Ik wil graag opnieuw een shitcoin voor jullie shillen.
Het betreft PLU. De token achter de Plutus kaart. Ik heb de nodige ervaring met crypto-cashback betaalkaarten. En die van Plutus werkt goed. Wil je meer weten over de Plutus-kaart, kijk dan in het topic
Plutus.it - Crypto Visa kaart Omdat ik tevreden ben over het product, dacht ik, laat ik eens een DYOR-tje doen.
Waarom dan nu deze shill?
Fundamentals. Het huidige model dat Plutus introduceerde, viel toevallig samen met de wijzigingen die Crypto.com doorvoerde. Tien duizenden CDC gebruikers hebben de overstap willen maken. Binnen enkele dagen was de jaarvoorraad aan kaarten van Plutus op. Dit vond plaats eind april. Sinds dit moment zijn er geen kaarten meer uitgegeven. Na wat doorvragen wist een Telegram mod mij te vertellen dat er momenteel zo’n 60.000 mensen een kaart hebben.
Tevens staat in bovenstaand Telegram bericht dat er zo’n 50.000 mensen in de wachtrij staan om een kaart te ontvangen, dit is meermaals bevestigd. De nieuwe kaarten zijn in oktober (eindelijk) klaar om verstuurd te worden naar de mensen die vanaf mei zich aangemeld hebben. En er zijn genoeg kaarten besteld om alle 50.000 mensen een kaart te geven. Ook meermaals bevestigd.
Er is momenteel ongeveer 2.3m PLU in omloop. Via Etherscan is te zien dat in elk geval ruim 900k (40%) van de supply “locked” is door cardusers. Dan is er nog een enorme groep die de gratis kaart gebruikt en ook wat PLU heeft. Maar ik heb niet kunnen achterhalen hoeveel dit is omdat er interne wallets voor gebruikt worden.
Dus, met aantal gebruikers (60.000) dat over de afgelopen 4 maanden het product heeft gebruikt is de supply aan het afnemen. Dan komen er volgende maand 50.000 mensen bij. En dan eigenlijk wil je nog even geduld hebben met verkopen en Q1 2023 afwachten…
Maar jij koopt toch helemaal geen crypto omdat je een zware recessie verwacht?
Klopt. Maar dit is zo’n shitcoin. Die markt is zo dood als een pier. Macro-economische omstandigheden, of acties van Bitcoin hebben niet echt invloed op een coin met zo’n lage marketcap.
Wat ik wel zie is “organische groei”
Waarschijnlijk is het niks, toch drop ik het maar even...