Coldcat schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 13:06:
Overigens kan BTC nog zo'n 20% dalen tot de 200W MA. Als ETH dan daalt komt het rond de $1,200 uit.
Gezien de geschiedenis zijn dit wel gouden koopmomenten! Enkel wat anders is is dat de wereld er op dit moment door hoge inflatie en alles anders uitziet dan in het verleden.
Ik merk dat hier toch nog wel veel fear aanwezig is. Als je naar de Fear & Greed index kijkt staat deze ook laag. Natuurlijk doen deze bedragen voor de HODL portofolio pijn.
Hoe is de sfeer in de markt in vergelijk met vorige dips in 2018?
Het lastigste vind ik dat de BTC pas sinds 2010 bestaat en pas in 2016/2017 het ietwat grotere publiek heeft bereikt. De Nasdaq zit sinds maart 2009 in een aanhoudende uptrend, ja er waren wat dipjes (welke asset gaat recht omhoog jaar in jaar uit?) maar de uptrend was onmiskenbaar en het is ook overduidelijk dat die trend gebroken is.
Dus is het dan realistisch om deze crypto daling te vergelijken met 2013 of 2018 of maart 2020 etc.? Ik betwijfel het. Ja, de crypto markt heeft sinds 2010 - op de dips na - een prachtige trendlijn van continue stijging laten zien, maar dat waren wel 12 relatief fantastische economische jaren. Waar alle dips zijn weggekocht door de centrale banken met meer schulden aangaan.
Persoonlijk hou ik al maanden lang deze mening aan tegen mijn omgeving: Net voor de corona dip kwam in maart 2020 stond bijv de NDX op 9700 punten. Dat was in die tijd zwaar overbought, duur en het resultaat van een prachtige jarenlange aanhoudende rally. Stel de bodem van dit economisch aankomend ontij is
slechts de koersen van maart 2020, zou je dan objectief kunnen zeggen dat de koersen extreem laag staan? Absoluut niet. Nou dan moet de NDX nog zo'n 20% en weten wat crypto multiplier meestal doet

MicroWhale schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 11:40:
[...]
Het went.
Toen ik in 2017 begon stond het niet in mijn woordenboek. Na 5 jaar training is het gewoon en kan ik rustig slapen zonder dat ik me zorgen maak welke kant het op gaat.
Voor mij is traden het moeilijkste wat er is. Ik word er gewoon zenuwachtig van. Dan zit ik elke seconde te piekeren en ga ik kijken, etc... Nu kan ik gewoon relaxt mijn ding doen en af en toe de balans eens opmaken hoe mijn PF er voor staat.
Had ik ook meerdere jaren last van, wat werkt voor mij is traden met een voorgedefineerde entry, stoploss en de take profits. Dan hoef je niet meer te kijken.
Ik had altijd een hekel aan SL's - want flash dips - tot ik erachter kwam dat je op platformen als 3Commas gewoon een SL timeout kan zetten (dus je gaat bij verkopen als de prijs X seconden onder punt Y is).
[
Voor 52% gewijzigd door
Malarky op 11-06-2022 13:16
]