10 jaar geleden gescheiden, en had het erg lastig om een hypotheek verstrekker te vinden die mij geld voor het huis wou lenen. Vervolgens toch 1 gevonden. Ook al stond mijn huis onder water.. Ik wilde geen ‘zwerver’ zijn en mijn dochters toch normaal onderdak kunnen bieden. Alles op alles gezet een lening rond te kunnen krijgen.elektriekert schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 14:07:
[...]
Inderdaad wat Anti zegt minimaal een jaar wachten.
Ik kan me herinneren dat een paar jaar geleden iemand in dit topic zei:
Gewoon maximaal lenen voor je hypotheek, de rente is nu zo laag.
Ik ben blij dat wij hiervoor niet gekozen hebben.
Hebben geleend op zo’n 73% van ons maximum, inclusief bouwdepot.
Vrijwel alles zelf verbouwd toen het niet zo druk was op het werk.
En dan nog eind dit jaar veel zonnepanelen laten leggen.
Hopelijk zijn er dan nog leuke Terugleververgoedingen te vinden zodat ik aan onze overproductie kan verdienen.
Heb ik weer meer geld om in Crypto te stoppen
Het vrij zwaar gehad ( waarvan ik denk dat het goed is dat men dat ook meemaakt ), jaren geleefd op mijn loon van toen.. Al mijn extra’s ( loonsverhogingen, functieverbeteringen ed ) aan de kant gezet. Huis voor een groot gedeelte zelf verbouwd.
Jaren later kan ik alleen maar terug kijken op leermomenten. Zo af en toe spreek ik wel mensen die met hun 2 en een dikke hypotheek hebben afgesloten. Vervolgens minder willen werken en aan kinderen willen beginnen. Deze mensen moeten dubbeltjes omdraaien om op vakantie te gaan. Erg jammer vind ik dat, deze mensen hadden het goed. Leuk huis, maandelijks uit eten etc. Maar nu door het leven op de max geen reserves meer te hebben.
Mensen vragen mij wel waarom ik blijf zitten waar ik zit. En niet een nieuwbouw huis laat zetten oid. Maar ik heb geleerd dat je natuurlijk moet leven. En moet genieten. Maar je kan gewoon niet in de toekomst kijken. Ik wist niet dat het zo zou gaan met mijn dochter. Of dat ik zou besluiten niet meer samen te wonen met mijn vriendin en haar kids.
Dit is natuurlijk erg vervelend allemaal. Maar door mijn leefomstandigheden kan dit gewoon. Ik kan haar helpen een leuk huisje in te richten. Lekker met mijn dochters op vakantie te gaan. Binnenkort op een terrasje te zitten met @zwembroek
Met mijn huidige baan en manier van leven hou ik een leuk zakcentje over maandelijks om als buffer neer te zetten, dure zorg in te kopen voor mijn dochter, want mijn ex is dus iemand die met haar man all in en to the max is gegaan kwa hypotheek ed. Van haar hoef ik financieel naar mijn kids toe niks extra’s te verwachten ( want ja dochterlief wordt 18 en dan moet je veel zelf regelen )
Al met al gelukkig met waar ik woon, hoef mij niet heel erg druk te maken om mijn financiën. En leef nog steeds op mijn loon van 5 jaar terug.
Wanneer crypto mij dan ook nog eens een beetje toe gaat lachen in de toekomst. Moet het allemaal goed komen
UberLurker Departement #GG.