[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 58 ... 251 Laatste
Acties:
  • 1.019.755 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 18:55
Skrunsies schreef op maandag 6 juni 2022 @ 21:09:
[...]

Leuk idee d:)b

Hopelijk doet @Mooody dan ook mee, die heeft wel een neusje voor pareltjes :)

Speaking off bepaalde peoples.. @Kol Nedra … iemand hem nog gezien :?
Ja Moody zat altijd in de goede richting die mag nog wel eens een update geven ;) kan ook over een jaartje hoor.

Zat volgens mij al erg vroeg in Polkadot/Atom/Matic en liet Sol en Luna links liggen. Achteraf gezien een goede keuze natuurlijk.

Het probleem met die nieuwe bluechips is wanneer koop en vooral wanneer verkoop je ze.

Ik denk dat de top 10 er met de volgende bullrun er weer helemaal anders uit ziet,

Cosmos en Polkadot zitten technisch volgens mij wel erg sterk in elkaar die zie ik nog wel blijven.
Maar wat moet je dan kopen? Als die blijven zie ik bijvoorbeeld Secret network of Moonbeam wel een leuke stijging maken inderdaad.

Of Near zou het toch helemaal moeten worden, en als je youtube/twitter moet geloven is Aleph zero de nieuwe (en betere) Sol…

Ik kijk het zelf wat betreft altcoins nog even aan en laat de auto invest (DCA) zijn werk doen voor BTC en ETH. Buy orders mocht het nog veel lager gaan.

Die 2 en dan vooral Bitcoin zie ik als investeren ipv speculeren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Jedi_Pimp schreef op maandag 6 juni 2022 @ 21:33:
[...]

@zwembroek

why GLMR sideways? wen pump?
2024/2025 GLMR tussen de $20 en $50 :7

Persoonlijk vind ik dat GLMR zich nog aardig staande houd. Er zijn al aardig wat projectjes terug op hun ICO prijs. GLMR blijft er (nog) sterk boven staan.

Van mij mag hij nog wel terug zakken naar $0.50. Om dan in de volgende run los te gaan ;)

UberLurker Departement #GG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
Alpina schreef op maandag 6 juni 2022 @ 21:44:
[...]

Ja Moody zat altijd in de goede richting die mag nog wel eens een update geven ;) kan ook over een jaartje hoor.

Zat volgens mij al erg vroeg in Polkadot/Atom/Matic en liet Sol en Luna links liggen. Achteraf gezien een goede keuze natuurlijk.

Het probleem met die nieuwe bluechips is wanneer koop en vooral wanneer verkoop je ze.

Ik denk dat de top 10 er met de volgende bullrun er weer helemaal anders uit ziet,

Cosmos en Polkadot zitten technisch volgens mij wel erg sterk in elkaar die zie ik nog wel blijven.
Maar wat moet je dan kopen? Als die blijven zie ik bijvoorbeeld Secret network of Moonbeam wel een leuke stijging maken inderdaad.

Of Near zou het toch helemaal moeten worden, en als je youtube/twitter moet geloven is Aleph zero de nieuwe (en betere) Sol…

Ik kijk het zelf wat betreft altcoins nog even aan en laat de auto invest (DCA) zijn werk doen voor BTC en ETH. Buy orders mocht het nog veel lager gaan.

Ja lastig inderdaad.

Heb met mijzelf de afspraak gemaakt. De aankomende 2 jaar meer BTC en ETH aan te schaffen. En ik blijf in het Dotsama netwerk investeren. DOT boven de $10 en GLMR boven de $2 koop ik niet meer.

Daaronder blijf ik er wat stuivers in mieteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:51

HollovVpo1nt

I like gadgets

Ehh BNB -4% terwijl BTC+4% is en ETH +1,3% n? What happened?

[ Voor 19% gewijzigd door HollovVpo1nt op 06-06-2022 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
[...]

Aleph zero? Heb je een video/Twitter handle die meer inzicht geeft?

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
HollovVpo1nt schreef op maandag 6 juni 2022 @ 22:14:
BTC dominance neemt toe. Veel coins zakken weg tov BTC, kijk maar naar de /BTC pairs.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-09 08:07
Dat komt niet zo vaak voor inderdaad. Waarschijnlijk pakt BNB morgen weer een procentje terug. Of zou het dan eindelijk een keer klaar zijn met de BNB pret?

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 17:55
Wirdt tijd voor nieuwe launchpad.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:46

knakworst

Get more sats!

Sec heeft na ripple een nieuwe hobby gevonden.

https://www.bloomberg.com...now-world-s-fifth-largest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Technisch zou SEC gelijk kunnen hebben omdat Binance de opbrengsten van bnb gebruikt heeft voor de bouw van het platform. Alleen de rol van de SEC is het beschermen van de investeerders. Wie is er hier gebaat bij na 5 jaar fantastische performance van de bnb coin dat ze aangeklaagd worden? In mijn ogen één van de grootste succesverhalen en los je hier niets mee op. Klinkt meer als XRP lukt niet dan proberen we de volgende op de lijst.

Iedereen heeft trouwens bnb met ether 'gekocht', niet met us dollars. Lijkt mij een complicatie om het als security te beschouwen.

Laat ze lekker schikken voor een symbolisch bedrag en investeer de tijd in echte pump en dump coins.

[ Voor 31% gewijzigd door knakworst op 06-06-2022 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Dat kan nog wel eens een dingetje worden voor BNB in elk geval. Veel tegenslagen heeft Binance in elk geval niet gehad. Ik ben wel benieuwd naar de implicaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Jedi_Pimp schreef op maandag 6 juni 2022 @ 21:33:
[...]

:D

I see what you did there.

@zwembroek

why GLMR sideways? wen pump?
Wen $0,50?

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• toilet_paper
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-09 21:16
[b]coelho in "[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #22"
- Wat is jullie 'standaard' waar jullie naar kijken om te zien of je winst hebt of niet? BTC, USD/USDT, Euro's? Gisteren een mooi ritje van BTC van 30k naar 30.6k, toen met een TP automatisch uitgestapt, maar omdat BTC doorsteeg had ik wel meer USDT maar minder BTC dan toen ik de trade aanging.
Mijn manier met Bybit in grote lijnen: ik trade alleen inverse perpetual; BTCUSD en ETHUSD. Dit niet om specifieke reden, maar is zo gegroeid toen ik overstapte van Bitmex naar Bybit in 2019 ergens geloof ik, toen Bybit net nieuw was en dit nog een van de enige mogelijkheden was (naar mijn weten). Ik trade enkel BTC en ETH (ook zo gewend vanaf begin Bybit), laatste tijd echter met name ETH merk ik. Voor mij is 't winst zodra ik die ETH en BTC stack groter zie worden (op Bybit tenminste).
- Indien BTC jullie 'standaard' is, dan snap ik dat je dat met een altcoin pair kunt (ADABTC), maar hoe maak je dan gebruik van de swings van BTC zelf? Dan moet je toch weer USD/USDT in bezit hebben?
Hier persoonlijk dus enkel inverse perpetual (onder ‘t tabje ‘Derivatives’). BTCUSD en ETHUSD, ‘Perpetual contract using the coin itself as collateral’.
- Hoeveel % risico nemen jullie op een trade, welk RRR houd je aan en hoe bepaal je de hoogte van je stop loss en TP?
Ik mag van mezelf maximaal 1 à 2% van mijn account per trade verliezen. M’n stoploss bepaal ik adhv support- en resistancelevels/-zones die ik in Tradingview inteken. Met deze 2 gegevens kun je, in combinatie met je entry, je max. toegestane positiegrootte bepalen en kun je zien of je leverage nodig hebt om je positie te kunnen openen.
Ik trade persoonlijk altijd met limit orders, d.w.z. ik laat de koers naar me toekomen. De entry plaats ik eveneens op basis van support- en resistancelevels. Deze plaats ik aan de voorzijde van de eerstvolgende ‘horde’ waar de koers overheen moet; d.w.z. als ik long wil plaats ik deze net boven een support. Als ik short wil, net onder een resistance. De SL plaats je ergens ‘achter die horde’.
(Zodra je je SL strakker op je entry zet, dus je ahw ‘zekerder’ bent van je trade, wordt logischerwijs je max. toegestane positie groter. Dan heb je op een gegeven moment leverage nodig om deze positie te kunnen openen. Zodra je je SL echter verder van je entry zet, neemt je max. toegestane positiegrootte logischerwijs af; het komt bij mij zelfs regelmatig voor dat ik de SL zo veilig ver weg zet dat ik niet eens leverage nodig heb om de positie te kunnen openen. Meestal staat de ‘leverageschuif’ bij mij op 5x, maar dat zegt dan verder niets. Je positiegrootte bepaalt je leverage en het komt bij mij niet vaak voor dat ik de SL zodanig strak zet dat ik een leverage van meer dan 5x nodig heb.)

TP’s kun je bijv. bepalen door binnen de range(s) waarin je trade vóór de volgende resistance(s) die de koers tegenkomt, een of meerdere TP’s te zetten. Handig is het dan, om niet de volledige 100% als TP(‘s) te plaatsen, maar altijd bijv. 10 of 20% open te laten om bij evt. grotere uitbraken mee te kunnen zitten. Vóór het zover is, zijn je TP’s (dus ca. 80-90% van je oorspronkelijke trade) uiteraard al gevuld, zit de winst in je zak en zou je je stoploss al in het groen moeten hebben geschoven.
Uitbraken meepakken lukt mij niet vaak moet ik zeggen, meestal word ik eerder uitgestopt omdat ik neig mijn SL (te) snel in het groen te zetten waardoor ik de koers a.h.w. te weinig ‘ademruimte’ geef. Maar ja, het is wel wat veiliger. Het is echter wel degelijk voorgekomen (met name bij sterke up- of downtrends, wat ook wel weer logisch is), en dan is het natuurlijk lekker dat je meezit, ook al is het maar met een klein deel van je oorspronkelijke trade.
Knalt de koers de andere kant op dan doet de stoploss z’n werk. Is volgens de tactiek van de jongens van DoopieCash overigens, maar leverage traden moet je voor jezelf ontdekken, ontwikkelen en finetunen. Kost wel stukkie toewijding en oefening en dus tijd voor je het kunstje goed onder de knie hebt.
Er zijn uiteraard meerdere verschillende manieren. Je hebt bijvoorbeeld ook pattern traders die zich vnl. focussen op uitbraken, en pas instappen als ze de koers zien uitbreken. Komt zelfs voor dat er leveraged longposities (d.m.v. conditional order) worden geplaatst bóven de huidige koers (of shorts eronder)… Dat lijkt echter op groene candles najagen, maar dan met het idee dat je er relatief vroeg in zit. Dit doe ik echter niet (meer).
- Ik had op mijn BTC trade die ik hierboven noem een trailing stop loss van 150 punten ingesteld naast mijn gewone stop loss van 100 punten, zodat ik bij een dip toch nog wat winst over zou houden. Maar kun je dat ook aan de bovenkant doen? Dus nu BTC doorsteeg, dat mijn TP van 30600 dan niet hit, maar dat alleen bij een daling van 150 punten tov high?
Zelf maak ik nooit gebruik van trailing stops, maar van het principe zoals ik hierboven beschreef. De SL kun je bij het aanmaken van je trade meegeven, maar je kunt ‘m ook apart erin zetten als conditional market order, net wat je voorkeur heeft. Is deze eenmaal geplaatst, kun je ‘m verslepen. Betreft die TP die je niet geraakt had willen hebben, die kun je dus evt. ook opsplitsen in meerdere conditional orders.
- Hoe voer je in Bybit meerdere TP in, het lukt me slechts om er 1 toe te voegen.
Dit kun je bijvoorbeeld doen door meerdere conditional market orders te plaatsen (market = omdat je wilt dat ze direct worden verhandeld op dat specifieke prijspunt). Als je dan telkens 'close on trigger' aanvinkt, kunnen ze enkel je positie verlagen, dus kunnen jouw take profit-orders nooit nieuwe 'ongewenste' trades worden nadat je oorspronkelijke positie eenmaal is gesloten door je stoploss. Want ze blijven wél staan in je chart totdat ze geraakt worden (dus zonder resultaat vanwege 'close on trigger) of tot je ze handmatig verwijdert.

Maar onthoud: this is my way, this is not The Way.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:08

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

First we pump .... tja de dump is er weer dames. Extra korting! Manipulatie van de geitenbende.

Nog iets van de crypto woorden vergeten? Oh ja hodl!! :p

Later op de dag maar weer eens kijken of er ook een reden te vinden is.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PlanR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-09 06:02
Alerts gingen af. Rekt.

Hodlen is hopen. Traden is geld verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitcoinsBSC
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 07-06-2022
Soam

[ Voor 98% gewijzigd door F_J_K op 07-06-2022 07:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:54
Echt joh. Wat nú weer.. Rekt

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Oei... Dat baart mij wel zorgen.
Taro schreef op maandag 6 juni 2022 @ 22:25:
[...]

BTC dominance neemt toe. Veel coins zakken weg tov BTC, kijk maar naar de /BTC pairs.
Schijnbaar zei BNB tegen BTC en ETH "joh ik ga alvast, zie jullie staks". Maar met BTC dominance en het SEC gedoe snap ik de dreun.

[ Voor 35% gewijzigd door HollovVpo1nt op 07-06-2022 06:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PlanR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-09 06:02
In het NK topic wordt gesproken dat een 0.04 verhouding ETH/BTC niet eens zo gek is tijdens de beren.

Betekent een $880 voor ETH bij een BTC van 22K? Holy crap.

Hodlen is hopen. Traden is geld verdienen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:10
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zc0V-r_3shH6cSU8itfS9z1qHrs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rhm5iDpvRDJThtopk88EFV2F.jpg?f=user_large

Heb het al vaker gezegd. "Ze" gaan door met dit spel tot het laatste beetje hopium uit de markt is.

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:34
Pelox schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 06:54:
[Afbeelding]

Heb het al vaker gezegd. "Ze" gaan door met dit spel tot het laatste beetje hopium uit de markt is.
jep, is elke run hetzelfde

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-09 16:48
cavemees schreef op maandag 6 juni 2022 @ 21:41:
[...]

Ehm... eerlijk zeggen, IPA, Hopium of spellingcontrole stuk?
Haha het is was een lange dag idd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
toilet_paper schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 01:16:
[...]

Mijn manier met Bybit in grote lijnen: ik trade alleen inverse perpetual; BTCUSD en ETHUSD. Dit niet om specifieke reden, maar is zo gegroeid toen ik overstapte van Bitmex naar Bybit in 2019 ergens geloof ik, toen Bybit net nieuw was en dit nog een van de enige mogelijkheden was (naar mijn weten). Ik trade enkel BTC en ETH (ook zo gewend vanaf begin Bybit), laatste tijd echter met name ETH merk ik. Voor mij is 't winst zodra ik die ETH en BTC stack groter zie worden (op Bybit tenminste).

[...]

Hier persoonlijk dus enkel inverse perpetual (onder ‘t tabje ‘Derivatives’). BTCUSD en ETHUSD, ‘Perpetual contract using the coin itself as collateral’.

[...]

Ik mag van mezelf maximaal 1 à 2% van mijn account per trade verliezen. M’n stoploss bepaal ik adhv support- en resistancelevels/-zones die ik in Tradingview inteken. Met deze 2 gegevens kun je, in combinatie met je entry, je max. toegestane positiegrootte bepalen en kun je zien of je leverage nodig hebt om je positie te kunnen openen.
Ik trade persoonlijk altijd met limit orders, d.w.z. ik laat de koers naar me toekomen. De entry plaats ik eveneens op basis van support- en resistancelevels. Deze plaats ik aan de voorzijde van de eerstvolgende ‘horde’ waar de koers overheen moet; d.w.z. als ik long wil plaats ik deze net boven een support. Als ik short wil, net onder een resistance. De SL plaats je ergens ‘achter die horde’.
(Zodra je je SL strakker op je entry zet, dus je ahw ‘zekerder’ bent van je trade, wordt logischerwijs je max. toegestane positie groter. Dan heb je op een gegeven moment leverage nodig om deze positie te kunnen openen. Zodra je je SL echter verder van je entry zet, neemt je max. toegestane positiegrootte logischerwijs af; het komt bij mij zelfs regelmatig voor dat ik de SL zo veilig ver weg zet dat ik niet eens leverage nodig heb om de positie te kunnen openen. Meestal staat de ‘leverageschuif’ bij mij op 5x, maar dat zegt dan verder niets. Je positiegrootte bepaalt je leverage en het komt bij mij niet vaak voor dat ik de SL zodanig strak zet dat ik een leverage van meer dan 5x nodig heb.)

TP’s kun je bijv. bepalen door binnen de range(s) waarin je trade vóór de volgende resistance(s) die de koers tegenkomt, een of meerdere TP’s te zetten. Handig is het dan, om niet de volledige 100% als TP(‘s) te plaatsen, maar altijd bijv. 10 of 20% open te laten om bij evt. grotere uitbraken mee te kunnen zitten. Vóór het zover is, zijn je TP’s (dus ca. 80-90% van je oorspronkelijke trade) uiteraard al gevuld, zit de winst in je zak en zou je je stoploss al in het groen moeten hebben geschoven.
Uitbraken meepakken lukt mij niet vaak moet ik zeggen, meestal word ik eerder uitgestopt omdat ik neig mijn SL (te) snel in het groen te zetten waardoor ik de koers a.h.w. te weinig ‘ademruimte’ geef. Maar ja, het is wel wat veiliger. Het is echter wel degelijk voorgekomen (met name bij sterke up- of downtrends, wat ook wel weer logisch is), en dan is het natuurlijk lekker dat je meezit, ook al is het maar met een klein deel van je oorspronkelijke trade.
Knalt de koers de andere kant op dan doet de stoploss z’n werk. Is volgens de tactiek van de jongens van DoopieCash overigens, maar leverage traden moet je voor jezelf ontdekken, ontwikkelen en finetunen. Kost wel stukkie toewijding en oefening en dus tijd voor je het kunstje goed onder de knie hebt.
Er zijn uiteraard meerdere verschillende manieren. Je hebt bijvoorbeeld ook pattern traders die zich vnl. focussen op uitbraken, en pas instappen als ze de koers zien uitbreken. Komt zelfs voor dat er leveraged longposities (d.m.v. conditional order) worden geplaatst bóven de huidige koers (of shorts eronder)… Dat lijkt echter op groene candles najagen, maar dan met het idee dat je er relatief vroeg in zit. Dit doe ik echter niet (meer).

[...]

Zelf maak ik nooit gebruik van trailing stops, maar van het principe zoals ik hierboven beschreef. De SL kun je bij het aanmaken van je trade meegeven, maar je kunt ‘m ook apart erin zetten als conditional market order, net wat je voorkeur heeft. Is deze eenmaal geplaatst, kun je ‘m verslepen. Betreft die TP die je niet geraakt had willen hebben, die kun je dus evt. ook opsplitsen in meerdere conditional orders.

[...]

Dit kun je bijvoorbeeld doen door meerdere conditional market orders te plaatsen (market = omdat je wilt dat ze direct worden verhandeld op dat specifieke prijspunt). Als je dan telkens 'close on trigger' aanvinkt, kunnen ze enkel je positie verlagen, dus kunnen jouw take profit-orders nooit nieuwe 'ongewenste' trades worden nadat je oorspronkelijke positie eenmaal is gesloten door je stoploss. Want ze blijven wél staan in je chart totdat ze geraakt worden (dus zonder resultaat vanwege 'close on trigger) of tot je ze handmatig verwijdert.

Maar onthoud: this is my way, this is not The Way.
d:)b

Dit verdient wel een plekje ergens omdat het 90% van alle beginnersvragen omtrent traden raakt.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelox
Er is weinig over van die 1e groene week na 10 rode :')

Of telt de weekafsluiting niet ivm een feestdag en is het alsnog een rode?

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

Darrell

Fiat moonboy

Pelox schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 07:57:

Als we dan toch naar 0 gaan dan liever maar zo snel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

PlanR schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 06:43:
In het NK topic wordt gesproken dat een 0.04 verhouding ETH/BTC niet eens zo gek is tijdens de beren.

Betekent een $880 voor ETH bij een BTC van 22K? Holy crap.
Holy crap. Eth 10x ten opzichte van het dal van maart 2020. Waarschijnlijk is 880 dus veel te optimistisch.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Ray_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-09 12:46
Pelox schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 07:57:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iq5RwXgtQ-yyR6Ztff5Ya9Hf8QU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Yjoz1jP1B65gWfDJF7N0GyZK.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 19:13
Stukken gelekt over crypto wetgeving uit de USA (niets is nog definitief, ook na vandaag niet). Gelukkig zijn er anderen die het snel lezen en er een Twitter draadje over schrijven:

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Morning folks, lekker nachtje weer :'(

Gisteren wat meuk verkocht in anticipatie op een nieuwe daler en helaas is dit uitgekomen. Ik ga nog niet opnieuw terug inslaan vandaag, eerst maar eens kijken wat de nieuwe FUD mbt Nance doet vandaag en wat het effect in de States zal zijn. Gisteren een fikse drop die ik gelukkig niet zal voelen door verkoop, maar nog wat dagen bloeden zou mij niet verbazen.

Succes allen deze week, laat een evt extra slechte crypto week je plezier niet vergallen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V3mSNd_uQD9Zch068IvH5-lU2v8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/uj6MvnZIWWwCrjRRRmSpdctr.png?f=user_large

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:43

YES

Moderator General Chat
Ngangatar schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 09:26:
Morning folks, lekker nachtje weer :'(

Gisteren wat meuk verkocht in anticipatie op een nieuwe daler en helaas is dit uitgekomen. Ik ga nog niet opnieuw terug inslaan vandaag, eerst maar eens kijken wat de nieuwe FUD mbt Nance doet vandaag en wat het effect in de States zal zijn. Gisteren een fikse drop die ik gelukkig niet zal voelen door verkoop, maar nog wat dagen bloeden zou mij niet verbazen.

Succes allen deze week, laat een evt extra slechte crypto week je plezier niet vergallen.

[Afbeelding]
Moggel, moet zeggen dat ik inmiddels eigenlijk wel immuun begin te raken voor dergelijke nachten. Ik had zelf, net als jij blijkbaar, ook wel verwacht dat we weer zouden dalen.
Buiten FUD en andere externe invloeden zie ik ook in de grafiekjes niet heel veel indicatoren die mij optimistisch stemmen.

BTC/USDT:
De laatste dikke groene kaars op de daily is precies afgeketst op een trendlijn die ik eerder deze week eens getekend had maar nog maar twee keer geraakt was en dus niet bevestigd volgens TA regeltjes (als ik die goed onthouden heb, vast niet). De onderste trendlijn heb ik er vanmorgen bij getrokken en die twee samen suggereren wel dat een uitbraak aanstaande is. Mijn gevoel zegt omlaag.
Als je echt graag nog iets van een positief signaal wil zien in deze chart zou je kunnen zeggen dat er een erg slordige en nog niet valide horizontale zone aan de bovenkant aan het ontstaan is, waardoor je jezelf kan wijsmaken dat er een soort ascending triangle te zien is. Zoals te lezen is vind ik dat allemaal zeer valide (not).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BzZ-iXu3uQjK1lJ8xAV10FtLjGk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VxgDHMPoxP87Vfpc799r7PJr.png?f=fotoalbum_large

ETH/USDT:
Vrij duidelijke descending triangle (=bearish) in de maak. Heeft nog wel even te gaan maar als BTC capituleert gaat ETH er net zo hard achteraan dus ik vermoed eigenlijk niet eens dat deze triangle heel lang doorloopt. Wat eigenlijk wel jammer is want ik had wel een mooie long kans gezien op de laatste bounce, maar BTC staat voor mij teveel op springen in de negatieve zin.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TmDTbH_qAL20qwfz4H7Fv4u4LP8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aPQzTryqs24gKugQzG4L7uJV.png?f=fotoalbum_large

@toilet_paper complimenten voor je post van vannacht! @Jedi_Pimp heeft groot gelijk dat deze ergens een plekje verdient, wellicht verwerkt in de startpost of als gepinde post in dit en volgende topics, @Taro ?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
BTC order op $29250 gezet ergens van de week.

Zag er gisteren nog niet naar uit dat deze gehit zou worden.

Maarrrr… Sinds vannacht hoor ik ook bij BTC club *O*

Werkse mensen en @toilet_paper, super post _/-\o_

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• zwembroek
  • Nu online
Skrunsies schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 09:49:
BTC order op $29250 gezet ergens van de week.

Zag er gisteren nog niet naar uit dat deze gehit zou worden.

Maarrrr… Sinds vannacht hoor ik ook bij BTC club *O*

Werkse mensen en @toilet_paper, super post _/-\o_
Ik denk dat die van mij op 22850 binnenkort wel wordt gehit @Skrunsies _O-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
zwembroek schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 09:56:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/88oJB74IxOHt_hBDZ4_Asw4Bj5A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/GNtZXHGiyP570jzWksS8AN3r.gif?f=user_large

( Geintje! Vorige week besloten om te starten met DCA op BTC, dus kom maar op.. My body is ready enzo :))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
zwembroek schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 09:56:
[...]

Ach, als BTC eenmaal honderdmiljoenmiljard waard is maakt het niet meer uit of je nou op 23k of op 30k gekocht hebt. Ja wellicht alleen hoeveel lambo's je in de garage hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Nu online
knakworst schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 08:10:
[...]

Holy crap. Eth 10x ten opzichte van het dal van maart 2020. Waarschijnlijk is 880 dus veel te optimistisch.
ETH onder de $600 zou mij niets verbazen....
Het zou wel lekker zijn. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 17:55
zwembroek schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 09:59:
[...]

Pff vind het zo moeilijk voor te stellen. Heb ook nooit echte bear meegemaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Nu online
YES schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 09:59:
[...]

Ach, als BTC eenmaal honderdmiljoenmiljard waard is maakt het niet meer uit of je nou op 23k of op 30k gekocht hebt. Ja wellicht alleen hoeveel lambo's je in de garage hebt staan.
Ik geloof niet dat een Bitcoin ooit meer dan $250K gaat worden jij wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelukszoekr
[...]

Ik hoop het niet, dan gaan we wel een eind naar beneden hoor. Alles kan, maar ik denk dat ETH de afgelopen jaren fundamenteel ook wel flink is gegroeid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
zwembroek schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 10:01:
[...]

Ik geloof niet dat een Bitcoin ooit meer dan $250K gaat worden jij wel?
Daar heb ik geen idee van. Dat is afhankelijk van zoveel factoren. Ik denk echter dat BTC alleen een bepaalde astronomische waarde in fiat bereikt als cryptovaluta dominant wordt tov traditionele fiat en dat is sowieso een enorme long shot naar mijn idee.
Maar waar die waarde ligt of tot hoe ver het ooit zal stijgen, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
Ah fijn @Gelukszoekr is online, de man van de DCA principes :)

Zoals gezegd gisteren begonnen met de eerste BTC aanschaf. En ben van plan dit vol te houden tot de volgende halving.

Mijn manier is dus niet iedere week/maand op vast moment, vaste waarde erin pompen, maar om iedere maand dezelfde hoeveelheid BTC aan te schaffen.

Als voorbeeld 0.01 BTC zodra hij boven de $30000 komt, erboven wordt het een vast bedrag. Eronder een vaste hoeveelheid BTC.

Heeft dit ook een naam, of heeft Skrunsies er zelf weer een pruts plan van gemaakt ? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Skrunsies schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 10:12:

Zoals gezegd gisteren begonnen met de eerste BTC aanschaf. En ben van plan dit vol te houden tot de volgende halving.

Mijn manier is dus niet iedere week/maand op vast moment, vaste waarde erin pompen, maar om iedere maand dezelfde hoeveelheid BTC aan te schaffen.

Als voorbeeld 0.01 BTC zodra hij boven de $30000 komt, erboven wordt het een vast bedrag. Eronder een vaste hoeveelheid BTC.

Heeft dit ook een naam, of heeft Skrunsies er zelf weer een pruts plan van gemaakt ? :P
Dat is ook een manier inderdaad! Ik zou het niet weten wat hier de naam van is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

Gelukszoekr schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 10:17:
[...]

Dat is ook een manier inderdaad! Ik zou het niet weten wat hier de naam van is.
Autistisch DCA syndroom.

Kopen van bepaalde hoeveelheden sats ipv naar fiat waarde te kijken..

Heb er ook last van.. en dan tijdens je aankoop ook rekening houden met de fee kosten voor te withdrawen, zodat je wel een rond sats bedrag op je ledger zet uiteraard.

[ Voor 21% gewijzigd door Vis op 07-06-2022 10:25 ]

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online

Coldcat

HODL

Zou je niet eerder een vast bedrag kiezen per maand?

Als we omlaag gaan koop je dan meer BTC voor datzelfde bedrag. Anders koop je bij de lagere prijzen het minste.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:20
Ben dit niet heel intensief aan het volgen, maar is er een specifieke aanleiding voor deze forse daling of echt alleen maar emotie? Dat verhaal over regulering in de VS of heb ik iets anders gemist...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelox
hoevenpe schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 10:23:
Ben dit niet heel intensief aan het volgen, maar is er een specifieke aanleiding voor deze forse daling of echt alleen maar emotie? Dat verhaal over regulering in de VS of heb ik iets anders gemist...
Whale games

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coldcat
  • Nu online

Coldcat

HODL

Ik denk niet dat er een specifieke reden is. Naast het feit dat in een bear de weak hands uitgerookt worden. Pas als er echt niets meer te halen is gaan we weer omhoog. Er zijn nog steeds verkopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Coldcat schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 10:22:
[...]

Als we omlaag gaan koop je dan meer BTC voor datzelfde bedrag. Anders koop je bij de lagere prijzen het minste.
Dit inderdaad. Volgens mij werkt de échte DCA beter. Het maakt het ook makkelijker, je kiest een vast bedrag, in plaats van dat je elke maand moet omrekenen wat het kost om exact 0.1BTC te kopen incl. transactie en tradingkosten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwembroek
  • Nu online
Wat denk je van bearmarket? En dat de volgende halving pas over twee jaar is? Het kan nog veel dieper allemaal. Dat beetje fud kan de boel alleen maar versnellen maar een verdere daling is wat mij betreft onvermijdelijk. Ook bearmarket rally's zijn prima mogelijk maar uiteindelijk word er wel een lagere bodem aangetikt. Dat is zoals ik er in sta. Iedereen zoekt altijd naar oorzaken maar je kan ook gewoon naar de cycles kijken en de fase waarin we nu zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:20
zwembroek schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 10:30:
Dat is zoals ik er in sta. Iedereen zoekt altijd naar oorzaken maar je kan ook gewoon naar de cycles kijken en de fase waarin we nu zitten.
Wellicht heb je gelijk, maar voelt zo heel erg als het vangen van een vallend mes.

Bij aandelen heb je nog de centrale bank of andere externe factoren die een 'bodembel' kunnen veroorzaken, bij crypto zie ik vrijwel alleen emotie en minder herleidbare triggers. Beleg graag met een strategie, tot nu toe heb ik daar blijkbaar geen gevoel voor.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
Coldcat schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 10:22:
[...]

Ja dat is zeker waar, maar zodra BTC verder zou zakken, dan gaat mijn hoeveelheid BTC aanschaf ook omhoog. Dus heb wel een max bedrag wat ik maandelijks uit wil geven, maar het liefst in autistische hoeveelheden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Nu online

Coldcat

HODL

hoevenpe schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 10:43:
[...]

Wellicht heb je gelijk, maar voelt zo heel erg als het vangen van een vallend mes.

Bij aandelen heb je nog de centrale bank of andere externe factoren die een 'bodembel' kunnen veroorzaken, bij crypto zie ik vrijwel alleen emotie en minder herleidbare triggers. Beleg graag met een strategie, tot nu toe heb ik daar blijkbaar geen gevoel voor.
Ik denk dat je moet beseffen dat een daling als gisteren niets raars is in Crypto. Ik de stonks market is het overal paniek met zulke percentages.

Ik denk dat je het gevoel enkel krijgt als je een complete cyclus in crypto zit. Volgen wat de mensen hier zeggen. DCA en vooral de alts wat links laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

[...]

Lekker voor wie? Je hoopt toch veel liever dat je nu in kunt stappen en het dan x2 gaat dan dat je bij 600 instapt en bij 1200 verkoopt? In het ene geval hoop je dat veel huidige investeerders rekt gaan en in het andere geval hoop je dat iedereen mee profiteert.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zwembroek
  • Nu online
hoevenpe schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 10:43:
[...]

Kijk eens naar Taro zijn charts in het [NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3. Daar kan je een prima strategie op toe passen. Kijk naar die kaarten met in het achterhoofd de cycles en bitcoin halvings. Ik ga zelf liever aan de veilige kant zitten. Ik heb totaal geen last van fomo. Als de boot zonder mij vertrekt vind ik het prima. Ik heb zelf een hele berg aan GLMR in staking staan en ik sta nog >100% winst. Maar ik verwacht dat dit niet zo blijft. Desondanks verkoop ik nu niets. Het enige wat ik mezelf kwalijk kan nemen is dat ik niet heb verkocht in de 3,50 - 4,50 range. Helemaal omdat ik ervan overtuigd was dat we onder de $1 zouden gaan. Het enige wat je met een gerust hart kunt doen is in Bitcoin DCA-en. Ik zet zelf liever in een lage range grotere buy orders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwembroek
  • Nu online
HollovVpo1nt schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 10:55:
[...]

Lekker voor wie? Je hoopt toch veel liever dat je nu in kunt stappen en het dan x2 gaat dan dat je bij 600 instapt en bij 1200 verkoopt? In het ene geval hoop je dat veel huidige investeerders rekt gaan en in het andere geval hoop je dat iedereen mee profiteert.
Lekker voor de mensen die geld langs de zijlijn hebben staan om te profiteren van lage koersen. ETH gaat vast na de volgende halving weer minimaal naar de 4k. Als ik onder de $600 kan inslaan dan verkoop ik niet al voor een 2x. En waarom nu dan niet inslaan? Omdat ik verwacht dat we nog veel dieper gaan. Ik hoop voor niemand dat ze rekt gaan. Maar als jij met 25 ETH blijft zitten en niet hebt verkocht rond de top dan is het je eigen keuze geweest. Als je dan nu rekt gaat kan ik niet mee zitten. Als de Bitcoin bodem op 18K zou liggen dan teken ik ervoor. Maar ik ga dan met mijn GLMR ook tijdelijk rekt. So be it. Uiteindelijk word je er beter van als het goed is. Maar als je geen fiat achter de hand hebt dan snap ik dat je niet dieper wilt zakken dan dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:34
HollovVpo1nt schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 10:55:
[...]

Niet iedereen kan winst pakken en mee profiteren. ;)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

zwembroek schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 11:02:
[...]

Lekker voor de mensen die geld langs de zijlijn hebben staan om te profiteren van lage koersen. ETH gaat vast na de volgende halving weer minimaal naar de 4k. Als ik onder de $600 kan inslaan dan verkoop ik niet al voor een 2x. En waarom nu dan niet inslaan? Omdat ik verwacht dat we nog veel dieper gaan. Ik hoop voor niemand dat ze rekt gaan. Maar als jij met 25 ETH blijft zitten en niet hebt verkocht rond de top dan is het je eigen keuze geweest. Als je dan nu rekt gaat kan ik niet mee zitten. Als de Bitcoin bodem op 18K zou liggen dan teken ik ervoor. Maar ik ga dan met mijn GLMR ook tijdelijk rekt. So be it. Uiteindelijk word je er beter van als het goed is. Maar als je geen fiat achter de hand hebt dan snap ik dat je niet dieper wilt zakken dan dit.
Het blijft persoonlijk, maar ik blijf het raar vinden. Ik lees hier eigenlijk al gedurende elke Bull en bear de hoop dat de koers nog eens - 70% gaat. De fear van een crash van - 70% zou toch destabilizerend zijn? Als je zegt goh op basis van TA zie ik 600 als een goed instap punt, prima, maar het hopen dat de markt compleet rekt gaat zodat je laag in kunt stappen om nog meer winst te pakken vind ik persoonlijk een vreemde gedachte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:54
Gelukszoekr schreef op maandag 6 juni 2022 @ 23:22:
Dat kan nog wel eens een dingetje worden voor BNB in elk geval. Veel tegenslagen heeft Binance in elk geval niet gehad. Ik ben wel benieuwd naar de implicaties
BNB staat daarom ook nog op x10 t.o.v. begin vorig jaar.

Bijzonder hoe mensen wakker een 4% daling proberen te verklaren na een 2000% stijging. BNB is zo hyperinlated dat je kunt stellen dat de koers bij $50 nog steeds véél te hoog is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pelox
HollovVpo1nt schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 11:26:
[...]

Het blijft persoonlijk, maar ik blijf het raar vinden. Ik lees hier eigenlijk al gedurende elke Bull en bear de hoop dat de koers nog eens - 70% gaat. De fear van een crash van - 70% zou toch destabilizerend zijn? Als je zegt goh op basis van TA zie ik 600 als een goed instap punt, prima, maar het hopen dat de markt compleet rekt gaat zodat je laag in kunt stappen om nog meer winst te pakken vind ik persoonlijk een vreemde gedachte.
Plus het feit dat de kans op daadwerkelijk adoptie steeds kleiner wordt met dit soort swings. Mensen blijven niet gek, uiteindelijk verlies je steeds meer investeerders en blijven de gokkers over. En dan lekker een beetje pumpen en dumpen that's it.

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Ypuh schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 11:37:
[...]

Bijzonder hoe mensen wakker een 4% daling proberen te verklaren na een 2000% stijging. BNB is zo hyperinlated dat je kunt stellen dat de koers bij $50 nog steeds véél te hoog is.
1 dollar was voor UST ook te hoog. Ik zie nog wel waarde in BNB. Voor mij zijn doge en shiba inflated. Binance is grootste exchange, BSC is één van de grootste chains, en de tokenomics van BNB is solide. Soms zijn er launchpads en launchpools. Er is een binance card voor cashback, je krijgt korting bij de exchange.

Of het dan 50 dollar of 1.000 dollar moet zijn daar waag ik mij niet aan bij shitcoins, maar dat het enige waarde heeft begrijp ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Nu online
[...]

Er zijn wel grenzen natuurlijk. Anders krijg je wat @Pelox nu ook aangeeft. Ik hoop zelf ook niet dat de koers ver onder de 18k gaat zakken. En het liefst ook een flash crash naar dat soort niveaus en dan met een bounce weer naar 20k+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:54
knakworst schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 11:45:
[...]

1 dollar was voor UST ook te hoog. Ik zie nog wel waarde in BNB. Voor mij zijn doge en shiba inflated. Binance is grootste exchange, BSC is één van de grootste chains, en de tokenomics van BNB is solide. Soms zijn er launchpads en launchpools. Er is een binance card voor cashback, je krijgt korting bij de exchange.

Of het dan 50 dollar of 1.000 dollar moet zijn daar waag ik mij niet aan bij shitcoins, maar dat het enige waarde heeft begrijp ik wel.
Dat het waarde heeft ben ik met je eens. Dat het misschien wel het muntje is met de meeste praktische toepassing ook. In zekere zin heeft het echter weinig met crypto te maken. Het is gewoon een betaaleenheid voor het Binance platform en currency om gebruik the maken van BSC. Het is volledig gecentraliseerd en verwoven in de diensten van één platform, net als dat Facebook overwoog om met een eigen muntje op de markt te komen.

In die zin is de waarde volledig afhankelijk van de populariteit van één platform. Persoonlijk dan wel één van de beste platform beschikbaar in de crypto-tuin, maar dat kan morgen veranderen. Voor de rest overstijgt de ATH-waarde van $650 het nut/functie van waar het muntje in het leven geroepen is. Bij $50 lacht die Zhao nog steeds het hardste van iedereen.

Binance heeft naar mijn idee ook teveel invloed op de waarde van de koers. Eerst mensen lekker maken met gratis creditcards en cashback, vervolgens daar abnormale staking ($200k+) voor vragen. Dan zou de koers naar mijn idee ook moeten kelderen en dat is niet gebeurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 13:57

Dit is geen DCA, want je kijkt niet naar de Dollars maar naar de Bitcoins. Deze zou je BCA moeten noemen :P .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
[...]

Is dat wel zo? Wordt het echt vaak uitgesproken dat mensen dat hopen?

Volgens mij wordt het heel vaak genoemd als iets wat mensen denken dat er gaat gebeuren en zijn er mensen die het denken zeker te weten, maar dat mensen erop hopen zie ik niet heel vaak voorbij komen. Wel dat er wat daytraders zijn die hopen op nog een paar % hoger of lager voor ze gaan verkopen of weer inslaan, en mensen die fiat klaar hebben staan om de dip te kopen, die dan ook hopen dat die dip er komt.

Maar dat is volgens mij een gevolg van een analyse die ze gedaan hebben, dus ze denken dat de koers flink lager gaat, ze anticiperen daarop door wat fiat klaar te zetten en hopen dan dat ze gelijk hadden met hun analyse.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Skrunsies schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 10:52:
[...]

Ja dat is zeker waar, maar zodra BTC verder zou zakken, dan gaat mijn hoeveelheid BTC aanschaf ook omhoog. Dus heb wel een max bedrag wat ik maandelijks uit wil geven, maar het liefst in autistische hoeveelheden :+
Het beste is om @anti elppa te vragen hoe dat nou precies zit met BTC, heb ik ook een keertje gedaan in de Tweakers Crypto whatsapp groep.

(Check onderstaande screenie, mocht je nog geen image zien, staat er wel degelijk)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iYLwQSq39RUs8RdtD_OVwOo3ypo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/W5zTu90uHgU5YmABw1JHGzs1.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
BNB zit al zeer lang in de +/-$300 range en doet het voor een alt echt wel goed (tegenover BTC)

daarom durf ik nu wel kleine dca-tjes te nemen op bnb, de rest wacht ik nog even af. BTC dca ik ook uiteraard

nothing stops this train

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

YES schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 12:05:
[...]

Volgens mij wordt het heel vaak genoemd als iets wat mensen denken dat er gaat gebeuren en zijn er mensen die het denken zeker te weten, maar dat mensen erop hopen zie ik niet heel vaak voorbij komen. Wel dat er wat daytraders zijn die hopen op nog een paar % hoger of lager voor ze gaan verkopen of weer inslaan, en mensen die fiat klaar hebben staan om de dip te kopen, die dan ook hopen dat die dip er komt. Maar dat is volgens mij een gevolg van een analyse die ze gedaan hebben, dus ze denken dat de koers flink lager gaat, ze anticiperen daarop door wat fiat klaar te zetten en hopen dan dat ze gelijk hadden met hun analyse.
Eens met je, ik hoop dat die geitenbende knetterhard omhoog gaat en we allemaal happy worden. Maar ik verwacht dat het nog wel zal zakken. Wellicht BTC nog maar een klein stukje, maar alts wel verder.

Dus ja, die hoop ik goedkoper op te pikken, mocht dat gebeuren. En dan hoop ik er ook echt heel veel zo goedkoop mogelijk op te pikken.

De meesten zullen er zo in zitten, niets mis mee toch? _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zwembroek
  • Nu online
YES schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 12:05:
[...]

Volgens mij wordt het heel vaak genoemd als iets wat mensen denken dat er gaat gebeuren en zijn er mensen die het denken zeker te weten, maar dat mensen erop hopen zie ik niet heel vaak voorbij komen. Wel dat er wat daytraders zijn die hopen op nog een paar % hoger of lager voor ze gaan verkopen of weer inslaan, en mensen die fiat klaar hebben staan om de dip te kopen, die dan ook hopen dat die dip er komt. Maar dat is volgens mij een gevolg van een analyse die ze gedaan hebben, dus ze denken dat de koers flink lager gaat, ze anticiperen daarop door wat fiat klaar te zetten en hopen dan dat ze gelijk hadden met hun analyse.
Goed verwoord. :) 10 points goes to @YES .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpina
Jedi_Pimp schreef op maandag 6 juni 2022 @ 22:17:
[...]

Aleph zero? Heb je een video/Twitter handle die meer inzicht geeft?
https://www.coindesk.com/...reviving-diem-blockchain/

En weer een nieuwe, wil maar even aangeven dat de layer 1’s blijven komen en dan is het de kunst om de juiste er uit te zoeken met een volgende altseason.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Pelox schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 11:43:
Plus het feit dat de kans op daadwerkelijk adoptie steeds kleiner wordt met dit soort swings. Mensen blijven niet gek, uiteindelijk verlies je steeds meer investeerders en blijven de gokkers over. En dan lekker een beetje pumpen en dumpen that's it.
Voor mij is het hele idee van massale adoptie een gepasseerd station. In plaats daarvan hebben we tot nu toe "massa-gokkers" gekregen. Dat is natuurlijk ook wel logisch zo lang iedereen winst maakt met dat gokken. Zodra het aantal gokkers niet meer toeneemt en er voor iedere winnaar een verliezer is wordt het natuurlijk minder leuk.

Naar mijn mening is de adoptie al best ver gegaan, iedereen en z'n moeder zat al in crypto. Gaat er nog een run komen die dat gaat overtreffen?

Het meest voor de hand liggende scenario voor mij is dat de hele crypto (inclusief bitcoin) de komende jaren met veel ups en downs langzaam naar bijna 0 gaat. Dan hangt het van regulatie af of het nog blijft bestaan als pure ongereguleerde speculatie/gokmethode. Maar; misschien komt er eerst nog wel een run die de laatste nog eens x2 doen. Crypto heeft me al eerder verbaast dus wie weet :P

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zwembroek
  • Nu online
Alpina schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 12:37:
[...]

https://www.coindesk.com/...reviving-diem-blockchain/

En weer een nieuwe, wil maar even aangeven dat de layer 1’s blijven komen en dan is het de kunst om de juiste er uit te zoeken met een volgende altseason.
Kijk eens @Skrunsies waar Alpina mee aan komt! ;)
Deze had ik 6 maanden geleden al op de radar als het niet langer is. Ik had destijds Skruns al getipt voor de ICO. Ik heb nog geprobeerd om als collator mee te draaien op het Aptos test net met een Intel Xeon setup.
Ik zie in Aptos net als GLMR een bluechip voor de volgende bull na de halving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
https://blog.bitvavo.com/...itvavo-account-guarantee/

Tot 100.000 euro per account verzekerd bij Bitvavo (uitgesloten zijn de trades).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
Ngangatar schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 12:11:
[...]

Het beste is om @anti elppa te vragen hoe dat nou precies zit met BTC, heb ik ook een keertje gedaan in de Tweakers Crypto whatsapp groep.

(Check onderstaande screenie, mocht je nog geen image zien, staat er wel degelijk)

[Afbeelding]
_O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
zwembroek schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 12:58:
[...]

Kijk eens @Skrunsies waar Alpina mee aan komt! ;)
Deze had ik 6 maanden geleden al op de radar als het niet langer is. Ik had destijds Skruns al getipt voor de ICO. Ik heb nog geprobeerd om als collator mee te draaien op het Aptos test net met een Intel Xeon setup.
Ik zie in Aptos net als GLMR een bluechip voor de volgende bull na de halving.
Verhip! Ja inderdaad. Hier had jij het al over.

Ook maar op de wishlist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Ypuh schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 11:37:
[...]

Het is meer dat ik het opvallend vind. BNB doet het al een hele lange tijd meestal niet iets beter dan BTC, en nu wat minder. Dat vond ik opvallend. Blijkbaar had het ook nog wat fundamentele oorzaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Voorlopig zal het dunne BNB zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-09 20:26
Goddamn.. BNB in de dubbele negatieve cijfers . -O-

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Khaelos schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 13:39:
Goddamn.. BNB in de dubbele negatieve cijfers . -O-
Met dank aan SEC. Maar eigenlijk valt het mee, SOL en AVAX bijvoorbeeld zijn harder gezakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JXwWeBB_80cMqou0-HB6NY0oTNI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IzCQlBl24RvUkKW05JG1BIeN.jpg?f=fotoalbum_large

daily close boven $300?

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
Met gemak, BTC komt vandaag echt niet onder de $300

Denk dat BTC zo rond de 28 a 29K blijft :O

PS Leuk dat je er weer bent, druk gehad?

Edit: Plaatje wordt nu pas ingeladen, weg grap gets...

[ Voor 5% gewijzigd door Skrunsies op 07-06-2022 14:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Ik ben bijna net zo optimistisch over glimmer als @zwembroek maar dat lijkt me wel heel opportuun. Eerst 50 cent.

Edit: en hier ook getroffen door plaatjesbug...

[ Voor 5% gewijzigd door knakworst op 07-06-2022 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMrq
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 11:53
assje schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 12:56:
[...]

Het meest voor de hand liggende scenario voor mij is dat de hele crypto (inclusief bitcoin) de komende jaren met veel ups en downs langzaam naar bijna 0 gaat.
Ik zie vaker jouw ‘tegendraadse’ meningen in deze crypto slowchat. Dat mag ik graag en ze zijn altijd onderbouwd (genoeg), dus vooral blijven doen.

Maar uit nieuwsgierigheid: speculeer je dan wel met Bitcoin en/of alts? Of hodl en handel je niet (met crypto)?
En als het antwoord nee is, wat trekt je dan aan in deze subsectie?

[ Voor 6% gewijzigd door MrMrq op 07-06-2022 15:07 ]

Maktub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:59
[...]

Voor mij is het hele idee van massale adoptie een gepasseerd station. In plaats daarvan hebben we tot nu toe "massa-gokkers" gekregen. Dat is natuurlijk ook wel logisch zo lang iedereen winst maakt met dat gokken. Zodra het aantal gokkers niet meer toeneemt en er voor iedere winnaar een verliezer is wordt het natuurlijk minder leuk.

Naar mijn mening is de adoptie al best ver gegaan, iedereen en z'n moeder zat al in crypto. Gaat er nog een run komen die dat gaat overtreffen?

Het meest voor de hand liggende scenario voor mij is dat de hele crypto (inclusief bitcoin) de komende jaren met veel ups en downs langzaam naar bijna 0 gaat. Dan hangt het van regulatie af of het nog blijft bestaan als pure ongereguleerde speculatie/gokmethode. Maar; misschien komt er eerst nog wel een run die de laatste nog eens x2 doen. Crypto heeft me al eerder verbaast dus wie weet :P
in mijn omgeving zat eigenlijk niemand in de crypto. En wat er in Crypto zat was vaak jongeren, en misschien hun ouders aangespoord door het succes tijdens de bullrun.

Maar dat was toch meer gokken dan adoptie. Adoptie heeft toch een andere betekenis IMHO.

Zelf trouwens de grootste shitcoin-gokker in dit topic volgens mij :+ en zit dan ook al maanden niet meer in de crypto. Ik wacht rustig aan af :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KcRp
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 11-09 11:25
[...]

Ik heb die ervaring absoluut niet. Het valt mij juist op hoeveel mensen nog niet in aanraking zijn gekomen met bitcoin en/of niet weten wat bitcoin is.

Ik denk dat de bitcoin adoptie op dit moment vergelijkbaar is met het internet eind jaren negentig. Toen de meeste mensen de mening hadden dat het onzin was om een computer te kopen om emails te versturen. Je kon toch ook gewoon bellen of een brief sturen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16:15
KcRp schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 15:41:
[...]

Toen de meeste mensen de mening hadden dat het onzin was om een computer te kopen om emails te versturen. Je kon toch ook gewoon bellen of een brief sturen?
_/-\o_ Moest meteen hier aan denken en hoe de geschiedenis zich herhaald!

Eerst afkeur op een mobiele telefoon, en de nodige jaren later dezelfde vraag omtrent 4G:

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• assje
  • Nu online
MrMrq schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 15:05:
Ik zie vaker jouw ‘tegendraadse’ meningen in deze crypto slowchat. Dat mag ik graag en ze zijn altijd onderbouwd (genoeg), dus vooral blijven doen.

Maar uit nieuwsgierigheid: speculeer je dan wel met Bitcoin en/of alts? Of hodl en handel je niet (met crypto)?
En als het antwoord nee is, wat trekt je dan aan in deze subsectie?
Gewoon de boel een beetje frustreren, dat mag wel in een slowchat geloof ik toch? :P

Maar nee, ik doe helemaal niets met crypto en heb dat nooit gedaan. Heb het wel interessant gevonden en er zijn tijden geweest dat ik spijt had dat ik me er niet eerder beter in verdiept had. Inmiddels is dat veranderd en ben ik eigenlijk principieel tegen in ieder geval Bitcoin. Daar heb ik een vrij sterke mening die door de meeste in dit topic waarschijnlijk niet gedeeld zal worden.

Nu vind ik het vooral interessant om te blijven volgen in een breder perspectief van hoe sentiment en markten zich ontwikkelt. Rondom de 2008 crisis ben ik ook heel erg betrokken geweest bij de woningmarkt, dat is nu minder maar ik lees daar ook nog altijd mee.

Eigenlijk heb ik dus helemaal niets te zoeken maar vind het soms wel leuk om een beetje tegengeluid te geven. Een draadje als dit wordt natuurlijk één grote echokamer waar met crypto alle participanten ook nog eens daadwerkelijk persoonlijk belang hebben bij positief sentiment.

Kudo's voor de open houding trouwens, in mijn real-life omgeving ben ik dat heel anders gewend met dit onderwerp.

[ Voor 3% gewijzigd door assje op 07-06-2022 16:02 ]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Nu online
KcRp schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 15:41:
Ik denk dat de bitcoin adoptie op dit moment vergelijkbaar is met het internet eind jaren negentig. Toen de meeste mensen de mening hadden dat het onzin was om een computer te kopen om emails te versturen. Je kon toch ook gewoon bellen of een brief sturen?
Internet is uiteindelijk groot geworden maar in de Dotcom bubbel bleken ontzettend veel bedrijven desalniettemin gebouwd op lucht.

Dat lijkt me het beste vergelijk met crypto; zelfs als er uiteindelijk een nuttige toepassing wordt gevonden (mijn mening is inderdaad dat die toegevoegde waarde er nu niet is) dan is er alsnog geen reden waarom zich dat zou vertalen in waarde voor de huidige cryptocurrencies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlterBridge
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 15:02
assje schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 15:57:
[...]

Rondom de 2008 crisis ben ik ook heel erg betrokken geweest bij de woningmarkt, dat is nu minder maar ik lees daar ook nog altijd mee.
Gewoon een digitale ramptoerist die Assje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
assje schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 15:57:
[...]
Maar nee, ik doe helemaal niets met crypto en heb dat nooit gedaan. Heb het wel interessant gevonden en er zijn tijden geweest dat ik spijt had dat ik me er niet eerder beter in verdiept had. Inmiddels is dat veranderd en ben ik eigenlijk principieel tegen in ieder geval Bitcoin. Daar heb ik een vrij sterke mening die door de meeste in dit topic waarschijnlijk niet gedeeld zal worden.
Dit is juist super interessant voor ons. Ik ben altijd geïnteresseerd op inhoudelijke kritiek. Meestal is het inderdaad een grote echo kamer waarin iedereen enkel positief is op crypto vanwege de belangen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• assje
  • Nu online
Een onderwerp waar ik nog wel eens moeite heb om te doorgronden is hoe Marketcap zich verhoudt met "value invested". Ik ben dus heel benieuwd hoe de market cap van bijvoorbeeld bitcoin in verhouding staat tot de totale som die in de loop der tijd geïnvesteerd is. Wellicht gebruik ik niet de juiste zoektermen maar het is mij niet gelukt dit duidelijk te krijgen.
Edit: realized market capitalization

Stel even een super versimpelde case ;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MqVgCwaKZ3n1tLziW5Zs5ZdfP9c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/leJgRtJFt1qhpEyBLUrt1BSA.jpg?f=user_large
*edit; foutje; sum invested aan eind is natuurlijk niet 0 aangezien die coins voor gelijk bedrag ook weer door de markt gekocht en betaald zijn.

Aanname is dat de coins van founder al in omloop waren, je mag voor "founder" dus ook "whale" lezen. Aan het einde van het verhaal heeft "founder" alle waarde in het systeem ingebracht is ontrokken. De markt blijft over met alle coins, een market cap van €42k maar geen van alle kan nog waarde onttrekken aan het systeem tenzij er nieuw kapitaal wordt ingebracht. In werkelijkheid komt hier bovenop nog het verlies aan transactie/mining/energiekosten.

Dus hoe zit dit voor een crypto als bitcoin? Is die verhouding 90%? is het 10%?

Uiteraard snap ik dat dit vergelijk niet relevant is zo lang geloof/vertrouwen is in crypto als currency. Zo lang er voldoende nieuwe input is ben je niet afhankelijk van de investering van de houders op dat moment. Tegelijkertijd is het toch beangstigend dat er al volop Lambo's gekocht zijn van cryptogeld; op enig moment gaat iemand die rekening betaald hebben.

[ Voor 18% gewijzigd door assje op 07-06-2022 17:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZZvzxVwyUVPn3wh0A3B8OzhzX_8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K557FsXgljDWqZfGe2cB0Oue.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-gMlQsEmgkIgF8Efb0BrL_WoEPY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IMtciJxPZltJTYCInQi75A1o.jpg?f=fotoalbum_large

geen goed nieuws, een van mijn mokken is gevallen 😥

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Nu online

Coldcat

HODL

[...]
Als je van Youtube / Twitter uitgaat kun je er zeker van zijn dat er een goede hoeveelheid coins worden gedeeld met de kanalen die de coin lopen te chillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpina
Coldcat schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 17:03:
[...]

Als je van Youtube / Twitter uitgaat kun je er zeker van zijn dat er een goede hoeveelheid coins worden gedeeld met de kanalen die de coin lopen te chillen.
Klopt, is een grote reclamebende. Neemt niet weg dat er ook serieuze projecten bij zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Even een aantal open deuren maar voor sommigen wellicht nuttige kost:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

.

[ Voor 98% gewijzigd door Ngangatar op 07-06-2022 17:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelukszoekr
assje schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 16:24:
Een onderwerp waar ik nog wel eens moeite heb om te doorgronden is hoe Marketcap zich verhoudt met "value invested". Ik ben dus heel benieuwd hoe de market cap van bijvoorbeeld bitcoin in verhouding staat tot de totale som die in de loop der tijd geïnvesteerd is. Wellicht gebruik ik niet de juiste zoektermen maar het is mij niet gelukt dit duidelijk te krijgen.

Stel even een super versimpelde case ;
[Afbeelding]
*edit; foutje; sum invested aan eind is natuurlijk niet 0 aangezien die coins voor gelijk bedrag ook weer door de markt gekocht en betaald zijn.

Aanname is dat de coins van founder al in omloop waren, je mag voor "founder" dus ook "whale" lezen. Aan het einde van het verhaal heeft "founder" alle waarde in het systeem ingebracht is ontrokken. De markt blijft over met alle coins, een market cap van €42k maar geen van alle kan nog waarde onttrekken aan het systeem tenzij er nieuw kapitaal wordt ingebracht. In werkelijkheid komt hier bovenop nog het verlies aan transactie/mining/energiekosten.

Dus hoe zit dit voor een crypto als bitcoin? Is die verhouding 90%? is het 10%?

Uiteraard snap ik dat dit vergelijk niet relevant is zo lang geloof/vertrouwen is in crypto als currency. Zo lang er voldoende nieuwe input is ben je niet afhankelijk van de investering van de houders op dat moment. Tegelijkertijd is het toch beangstigend dat er al volop Lambo's gekocht zijn van cryptogeld; op enig moment gaat iemand die rekening betaald hebben.
Duidelijk. Ik moet je helaas het antwoord schuldig blijven. Een interessante case die waarschijnlijk al wel vaker is dooberekend/uitgezocht.

Wat je kan doen, is deze vraag neerleggen in de telegramgroep van Satoshi Radio. En anders wil ik deze vraag ook nog wel daar stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Nu online
Gelukszoekr schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 17:10:
Duidelijk. Ik moet je helaas het antwoord schuldig blijven. Een interessante case die waarschijnlijk al wel vaker is dooberekend/uitgezocht.
Ik denk dat "realized market capitalization" de juiste zoekterm is:
https://messari.io/charts/bitcoin/mcap-realized

Wel interessant hoe groot de verandering daarin is tussen laatste piek en nu:
  • 9-11-21: $1.270B v.s. $448B (35%)
  • 07-06-22: $597B v.s. $450B (75%)

[ Voor 80% gewijzigd door assje op 07-06-2022 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
assje schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 17:18:
[...]

Ik denk dat "realized market capitalization" de juiste zoekterm is:
https://messari.io/charts/bitcoin/mcap-realized

Wel interessant hoe groot de verandering daarin is tussen laatste piek en nu:
  • 9-11-21: $1.270B v.s. $448B (35%)
  • 07-06-22: $597B v.s. $450B (75%)
Dus simpel gezegd in theorie zou 75% van de holders kunnen cashen mocht er een bankrun komen, als ik het goed begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
Kol Nedra schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 16:51:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

geen goed nieuws, een van mijn mokken is gevallen 😥
Scherven brengen geluk :(:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KcRp
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 11-09 11:25
assje schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 16:00:
[...]

Internet is uiteindelijk groot geworden maar in de Dotcom bubbel bleken ontzettend veel bedrijven desalniettemin gebouwd op lucht.

Dat lijkt me het beste vergelijk met crypto; zelfs als er uiteindelijk een nuttige toepassing wordt gevonden (mijn mening is inderdaad dat die toegevoegde waarde er nu niet is) dan is er alsnog geen reden waarom zich dat zou vertalen in waarde voor de huidige cryptocurrencies.
Ontwikkelingen gaan gepaard met mislukkingen en successen. Dat betekent niet direct dat een nieuwe ontwikkeling niet goed is.

Jouw mening is dat bitcoin nog geen toegevoegde waarde heeft? Waarom niet?

We hebben het over een decentrale en zichzelf controlerende waardeopslag wat direct naar elkaar over de hele wereld kan worden verstuurd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Ik weet niet of dit al gepost was
https://blog.bitvavo.com/...itvavo-account-guarantee/

op zich wel goed nieuws voor het crypto vertrouwen in NL
Pagina: 1 ... 58 ... 251 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
  • Blijf on-topic.
  • Huizen en hypotheken zijn geen crypto, dus offtopic.
  • Prijzen/koersen aub in USD waarde vermelden. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Beperk het hergebruiken van memes/afbeeldingen tot een minimum. Het herhaaldelijk posten van dezelfde afbeelding voegt niets toe voor anderen en vervuilt het topic.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!