Ik begrijp niks van je verhaal dusver, wees eens duidelijk.K.123 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 18:34:
[...]
Dat heb ik in jan-maart al gedaan en ben dus aan het testen geslagen eind maart met een aanvoer temp van de de op 40-45 graden. Pas bij 50 graden houdt ik het aangenaam warm binnen als het tussen de 0 en 5 graden is buiten is.
Ik wil deze winter wat meer en langere testen uitvoeren en al die data in Excel vastleggen.
Ben pas van plan om in april / mei volgend jaar een definitieve keuze te maken.
Ik neem aan dat je geen 70 graden de vloer in pompt, dus de cv ketel maakt 70 graden de open verdeler maakt er max 37 graden van waar zit je dan met je HT warmtepomp? De bovenverdieping verwarm je sowieso niet.
Wat is je afgifte op de begane grond? wat is de hoh afstand van de vloerverwarming en met welke diameter? Heb je nog radiatoren op de begane grond?
Heb je een open verdeler? zo ja, maak daar een gesloten versie van.
Waar bevindt zich deze verdeler? sluit deze sowieso aan met 32mm op de potentiële LT warmtepomp.
Voordat je de sprong waagt op de trein die HT warmtepompen heet beantwoord de bovenstaande vragen eens.
En die data sets zijn bij de weg gebaseerd op lage luchtvochtigheid condities en aangezien in de lage landen dat in de winter een uitzondering is..