soort "cash cow" jaar is.
De boog kan niet altijd gespannen staan. ;)

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

• Largo

Largo

Donderdraak

PrimusIP schreef op donderdag 15 september 2022 @ 14:32:
....
Inflatie én dollar <> euro conversie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
iOS 16.0.1 voor iPhone 14
buildnummer: 20A371

+ Fixes an issue with activation and migration during set up of iPhone 14 and iPhone 14 Pro
+ Photos may appear soft when zooming in landscape orientation on iPhone 14 Pro Max
+ Enterprise single sign-on apps may fail to authenticate

Gelijk updaten dus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huigie
  • Laatst online: 07:41

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Hmm, eerst in DFU zetten, updaten en dan pas migreren.

DFU: Druk kort op de knop volume omhoog , druk kort op de knop volume omlaag. Kabel erin, aan mac-Finder/pc-iTunes hangen. Zijknop ingedrukt houden totdat het Apple-logo verschijnt en updaten maar.

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40
tony-stark schreef op donderdag 15 september 2022 @ 13:52:
Ik heb een nieuwe iphone gekocht. Ik wil graag mijn oude blijven gebruiken (als backup) met een nieuw prepaid nummer. Wat is handig, oude opnieuw 'installeren'? of kan ik alle apps/settings/data gewoon laten staan? Beide toestellen met 1 Apple ID.
Je kunt de oude gerust ongewijzigd laten. Alleen apps die afhankelijk zijn van je sim kunnen gaan klagen zoals WhatsApp maar dat is het ook wel.

Je kunt je nieuwe toestel als nieuw inrichten of een exact kopie maken.
Pagina: 1 ... 20 ... 41 Laatste

Let op:
Discussies over iPadOS mogen in [iPadOS 16 beta] - Ervaringen & Discussie.

iOS betas zijn beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program of het Apple Beta Sofware Program. Vragen om of helpen met het verkrijgen van de iOS betas op elke ander manier is dan ook niet toegestaan. Zie ook het algemeen beleid.

Ben je benieuwd of jouw favoriete app goed werkt op een iOS beta? Dan is deze Google Sheet een goed startpunt. Staat jouw favoriete app er niet bij maar ben je intussen wel een ervaring rijker? Dan kan je die ervaring delen via het App Compatibility Form