Coldcat schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 18:44:
[...]
Relaiseer je wel dat Finblox pas in 2021 gestart is. Er zit voor $3m investering in dus is zeer nieuw. De app en website zitten wel goed in elkaar. Daar is goed geld in gestoken. Ook deze week werd de website app gelanceerd wat aantoont dat men nog investeerd.
Op Reddit zijn er zeer weinig mensen actief.
Zeer nieuw concept! De tech werkt goed maar dat zegt natuurlijk niets.
Wat voor mij belangrijk is:
1. Gratis withdrawl - geen netwerk fees (tjonge jonge moet dat nu zo moeilijk zijn om Polygon, Solana, BEP20 etc te implementeren voor stable coins? Celcius etc maken withdrawl bewust duur, dan gaan bij mij alle alarmbellen af)
2. Deposit via allerlei chains, zoals Polygon, SOL en BEP20. Serieus ERC20 netwerk only voor stable coins? Wie verzint dat.
3. Geen onzin staking. Hoezo je stable coins vastzetten? Als je een goed product hebt blijven mensen vanzelf, je hoeft ze niet te gijzelen.
4. Rente per seconde. Hoezo 1x per week rente? Ik wil altijd de volle beschiking over mijn geld en rente.
5. Geen onzin producten: nee ik ga niet insane duur swappen via je je app, en nee ik hoef geen onzin opties, longs en shorts die elders een fractie kosten.
Ja, Finblox is echt zoals stable coins sparen bedoeld is en daar wordt ik erg vrolijk van.
Wenapee schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 19:20:
Geïnteresseerd om in te stappen, maar weet niet welke exchange. De 100k verzekering bij bitvavo is leuk meegenomen, bieden andere geen soortgelijke bescherming? Maar niet iedereen op tweakers leek tevreden met bitvavo te zijn. Binance app zag er overzichtelijk uit maar heeft op dit moment geen ideal betaling.
Bij de keuze lijkt het mij dat beveiliging boven alles gaat. En kosten op de tweede plaats. Hoeveelheid beschikbare altcoins op de derde plaats. Is er een site die een overzicht geeft van de kosten (bv kopen/verkopen coins en uitbetalen in euro). Heb ook geen interesse om rente te ontvangen. Ik weet dat deze vraag tal van keren is voorbij gekomen. Enig advies gebaseerd op mijn voorkeuren?
Gewoon FTX. Bitvavo heeft belachelijke fees, 0,25% voor een maker-order dat is absurd. Bij FTX heb je instant SEPA (vergelijkbaar met iDeal) en veel meer coins en vooral withdrawlen is een veelvoud goedkoper (meestal gratis) ten opzichte van andere exchanges en zeker ten opzichte van dat absurde Bitvavo (ERC20 op meeste tokens alleen maar). En: je krijgt 8% interest op alles wat je er hebt staan tot 10k, ook op je fiat.
Ja, Bitvavo heeft grote billboards overal, die had o.a. Crypto.com ook. Dat zijn bedrijven die absurde fees rekenen en dus maar gaan smijten met marketing geld voor de 'goede naam'.
[
Voor 33% gewijzigd door
Malarky op 11-06-2022 19:27
]