Tweakers icm Chrome

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:54
Mijn vraag:

Sinds een tijdje heb ik op Tweakers (incl forum) en alleen op Tweakers het vervelende issue dat ik vaak tweemaal op een link moet klikken alvorens deze werkt.
Wanneer ik een bepaald item wil openen of topic wil openen dien ik dus 8/10 tweemaal te drukken op de link.
Het lijkt alsof de eerste keer de ‘aanraking’ niet wordt ‘verwerkt’, de tweede keer wel. Lastig uit te leggen.

Ik heb het ook alleen op Tweakers en op geen enkele andere website.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
iPhone 12 mini met 15.6
Chromebrowser 103.0.5060.63

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Safari heeft het probleem niet, maar deze browser gebruik niet.
Verder vind ik via Google niks, of ik zoek verkeerd.

Is er een optie in Chrome die dit specifiek op Tweakers veroorzaakt of ligt het gewoon aan Tweakers/Chrome combinatie? Meer mensen last van ?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empirical2159
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 12-05 08:28
Ik heb exact hetzelfde probleem op mijn Iphone 12 Pro met 15.6.
Chrome browser is 102.0.5005.87. Ik moet eerst een linkje aandrukken, deze is dan rood ofwel 'highlighted'.
Na nog een keer drukken volg ik pas de link.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Heb hetzelfde (minstens weken), maar ik draai ook een flink aantal Custom CSS snippets en het is weg zodra ik uitgelogd Tweakers bezoek. Ergens in een van de snippets zit het probleem, maar heb er de tijd noch kennis voor om dit uit te zoeken.

Dit is mijn lijstje, misschien zit er ergens overlap in?

Uitschakelen Tracker
Verberg Plus labels
Verberg "Tip de redactie"
Weg met "Geef je mening"
Usabilla surveys dinges weg
Tweakers Perfect Dark Graph add-on
Addon voor Perfect Dark snippet
Tweakers Perfect Dark
Verberg kolom rechts op frontpage
Fullscreen nieuws homepage
Verberg downloads
[fp] Verberg "IT Banen" onder nieuwsartikelen en op de FP
Verberg nieuwsbrief aanmelding op frontpage
Laat topicstarter badge zien op mobiel
Verberg True hosting logo
Verberg "related jobs"
Verberg footer
Afkortingen inline tonen
Verberg carrière menu
Compacte frontpage nieuwsfeed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
Glaanie schreef op maandag 27 juni 2022 @ 14:55:
Heb hetzelfde (minstens weken), maar ik draai ook een flink aantal Custom CSS snippets en het is weg zodra ik uitgelogd Tweakers bezoek. Ergens in een van de snippets zit het probleem, maar heb er de tijd noch kennis voor om dit uit te zoeken.

Dit is mijn lijstje, misschien zit er ergens overlap in?

Uitschakelen Tracker
Verberg Plus labels
Verberg "Tip de redactie"
Weg met "Geef je mening"
Usabilla surveys dinges weg
Tweakers Perfect Dark Graph add-on
Tweakers Perfect Dark
Verberg kolom rechts op frontpage
Fullscreen nieuws homepage
Verberg downloads
[fp] Verberg "IT Banen" onder nieuwsartikelen en op de FP
Verberg nieuwsbrief aanmelding op frontpage
Laat topicstarter badge zien op mobiel
Verberg True hosting logo
Verberg "related jobs"
Verberg footer
Afkortingen inline tonen
Verberg carrière menu
Compacte frontpage nieuwsfeed
De enige overlap die ik nu zie is de ‘perfect dark addon’.
Speelt inderdaad al weken, maar begon me nu te irriteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

@Incognitum je hebt sowieso deze 2 snippets gemeen met @Glaanie:

Tweakers Perfect Dark

Kan je eens testen of het probleem weg is als je die 2 uitschakelt?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
crisp schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 08:46:
@Incognitum je hebt sowieso deze 2 snippets gemeen met @Glaanie:

Tweakers Perfect Dark

Kan je eens testen of het probleem weg is als je die 2 uitschakelt?
Nee helaas is het probleem niet opgelost. Tevens zag ik dat ik de ‘verberg carrière’ ook aan had staan. Maar ook deze uitschakelen lost het probleem niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Nu online

Glaanie

@crisp, hetzelfde als @Incognitum, het uitschakelen van deze 3 addons zorgt er niet voor dat het probleem weg is. Overigens zie ik dat ik nog wat losse css heb draaien, buiten de snippets om:

Cascading Stylesheet:
1
2
3
#contentArea.plus::before { display: none !important; }
#contentArea > div.wrap > div.articleColumn.wide.centered.multipage > div.centeredContent > div.darkBlock { display: none !important; }
#search .keywordSearch input.text { color: white !important; }

Maar die eerste twee hebben alleen effect op de frontpage en die laatste op het inputfield van de search (fix voor Perfect dark), dus dat lijkt mij sterk dat die ermee te maken hebben...

En nu snel Perfect Dark weer aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Maar als ik het goed begrijp speelt het probleem niet als je niet ingelogd bent? En wat als je wel ingelogd bent en custom CSS eventjes helemaal uitschakelt? vinkje "activeren" uitschakelen en opslaan - je instellingen blijven bewaard

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Nu online

Glaanie

@crisp Ik vrees dat ik niet genoeg getest heb, toen ik was uitgelogd. Het probleem is er nog steeds, ingelogd zonder custum css en uitgelogd. Het lijkt dus in ieder geval niet aan Custom css te liggen. Overigens heb ik het niet zo vaak zoals @Incognitum omschrijft, dus niet 8 vd 10 keer. Eerder 2-4 van de 10 keer dat ik 2x moet tikken en dus bij de eerste tik alleen de link geselecteerd lijkt. Alsof ik op de desktop/laptop met mijn muis overheen hover en nog niet heb geklikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Glaanie schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 09:54:
@crisp Ik vrees dat ik niet genoeg getest heb, toen ik was uitgelogd. Het probleem is er nog steeds, ingelogd zonder custum css en uitgelogd. Het lijkt dus in ieder geval niet aan Custom css te liggen. Overigens heb ik het niet zo vaak zoals @Incognitum omschrijft, dus niet 8 vd 10 keer. Eerder 2-4 van de 10 keer dat ik 2x moet tikken en dus bij de eerste tik alleen de link geselecteerd lijkt. Alsof ik op de desktop/laptop met mijn muis overheen hover en nog niet heb geklikt.
Het lijkt er op dat Chrome op iOS ineens moeilijk is gaan doen met :hover of iets dergelijks. Ik kan genoeg vinden over dit specifieke probleem als ik daarop zoek, maar niet een eenduidige oplossing (en vaak ook oudere meldingen die juist weer over Safari gaan). Het kan natuurlijk ook zijn dat het probleem meer zit aan de engine-kant (Chrome op iOS moet natuurlijk de Safari-engine gebruiken), maar dan is het weer vreemd dat Safari er zelf geen last van heeft).

Ik zie ook iOS 15.6 genoemd worden, is dat niet nog bèta?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Nu online

Glaanie

Ik draai iOS 15.5, geen verdere updates beschikbaar. 15.6 is inderdaad beta en komt "Ergens in de zomer" uit volgens iculture.

Ik snap dat Chrome een dev-nachtmerrie is, maar het is super om alle wachtwoorden/bookmarks te kunnen synchroniseren tussen browsers, zonder gebruik te maken van externe tools

[ Voor 43% gewijzigd door Glaanie op 28-06-2022 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hier ook, iPhone 11 i.c.m. Chrome. Is al een tijdje zo alhoewel ik een aantal keer een beta iOS draai, momenteel de 15.6.

Meestal gaat het overigens wel goed, naar schatting gaat het slechts 1 of 2 van de 10 keer niet. Zo te lezen heeft TS er meer last van dus.

[ Voor 38% gewijzigd door Cheesy op 28-06-2022 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
crisp schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 09:34:
Maar als ik het goed begrijp speelt het probleem niet als je niet ingelogd bent? En wat als je wel ingelogd bent en custom CSS eventjes helemaal uitschakelt? vinkje "activeren" uitschakelen en opslaan - je instellingen blijven bewaard
Ik heb nu ingelogd, dat activeren vinkje uitgezet en opgeslagen. Probleem blijft helaas.
Ik heb het niet alleen op 15.6. Ook voorgaande versies had ik het probleem al. Wel allemaal bèta’s.

Heb net ook nogmaals andere sites getest. Op bv het ziggo forum geen problemen mee. Daar doet alles het met 1x klikken.

Edit: Ook uitgelogd blijft het probleem zich voordoen.

[ Voor 3% gewijzigd door Incognitum op 28-06-2022 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Incognitum schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 12:12:
[...]

Ik heb nu ingelogd, dat activeren vinkje uitgezet en opgeslagen. Probleem blijft helaas.
Ik heb het niet alleen op 15.6. Ook voorgaande versies had ik het probleem al. Wel allemaal bèta’s.

Heb net ook nogmaals andere sites getest. Op bv het ziggo forum geen problemen mee. Daar doet alles het met 1x klikken.

Edit: Ook uitgelogd blijft het probleem zich voordoen.
@Glaanie gaf het inderdaad ook al aan; custom css kunnen we dus uitsluiten als mogelijke oorzaak.

Intentionally left blank

Pagina: 1