Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-09 16:17
Mizgala28 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 14:57:
Ik hoop dat iOS 16.2 als deze uit is niet mijn accuduur slechter maakt, ik begin een beetje erg gewend aan te raken hoe goed deze is sinds 16.1. (ik draai nu 16.1.1 op mijn 13 Pro)

Nou ben ik niet ontevreden geweest over de accuduur voor 16.1, maar 16.1 heeft wel een schepje bovenop gedaan hoe goed deze is.

[Afbeelding]

dit is inclusief ongeveer 40 minuten 4G buiten de deur

Het is dat ik niet vaak video's kijk op mijn telefoon, maar nu vraag ik mij af hoeveel ik dan uit de accu pers.

Qua bugs momenteel weinig last van, alleen de zaklamp bug waar na het gebruik van de zaklamp deze non stop op de achtergrond blijkt te draaien, al lost opnieuw opstarten dat wel op tot ik de zaklamp weer gebruik.

En ik verwacht de deel bug issue als 16.2 uit is, daar heb ik sinds iOS 16 iedere keer last van voor paar dagen, daarna verdwijnt het probleem plost.
16.1 was bij mij echt verschrikkelijk. Met 16.2 is het nu heel erg verbeterd en meer zoals op IOS 15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-09 15:50
Radiodurans schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 15:20:
[...]

Ik heb sinds 16.1.1 juist een aardige batterydrain. Blijf dat toch een ongrijpbaar iets vinden.
drusloos schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 15:23:
[...]

16.1 was bij mij echt verschrikkelijk. Met 16.2 is het nu heel erg verbeterd en meer zoals op IOS 15
Altijd interessant hoe vaak je dit soort dingen treft met updates, waar de ene persoon nergens last van heeft, de ander heeft een betere ervaring en nog iemand anders heeft een slechtere ervaringen.

Aan de andere kant wel zonde dat er altijd zoveel verschillen zitten in ervaringen met nieuwe updates, het zou zoveel makkelijker zijn als iedereen een gelijke (en goede) ervaringen had (maar zo werkt software nou eenmaal niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Toen ik vanochtend wakker werd stond opeens de Heartstone app op mijn telefoon. Die heb ik jaren geleden wel een keer geprobeerd maar ook weer verwijderd. Nu stond ie opeens in de library bovenaan in de categorie onlangs toegevoegd.

Ik kan me niet herinneren dat ik dit gedaan heb. Apps installeren vanaf andere devices staat uit (al heb ik m daar ook niet geïnstalleerd) en in analyse logbestanden kan ik niets terugvinden wat zou verraden wanneer dit gebeurd is.

Hebben meer mensen wel eens plotseling een app op hun device gehad?

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Mizgala28 als Beta-gebruiker heb ik altijd de 1e dagen mindere batterij, na paar dagen gaat het beter. Ik vind het ook raar dat ze in PR versie dat niet verbeteren, zoals 16.1.1.
Dit geeft vaak ergernis bij gebruikers, en zou niet moeten.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SirLenncelot schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 08:10:
Toen ik vanochtend wakker werd stond opeens de Heartstone app op mijn telefoon. Die heb ik jaren geleden wel een keer geprobeerd maar ook weer verwijderd. Nu stond ie opeens in de library bovenaan in de categorie onlangs toegevoegd.

Ik kan me niet herinneren dat ik dit gedaan heb. Apps installeren vanaf andere devices staat uit (al heb ik m daar ook niet geïnstalleerd) en in analyse logbestanden kan ik niets terugvinden wat zou verraden wanneer dit gebeurd is.

Hebben meer mensen wel eens plotseling een app op hun device gehad?
Echt verwijderenin iPhone opslag, niet opruimen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05:59

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Mizgala28 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 23:35:
[...]

[...]

Altijd interessant hoe vaak je dit soort dingen treft met updates, waar de ene persoon nergens last van heeft, de ander heeft een betere ervaring en nog iemand anders heeft een slechtere ervaringen.

Aan de andere kant wel zonde dat er altijd zoveel verschillen zitten in ervaringen met nieuwe updates, het zou zoveel makkelijker zijn als iedereen een gelijke (en goede) ervaringen had (maar zo werkt software nou eenmaal niet)
Iedereen gebruikt het device anders. Iedereen heeft een ander applicatie landschap. Elke applicatie heeft zijn eigen accu gebruik.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Jeetje iOS wil echt maar AL TE GRAAG dat ik steeds "gedeeld met jou" gebruik.

Iedere keer dat ik het uitzet krijg ik bij het opstarten van de Berichten app die splash screen en zet mijn iPhone het vrolijk aan (had er geen last van voor 16.1.1)

Uit is uit Apple, dwing het niet af (hopelijk is het gewoon een bug, herstart en aan en uit zetten van de iPhone heeft dit niet opgelost in ieder geval)
Tylen schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 08:31:
[...]

Iedereen gebruikt het device anders. Iedereen heeft een ander applicatie landschap. Elke applicatie heeft zijn eigen accu gebruik.
Dat klopt en dat weet ik, maar de verschillen in hoe lang een accu meegaat is soms echt absurd.

Maar verder klopt het inderdaad.

[ Voor 5% gewijzigd door Mizgala28 op 13-11-2022 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-09 20:48
Voor de geïnteresseerden: https://discussions.apple.com/thread/254369622
smeerbartje schreef op maandag 7 november 2022 @ 19:56:
Mijn vrouw en ik gebruiken nu allebei onze eigen photo library met als storage ons betaalde gezinsabonnement. Werkt op zich prima, maar het liefst hebben we gewoon alles in één library: de "shared photo library" die recentelijk is gelanceerd.

Dit lijkt dus echt DE oplossing voor ons; echter ik zou graag één ding willen weten: pakt de photo-widget op het homescreen ook foto's en herinneringen uit de shared library?

Hier zijn we beide nogal aan gehecht namelijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-09 17:43
Ik kom er net achter dat als je iOS users wil mijden op je website je moet zorgen dat je website met de volgende letters begint "apb" geen idee waarom maar safari sluit meteen af?! bij meerdere iPhones getest nu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 10:49

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

kneusteun schreef op maandag 14 november 2022 @ 16:19:
Ik kom er net achter dat als je iOS users wil mijden op je website je moet zorgen dat je website met de volgende letters begint "apb" geen idee waarom maar safari sluit meteen af?! bij meerdere iPhones getest nu..
Verrek, das bijzonder! Wel alleen als ik t type, als ik apb.be google kan ik de website gewoon openen.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Tomba schreef op maandag 14 november 2022 @ 16:23:
[...]

Verrek, das bijzonder! Wel alleen als ik t type, als ik apb.be google kan ik de website gewoon openen.
In safari? Hier sluit hij zodra je apb intypte gelijk af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Tomba schreef op maandag 14 november 2022 @ 16:23:
[...]

Als je apnmrre typt en je haalt alles weg op ap na en zet de b neer klapt ie weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Nog steeds meldingen met niet afgronde hoeken in het beginscherm. Ben je zoveel updates verder. 8)7

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
kneusteun schreef op maandag 14 november 2022 @ 16:19:
Werkt hier prima. :)

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

drusloos schreef op maandag 14 november 2022 @ 16:30:
[...]

Ja hier ook! Ga ik echter naar Google.nl en dan vanaf daar naar een website die met apb begint werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Ik hoefde niet naar die site, ik maakte een typo en safari sloot af.
Ik ben wel benieuwd hoe de iOS traffic is op die sitev >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
drusloos schreef op maandag 14 november 2022 @ 16:30:
[...]

Hier ook, alleen die 3 letters is al genoeg :)
In Chrome niet, terwijl die op de achtergrond volgens mij dezelfde architectuur heeft. Erop Googlen geeft ook niet een bekend probleem ofzo en er zijn zelfs Apps die apb heten 😬. Op iPadOS gebeurd het ook.

[ Voor 31% gewijzigd door Dennisdn op 14-11-2022 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Welke versie iOS draai je?
Tot nu toe de eerste melding dat het niet werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Foutje

[ Voor 98% gewijzigd door Dennisdn op 14-11-2022 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
kneusteun schreef op maandag 14 november 2022 @ 17:44:
[...]

Welke versie iOS draai je?
Tot nu toe de eerste melding dat het niet werkt.
Ik heb 16.1.1 en als ik het lockscreen soms omhoog schuif dan zie je die niet afgeronde hoeken weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:42
En het is ook alweer opgelost. Wel bizar dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Foto’s versturen vanuit Google Mail werkt weer met beta3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Laatst online: 00:16

Toppe

Oké ✅

Donstil schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 21:42:
[...]

Is dat stuk? Ik zit op 16.2 beta 2 en werkt nog gewoon.
Ik zie de tegenpartij niet.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:00
Mocht je de wallpaper of notificaties uit willen hebben op het Always On Display, dan kun je dat in beta 3 instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 21:42:
[...]

Is dat stuk? Ik zit op 16.2 beta 2 en werkt nog gewoon.
Jij had je Beta-profiel toch verwijdert ?
😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Hackus Wanhopig om mijn laadpaal app probleem op te lossen heb ik 16.2 geïnstalleerd (in 16.1 ging dat stuk). Niet helemaal voor niets want authenticeren werkt weer maar dat is helaas wel het enige 8)7

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:08

The Chosen One

Zie signature!

Wanneer ik "hey siri" zeg kreeg ik normaal gesproken altijd een soort pingetje (geluid) dat de telefoon (of iPad) mij hoorde. Nu krijg ik niks meer. Is dat een IOS 16 ding? Zie er ook geen instelling bij staan dat je het terug kunt zetten onder siri responces of zo.

En vraag het hier maar eens. Zijn de itunes gift cards gewoon nooit meer in de 'aanbieding'? Als in 15% bonus tegoed bij Kruidvat e.d.

[ Voor 50% gewijzigd door The Chosen One op 15-11-2022 23:19 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schanske
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-09 11:19
The Chosen One schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 23:16:

En vraag het hier maar eens. Zijn de itunes gift cards gewoon nooit meer in de 'aanbieding'? Als in 15% bonus tegoed bij Kruidvat e.d.
Ongeveer 2 weken geleden in Kruidvat Belgïe nog. 15%

[ Voor 0% gewijzigd door Schanske op 16-11-2022 08:17 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:52
Sinan10 schreef op maandag 7 november 2022 @ 21:41:
Sinds iOS 16.1 merk ik dat de volume niet meer kan aanpassen (met de volumeknoppen) tijdens een gesprek als het toestel tegen mij oor aan is. Het scherm moet aan om je volume aan te passen. Op luidspreker en met oortjes in lukt het dus wel. Is dit een nieuwe "feature" of een bug?
Hier hetzelfde issue met 16.1.1, ik hoop dat het een 'bug' is...

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik snap eigenlijk niet waarom er PR versies uitkomen met zgn bugs. Zo’n versie zou toch zonder bugs moeten zijn ?
Zo blijf je aan de gang, want volgende versie zit de bug nog in, of weer iets anders.

@Sluuz #ironie

[ Voor 8% gewijzigd door Hackus op 16-11-2022 14:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 15:34
Hackus schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:43:
Ik snap eigenlijk niet waarom er PR versies uitkomen met zgn bugs. Zo’n versie zou toch zonder bugs moeten zijn ?
Zo blijf je aan de gang, want volgende versie zit de bug nog in, of weer iets anders.
Er is geen enkel stuk software vrij van bugs.

@Hackus totaal de /s of /i gemist ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Sluuz op 17-11-2022 09:01 ]

PSN: Sluuz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
The Chosen One schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 23:16:
..En vraag het hier maar eens. Zijn de itunes gift cards gewoon nooit meer in de 'aanbieding'? Als in 15% bonus tegoed bij Kruidvat e.d.
Na het samenvoegen van de toenmalige twee verschillende 'cards' richting de nieuwe generieke Apple-cadeaukaart, zijn die mooie aanbiedingen nagenoeg verleden tijd.
Zie ook : https://www.iculture.nl/nieuws/apple-cadeaukaart-nederland/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:08

The Chosen One

Zie signature!

RoRoNL schreef op woensdag 16 november 2022 @ 13:37:
[...]

Na het samenvoegen van de toenmalige twee verschillende 'cards' richting de nieuwe generieke Apple-cadeaukaart, zijn die mooie aanbiedingen nagenoeg verleden tijd.
Zie ook : https://www.iculture.nl/nieuws/apple-cadeaukaart-nederland/
Hmmm totaal gemist. Klinkt als einde verhaal door de 'fysieke winkel' kaart dan. Had ik er nog maar wat "ingeslagen" dan met de laatste actie.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RjRIG8gF-6xrNRh4Ia6_RIM4_H8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WmxLtQJWny8N75ZnvADc7Dkb.jpg?f=fotoalbum_large

edit: voor dat het wordt verwijderd, iOS is hetzelfde

@La1974 dit bericht van iPadOS :P

[ Voor 10% gewijzigd door Hackus op 17-11-2022 17:18 ]

• StevenRSCA
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22:11
Ik ben me eindelijk eens aan het verdiepen in Focus. Bizar fenomeen: als ik in een eigen gemaakte Focus Contacten probeer toe te staan om mij toch te bereiken als de Focus aanstaat: dan heb ik een variabel resultaat: sommige contacten worden geaccepteerd; bij anderen lukt het totaal niet. Ik kan altijd de Contactpersoon selecteren, maar bij sommigen komt ‘ie dan niet terecht als Allowed Contact.

Enige hints? Voor apps lukt het trouwens wel perfect.

• La1974
Hackus schreef op donderdag 17 november 2022 @ 10:08:
[Afbeelding]

edit: voor dat het wordt verwijdert, iOS is hetzelfde
Wat wordt er verwijderd?

Ik zit nu op 16.2 beta 3. Geen update dus die zal er wel bij zijn opgenomen.

[ Voor 8% gewijzigd door La1974 op 17-11-2022 17:16 ]

La1974 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 17:15:
[...]

Wat wordt er verwijderd?

Ik zit nu op 16.2 beta 3. Geen update dus die zal er wel bij zijn opgenomen.
Ik ook. zit jij op Publieke Beta ?

Build is nu

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/HGkKfVv/Image.jpg

• La1974
Hackus schreef op donderdag 17 november 2022 @ 17:26:
[...]

Ik ook. zit jij op Publieke Beta ?

Build is nu

[Afbeelding]
Ja. iPhone 13. Heb een paar keer Software Update gedaan. Zelfde resultaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gzjq6rIh2FrAvhiVaAReGNKFVMk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8JRrMt7tPa6UKkT6miDIfzT8.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door La1974 op 17-11-2022 17:32 ]

Zal wel komen ik heb Dev profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op donderdag 17 november 2022 @ 22:07:
[...]

Beta 3 heeft deze update ook.
Echt :?

_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:56
Volgens mij had ik ergens gelezen dat die rapid security update een test is om te kijken of het werkt.
https://9to5mac.com/2022/...-update-to-ios-16-2-beta/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Sinan10 schreef op maandag 7 november 2022 @ 21:41:
Sinds iOS 16.1 merk ik dat de volume niet meer kan aanpassen (met de volumeknoppen) tijdens een gesprek als het toestel tegen mij oor aan is. Het scherm moet aan om je volume aan te passen. Op luidspreker en met oortjes in lukt het dus wel. Is dit een nieuwe "feature" of een bug?https://gathering.tweakers.net/forum/insert_message/2132202/97
Hier kan ik de volume tijdens een gesprek helemaal niet aanpassen, tenzij via een koptelefoon/dopjes.

In feite beweegt de slider de voor volume wel, maar volume zelf wijzigt niet.

Kwam er pas vandaag achter, moest een klantenservice bellen en die was enorm zacht, alsof de betreffende persoon paar meter van hun microfoon af stond.

Snel dopjes bij gepakt zodat ik de volume kon aanpassen.

(deze issue nooit gehad met 16.1, dus het zou pas vanaf 16.1.1 voor mij van toepassing moeten zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:11
ik heb met mijn iPhone 14 (iOS 16.1.1) dat ik steeds moet unlokken en trusten met mijn MacBook m1 (Ventura). Alle tips zoals hotspot uitzetten of resetten privacy gedaan. Allen zonder succes. Ben ik de enige met dit euvel?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:24
Mooi nieuws! SwiftKey 'komt terug' (y)

https://www.macrumors.com...ey-back-on-the-app-store/

[ Voor 67% gewijzigd door dafmay op 19-11-2022 10:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drusloos
Mizgala28 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 10:51:
[...]

Hier kan ik de volume tijdens een gesprek helemaal niet aanpassen, tenzij via een koptelefoon/dopjes.

In feite beweegt de slider de voor volume wel, maar volume zelf wijzigt niet.

Kwam er pas vandaag achter, moest een klantenservice bellen en die was enorm zacht, alsof de betreffende persoon paar meter van hun microfoon af stond.

Snel dopjes bij gepakt zodat ik de volume kon aanpassen.

(deze issue nooit gehad met 16.1, dus het zou pas vanaf 16.1.1 voor mij van toepassing moeten zijn)
Dit is in 16.2 verholpen. Althans ik heb er geen last meer van op mijn 12 pro max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
drusloos schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 10:29:
[...]

Dit is in 16.2 verholpen. Althans ik heb er geen last meer van op mijn 12 pro max.
Afwachten dan maar

• roT-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 23:25
Langzamerhand begint het met toch echt te storen. Te pas en te onpas als ik buiten de deur ga van WiFi naar 4G heb ik geen internet. ook vliegtuigstand aan/uit werkt dan niet. Enige remedie is toestel herstarten. Come on zeg, Inmiddels zitten we bij iOS 16.1.1

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 17:45

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Ook na een harde reboot, danwel factory reset?

• roT-
Bastiaan schreef op donderdag 24 november 2022 @ 16:00:
Ook na een harde reboot, danwel factory reset?
Ja. En ook na netwerkinstellingen reset. niets lijkt te werken.
Edit: Hard reboot wel geprobeerd, factory reset ga ik vooralsnog niet aan beginnen ofcourse.

[ Voor 17% gewijzigd door roT- op 24-11-2022 16:02 ]

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:12
roT- schreef op donderdag 24 november 2022 @ 15:52:
Langzamerhand begint het met toch echt te storen. Te pas en te onpas als ik buiten de deur ga van WiFi naar 4G heb ik geen internet. ook vliegtuigstand aan/uit werkt dan niet. Enige remedie is toestel herstarten. Come on zeg, Inmiddels zitten we bij iOS 16.1.1
Ik heb niet terug gezocht naar je eventuele eerdere berichten, maar welk toestel heb je? Toevallig een iPhone 11 en zit je op het KPN-netwerk?

• roT-
RicoK schreef op donderdag 24 november 2022 @ 16:21:
[...]

Ik heb niet terug gezocht naar je eventuele eerdere berichten, maar welk toestel heb je? Toevallig een iPhone 11 en zit je op het KPN-netwerk?
Had ik inderdaad erbij moeten zetten :) betreft een iphone13promax in combo met simpel abbo. Problemen zijn echt ontstaan na updaten iOS 16.0

• RicoK
  • Laatst online: 20:12
@roT- Oh? (gelukkig) herken ik mij daar niet in. Ik heb ook een 13 Pro Max en zit via Simyo op het KPN netwerk. Ik heb geen problemen met de 4G. Ben je de eerste eigenaar van je 13 PM en heb je nog garantie? Heb je in dat geval al eens met Apple Support contact opgenomen?

Ik noemde de iPhone 11 i.c.m. KPN, omdat via/bij KPN kunnen iPhone 11 gebruikers met issues sinds de zomer ongeveer nu hun 11 omruilen voor een 12.

• roT-
RicoK schreef op donderdag 24 november 2022 @ 16:26:
@roT- Oh? (gelukkig) herken ik mij daar niet in. Ik heb ook een 13 Pro Max en zit via Simyo op het KPN netwerk. Ik heb geen problemen met de 4G. Ben je de eerste eigenaar van je 13 PM en heb je nog garantie? Heb je in dat geval al eens met Apple Support contact opgenomen?

Ik noemde de iPhone 11 i.c.m. KPN, omdat via/bij KPN kunnen iPhone 11 gebruikers met issues sinds de zomer ongeveer nu hun 11 omruilen voor een 12.
Is inderdaad nog een optie. Contact opnemen met Apple. Maar heb zo'n vermoeden dat ik snel gedirigeerd wordt na een factory reset :)

Eerst eigeneer van die 13promax ja.. Op ios15 nergens last van. Maar benieuwd hoe andere mensen dit inmiddels ervaren. Want als je het topic doorspit kom je meerder soortgelijke klachten tegen.

Anyhow bedankt voor je feedback!

[ Voor 10% gewijzigd door roT- op 24-11-2022 16:29 ]

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 17:45

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

roT- schreef op donderdag 24 november 2022 @ 16:28:
[...]

Is inderdaad nog een optie. Contact opnemen met Apple. Maar heb zo'n vermoeden dat ik snel gedirigeerd wordt na een factory reset :)

Eerst eigeneer van die 13promax ja.. Op ios15 nergens last van. Maar benieuwd hoe andere mensen dit inmiddels ervaren. Want als je het topic doorspit kom je meerder soortgelijke klachten tegen.

Anyhow bedankt voor je feedback!
Maar een factory reset had je al gedaan en was de oplossing niet. Dus dan is het aan hen om met een volgende stap te komen, toch? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Stop maar met refreshen er komt geen Beta update vandaag, het is Thanksgiving. ;)

• roT-
Bastiaan schreef op donderdag 24 november 2022 @ 18:51:
[...]

Maar een factory reset had je al gedaan en was de oplossing niet. Dus dan is het aan hen om met een volgende stap te komen, toch? :)
Nee alleen hard reboot. Factory reset is iets wat ik echt als laatste redmiddel heb.

Ik heb toch maar eens met simpel gebeld en een ander APN gekregen, dus komende dagen wordt testen.

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:01
Voorheen kon ik in bv vakantie mijn exchange mail gewoon even uit zetten met een schuifje. Nu is dat veranderd en kan ik deze niet meer deactiveren… klopt dat? Of kan dat toch nog op een andere manier?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/37242Dg08KV_PnCdHUQ7GjsNDlY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/POmJjqP4F5arQj7fwcg8xZtZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Tijdens een avondje uit wilde ik een drankje betalen met mijn iPhone, maar ik merkte dat Apple Pay (ING) niet meer werkte. Ik krijg het ook niet meer geactiveerd. Hebben meerdere mensen hier problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23:18
syltheboy schreef op zondag 27 november 2022 @ 13:21:
Tijdens een avondje uit wilde ik een drankje betalen met mijn iPhone, maar ik merkte dat Apple Pay (ING) niet meer werkte. Ik krijg het ook niet meer geactiveerd. Hebben meerdere mensen hier problemen mee?
Gisteren nog een betaling mee gedaan en dat ging prima. Heb je dat kaart al eens helemaal verwijderd uit de Wallet?

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Gr4mpyC3t schreef op zondag 27 november 2022 @ 14:02:
[...]

Gisteren nog een betaling mee gedaan en dat ging prima. Heb je dat kaart al eens helemaal verwijderd uit de Wallet?
Ja, dat heb ik gedaan. Maar zonder resultaat.

Inmiddels is de storing verholpen.

[ Voor 7% gewijzigd door syltheboy op 27-11-2022 17:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:20
syltheboy schreef op zondag 27 november 2022 @ 15:08:
[...]

Ja, dat heb ik gedaan. Maar zonder resultaat.

Inmiddels is de storing verholpen.
Loop hier al weken tegenaan, en durf de kaarten niet te wissen... In de angst dat ik het dus helemaal niet meer aan de gang krijg. Bij het activeren van de kaart zegt de app gaat mis, moet namelijk nog mijn CC op mijn Apple Watch Ultra krijgen, maar dat weigert dus.

Inmiddels heb ik dus een American Express, die kreeg ik zonder ge-emmer erin.

[ Voor 23% gewijzigd door Nicj56 op 27-11-2022 18:18 ]

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik weet niet of dit iPad of iOS gerelateerd is maar ik heb sinds kort een iPad 2022.

Valt me op dat de shift, return en de algemene indeling breder zijn dan m’n vorige iPad.(air 3). De iPad 2022 van m’n vrouw heeft die dus wel zoals ik het gewend was. Het typt een stuk minder prettig.

Is dit nog ergens in te stellen?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:56
Dat is toch wel de allerkleinste iOS update ooit :P

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:30
Is er een mogelijk om het scrollen / vooruitspoelen met de slider uit te zetten in iOS 16. Ik merk sinds het always on scherm als ik mijn telefoon oppak vaak per ongeluk op het scherm zit waardoor mijn podcast doorspoelt omdat het scherm gelijk actief is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rettj6EBtRYOtxxkVd3SADSr3Vs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lsWnEzsupyjBa4AMjEJ1W6CQ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 43% gewijzigd door robbinonline op 01-12-2022 15:03 ]

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-09 18:35
Heb met m'n 13 mini er veel last van dat Whatsapp openend vanuit lock, dat er veel zwarte balken in het scherm zitten. Soms halve scherm, dan kwart. Niks helpt, behalve app sluiten en opnieuw openen. Herkenbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MacbookProx schreef op donderdag 1 december 2022 @ 17:57:
Heb met m'n 13 mini er veel last van dat Whatsapp openend vanuit lock, dat er veel zwarte balken in het scherm zitten. Soms halve scherm, dan kwart. Niks helpt, behalve app sluiten en opnieuw openen. Herkenbaar?
Bij mij gebeurd er denk ik iets vergelijkbaars af en toe. Dan is halve scherm zwart, staat het typvenster ineens bovenaan en plaatje er dwars doorheen. Alleen afsluiten helpt dan. Ik heb het idee dat het eerder aan whatsapp ligt dan aan iOS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Lijkt er op als er vandaag geen Beta 4 komt, dat we volgende weer de Beta final krijgen van 16.2, en week later de public versie.

edit
Apple Seeds Fourth Betas of iOS 16.2 and iPadOS 16.2

[ Voor 33% gewijzigd door Hackus op 01-12-2022 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Beetje aparte vraag, en weet niet of ik dit in de app instellingen of in iPhone settings moet zoeken, maar het gaat om het volgende.

Iedereen kent denk ik wel het fenomeen dat je over een onderwerp spreekt, en dat vervolgens je reclame krijgt over dat onderwerp op je telefoon. Nu heb ik dat zelf vaak gehad, maar dacht door siri uit te schakelen en de microfoon te blokkeren voor apps dat daarmee de microfoon gesprekken niet kan opnemen.

Maar vandaag heb ik mijn telefoon op tafel liggen, spreek met iemand over het harde water hier in Amsterdam, en dat dat zoveel kalk oplevert in je Qooker of andere apparaten. Vervolgens zegt de andere persoon dat er waterontharders bestaan die dit kunnen verhelpen. Ik schrijf het op een briefje om eens uit te zoeken dus weet zeker dat ik her niet heb opgezocht op internet. Vervolgens krijg ik net reclame voor waterontharders te zien op instragram. Ik weet dar veel toeval kan zijn, maar ik geloof er nu niet meer in. De oplossing is misschien het verwijderen van instagram, maar ik vraag me dus af, neemt die app dit op? Neemt mijn iphone dit op? Kan ik nog iets anders uit schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
drusloos schreef op donderdag 1 december 2022 @ 20:45:
Beetje aparte vraag, en weet niet of ik dit in de app instellingen of in iPhone settings moet zoeken, maar het gaat om het volgende.

Iedereen kent denk ik wel het fenomeen dat je over een onderwerp spreekt, en dat vervolgens je reclame krijgt over dat onderwerp op je telefoon. Nu heb ik dat zelf vaak gehad, maar dacht door siri uit te schakelen en de microfoon te blokkeren voor apps dat daarmee de microfoon gesprekken niet kan opnemen.

Maar vandaag heb ik mijn telefoon op tafel liggen, spreek met iemand over het harde water hier in Amsterdam, en dat dat zoveel kalk oplevert in je Qooker of andere apparaten. Vervolgens zegt de andere persoon dat er waterontharders bestaan die dit kunnen verhelpen. Ik schrijf het op een briefje om eens uit te zoeken dus weet zeker dat ik her niet heb opgezocht op internet. Vervolgens krijg ik net reclame voor waterontharders te zien op instragram. Ik weet dar veel toeval kan zijn, maar ik geloof er nu niet meer in. De oplossing is misschien het verwijderen van instagram, maar ik vraag me dus af, neemt die app dit op? Neemt mijn iphone dit op? Kan ik nog iets anders uit schakelen?
Ik denk gewoon toeval hoor, die wateronthardergast is gewoon hardnekkig overal met z’n reclame, die werkt blijkbaar goed (de reclame, niet het onzinding zelf).

Als het echt zo was dat een iPhone mee kan luisteren voor reclame was het wel groot nieuws geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-09 18:35
Dennisdn schreef op donderdag 1 december 2022 @ 18:45:
[...]

Bij mij gebeurd er denk ik iets vergelijkbaars af en toe. Dan is halve scherm zwart, staat het typvenster ineens bovenaan en plaatje er dwars doorheen. Alleen afsluiten helpt dan. Ik heb het idee dat het eerder aan whatsapp ligt dan aan iOS.
Jep, precies dat. Je beschrijft het wel beter.

Heb het inderdaad niet bij andere apps..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:23

Alleen als dit was gebeurd op een apparaat van Google, Microsoft of Samsung, moet je je zorgen gaan maken. Bij Apple is dit allemaal medisch verantwoord })

[ Voor 255% gewijzigd door Nol_NL op 01-12-2022 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Nol_NL schreef op donderdag 1 december 2022 @ 21:31:
[...]

Alleen als dit was gebeurd op een apparaat van Google, Microsoft of Samsung, moet je je zorgen gaan maken. Bij Apple is dit allemaal medisch verantwoord })
Allemaal Amerikaanse bedrijven dus ook allemaal 1 pot nat.

@drusloos Dat terzijde, het zou best wel eens kunnen dat die reclame op basis van je IP getoond werd, daar heb ik wel meerdere non Apple en non Google apps op betrapt in het verleden.

Vooral leuk als je ineens een VPN gebruikt die hun aangeeft dat je ergens in een ander land bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
drusloos schreef op donderdag 1 december 2022 @ 20:45: Vervolgens krijg ik net reclame voor waterontharders te zien op instagram
Hier gaat het al mis, jij en die andere persoon zitten veel te diep in de ‘socials’ en worden onbewust beïnvloed door de vele reclames daarop :+ Waarom hadden jullie het over het harde water? Had die andere persoon toevallig eerder die reclame gezien en was hij met het onderwerp begonnen? O-)

Naja, tenzij je instagram toegang hebt gegeven tot je microfoon |:( lijkt het me toeval danwel onbewuste beïnvloeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Radiodurans schreef op donderdag 1 december 2022 @ 22:17:
[...]

Hier gaat het al mis, jij en die andere persoon zitten veel te diep in de ‘socials’ en worden onbewust beïnvloed door de vele reclames daarop :+ Waarom hadden jullie het over het harde water? Had die andere persoon toevallig eerder die reclame gezien en was hij met het onderwerp begonnen? O-)

Naja, tenzij je instagram toegang hebt gegeven tot je microfoon |:( lijkt het me toeval danwel onbewuste beïnvloeding.
De andere persoon heeft geen smartphone, ik heb weliswaar insta maar ben totaal niet actief. Gebruikt het voornamelijk voor contact met wat mensen buiten europa.

We kwamen daarop doordat we met een kraan bezig waren die vol zat met kalk. Dus we hebben geen reclames gezien o.i.d..

Ik heb niks toegang gegeven tot mijn microfoon. Vandaar dat ik echt niet. Begrijp waarom ik die reclame krijg. En als dat over 3 dagen was dan dacht ik oke, maar letterlijk 2 uur na het gesprek dat is niet oke of toeval

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05:59

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

drusloos schreef op donderdag 1 december 2022 @ 22:39:
[...]

De andere persoon heeft geen smartphone, ik heb weliswaar insta maar ben totaal niet actief. Gebruikt het voornamelijk voor contact met wat mensen buiten europa.

We kwamen daarop doordat we met een kraan bezig waren die vol zat met kalk. Dus we hebben geen reclames gezien o.i.d..

Ik heb niks toegang gegeven tot mijn microfoon. Vandaar dat ik echt niet. Begrijp waarom ik die reclame krijg. En als dat over 3 dagen was dan dacht ik oke, maar letterlijk 2 uur na het gesprek dat is niet oke of toeval
Ik denk echt toeval. Ik kreeg de waterontharder reclame ook gisteren.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Laatst online: 22:01
crimby schreef op donderdag 24 november 2022 @ 19:19:
Voorheen kon ik in bv vakantie mijn exchange mail gewoon even uit zetten met een schuifje. Nu is dat veranderd en kan ik deze niet meer deactiveren… klopt dat? Of kan dat toch nog op een andere manier?

[Afbeelding]
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
Settings->mail->accounts->je mail account:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OwQ7DcgxQnHIAfju6JYOnEOAJRk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TAQIxrpnW6q0PoufHOymCFXp.jpg?f=fotoalbum_large

Dit schuifje bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is gewoon toeval, je krijgt zoveel reclame tegenwoordig.

In elk geval kun je kijken bij : privacy en beveiliging - Apple reclame

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob-nwk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:11
Je kan bepaalde mailboxen ook uitschakelen (of eventueel de notificatieteller uitzetten) met gebruik van Focus modes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Kleine bump; kan iemand bevestigen dat foto's uit een "shared album" ook worden vertoond in de photos widget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julio_Ricardo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 12:55
smeerbartje schreef op zondag 4 december 2022 @ 13:25:
[...]

Kleine bump; kan iemand bevestigen dat foto's uit een "shared album" ook worden vertoond in de photos widget?
Ja, dat is het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Super! Thanks voor je bevestiging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:24
Vandaag eindelijk weer een update beschikbaar voor Swiftkey. (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Laatst online: 19:19
dafmay schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 08:48:
Vandaag eindelijk weer een update beschikbaar voor Swiftkey. (y)
Tof! Inlog & sync werkt ook weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 17:22

jasjenl

Liab A Tymo

Als ik een mapje op het homescreen sluit door op de naam van het mapje te tikken verschijnt er altijd even een tooltip met suggesties voor aan alternatieve naam voor dat mapje. Is dit een bekende glitch? Hieronder heb ik bijv net het mapje Shoppen gesloten en dan zie je even die suggesties links in beeld.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dVr_hHS4n9wsEeIjRRTnMxSgy-w=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ca5tq8QVmrKIBVx79pOBHNwb.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb ik de PB maar weer eens geïnstalleerd om te zien hoe AOD zonder wallpaper is…. Doet m’n hele AOD het niet meer, na een paar minuten gaat ie uit en blijft ie zwart tot ik hem weer oppak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomvanschayk
  • Laatst online: 05:40
@r!k schreef op woensdag 2 november 2022 @ 13:22:
[...]

Helaas, wifi thuis echt rete traag op Iphone 13 pro met ios16. Geen express vpn. Heb al geprobeerd andere dns servers in te stellen maar dat haalde niks uit. Vreemd genoeg geeft een speedtest prima resultaten.

Mijn vrouw heeft hetzelfde probleem op haar iPhone X met ios 16. Super irritant. Zodra we wifi uitschakelen en dus via mobiele data gaan is het supersnel.
Heb je toevallig al een oplossing hiervoor gevonden? Ik heb precies hetzelfde met mijn iPhone 12. Alles in huis werkt perfect met de WiFi alleen mijn iPhone niet. Zo duurt het vaak enkele seconden voor een webpagina in Chrome begint met laden. Even de WiFi aan en uit op het toestel helpt dan variërend van een paar minuten tot een halve dag. Gisteren de iPhone teruggezet naar fabrieksinstellingen, vanmorgen weer hetzelfde probleem. In mijn thuisnetwerk (allemaal UniFi spul) alle instellingen geprobeerd die je maar kan bedenken…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:01

@r!k

It is I, Leclerq

Tomvanschayk schreef op woensdag 7 december 2022 @ 11:09:
[...]

Heb je toevallig al een oplossing hiervoor gevonden? Ik heb precies hetzelfde met mijn iPhone 12. Alles in huis werkt perfect met de WiFi alleen mijn iPhone niet. Zo duurt het vaak enkele seconden voor een webpagina in Chrome begint met laden. Even de WiFi aan en uit op het toestel helpt dan variërend van een paar minuten tot een halve dag. Gisteren de iPhone teruggezet naar fabrieksinstellingen, vanmorgen weer hetzelfde probleem. In mijn thuisnetwerk (allemaal UniFi spul) alle instellingen geprobeerd die je maar kan bedenken…
Bij mij bleek uiteindelijk het herstarten van het KPN modem wonderen te verrichten maar ik snap nog steeds niet waarom. De enige devices die er last van hadden waren Iphones met ios16, de andere apparaten werkten naar behoren.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@r!k schreef op woensdag 7 december 2022 @ 11:10:
[...]

Bij mij bleek uiteindelijk het herstarten van het KPN modem wonderen te verrichten maar ik snap nog steeds niet waarom. De enige devices die er last van hadden waren Iphones met ios16, de andere apparaten werkten naar behoren.
Dat is ook één van de eerste dingen die je doet mbt WiFi waar je mee wilt verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
[...]

Hier hielp modem of router herstarten destijds niet, privé wifi adres uitschakelen op onze wifi in iOS heeft toen alles opgelost.

Zelf had ik deze issues in iOS 15, maar recent klaagde mijn moeder dat haar 12 Mini issues had sinds enkele maanden (toevallig toen ze iOS 16 kreeg) en bleek dat ook voor haar te helpen.

Beetje vreemd dat dit gebeurt, want het is inderdaad zo dat een modem/router herstarten meestal met dit soort dingen helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomvanschayk
  • Laatst online: 05:40
[...]

Helaas helpt dat bij mij ook slechts tijdelijk. Hopelijk brengt een toekomstige update een oplossing. Tot die tijd maar ergeren aan de trage WiFi
Pagina: 1 ... 28 ... 41 Laatste

Let op:
Discussies over iPadOS mogen in [iPadOS 16 beta] - Ervaringen & Discussie.

iOS betas zijn beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program of het Apple Beta Sofware Program. Vragen om of helpen met het verkrijgen van de iOS betas op elke ander manier is dan ook niet toegestaan. Zie ook het algemeen beleid.

Ben je benieuwd of jouw favoriete app goed werkt op een iOS beta? Dan is deze Google Sheet een goed startpunt. Staat jouw favoriete app er niet bij maar ben je intussen wel een ervaring rijker? Dan kan je die ervaring delen via het App Compatibility Form