Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40
Voor een bedrijf dat zo begaan is met ovuleren en aanverwante zaken begrijp ik niet dat het in de medicijn-app niet mogelijk is om stop weken in te voeren (en om medicijnen te verwijderen i.p.v. te archiveren) :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L6SxGuZn2WOQhLguO-QxdNd_oJg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iav7FegoqBvXMYDBtWGzpx4V.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 47% gewijzigd door robcoenen op 13-09-2022 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:57
Yakumos schreef op maandag 12 september 2022 @ 23:01:
Vind de nieuwe lock screen opties wel… underwhelming.

Als je de wereld klok instelt, kan je dan ook ergens andere locaties kiezen dan Cupertino, Tokyo en Sydney? 2 van de 3 ervan interessen me namelijk bijzonder weinig..
Vind het ook erg vaag dat je maar een rij van mini widgets kan hebben, die eigenlijk niets anders zijn "complications" in WatchOS, maar in WatchOS kun je er maximaal 8 kwijt.

Als je de third party widgets niet ziet, heb je ws apps geupdate na installatie van iOS 16. Herinstalleren helpt ook.

Ik had als ik Apple was ook een optie gemaakt om notifications "old-school" van boven naar beneden te tonen.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:14
Waarom blijft mijn lockscreen zwart?

Heb voor verschillende situaties zgn. focusmodes aangemaakt.
Voor "werk" kies ik voor de wereldbol als lockscreen, maar wat ik ook probeer het lockscreen blijft zwart beeld tonen. Widgets zijn wel gewoon zichtbaar zoals ingesteld.

Heb al een paar instellingen geprobeerd te wijzigen, maar niets lijkt te werken....

Wat doe ik verkeerd?

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:08
Eric H schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 07:49:
Waarom blijft mijn lockscreen zwart?

Heb voor verschillende situaties zgn. focusmodes aangemaakt.
Voor "werk" kies ik voor de wereldbol als lockscreen, maar wat ik ook probeer het lockscreen blijft zwart beeld tonen. Widgets zijn wel gewoon zichtbaar zoals ingesteld.

Heb al een paar instellingen geprobeerd te wijzigen, maar niets lijkt te werken....

Wat doe ik verkeerd?
Al een herstart van de iPhone gedaan?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eric H
Rivanov schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 07:50:
[...]

Al een herstart van de iPhone gedaan?
Meerdere, maar ik denk dat ik het al gevonden heb.
In de focus kun je bij de "meldingsopties" aangeven of je het toegangsscherm wilt dimmen tijdens de focus.

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
PSA: Haptic Feedback kun je weer aanzetten voor je toetsenbord.
  • Settings
  • Sound
  • Keyboard Feedback
  • Haptic

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:01
Ik dacht dat Maps een update zou krijgen en dat we eindelijk fietsroutes zouden krijgen maar dat komt dus waarschijnlijk later.

Verder is de upgrade meh, Lock Screen is wel heel erg beperkt. Ik had graag een uitgebreid agenda widget naast een uitgebreide weer widget willen hebben maar dat past dan weer niet, why :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-09 23:47
Ik gebruik mijn iPhone maar vrij beperkt voor het werk, gisteravond toch nog gelijk de update naar iOS 16 gedaan. Waar ik eigenlijk het meest verbaasd over ben is dat volgens mij het gros van de wijzingen in apps zit. De exacte wijzigingen ken ik allemaal niet, maar in ieder geval in de volgens apps zitten wijzigingen: Fotobibliotheek, Maps, Berichten, Mail, Safari, Apple wallet en waarschijnlijk nog andere apps.

Ik begrijp niet dat dat allemaal in de release van een iOS zit en niet gewoon via de App Store geüpdatet kan worden. Het zou voor zowel Apple zelf als voor de gebruikers veel wenselijker zijn wanneer alle apps los van het besturingssysteem geüpdatet kunnen worden.
  • Gebruikers hoeven dan alleen te updaten wat ze ook daadwerkelijk gebruiken.
  • Apple kan wijzigingen in apps sneller naar de gebruikers brengen.
  • Bij een bug in een app hoeft niet heel iOS geüpdatet te worden.
Wat mij betreft zou daar de grootste vooruitgang zitten die Apple kan gaan boeken in een volgende update van iOS. Het besturingssysteem en de apps los van elkaar kunnen updaten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
Miki schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 08:01:
Ik dacht dat Maps een update zou krijgen en dat we eindelijk fietsroutes zouden krijgen maar dat komt dus waarschijnlijk later.

Verder is de upgrade meh, Lock Screen is wel heel erg beperkt. Ik had graag een uitgebreid agenda widget naast een uitgebreide weer widget willen hebben maar dat past dan weer niet, why :/
Ja, dat komt later. Benelux zit op dit moment zelfs nog niet in preview.
Hier kun je daar alles over "volgen".

https://www.justinobeirne.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:50

ddZ

PhilipsFan schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 02:37:
[...]

Het kan wel, maar via een omweg. Je moet eigenlijk het wallpaper voor de lockscreen en voor de homescreen als een 'pair' zien, waarvan je de homescreen nog apart kunt aanpassen.

Als je de oude geanimeerde achtergrond op je homescreen wil, kan dat alleen als je 'm ook kiest op je lockscreen, je kunt 'm niet apart kiezen. Dus: nieuw lockscreen maken, oude achtergrond kiezen bij 'collections', opslaan voor beide screens. De 'normale' niet geanimeerde backgrounds zijn er inderdaad niet meer. Maar die zou je wel weer als foto kunnen toevoegen.

Ik ben er eigenlijk wel over te spreken. Ik hou er inderdaad ook niet van als er dingen verdwijnen, maar ik vind de optie om de achtergrond gewoon een effen kleur te maken wel prettig, dat heb ik al gemist sinds mijn eerste iPhone (de 4). Ik zat altijd te kloten met foto's in de gewenste kleur.
Dank je wel. Wat er ook uitgesloopt lijkt te zijn, is de wallpaper swap bij donkere modus. Maar dat valt geheid te tackelen via Opdrachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 14-09 22:20
Audiowaste schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 08:06:

Ik begrijp niet dat dat allemaal in de release van een iOS zit en niet gewoon via de App Store geüpdatet kan worden.
Ik vermoed omdat dit(deels) software is die meer verweven zit in IOS en het hier niet gaat om een app die in een sandbox zit zoals die in de AppStore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qoine
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21:32
KorteGebruiker schreef op maandag 12 september 2022 @ 23:02:
[...]

instellingen > notificaties kan je de instellingen op de oude manier instellen :)
Ik kan daar wel kiezen tussen stacked en list maar de notificaties blijven alleen van onderen komen bij mij. Weet je of dat aangepast kan worden of is dat gewoon vette pech?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Qoine schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 08:22:
[...]

Ik kan daar wel kiezen tussen stacked en list maar de notificaties blijven alleen van onderen komen bij mij. Weet je of dat aangepast kan worden of is dat gewoon vette pech?
Nee, blijven gewoon onderaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qoine
Rivanov schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 08:24:
[...]

Nee, blijven gewoon onderaan.
Daar was ik al bang voor. -O- Bizar slecht design, maar bedankt voor je antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:52
Met opdrachten probeer ik de lockscreen-achtergronden te veranderen op basis van tijd. 'Achtergrond wijzigen' is een actie die opdrachten ondersteunt, alleen kan ik geen achtergrond als variabele kiezen. Doe ik iets fout?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c5AgK0RnYr_io0cAxW_owlAF7kY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/URJPWkYUWGXxTIHQyizRClCP.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSD00
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 17:07
Qoine schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 08:25:
[...]

Daar was ik al bang voor. -O- Bizar slecht design, maar bedankt voor je antwoord!
Ik gaf een dubbel antwoord, verwijderd.

[ Voor 32% gewijzigd door JSD00 op 13-09-2022 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:00
Door de wijziging in het lockscreen lijkt mijn IPhone nu meer op een Android toestel :S

Ik hou het gewoon bij alleen de klok :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Qoine schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 08:25:
[...]

Slecht? Goed juist. Altijd binnen het bereik van mijn duim. En mooi de focus op de tijd en widgets.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qoine
Mog schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 09:00:
[...]

Slecht? Goed juist. Altijd binnen het bereik van mijn duim. En mooi de focus op de tijd en widgets.
Het was geen enorme uitdaging geweest om beide opties aan te bieden in dit geval. Als er nu een bericht binnenkomt heb ik bovenaan de klok, dan een hoop niks en dan onderaan een notificatie, als het er meerdere zijn moet ik daarop klikken en gaan ze daarna naar boven, weinig intuïtief. Als je scherm vol staat met widgets kunnen ze inderdaad naar beneden, maar met een leeg lockscreen is het logischer om de notificaties meteen onder de tijd te laten beginnen. (En dat is waar mijn duim ook zit, maar dat kan inderdaad voor iedereen anders zijn.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Qoine schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 09:04:
[...]

Het was geen enorme uitdaging geweest om beide opties aan te bieden in dit geval. Als er nu een bericht binnenkomt heb ik bovenaan de klok, dan een hoop niks en dan onderaan een notificatie, als het er meerdere zijn moet ik daarop klikken en gaan ze daarna naar boven, weinig intuïtief. Als je scherm vol staat met widgets kunnen ze inderdaad naar beneden, maar met een leeg lockscreen is het logischer om de notificaties meteen onder de tijd te laten beginnen. (En dat is waar mijn duim ook zit, maar dat kan inderdaad voor iedereen anders zijn.)
Gewoon een kwestie van wennen, verandering kan lastig zijn. Over 2 weken weet je niet beter meer. :+

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Hebben mensen met Vodafone ook elke keer wanneer je iOS update (dus nu ook weer naar 16.0) "we zien dat je toestel niet gebruiksklaar is voor internet" :?

Ik heb een eSim en alles staat goed (conform howto VF), maar die melding komt elke keer als ik update. Bij settings staan ook nergers carrier updates klaar AFAIK.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-09 16:12

DaveFlash

Here's to the crazy ones

dat is best bizar, opeens unlockt me mac weer met apple watch, dat heeft bijna een jaar niet gewerkt, wat ik ook deed om het te resetten, kwam maar niet terug bij monterey en watchos 8.x.x., nu met watchOS 9 en 12.6 werkt het weer als vanouds...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:52

RnB

Iemand al ervaring met de iCloud Shared Library?

Bij het accepteren van de uitnodiging, krijg ik continu de volgende melding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MyCn7MaJxA6-YJ1yb-4r45QAmMk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AzjVUBNsv2IvUjpCtwV0hdSL.jpg?f=fotoalbum_large

Her en der lees ik dat de feature niet beschikbaar zou zijn in de huidige build, maar ik zie de optie toch echt staan in de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
RnB schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 09:27:

[Afbeelding]

Her en der lees ik dat de feature niet beschikbaar zou zijn in de huidige build, maar ik zie de optie toch echt staan in de instellingen.
Wellicht te druk op de servers momenteel?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:17
ZiSE schreef op maandag 12 september 2022 @ 22:14:
[...]

Dat heeft bij mij niet gewerkt - een reinstall van de app (en daarna eenmalig openen) wel.
Mocht je geen third party widgets zien op je lockscreen dan kun je proberen ze te offloaden (settings - General - iPhone storage). Daar de app zoeken in de lijst waarvan je weet dat ze widgets supporten; en dan 'Offload App' klikken. App wordt verwijderd met behoud van settings - daar kun je de app weer terug zetten (zelfde menu). Dit werkt voor mij - tip van macromors forum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 20:45
JB schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 09:10:
Hebben mensen met Vodafone ook elke keer wanneer je iOS update (dus nu ook weer naar 16.0) "we zien dat je toestel niet gebruiksklaar is voor internet" :?

Ik heb een eSim en alles staat goed (conform howto VF), maar die melding komt elke keer als ik update. Bij settings staan ook nergers carrier updates klaar AFAIK.
Jup heb ik ook. Geen idee waarom, want alles werkt gewoon.

Ik heb net m’n wallpaper veranderd om die leuke nieuwe opties te bekijken. Leuk, maar nu ben ik dus m’n two tone wallpaper kwijt. De hele optie om een achtergrond te matchen aan licht of donker lijkt eruit gesloopt? Klopt dat? Dat zou echt zonde zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eric H

Had ik voorheen ook iedere keer na een reboot.
Maar juist nu heb ik de melding niet gekregen.

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Laatst online: 17:59
Ik zit te kijken naar dat passkey maar krijg het niet werkend. Heeft iemand dit aan de praat gekregen?

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:41

Ik heb deze melding regelmatig (na bv een reboot) en had 'm gister ook na de update. Heel verwarrend, want er is niks aan de hand, alles werkt normaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov

Krijg die melding ook regelmatig (fysieke SIM). Negeer die altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:06

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

snaggyheadshot schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 08:29:
Met opdrachten probeer ik de lockscreen-achtergronden te veranderen op basis van tijd. 'Achtergrond wijzigen' is een actie die opdrachten ondersteunt, alleen kan ik geen achtergrond als variabele kiezen. Doe ik iets fout?

[Afbeelding]
Je doet niets fout, je mist een stap. Je zegt het al precies goed: je kunt geen variabele kiezen, want die heb je nergens gedefinieerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ozqDyo3a69nFE7yW_IJuBAgjfPc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/SxfYShucbX6aF7ASS8CrEQT4.png?f=fotoalbum_large

Zo heb ik er enkelen geconfigureerd (op basis van X tijd voor/na opkomen en ondergaan van de zon). Werkt prima. Je moet dus eerst de foto definiteren door middel van een zoekopdracht. Dan stel je 'm pas in als achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlmarvin
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-07 17:56
RnB schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 09:27:

[Afbeelding]

Vreemd, ik heb meermaals gelezen dat die functie pas op een later moment toegevoegd zou worden... Wellicht ligt daar ook het probleem?

Edit: Ik zie nu pas de tekst onder je afbeelding. Waar vind je de optie? Ik kan hem zelf niet vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door nlmarvin op 13-09-2022 10:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:05
Ben ik de enige die geen afbeeldingen meer uit de mail op kan slaan op zijn filmrol? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Die melding krijg ik heel vaak volledig at random, ook buiten updates om. En altijd doet internet het gewoon, dus ik negeer ze volledig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

amphora

Websites & Fotografie

Heb dit ooit een keer aan Vodafone support gevraagd via de chat. Bekende bug waar ze geen oplossing voor hebben en kreeg ook niet echt de indruk dat ze dit willen oplossen.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

Drardollan schreef op maandag 12 september 2022 @ 21:16:
Ik kan het lettertype van de klok op het lockscreen niet aanpassen. Wel als ik een nieuwe achtergrond toevoeg, maar niet in mijn huidige helaas.
Nieuwe achtergrond maken, dan zelfde foto kiezen en dan kan je wel widgets toevoegen en de klok aanpassen. Had precies hetzelfde, je eigen oude achtergrond staat het niet toe, maar als je een nieuwe maakt, met dezelfde afbeelding, lukt het wel.

Geen last van. Heb ook een eSIM van Vodafone en een fysieke SIM van KPN (zakelijk). Misschien dat dat het probleem omzeilt? (iPhone 11 Pro Max)

[ Voor 36% gewijzigd door thunder8 op 13-09-2022 10:26 ]

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:18
Ik heb een wazige bug volgens mij, als ik een focus gebruik, en welke achtergrond ik ook kies als lock screen hij blijft gewoon het zwarte default geven met alleen de tijd.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
PhilipsFan schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 09:53:
[...]

Ik heb deze melding regelmatig (na bv een reboot) en had 'm gister ook na de update. Heel verwarrend, want er is niks aan de hand, alles werkt normaal.
Krijg dit at random, dit hangt bij mi samen met het wegvallen van 5G en het geen internet hebben op 4G, reboot verhelpt dit dan. Vodafone is op de hoogte van de bug en het slechte internet op 4/5G, advies is andere telefoon gebruiken, ze willen het dus niet op lossen. Voor mij een reden om na 1 jaar Vodafone snel weer terug te gaan naar KPN.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
SpoekGTi schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 10:27:
Ik heb een wazige bug volgens mij, als ik een focus gebruik, en welke achtergrond ik ook kies als lock screen hij blijft gewoon het zwarte default geven met alleen de tijd.
Daar zit ik net naar te kijken, bij lukt dat ook niet. Ik wilde een random foto op de achtergrond hebben maar die blijft dus zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

nlmarvin schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 10:01:
[...]

Vreemd, ik heb meermaals gelezen dat die functie pas op een later moment toegevoegd zou worden... Wellicht ligt daar ook het probleem?

Edit: Ik zie nu pas de tekst onder je afbeelding. Waar vind je de optie? Ik kan hem zelf niet vinden.
Ja, misschien ligt het daar inderdaad aan.
Wel gek dat die optie bij ons beschikbaar is. Settings > Photos > Shared Library:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XWbG62OlOZVXJiURv3ViA9EHGtI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5FCJgsGCwIfkdajwspmkOarX.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RfZd3isA6M5Aymm9lqGUmZf_dFk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zGYAja7DoVhW3n4anz39TULY.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 00:04
Veel issues gister avond gehad die (zo te zien) bijna allemaal zichzelf hebben opgelost vannacht.

Delen werkte niet naar 3rd party apps, locken van het toestel had een overduidelijke vertraging, 3rd party apps waren traag met opstarten, suggesties tijdens typen waren wit (nu niet meer) en mijn Muziek app bleef crashen.

Wat er wel over is dat ik nog steeds geen 3rd party widgets zie (Gmail heeft blijkbaar eentje), app verwijderen en opnieuw instellen lost dat niet op dus geen idee waar dit aan ligt, verder heb ik een forse drain in stand-by nu ik wel app notificaties binnen krijg.

Namelijk vannacht ging er slechts 1% van de accu vanaf (normaal rond de 4%), maar nu ik wel berichten krijg ging de accu ineens 5% vanaf binnen 1,5 uur (en ik open die notificaties niet op de iPhone, dus daar ligt het niet aan)

Ik verwacht dat dit wel beter wordt na paar dagen.

Edit: oh ja, Siri ging weer vanzelf aan vannacht en iCloud ook, dus weer uit.

Fysieke sim hier, ik negeer die melding altijd omdat alles gewoon werkt

raar genoeg is de enige toestel waar ik deze melding nooit op krijg mijn oude LG
schumi1986 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 08:52:
Door de wijziging in het lockscreen lijkt mijn IPhone nu meer op een Android toestel :S

Ik hou het gewoon bij alleen de klok :D
Niks mis mee toch? Meer keuze en opties is altijd fijn.

Ik heb ook puur de klok, was ook het geval op Android want ik hou wel van simpel, maar ik vind opties hebben ook fijn vooral als je toch iets anders wilt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ddZ

ddZ

Om te voorkomen dat ik verder blijf zoeken naar iets wat misschien helemaal niet mogelijk is: kan het kloppen dat je bij sommige standaard ‘Focussen’ niet de gekozen wallpaper van je toegewezen lockscreen te zien krijgt, maar een zwarte achtergrond? In mijn geval bijvoorbeeld ‘Werk’ en ‘Slaap’.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:26
ddZ schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 10:32:
Om te voorkomen dat ik verder blijf zoeken naar iets wat misschien helemaal niet mogelijk is: kan het kloppen dat je bij sommige ‘Focussen’ niet de gekozen wallpaper van je toegewezen lockscreen te zien krijgt, maar een zwarte achtergrond? In mijn geval bijvoorbeeld ‘Werk’ en ‘Slaap’.
volgens mij eerder hier al genoemd, maar bij focus krijg je een gedimd lock-screen. staat wel ergens hierboven hoe dat uit te zetten. @gielie @SpoekGTi

---

* nachtnet blijft topic nog even volgen voor de overstap gemaakt wordt.

[ Voor 9% gewijzigd door nachtnet op 13-09-2022 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlmarvin
RnB schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 10:30:
[...]

Ja, misschien ligt het daar inderdaad aan.
Wel gek dat die optie bij ons beschikbaar is. Settings > Photos > Shared Library:

[Afbeelding][Afbeelding]
Daar was ik ook aan het zoeken inderdaad. Ik heb die optie niet. Draai je geen beta software toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mizgala28 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 10:31:

Namelijk vannacht ging er slechts 1% van de accu vanaf (normaal rond de 4%), maar nu ik wel berichten krijg ging de accu ineens 5% vanaf binnen 1,5 uur (en ik open die notificaties niet op de iPhone, dus daar ligt het niet aan)

Ik verwacht dat dit wel beter wordt na paar dagen.
Geen zorgen, hij is na de update aan het indexeren en zou naar paar dagen vanzelf over moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:02
nachtnet schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 10:33:
[...]

volgens mij eerder hier al genoemd, maar bij focus krijg je een gedimd lock-screen. staat wel ergens hierboven hoe dat uit te zetten. @gielie @SpoekGTi

---

Bij Slaap kan je het niet uitzetten helaas... Misschien een bug? Hoop dat ze het snel fixen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisterMarcFR
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14-09 11:44
Notificaties komen nu onderin je lockscreen tevoorschijn. Heb al gekeken bij 'Instellingen' en dan 'Meldingen' maar niet het idee dat ik het kan aanpassen zodat de notificaties gewoon weer meer bovenaan zichtbaar zijn.

Of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WayLikeMark
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:55
cracking cloud schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 10:57:
[...]

Bij Slaap kan je het niet uitzetten helaas... Misschien een bug? Hoop dat ze het snel fixen.
Dat is geen bug, was in oudere iOS versies namelijk ook het geval wanneer je slaapritme gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

nlmarvin schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 10:34:
[...]

Daar was ik ook aan het zoeken inderdaad. Ik heb die optie niet. Draai je geen beta software toevallig?
Ik heb de beta gedraaid, maar mijn vrouw is van 15.6 naar 16 gegaan en heeft de optie ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:05
Na een avondje bootloops doet mijn iPhone 13 het ook met de nieuwe versie. Werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlmarvin
RnB schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 11:10:
[...]

Ik heb de beta gedraaid, maar mijn vrouw is van 15.6 naar 16 gegaan en heeft de optie ook.
Maar draai je nu wel de laatste iOS die gisteren is gelanceerd?
Hangt je vrouw aan jouw iCloud als familielid? Ik zou me voor kunnen stellen dat ze daarom die functie ziet, mits jij dus nog steeds een beta hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Ik was niet helemaal duidelijk.
Ik draai de laatste versie inderdaad, iOS 16.0 (20A362). Ik kon deze wel een paar dagen eerder installeren, waarschijnlijk vanwege de beta train.
Ik lees overal overigens dat deze build exact gelijk is aan de build die via de stable train is uitgegeven.

Ook is mijn vrouw familielid in mijn iCloud inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Even de check: ik zie onder instellingen -> batterij geen optie om het percentage te laten zien. Is dat iets wat gewoon niet beschikbaar is op een iPhone 12 mini, of kijk ik niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Smobbo schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 11:23:
Even de check: ik zie onder instellingen -> batterij geen optie om het percentage te laten zien. Is dat iets wat gewoon niet beschikbaar is op een iPhone 12 mini, of kijk ik niet goed?
Schijnt op de 12 Mini en 13 Mini niet beschikbaar te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcodegast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 18:53
Smobbo schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 11:23:
Niet beschikbaar op de mini modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoSugar
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 10-07-2023
Is er nog een alternatief om meer iCloud geheugen te krijgen?
Heb 250GB nodig voor m'n foto's.
Dus 200GB voor 2.50 is te weinig.
En 2TB voor 10.00 is genoeg ,maar 4x zo duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:01
remcodegast schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 11:29:
[...]

Niet beschikbaar op de mini modellen.
De xR heeft deze optie ook niet.

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Tnx @Stefan22 en @remcodegast voor de bevestiging. Zal wel te klein worden ofzo (blijkbaar is het icoontje gewoon kleiner dan op een reguliere 12?). Achja, mis er niet veel aan, maar was ff nieuwsgierig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 22:57
thunder8 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 10:24:
[...]

Nieuwe achtergrond maken, dan zelfde foto kiezen en dan kan je wel widgets toevoegen en de klok aanpassen. Had precies hetzelfde, je eigen oude achtergrond staat het niet toe, maar als je een nieuwe maakt, met dezelfde afbeelding, lukt het wel.
Ik heb de originele foto niet meer :'(

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:42
Net geïnstalleerd op de 11. Zie ook geen batterij % optie.

Verder verheugde ik mij op de homescreen widgets.. maar helaas is er maar weinig te kiezen.

- Mijn ikea lampen op de woning app geven bij de widget de melding ‘reageren niet’ en werken in woning app en in scherm dat je van boven uittrekt wel.
- mijn Bluesound, Stocard en Jabra widget werken wel in het widgetscherm dat je vanaf links kunt halen na unlock, maar is niet te kiezen op het inlogscherm.

Ik snap niet zo goed waarom er verschil zit in de werking van de widgets. Waarom kan het op bepaalde plekken niet gekozen worden?

Edit: weet iemand waarom je bij een achtergrondfoto niet kunt kiezen voor ‘diepte effect’? Die is grijs.. ook als ik inzoom op de foto.

[ Voor 10% gewijzigd door gelukkie op 13-09-2022 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

gelukkie schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 11:43:

...
Via instellingen, batterij, kan je deze instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NoSugar schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 11:29:
Je kunt ook Apple One nemen, dan heb je 50 en neem je daar 200 bij om op 250 te komen.
Maar los van One is de volgende tier idd 2 TB.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22:04
Rivanov schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 07:57:
PSA: Haptic Feedback kun je weer aanzetten voor je toetsenbord.
  • Settings
  • Sound
  • Keyboard Feedback
  • Haptic
Ik dacht dat ik deze feature wel ging waarderen maar vind het eigenlijk alleen maar storend :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddZ

ddZ

nachtnet schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 10:33:
[...]

---

Achteraf is alles simpel, maar het is gelukt. Alleen bij ‘Slaap’ kan het zo te zien niet, maar begrijpelijk & voor mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:42
thunder8 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 11:47:
[...]

Via instellingen, batterij, kan je deze instellen.
Staat er niet bij…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
Kan alleen bij/vanaf iPhone 11 en nieuwer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvandoef
  • Registratie: Januari 2012
lexvandoef schreef op maandag 12 september 2022 @ 23:12:
Ik merk trouwens dat de 'perspective zoom' optie verdwenen is op mijn iPhone 13 mini. Iemand anders toevallig ook?
Even stiekem mezelf quoten, ben ik de enige die niet meer de beschikking heeft over de perspective zoom functie? Ik zie hem niet meer staan als ik op de 3 puntjes druk in het customisation scherm, maakt niet uit welke foto of hoe ver ingezoomd. Toch wel jammer, zag er mooi uit die functie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OsFKizdxIgQdXjThuqA3phn_d4Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ppFfwnxnJU8Zi1fcpEP4xqv0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-lex
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:20
NoSugar schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 11:29:
Heb je een partner en doen jullie aan gezinsdeling? Dan kan je partner ook 200GB aanschaffen voor €2,99. Heb je samen 400GB te verdelen voor €5,98.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• madpilot0
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12:38

madpilot0

I ain't mad

Locolau schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 11:53:
[...]

Kan alleen bij/vanaf iPhone 11 en nieuwer.
Ik heb een 11 en deze optie staat er niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
thunder8 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 10:24:
[...]

[...]

Geen last van. Heb ook een eSIM van Vodafone en een fysieke SIM van KPN (zakelijk). Misschien dat dat het probleem omzeilt? (iPhone 11 Pro Max)
@Drardollan Je kunt via Instellingen, achtergrond ook de bestaande achtergrond aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• o rey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
MisterMarcFR schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 10:59:
Notificaties komen nu onderin je lockscreen tevoorschijn. Heb al gekeken bij 'Instellingen' en dan 'Meldingen' maar niet het idee dat ik het kan aanpassen zodat de notificaties gewoon weer meer bovenaan zichtbaar zijn.

Of mis ik iets?
Ik vind dit ook geen verbetering. Kan het helaas ook niet vinden :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bw0W_ejyzT7dWjCzQqwuQk6BRSE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IfRy93cxh3CtBr4jcGTSixSb.png?f=fotoalbum_large

iPhone 11 Pro Max hier. Staat er bij mij gewoon in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lex
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:20
thunder8 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 12:01:
[...]

[Afbeelding]

iPhone 11 Pro Max hier. Staat er bij mij gewoon in.
Idem bij mijn XS, heb het weer uitgezet. Werd er zenuwachtig van. :+ Ignorence is bliss.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

B-lex schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 12:04:
[...]

Idem bij mijn XS, heb het weer uitgezet. Werd er zenuwachtig van. :+ Ignorence is bliss.
Dat heb ik juist andersom. Met het kleine logo werd ik wel eens zenuwachtig dat ie aardig leeg was en dan op het widgetscherm zien dat het dan nog 30%+ is. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Op een van de vele Apple nieuws websites zag ik een weer widget voorbij komen (‘twee breed’) waarin de temperatuur ontwikkeling voor de komende 5 (?) uren werd getoond. Deze zie ik niet op mijn device. Hebben jullie deze wel?

[ Voor 5% gewijzigd door meesje op 13-09-2022 12:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:39

Hier 3 Vodafone abonnement i.c.m een iPhone maar geen sms’jes gehad na de update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Volgens mij is de optie voor batterijpercentage niet aanwezig op de iPhone XR en 11 vanwege het LCD scherm. Dat verklaart ook waarom @thunder8 de optie wel heeft.

[ Voor 21% gewijzigd door Stefan22 op 13-09-2022 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmgItsKoen
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-09 09:18
lexvandoef schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 11:57:
[...]

Even stiekem mezelf quoten, ben ik de enige die niet meer de beschikking heeft over de perspective zoom functie? Ik zie hem niet meer staan als ik op de 3 puntjes druk in het customisation scherm, maakt niet uit welke foto of hoe ver ingezoomd. Toch wel jammer, zag er mooi uit die functie.

[Afbeelding]
Dit komt volgens mij omdat je van die widgets hebt onder je klok, wanneer je deze weghaalt komt de optie tevoorschijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZiSE
meesje schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 12:07:
Op een van de vele Apple nieuws websites zag ik een weer widget voorbij komen (‘twee breed’) waarin de temperatuur ontwikkeling voor de komende 5 (?) uren werd getoond. Deze zie ik niet op mijn device. Hebben jullie deze wel?
Carrot heeft die optie. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I7Jaf5PK6pmcG3-4UBOnMYlgsWo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SsprwyCthsUGzKstiMostvDo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:34

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

B-lex schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 11:57:
[...]

Heb je een partner en doen jullie aan gezinsdeling? Dan kan je partner ook 200GB aanschaffen voor €2,99. Heb je samen 400GB te verdelen voor €5,98.
Dit kan toch niet?

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Stefan22 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 12:10:
Volgens mij is de optie voor batterijpercentage niet aanwezig op de iPhone XR en 11 vanwege het LCD scherm. Dat verklaart ook waarom @thunder8 de optie wel heeft.
Zou kunnen, maar in principe heeft het type scherm geen reet te maken met de batterij. Vroegah met mijn oudere iPhones had ik ook altijd het percentage aanstaan en die hadden ook gewoon een LCD scherm. Het verbruik is met een LCD juist beter te voorspellen dan met een OLED, want die eerste verbruikt bijna constant hetzelfde. Een OLED is dat juist afhankelijk van de beelden op het scherm. Maarja het is en blijft Apple. Misschien is het ook gewoon een bug die de komende tijd gefixed wordt.

Ben trouwens benieuwd of iOS 16 nu eindelijk wel de focus verandert op tijd. Met iOS 15 had ik met regelmaat dat hij de niet storen stand niet uitzette om 7:30. Dan moest ik deze handmatig uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:02
thunder8 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 12:17:
[...]

Zou kunnen, maar in principe heeft het type scherm geen reet te maken met de batterij. Vroegah met mijn oudere iPhones had ik ook altijd het percentage aanstaan en die hadden ook gewoon een LCD scherm. Het verbruik is met een LCD juist beter te voorspellen dan met een OLED, want die eerste verbruikt bijna constant hetzelfde. Een OLED is dat juist afhankelijk van de beelden op het scherm. Maarja het is en blijft Apple. Misschien is het ook gewoon een bug die de komende tijd gefixed wordt.
Apple says that the new battery percentage display is not available on the ‌iPhone‌ XR, iPhone 11, the iPhone 12 mini, and the iPhone 13 mini. Apple provides no additional information about why these devices will miss out on the new feature.

https://www.macrumors.com...ge-certain-iphone-models/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:48

kaanmijo

Picobello B.V.

lexvandoef schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 11:57:
[...]

[Afbeelding]
Dat komt omdat je widgets op je lockscreen hebt staan. Als je ze weghaalt kun je dat wel weer aanzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
meesje schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 12:07:
Dat is de bestaande widget en die heeft dat altijd al gedaan. Alleen op bepaalde momenten van de dag zie je de uren (bij mij rond 16-17u), de rest van de dag zie je er komende dagen staan. Heb dat nooit begrepen waarom je niet gewoon kan kiezen.

[ Voor 5% gewijzigd door Dennisdn op 13-09-2022 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvandoef
  • Registratie: Januari 2012
OmgItsKoen schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 12:11:
[...]

Dit komt volgens mij omdat je van die widgets hebt onder je klok, wanneer je deze weghaalt komt de optie tevoorschijn.
En @kaanmijo Thnx voor de reactie beide, dat had ik al geprobeerd en dat geldt wel voor het depth effect maar niet voor perspective zoom volgens mij.

Ik ben bezig de iphone 13 mini van mijn vrouw te updaten, eens kijken of het daar ook zo is.
Edit: iPhone 13 mini van vrouw ontbreek de perspective zoom optie ook. Vreemd.

Ik zie de optie nog steeds niet zonder widgets:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QH0HgrYwJCtxJHdJfKFR3umLxcM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aC2e5bJCaaxdyqiKMWmIBs5q.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door lexvandoef op 13-09-2022 13:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
gelukkie schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 11:43:

Verder verheugde ik mij op de homescreen widgets.. maar helaas is er maar weinig te kiezen.

- Mijn ikea lampen op de woning app geven bij de widget de melding ‘reageren niet’ en werken in woning app en in scherm dat je van boven uittrekt wel.
- mijn Bluesound, Stocard en Jabra widget werken wel in het widgetscherm dat je vanaf links kunt halen na unlock, maar is niet te kiezen op het inlogscherm.

Ik snap niet zo goed waarom er verschil zit in de werking van de widgets. Waarom kan het op bepaalde plekken niet gekozen worden?

Edit: weet iemand waarom je bij een achtergrondfoto niet kunt kiezen voor ‘diepte effect’? Die is grijs.. ook als ik inzoom op de foto.
Ik vind dat Apple op dit soort punten wel HARD achteruit gaat. Het was altijd zo simpel, alle toestellen hadden alle features. Alleen dingen die veel cpu kostten werden soms beperkt op oudere modellen.

Nu moet je bij elk model nakijken of een bepaalde feature erin zit. Ik snap het in dit geval wel, het scherm van de mini is kleiner dus vonden ze dat batterijpercentage te klein worden. Maar asjeblieft, waarom het dan uberhaupt toevoegen? Zelfs op ondersteunde modellen is het waardeloos geimplementeerd. Wat heb je nu aan een batterijpercentage als het batterijsymbool gewoon als 'vol' wordt weergegeven? Ik heb het meteen weer uitgezet, want je kijkt toch als eerste naar het symbool.

Ze missen Johny Ive...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
PhilipsFan schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 12:58:
[...]

Ik vind dat Apple op dit soort punten wel HARD achteruit gaat. Het was altijd zo simpel, alle toestellen hadden alle features. Alleen dingen die veel cpu kostten werden soms beperkt op oudere modellen.

Nu moet je bij elk model nakijken of een bepaalde feature erin zit. Ik snap het in dit geval wel, het scherm van de mini is kleiner dus vonden ze dat batterijpercentage te klein worden. Maar asjeblieft, waarom het dan uberhaupt toevoegen? Zelfs op ondersteunde modellen is het waardeloos geimplementeerd. Wat heb je nu aan een batterijpercentage als het batterijsymbool gewoon als 'vol' wordt weergegeven? Ik heb het meteen weer uitgezet, want je kijkt toch als eerste naar het symbool.

Ze missen Johny Ive...
Product en feature differentiatie doen ze juist om de duurde toestellen aan de man te krijgen. Kan je ze niet echt kwalijk nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dat is jouw conclusie. :)

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Blijft bij jullie de Dark Mode van Nu.nl wel aan?

Als ik deze aanzet gaat ie na 1 refresh weer uit, nogal irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
Hoe vinden jullie de haptic feedback bij het typen? Heeft dit een effect op de batterijduur? Ik vind het echt prachtig werken, vond ik op Android ook altijd top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
  • Laatst online: 13-06 17:10
Ik mis wel de optie dat ik een foto als toegangsscherm heb en dan unlock naar het beginscherm een andere achtergrond/ios standaard afbeelding. Die vond ik altijd lekker rustig onder de apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Tartarus schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 13:04:
[...]

Product en feature differentiatie doen ze juist om de duurde toestellen aan de man te krijgen. Kan je ze niet echt kwalijk nemen.
Ik snap wel dat ze het doen, maar dat is precies het tegenovergesteld als wat Apple altijd zo sterk maakte. Volgens mij was dat ook het eerste wat Steve Jobs deed toen hij terugkwam na John Sculley: de enorme hoeveelheid baggerproducten terugbrengen tot een paar overzichtelijke producten van goede kwaliteit. Toen ging het ineens weer goed met Apple.

Nu zie je het tegenovergestelde. Dat ze een pro- en een mini-versie van de iPhone uitbrengen begrijp ik wel, maar dan ook nog een SE en het vorige model? En dan ook nog allemaal verschillen in features tussen de modellen? Het lijkt HP of een willekeurige autofabrikant wel, die hebben ook allemaal van die baggercombinaties van features waar dan na VEEL uitzoekwerk gewoon niet de juiste combinatie op zit, waardoor je flink moet bijbetalen om de combinatie te krijgen die je wilt. Ik vind dat geen leuke uitwas van het kapitalisme. Apple deed dat veel beter onder Jobs, maar raakt nu toch echt in verval.

IOS begint steeds meer op Android te lijken. Allemaal nieuwe customization-opties, leuk maar is het telkens net niet waardoor je ze toch weer uit zet. Die lockscreen widgets zijn een mooi voorbeeld. Grappig, maar net niet goed genoeg. Waarom niet de bestaande widgets hergebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Belecthor
Citroentaart schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 13:25:
Ik mis wel de optie dat ik een foto als toegangsscherm heb en dan unlock naar het beginscherm een andere achtergrond/ios standaard afbeelding. Die vond ik altijd lekker rustig onder de apps.
Dit is volgens mij mogelijk, of niet? Je kunt het aanpassen onder 'beginscherm' achter de apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
Belecthor schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 13:27:
[...]

Dit is volgens mij mogelijk, of niet? Je kunt het aanpassen onder 'beginscherm' achter de apps.
Ja klopt. Maar je kan dan niet meer de standaard wallpapers kiezen van Apple. Alleen uit je foto bibliotheek.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Citroentaart schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 13:31:
[...]

Ja klopt. Maar je kan dan niet meer de standaard wallpapers kiezen van Apple. Alleen uit je foto bibliotheek.
Dat zet je die foto toch in je bibliotheek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PhilipsFan schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 12:58:
Wat heb je nu aan een batterijpercentage als het batterijsymbool gewoon als 'vol' wordt weergegeven? Ik heb het meteen weer uitgezet, want je kijkt toch als eerste naar het symbool.
Ondanks dat ik het uitgezet heb omdat ik het symbool met tekst lelijk vind en geen waarde hecht aan het percentage is het wel prima duidelijk toch?

Als je als "eerste" naar het symbool kijkt dan is toch in diezelfde blik prima het percentage af te lezen?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51
Donstil schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 13:41:
[...]

Ondanks dat ik het uitgezet heb omdat ik het symbool met tekst lelijk vind en geen waarde hecht aan het percentage is het wel prima duidelijk toch?

Als je als "eerste" naar het symbool kijkt dan is toch in diezelfde blik prima het percentage af te lezen?
Ik had hem een dagje aan maar vond het daarna eigenlijk gewoon lelijk.
Hier ook weer uitgezet, de batterij houdt het toch lang zat vol.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
Tylen schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 13:35:
[...]

Dat zet je die foto toch in je bibliotheek?
Logisch. Maar dan moet ik eerst de standaard wallpapers vinden. Die zijn nu weg. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Famous schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 13:45:
[...]

Ik had hem een dagje aan maar vond het daarna eigenlijk gewoon lelijk.
Hier ook weer uitgezet, de batterij houdt het toch lang zat vol.
Staat vanaf de beta dat het erin kwam al aan hier. Top vind ik het.

Pagina: 1 ... 18 ... 41 Laatste

Let op:
Discussies over iPadOS mogen in [iPadOS 16 beta] - Ervaringen & Discussie.

iOS betas zijn beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program of het Apple Beta Sofware Program. Vragen om of helpen met het verkrijgen van de iOS betas op elke ander manier is dan ook niet toegestaan. Zie ook het algemeen beleid.

Ben je benieuwd of jouw favoriete app goed werkt op een iOS beta? Dan is deze Google Sheet een goed startpunt. Staat jouw favoriete app er niet bij maar ben je intussen wel een ervaring rijker? Dan kan je die ervaring delen via het App Compatibility Form