”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”
Navigating financial markets right now like pic.twitter.com/PnLFD4DZcP
— 🏔Adam O🏔 (@denverbitcoin) 13 juni 2022
nothing stops this train
Hahaha ik dacht die rivier is nog te doen, precies hoe de koersen nu zijn. Die salto moet nog komen
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
Da's lekker wakker worden...HollovVpo1nt schreef op maandag 13 juni 2022 @ 11:34:
Uff.... En dan moeten de Amerikaanse beurzen nog van start...
Yep, denk er vergelijkbaar over.Ngangatar schreef op maandag 13 juni 2022 @ 11:20:
[...]
Die crisis kan wel eens de reden gaan worden waarom de bear nu ook compleet anders gaat worden en wellicht langer gaat duren, of bij rondom de volgende halving een minder significante stijging gaat geven.
Just my 2 cents, welke inmiddels nog maar 1,3 cents waard zijn.
We weten nog niet hoe BTC reageert als we ook op macro economisch niveau in een bear market en recessie terechtkomen. We handelen altijd met de gedachten dat het over x aantal jaar hoger staat dat nu echter baseren we dat maar op een beperkt aantal historische datapunten voor BTC en crypto. Wat als we een Japan scenario krijgen? De Nikkei heeft ruim 30 jaar later nog steeds niet de laatste ATH in 1990 aangetikt.
Met de huidige kosten van levensonderhoud zal men ook minder ruimte hebben om lekker te investeren gokken. Kan er uiteraard ook volledig naast zitten, maar altijd goed om rekening te houden met verschillende scenario's.
Mijn eerste buy order is in ieder geval geraakt.
Ik ben erg benieuwd waar het vandaag gaat stoppen. De MA200? Maar alles is keihard naar beneden aan het gaan, dus ik zie 'm verder zakken... Spannend!
True, true. Plus het geeft een mooi moment om de gemiddelde aankoopprijs omlaag te brengen bij een echte capitulatie wick. Speaking of which.. 24k is genoteerd. Wenn 20k weekly close?Rien43 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 07:57:
[...]
Same old story. Ook dit hoort er nu eenmaal bij. De helft van de marktcyclus zijn mooie tijden, en de andere helft wat minder mooie. Ik hodl lekker door (tegen beter weten in). Op naar 2024!
Ik heb al 3/4 van m'n winst zien verdampen, dus die andere 1/4 kan er ook nog wel bij.
Ik denk: ik meld het maar even
ja en de muren worden kneiters dik richting de 20k. Daar gaat ie niet zomaar voorbij komenDarrell schreef op maandag 13 juni 2022 @ 11:45:
Behoorlijk volume
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Jij blijft ook hopium in je koffie gooien alsof het suiker is he...anti elppa schreef op maandag 13 juni 2022 @ 11:22:
[...]
ja of we krijgen vandaag een capitulatie en dan daarna herstel.....en dan gaat btc doen waar het voor ontworpen is....terwijl de hele wereld naar de klote gaat.![]()
AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W
Geen idee hoe dat werkt, maar is winst pakken en een evt nieuwe openen niet goochem dan? Evt met een kleiner bedrag, gezien het feit dat je twijfels krijgt?YES schreef op maandag 13 juni 2022 @ 11:24:
Short vanaf 29k loopt lekker, nu twijfel of ik hem laat lopen, of mijn winst pak. Eigenlijk zou ik vanmiddag nog even af willen wachten, kijken of en zo ja hoe de beurzen in de USA afbranden
oh nee hoor. Ik vind dit prachtig. Is nu de 4e keer dat ik dit mee maak. Komt straks een mega groene paal. Maar er moeten nog ff wat noobs sellen.Ngangatar schreef op maandag 13 juni 2022 @ 11:49:
[...]
Jij blijft ook hopium in je koffie gooien alsof het suiker is he...
Ik heb mijn orders in die range staan. Net een tientje USDC die nog stond ingeschoten.anti elppa schreef op maandag 13 juni 2022 @ 11:48:
[...]
ja en de muren worden kneiters dik richting de 20k. Daar gaat ie niet zomaar voorbij komen
Laat het vuurwerk maar los gaan!
Ik denk dat jij je lesje eerder wel geleerd hebtTominatie schreef op maandag 13 juni 2022 @ 10:55:
Damnn, ik had wel verwacht dat we rekt zouden gaan maandag, maar toch niet zoveel en zo snel.
Toch koop ik nog niks, de paniek is er nog niet.
Ben zelf een maandje te vroeg terug gekomen uit mijn winterslaap. Vorige maand al redelijk ingekocht, en afgelopen week mijn positie verdubbeld. Daardoor precies nog deze -30% mee kunnen pakken.
Heb het meeste nog en fiat achter de hand, klaar om opnieuw in te stappen, maar dat staat dus gelocked op Nexo
Zero.
anti elppa schreef op maandag 13 juni 2022 @ 11:50:
[...]
oh nee hoor. Ik vind dit prachtig. Is nu de 4e keer dat ik dit mee maak. Komt straks een mega groene paal. Maar er moeten nog ff wat noobs sellen.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Hoe laag gaan we dit keer?anti elppa schreef op maandag 13 juni 2022 @ 11:50:
[...]
oh nee hoor. Ik vind dit prachtig. Is nu de 4e keer dat ik dit mee maak. Komt straks een mega groene paal. Maar er moeten nog ff wat noobs sellen.
Het is dit keer wel één grote mix van ellende. Binnen crypto, maar ook macro-economisch de beurs etc.
Bitcoin - A weapon of mass disruption
Zo meteen beetje klussen hier en binnenkort weer wat aanschaffen.
Ben onlangs BTC holder geworden, ondanks XRP mijn ‘retarded son’ is
Gewoon nog een extra 0 bij je kooporders zetten, dan komt het goedgeldermalsen schreef op maandag 13 juni 2022 @ 11:54:
Volgens mij gaat er wat mis de laatste dagen, ik ben constant aan het bijkopen maar mijn totale wallet waarde blijft zakken. Heeft iemand een idee hoe dit kan?
Gelukszoekr schreef op maandag 13 juni 2022 @ 11:53:
[...]
Hoe laag gaan we dit keer?
Het is dit keer wel één grote mix van ellende. Binnen crypto, maar ook macro-economisch de beurs etc.
:fill(white):strip_exif()/f/image/FZfaXSs4fw2NzyamAJMA8pCb.png?f=user_large)
Mijn inleg is er ook uit, maar die is ook allang uitgegevenelektriekert schreef op maandag 13 juni 2022 @ 11:57:
Ik zie alles lekker verdampen, het mooie is dat het me geen ene drol doet omdat inleg + winst er al uit is.
Zo meteen beetje klussen hier en binnenkort weer wat aanschaffen.
Ben onlangs BTC holder geworden, ondanks XRP mijn ‘retarded son’ is
[ Voor 94% gewijzigd door Taro op 13-06-2022 12:09 ]
Er lopen hier constant schapen en geiten over de weg, dus wel een aardige geitenbende..
“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”
Als dit waar is... En wat is dan het volgende..zwembroek schreef op maandag 13 juni 2022 @ 11:59:
Suspend withdrawal and throw it ALL on RED baby....![]()
[Afbeelding]
Geen hoeren gezien? Ah ik zie het al: staan hier op de markt.NeoflexNL schreef op maandag 13 juni 2022 @ 12:02:
Er lopen hier constant schapen en geiten over de weg, dus wel een aardige geitenbende..

Mijn fiat is op. Iemand nog wat over waar die van af wil? Moet mijn doos onder de brug nog wat inrichten. Thx
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
[ Voor 93% gewijzigd door Taro op 13-06-2022 12:09 ]
PSN: Alvanosa
- Gisteren aangekochte ETH mooi in de min. Direct verkocht toen ik wakker werd.
- Een liquidatie mailtje van ByBit. Ja, ik was weer een positie vergeten...
/f/image/cqX6vDXPtunCV8QpQ6HzIFXm.png?f=fotoalbum_large)
Probeer ik die laatste nu van een negatief iets om te draaien naar iets positiefs? Jazeker, je moet een beetje hoop houden tijdens dergelijke dagen. Gelukkig zit ik op wat BTC op Nexo & Ledger en wat andere DCA alts op Kraken volledig in stablecoins, dus ik vind het wel prima zo, laat maar verder dalen.
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Toch leuk om te zien dat ADA de kleinste daler is van het stel @Uncle_CharlesTaro schreef op maandag 13 juni 2022 @ 12:08:
Ik begon vandaag erg goed:Gelukkig is er een prachtig lichtpuntje, de gemiddelde aankoopprijs van het DCA potje gaat flink dalen vanaf hier:
[Afbeelding]
Probeer ik die laatste nu van een negatief iets om te draaien naar iets positiefs? Jazeker, je moet een beetje hoop houden tijdens dergelijke dagen. Gelukkig zit ik op wat BTC op Nexo & Ledger en wat andere DCA alts op Kraken volledig in stablecoins, dus ik vind het wel prima zo, laat maar verder dalen.
Dat moet vast een glitch in the Matrix zijn, zoiets kan toch gewoon niet!knakworst schreef op maandag 13 juni 2022 @ 12:13:
[...]
Toch leuk om te zien dat ADA de kleinste daler is van het stel @Uncle_Charles
irony > *
Dat zal dan wel gaan gebeuren is slecht 1000 naar beneden nog.zwembroek schreef op maandag 13 juni 2022 @ 11:59:
[Afbeelding]
/f/image/96kfppTv0JI8g9YcQfcVlitK.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/pwOtBsCculnT2Z6KlH9OI4zE.png?f=fotoalbum_large)
Ik verwacht rond 22700, gezien het koersverloop van 24 december 2020. Maar 23700 zou ik kunnen zoals je ziet is dat een logische bottom dus daar ook ingeschaald.
[ Voor 37% gewijzigd door Malarky op 13-06-2022 12:21 ]
[ Voor 4% gewijzigd door BroWohsEdis op 13-06-2022 12:17 ]
"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"
ik heb wel wat BTC staan op VENUS (via Binance)zwembroek schreef op maandag 13 juni 2022 @ 11:59:
[Afbeelding]
funds safuuh? 😱
nothing stops this train
Ja dat zal wel de volgende grote shitshow worden...mannowlahn schreef op maandag 13 juni 2022 @ 12:16:
[...]
Dat zal dan wel gaan gebeuren is slecht 1000 naar beneden nog.
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Rond een uurtje of 16:00zwembroek schreef op maandag 13 juni 2022 @ 12:19:
[...]
Ja dat zal wel de volgende grote shitshow worden...
yupBroWohsEdis schreef op maandag 13 juni 2022 @ 12:17:
Wat denken jullie van het Celsius gebeuren? Ben je de lul als je daar crypto hebt staan?
Al weken FUD en onrust.BroWohsEdis schreef op maandag 13 juni 2022 @ 12:17:
Wat denken jullie van het Celsius gebeuren? Ben je de lul als je daar crypto hebt staan?
Het platform was in gevaar. Vorige week kwam een extra risico naar boven met stETH <> ETH en een teveel aan withdrawals. Als er teveel ETH onttrokken wordt dan zijn er niet genoeg ETH's om rond te sturen.
Celsius withdrawals nu suspended.
Mocht withdrawals worden toegestaan dan zal iedereen zo snel mogelijk zijn coins wegtrekken. Ik zie dat niet meer goedkomen. Misschien dat er een limiet komt op withdrawals, of iets dergelijks.
Aangezien er geen reguliering is kan alles gebeuren.
Wat een circus is crypto de laatste tijd.
Ik ben bang van wel ja.BroWohsEdis schreef op maandag 13 juni 2022 @ 12:17:
Er zijn nog wel wat scenario's denkbaar dat je gered blijft hoor, om je niet volledig de put in te praten:
- Mogelijk wordt enkel ETH geraakt en zijn andere coins nog gewoon gebacked. Zo lang ze geen gaten hebben lopen vullen met verschillende currencies
- Heel misschien trekt de markt nog net op tijd aan; en heeft de withdrawal freeze zijn effect. Er zal vast veel in kas zitten bij die partijen, maar de vraag is wat het beste uitkomt
- Het platform an sich is dood. Zodra de boel weer open gaat, vindt een massa exodus plaats. Ze gaan nooit meer het vertrouwen krijgen dat ze hadden, maar wie weet komt er nog een kans het weg te halen
- Nexo geeft openbaar toe de hele handel wel over te willen nemen nu er bloed vloeit. ETH zal wel weg zijn, maar als ze de overige assets en liabilities over kunnen nemen, bestaat er een goede kans dat je de rest nog terug krijgt. Nexo is dan ook in één klap de grootste en speelt in op het gebrek aan vertrouwen door te laten zien dat ze extra betrouwbaar zijn
Wat mij betreft sturen ze deze week een Netflix-filmploeg naar het Celsius kantoor. Zou geld betalen om daar een paar dagen mee te mogen kijken nu.
[ Voor 71% gewijzigd door Ypuh op 13-06-2022 12:32 ]
tja noem me maar een ouwe lul (in de crypto space danTominatie schreef op maandag 13 juni 2022 @ 12:23:
Godverdomme luitjes, Celsius is echt een enorm platform. Daar zijn weer echt heel veel mensen gedupeerd van, want na je funds kun je fluiten. Degene achter het platform lopen straks gewoon nog vrij rond.
Misschien even niet ontzettend op de zaken vooruit lopen en afwachten wat er gaat gebeuren? Dramatiseren is ook een vak.Tominatie schreef op maandag 13 juni 2022 @ 12:23:
Godverdomme luitjes, Celsius is echt een enorm platform. Daar zijn weer echt heel veel mensen gedupeerd van, want na je funds kun je fluiten. Degene achter het platform lopen straks gewoon nog vrij rond.
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
dit is echt zuur
nothing stops this train
Ik steek wel even een kaarsje aan. Het zal vast goed komen!Jedi_Pimp schreef op maandag 13 juni 2022 @ 12:25:
[...]
Misschien even niet ontzettend op de zaken vooruit lopen en afwachten wat er gaat gebeuren? Dramatiseren is ook een vak.
Na enige tijd werd ik toch wat zenuwachtig, "if it is to good to be true...." zeg maar. Op dat moment had ik sowieso wat veranderingen en besloot ik uit crypto te gaan, dus alles bij Celsius uit laten betalen.
En daar ben ik nu best blij mee, al was het in mijn geval meer geluk dan wijsheid te noemen.
Hoop voor de gedupeerden dat het storm in een glas water is en allemaal goed komt, maar ik denk zelf dat het einde Celsius is.
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Vraagje over het bechermen van je funds op een cold storage. Ik heb begrepen dat een cold storage een sleutel is. Maar je slot, die zou dan toch op de exchange staan? Stel je haalt je funds van Celcius naar cold storage, en Celcious houdt daarna op met bestaan. Kun je dan iets met je funds?Tominatie schreef op maandag 13 juni 2022 @ 12:23:
Dat is dan toch de cold storage van Celsius? Zij hebben de keys.HollovVpo1nt schreef op maandag 13 juni 2022 @ 12:26:
[...]
Vraagje over het bechermen van je funds op een cold storage. Ik heb begrepen dat een cold storage een sleutel is. Maar je slot, die zou dan toch op de exchange staan? Stel je haalt je funds van Celcius naar cold storage, en Celcious houdt daarna op met bestaan. Kun je dan iets met je funds?

Lesson learned
[ Voor 9% gewijzigd door BroWohsEdis op 13-06-2022 12:28 ]
"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"
Als je alle deuren dichtgooit om een verdere bankrun te voorkomen dan weet je eigenlijk zeker dat het te laat is. Er is geen fatsoenlijk scenario denkbaar om hier uit te komen. Opties zijn denk ik:Jedi_Pimp schreef op maandag 13 juni 2022 @ 12:25:
[...]
Misschien even niet ontzettend op de zaken vooruit lopen en afwachten wat er gaat gebeuren? Dramatiseren is ook een vak.
1. Alles weer open. Resultaat is dat iedereen vliegensvlug zijn muntjes weg haalt en 2 dagen later is de boel failliet
2. Alles dicht laten. Resultaat is dat er niets meer gebeurd en met name geen instroom van nieuw geld. Dat houd je niet lang vol
3. Gedeeltelijk open. Ook dit zal een dermate bankrun opleveren dat het snel klaar is, tenzij het heel beperkt is maar dan gaat punt 2 weer in werking
Al met al hebben ze nu 1 heel erg groot probleem gecreëerd wat ze 100% zeker de das om gaat doen. Welke optie ze ook kiezen. En dat is dat er vanuit de markt 0 vertrouwen meer zal zijn, niemand gaat daar meer geld heenbrengen. En dat kom je niet te boven als bedrijf.
Zover ik het begrijp, en mijn kennis is niet heel best denk ik, is de cold storage de sleutel om bij je funds op de chain te komen. Daar komt verder geen exchange voor aan te pas, als het bij een exchange staat dan is dat de (hot) storage.HollovVpo1nt schreef op maandag 13 juni 2022 @ 12:26:
[...]
Vraagje over het bechermen van je funds op een cold storage. Ik heb begrepen dat een cold storage een sleutel is. Maar je slot, die zou dan toch op de exchange staan? Stel je haalt je funds van Celcius naar cold storage, en Celcious houdt daarna op met bestaan. Kun je dan iets met je funds?
In dit geval kan Celsius in theorie alle muntjes die ze in beheer hebben verkopen en het geld opstrijken, er is helemaal niets wat je daar tegen kan doen volgens mij.
Meer in algemene zin, los van Celcius. Als je je funds 'op cold storage' hebt staan, wat gebeurt er met je funds om op het moment dat de exchange waar je je funds vanaf hebt gehaald ophoudt met bestaan?Coldcat schreef op maandag 13 juni 2022 @ 12:28:
[...]
Dat is dan toch de cold storage van Celsius? Zij hebben de keys.
Nexo is offering to buy out Celsius! Crazy! #crypto
— Lark Davis (@TheCryptoLark) 13 juni 2022
unverified document: https://drive.google.com/...DAco-Fjlsi0hWU8gwgBE/view
[ Voor 38% gewijzigd door Uncle_Charles op 13-06-2022 12:35 ]
irony > *
In dat geval, misschien een domme vraag hoor, maar waarom zou je je funds niet via een ledger van exchange naar exchange kunnen moven? Dat scheelt dan toch transactiekosten?Drardollan schreef op maandag 13 juni 2022 @ 12:31:
[...]
Zover ik het begrijp, en mijn kennis is niet heel best denk ik, is de cold storage de sleutel om bij je funds op de chain te komen. Daar komt verder geen exchange voor aan te pas, als het bij een exchange staat dan is dat de (hot) storage.
In dit geval kan Celsius in theorie alle muntjes die ze in beheer hebben verkopen en het geld opstrijken, er is helemaal niets wat je daar tegen kan doen volgens mij.
nothing stops this train
Verwijderd
Je funds staan dan gewoon op de blokchain van de betreffende coin.HollovVpo1nt schreef op maandag 13 juni 2022 @ 12:33:
[...]
Meer in algemene zin, los van Celcius. Als je je funds 'op cold storage' hebt staan, wat gebeurt er met je funds om op het moment dat de exchange waar je je funds vanaf hebt gehaald ophoudt met bestaan?
Ik heb 'm net uigepakt en geinstalleerd. 2 apps (wallets) aangemaakt voor BTC en ETH.. alleen zie ik daarna dat de Ledger al vol zit?
Doe ik wat verkeerd?
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Geen idee, dit gaat mijn pet te boven. Sorry.HollovVpo1nt schreef op maandag 13 juni 2022 @ 12:34:
[...]
In dat geval, misschien een domme vraag hoor, maar waarom zou je je funds niet via een ledger van exchange naar exchange kunnen moven? Dat scheelt dan toch transactiekosten?
Nee, de Nano S heeft beperkte opslag voor 2/3 apps tegelijk.sjorremans schreef op maandag 13 juni 2022 @ 12:35:
Zijn er hier al mensen met een Nano Ledger S?
Ik heb 'm net uigepakt en geinstalleerd. 2 apps (wallets) aangemaakt voor BTC en ETH.. alleen zie ik daarna dat de Ledger al vol zit?
Doe ik wat verkeerd?
Je kunt wel rouleren door apps te verwijderen en opnieuw te installeren indien nodig.
De Nano S plus en de Nano X hebben beide meer opslag goed voor +/- 100 gelijktijdige apps.
Klopt. Dat zijn toch ook de 2 beste muntjes? Meer heb je niet nodig.sjorremans schreef op maandag 13 juni 2022 @ 12:35:
Doe ik wat verkeerd?
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Precies mijn reactie. Wat heb je nog meer nodig dan?Vis schreef op maandag 13 juni 2022 @ 12:37:
[...]
Klopt. Dat zijn toch ook de 2 beste muntjes? Meer heb je niet nodig.
Zero.
Ik zie het nu inderdaad, ik dacht dat ik de Nano S plus had gehad.. blijkbaar niet dusmarkisoke schreef op maandag 13 juni 2022 @ 12:37:
[...]
Nee, de Nano S heeft beperkte opslag voor 2/3 apps tegelijk.
Je kunt wel rouleren door apps te verwijderen en opnieuw te installeren indien nodig.
De Nano S plus en de Nano X hebben beide meer opslag goed voor +/- 100 gelijktijdige apps.

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Met het oog op scams lijkt het mij geen goed idee om Google Drive links door te sturen en te openen. Mensen met funds op Celsius zijn nu een makkelijk slachtoffer, dus oppassen.
Toch fijn dat mensen ook eerlijk zijn over zowel de ups als de downsTaro schreef op maandag 13 juni 2022 @ 12:08:
Ik begon vandaag erg goed:Gelukkig is er een prachtig lichtpuntje, de gemiddelde aankoopprijs van het DCA potje gaat flink dalen vanaf hier:
[Afbeelding]
Zelf kan ik geen goed voorbeeld geven, want ik zit sinds December al niet meer in de Crypto. Op een klein potje BUSD na
Of dit is natuurlijk een geweldige marketing stunt. Mogelijk hebben ze dit document al maanden op de plank liggen voor een situatie als deze zich voordoet.
"Kom maar bij ons, wij zijn wél veilig" is de boodschap. We weten helemaal niet of er daadwerkelijk contact is geweest tussen Nexo en Celcius.
Gaat gelukkig om een X aantal dollar maar alsnog zuur
Nope, daarom een S Plus er bij gekocht en de S is nu backup.sjorremans schreef op maandag 13 juni 2022 @ 12:35:
Doe ik wat verkeerd?
Je kunt veilig apps uninstallen en andere er op zetten als je die wilt gebruiken, maar is wel gedoe.
EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4
Dat was inderdaad ook een optie die ik in mijn hoofd had zitten. Heb uiteindelijk winst gepakt en verder nog even niets gedaan, wacht het wel even af.Ngangatar schreef op maandag 13 juni 2022 @ 11:50:
[...]
Geen idee hoe dat werkt, maar is winst pakken en een evt nieuwe openen niet goochem dan? Evt met een kleiner bedrag, gezien het feit dat je twijfels krijgt?
Niet echt mijn stijl, maar als het moet, dan moet het...anti elppa schreef op maandag 13 juni 2022 @ 12:25:
[...]
tja noem me maar een ouwe lul (in de crypto space dan) maar dit was natuurlijk ook wel beetje te verwachten op het moment dat er een beer langs zou fietsen. Dat soort platformen draaien prima.....in een bull
"Ouwe lul!"
Drama is een vak? Ok, dat verklaart een hoopJedi_Pimp schreef op maandag 13 juni 2022 @ 12:25:
[...]
Daar zijn dan een hoop mensen cum laude voor geslaagd.
Verwijderd
Een hardware wallet geeft je toegang tot je coins op de blockchain, het is een seed generator + transactie signing device. Het is daarmee een non-custodial wallet. Je coins staan niet op het device, altijd op de blockchain van de betreffende coin.HollovVpo1nt schreef op maandag 13 juni 2022 @ 12:34:
[...]
In dat geval, misschien een domme vraag hoor, maar waarom zou je je funds niet via een ledger van exchange naar exchange kunnen moven? Dat scheelt dan toch transactiekosten?
Exchange wallets zijn custodial. Je hebt daar een adres waar je op kunt depositen/withdrawen, maar de keys om coins on-chain te verplaatsen heb je niet. Die heeft de exchange/platform. Coins staan dus ook gewoon op de betreffende blockchain maar de exchange heeft de keys, dus alleen de exchange kan besluiten munten te verplaatsen. Je kunt dus funds naar de exchange toe sturen of er vanaf halen (zolang withdrawals open zijn). Als de exchange withdrawals dicht staan kun je je munten niet meer verplaatsen.
Wat je op je exchange ziet als je coins, zijn niets meer dan digitale enen en nullen, terwijl je met een hardware wallet zelf je keys in handen hebt en wel overal je funds kunt verplaatsen wanneer jij dat nodig acht.
Gelukszoekr schreef op maandag 13 juni 2022 @ 12:39:
[...]
Of dit is natuurlijk een geweldige marketing stunt. Mogelijk hebben ze dit document al maanden op de plank liggen voor een situatie als deze zich voordoet.
"Kom maar bij ons, wij zijn wél veilig" is de boodschap. We weten helemaal niet of er daadwerkelijk contact is geweest tussen Nexo en Celcius.
We firmly believe that acquiring all or part of Celsius’ qualifying, outstanding collateralized loan receivables will go a long way in providing immediate liquidity to @CelsiusNetwork clients. We are still waiting to hear from their management and will update you.
— Nexo (@Nexo) 13 juni 2022
irony > *
Mooi antwoord man. Ik zie veel vragen met gedeeltelijke antwoorden, maar dit geeft, denk ik antwoord op de meest fundamentele vragen en een hoop duidelijkheid voor velen hier.Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2022 @ 12:45:
[...]
Een hardware wallet geeft je toegang tot je coins op de blockchain, het is een seed generator + transactie signing device. Het is daarmee een non-custodial wallet. Je coins staan niet op het device, altijd op de blockchain van de betreffende coin.
Exchange wallets zijn custodial. Je hebt daar een adres waar je op kunt depositen/withdrawen, maar de keys om coins on-chain te verplaatsen heb je niet. De heeft de exchange/platform. Coins staan dus ook gewoon op de betreffende blockchain maar de exchange heeft de keys, dus alleen de exchange kan besluiten munten te verplaatsen. Je kunt dus funds naar de exchange heen of er vanaf halen (zolang withdrawals open zijn). Als de exchange withdrawals dicht staan kun je je munten niet meer versturen.
Wat je op je exchange ziet als je coins, zijn niets meer dan digitale enen en nullen, terwijl je met een hardware wallet zelf je keys in handen hebt en wel overal je funds kunt verplaatsen wanneer jij dat nodig acht.
Waarom ik zelf dit antwoord niet gaf, maar wel jou een compliment? Ik had het zelf met de beste wil niet zo kort en bondig kloppend kunnen omschrijven
Alameda (trading arm of FTX) attacks celsius, who is borrowing $1bn from Tether. And Alameda is one of the biggest users of USDt.. if we wanted to speculate on how a 3rd bank run could happen, alameda unloading USDt for the benefit of Circle might take the cake.
— Ben Lilly (@MrBenLilly) 13 juni 2022
Ik snap er niets van maar wat een geitenbende.
[ Voor 27% gewijzigd door Coldcat op 13-06-2022 12:50 ]
Haha, ja, is er ergens in gewone mensen taal te vinden wat er nou allemaal aan de hand is?Coldcat schreef op maandag 13 juni 2022 @ 12:49:
Ik snap er niets van maar wat een geitenbende.
Ik denk dat ik dan mijn holdings aan muntjes met nulletjes erachter tegelijk kan gaan vergroten voor mijn gebruikelijke inleg.
EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4
nothing stops this train
Ik denk dat het voornaamste doel is om Celsius REKT te laten gaan. Een bedrijf dat al wankel stond met een duidelijke exposure naar 1 asset toe. Alles wat daarmee in elkaar stort is mooi meegenomen.juiced01 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 12:51:
[...]
Haha, ja, is er ergens in gewone mensen taal te vinden wat er nou allemaal aan de hand is?
Aangezien ETH hard omlaag gaat denk ik dat men daar vollop aan het verkopen is om de stETH in onbalans te brengen.
Nu Celsius withdrawals suspended heeft is de vraag wat er verder mogelijk is.
Artikel van een maand terug:
https://cointelegraph.com...elsius-and-other-projects
Mashinsky says ‘Sharks of Wall Street’ circling around Celsius and other projects
Alex Mashinsky has stated firmly that it is opportunistic short sellers on Wall Street that is responsible for the negative price action in the markets.
“They took down Luna. They tried Tether, Maker and many other companies. It’s not just us,” he said. “I don’t think they have a specific hate or focus on Celsius. They are all looking for any weakness to short and destroy:”
[ Voor 34% gewijzigd door Coldcat op 13-06-2022 12:56 ]
Dat kan allemaal wel, maar zelfs Mt. Gox heeft een gedeeltelijke tegemoetkoming gedaan. Daarnaast is Celsius CeFi en geen DeFi zoals TerraLUNA. Interventies kunnen wel degelijk nut hebben. Dus het is nu nog echt te vroeg om te stellen dat alle Celsius gebruikers voorgoed rekt zijn.Drardollan schreef op maandag 13 juni 2022 @ 12:30:
[...]
Als je alle deuren dichtgooit om een verdere bankrun te voorkomen dan weet je eigenlijk zeker dat het te laat is. Er is geen fatsoenlijk scenario denkbaar om hier uit te komen. Opties zijn denk ik:
1. Alles weer open. Resultaat is dat iedereen vliegensvlug zijn muntjes weg haalt en 2 dagen later is de boel failliet
2. Alles dicht laten. Resultaat is dat er niets meer gebeurd en met name geen instroom van nieuw geld. Dat houd je niet lang vol
3. Gedeeltelijk open. Ook dit zal een dermate bankrun opleveren dat het snel klaar is, tenzij het heel beperkt is maar dan gaat punt 2 weer in werking
Al met al hebben ze nu 1 heel erg groot probleem gecreëerd wat ze 100% zeker de das om gaat doen. Welke optie ze ook kiezen. En dat is dat er vanuit de markt 0 vertrouwen meer zal zijn, niemand gaat daar meer geld heenbrengen. En dat kom je niet te boven als bedrijf.
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Dit topic is gesloten.
- De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
- Blijf on-topic.
- Huizen en hypotheken zijn geen crypto, dus offtopic.
- Prijzen/koersen aub in USD waarde vermelden. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
- "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
- Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
- Beperk het hergebruiken van memes/afbeeldingen tot een minimum. Het herhaaldelijk posten van dezelfde afbeelding voegt niets toe voor anderen en vervuilt het topic.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!