Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:24
meesje schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 11:59:
[...]

@Drardollan Je kunt via Instellingen, achtergrond ook de bestaande achtergrond aanpassen.
Mij lukt dat ook daar niet, ik denk omdat deze foto er niet meer is helaas.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:24
Ik heb trouwens het idee dat mijn 13 Pro echt veel scherper beeld geeft met iOS 16.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PhilipsFan schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 13:27:
[...]

Ik snap wel dat ze het doen, maar dat is precies het tegenovergesteld als wat Apple altijd zo sterk maakte. Volgens mij was dat ook het eerste wat Steve Jobs deed toen hij terugkwam na John Sculley: de enorme hoeveelheid baggerproducten terugbrengen tot een paar overzichtelijke producten van goede kwaliteit. Toen ging het ineens weer goed met Apple.

Nu zie je het tegenovergestelde. Dat ze een pro- en een mini-versie van de iPhone uitbrengen begrijp ik wel, maar dan ook nog een SE en het vorige model? En dan ook nog allemaal verschillen in features tussen de modellen? Het lijkt HP of een willekeurige autofabrikant wel, die hebben ook allemaal van die baggercombinaties van features waar dan na VEEL uitzoekwerk gewoon niet de juiste combinatie op zit, waardoor je flink moet bijbetalen om de combinatie te krijgen die je wilt. Ik vind dat geen leuke uitwas van het kapitalisme. Apple deed dat veel beter onder Jobs, maar raakt nu toch echt in verval.
Nah dat valt allemaal wel mee, onder jobs had je ook verschillende iPod modellen in verschillende opslag configuraties, werden oude iPod's nog verkocht als de nieuwe uit was enz enz.

Jobs was een visionair voor zijn tijd, heeft Apple er weer bovenop gebracht toen hij terug kwam maar onder Tim doen ze het ook niet onverdienstelijk zou je zeggen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 00:04
Hmm nog steeds diezelfde bug die ik al vanaf dag 1 had (in iOS 15.4 toen) dat als ik gebeld wordt, dat tijdens bellen het scherm oplicht bij een inkomende notificatie, ondanks dat het toestel aan mijn oor is.

Naja ik ben er toch inmiddels gewend aan helaas (en ik ga niet voor de 3de keer clean beginnen, want de vorige 2 keer haalden ook niks uit)

Unlocken met FaceID is wel enorm verbeterd nu op mijn 13 Pro, zolang de toestel niet exact ondersteboven is dan unlocked hij gewoon, handig als ik alleen even snel wil kijken of de betreffende notificaties belangrijk genoeg zijn.
MisterMarcFR schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 10:59:
Notificaties komen nu onderin je lockscreen tevoorschijn. Heb al gekeken bij 'Instellingen' en dan 'Meldingen' maar niet het idee dat ik het kan aanpassen zodat de notificaties gewoon weer meer bovenaan zichtbaar zijn.

Of mis ik iets?
Nee het klopt, ze zijn nu "by design" onder.

Je kan wel wijzigen hoe het getoond wordt, maar ze blijven van onderen naar boven gaan.
PhilipsFan schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 12:58:
[...]
Wat heb je nu aan een batterijpercentage als het batterijsymbool gewoon als 'vol' wordt weergegeven? Ik heb het meteen weer uitgezet, want je kijkt toch als eerste naar het symbool.
Ik ben juist blij dat je het nu direct kan zien, ik vind de oude methode juist onduidelijk omdat ik dan alsnog de Control Center erbij mag halen om de exacte hoeveelheid accu te zien, nu kan ik dat in 1 oogopslag.

Maar het kan ook uit voor wie dit niet wil, keuzes zijn een mooi iets.

en mijn vorige Android toestel had ook geen percentage, want notch dus ik ben blij dat na ruim 3 jaar geklooi ik dat nu eindelijk in 1 keer kan zien, ieder zo z'n voorkeur

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04:30
<3 Lang leve iOS 16 review van Macstories.net
Vond onderstaande bij het Everything Else deel.

Wanneer je je, net zoals ik, stoorde aan de search button op het Home Screen.. deze kun je verwijderen.
  • Settings
  • Home Screen
  • Search > Show on Home Screen uitschakelen
Veel cleaner nu.

[ Voor 4% gewijzigd door Rivanov op 13-09-2022 14:24 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Rivanov schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 14:23:
<3 Lang leve iOS 16 review van Macstories.net
Vond onderstaande bij het Everything Else deel.

Wanneer je je, net zoals ik, stoorde aan de search button op het Home Screen.. deze kun je verwijderen.
  • Settings
  • Home Screen
  • Search > Show on Home Screen uitschakelen
Veel cleaner nu.
Je bedoelt natuurlijk "Lang leven de tweakers Apple community" want dat kwam hier al meermaals voorbij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Donstil schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 14:27:
[...]

Je bedoelt natuurlijk "Lang leven de tweakers Apple community" want dat kwam hier al meermaals voorbij :P
Oh, scusi. Niet meegekregen. Nevermind..

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lex
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:20
Ik heb het wat verkeerd verwoord. Ik bedoel te zeggen: als je nu je iCloud opslag deelt met een partner/gezinslid (wat dus opslag ruimte kost van die 200GB) dan kan je partner ook zelf opslag ruimte kopen. Je partner stapt dan automatisch uit jouw 200GB bundel (en neemt zijn/haar deel van de foto’s mee uit de opslag). Daarmee heeft je partner 200GB en jij zelf 200GB volledig beschikbaar (ipv dat je 200GB moet delen).
B-lex schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 11:57:
[...]
Heb je een partner en doen jullie aan gezinsdeling? Dan kan je partner ook 200GB aanschaffen voor €2,99. Heb je samen 400GB te verdelen voor €5,98.

[ Voor 20% gewijzigd door B-lex op 13-09-2022 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:41
Donstil schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 13:49:
[...]

Nah dat valt allemaal wel mee, onder jobs had je ook verschillende iPod modellen in verschillende opslag configuraties, werden oude iPod's nog verkocht als de nieuwe uit was enz enz.

Jobs was een visionair voor zijn tijd, heeft Apple er weer bovenop gebracht toen hij terug kwam maar onder Tim doen ze het ook niet onverdienstelijk zou je zeggen.
Ze doen het niet slecht, maar je ziet het bedrijf langzaam vervallen naar een 'normaal' bedrijf. Geef het nog 10 jaar en je kunt kiezen uit 1000 modellen iPhone en niemand die het nog snapt. A la Dell of HP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:07
Over 10 jaar stap ik over op een seniorentelefoon :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PhilipsFan schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 15:06:
[...]

Ze doen het niet slecht, maar je ziet het bedrijf langzaam vervallen naar een 'normaal' bedrijf. Geef het nog 10 jaar en je kunt kiezen uit 1000 modellen iPhone en niemand die het nog snapt. A la Dell of HP.
Dat lijkt mij een Glas half leeg zicht op de materie. Elk jaar verdwijnen er toestellen als er nieuwe bijkomen.
Het is dan niet meer zo overzichtelijk als in het iPhone 3G tijdperk maar zo onoverzichtelijk als de andere Smartphone fabrikanten is het ook allemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:36
[b]gelukkie schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 11:43:[/b
- Mijn ikea lampen op de woning app geven bij de widget de melding ‘reageren niet’ en werken in woning app en in scherm dat je van boven uittrekt wel.
Na installatie van tvOS en iOS 16 merkte ik dat HomeKit devices (welke waren verbonden via WiFi) niet wilde werken. Bij mij was de oplossing om mijn HomePod Mini’s te herstarten. Wellicht kan dit in jouw geval ook helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
nlmarvin schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 10:01:
[...]

Vreemd, ik heb meermaals gelezen dat die functie pas op een later moment toegevoegd zou worden... Wellicht ligt daar ook het probleem?

Edit: Ik zie nu pas de tekst onder je afbeelding. Waar vind je de optie? Ik kan hem zelf niet vinden.
Inderdaad erg jammer dat deze functie later wordt toegevoegd. Hier zaten we juist op te wachten. De foto’s op onze iPhones zijn voor 99 procent familiefoto’s. Het zou handig zijn als gemaakte foto’s automatisch in een gedeelde bibliotheek terecht kunnen komen. Dit kan dus kennelijk. Nu nog even geduld. Indien dit goed werkt, wil ik overwegen om voor foto’s helemaal over te gaan naar iCloud. Op dit moment syncen we beide onze devices met onze Synology NAS. Kan die ook weer de deur uit. :) Deze wordt eigenlijk alleen gebruikt voor het centraal opslaan van foto’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:19
meesje schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 16:07:
[...]

Inderdaad erg jammer dat deze functie later wordt toegevoegd. Hier zaten we juist op te wachten. De foto’s op onze iPhones zijn voor 99 procent familiefoto’s. Het zou handig zijn als gemaakte foto’s automatisch in een gedeelde bibliotheek terecht kunnen komen. Dit kan dus kennelijk. Nu nog even geduld. Indien dit goed werkt, wil ik overwegen om voor foto’s helemaal over te gaan naar iCloud. Op dit moment syncen we beide onze devices met onze Synology NAS. Kan die ook weer de deur uit. :) Deze wordt eigenlijk alleen gebruikt voor het centraal opslaan van foto’s.
Oh dat zou mooi zijn zeg. Dat mis ik echt al jaren. Mijn vrouw en ik gebruiken nu een gezamelijk iCloud account zodat we tenminste beiden toegang hebben tot dezelfde foto library zonder extra handelingen uit te moeten voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:02
meesje schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 16:07:
[...]

Als je dat doet, maak dan wel voor jezelf de afweging of het waard is om alles op 1 paard te zetten: nieuws: Google weigert fout toe te geven tegen vader die foto's nam van infec...

[ Voor 12% gewijzigd door cracking cloud op 13-09-2022 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quicksilver
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 11:08

Quicksilver

Catch these hands

PhilipsFan schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 15:06:
[...]

Het is een normaal bedrijf. Met telefoons die nog steeds uitzonderlijk lang ondersteund worden. Zoveel verschil is er onderling ook niet. Denk dat je een beetje overdrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Side-Kick
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:46

Side-Kick

Timmy!

Klopt het dat bij de focus “slaap” het eigenlijk helemaal niet uitmaakt wat voor achtergrond je instelt omdat het scherm toch zo donker wordt dat je de achtergrond nog amper kunt zien of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:18

Eboman

Ondertitel

Side-Kick schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 16:56:
Klopt het dat bij de focus “slaap” het eigenlijk helemaal niet uitmaakt wat voor achtergrond je instelt omdat het scherm toch zo donker wordt dat je de achtergrond nog amper kunt zien of zie ik iets over het hoofd?
bij de focus profielen onder opties, kun je dim toegangscherm aanzetten, ik gebruik zelf slaap niet, maar het zou zo maar kunnen dat ze deze daar standaard aan hebben ?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
cracking cloud schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 16:18:
[...]

Als je dat doet, maak dan wel voor jezelf de afweging of het waard is om alles op 1 paard te zetten: nieuws: Google weigert fout toe te geven tegen vader die foto's nam van infec...
Dat is inderdaad een goed punt. Moet je een advocaat in de arm nemen om bij je eigen foto’s te kunnen. Natuurlijk is dit een uitzonderlijk voorval, maar toch. Wellicht tzt de backup naar de NAS maar in stand houden. En deze NAS maakt weer een backup naar een NAS op een andere locatie. Het mooie van iCloud foto’s is dat je eerder snel even terug kijkt naar je foto’s (door bv de terugblikken functie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:19
meesje schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 17:06:
[...]

Dat is inderdaad een goed punt. Moet je een advocaat in de arm nemen om bij je eigen foto’s te kunnen. Natuurlijk is dit een uitzonderlijk voorval, maar toch. Wellicht tzt de backup naar de NAS maar in stand houden. En deze NAS maakt weer een backup naar een NAS op een andere locatie. Het mooie van iCloud foto’s is dat je eerder snel even terug kijkt naar je foto’s (door bv de terugblikken functie).
Waarmee sync jij ze nu automatisch naar je NAS?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Die terugblikken en dan i.c.m. de foto widget vind ik het leukste onderdeel van iOS/iPadOS.
Ik heb al mijn digitale foto's erin, zelfs van mijn eerste Camera Phone de Nokia 7210i, dat geeft geregeld echt de waanzinnigste terugblikken!

Verder doe ik als vele, dus alles in iCloud en dan met Synology Photos naar mijn NAS (die uiteraard niet aan het internet hangt).

[ Voor 21% gewijzigd door Donstil op 13-09-2022 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Donstil schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 17:11:
Die terugblikken en dan i.c.m. de foto widget vind ik het leukste onderdeel van iOS/iPadOS.
Ik heb al mijn digitale foto's erin, zelfs van mijn eerste Camera Phone de Nokia 7210i, dat geeft geregeld echt de waanzinnigste terugblikken!
Als je foto’s handmatig toevoegt (vanaf usb stick, sd kaart, etc.) aan je iCloud bibliotheek (ooit een keer gedaan via drag&drop op iCloud.com) worden dan ook automatisch terugblikken aangemaakt? Dat zou wel supergaaf zijn! Of moet je deze foto’s dan op een andere manier in je iCloud fotobibliotheek krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 17:06:
[...]

Wat ik doe is alles in de iCloud, maar wél een synology-backup. Een automation aangemaakt dat iOS eens in de 2 weken de syno-app opent omdat ie alleen synct als de app op achtergrond draait.

Wel echt irritant dat ook alle verwijderde foto’s naar de syno gaan. Ik maak hele dag screenshots enzo die ik maar even nodig heb en delete. Die poppen dan in de syno allemaal weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Side-Kick
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:46

Side-Kick

Timmy!

Eboman schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 17:00:
[...]

bij de focus profielen onder opties, kun je dim toegangscherm aanzetten, ik gebruik zelf slaap niet, maar het zou zo maar kunnen dat ze deze daar standaard aan hebben ?
Die optie heeft de slaap focus niet. Het donker worden zal dus wel by design zijn. Wellicht dat er nog wat verschil zit met always on display van de 14 pro’s. Even afwachten tot vrijdag dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
meesje schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 17:14:
[...]

Als je foto’s handmatig toevoegt (vanaf usb stick, sd kaart, etc.) aan je iCloud bibliotheek (ooit een keer gedaan via drag&drop op iCloud.com) worden dan ook automatisch terugblikken aangemaakt? Dat zou wel supergaaf zijn! Of moet je deze foto’s dan op een andere manier in je iCloud fotobibliotheek krijgen?
Nee dat moet gewoon gaan hoor, ik heb dat ooit eens met Apple Photo's op de mac gedaan.
Van alles de metadata goed gezet en toen geupload, is wel even een werkje maar ik heb er nu erg veel plezier van.

Enige wat toen heel irritant was zijn de oude foto's in "Recent" omdat ze recent geupload zijn, maar goed zodra je weer foto's begint te maken met je iDevices gaat dat vanzelf over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 17:11:

Verder doe ik als vele, dus alles in iCloud en dan met Synology Photos naar mijn NAS (die uiteraard niet aan het internet hangt).
Ik vraag me wel eens af op basis waarvan hij ze selecteert. Ik zie juist maar 2 of 3 dezelfde foto’s altijd voorbij komen. Dat zijn mooie foto’s, maar niet dat ik ze vaker heb geopend dan andere. Toch moet er iets slims in zitten. Ik krijg al sinds het begin altijd dezelfde foto te zien met iets van een opmerking “ochtendgloren” ofzoiets. En inderdaad, een wintersportfoto van een mooie ochtend. Maar als je het niet weet kon het ook een zonsondergang zijn en hij kan het ook niet uit de meta hebben gehaald, die is leeg.

[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 13-09-2022 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennisdn schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 17:14:
[...]

Wat ik doe is alles in de iCloud, maar wél een synology-backup. Een automation aangemaakt dat iOS eens in de 2 weken de syno-app opent omdat ie alleen synct als de app op achtergrond draait.
Ooh das wel een serieus goed idee, daar had ik nog niet aan gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennisdn schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 17:22:
[...]

Ik vraag me wel eens af op basis waarvan hij ze selecteert. Ik zie juist maar 2 of 3 dezelfde foto’s altijd voorbij komen. Dat zijn mooie foto’s, maar niet dat ik ze vaker heb geopend dan andere. Toch moet er iets slims in zitten. Ik krijg al sinds het begin altijd dezelfde foto te zien met iets van een opmerking “ochtendgloren” ofzoiets. En inderdaad, een wintersportfoto van een mooie ochtend. Maar als je het niet weet kon het ook een zonsondergang zijn en hij kan het ook niet uit de meta hebben gehaald, die is leeg.
Ja dat heb ik ook wel, ik zie voor 30% oude foto's en terugblikken van vakanties en "10 jaar terug" dingen etc.
En de andere 70% zijn recente foto's van mijn kleine 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Dennisdn schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 17:14:
[...]

Wel echt irritant dat ook alle verwijderde foto’s naar de syno gaan. Ik maak hele dag screenshots enzo die ik maar even nodig heb en delete. Die poppen dan in de syno allemaal weer op.
Bij mij wordt er alleen een backup gemaakt als de Synology Photos mobile app open op mijn iPhone. Dus eerst even snel scannen of er bagger tussen zit en dan pas openen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Donstil schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 17:23:
[...]
Ja dat heb ik ook wel, ik zie voor 30% oude foto's en terugblikken van vakanties en "10 jaar terug" dingen etc.
En de andere 70% zijn recente foto's van mijn kleine 8)7 .
Ik zou me voor kunnen stellen dat ze baby’s in het algoritme hebben gestopt, want die vinden we over het algemeen leuk. Net als mooie uitzicht foto’s als bij mij die “ochtendgloren”. Maar een willekeurige festivalfoto ofzo komt nooit voorbij.

En dat met die syno: ik heb hem op 2 weken gezet, vaker syncen is hier niet nodig, ik vertrouw iCloud wel. Heb soms alleen het idee dat Apple af en toe een deel van de aller oudste foto’s verwijderd én vanuit syno is het wat makkelijker schuiven naar onze algemene backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 17:29:
[...]

Bij mij wordt er alleen een backup gemaakt als de Synology Photos mobile app open op mijn iPhone. Dus eerst even snel scannen of er bagger tussen zit en dan pas openen.
Ik moet eens in de instellingen kijken, misschien heb ik iets verkeerd staan. Hier neemt ie alle verwijderde foto’s mee uit de recent-verwijderd map.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Donstil schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 17:18:
[...]

Nee dat moet gewoon gaan hoor, ik heb dat ooit eens met Apple Photo's op de mac gedaan.
Van alles de metadata goed gezet en toen geupload, is wel even een werkje maar ik heb er nu erg veel plezier van.

Enige wat toen heel irritant was zijn de oude foto's in "Recent" omdat ze recent geupload zijn, maar goed zodra je weer foto's begint te maken met je iDevices gaat dat vanzelf over.
Dat is goed om te horen! Om de een of andere reden had ik altijd het beeld dat terugblikken alleen gemaakt werden van foto’s genomen via je iPhone.

Gezien (ook) de andere reacties hou ik straks gewoon beide in de lucht (Synology Photos en icloud bibliotheek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantsjie
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 22:29
Misschien een vreemde vraag:
Updaten jullie iOS tijdens het opladen van jullie iPhone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:29
Daantsjie schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 17:34:
Tijdens updates leg ik altijd alles aan de oplader, inclusief Macbook, just in case :)

Probeerde eens een iPhone te updaten zonder oplader en dat ging maar net goed. Accu was niet meer goed waardoor de batterij indicator niet meer echt klopte.

[ Voor 21% gewijzigd door Erulezz op 13-09-2022 17:37 ]

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Biatch
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-07 09:53
Allemaal leuk en aardig al die nieuwe features. Maar iets simpels als je wekker volume instellen met een simpel schuifje is nog steeds teveel gevraagd 🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daantsjie schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 17:34:
Als in automatisch of terwijl ik hem zelf aansluit?

Want dat eerste doe ik niet, dan zit ik er allang handmatig op. Tweede doe ik eigenlijk ook niet als hij al op 50% is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:59
Weet iemand of ik al een tweakers account kan aanmaken met passkey?

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantsjie
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 22:29
Donstil schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 17:42:
[...]

Als in automatisch of terwijl ik hem zelf aansluit?

Want dat eerste doe ik niet, dan zit ik er allang handmatig op. Tweede doe ik eigenlijk ook niet als hij al op 50% is.
Ik doelde wanneer je hem aansluit.

Dus bij bijv 70% batterij update je iPhone terwijl hij niet aan de stroom zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Dennisdn schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 17:31:
[...]

Ik moet eens in de instellingen kijken, misschien heb ik iets verkeerd staan. Hier neemt ie alle verwijderde foto’s mee uit de recent-verwijderd map.
offtopic:
Net even extra gecheckt, maar ik zie echt geen recent verwijderde foto’s in Synology Photos verschijnen. Bijzonder dat dat bij jou wel het geval is. Schermafdrukken en andere meuk wil je inderdaad niet meer terug zien. Ook even bij de instellingen van de backup gekeken maar niet iets gevonden wat dit stuurt. Ik maak overigens gebruik van Synology Photos en niet Moments of Photo Station.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noslen
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 21:28
Wat een ontzettende flup update. Hoe kan je terug naar 15?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisZ88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15-09 14:41
noslen schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 17:53:
Ik open net dit topic omdat ik ervaringen wilde lezen en peilen of het verstandig was om over te gaan..

Dus vertel! Waarom is ie "flup"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danjan2411
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19:21
DennisZ88 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 17:57:
[...]

Ik open net dit topic omdat ik ervaringen wilde lezen en peilen of het verstandig was om over te gaan..

Ik vind IOS 16 echt top, mooie verbeteringen, en de iPhone draait supersmooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
danjan2411 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 17:59:
[...]

Ik vind IOS 16 echt top, mooie verbeteringen, en de iPhone draait supersmooth.
Mij is vooral opgevallen: het redesign van de Woning app en alles wat je kunt instellen op het lock screen. Verder zijn het meer kleinere dingen. Ik ga tzt wel rustig wat filmpjes hierover bekijken. Het voelt in ieder geval op mijn eenvoudige SE 2020 erg fijn aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:41
Het is inderdaad geen wereldschokkende update. Maar vertel eens, wat had je verwacht? Wat kan er nog beter aan IOS?

Wat ik waardeer aan IOS16:
  • FaceID op iPhone doet het nu ook in landscape. Dat is echt wel een verbetering als je bv in bed nog ffn een filmpje kijkt
  • Toch wel het lockscreen, het is even wennen en vogelen maar er zijn wel mooie opties.
  • Het kunnen locken van je 'hiffen' photos folder. Ik heb daar foto's van de identiteitsbewijzen in staan voor 't geval dat, daar heeft verder niemand iets mee nodig.
  • De verbeterde Home app. Dat was toch altijd een beetje behelpen met die losse ruimtes, nu is het veel beter bruikbaar.
Verder zijn er nog wat kleinere dingen zoals verbeteringen aan Notities en Reminders. Er zijn ook verbeteringen aan de Wallet om bv je ID erin op te slaan, maar dit werkt vooralsnog alleen in de VS. En Maps is wat verbeterd waardoor je nu handiger een tussenstop kunt inplannen. Ik ben er wel blij mee, maar het is niet een superbijzondere update. Gelukkig gaat er ook niks kapot, totnutoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noslen
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 21:28
DennisZ88 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 17:57:
[...]

Weergave van meldingen en het slotscherm is helemaal veranderd. Wat hebben ze nu weer gedaan zeg. Gelukkig kan ik nog terug, waarvoor dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor mij zijn het in willekeurige volgorde.

- Lockscreen (niet perse de widgets. Maar wel elke unlock een andere foto)
- iMessage berichten aanpassen/verwijderen
- Nieuwe woning app.
- Foto app verbeteringen.

Misschien allemaal niet wereld schokkend maar dat moeten we ook niet verwachten bij de 16e versie van een os.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monsieurpinot
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 11:24
Ik krijg de optie voor updaten maar niet (iPhone X met nu iOS 15.7). Zijn er meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
noslen schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 17:53:
IPSW downloaden en via iTunes / Finder downgraden middels DFU mode. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoniemand
  • Registratie: November 2012
Donstil schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 18:35:
Voor mij zijn het in willekeurige volgorde.

- Lockscreen (niet perse de widgets. Maar wel elke unlock een andere foto)
Ja, ik ben benieuwd wanneer mijn fotobibliotheek is verwerkt dat ik die - hopelijk makkelijker - kan configureren. Handmatig instellen en worstelen door de foto's heb ik me nog niet toe kunnen zetten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:28

Mfpower

In dubio

X-GeaR schreef op maandag 12 september 2022 @ 21:16:
Is de Apple nieuws widget bij jullie ook verdwenen?
Bij mij wel en geen idee hoe m terug te krijgen
Sinds vandaag kan ik m weer toevoegen

[ Voor 9% gewijzigd door Mfpower op 13-09-2022 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniemand schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 19:09:
[...]

Ja, ik ben benieuwd wanneer mijn fotobibliotheek is verwerkt dat ik die - hopelijk makkelijker - kan configureren. Handmatig instellen en worstelen door de foto's heb ik me nog niet toe kunnen zetten :+
Ik ben wel redelijk braaf met het geven van hartjes aan mijn beste foto’s. Dus daar heb ik er een paar van gekozen, scheelde weer zoeken.

Wel allemaal zwart wit, dat vond ik het fraaist gaan met de widgets enz.

Bijvoorbeeld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j2YUNzbUOUzt1tPTQc4B1ZRNvsY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/zTouVl6rtvIHxZCSOks9MUOS.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g1xgDombV30Rm3DXIkjNsRO8iBw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/aHSzCxVM6jdlYCAJPUtDuLpQ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BHgWKadGzXd7ftmsSCEie7eL72Q=/x800/filters:strip_exif()/f/image/E8GWupm6KtgxwFvQ5Oowc3AR.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VV7MB32MLuK-0Qr2NFta3cOQNPg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/HqbExhaWtAgHFolQCVGKp07l.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 55% gewijzigd door Donstil op 13-09-2022 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushalte
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:27
Mars18 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 07:35:
[...]
Hier ook niet mogelijk bij een Iphone XR hoe kan dat?
Schijnt niet mogelijk te zijn bij iPhones met een lagere resolutie, oftewel de wat oudere of goedkopere iPhones.

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knoezelbos
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:32
Waarom zie ik in de home app geen favoriete scènes meer? Nu zie ik alleen een lijstje waar ik van links naar rechts moet scrollen ipv dat het mooi gegroepeerd staat in het scherm. Kan dat ook niet aanpassen

Zo is het op mijn iPad (iOS 15)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LaFOgY2j0QJf_p8Y1PInj5RuBsE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zAXgx7Zq13xNvRwmfaPQqqhq.jpg?f=fotoalbum_large

En zo nu op mijn iPhone (iOS 16)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q35-jvKBhoiyFCVB2GvmkS4E6Tk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/33muQBMdPwRZquK0HoWd6NOG.jpg?f=fotoalbum_large

Why….. 8)7

[ Voor 75% gewijzigd door Knoezelbos op 13-09-2022 19:55 ]

Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods pro| Synology DS220+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Heb een iPhone 11 Pro Max en gisteren iOS 16 final geinstalleerd. Dat werkt allemaal prima.

Echter vandaag toevallig ook een nieuwe Airtag binnengekregen uit de winkel maar heb er helaas problemen mee.

Bij het installeren werd hij gevonden en leek gewoon te werken. Toen ik later ging kijken in Find My staat hij er niet bij.

Als je de AirTag batterij reset dan lukt het af en toe om opnieuw te installeren maar hij blijft onzichtbaar in Find My.

Heb telefoon gereboot, iCloud uit- en ingelogd. Niks werkt.

Op internet kan ik nog niet echt iets vinden icm de iOS 16 final. En in dit topic ook niet iets echt vergelijkbaars.

iOS 16 Bug :? Iemand wellicht ideëen, ervaringen?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:26
Jammer dat die homescreen widgets niet in kleur zijn.
Het batterijen balkje zou een stuk duidelijker zijn als t bv groen was

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/3hjRhsP/912-A4-B01-4001-4579-B754-559934-BF9884.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
deBennie schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 19:56:

[Afbeelding]
Maar dan wordt het weer zo’n kermis als je niet uitkijkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
  • Laatst online: 15-09 13:07
Wellicht al eerder gevraagd maar hoe kan ik de batterij % op m'n lockscreen krijgen? Krijg alleen die van m'n Apple Watch te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

deBennie schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 19:56:

[Afbeelding]
Zoals dit?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vZMx19PGw_KIEcFT4mVbq7-NzMU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/UakCt66mqaYaYCmn8aHlAeEj.png?f=fotoalbum_large

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Knoezelbos schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 19:48:
Waarom zie ik in de home app geen favoriete scènes meer? Nu zie ik alleen een lijstje waar ik van links naar rechts moet scrollen ipv dat het mooi gegroepeerd staat in het scherm. Kan dat ook niet aanpassen

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Why….. 8)7
Ik heb vanaf de aller eerste beta gehoopt dat het een bug was, maar dan was het er nu al wel uit geweest.

Op iPhone al irritant, maar persoonlijk baal ik er nog harder van op de iPad die aan de muur hangt voor dedicated Homekit.

[ Voor 5% gewijzigd door Dennisdn op 13-09-2022 20:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

superbassie schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 20:04:
Wellicht al eerder gevraagd maar hoe kan ik de batterij % op m'n lockscreen krijgen? Krijg alleen die van m'n Apple Watch te zien...
Als je je Lock Screen aanpast en op de batterij widget tikt kun je het device kiezen als je automatic uitzet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wLf0hDO7-fY1fB4m5yXiGNcS8hc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oiqtRXMq18PTHxj7TL8KJcZh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Misschien zie ik het over het hoofd (vertel me in dat geval graag hoe het moet), maar mijn usecase voor Focus lijkt helaas niet ondersteund. Zou graag alleen mijn werkagenda zichtbaar hebben tijdens werk en anders niet. Kan hem wel toevoegen als filter aan de werk focus, maar dan moet ik hem ook standaard aanzetten in de Calendar app, en dat wil ik niet.

Het zou misschien wel kunnen door dan buiten werk ook altijd een focus aan te hebben, maar daar lijkt ook weer geen optie voor… en heb geen zin om elke dag handmatig een focus aan te gaan zetten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Chris7 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 20:10:
Misschien zie ik het over het hoofd (vertel me in dat geval graag hoe het moet), maar mijn usecase voor Focus lijkt helaas niet ondersteund. Zou graag alleen mijn werkagenda zichtbaar hebben tijdens werk en anders niet. Kan hem wel toevoegen als filter aan de werk focus, maar dan moet ik hem ook standaard aanzetten in de Calendar app, en dat wil ik niet.

Het zou misschien wel kunnen door dan buiten werk ook altijd een focus aan te hebben, maar daar lijkt ook weer geen optie voor… en heb geen zin om elke dag handmatig een focus aan te gaan zetten :/
Klopt. Dat kan helaas niet. Een e-mailaccount kun je ook enkel “muten” met een filter binnen een Focus. Ik zou ook graag willen zien dat je een bepaald mailaccount helemaal kunt uitschakelen tussen bepaalde tijden / dagen. Dat je bijvoorbeeld in het weekend je werk e-mail niet ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Chris7 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 20:10:

Dat is best wel een faal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:18
Batterij verbruik is echt wel een stuk beter merk ik op mijn 12 pro max, heel de dag wel gebruikt om te bellen etc nog 37% over

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-06 17:10
Hoe krijg je dit voor elkaar? Ik zie een grote plaat van de podcast op mijn lockscreen als ik aan het luisteren ben..

Ben al ff aan zoeken maar jouw weergave is een stuk fraaier. Ik ben mijn achtergrond gewoon kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KorteGebruiker
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Citroentaart schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 20:20:
[...]

Hoe krijg je dit voor elkaar? Ik zie een grote plaat van de podcast op mijn lockscreen als ik aan het luisteren ben..

Ben al ff aan zoeken maar jouw weergave is een stuk fraaier. Ik ben mijn achtergrond gewoon kwijt.
Als je tikt op de foto, wordt ie kleiner :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deBennie
Nee, da's lelijk ;)

Gewoon zoals dit:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/9NS2TtM/0-EA130-F0-4-DBE-4947-8435-CE12-B5783-EB4.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Citroentaart
KorteGebruiker schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 20:27:
[...]

Als je tikt op de foto, wordt ie kleiner :)
Wow! Thanks.. ik was er dus echt lang na aan het zoeken… me hele instellingen door.. 🙈🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Bushalte schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 19:45:
[...]

Schijnt niet mogelijk te zijn bij iPhones met een lagere resolutie, oftewel de wat oudere of goedkopere iPhones.
Mijn budget iPhone (SE 2020) heeft deze optie wel. Ik vind het percentage erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Formula one
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07-02 18:11
Help!!!! schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 19:53:
Heb een iPhone 11 Pro Max en gisteren iOS 16 final geinstalleerd. Dat werkt allemaal prima.

Echter vandaag toevallig ook een nieuwe Airtag binnengekregen uit de winkel maar heb er helaas problemen mee.

Bij het installeren werd hij gevonden en leek gewoon te werken. Toen ik later ging kijken in Find My staat hij er niet bij.

Als je de AirTag batterij reset dan lukt het af en toe om opnieuw te installeren maar hij blijft onzichtbaar in Find My.

Heb telefoon gereboot, iCloud uit- en ingelogd. Niks werkt.

Op internet kan ik nog niet echt iets vinden icm de iOS 16 final. En in dit topic ook niet iets echt vergelijkbaars.

iOS 16 Bug :? Iemand wellicht ideëen, ervaringen?
Kijk je wel bij objecten onderaan in het scherm,AirTag staat namelijk niet bij apparaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superbassie
  • Laatst online: 15-09 13:07
Mog schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 20:09:
[...]

Als je je Lock Screen aanpast en op de batterij widget tikt kun je het device kiezen als je automatic uitzet.

[Afbeelding]
Thanks! Heb ze nu naast elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Dat is inderdaad mooier. Maar dat kan niet. Misschien als je in je achtergrond de rondjes achter de batterij inbakt. Zullen vast creatieve dingen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Nee ik snap dat t niet kan, zou mooi zijn geweest als ze die mogelijkheid hadden gegeven, net als bij de watch

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 00:29
Poei. Best een oké update. Qua achtergronden mis ik wel het een en ander.

- Ik mis de standaard achtergronden zoals deze in iOS 15. Daar zaten wel een paar mooie tussen (zijn los te downloaden, I know)
- ik mis het Parallax effect op de achtergronden. Dit vond ik juist een toffe toevoeging en mis ik stiekem wel een beetje. Ook dat de achtergrond automatisch veranderd als je naar Dark mode gaat…

Hopelijk komt dit weer terug.

Verder prima update. Normaal valt het met achtergronden niet zo op, maar omdat het nu meer aan te passen is, merk je het pas.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anoniemand
  • Registratie: November 2012
Donstil schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 19:24:
[...]

Ik ben wel redelijk braaf met het geven van hartjes aan mijn beste foto’s. Dus daar heb ik er een paar van gekozen, scheelde weer zoeken.

Wel allemaal zwart wit, dat vond ik het fraaist gaan met de widgets enz.
Oh duh, die komen natuurlijk in album favorieten. Dat gebruik ik niet vaak genoeg. Ondanks de 35 foto's die erin staan :+ iig al een mini selectie kunnen maken. Zwart-wit lijkt idd wel slim eens even aanzien. Bedankt voor de tips in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Formula one schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 20:48:
[...]

Kijk je wel bij objecten onderaan in het scherm,AirTag staat namelijk niet bij apparaten
Thx, het ziet er zo uit bij mij:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p0o9tBQ5iuADe2AzpJgOcDbk8bo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pqiDn1iLPuOOvWtuF5PZastD.png?f=fotoalbum_large

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03:48
hk12nl schreef op maandag 6 juni 2022 @ 22:00:
[...]

Cool. Ben benieuwd welke dit zijn.
<knip>

[ Voor 6% gewijzigd door stormfly op 13-09-2022 21:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Formula one
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07-02 18:11
Moet je via de find my app kijken

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GQMpAMMV0AKCAvShsKC-Zr2r_60=/x800/filters:strip_exif()/f/image/WS7FckMuytF4UA8xxLEw1sFQ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BjornVH
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:36
Formula one schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 20:48:
[...]

Je moet de Find My applicatie gebruiken, dan tabblad Objecten vanonder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lex
Rivanov schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 20:11:
[...]

Klopt. Dat kan helaas niet. Een e-mailaccount kun je ook enkel “muten” met een filter binnen een Focus. Ik zou ook graag willen zien dat je een bepaald mailaccount helemaal kunt uitschakelen tussen bepaalde tijden / dagen. Dat je bijvoorbeeld in het weekend je werk e-mail niet ziet.
Je zou daar toch een aangepast focus profiel met enkel een werk-inbox mail-filter voor kunnen ‘misbruiken’? Die vervolgens wekelijks in het weekend automatisch aan laten gaan. Verder dat focus profiel inrichten zonder overige beperkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
B-lex schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 21:34:
[...]

Je zou daar toch een aangepast focus profiel met enkel een werk-inbox mail-filter voor kunnen ‘misbruiken’? Die vervolgens wekelijks in het weekend automatisch aan laten gaan. Verder dat focus profiel inrichten zonder overige beperkingen.
Nee, want die mute enkel de notificaties (die ik overigens überhaupt niet aan heb staan, want gebruik geen Push). Als je de Mail app opent, dan zie je alsnog dat mailaccount.
Het mooiste zou zijn, als het mail account dan ook helemaal uitgeschakeld is zodat je die ook niet ziet.

[ Voor 6% gewijzigd door Rivanov op 13-09-2022 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

BjornVH schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 21:22:
[...]

Je moet de Find My applicatie gebruiken, dan tabblad Objecten vanonder
Veel dank d:)b Gevonden, het werkt nu :) :

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lex
Rivanov schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 21:35:
[...]

Nee, want die mute enkel de notificaties (die ik overigens überhaupt niet aan heb staan, want gebruik geen Push). Als je de Mail app opent, dan zie je alsnog dat mailaccount.
Het mooiste zou zijn, als het mail account dan ook helemaal uitgeschakeld is zodat je die ook niet ziet.
Fair enough, maar geen notificaties lijkt mij persoonlijk al top in de situatie dat je werk/privé op 1 toestel doet.

Hier om die reden ook 2 iPhones. De zakelijke telefoon zit buiten werktijd op een alles blokkerende niet storen focus in de werktas in de gang (anders hoor ik hem alsnog trillen). :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:46

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
B-lex schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 21:47:
[...]

Fair enough, maar geen notificaties lijkt mij persoonlijk al top in de situatie dat je werk/privé op 1 toestel doet.

Hier om die reden ook 2 iPhones. De zakelijke telefoon zit buiten werktijd op een alles blokkerende niet storen focus in de werktas in de gang (anders hoor ik hem alsnog trillen). :+
Met dualism zet je de zakelijke lijn met 1 druk op de knop uit. Nouja, vanuit de shortcut-widget in 2 drukken op de knop. De rest is met focus enzo te regelen. Daarvoor hoef je geen 2 toestellen meer aan te houden. Gedoe, ik heb het ook 15 jaar gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisZ88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15-09 14:41
Knoezelbos schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 19:48:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Why….. 8)7
Off topic maar waren dit scènes icm Philips Hue? Wij hebben dat sinds een Hue update nooit meer zo fijn werkend gekregen icm widget :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Rivanov schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 20:11:
[...]

Exact! Extra gek dat bij het instellen van het kalender filter er letterlijk staat “for example, have a calendar that turns on only while working”. Ik was niet zeker of ik het nou verkeerd deed of dat het gewoon niet zo werkt. Hoop dat ze dit gedrag nog toe gaan voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:22

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Mij irriteert dat ‘zoek’ knopje midden onder. Kun je dat uitschakelen zodat je weer gewoon makkelijk door je pagina’s kunt scrollen?
Ik kan het nergens vinden… 🤷‍♂️

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knoezelbos
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:32
DennisZ88 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 21:53:
[...]

Off topic maar waren dit scènes icm Philips Hue? Wij hebben dat sinds een Hue update nooit meer zo fijn werkend gekregen icm widget :(
Ja zijn hue scenes. Gebruik het echt al 5 jaar zo. Scènes zijn ook nooit veranderd want goed afgesteld en niets anders nodig.

Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods pro| Synology DS220+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:55
Hippe Lip schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 22:15:
Mij irriteert dat ‘zoek’ knopje midden onder. Kun je dat uitschakelen zodat je weer gewoon makkelijk door je pagina’s kunt scrollen?
Ja dat kan. Bij: instellingen / beginscherm

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Instellingen > Beginscherm > onderste knopje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Citroentaart
Ik mis de darkmode wallpapers ook wel.. wel jammer dat die niet meer automatisch aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Als je had gezocht op search in dit optic, dan had je het gevonden.
Mog schreef op maandag 12 september 2022 @ 20:56:
Settings > Home Screen > Search > Show on Home Screen > Off

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:22

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Mog schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 22:19:
[...]

Als je had gezocht op search in dit optic, dan had je het gevonden.

[...]
Die post had ik wel gevonden, maar op de een of andere manier kon ik het toch niet vinden bij de instellingen. Het lijkt wel alsof het er eerst niet stond. 8)7

Hoe dan ook: ik heb het nu (weer) uitgeschakeld. Dank voor de hulp! :)

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Prevent the side button from accidentally ending your phone calls

The side/power button on the side of your iPhone allows you to quickly sleep and wake up your device, but if you accidentally hit it during a phone call, you’ll prematurely end your call. If that’s something you’ve encountered in the past, iOS 16 finally allows you to prevent that from happening.

In Settings, go to Accessibility > Touch and toggle off Lock to End Call to prevent the side button from ending your calls. If you do hit the side button accidentally, your screen will go to sleep, but you’ll stay on your phone call, uninterrupted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-09 16:26

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Vaag dat Apple geen info geeft waarom Face ID in landscape niet op een 12 of lager werkt.

HomePod mini had hier overigens ook een update naar 16. Kwam er toevallig achter toen ik m’n lampen via Siri wilde aan zetten.

XBL: MRE Inc

Pagina: 1 ... 19 ... 41 Laatste

Let op:
Discussies over iPadOS mogen in [iPadOS 16 beta] - Ervaringen & Discussie.

iOS betas zijn beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program of het Apple Beta Sofware Program. Vragen om of helpen met het verkrijgen van de iOS betas op elke ander manier is dan ook niet toegestaan. Zie ook het algemeen beleid.

Ben je benieuwd of jouw favoriete app goed werkt op een iOS beta? Dan is deze Google Sheet een goed startpunt. Staat jouw favoriete app er niet bij maar ben je intussen wel een ervaring rijker? Dan kan je die ervaring delen via het App Compatibility Form