Coldcat schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 19:21:
[...]
Ik denk dat je alle platformen met een earn-model een hoog risico hebben. Dit omdat je geen procenten aan rente kunt bieden zonder risicio's te nemen (ik kan dat zelf niet, dus waarom een platform wel). Vandaar dat ze het in deze tijden lastig hebben.
Er zijn betere, en er zijn mindere. Zo was Celsius al lange tijd onder de aandacht. Vaulds heeft ook veel slechte verhalen. Daar zou ik zeker bij wegblijven (coins waren een paar weken terug al lastig terug te halen).
Nexo schat ik iets hoger in, ze bestaan lang en nog weinig slechte verhalen over gelezen recentelijk. Die is ook al een bear doorgekomen (wel aanzienlijk kleiner). Ledn zie ik ook als veilig (maar de APY is laag, dus niet interssant). Dat laatste, lage APY toont aan dat bij een hoge APY er risico's horen.
Ik zie FTX app nog als alternatief (5%). Dit omdat hier een exchange aan verbonden is qua naam (was Blockfolio). Die hebben een iets ander verdienmodel (waar er nu een hoop geld verdiend wordt). Binance is denk ik ook een betrouwbaardere optie deze dagen.
YouHodler en Hodlnaut kan ik lastig inschatten. Hodlnaut is qua interest al gezakt wat goed is. YouHodler zit nog hoog. Iemand over die laatste twee gedachtes?
Hou in gedachten dat je maar 10% APY krijgt bij veel producten. Dat is een paar procent op een paar maanden. Haal je het even weg bij die diensten dan 'verlies' je weinig, maar bouw je wel meer zekerheid in.
Daad bij woord gevoegd.
Hodlnaut heb ik alle BTC weggehaald (5.33% APY ). Deze club stond bij mij op medium risk. Laatst nog een actie waarbij je cash kreeg als je geld stortte, dat doe je alleen als je meer geld wilt aantrekken. Geen goed gevoel over. Tijdens het typen van dit bericht zijn de BTC's al aangekomen.
YouHodler stonden wat euros (12% APY). Ook een partij waar ik niet echt hoogte van kan krijgen. Het filmpje wat te zien was bracht niet veel. Ze zijn geen Celsius of Blockfi, maar ook geen aandelenboer. Ze doen hun eigen ding. Een eigen ding is altijd onduidelijk. Je moet enkel investeren in wat je begrijpt. Wegblijven dus. Hopelijk komen de knaken morgen aan. Rente op BTC + ETH is veel te hoog vergelken met de markt.
Dan heb ik enkel nog wat op Ledn staan. Dit is een Canadees bedrijf wat altijd goede updates geeft. Ook de eerste partij waar te controleren is of de assets er zijn. Deze laat ik staan.
Tot slot, nog een portie op Nexo in fixed terms. Nexo staat bovenaan mijn lijst van betrouwbaarheid. Bestaat al lang, heeft een bear meegemaakt. En is tijdens de vorige bull run heel netjes geweest. Geen dure marketing campagnes en steeds blijven ontwikkelen. (exchange erbij, steeds meer coins support, polygon toegevoegd, card geintroduceerd). Ze zijn bezig een bedrijf te bouwen. Het enige nadeel dat ik kon vinden is dat de set-up heel schimmig is. Op reddit weinig FUD verhalen. Als ze er met het geld vandoor wilden lopen hadden ze dat al gedaan. Als ik er bij kon had ik de helft eraf gehaald.
1 ding heb ik goed gedaan, spreiding
Door het weghalen zorg je dat het erger wordt. Echter neem ik meer risico dan anderen. Er zullen dus al veel meer mensen zijn die me zijn voorgegaan in het weghalen van de funds. Een aankondiging dat het misgaat komt er niet, dat wordt een Celsius. Geen medelijden met de bedrijven
Waarom nu? De 22k is doorbroken, en heeft gisteren geen support geboden (voor nu). We staan nu bijna onder de 20k. Gezien we altijd gebounced zijn en nu niet is de kans groot dat we verder gaan zakken. Een bounce op de vorige ATH zou mooi zijn. Gaan we lager dan komen we in een gebied dat voor veel mensen echt een worst / worst case scenario is. (ik heb altijd een stemmetje in m'n hoofd dat zegt, bij Crypto moet je alles meteen doen.