Ada let's gooo. Op naar de Vasil hardfork eind juni.
[ Voor 11% gewijzigd door keanu_ op 06-06-2022 09:07 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 11% gewijzigd door keanu_ op 06-06-2022 09:07 ]
Taro slaapt nog. Die wordt pas wakker op 32.768.
Is dat een linux timestamp? Te vroeg om uit te rekenen.Darrell schreef op maandag 6 juni 2022 @ 09:15:
[...]
Taro slaapt nog. Die wordt pas wakker op 32.768.
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP
2^15, maar het doet mij altijd denken aan de 32 MB RAM in mijn eerste eigen PCDomino schreef op maandag 6 juni 2022 @ 09:29:
[...]
Is dat een linux timestamp? Te vroeg om uit te rekenen.
Hou je ook rekening met de quadruple slippage? Hij is inmiddels ook al een jaartje ouder namelijk.
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP
Die autistische tick heb ik ook nog steeds, ik herkende het getal direct.Taro schreef op maandag 6 juni 2022 @ 09:34:
[...]
2^15, maar het doet mij altijd denken aan de 32 MB RAM in mijn eerste eigen PC
Leuk om nieuwe ervaringen te lezen. Wanneer mensen instappen is meestal aardig random, gecreëerd door fomo. De vraag is vaak hoe je hierna ermee omgaat/doorgaatJJ1984 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 08:43:
Na ruim twee maanden lurken vond ik het wel eens tijd om ook een bijdrage te leveren. Ben vorig jaar in de zomer ingestapt nadat ik jaren heb getwijfeld. Timing was dus niet top, maar heb wel circa de halve hypothecaire lening kunnen aflossen.
Als nieuwkomer ‘uiteraard’ niets verkocht rond november, dus toch behoorlijk rekt gegaan. DCA elke week BTC en ETH en kijk nu naar een mooi moment om weer wat altcoins te kopen. De altcoins die ik al heb, hebben behoorlijke klappen gehad.
Bitcoin - A weapon of mass disruption
Doe je goed danJJ1984 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 08:43:
Na ruim twee maanden lurken vond ik het wel eens tijd om ook een bijdrage te leveren. Ben vorig jaar in de zomer ingestapt nadat ik jaren heb getwijfeld. Timing was dus niet top, maar heb wel circa de halve hypothecaire lening kunnen aflossen.
Als nieuwkomer ‘uiteraard’ niets verkocht rond november, dus toch behoorlijk rekt gegaan. DCA elke week BTC en ETH en kijk nu naar een mooi moment om weer wat altcoins te kopen. De altcoins die ik al heb, hebben behoorlijke klappen gehad.
==
hoi
Bagholders met oude meuk opgelet, hopium (inclusief mooie tabel met vinkjes waarbij variabelen zijn gekozen die uiteraard de hypothese ondersteunen, het blijft crypto hé)Long 2021 tokens (i.e. $STG, $AVAX, $AAVE, etc) against short 2017 #crypto (i.e. $XRP, $LTC, $ADA, $TRX, etc) was lucrative through 2020/21.
— forecastooor (@forecastooor) 6 juni 2022
Expecting this to change as r/r for short 2017 tokens is now poor, and perceived "innovation edge" of 2021 tokens is merely a meme. pic.twitter.com/x4pPumOUTA
[ Voor 36% gewijzigd door BTC100K2021 op 06-06-2022 11:51 ]
AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W
Ik zie nu dat ik het wat ongelukkig heb omschreven. Helaas is de realiteit anders. Ik bedoelde dat ik de afgelopen jaren niet durfde in te stappen (zowel aandelen als crypto) en daarom steeds extra heb afgelost. Ben niet ontevreden met het resultaat, maar met name met een investering in crypto was het rendement velen mater beter geweest.Gelukszoekr schreef op maandag 6 juni 2022 @ 10:59:
[...]
Leuk om nieuwe ervaringen te lezen. Wanneer mensen instappen is meestal aardig random, gecreëerd door fomo. De vraag is vaak hoe je hierna ermee omgaat/doorgaat
Maar als jij na enkele maanden al hypotheek bedragen hebt kunnen uitcashen dan doe je het echt beter dan de overgrote meerderheid
Als en dan. Het had ook de andere kant op kunnen gaan.JJ1984 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 12:30:
[...]
Ik zie nu dat ik het wat ongelukkig heb omschreven. Helaas is de realiteit anders. Ik bedoelde dat ik de afgelopen jaren niet durfde in te stappen (zowel aandelen als crypto) en daarom steeds extra heb afgelost. Ben niet ontevreden met het resultaat, maar met name met een investering in crypto was het rendement velen mater beter geweest.
Met betrekking tot mijn investering in crypto sta ik vooralsnog namelijk nog onder water.
Als Tweakers investeren we uiteraard alleen in $GEIT, $HENK, $JUIN, $BRUN. En dan heb je nog de bagholders met $TVRSTF, maar die leven nog in het verleden.Taro schreef op maandag 6 juni 2022 @ 12:55:
De standaard situatie: Je koopt 99 van de 100 munten, alleen die ene die je niet had pumped. Verkoop je iets om die groene candle na te jagen, dan daalt die ene coin weer naar het oude punt en daar heb je dus verlies, terwijl de coin die je ervoor hebt verkocht inmiddels dik vet gepumped wordt. Die groene candle ga je ook chasen, weer extra verlies. En uiteindelijk lees je hier alleen de succesverhalen, ga je heel erg vaak "had ik maar" denken, etc.
Kies een aantal coins, wissel niet te vaak, besef dat een groene candle vaak weer inzakt en dan rood wordt en dat je het beste in een bearmarket in kunt stappen en gaandeweg tijdens een bullrun moet verkopen. Ook dat ga je verkeerd doen. Te vroeg kopen/verkopen, te laat kopen/verkopen, het is gewoon een grote geitenbende. Maar wel een gezellige geitenbende.
==
hoi
ATOM lijkt me ook wel weer opkomen bij een volgende bull vanwege alle projecten die een afhankelijkheid hebben met dit product. LINK is denk ik lang overhyped geweest.Nopheros schreef op maandag 6 juni 2022 @ 13:02:
Als.. ik had die lambo allang kunnen kopen als ik alles perfect had gedaan.
Anyway, laatste paar weken flink wat LINK en ATOM ingeslagen, hopelijk gaan we nu ff flink moon richting de 37/38 na al die rode weken
Met link +/- 85% down durf ik het wel aan, daarnaast gewoon toch een goede token lijkt me. 100% erbij moet makkelijk kunnen alhoewel BTC dan nog wel iets hoger moet gaan dan die 37/38k waarschijnlijk..
GLMR is gewoon fantastisch. Echt eksters houden van dingen die glimmen. Denk ook even na over het woord moonbeam. Het zegt eigenlijk al alles. Moon en biem.JJ1984 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 13:15:
Ik heb overigens nog niet kunnen achterhalen waar die fascinatie hier voor GLMR vandaan komt. Briljant project? Of is het gewoon erg leuk om glimmers te zeggen en hebben?
Verwijderd
Verwijderd schreef op maandag 6 juni 2022 @ 13:42:
De theorie van het toilet
Er zijn taalkundigen die een andere verklaring aanhangen. Deze verklaring gaat terug tot vlak voor de bullrun, dus de jaren 2020 en 2021. In die tijd was het gebruikelijk dat de bullrun net was begonnen en dat Engelse openbare toiletten een geldsleuf op de deur hadden, voordat ze gebruikt konden worden. Stopte je een ETH of een SOL in de deur, dan ging die open en kon je eindelijk je behoefte doen. Hieruit is de term shitcoin ontstaan…
”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”
Ga ik wellicht ook wel doen, maar en verwacht in te kunnen stappen onder 0,50 USD.Don Guacamole schreef op maandag 6 juni 2022 @ 13:33:
[...]
GLMR is gewoon fantastisch. Echt eksters houden van dingen die glimmen. Denk ook even na over het woord moonbeam. Het zegt eigenlijk al alles. Moon en biem.
Stop deze in je tas met alts en biem lekker mee in de volgende run up.
Prima idee Roellie.Gelukszoekr schreef op maandag 6 juni 2022 @ 13:13:
[...]
Misschien wel een idee voor een apart topic. Het samenstellen van een Tweakers-alt bag voor de volgende bull. We hebben waarschijnlijk nog wel even de tijd om te kiezen wat we willen inslaan. En dan 2-3 coins kiezen met de beste potentie in de verschillende sectoren, DeFi, Gaming, NFT, Metaverse enz.
Maar nu ik er over nadenk gaat het waarschijnlijk een -ik kom ff m'n altcoin shillen- dump worden. Vol met BSC troep
Interessant draadje, dikke tech.It’s time for a fresh take on Bitcoin’s supply/demand dynamics. Take a look at this first chart, and we’ll dive in. 🧵 pic.twitter.com/3Eji34BLZH
— Jurrien Timmer (@TimmerFidelity) 2 juni 2022
[ Voor 10% gewijzigd door BTC100K2021 op 06-06-2022 14:25 ]
@Taro Goed om dit te lezen, dat ik niet de enige ben. Door schaamte over mijn beroerde trades, eigenlijk nooit iets gepost hier.Taro schreef op maandag 6 juni 2022 @ 12:55:
De standaard situatie: Je koopt 99 van de 100 munten, alleen die ene die je niet had pumped. Verkoop je iets om die groene candle na te jagen, dan daalt die ene coin weer naar het oude punt en daar heb je dus verlies, terwijl de coin die je ervoor hebt verkocht inmiddels dik vet gepumped wordt. Die groene candle ga je ook chasen, weer extra verlies. En uiteindelijk lees je hier alleen de succesverhalen, ga je heel erg vaak "had ik maar" denken, etc.
Kies een aantal coins, wissel niet te vaak, besef dat een groene candle vaak weer inzakt en dan rood wordt en dat je het beste in een bearmarket in kunt stappen en gaandeweg tijdens een bullrun moet verkopen. Ook dat ga je verkeerd doen. Te vroeg kopen/verkopen, te laat kopen/verkopen, het is gewoon een grote geitenbende. Maar wel een gezellige geitenbende.
Green candle chaser
Remember een collectieve Doge inkoop hier rond de 20sats, superblij toen we ik op 50sats verkocht niet wetende wat er ging gebeurenNgangatar schreef op maandag 6 juni 2022 @ 14:19:
[...]
Als iedereen daar iets in gooit, puur voor de fun, kan dat over een paar jaar best een leuke boost geven in dit topic. En als ze allen door het putje gaan, tja, niet met meer spelen dan je kan missen toch?
De tijd leert of het tij keert
Maakt niet uit welke munt, winst nemen is altijd verstandig. Hoeveel winst, dat bepaal je zelf, mits op tijdraq schreef op maandag 6 juni 2022 @ 15:15:
[...]
Remember een collectieve Doge inkoop hier rond de 20sats, superblij toen we ik op 50sats verkocht niet wetende wat er ging gebeuren![]()
![]()
Ondertussen ook de auto-invest aan het uitzoeken, wacht alleen nog op een mooi moment om de XLM naar busd om te zetten.
Hodlen is hopen. Traden is geld verdienen.
Winst nemen heb ik uiteindelijk geleerd, the hard way, dat dan weer wel. 'Wat als' heb ik geen last meer van, ook geen fear meer bij dips. Scheelt natuurlijk een hoop als je al ruimschoots safe bent met je initiële inleg.Ngangatar schreef op maandag 6 juni 2022 @ 15:24:
[...]
Maakt niet uit welke munt, winst nemen is altijd verstandig. Hoeveel winst, dat bepaal je zelf, mits op tijd.
De tijd leert of het tij keert
Mij wel, dit wordt een enorme groene candle tot +-33k.Ngangatar schreef op maandag 6 juni 2022 @ 16:05:
[...]
Zou me niet heel veel verbazen.
[Afbeelding]
Ahja, ik zou niet weten waarom maar ik hoop het.Taro schreef op maandag 6 juni 2022 @ 16:22:
[...]
Mij wel, dit wordt een enorme groene candle tot +-33k.
Ik zit er mooi in, volg het nu op de voet.Taro schreef op maandag 6 juni 2022 @ 16:22:
[...]
Qua winst nemen en geen fomo meer hebben, die kan ik dan delen met je. Van heel veel fomo naar zo goed als geen fomo in een jaar tijd, prima.raq schreef op maandag 6 juni 2022 @ 16:06:
[...]
Winst nemen heb ik uiteindelijk geleerd, the hard way, dat dan weer wel. 'Wat als' heb ik geen last meer van, ook geen fear meer bij dips. Scheelt natuurlijk een hoop als je al ruimschoots safe bent met je initiële inleg.
Auto-invest plan tot nu:
- BTC, heb voldoende maar puur om te tracken
- ETH, idem dito
- ILV, gewoon omdat die enorm gedaald is
- Sand, iets met metaverse
Ik wil ook de volgende toevoegen, maar die zijn nog niet beschikbaar voor auto-invest:
- Coti, doet iets met/binnen ADA. Ada is me te duur maar wil toch meeliften als dat vertrekt
- Flow, gaming/nft layer1 ding
Verder kijk ik het een beetje bij jullie af.
Andere hold-potjes die ik handmatig uitbreidt als ze te veel (-50%) onder water komen en deels verkoop bij +100%:
- Atom
- BIT
- XTZ
- KNC
- SFP
- KAVA
- BTC (50% van pf)
- ETH (15% van pf)
- BNB (5% van pf)
Verder ben ik van plan om elke launchpool-coin van Bybit een x te DCA'en, gok daar op vuurwerk. Het is natuurlijk geen reclame voor Bybit als elke launchpool naar 0 gaat, net als BIT trouwens. Vertrouwen voor deze gok haal ik uit de ervaringen met BNB en KCS. Kan wel een dure gok worden als het verkeerd uitpakt.
Ik hoop met je mee, we gaan het zien.Taro schreef op maandag 6 juni 2022 @ 16:22:
[...]
Precies. Weer te mooi om waar te zijn dit.StevenzeN schreef op maandag 6 juni 2022 @ 16:47:
Lekkere pumpings, wanneer -10%?
Green candle chaser
Dan is DCA een mooie oplossing voor je.Kody Scott schreef op maandag 6 juni 2022 @ 16:57:
Merk dat ik mijn fomo nog niet echt goed onder controle kan houden 😱
Zeker een goede optie, ben nu aan het bedenken welke altcoins het gaan worden. Zoals het er nu uitziet:PlanR schreef op maandag 6 juni 2022 @ 16:58:
[...]
Dan is DCA een mooie oplossing voor je.
Elke week/maand structureel inleggen. En verder niet naar kijken.
Green candle chaser
Je vergeet BTC en Eth..Kody Scott schreef op maandag 6 juni 2022 @ 17:28:
[...]
Zeker een goede optie, ben nu aan het bedenken welke altcoins het gaan worden. Zoals het er nu uitziet:
Ada
Sol
Avax
Link
Dot
Aave
Sand
Matic
Ftm
Enjin
Axies
Near
Atom
Mana
Ksm
Ik zou der wat meer kiezenKody Scott schreef op maandag 6 juni 2022 @ 17:28:
[...]
Zeker een goede optie, ben nu aan het bedenken welke altcoins het gaan worden. Zoals het er nu uitziet:
Ada
Sol
Avax
Link
Dot
Aave
Sand
Matic
Ftm
Enjin
Axies
Near
Atom
Mana
Ksm
Green candle chaser
HahahaSkrunsies schreef op zondag 5 juni 2022 @ 20:26:
[...]
Kijk jonguh jij snapt het.
Voor jou ligt een gouden toekomst in het verschiet
Trust me when I say this is only the beginning.
Ik lees wat cynisme 🤣. Maar wil het nu op een wat meer gespreide manier proberen ipv all in op één groene candle
Green candle chaser
XLM, TRX, XRP (volgorde van voorkeur qua snelheid en fees),paul-s83 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 16:43:
Hmm net verse fiat gestort op bitvavo, TRX gekocht om deze door te sturen naar Kraken als fiat on-ramp. Hebben die boefjes stiekem de de mogelijkheid om TRX te withdrawen uitgeschakeld…
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
Stack Sats
winst pakken op shitcoins???? die rommel moet je knettershard gedumpt hebben ander ben je bagholder.....voor iig nog zeker 6maanden tot een jaar. Nu kopen is extreem domStovirpi schreef op maandag 6 juni 2022 @ 18:16:
We zitten in een bear market, portfolios staan onder water, crypto gaat de komende maanden nog verder dippen. Dat soort berichten zie en hoor je bijna iedere dag. Ik ben echter benieuwd hoe jullie nu al bezig zijn met het winst pakken op altcoins. Bepaal je bij aanschaf al direct de eerste TP?
Mijns inziens goed om weer even aan te halen. Straks zitten we allemaal weer in de fomo. Dan ga je echt SOL niet verkopen op $250,-! Hij gaat naar de $1000,-!!!
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Zeker, dat had je gedumpt moeten hebben. Inmiddels weer wat aanschaft, weinig doms aan.anti elppa schreef op maandag 6 juni 2022 @ 18:30:
[...]
winst pakken op shitcoins???? die rommel moet je knettershard gedumpt hebben ander ben je bagholder.....voor iig nog zeker 6maanden tot een jaar. Nu kopen is extreem dom
Maar zou je niet een wat meer weloverwogen keuze willen maken voor een aantal altcoins? Je moet tenslotte ook een plan hebben voor iedere individuele altcoin. Ik overweeg tussen de vijf en tien altcoins aan te schaffen, maar nu nog niet.Kody Scott schreef op maandag 6 juni 2022 @ 17:41:
[...]
Ik lees wat cynisme 🤣. Maar wil het nu op een wat meer gespreide manier proberen ipv all in op één groene candle
Goed, dan komen er zometeen richting de nieuwe bull weer nieuwe shitcoins die x100 (of whatever) gaan. Om te voorkomen dat je een bagholder wordt pak je winst. Dat was de insteek van mijn vraag. Wanneer pak je die winst;-)anti elppa schreef op maandag 6 juni 2022 @ 18:30:
[...]
winst pakken op shitcoins???? die rommel moet je knettershard gedumpt hebben ander ben je bagholder.....voor iig nog zeker 6maanden tot een jaar. Nu kopen is extreem dom
Stack Sats
Verwijderd
Te vroeg, of te laat.Stovirpi schreef op maandag 6 juni 2022 @ 18:38:
[...]
Goed, dan komen er zometeen richting de nieuwe bull weer nieuwe shitcoins die x100 (of whatever) gaan. Om te voorkomen dat je een bagholder wordt pak je winst. Dat was de insteek van mijn vraag. Wanneer pak je die winst;-)
En je wilt zeker geen bagholder zijn. Ik zit bijvoorbeeld met VET in mijn maag. Toch fors in geïnvesteerd (vraag me niet waarom) en de gemiddelde aankoopprijs is 0,15 USD. Ben bagholder en hoop dat een volgende bullrun me een uitweg geeft.Stovirpi schreef op maandag 6 juni 2022 @ 18:38:
[...]
Goed, dan komen er zometeen richting de nieuwe bull weer nieuwe shitcoins die x100 (of whatever) gaan. Om te voorkomen dat je een bagholder wordt pak je winst. Dat was de insteek van mijn vraag. Wanneer pak je die winst;-)
100% eens. Verkopen op de top lukt haast niemand!
Stack Sats
[ Voor 9% gewijzigd door jvel92 op 06-06-2022 18:56 ]
Ik koop nu, in de hoop dat de koers hierdoor minder hard zakt.anti elppa schreef op maandag 6 juni 2022 @ 18:30:
[...]
Klopt, een plan moet er komen. Echter uitgangspunt is in principe hodl, tenzij dat afgeraden wordt.JJ1984 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 18:37:
[...]
Maar zou je niet een wat meer weloverwogen keuze willen maken voor een aantal altcoins? Je moet tenslotte ook een plan hebben voor iedere individuele altcoin. Ik overweeg tussen de vijf en tien altcoins aan te schaffen, maar nu nog niet.
Green candle chaser
De greed is alweer toegeslagen in dit topic, waarschuwen heeft geen zin.knakworst schreef op maandag 6 juni 2022 @ 19:18:
kijk ook nog eventjes hier voordat je in shitcoins gaat stoppen.
https://www.tradingview.com/symbols/CRYPTOCAP-BTC.D/
Ik zie het nu ook weer, BTC laatste 24 uur +4%, kunnen maar weinig alts aan tippen.
Waarschuwen heeft voor mij persoonlijk iig zeker wel zin; daarvoor zit ik juist hier, omdat ik niet alle benodigde kennis in huis heb, om op dit moment weloverwogen beslissingen te kunnen nemen.BTC100K2021 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 19:23:
[...]
De greed is alweer toegeslagen in dit topic, waarschuwen heeft geen zin.
Green candle chaser
Zie de topicstart?Stovirpi schreef op maandag 6 juni 2022 @ 18:51:
[...]
100% eens. Verkopen op de top lukt haast niemand!
Ik ben zelf nog zoekende naar een goede strategie. Waarbij ik nooit de gehele positie verkoop. Eerder 20% van de positie verkopen bij X stijging en wederom 20% bij de volgende stijging. Juist om te voorkomen dat ik te laat verkoop.
BTC buiten beschouwing gelaten. Daar pas ik DCA toe en zie het over een jaar of vijf wel weer.
Handig toch, een blockchain die op hectische momenten met pauze gaat?
Verdubbeling?JJ1984 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 19:51:
Wat ik me (als beginner) vaak afvraag: je koopt (ergens) tijdens de bearmarket een paar altcoins en tijdens de bullmarket verkoop je deze altcoins weer en verdubbel je je inleg. Is het echt zo simpel?
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Nee.JJ1984 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 19:51:
Wat ik me (als beginner) vaak afvraag: je koopt (ergens) tijdens de bearmarket een paar altcoins en tijdens de bullmarket verkoop je deze altcoins weer en verdubbel je je inleg. Is het echt zo simpel?
Maar in principe zou je dan met een aantal vaste regels bijna gegarandeerd een heel mooi resultaat kunnen behalen. Dat klinkt bijna te mooi om waar te zijn. Ik snap dat het in de praktijk niet altijd zo gaat, maar in theorie is het dus wel zo simpel, toch?Nopheros schreef op maandag 6 juni 2022 @ 19:54:
[...]
Nee.
Want mensen zijn greedy en verkopen niet op de top. Ik heb er jaren over gedaan om dat te leren en zelfs nu heb ik maar een deel verkocht op de top, de rest een stuk lager.
Dat staat overigens los van m'n hodl pf met Bitcoin. Die verkoop ik sowieso niet.
In principe verkoopt er maar één iemand op de absolute top. Als je binnen 10% van de top verkoopt doe je het heel goed. Binnen 5% ben je een meester (lees: geluksvogel).Nopheros schreef op maandag 6 juni 2022 @ 19:54:
[...]
Nee.
Want mensen zijn greedy en verkopen niet op de top. Ik heb er jaren over gedaan om dat te leren en zelfs nu heb ik maar een deel verkocht op de top, de rest een stuk lager.
Dat staat overigens los van m'n hodl pf met Bitcoin. Die verkoop ik sowieso niet.
Het is niet zo simpel omdat LANG niet alle coins die er nu zijn überhaupt vanaf nu of zelfs de bodem van de bear (wanneer dat dan ook is) ooit nog een verdubbeling mee gaan maken.JJ1984 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 19:59:
[...]
Maar in principe zou je dan met een aantal vaste regels bijna gegarandeerd een heel mooi resultaat kunnen behalen. Dat klinkt bijna te mooi om waar te zijn. Ik snap dat het in de praktijk niet altijd zo gaat, maar in theorie is het dus wel zo simpel, toch?
[...]
[ Voor 3% gewijzigd door Lapa op 06-06-2022 20:04 ]
In theorie is een x10 of meer dan prima mogelijk. In de praktijk verkoop je te vroeg, te laat, stap je met te weinig in, mis je de boot of ben je je private keys kwijt. Dus in theorie: Ja, in de praktijk: Nee.JJ1984 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 19:51:
Daarom ben ik al blij als ik mijn inleg verdubbel de volgende bearmarket 😆 Wellicht zet ik te laag in, maar ik vergelijk het (wellicht ten onrechte) met mijn maandelijkse DCA in een ETF en dat rendement is van een heel andere orde.Taro schreef op maandag 6 juni 2022 @ 20:05:
[...]
In theorie is een x10 of meer dan prima mogelijk. In de praktijk verkoop je te vroeg, te laat, stap je met te weinig in, mis je de boot of ben je je private keys kwijt. Dus in theorie: Ja, in de praktijk: Nee.
Nu ben je te laat met winst pakken hè. En een TP instellen doe je als je gaat traden, niet als je koopt voor een lange termijnStovirpi schreef op maandag 6 juni 2022 @ 18:16:
We zitten in een bear market, portfolios staan onder water, crypto gaat de komende maanden nog verder dippen. Dat soort berichten zie en hoor je bijna iedere dag. Ik ben echter benieuwd hoe jullie nu al bezig zijn met het winst pakken op altcoins. Bepaal je bij aanschaf al direct de eerste TP?
Wie weet. Wat mij betreft mag SOL afsterven. "Ze" hebben een paar dagen geleden het netwerk nog weer even stop gezet. Dit heeft helemaal niks met een serieus crypto project te maken.Mijns inziens goed om weer even aan te halen. Straks zitten we allemaal weer in de fomo. Dan ga je echt SOL niet verkopen op $250,-! Hij gaat naar de $1000,-!!!
4% ook. Dat is wel echt dik. Wel bijzonder dat CMC en Coingecko weer hele andere percentages hanterenknakworst schreef op maandag 6 juni 2022 @ 19:18:
kijk ook nog eventjes hier voordat je in shitcoins gaat stoppen.
https://www.tradingview.com/symbols/CRYPTOCAP-BTC.D/
Ik zie het nu ook weer, BTC laatste 24 uur +4%, kunnen maar weinig alts aan tippen.
Laag inkopen, hoger verkopen. Dat is hoe simpel het is. Echter zal je merken dat je in de praktijk snel geneigd bent het omgekeerde te doenJJ1984 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 19:51:
Uhm, hoe ga je bepalen welke alt je koopt en hoe ga je bepalen wanneer je koopt? Kijk eens naar de top30 van 2016 en vergelijk deze met de top30 van 2018. Hoeveel coins zijn er minder waard danwel helemaal verdwenen?JJ1984 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 19:51:
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Al heb ik soms het idee dat jij dankzij swing trades tussentijds óók rendement pakt, en daarom nog wat extra uit de markt peurt?Taro schreef op maandag 6 juni 2022 @ 20:05:
[...]
In theorie is een x10 of meer dan prima mogelijk. In de praktijk verkoop je te vroeg, te laat, stap je met te weinig in, mis je de boot of ben je je private keys kwijt. Dus in theorie: Ja, in de praktijk: Nee.
Maktub
Kom er maar in @Skrunsies , zijn lijf is er klaar voor
Maktub
M'n private key kwijtraken was anders mijn recept voor succes. Anders had ik vast veel eerder verkocht. Toevallig vond ik ze terug op een heel goed moment en heb met 10000% winst kunnen verkopen.Taro schreef op maandag 6 juni 2022 @ 20:05:
[...]
Ik zat te denken aan dus wat catagorieën. Dan wat je zegt iets van 20 potentiele kandidaten. Dan d.m.v. een poll ofzo 3 coins per categorie uitzoeken.Ngangatar schreef op maandag 6 juni 2022 @ 14:19:
[...]
Prima idee Roellie.
En dat shillen, we weten inmiddels wel wie wel en niet lopen te shillen.
Wellicht een poll maken met een stuk of 25 alts, daaruit laten kiezen en vervolgens de top 10 daarvan bespreken en dan 2 of 3 muntjes overhouden als tip voor de volgende run.
Als iedereen daar iets in gooit, puur voor de fun, kan dat over een paar jaar best een leuke boost geven in dit topic. En als ze allen door het putje gaan, tja, niet met meer spelen dan je kan missen toch?
Klopt, de afgelopen periode o.a. met KSM en GMT een aantal keer gedaan. En met BTC. Staat het mooi in de plus dan verkoop ik en stel ik de winst tussendoor veilig. Ik heb nauwelijks last van FOMO of "had ik maar," ik DCA een deel en daar blijf ik echt af en ik heb een handelspot waarmee ik actief swingtrade.MrMrq schreef op maandag 6 juni 2022 @ 20:16:
[...]
Al heb ik soms het idee dat jij dankzij swing trades tussentijds óók rendement pakt, en daarom nog wat extra uit de markt peurt?
Te laat? Of juist op tijd. Volgens mij moet de bull run nog gaan beginnen. In dit topic wordt geadviseerd om niet in altcoins/shitcoins te investeren. Dus voor de langere termijn moet je er zeker niet inzitten. Vandaar mijn poging tot algemene vraag hoe anderen hier in dit topic mee dealen. Juist om te voorkomen dat ze bagholders worden.Gelukszoekr schreef op maandag 6 juni 2022 @ 20:12:
[...]
Nu ben je te laat met winst pakken hè. En een TP instellen doe je als je gaat traden, niet als je koopt voor een lange termijn
Sorry, verkeerde voorbeeld! Het ging mij niet om de specifieke coin. Had er GLMR van moeten maken i.p.v. SOL.Gelukszoekr schreef op maandag 6 juni 2022 @ 20:12:
[...]
Wie weet. Wat mij betreft mag SOL afsterven. "Ze" hebben een paar dagen geleden het netwerk nog weer even stop gezet. Dit heeft helemaal niks met een serieus crypto project te maken.
En dat staat dan in de top10, net als Dogecoin. Om maar aan te geven hoe triest het met de rest van de alts gesteld is
Stack Sats
Dan snap ik je vraag niet helemaal. Je had het over winst nemen. Dat doe je logischerwijs wanneer de boel hoog staat, en niet nu.Stovirpi schreef op maandag 6 juni 2022 @ 20:28:
[...]
Te laat? Of juist op tijd. Volgens mij moet de bull run nog gaan beginnen. In dit topic wordt geadviseerd om niet in altcoins/shitcoins te investeren. Dus voor de langere termijn moet je er zeker niet inzitten. Vandaar mijn poging tot algemene vraag hoe anderen hier in dit topic mee dealen. Juist om te voorkomen dat ze bagholders worden.
Ik heb met niet verdiept in GLMR, waarschijnlijk ook troep, maar prima, het gaat om het ideeSorry, verkeerde voorbeeld! Het ging mij niet om de specifieke coin. Had er GLMR van moeten maken i.p.v. SOL.
Verwijderd
Ik weet eigenlijk nu alweer hoe het zal gaan. Waarschijnlijk koop ik allerlei troep, en verkoop ik alles voor Bitcoin zodra de run is gestart en ik teveel sats zie verdampen.Gelukszoekr schreef op maandag 6 juni 2022 @ 20:23:
[...]
Ik zat te denken aan dus wat catagorieën. Dan wat je zegt iets van 20 potentiele kandidaten. Dan d.m.v. een poll ofzo 3 coins per categorie uitzoeken.
Het is wel zo dat als we een bear krijgen zoals in 2018, dan gaan we pas in ergens in 2025 weer een keer omhoog, en tegen die tijd zijn er alweer zoveel fundamentele ontwikkelingen geweest dat de tas van nu waarschijnlijk alweer achterhaalt is. Lastig wel
Oeh mag ie weerMrMrq schreef op maandag 6 juni 2022 @ 20:17:
[...]
Kom er maar in @Skrunsies , zijn lijf is er klaar voor
UberLurker Departement #GG.
Ik zag net nog weer een mooie voorbij komen BUSDOGE, oftewel BUSDVerwijderd schreef op maandag 6 juni 2022 @ 20:58:
[...]
'Kutzooi, MonkeyBucks is zijn peg met de dollar kwijt, de DEV blijkt dezelfde man die verantwoordelijk was voor het UST/ LUNA verhaal!'
Bedankt dat je mij in deze hall of Fame plaatstKody Scott schreef op maandag 6 juni 2022 @ 15:11:
[...]
Ben zelf 4-5 geheel uitgestapt om even rust voor mezelf te creëren, en om de markt even goed in de gaten te houden, en hopelijk meer te leren van de tweakers hier zoals @Gelukszoekr @zwembroek @Skrunsies @knakworst
In het land der blinden…… 😁Bedankt dat je mij in deze hall of Fame plaatst![]()
Alleen geen idee wat je van mij zou moeten leren
Green candle chaser
Leuk ideeGelukszoekr schreef op maandag 6 juni 2022 @ 20:23:
[...]
Ik zat te denken aan dus wat catagorieën. Dan wat je zegt iets van 20 potentiele kandidaten. Dan d.m.v. een poll ofzo 3 coins per categorie uitzoeken.
Het is wel zo dat als we een bear krijgen zoals in 2018, dan gaan we pas in ergens in 2025 weer een keer omhoog, en tegen die tijd zijn er alweer zoveel fundamentele ontwikkelingen geweest dat de tas van nu waarschijnlijk alweer achterhaalt is. Lastig wel
Er zijn maar weinig crypto projecten die zo ontzettend technisch slecht in elkaar zitten als Sol. Van mij mag die idd compleet door het putje. Ik hè nog meer respect voor doge siba omdat die uit niet zo slechte tech hebben. Sol zit nu in zelfs bakje al Luna, puur speculatief op wat prijs maar het gaat nooit iets meer dan dat worden.Gelukszoekr schreef op maandag 6 juni 2022 @ 20:12:
Wie weet. Wat mij betreft mag SOL afsterven. "Ze" hebben een paar dagen geleden het netwerk nog weer even stop gezet. Dit heeft helemaal niks met een serieus crypto project te maken.
En dat staat dan in de top10, net als Dogecoin. Om maar aan te geven hoe triest het met de rest van de alts gesteld is
Verwijderd schreef op maandag 6 juni 2022 @ 20:58:
'Kutzooi, MonkeyBucks is zijn peg met de dollar kwijt, de DEV blijkt dezelfde man die verantwoordelijk was voor het UST/ LUNA verhaal!'
[ Voor 7% gewijzigd door Jedi_Pimp op 06-06-2022 21:34 ]
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Met het gedonder van Luna en het slecht werken van SOL hoop ik dat de volgende run Dotsama naar de moon gaat. Persoonlijk denk ik dat dit voor Dotsama alleen maar goed is.mannowlahn schreef op maandag 6 juni 2022 @ 21:22:
[...]
Er zijn maar weinig crypto projecten die zo ontzettend technisch slecht in elkaar zitten als Sol. Van mij mag die idd compleet door het putje. Ik hè nog meer respect voor doge siba omdat die uit niet zo slechte tech hebben. Sol zit nu in zelfs bakje al Luna, puur speculatief op wat prijs maar het gaat nooit iets meer dan dat worden.
Ehm... eerlijk zeggen, IPA, Hopium of spellingcontrole stuk?mannowlahn schreef op maandag 6 juni 2022 @ 21:22:
[...]
Er zijn maar weinig crypto projecten die zo ontzettend technisch slecht in elkaar zitten als Sol. Van mij mag die idd compleet door het putje. Ik hè nog meer respect voor doge siba omdat die uit niet zo slechte tech hebben. Sol zit nu in zelfs bakje al Luna, puur speculatief op wat prijs maar het gaat nooit iets meer dan dat worden.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq