Lijkt opgelost nu, althans, ik kon accepteren en door…Drardollan schreef op maandag 12 september 2022 @ 21:09:
Meer mensen die de nieuwe voorwaarden in de app store niet kunnen accepteren? Krijg steeds een foutmelding en kan daardoor geen apps updaten.
Ik kan het lettertype van de klok op het lockscreen niet aanpassen. Wel als ik een nieuwe achtergrond toevoeg, maar niet in mijn huidige helaas.
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Onzin.Donstil schreef op maandag 12 september 2022 @ 21:13:
[...]
Een setting die iedereen zou moeten doen overigens! Want het eerste wat er gedaan wordt na diefstal is dat ding op flightmode zetten, met deze setting kan dat niet en blijft je device dus online.
Find my werkt ook wanneer het toestel in flightmode gezet wordt, dit sinds iOS 14.
Nee hoor.X-GeaR schreef op maandag 12 september 2022 @ 21:16:
Is de Apple nieuws widget bij jullie ook verdwenen?
Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red
Ik nu ook, top!Martinique schreef op maandag 12 september 2022 @ 21:15:
[...]
Lijkt opgelost nu, althans, ik kon accepteren en door…
Laat met iOS 16 nu juist de feature zijn toegevoegd dat Find My óók werkt als de iPhone in flight modus staat. en zelfs als de iPhone uit staatDonstil schreef op maandag 12 september 2022 @ 21:13:
[...]
Een setting die iedereen zou moeten doen overigens! Want het eerste wat er gedaan wordt na diefstal is dat ding op flightmode zetten, met deze setting kan dat niet en blijft je device dus online.
youtube.com/@hisrep
Alleen nog via andere iDevices. Maar niet meer via cellular. Lijkt me.Furrr schreef op maandag 12 september 2022 @ 21:17:
[...]
Onzin.
Find my werkt ook wanneer het toestel in flightmode gezet wordt.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Ik hoop dat ze in de toekomst het mogelijk maken om de tijd van lockscreen etc ook links of rechts uit te lijnen.
Rupsen, Rapsen.
- Donstil
- Registratie: Maart 2006
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple iPhone 14
- Apple iPhone 14 Pro
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 11 Pro Max
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
:strip_exif()/u/172393/crop671a552786579_cropped.gif?f=community)
Nou nou wat vriendelijker mag wel,Furrr schreef op maandag 12 september 2022 @ 21:17:
[...]
Onzin.
Find my werkt ook wanneer het toestel in flightmode gezet wordt, dit sinds iOS 14.
Maar op flightmode is het een stuk minder accuraat dan wanneer er gewoon netwerk verbinding is
[ Voor 21% gewijzigd door Donstil op 12-09-2022 21:30 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Nou, wat gek. Mijn iPhone reageert nergens meer op. Hij blijft vastzitten in een bootloop. Welke toetscombinatie ik ook gebruik. Net kon ik 'm nog proberen te updaten/restoren in de laptop, maar daar reageerde ie ineens nergens meer open. Heeft iemand enig idee wat ik kan doen, of wordt dit een garantie dingetje?
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple iPhone 14
- Apple iPhone 14 Pro
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Dit idd, iets wat je met diefstal natuurlijk niet wil.Mog schreef op maandag 12 september 2022 @ 21:19:
[...]
Alleen nog via andere iDevices. Maar niet meer via cellular. Lijkt me.
[ Voor 10% gewijzigd door Donstil op 12-09-2022 21:27 ]
Accepteren kan nog steeds niet maar ik kon wel de apps nu up daten dus dat is mooi.
Kon het met annuleren weg klikken en voor nu is dat prima.
Met wat knoeien heb ik het een wel kunnen aanpassen. Ik ben erg blij dat ik een weer widget op het scherm kan zetten. Ik vond namelijk IOS rockscreen erg onnodig kaal in het verleden.
Die focus dingen is grappig. maar ik gebruikte het vroeger al nooit omdat ze niet doen wat ik wil.Plus, ik heb een werktelefoon. Dus ding moet gewoon stil zijn of niet stil zijn, rest boeit me niet.
Ik vind het instellen met foto's er van als achtergrond erg ongebruiksvriendelijk.
Die focus dingen is grappig. maar ik gebruikte het vroeger al nooit omdat ze niet doen wat ik wil.Plus, ik heb een werktelefoon. Dus ding moet gewoon stil zijn of niet stil zijn, rest boeit me niet.
Ik vind het instellen met foto's er van als achtergrond erg ongebruiksvriendelijk.
Moest de telefoon even herstarten (en Apple Watch ook) en dat hielp met update downloaden naar AW (want dat lukte maar steeds niet)
Staat Siri op mijn iphone weer aan... (ik hoop dat dit een bug is of zo)
Verder ineens 2 keer achter elkaar een melding in de App Store of ik gepersonaliseerde meldingen wil.
ik ga er gewoon van uit dat dit eenmalig is, ik zou er gek van worden als dit met iedere major update zou gebeuren
Voor de rest werkt alles soepel, telefoon is ook niet warm meer.
Had alleen issues met mijn oude wallpaper, kon deze niet kiezen om 1 of een andere reden maar na de reboot kan dit nu ineens wel.
Mijn moeder daarentegen... ik leg het haar nooit uit waarom dit nu zo ellendig ingewikkeld is (voor zo iemand als zij is dit wel degelijk ingewikkeld, voor mij en meeste anderen hier niet)
Staat Siri op mijn iphone weer aan... (ik hoop dat dit een bug is of zo)
Verder ineens 2 keer achter elkaar een melding in de App Store of ik gepersonaliseerde meldingen wil.
ik ga er gewoon van uit dat dit eenmalig is, ik zou er gek van worden als dit met iedere major update zou gebeuren
Voor de rest werkt alles soepel, telefoon is ook niet warm meer.
Had alleen issues met mijn oude wallpaper, kon deze niet kiezen om 1 of een andere reden maar na de reboot kan dit nu ineens wel.
Vind ik ook, maar ik stel mijn wallpaper over het algemeen eens in de eeuwigheid (3 jaar hetzelfde wallpaper nu) dus dat is niet echt een probleem voor mij.PrimusIP schreef op maandag 12 september 2022 @ 21:24:
Mijn moeder daarentegen... ik leg het haar nooit uit waarom dit nu zo ellendig ingewikkeld is (voor zo iemand als zij is dit wel degelijk ingewikkeld, voor mij en meeste anderen hier niet)
[ Voor 29% gewijzigd door Mizgala28 op 12-09-2022 21:27 ]
Klopt idd.Mog schreef op maandag 12 september 2022 @ 21:19:
[...]
Alleen nog via andere iDevices. Maar niet meer via cellular. Lijkt me.
Ik bedenk me net, ik gebruik het op mijn werktelefoon wel, met een setting dat ik na werktijd onbereikbaar ben. Wie weet kan ik daar nog eens leuke achtergrondjes bij verzinnen.PrimusIP schreef op maandag 12 september 2022 @ 21:24:

Het valt mij op dat tap to wake erg traag is op mijn iPhone 13 Pro Max, duurt gerust een seconde voordat hij activeert. Misschien komt dit doordat hij op de achtergrond nog druk bezig is met van alles en nogwat?
Is dezelfde build dus er is geen verschil
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple iPhone 14
- Apple iPhone 14 Pro
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Niet
[ Voor 15% gewijzigd door Donstil op 12-09-2022 21:35 ]
Je geeft zelf het antwoord. Spoiler... morgen en overmorgen gaan hier ook weer een clubje mensen blaten dat de batterijduur sinds iOS 16 is afgenomen. Daarna is wereldwijd het encrypten op de achtergrond klaar dus verdwijnen die berichten ook weer als sneeuw voor de zonJSD00 schreef op maandag 12 september 2022 @ 21:30:
Het valt mij op dat tap to wake erg traag is op mijn iPhone 13 Pro Max, duurt gerust een seconde voordat hij activeert. Misschien komt dit doordat hij op de achtergrond nog druk bezig is met van alles en nogwat?
Ik vind Focus juist weer nog verder verbeterd, het is echt ideaal je komt op je werk aan en automatisch gaan whatsapp en andere apps uit, je kan tot op persoonsniveau beslissen van wie je wat wel en niet wil zien. Je kan nu zelfs op al je devices je homescreen (persoonlijke foto's, widgets met werk Agenda etc) aanpassen. Zodra je het kantoor achter je laat gaat automatisch alles weer in de persoonlijke modus. Het voelt bijna alsof e 2 telefoons hebt, geen werktelefoon meer nodig dusPrimusIP schreef op maandag 12 september 2022 @ 21:24:
Met wat knoeien heb ik het een wel kunnen aanpassen. Ik ben erg blij dat ik een weer widget op het scherm kan zetten. Ik vond namelijk IOS rockscreen erg onnodig kaal in het verleden.
Ik heb nog wel iets anders, mooi hoor dat ze de Gezondheid app een update hebben gegeven en de slaapmodus ook hebben verbeterd, maar ik zie ineens dat er gemiddeld de afgelopen 6 maanden 1,5 uur slaap per nacht is bijgekomen. Prima dat ze het eens onder handen hebben genomen, maar beetje gek dat ze dan ook achteraf waarden uit het verleden gaan aanpassen.
[ Voor 17% gewijzigd door DeNachtwacht op 12-09-2022 21:35 ]
youtube.com/@hisrep
Gewoon door te updaten op de manier welke je ook deed om naar de 'RC' te kunnen overstappen?
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Apps updaten lukt nu ook weer succesvol, die Algemene Voorwaarden die eerst geaccepteerd moest worden heb ik niet meer gekregen...wel gek.
Ik zie liever dat er om een code wordt gevraagd bij uitzetten toestel.Donstil schreef op maandag 12 september 2022 @ 21:13:
[...]
Jouw tip is mooi voor flightmode. Maar uitzetten kan iedereen.
Sorry.Donstil schreef op maandag 12 september 2022 @ 21:22:
[...]
Nou nou wat vriendelijker mag wel,
Maar op flightmode is het een stuk minder accuraat dan wanneer er gewoon netwerk verbinding is, maar goed ik had het daarom ook over “online blijven” met alle voordelen die daarbij horen.
Onzin.
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple iPhone 14
- Apple iPhone 14 Pro
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Dat is jammer ja, maar dan heeft hij de volgende keer met aanzetten in ieder geval weer dekking en kan hij dus remote gevolg of belangrijker nog gewist worden.Mack80 schreef op maandag 12 september 2022 @ 21:36:
[...]
Ik zie liever dat er om een code wordt gevraagd bij uitzetten toestel.
Jouw tip is mooi voor flightmode. Maar uitzetten kan iedereen.
Find my iPhone zou ook dan moeten werken.
Ik dacht overigens dat Android dit ook deed dus ik pakte mijn oude toestel erbij, maar nee hij eist mijn vingerafdruk om de toestel uit te kunnen schakelen.
Misschien dat Apple daar ook ooit wat aan doet dan.
Ook met een gelockte sim? (ik heb een pin op mijn simkaart)Donstil schreef op maandag 12 september 2022 @ 21:38:
[...]
Dat is jammer ja, maar dan heeft hij de volgende keer met aanzetten in ieder geval weer dekking en kan hij dus remote gevolg of belangrijker nog gewist worden.
[ Voor 30% gewijzigd door Mizgala28 op 12-09-2022 21:39 ]
Ja, ik vind die focus modes ook helemaal geweldig. Werkt elke app die toegang heeft tot je contacten met persoonsniveau?DeNachtwacht schreef op maandag 12 september 2022 @ 21:34:
[...]
Ik vind Focus juist weer nog verder verbeterd, het is echt ideaal je komt op je werk aan en automatisch gaan whatsapp en andere apps uit, je kan tot op persoonsniveau beslissen van wie je wat wel en niet wil zien. Je kan nu zelfs op al je devices je homescreen (persoonlijke foto's, widgets met werk Agenda etc) aanpassen. Zodra je het kantoor achter je laat gaat automatisch alles weer in de persoonlijke modus. Het voelt bijna alsof e 2 telefoons hebt, geen werktelefoon meer nodig dus
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple iPhone 14
- Apple iPhone 14 Pro
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Maar ik had het over online blijven hè, met alle voordelen die daarbij horen.Furrr schreef op maandag 12 september 2022 @ 21:38:
[...]
Sorry.
Onzin.![]()
![]()
![]()
Find my werkt ook wanneer het toestel in flightmode gezet wordt, dit sinds iOS 14.![]()
![]()
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple iPhone 14
- Apple iPhone 14 Pro
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Ik heb een e-Sim dus daarom pincode uitgezet (want die zit al op je toestel).Mizgala28 schreef op maandag 12 september 2022 @ 21:38:
Ook met een gelockte sim? (ik heb een pin op mijn simkaart)
+1rvdlaar schreef op maandag 12 september 2022 @ 21:36:
Apps updaten lukt nu ook weer succesvol, die Algemene Voorwaarden die eerst geaccepteerd moest worden heb ik niet meer gekregen...wel gek.
Met een esim snap ik het wel, ik heb nog een fysieke kaart en gebruik altijd een pin (nog voordat smartphones bestonden)Donstil schreef op maandag 12 september 2022 @ 21:40:
[...]
Ik heb een e-Sim dus daarom pincode uitgezet (want die zit al op je toestel).
Ik ook! Nou ja, iets vaker, maar loop er toch wel bijna een jaar met dezelfde rond denk ik. Maar omdat ik een weer widget wilde moest ik mijn achtergrond weer opnieuw instellen. Hij vertikte dat op de 'oude' settings. Toen maar meteen besloten nieuw plaatje te doen...Mizgala28 schreef op maandag 12 september 2022 @ 21:24:
Vind ik ook, maar ik stel mijn wallpaper over het algemeen eens in de eeuwigheid (3 jaar hetzelfde wallpaper nu) dus dat is niet echt een probleem voor mij.
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple iPhone 14
- Apple iPhone 14 Pro
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Ah ja, nee die heb ik om deze reden direct omgezet toen het bij mijn provider mogelijk werd.Mizgala28 schreef op maandag 12 september 2022 @ 21:41:
[...]
Met een esim snap ik het wel, ik heb nog een fysieke kaart en gebruik altijd een pin (nog voordat smartphones bestonden)
Heerlijk om dit te lezen. *pakt popcorn* Dit is de eerste keer dat ik niet meteen naar de nieuwe iOS-versie ga. Vandaag 'automatisch updaten' uitgezet. Overigens begint het wel te kriebelen.. ben benieuwd hoe het werkt op mijn 12 Pro Max.
Iemand al ervaringen met hetzelfde toestel?
Is er een manier om je achtergrond op de lockscreen te houden als je de Sleep focus mode geactiveerd hebt? Vind de detailed earth wel mooi, maar als ik sleep activeer wordt de lockscreen zwart.
Update al gedaan. Instellen lockscreen / achtergrond vind ik heel onduidelijk werken.
En ik zie nog niet de mogelijkheid om batterij-percentage in te stellen.
MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium
Bij instellingen en dan batterij, makkelijker kan eigenlijk niet ;-)Bushalte schreef op maandag 12 september 2022 @ 21:56:
Update al gedaan. Instellen lockscreen / achtergrond vind ik heel onduidelijk werken.
PS, tenzij je een iPhone 11 hebt of een andere met lagere resolutie, dan ontbreekt de mogelijkheid.
[ Voor 13% gewijzigd door Mr. Freeze op 12-09-2022 22:02 ]
XBL gamertag StayingPow3r
Instellingen> Batterij > Batterijpercentage inschakelenBushalte schreef op maandag 12 september 2022 @ 21:56:
iOS 16 werkt al sinds beta 1 perfect op de 12 Pro Max. Ik zou niet weten wat je nu weerhoudt van updaten.JoostdeSuproost schreef op maandag 12 september 2022 @ 21:51:
Heerlijk om dit te lezen. *pakt popcorn* Dit is de eerste keer dat ik niet meteen naar de nieuwe iOS-versie ga. Vandaag 'automatisch updaten' uitgezet. Overigens begint het wel te kriebelen.. ben benieuwd hoe het werkt op mijn 12 Pro Max.
Nee, dat kan niet. Bij de standaard slaap modus kan je niet het dimmen van je lockscreen uitzetten. Je kan wel een nieuwe focus mode aanmaken en dat wel uitzetten.cracking cloud schreef op maandag 12 september 2022 @ 21:54:
Is er een manier om je achtergrond op de lockscreen te houden als je de Sleep focus mode geactiveerd hebt? Vind de detailed earth wel mooi, maar als ik sleep activeer wordt de lockscreen zwart.
Op een 12 mini (althans, volgens je signature) zit die optie niet.Bushalte schreef op maandag 12 september 2022 @ 21:56:
Ik zit in een bootloopTartarus schreef op maandag 12 september 2022 @ 22:01:
[...]
iOS 16 werkt al sinds beta 1 perfect op de 12 Pro Max. Ik zou niet weten wat je nu weerhoudt van updaten.
Vind eigenlijk de widgets van third party apps op Lockscreen nog ontbreken, of doe ik iets verkeerd?
Nee ik heb hetzelfde probleem - en ik zie oa op macromors dat er meer zijn. Reboot helpt niet.rvdlaar schreef op maandag 12 september 2022 @ 22:02:
Vind eigenlijk de widgets van third party apps op Lockscreen nog ontbreken, of doe ik iets verkeerd?
[ Voor 3% gewijzigd door ZiSE op 12-09-2022 22:05 ]
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple iPhone 14
- Apple iPhone 14 Pro
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Apps moeten daarvoor geüpdatet worden, ik heb er ook nog niet zoveel.rvdlaar schreef op maandag 12 september 2022 @ 22:02:
Staat er toch echt niet.Mr. Freeze schreef op maandag 12 september 2022 @ 22:00:
[...]
Bij instellingen en dan batterij, makkelijker kan eigenlijk niet ;-)
PS, tenzij je een iPhone 11 hebt of een andere met lagere resolutie, dan ontbreekt de mogelijkheid.
MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium
Aah, dat verklaart het. Heb inderdaad een 12 mini.Bastiaan schreef op maandag 12 september 2022 @ 22:02:
[...]
Op een 12 mini (althans, volgens je signature) zit die optie niet.
Healthfit, Flitsmeister, Halide Mark II, Things en Crouton hebben bij mij allemaal Lock Screen Widgets gekregenrvdlaar schreef op maandag 12 september 2022 @ 22:02:
Carrot / Fantastical / Google heb ik - en kan er geen een toevoegen.Donstil schreef op maandag 12 september 2022 @ 22:06:
[...]
Apps moeten daarvoor geüpdatet worden, ik heb er ook nog niet zoveel.
Op mijn 12 pro max werkt het ook al vanaf beta 1 hartstikke prima.JoostdeSuproost schreef op maandag 12 september 2022 @ 21:51:
Oke! Ik ga aan de slag!Tartarus schreef op maandag 12 september 2022 @ 22:01:
[...]
iOS 16 werkt al sinds beta 1 perfect op de 12 Pro Max. Ik zou niet weten wat je nu weerhoudt van updaten.
Zonder problemen mijn iPhone 12 bijgewerkt naar iOS 16 komende vanaf 15.6.
Apps zijn inmiddels ook bijgewerkt zover er een update is.
Met het toegangsscherm wat aan het spelen. Agenda widget toont geen afspraken, uiteraard is de juiste agenda wel aangevinkt. Verder nog weinig widgets.
Apps zijn inmiddels ook bijgewerkt zover er een update is.
Met het toegangsscherm wat aan het spelen. Agenda widget toont geen afspraken, uiteraard is de juiste agenda wel aangevinkt. Verder nog weinig widgets.
Ik dacht dat niet werkte maar ik heb ScannerPro, eerst niet zichtbaar.ZiSE schreef op maandag 12 september 2022 @ 22:05:
[...]
Nee ik heb hetzelfde probleem - en ik zie oa op macromors dat er meer zijn. Reboot helpt niet.
Eenmalig de app openen, daarna kon ik m toevoegen.
Dat heeft bij mij niet gewerkt - een reinstall van de app (en daarna eenmalig openen) wel.Andre_J schreef op maandag 12 september 2022 @ 22:12:
[...]
Ik dacht dat niet werkte maar ik heb ScannerPro, eerst niet zichtbaar.
Eenmalig de app openen, daarna kon ik m toevoegen.
[ Voor 4% gewijzigd door ZiSE op 12-09-2022 22:14 ]
Ik zie in de foto’s app de map duplicaten niet terug. Ik zag in een review dat die map er in ios 16 bij zou zitten. Is het dan dat ik geen duplicaten heb, of gaat hier iets anders mis?
Verder vind ik het maar een matige update. Dat lockscreen heb ik niks mee, en wat ik er op wil zien (meldingen) die zijn na een keer unlocken verdwenen. Zie ook geen optie om die blijvend te laten zien.
Verder vind ik het maar een matige update. Dat lockscreen heb ik niks mee, en wat ik er op wil zien (meldingen) die zijn na een keer unlocken verdwenen. Zie ook geen optie om die blijvend te laten zien.
Dat is het enige wat ik aan iOS irritant vind, dan ga je achteraf naar het berichtencentrum en zie je een berg aan meldingen die het lockscreen niet meer toonde.drusloos schreef op maandag 12 september 2022 @ 22:15:
Dat lockscreen heb ik niks mee, en wat ik er op wil zien (meldingen) die zijn na een keer unlocken verdwenen.
Dat en het niet tonen van anonieme gemiste oproepen op het lockscreen.
Maar ja misschien ooit passen ze dat wel aan.
Duplicaten alleen als we duplicaten zijn.drusloos schreef op maandag 12 september 2022 @ 22:15:
Ik zie in de foto’s app de map duplicaten niet terug. Ik zag in een review dat die map er in ios 16 bij zou zitten. Is het dan dat ik geen duplicaten heb, of gaat hier iets anders mis?
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Geef het even tijd.drusloos schreef op maandag 12 september 2022 @ 22:15:
Na een dag of twee zal het vanzelf verschijnen mits je duplicaten hebt.
Ik vind 1 ding niet, hoe je fotos moet verbergen of verplaatsen naar de verborgen map.
Via het deelmenu en de 3dots heb ik die optie niet in ios 16
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple iPhone 14
- Apple iPhone 14 Pro
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
AW is eindelijk geüpdatet, dat was meer gedoe dan ik had verwacht.
Notificaties op AW zijn nu veel beter overigens, gewoon een balk bovenin als er iets binnen komt wanneer je met de watch zelf bezig bent.
Notificaties op AW zijn nu veel beter overigens, gewoon een balk bovenin als er iets binnen komt wanneer je met de watch zelf bezig bent.
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple iPhone 14
- Apple iPhone 14 Pro
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Dan moet je de app even een keer starten denk ik, dat was toen de iOS14 widgets kwamen ook het geval.ZiSE schreef op maandag 12 september 2022 @ 22:08:
[...]
Carrot / Fantastical / Google heb ik - en kan er geen een toevoegen.
Foto - rechtsboven 3 puntjes menu - 'Hide' (waarschijnlijk 'verberg' op z'n Nederlands).Azmodann schreef op maandag 12 september 2022 @ 22:23:
Ik vind 1 ding niet, hoe je fotos moet verbergen of verplaatsen naar de verborgen map.
iOS16 Lock Screen Widgets & Live Activities 3rd party Apps - mega was lijst:
https://forums.macrumors....s-3rd-party-apps.2354255/
Klopt het dat je widgets enzo nog steeds niet vrij kan verplaatsen? Heb foto’s waar ik de bovenkant vrij wil hebben maar krijg het niet naar beneden…
Ook resizen lijkt niet te werken van widgets of zit er niet in?
Het voelt wel allemaal wat snappier aan
Ook resizen lijkt niet te werken van widgets of zit er niet in?
Het voelt wel allemaal wat snappier aan
Het werkt niet met foto's die in mappen staan. Als de foto's in de map 'recent' staan dan lukt het wel.ZiSE schreef op maandag 12 september 2022 @ 22:35:
[...]
Foto - rechtsboven 3 puntjes menu - 'Hide' (waarschijnlijk 'verberg' op z'n Nederlands).
Ik heb het opgelost. Erg bedankt voor je antwoord
Meer mensen met de volgende issues? Heb dit sinds de laatste 4 betas op iPhone 13 pro
-search om apps te starten duurt lang. App naam intypen - cursor knippert 6x voor de app verschijnt
-speel muziek, ga naar homescreenn, klik op mini album art om full screen te maken en de controls maken een rare beweging. Click op full screen art om weer klein te maken en weer een rare beweging
-search om apps te starten duurt lang. App naam intypen - cursor knippert 6x voor de app verschijnt
-speel muziek, ga naar homescreenn, klik op mini album art om full screen te maken en de controls maken een rare beweging. Click op full screen art om weer klein te maken en weer een rare beweging
Ja dat berichtencentrum is echt een klucht. Ik moet 2x swipen om de berichten te zien of is dat een instelling. Ook onbegrijpelijk dat het zo werkt met de meldingen op het lockscreen.Mizgala28 schreef op maandag 12 september 2022 @ 22:18:
[...]
Dat is het enige wat ik aan iOS irritant vind, dan ga je achteraf naar het berichtencentrum en zie je een berg aan meldingen die het lockscreen niet meer toonde.
Dat en het niet tonen van anonieme gemiste oproepen op het lockscreen.
Maar ja misschien ooit passen ze dat wel aan.
Moet wel behoorlijk wennen dat je notificaties onderin je lockscreen komen. De oude manier is helemaal weg als ik zo de settings bekijk? Of kijk ik er overheen
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
En klaar! Wat een makkie deze keer!
Vind de nieuwe lock screen opties wel… underwhelming.
Als je de wereld klok instelt, kan je dan ook ergens andere locaties kiezen dan Cupertino, Tokyo en Sydney? 2 van de 3 ervan interessen me namelijk bijzonder weinig..
Als je de wereld klok instelt, kan je dan ook ergens andere locaties kiezen dan Cupertino, Tokyo en Sydney? 2 van de 3 ervan interessen me namelijk bijzonder weinig..
instellingen > notificaties kan je de instellingen op de oude manier instellenPBP schreef op maandag 12 september 2022 @ 22:45:
Moet wel behoorlijk wennen dat je notificaties onderin je lockscreen komen. De oude manier is helemaal weg als ik zo de settings bekijk? Of kijk ik er overheen
ff op de widget tikken - dan krijg je de hele lijst aan steden.Yakumos schreef op maandag 12 september 2022 @ 23:01:
Bedoel je de klok widgets voor op het lockscreen? Als je de widget plaatst en erop klikt, dan krijg je de mogelijkheid om de locatie te wijzigen.Yakumos schreef op maandag 12 september 2022 @ 23:01:
ben benieuwd hoe.KorteGebruiker schreef op maandag 12 september 2022 @ 23:02:
[...]
instellingen > notificaties kan je de instellingen op de oude manier instellen
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPadOS
- Apple iPhone 13 Pro
- Apple iPhone 11
- Apple iPhone 13
- Apple iPhone 14
- Apple iPhone 14 Pro
- Apple
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 12 Pro
- Apple iPhone 12 Mini
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 12
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Wel jammer dat ik moet kiezen tussen het fraaie diepte effect en de lockscreen widgets.
Ik merk trouwens dat de 'perspective zoom' optie verdwenen is op mijn iPhone 13 mini. Iemand anders toevallig ook?
Ah, ik zie dat we nu blijkbaar ook een fraaie native Apple 'conditie app' hebben. Hij praat ook met mijn Garmin, dus dat vind ik wel interessant.
Hmmm die hadden we al, heet sinds iOS15 conditie en daarvoor “activiteit”.PrimusIP schreef op maandag 12 september 2022 @ 23:20:
Ah, ik zie dat we nu blijkbaar ook een fraaie native Apple 'conditie app' hebben. Hij praat ook met mijn Garmin, dus dat vind ik wel interessant.
Dan heb ik dat gemist. Ik ken wel de health app. Die conditie app verscheen plots uit het niets na de 16 upgrade tussen mijn apps als iets nieuws.Lejavh schreef op maandag 12 september 2022 @ 23:26:
[...]
Hmmm die hadden we al, heet sinds iOS15 conditie en daarvoor “activiteit”.
“Meldingen” is het in de NL versieKorteGebruiker schreef op maandag 12 september 2022 @ 23:02:
[...]
instellingen > notificaties kan je de instellingen op de oude manier instellen
Alleen mensen met een Apple Watch hadden die app beschikbaar. Nu krijgen ook mensen zonder Apple Watch de Conditie app.Lejavh schreef op maandag 12 september 2022 @ 23:26:
[...]
Hmmm die hadden we al, heet sinds iOS15 conditie en daarvoor “activiteit”.
Ah de App Store werkt weer, yay!
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Meest saaie update ooit. Met mini widgets en maximaal 2 of 4...
Heeft Apple hier een heel jaar voor gewerkt? Om een kopie te maken van de Apple Watch widgets?
Had op z'n minst een foto-widget verwacht zodat je het weather-lockscreen kon combineren met iets persoonlijks.
Het installeren van de update duurde langer dan het ontdekken van de nieuwe functies 😅
Heeft Apple hier een heel jaar voor gewerkt? Om een kopie te maken van de Apple Watch widgets?
Had op z'n minst een foto-widget verwacht zodat je het weather-lockscreen kon combineren met iets persoonlijks.
Het installeren van de update duurde langer dan het ontdekken van de nieuwe functies 😅
Beetje off-topic, maar ik zit wel te overwegen IOS op engels te gaan zetten. Ik ben teveel tijd bezig om te zoeken wat nou weer het Nederlandse woord is, en helft van de keren weet spotlight niet wat ik bedoel als ik de engelse term gebruik. En daarnaast, Nederlandse Siri is ook matig. Vraag ik het weer van een bepaalde niet-Nederlandse stad, geeft ze het weer van mijn locatie of begint ze een zoekopdracht naar "vakantie".
Helemaal mee eens. Ik ben nog het meest enthousiast over de kleine updates voor Notes, Reminders en Mail. Dat zijn dan ook direct de enige features die ik dagelijks ga gebruiken.NoSugar schreef op maandag 12 september 2022 @ 23:44:
Had op z'n mindful een foto-widget verwacht zodat je het weather-lockscreen kon combineren met iets persoonlijks.
Enkele versies terug was de Nederlandse iOS ook totaal ondergeschikt aan Engels. Bij sommige apps ontbraken er opties en functies enzovoorts enzovoorts.PrimusIP schreef op maandag 12 september 2022 @ 23:47:
[...]
Beetje off-topic, maar ik zit wel te overwegen IOS op engels te gaan zetten. Ik ben teveel tijd bezig om te zoeken wat nou weer het Nederlandse woord is, en helft van de keren weet spotlight niet wat ik bedoel als ik de engelse term gebruik. En daarnaast, Nederlandse Siri is ook matig. Vraag ik het weer van een bepaalde niet-Nederlandse stad, geeft ze het weer van mijn locatie of begint ze een zoekopdracht naar "vakantie".
Ik gebruik al 6-7 jaar al mijn Apple apparaten in het Engels en heb daar totaal geen spijt van.
Enige wat jammer is dat je niet kan navigeren naar een bepaalde plaats omdat Siri dat niet verstaat.
Het kan wel, maar via een omweg. Je moet eigenlijk het wallpaper voor de lockscreen en voor de homescreen als een 'pair' zien, waarvan je de homescreen nog apart kunt aanpassen.ddZ schreef op maandag 12 september 2022 @ 21:03:
[...]
[...]
Ik was ook niet helemaal duidelijk: als ik bovenstaande doe, dan alleen de mogelijkheid om foto’s/ kleur/ verlooptint te kiezen. Maar die standaard wallpapers van iOS 15 en eerder schitteren door afwezigheid. Of ik zie wat over het hoofd?
Als je de oude geanimeerde achtergrond op je homescreen wil, kan dat alleen als je 'm ook kiest op je lockscreen, je kunt 'm niet apart kiezen. Dus: nieuw lockscreen maken, oude achtergrond kiezen bij 'collections', opslaan voor beide screens. De 'normale' niet geanimeerde backgrounds zijn er inderdaad niet meer. Maar die zou je wel weer als foto kunnen toevoegen.
Ik ben er eigenlijk wel over te spreken. Ik hou er inderdaad ook niet van als er dingen verdwijnen, maar ik vind de optie om de achtergrond gewoon een effen kleur te maken wel prettig, dat heb ik al gemist sinds mijn eerste iPhone (de 4). Ik zat altijd te kloten met foto's in de gewenste kleur.
The wait is over.
— Halide + Kino (@halidecamera) 12 september 2022
Finally, you can open Halide right from your lock screen!
Halide 2.8 — our iOS 16 update, with 7 different lock screen widgets and other enhancements is out now: https://t.co/TlqtK6R13t pic.twitter.com/aqmBgChjgy
[ Voor 11% gewijzigd door Rivanov op 13-09-2022 05:42 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Voor de aller aller zekerheid: van de week laatste PB geinstalleerd en erna PB-profiel verwijderd.... Dan klopt het dat ik nu géén update heb toch?
Jup. Dit jaar zijn er veel quality of life improvements maar verder niets spannend.NoSugar schreef op maandag 12 september 2022 @ 23:44:
In deze review worden ze goed aangestipt.
Op iCulture altijd duidelijk beschreven. Zo te zien klopt het.Dennisdn schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 07:02:
Voor de aller aller zekerheid: van de week laatste PB geinstalleerd en erna PB-profiel verwijderd.... Dan klopt het dat ik nu géén update heb toch?
Hier ook niet mogelijk bij een Iphone XR hoe kan dat?
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Let op:
Discussies over iPadOS mogen in [iPadOS 16 beta] - Ervaringen & Discussie.
iOS betas zijn beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program of het Apple Beta Sofware Program. Vragen om of helpen met het verkrijgen van de iOS betas op elke ander manier is dan ook niet toegestaan. Zie ook het algemeen beleid.
Ben je benieuwd of jouw favoriete app goed werkt op een iOS beta? Dan is deze Google Sheet een goed startpunt. Staat jouw favoriete app er niet bij maar ben je intussen wel een ervaring rijker? Dan kan je die ervaring delen via het App Compatibility Form
Discussies over iPadOS mogen in [iPadOS 16 beta] - Ervaringen & Discussie.
iOS betas zijn beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program of het Apple Beta Sofware Program. Vragen om of helpen met het verkrijgen van de iOS betas op elke ander manier is dan ook niet toegestaan. Zie ook het algemeen beleid.
Ben je benieuwd of jouw favoriete app goed werkt op een iOS beta? Dan is deze Google Sheet een goed startpunt. Staat jouw favoriete app er niet bij maar ben je intussen wel een ervaring rijker? Dan kan je die ervaring delen via het App Compatibility Form