Ze kunnen beter helikoptergeld uitdelen zoals 2 jaar geleden. Een stimuluspakket tegen de lage alt-coin koersen.
Of Putin, of de FED, of het gezegde "Sell in may and go away. But remember to come back in september.", of de stand van de maan, of Covid, of apenpokken, of El Nino, of ... of ... of ...hoevenpe schreef op zondag 12 juni 2022 @ 08:56:
Wat een bloedbad weer, komt dit echt alleen door de ECB en de inflatiecijfers of is het enkel sentiment?
Paar weken geleden dacht ik nog aan instappen maar merk dat me niet lukt deze markt 'aan te voelen'. Dacht dat ETH vergelijkbaar was met BTC maar die valt veel harder.
Of gewoon een marketcycle zoals ik gisteren ook al aangaf.
Ps. lokale NL/EU zaken hebben sowieso natuurlijk weinig invloed op een mondiaal iets. Ja, als de EU Bitcoin banned, dan zal dat effect hebben. Maar we moeten echt oppassen met het 1 op 1 linken met nieuws, er spelen 1000'en factoren mee, waarvan wat mij betreft de marketcycles de belangrijkste zijn, want slecht nieuws in een bullmarkt doet weinig en goed nieuws in een bearmarket doet ook weinig. Het gaat om elkaar versterkende effecten. Maar er is een bullrun geweest, dat kan niet oneindig doorgaan. Ooit zakt het weer in, zoals nu.
[ Voor 29% gewijzigd door Taro op 12-06-2022 09:26 ]
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Oké, nu snap ik hoe FUD voelt. Alles ‘gaat naar 0’, we raken alles kwijt. Rekt in het kwadraat.
En vermoedelijk wordt het alleen nog maar erger als de FED de rente versneld gaat verhogen.
En vermoedelijk wordt het alleen nog maar erger als de FED de rente versneld gaat verhogen.
Ik denk al die eerste zaken en daarbij een stukje marketcycle. Maar vooral al die ellende in de wereld.Taro schreef op zondag 12 juni 2022 @ 09:23:
[...]
Of Putin, of de FED, of het gezegde "Sell in may and go away. But remember to come back in september.", of de stand van de maan, of Covid, of apenpokken, of El Nino, of ... of ... of ...
Of gewoon een marketcycle zoals ik gisteren ook al aangaf.
Ps. Heb zo een hardloopwedstrijd, zal nog 1x mijn btc schoenen aantrekken en wat promotie verzorgen..
[ Voor 10% gewijzigd door Pelox op 12-06-2022 09:28 ]
Zero.
**cheerleader modus voor ieder van jullie**
D is van dollar, een smerig stuk geld,
dat steeds minder waard wordt, dat is mij verteld…
C is van coins, die we daarom kopen,
al cashen we bij winst, want hodlen is hopen..
A is van analyse, als een magisch teken,
want ooit wordt het groen, na negen rode weken.
Maktub
Vette daling, LUNA dat kapot gegaan is, Celcius waar bijzondere dingen gaande zijn (blijkbaar), nu lees ik hier nog wat rare verhalen over Coinbase.. Ik zou haast al mijn crypto naar mijn Ledger sturen..
Als we al die factoren mee gaan nemen, dan kan je Bitcoin nu al wel afschrijven. Er zat (zit!) een idee achter, een verhaal, een hoger doel. Als iedereen rente, oorlogen, etc. mee gaat nemen in de koers, dan weet ik wel waar het heen gaat. Komop mensen...
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Wat is er met coinbase? Ik heb een zooi aan USDC staan op binance, krijg toch sterke neigingen om het toch even terug te storten naar mijn bank. Vertrouw die stablecoins voor geen meter meerYES schreef op zondag 12 juni 2022 @ 09:28:
Vette daling, LUNA dat kapot gegaan is, Celcius waar bijzondere dingen gaande zijn (blijkbaar), nu lees ik hier nog wat rare verhalen over Coinbase.. Ik zou haast al mijn crypto naar mijn Ledger sturen..
R is van Rekt, dat gaan we allemaal,MrMrq schreef op zondag 12 juni 2022 @ 09:27:
**cheerleader modus voor ieder van jullie**
E is van rEkt, dat gaan we allemaal,
K is van reKt, dat gaan we allemaal,
T, is van rekT, dat gaan we allemaal,
REKT REKT REKT REKT,
Snel instappen, want de trein naar Rektcity vertrekt!
Zeg je daarmee dat de fear nog groter lijkt dan in eerdere bears?Taro schreef op zondag 12 juni 2022 @ 09:29:
Als iedereen rente, oorlogen, etc. mee gaat nemen in de koers, dan weet ik wel waar het heen gaat. Komop mensen...
Maktub
Taro noemde iets over dikke shitcoins aldaar en ik lees net een verhaal van iemand die zomaar uit het niets een hele tijd niet meer kon traden.KookSpook schreef op zondag 12 juni 2022 @ 09:30:
[...]
Wat is er met coinbase? Ik heb een zooi aan USDC staan op binance, krijg toch sterke neigingen om het toch even terug te storten naar mijn bank. Vertrouw die stablecoins voor geen meter meer
Verder geen idee hoor, mijn post was niet heel serieus bedoelt
De pasta rekteroni is zo ook niet meer te betalen.
Het kan nog vééél erger voordat we dat punt bereikt hebben hoorJJ1984 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 09:25:
Oké, nu snap ik hoe FUD voelt. Alles ‘gaat naar 0’, we raken alles kwijt. Rekt in het kwadraat.

Nog niet zo lang geleden ging dit 3 jaar zo door. Ten opzichte van de koers van nu, ging er toen nog eens een kleine 80% vanaf. Een koers sub-$10k ligt nog wel binnen de perken en kan het dus ook nog wel 2 jaar doorbloeden.
Persoonlijk verwacht ik niet dat het zo ver komt, maar zou er ook niet vreemd van opkijken. Sub-$40k en sub-$30k was volgens velen al onmogelijk. Als je echt even doorvraagt bij de betreffende personen dan krijg je argumenten als: "Het mag niet lager" of "Bitcoin is te groot", maar een echte basis is er niet natuurlijk
Tja en wanneer 28 juli blijkt dat we officieel in een recessie zitten.. denk niet dat het er groener op wordt 😉
Nou ik vind het allemaal maar frustrerend.
Tot aan september moet ik helaas mijn fiat in andere zaken steken. Wat tegenvallertjes. ( huis,zorg, auto etc ) maar net op het moment dat ik denk mijn DCA te verhogen.
Ben het in deze wel met @Taro eens. Heb zo’n cycle nog nooit meegemaakt. Maar had ik inderdaad maar ‘geluisterd’ naar de cycles. En mij aan mijn plan gehouden. Oftewel. November vorig jaar uitstappen. Maar goed. Niet gedaan
Niemand weet dingen zeker natuurlijk. Maar geloof wel in een cycle. Vanaf september ga ik weer volop in de DCA.
Alles komt goed jongens. We zullen er sterker uitkomen ( of zoiets
)
Tot aan september moet ik helaas mijn fiat in andere zaken steken. Wat tegenvallertjes. ( huis,zorg, auto etc ) maar net op het moment dat ik denk mijn DCA te verhogen.
Ben het in deze wel met @Taro eens. Heb zo’n cycle nog nooit meegemaakt. Maar had ik inderdaad maar ‘geluisterd’ naar de cycles. En mij aan mijn plan gehouden. Oftewel. November vorig jaar uitstappen. Maar goed. Niet gedaan

Niemand weet dingen zeker natuurlijk. Maar geloof wel in een cycle. Vanaf september ga ik weer volop in de DCA.
Alles komt goed jongens. We zullen er sterker uitkomen ( of zoiets

UberLurker Departement #GG.
De echte basis voor dergelijke uitspraken is, denk ik, vaak dat men er te diep in zit. De wens is de vader van de gedachte zeg maar.Ypuh schreef op zondag 12 juni 2022 @ 09:33:
[...]
Het kan nog vééél erger voordat we dat punt bereikt hebben hoor.
Nog niet zo lang geleden ging dit 3 jaar zo door. Ten opzichte van de koers van nu, ging er toen nog eens een kleine 80% vanaf. Een koers sub-$10k ligt nog wel binnen de perken en kan het dus nog wel 2 jaar doorbloeden.
Persoonlijk verwacht ik niet dat het zo ver komt, maar zou er ook niet vreemd van opkijken. Sub-$40k en sub-$30k was volgens velen al onmogelijk. Als je echt even doorvraagt bij de betreffende personen dan krijg je argumenten als: "Het mag niet lager" of "Bitcoin is te groot", maar een echte basis is er niet natuurlijk.
Op dat vlak heeft btc al lang geleden gefaald. Het is op dit moment gewoon lekker een gokmuntje net als de rest.Taro schreef op zondag 12 juni 2022 @ 09:29:
Als we al die factoren mee gaan nemen, dan kan je Bitcoin nu al wel afschrijven. Er zat (zit!) een idee achter, een verhaal, een hoger doel. Als iedereen rente, oorlogen, etc. mee gaat nemen in de koers, dan weet ik wel waar het heen gaat. Komop mensen...
De koers beweegt 100% mee met de waan van de dag.
Als Putin morgen een hartinfarct krijgt, vliegt de koers naar de maan.
[ Voor 6% gewijzigd door Pelox op 12-06-2022 09:37 ]
Zero.
Crypto is meer mainstream dan vroeger: 1,6 miljoen Nederlanders hebben inmiddels een portefeuille, een derde daarvan is nieuw.Taro schreef op zondag 12 juni 2022 @ 09:29:
Er zat (zit!) een idee achter, een verhaal, een hoger doel. Als iedereen rente, oorlogen, etc. mee gaat nemen in de koers, dan weet ik wel waar het heen gaat. Komop mensen...
Oorspronkelijke idealen zijn daarmee minder relevant, veel van deze nieuwe beleggers hebben ook traditionele aandelen/obligaties en denken dan ook in rente, inflatie, geopolitiek, koers/winstverhouding en technische analyse.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Pelox schreef op zondag 12 juni 2022 @ 09:26:
Ps. Heb zo een hardloopwedstrijd, zal nog 1x mijn btc schoenen aantrekken en wat promotie verzorgen..
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pWKNEa5LonGuqRMHJow3DssE.jpg?f=user_large)
Sinds gisteren krijg ik in mijn youtoeb recommending allemaal McDonald's POV filmpjes
YouTube: McDonald's POV: Filet of Fish Request
Ziet er best interessant/leuk uit, misschien toch maar solliciteren.
YouTube: McDonald's POV: Filet of Fish Request
Ziet er best interessant/leuk uit, misschien toch maar solliciteren.
Mogelijk is de brede adoptie die iedereen graag zou zien ook de toenemende reden dat Bitcoin behandeld wordt zoals andere zaken behandeld worden. Vroeger had je de die-hard Tweaker die Bitcoins zat te minen en op Mt. Gox 10.000 BTC kocht, ze kwijtraakte, etc. Toen was het een kleine scene, die zich niet liet beïnvloeden door de beurs, sentiment, etc. Nu de grotere partijen er in zitten, maar ook steeds meer beleggers en mensen die menen Bitcoin te moeten waarderen op basis van nieuws, of het wel of niet goed is voor hun beurswaarde, huishoudboekje, etc. dan krijg je wat je nu ziet: Bitcoin vaart niet meer zijn eigen onafhankelijke koers, maar is door de bredere adoptie gemeengoed geworden met nog maar een klein anarchistisch tintje.MrMrq schreef op zondag 12 juni 2022 @ 09:31:
[...]
Zeg je daarmee dat de fear nog groter lijkt dan in eerdere bears?
En dat is natuurlijk enorm jammer, want waarom zou de Bitcoin koers moeten dalen omdat men problemen heeft in de ouderwetse fiat wereld met bijbehorende inflatie, regulering, etc.? Bitcoin zou toch juist van slecht nieuws in die fiat wereld moeten profiteren?
Afijn, ik blijf dit zien als een market cycle, na een bullrun/bullmarkt, die niet eindeloos kan doorgaan, heb je altijd mindere en slechtere tijden. Daar zitten we nu in en persoonlijk vind ik het prachtig. Dit zijn de periodes waarin je het verschil kunt maken voor de volgende bullrun. Alle gelukszoekers druipen af, vinden crypto weer waardeloos en zien we pas weer terug bij de volgende ATH. Dan stappen ze weer té hoog in, pakken ze de volgende bear mee, vinden ze crypto nog waardelozer, etc. Ik behandel dit als een marketcycle en ben daarom al begonnen met DCA'en. Over 2-3 jaar staat Bitcoin veel hoger en dan hebben we daar vast weer mooi nieuws aan gekoppeld. En 4 jaar later koppelen we weer slecht nieuws aan de daarop volgende bearmarket....
Nee, de fear is niet groter dan voorheen, er zitten steeds meer mensen tussen die nieuws zoeken bij de daling, want dat is bij een standaard aandeel toch ook zo? Het zou een andere wereld moeten zijn, maar we doen er met zijn allen ook aan mee door de beursopening te koppelen aan een groene of rode candle... Zo jammer... Wat mij betreft moeten we helemaal niet willen dat er Bitcoin achtige zaken op beurzen kunnen worden verhandeld, want dat kan weleens de ondergang van Bitcoin worden. Dat anarchistische moet weer terugkomen, vanuit je eigen kracht handelen, ipv meedoen met de meute.
Dus hup, lekker naar de 12-20k regionen, daar de market cycle voortzetten richting nieuwe >100k ATH's, (zoek er dan vooral positief nieuws bij als je wil), en vergeet niet op tijd te verkopen als conform de marketcycles de volgende bearmarket start, waar je dan vast ook wel weer nieuws bij kunt vinden om die te verklaren.
AmenTaro schreef op zondag 12 juni 2022 @ 09:56:
[...]
Mogelijk is de brede adoptie die iedereen graag zou zien ook de toenemende reden dat Bitcoin behandeld wordt zoals andere zaken behandeld worden. Vroeger had je de die-hard Tweaker die Bitcoins zat te minen en op Mt. Gox 10.000 BTC kocht, ze kwijtraakte, etc. Toen was het een kleine scene, die zich niet liet beïnvloeden door de beurs, sentiment, etc. Nu de grotere partijen er in zitten, maar ook steeds meer beleggers en mensen die menen Bitcoin te moeten waarderen op basis van nieuws, of het wel of niet goed is voor hun beurswaarde, huishoudboekje, etc. dan krijg je wat je nu ziet: Bitcoin vaart niet meer zijn eigen onafhankelijke koers, maar is door de bredere adoptie gemeengoed geworden met nog maar een klein anarchistisch tintje.
En dat is natuurlijk enorm jammer, want waarom zou de Bitcoin koers moeten dalen omdat men problemen heeft in de ouderwetse fiat wereld met bijbehorende inflatie, regulering, etc.? Bitcoin zou toch juist van slecht nieuws in die fiat wereld moeten profiteren?
Afijn, ik blijf dit zien als een market cycle, na een bullrun/bullmarkt, die niet eindeloos kan doorgaan, heb je altijd mindere en slechtere tijden. Daar zitten we nu in en persoonlijk vind ik het prachtig. Dit zijn de periodes waarin je het verschil kunt maken voor de volgende bullrun. Alle gelukszoekers druipen af, vinden crypto weer waardeloos en zien we pas weer terug bij de volgende ATH. Dan stappen ze weer té hoog in, pakken ze de volgende bear mee, vinden ze crypto nog waardelozer, etc. Ik behandel dit als een marketcycle en ben daarom al begonnen met DCA'en. Over 2-3 jaar staat Bitcoin veel hoger en dan hebben we daar vast weer mooi nieuws aan gekoppeld. En 4 jaar later koppelen we weer slecht nieuws aan de daarop volgende bearmarket....
Nee, de fear is niet groter dan voorheen, er zitten steeds meer mensen tussen die nieuws zoeken bij de daling, want dat is bij een standaard aandeel toch ook zo? Het zou een andere wereld moeten zijn, maar we doen er met zijn allen ook aan mee door de beursopening te koppelen aan een groene of rode candle... Zo jammer... Wat mij betreft moeten we helemaal niet willen dat er Bitcoin achtige zaken op beurzen kunnen worden verhandeld, want dat kan weleens de ondergang van Bitcoin worden. Dat anarchistische moet weer terugkomen, vanuit je eigen kracht handelen, ipv meedoen met de meute.
Dus hup, lekker naar de 12-20k regionen, daar de market cycle voortzetten richting nieuwe >100k ATH's, (zoek er dan vooral positief nieuws bij als je wil), en vergeet niet op tijd te verkopen als conform de marketcycles de volgende bearmarket start, waar je dan vast ook wel weer nieuws bij kunt vinden om die te verklaren.
+20Taro schreef op zondag 12 juni 2022 @ 09:56:
[...]
Mogelijk is de brede adoptie die iedereen graag zou zien ook de toenemende reden dat Bitcoin behandeld wordt zoals andere zaken behandeld worden. Vroeger had je de die-hard Tweaker die Bitcoins zat te minen en op Mt. Gox 10.000 BTC kocht, ze kwijtraakte, etc. Toen was het een kleine scene, die zich niet liet beïnvloeden door de beurs, sentiment, etc. Nu de grotere partijen er in zitten, maar ook steeds meer beleggers en mensen die menen Bitcoin te moeten waarderen op basis van nieuws, of het wel of niet goed is voor hun beurswaarde, huishoudboekje, etc. dan krijg je wat je nu ziet: Bitcoin vaart niet meer zijn eigen onafhankelijke koers, maar is door de bredere adoptie gemeengoed geworden met nog maar een klein anarchistisch tintje.
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Nvm.
[ Voor 92% gewijzigd door Darrell op 12-06-2022 10:07 ]
Maar als we onder de 19k zakken is dat weer een trendbreuk en klopt de cycle niet meer.Taro schreef op zondag 12 juni 2022 @ 09:56:
[...]
Verder eensch hoor
Zero.
Dus Bitcoin nu is de hardcore van eind jaren 90, doodgebloed, kapot gemaakt door de Hakkuhbars en de gabber pietjes. Er moet een reset komen, terug naar de underground en de elite blijft overTaro schreef op zondag 12 juni 2022 @ 09:56:
[...]
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
Niets is zwart-wit natuurlijk, maar ook een klein anarchistisch groepje is dan een elite die vruchten plukt waar anderen niet bij kunnen. Als adoptie niet meer goed is, blijft er ook weinig over van dikke tech vrijheid voor de ongebankten, niet? De boel moet niet overgenomen en ontzield worden, maar acceptatie en legitimisering in het grote geheel is wel belangrijk.
A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
SpoekGTi schreef op zondag 12 juni 2022 @ 10:12:
[...]
Dus Bitcoin nu is de hardcore van eind jaren 90, doodgebloed, kapot gemaakt door de Hakkuhbars en de gabber pietjes. Er moet een reset komen, terug naar de underground en de elite blijft over
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rr2hf5CvY93xlqYg4TRAcLaE.jpg?f=user_large)
Gelukkig kan ik lekker LeMans kijken en straks F1.. hoef ik niet naar die k*t koersen te kijken

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE
Een jaar terug was ik aan het dromen tijdens een middagdutje, zonder over BTC na te denken. Over hoe fucked-up het systeem wel niet was. Ik zat me te bedenken dat goud altijd de back-up geweest was van FIAT. Echter is dat door alle producten er rondom heen ook gecontroleerd. De vraag is over de reserves zijn zoals ze zijn. Daarnaast kun je verder niets met goud en is uitlenen tegen interest lastig.
Wat als je een alternatief hebt waarvan je zeker weet dat de maximum supply niet groter wordt. Een systeem dat bovendien eenvoudig over te dragen is van persoon A naar persoon B. En bovendien te gebruiken is als collateral voor leningen.
Een soort digitaal goud maar dan beter. Dat zou geweldig zijn. Toen werd ik half wakker en besefte ik dat BTC dit product was. Het bestond gewoon al.
Kunnen we zonder Crypto? Absoluut! Zal er een wereld zijn waarin we 100% afhankelijk zijn van de overheden en centrale banken? Ik denk het niet. Vandaar dat ik bullish ben over BTC.
Tegelijkertijd besef ik me ook dat dit de grootste bedreiging is van het 'systeem'. Misschien wel de grootste aller tijden. Als BTC inderdaad geadopteerd wordt krijgen overheden minder grip. Een undercover aanval op BTC om het helemaal kapot te maken? Ik sta niet raar te kijken dat dat gaat gebeuren.
Wat als je een alternatief hebt waarvan je zeker weet dat de maximum supply niet groter wordt. Een systeem dat bovendien eenvoudig over te dragen is van persoon A naar persoon B. En bovendien te gebruiken is als collateral voor leningen.
Een soort digitaal goud maar dan beter. Dat zou geweldig zijn. Toen werd ik half wakker en besefte ik dat BTC dit product was. Het bestond gewoon al.
Kunnen we zonder Crypto? Absoluut! Zal er een wereld zijn waarin we 100% afhankelijk zijn van de overheden en centrale banken? Ik denk het niet. Vandaar dat ik bullish ben over BTC.
Tegelijkertijd besef ik me ook dat dit de grootste bedreiging is van het 'systeem'. Misschien wel de grootste aller tijden. Als BTC inderdaad geadopteerd wordt krijgen overheden minder grip. Een undercover aanval op BTC om het helemaal kapot te maken? Ik sta niet raar te kijken dat dat gaat gebeuren.
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
Amen! Dit is precies wat ik even nodig had. Merk dat ik het soms toch wel ‘spannend’ vind. Vorig jaar op een wat ongunstig moment ingestapt en een hoop geleerd. DCA nu wekelijks, maar soms hoor ik toch dat stemmetje vragen ‘is dit wel zo’n goed idee?’ Kan dat geld prima missen, maar na een aantal jaar DCA’en gaat het al met al toch om behoorlijke bedragen.Taro schreef op zondag 12 juni 2022 @ 09:56:
[...]
Ben overigens ook erg blij met de kritische forummers en hun bedenkingen bij BTC/crypto en de toekomst.
@JJ1984 wat je zegt is goed: je doet het met geld dat je kan missen, zo moet je er ook instaan.
vroeger kocht ik de nieuwste gadgets, als ik niet in crypto zat had ik het geld wel uitgegeven aan een ps5 en stuk of 10 games.
Nu ik in crypto/aandelen zit heb ik al zeker 14 maanden 0 games gekocht (oke alleen minecraft en mariokart voor mijn zoon)
hierdoor spaar ik opeens veel meer als mijn pre-BTC tijdperk. ook mijn uitgaven met uit eten gaan zeker 60% verminderd.
vind het prima zo, geef liever geld uit aan BTC dan bijv. aan een etentje/game...
vroeger kocht ik de nieuwste gadgets, als ik niet in crypto zat had ik het geld wel uitgegeven aan een ps5 en stuk of 10 games.
Nu ik in crypto/aandelen zit heb ik al zeker 14 maanden 0 games gekocht (oke alleen minecraft en mariokart voor mijn zoon)
hierdoor spaar ik opeens veel meer als mijn pre-BTC tijdperk. ook mijn uitgaven met uit eten gaan zeker 60% verminderd.
vind het prima zo, geef liever geld uit aan BTC dan bijv. aan een etentje/game...
nothing stops this train
Momenteel is een PS5 een betere investering dan BTC.
Ik betrap je er wel op (als ik zo vrij mag zijn jouw visie(s) te parafraseren in mijn eigen woorden) dat je tegenwoordig meer bullish lijkt te zijn dan een tijdje terug, als het aankomt op de LT. Je lijkt nu minder voorzichtig te zijn in je bewoordingen t.a.v. nieuwe cycles en dus ook ATHs, bovendien DCA je weer spot bij. Klopt dit en zo ja, wat heeft dit veroorzaakt?Taro schreef op zondag 12 juni 2022 @ 09:56:
[...]
Inmiddels heeft de altcoin market cap een daling van bijna 70% ingezet vanaf de top en zijn we bijna weer op het niveau van de 2018 top. Wat een achtbaan zeg.
/f/image/FvAvgDoP6Es9gkTXpcM2YXHD.png?f=fotoalbum_large)
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Daar is geen undercoveraanval voor nodig, het probleem van bitcoin/crypto is juist dat overheden er zo weinig grip op hebbenColdcat schreef op zondag 12 juni 2022 @ 10:59:
Een jaar terug was ik aan het dromen tijdens een middagdutje, zonder over BTC na te denken. Over hoe fucked-up het systeem wel niet was. Ik zat me te bedenken dat goud altijd de back-up geweest was van FIAT. Echter is dat door alle producten er rondom heen ook gecontroleerd. De vraag is over de reserves zijn zoals ze zijn. Daarnaast kun je verder niets met goud en is uitlenen tegen interest lastig.
Het 'voordeel' van crypto is tegelijkertijd het grootste nadeel (en misschien zelfs zo erg dat het eraan onderdoor gaat).
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Dat met die shitcoins is gewoonweg perfect. En het moet nog dieper. Pas ver voorbij die 18 top begin ik weer naar alts te kijken.Jedi_Pimp schreef op zondag 12 juni 2022 @ 11:20:
[...]
Ik betrap je er wel op (als ik zo vrij mag zijn jouw visie(s) te parafraseren in mijn eigen woorden) dat je tegenwoordig meer bullish lijkt te zijn dan een tijdje terug, als het aankomt op de LT. Je lijkt nu minder voorzichtig te zijn in je bewoordingen t.a.v. nieuwe cycles en dus ook ATHs, bovendien DCA je weer spot bij. Klopt dit en zo ja, wat heeft dit veroorzaakt?
Inmiddels heeft de altcoin market cap een daling van bijna 70% ingezet vanaf de top en zijn we bijna weer op het niveau van de 2018 top. Wat een achtbaan zeg.
[Afbeelding]
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Juist als de prijs daalt of laag is, is het een betere investering dan dat je dat doet als de prijs hoog staat. Je redeneert dus precies verkeerd om.Ypuh schreef op zondag 12 juni 2022 @ 11:17:
Een investering doe je op een laag punt, om op een hoger punt rendement te behalen.
Als je bedoelt: Ik hodl of ik ben hoog ingestapt en ik verlies er nu geld op: correct, maar dan hoort dat dus bij je investeringsstrategie, of je doet maar wat
Interessant, en dan zijn de grootste altcoins misschien nog wel het minst gedaald, kijk eens naar wat buiten de top 50 staat, ik heb een paar alts (rommelwerk) wat op -95%..Jedi_Pimp schreef op zondag 12 juni 2022 @ 11:20:
[...]
Ik betrap je er wel op (als ik zo vrij mag zijn jouw visie(s) te parafraseren in mijn eigen woorden) dat je tegenwoordig meer bullish lijkt te zijn dan een tijdje terug, als het aankomt op de LT. Je lijkt nu minder voorzichtig te zijn in je bewoordingen t.a.v. nieuwe cycles en dus ook ATHs, bovendien DCA je weer spot bij. Klopt dit en zo ja, wat heeft dit veroorzaakt?
[Afbeelding]
Verkoop heeft niet eens zin, het gaat nergens meer over.
Toch even advocaat van de duivel: hoeveel mensen zitten echt in crypto om de anarchistische idealen? Is dat echt iets wat (nog) speelt of is snel rijk worden voor de overgrote meerderheid niet de primaire drijfveer.Taro schreef op zondag 12 juni 2022 @ 09:56:
Wat mij betreft moeten we helemaal niet willen dat er Bitcoin achtige zaken op beurzen kunnen worden verhandeld, want dat kan weleens de ondergang van Bitcoin worden. Dat anarchistische moet weer terugkomen, vanuit je eigen kracht handelen, ipv meedoen met de meute.
Denk dat ook in dit draadje het antwoord daarop voor de hand ligt...
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
UiteraardJedi_Pimp schreef op zondag 12 juni 2022 @ 11:20:
[...]
Ik heb nu meerdere bull-/bearmarkets meegemaakt. Je gaat een patroon zien, er is geen garantie dat dat patroon zich herhaalt, maar waar je in het begin bang bent om in te kopen als er bloed door de straten vloeit, leer je op een gegeven moment dat dat juist het principe van buy low, sell high is. Je moet er alleen van uitgaan dat het nog 99% lager kan en dat er een kans is dat het nooit meer opkrabbelt.
Ik verwacht nog steeds dat Bitcoin over bijv. 50-100 jaar er niet meer toe doet. Een mogelijke opvolger of nieuwe variatie mogelijk wel. Over 5 jaar zie ik Bitcoin wel hoger staan dan nu. Over 2-3 jaar ook wel. Dat icm de ervaring tot nu toe, zorgt ervoor dat ik deze bearmarket anders benader dan de eerdere. Je moet je "had ik maar die 100 stuks ETH op 70 USD gekocht" gevoel omzetten in een leermoment. Wat als ETH over 2 jaar op 20k staat? Dan is die DCA op 1500, 1250, 1000, 750 en 500 USD prachtig geweest. Wat je alleen niet moet doen is op 1500 all-in gaan en dan uit paniek op 750 alles eruit halen, nee, langzaam inschalen en wat achter de hand houden voor als de bearmarket nóg langer duurt dan verwacht. En als de weg omhoog weer is gevonden kan je bij bevestiging daarvan altijd nog de rest erin klappen.
Dus: Inmiddels een stuk wijzer geworden en deze keer ga ik er hopelijk maximaal van profiteren
Taro schreef op zondag 12 juni 2022 @ 11:36:
[...]
Juist als de prijs daalt of laag is, is het een betere investering dan dat je dat doet als de prijs hoog staat. Je redeneert dus precies verkeerd om.
Een investering doe je op een laag punt, om op een hoger punt rendement te behalen.
Als je bedoelt: Ik hodl of ik ben hoog ingestapt en ik verlies er nu geld op: correct, maar dan hoort dat dus bij je investeringsstrategie, of je doet maar wat
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Qk6JxU373h9pkf1yn3YKtcLn.jpg?f=user_large)
Volgens mij vind je hier een behoorlijk kritische meute die open en eerlijk is waarvoor ze hier zijn:hoevenpe schreef op zondag 12 juni 2022 @ 11:43:
[...]
Toch even advocaat van de duivel: hoeveel mensen zitten echt in crypto om de anarchistische idealen? Is dat echt iets wat (nog) speelt of is snel rijk worden voor de overgrote meerderheid niet de primaire drijfveer.
Denk dat ook in dit draadje het antwoord daarop voor de hand ligt...
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8JdLfOw89OaVeEMNoMWxGpk1.jpg?f=user_large)
Nee, de tech is leuk en kan op termijn echt wel ergens toe leiden, dat doet het hier en daar ook echt wel, maar niemand draait er omheen: Het rendement telt.
@Taro Je was beter af geweest als je afgelopen jaar iedere week een PS5 gekocht had, dan wanneer je iedere week €500 BTC gekocht had. Alhoewel; PS5's waren er niet altijd en als je de dagprijzen op Marktplaats betalen moest, dan had je nu ook op verlies gestaan.
Ben zelf net weer een maandje bezig om langzaam wat muntjes in te verzamelen na een goed half jaar langs de kant. Sta inmiddels ook alweer op een comfortabele -13%.
Ben zelf net weer een maandje bezig om langzaam wat muntjes in te verzamelen na een goed half jaar langs de kant. Sta inmiddels ook alweer op een comfortabele -13%.
Wel als je kijkt naar het saldo op dit moment, maar investeren heeft tijd nodig om tot rendement te leiden. Als je nu je aantal PS5's en het aantal BTC houdt, dan denk ik dat dezelfde hoeveelheid over 5 jaar tot een beter BTC dan PS5 rendement zal leiden. En daar gaat het om, de langere termijn.Ypuh schreef op zondag 12 juni 2022 @ 11:47:
@Taro Je was beter af geweest als je afgelopen jaar iedere week een PS5 gekocht had, dan wanneer je iedere week €500 BTC gekocht had.
Tis toch zelden dat het weekend de richting zodanig bepaald. Denk dat maandag echt een rode zee gaat worden.
Ik heb gisteren een aardige gok genomen. Op $28.7k aanzienlijk uitgestapt, ik zag die support niet houden.
En nu is wat mij betreft de weg vrij terug naar de ath van 2017. Nu, op $27.3k is gelijk de vraag, wanneer weer in te stappen? Dat ga ik vast dramatisch timen, maar voor nu is het een goede zet geweest
En nu is wat mij betreft de weg vrij terug naar de ath van 2017. Nu, op $27.3k is gelijk de vraag, wanneer weer in te stappen? Dat ga ik vast dramatisch timen, maar voor nu is het een goede zet geweest
Bitcoin - A weapon of mass disruption
Zoals hierboven ook al beschreven. DCA gewoon naar beneden. De bodem en het perfecte moment timen doe je toch niet.Gelukszoekr schreef op zondag 12 juni 2022 @ 12:13:
Ik heb gisteren een aardige gok genomen. Op $28.7k aanzienlijk uitgestapt, ik zag die support niet houden.
Denk zelf aan range tussen 26.5k tm 21k
[ Voor 3% gewijzigd door keanu_ op 12-06-2022 12:16 ]
-69k soonTominatie schreef op zondag 12 juni 2022 @ 12:05:
Tis toch zelden dat het weekend de richting zodanig bepaald. Denk dat maandag echt een rode zee gaat worden.
XRP = trash
Gok zelf ook dat we de $24-25k nog wel aan gaan tikken. Misschien zelfs de $19-21k nog wel, maar hoop vooral dat het niet t/m november gaat duren dan. Als we dit tempo aanhouden zal dat ook niet gebeuren, dan zitten we in september ergens rond $0.06.
Ik laat alles gewoon staan, maar dat is wel de range dat ik ga DCA'en. Lager dan $19k en de stress gaat wel toenemen.
Ik laat alles gewoon staan, maar dat is wel de range dat ik ga DCA'en. Lager dan $19k en de stress gaat wel toenemen.
[ Voor 19% gewijzigd door Ypuh op 12-06-2022 12:38 ]
Normaliter maak ik altijd via Fidor geld over naar Kraken, na het meermaals lezen over deposits binnen minuten erachter gekomen dat Instant Sepa via een ander account gaat.
Vandaag een test overschrijving gedaan en 30 min later is het er nog niet(correcte overschrijf gegevens dubbel gecontroleerd). Zover ik kan vinden zijn er geen specifieke zaken rondom een eerste transactie volgens een andere bank overschrijving voor zover ik kan vinden.
Zou in dit geval ING de boel te vertragen omdat het een eerste transactie naar Kraken is, ondanks ik al jaren geld overboek van/naar Kraken?
Vandaag een test overschrijving gedaan en 30 min later is het er nog niet(correcte overschrijf gegevens dubbel gecontroleerd). Zover ik kan vinden zijn er geen specifieke zaken rondom een eerste transactie volgens een andere bank overschrijving voor zover ik kan vinden.
Zou in dit geval ING de boel te vertragen omdat het een eerste transactie naar Kraken is, ondanks ik al jaren geld overboek van/naar Kraken?
Bij mij word het in het weekeind niet gestort, de bank heeft dan vrij denk ik 😁Razkin schreef op zondag 12 juni 2022 @ 12:40:
Normaliter maak ik altijd via Fidor geld over naar Kraken, na het meermaals lezen over deposits binnen minuten erachter gekomen dat Instant Sepa via een ander account gaat.
Volgens de omschrijvingen van Instant Sepa zou het 365/24/7 moeten zijn...Laurens1970 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 12:42:
[...]
Bij mij word het in het weekeind niet gestort, de bank heeft dan vrij denk ik 😁
als ik SEPA naar Kraken gebruik duurt het gemiddeld 1 tot 4 uur op werkdagen, in het weekend komt het niet aan en is dan meestal maandagochtend rond 08.30 - 09.30 op Kraken account.Razkin schreef op zondag 12 juni 2022 @ 12:40:
Heb ik haast/spoet? dan Bitvavo 👍
ga overigens Bitvavo meer gebruiken ivm 100k € garantie..
nothing stops this train
Dat is bij mij op vrijdagmiddag, zaterdag en zondag nog nooit geluktRazkin schreef op zondag 12 juni 2022 @ 12:48:
[...]
Volgens de omschrijvingen van Instant Sepa zou het 365/24/7 moeten zijn...
Ik was helemaal weg bij Bitvavo maar gun ze weer terug wat (hodl) funds ivm deze garantie.Kol Nedra schreef op zondag 12 juni 2022 @ 12:55:
[...]
als ik SEPA naar Kraken gebruik duurt het gemiddeld 1 tot 4 uur op werkdagen, in het weekend komt het niet aan en is dan meestal maandagochtend rond 08.30 - 09.30 op Kraken account.
Heb ik haast/spoet? dan Bitvavo 👍
ga overigens Bitvavo meer gebruiken ivm 100k € garantie..
Support in buitenland is vaak ook omslachtig/langzaam. Anyway spreiding is altijd goed.
als ik daar was geweest had ik iig zo'n bierfiltje meegenomen.......zou mijn eerste XRP hodling zijn 😊Martine schreef op zondag 12 juni 2022 @ 13:34:
Deze zag ik gister op het terras in Amsterdam liggen. Zou de Ripple / XRP toch het nieuwe betaalsysteem worden? Moeten we gaan inkopen? Met de rechtzaak ed. investeer ik liever in BTC of ETH, want het kan uiteindelijk ook naar 6 cent gaan.
[Afbeelding]
nothing stops this train
Ripple doet mij altijd terugdenken aan eind 2017. Ripple gekocht en dat zou ons, mijzelf en enkele vrienden, toch wel even flink wat gaan opleveren. Begin 2018 was het al grotendeels verdampt volgens mij en heb ik het kleine beetje wat het nog waard was omgezet naar ETH. Vervolgens een paar jaar niet meer naar omgekeken tot ik in februari 2021 besloot BTC te gaan kopen. Die ETH heb ik naar Binance gestuurd en later ook omgezet naar BTC.
Jong en onbezonnen was ik destijds, nu niet meer maar rekt ga ik alsnog
Jong en onbezonnen was ik destijds, nu niet meer maar rekt ga ik alsnog
Onthoud nou 1 ding, geen van alle crypto's gaan ooit als betaalsysteem dienen.Martine schreef op zondag 12 juni 2022 @ 13:34:
Deze zag ik gister op het terras in Amsterdam liggen. Zou de Ripple / XRP toch het nieuwe betaalsysteem worden? Moeten we gaan inkopen? Met de rechtzaak ed. investeer ik liever in BTC of ETH, want het kan uiteindelijk ook naar 6 cent gaan.
[Afbeelding]
XRP = trash
zeg nooit nooit, 2 deling in maatschappij in volle gang in het Westen, steeds meer mensen zoeken alternatief voor vanalles en nog wat.Mr_Ripple schreef op zondag 12 juni 2022 @ 13:47:
[...]
Onthoud nou 1 ding, geen van alle crypto's gaan ooit als betaalsysteem dienen.
Crypto in zeer arme landen is zeer goed en dat ze niet afhankelijk zijn van de dollar...
nothing stops this train
Dikke tech , vergeet de rest. Betalen ? Hodl 4 Life.Mr_Ripple schreef op zondag 12 juni 2022 @ 13:47:
[...]
Onthoud nou 1 ding, geen van alle crypto's gaan ooit als betaalsysteem dienen.
Natuurlijk, zoals bijvoorbeeld El-Salvador.Kol Nedra schreef op zondag 12 juni 2022 @ 13:54:
[...]
zeg nooit nooit, 2 deling in maatschappij in volle gang in het Westen, steeds meer mensen zoeken alternatief voor vanalles en nog wat.
Crypto in zeer arme landen is zeer goed en dat ze niet afhankelijk zijn van de dollar...
Waar de bevolking uiteindelijk toch liever dollars hebben dan crypto.
XRP = trash
wordt pas interessant over 2-4 jaar daar kijken wat het dan doet 😉Mr_Ripple schreef op zondag 12 juni 2022 @ 14:13:
[...]
Natuurlijk, zoals bijvoorbeeld El-Salvador.
nothing stops this train
Het helpt ook niet dat sinds de invoering het voornamelijk naar beneden is gegaanMr_Ripple schreef op zondag 12 juni 2022 @ 14:13:
[...]
Natuurlijk, zoals bijvoorbeeld El-Salvador.
Omdat ING nog geen instant sepa naar het buitenland ondersteund: https://www.ing.nl/partic...stant-payments/index.htmlRazkin schreef op zondag 12 juni 2022 @ 12:40:
Rabobank instant sepa werkt wel naar het buitenland. Weet van meerdere ING accounthouders dat Instant SEPA naar het buitenland niet werkt.
Verwijderd
Ypuh schreef op zondag 12 juni 2022 @ 11:17:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uz3OAQFfgDQdTVa5SRFmtXNC.jpg?f=user_large)
Hodl.
Nee dat is de totaal de conclusie niet. Deze Bitvavo verzekering verzekert niet tegen:Kol Nedra schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 21:36:
[...]
zeker goed nieuws...... dus je funds are safe op Bitvavo?
- Bitvavo medewerkers maken een fout
- Bitvavo wordt gehackt
- Iemand krijgt toegang tot jouw account maar je hebt 'onverantwoord gehandeld inclusief onvoldoende veiligheidsmaatregelen genomen', zie art. 3.1.1: https://bitvavo.com/en/terms
Snap niet dat mensen die al wat langer traden maar partijen als Coinbase en Bitvavo blijven ophemelen. Ze rekenen belachelijke tarieven voor zowel traden als withdrawls, hebben veel te veel spread op tokens (Bitvavo) en hebben vooral een goede naam omdat ze zoveel geld aan marketing uitgeven (jouw geld dus). Het feit dat Coinbase vorig kwartaal verliesgevend was zegt al genoeg over de bedrijfsvoering daar. Operationeel een chaos en vandaar afgestraft op de beurs.
Laat Bivavo nu juist zijn cold wallets hebben uitbesteed aan Coinbase: https://support.bitvavo.c...rage-solutions-at-Bitvavo
Bitvavo schrijft letterlijk dat Coinbase ruim 10 miljard euro aan crypto onder beheer heeft (als custodian) waarvan 255 miljoen euro verzekert. Dat is dus allesbehalve een afdoende verzekering.
BTW ik vind de billboards van Bitvavo ook prachtig en vind het ook ontzettend leuk dat ze blijkbaar met miljoenen kunnen smijten richting de KNVB. Maar liever niet mijn geld. Heb meegemaakt hoe dat met Crypto.com CRO is afgelopen. Daar ging ook het meeste geld naar marketing in plaats van het product verder verbeteren (4% fees op hun eigen exchange bijvoorbeeld).
Bitvavo moet gewoon een concurrende exchange neerzetten. Het enige wat ze nu hebben is dat het een NL saus heeft en iDeal. Verder is alles minder dan elders.
[ Voor 30% gewijzigd door Malarky op 12-06-2022 15:23 ]
"How could this happen to me? I've been buying the dip. Something's wrong, it's been dumping all day"JJ1984 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 09:25:
Oké, nu snap ik hoe FUD voelt.

Een aanzienlijk deel van de crypto enthousiasten is in de afgelopen 2 jaar ingestapt. Die hebben die prijzen niet meegemaakt.Malarky schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:34:
[Afbeelding]
Slecht 2 jaar geleden werd ETH nog van de hand gedaan voor slechts 87 dollar. Dat moet toch iedereen vooral beseffen als je denkt dat 870 dollar dit jaar laag is. Dat is nog altijd x10, dat zijn hele flinke gains.
Nu bestonden er destijds nog geen NTF's en was de DeFi markt nog heel klein. Fundamenteel hebben deze dingen wel bijgedragen aan de ETH gains imo
Maar wel goede posts! Iets met neus en feiten
[ Voor 3% gewijzigd door Gelukszoekr op 12-06-2022 15:40 ]
Het punt is juist dat ETH in maart 2020 ook al enorm veel bijdroeg aan het ecosysteem rondom crypto. Maar die argumenten zorgden er in 2020 voor dat mensen zeiden 'ja, maakt dat ETH 200 dollar, 300 of juist 100 of 50 dollar waard? Het is allemaal arbitrair gebaseerd op trust.Gelukszoekr schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:39:
[...]
Een aanzienlijk deel van de crypto enthousiasten is in de afgelopen 2 jaar ingestapt. Die hebben die prijzen niet meegemaakt.
Nu bestonden er destijds nog geen NTF's en was de DeFi markt nog heel klein. Fundamenteel hebben deze dingen wel bijgedragen aan de ETH gains imo
Maar wel goede posts! Iets met neus en feiten
ETH komt bijna op zijn vorige ATH aan. Normaliter zou daar enorm veel koopvolume zijn, tenminste dat is wat elke crypto enthousiast afgelopen 12 maanden heeft bezworen. Om zijn tassen tot de nok te vullen als de kans van 1380 dollar ooit nog eens voorbij kwam.
We gaan het meemaken binnen een aantal uren wellicht al
Ik verwacht ook zeker niet zoveel koopdruk op de vorige ath. Ook voor Bitcoin niet. Het sentiment is dramatisch waardoor ik denk dat oudere supports, zeker die van ouder dan 2 jaar lang niet zo sterk zullen zijn.Malarky schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:47:
[...]
Het punt is juist dat ETH in maart 2020 ook al enorm veel bijdroeg aan het ecosysteem rondom crypto. Maar die argumenten zorgden er in 2020 voor dat mensen zeiden 'ja, maakt dat ETH 200 dollar, 300 of juist 100 of 50 dollar waard? Het is allemaal arbitrair gebaseerd op trust.
ETH komt bijna op zijn vorige ATH aan. Normaliter zou daar enorm veel koopvolume zijn, tenminste dat is wat elke crypto enthousiast afgelopen 12 maanden heeft beweert om zeker zijn tassen tot de nok te vullen als de kans van 1380 dollar nog een keer voorbij kwam.
We gaan het meemaken binnen een aantal uren wellicht al
Wat nu gewoon extra meespeelt is de totale mix van de huidige economie en de uitzichten die deze cycle mogelijk zullen zorgen voor een extra lage waardering/interesse.
Wat aan de andere kant de kansen natuurlijk extra groot maakt.
Als iedereen negatief is en de vraag op lijkt te krijgen worden de ontstekers ontstoken!Gelukszoekr schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:52:
[...]
Ik verwacht ook zeker niet zoveel koopdruk op de vorige ath. Ook voor Bitcoin niet. Het sentiment is dramatisch waardoor ik denk dat oudere supports, zeker die van ouder dan 2 jaar lang niet zo sterk zullen zijn.
Wat nu gewoon extra meespeelt is de totale mix van de huidige economie en de uitzichten die deze cycle mogelijk zullen zorgen voor een extra lage waardering/interesse.
Wat aan de andere kant de kansen natuurlijk extra groot maakt.
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
Weer een mooie macro-economische update van Gordon T Long. Gaat niet over crypto, maar zijn analyses zijn altijd erg interessant:
Dat een dip van aandelen bijna altijd vooraf gegaan wordt door commotie op de financiële markten.
Wat FIAT geld is en waarom het een slecht idee is.
Al het FIAT geld wordt minder waard, maar opvallend genoeg doet de dollar het goed tov andere munten
Waarom de aankondiging van de FED dat het voor 1 biljoen aan quantative tightening gaat doen complete bullshit is
Dat professionele asset managers een steeds groter aandeel cash in hun portfolio nemen, ondanks de hoge inflatie
Dat TA van verschillende financiële markten wijst op een flinke dip, mogelijk in de nabije toekomst.
Dat een dip van aandelen bijna altijd vooraf gegaan wordt door commotie op de financiële markten.
Wat FIAT geld is en waarom het een slecht idee is.
Al het FIAT geld wordt minder waard, maar opvallend genoeg doet de dollar het goed tov andere munten
Waarom de aankondiging van de FED dat het voor 1 biljoen aan quantative tightening gaat doen complete bullshit is
Dat professionele asset managers een steeds groter aandeel cash in hun portfolio nemen, ondanks de hoge inflatie
Dat TA van verschillende financiële markten wijst op een flinke dip, mogelijk in de nabije toekomst.
Stel dat dit een bearmarkt is, zoals we eerder hebben gehad. Dan gaat we nog even naar beneden. En daarna vooral heel lang niks. maanden, jaren. Net zo lang tot iedereen in slaap is gevallen en al lang een andere hobby heeft gevonden.Coldcat schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:58:
[...]
Als iedereen negatief is en de vraag op lijkt te krijgen worden de ontstekers ontstoken!
Ik klink misschien extreem negatief, maar ben wel vrolijk hoor, het is een heerlijk dagje vandaag qua weer
[ Voor 11% gewijzigd door Gelukszoekr op 12-06-2022 16:15 ]
Van 69k naar 27k, we zitten allang in een bear market?Gelukszoekr schreef op zondag 12 juni 2022 @ 16:14:
[...]
Stel dat dit een bearmarkt is, zoals we eerder hebben gehad. Dan gaat we nog even naar beneden. En daarna vooral heel lang niks. maanden, jaren. Net zo lang tot iedereen in slaap is gevallen en al lang een andere hobby heeft gevonden.
Ik klink misschien extreem negatief, maar ben wel vrolijk hoor, het is een heerlijk dagje vandaag qua weer
Zeker.Nopheros schreef op zondag 12 juni 2022 @ 16:16:
[...]
Van 69k naar 27k, we zitten allang in een bear market?
Maar vergelijk dit met de vorige cycle. Toen gingen we ook van de ath (20k) naar 6k in een half jaar (jun 2018). Het duurde daarna nog 2.5 jaar (dec 2020) voor we een nieuwe ath neerzette
-- #BTC UPDATE --
— AlphaBTC (@mark_cullen) 11 juni 2022
if #Bitcoin plays out a similar move to the last time the 2D volatility crossed up from extreme lows & it follows the preceding trend, then we can expect an approx 36% move down taking around 7 days.
So $20K on the 15th June, the day of the next FOMC!#Crypto https://t.co/tCE1Zg2Kq1 pic.twitter.com/B7tf7mqUAR
@keanu_ Dip moet eigenlijk nog beginnen dus zeg je
Inkooporder BTC geraakt op 26.9 vanmiddag, weer wat procentjes in de pocket. Eens kijken of de inkooporders op 25.9, 24.9, etc etc ook geraakt gaan worden
. Hoeft niet, mag wel.
AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W
Ik zie een dump & pump, dat is eens wat anders. Zal zo wel weer leeglopen.
[ Voor 58% gewijzigd door Pelox op 12-06-2022 16:40 ]
Zero.
inverted Bart........ organic growth 👍
nothing stops this train
Eerst de dump dan de pump
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MV7YCTeEyqmcNpM0JJLjVvor.jpg?f=user_large)
En glimmer was even onder een dollar
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MV7YCTeEyqmcNpM0JJLjVvor.jpg?f=user_large)
En glimmer was even onder een dollar

[ Voor 89% gewijzigd door knakworst op 12-06-2022 16:57 ]
knakworst schreef op zondag 12 juni 2022 @ 16:54:
Eerst de dump dan de pump
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/BT3AWByU1sqi7AFJ9Z0GmepT.gif?f=user_large)
Zero.
En?Skrunsies schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 12:20:
[...]
Zodra glimmer onder de dollar komt, koop ik weer ( wat serieuzer ) bij
Op m'n Ipad heb ik een bookmark waarin de prijs van BTC in staat ten tijde van het maken van die bookmark, iets van 3300$. Op dagen weken maanden als nu, kijk ik daarna om te relativeren.Malarky schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:34:
[Afbeelding]
Slecht 2 jaar geleden werd ETH nog van de hand gedaan voor slechts 87 dollar. Dat moet toch iedereen vooral beseffen als je denkt dat 870 dollar dit jaar laag is. Dat is nog altijd x10, dat zijn hele flinke gains.
Nog maar 2k te gaan om een groene week candle te maken, go, go ,go

De tijd leert of het tij keert
mooie deal! geniet van je lambo in 2025 💪Skrunsies schreef op zondag 12 juni 2022 @ 17:00:
[...]
[Afbeelding]
Alleen minder als ik had gewild ivm andere kosten![]()
Vanaf september hoop ik van die kosten af te zijn en dan gooi ik er wat meer in maandelijks
als je naar de RSI kijkt op de weekly zie je dat ie aan het afvlakken is, zou zo maar kunnen dat het de bodem is voor GLMR?
[ Voor 10% gewijzigd door Kol Nedra op 12-06-2022 17:08 ]
nothing stops this train
Moooon!
Ja het is zo lang geleden. Ik wil deze druppel op de plaat even vieren jongens
Ja het is zo lang geleden. Ik wil deze druppel op de plaat even vieren jongens
gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo
twit schreef op zondag 12 juni 2022 @ 17:22:
Moooon!
Ja het is zo lang geleden. Ik wil deze druppel op de plaat even vieren jongens![]()
:strip_exif()/f/image/5ngqS9FBELUQmw6Mwol4RYGO.jpg?f=fotoalbum_large)
Zo lang het gaat.
De echte dip waar iedereen zo reikhalzend naar uitkijkt om all-in te gaan
(wij zitten natuurlijk al lang in een dip)
[ Voor 8% gewijzigd door keanu_ op 12-06-2022 17:29 ]
Benieuwd hoeveel mensen deze kleine pump gebruiken om de restanten uit de pf nog even snel te verkopen. En zo zakt het steeds verder in...
Ik wacht nog op de reliëf rally naar 38kTaro schreef op zondag 12 juni 2022 @ 17:53:
Benieuwd hoeveel mensen deze kleine pump gebruiken om de restanten uit de pf nog even snel te verkopen. En zo zakt het steeds verder in...
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Dit topic is gesloten.
Let op:
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
- De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
- Blijf on-topic.
- Huizen en hypotheken zijn geen crypto, dus offtopic.
- Prijzen/koersen aub in USD waarde vermelden. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
- "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
- Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
- Beperk het hergebruiken van memes/afbeeldingen tot een minimum. Het herhaaldelijk posten van dezelfde afbeelding voegt niets toe voor anderen en vervuilt het topic.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!