[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 56 ... 251 Laatste
Acties:
  • 1.019.764 views

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
elektriekert schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 14:07:
[...]

Inderdaad wat Anti zegt minimaal een jaar wachten.

Ik kan me herinneren dat een paar jaar geleden iemand in dit topic zei:
Gewoon maximaal lenen voor je hypotheek, de rente is nu zo laag.

Ik ben blij dat wij hiervoor niet gekozen hebben.
Hebben geleend op zo’n 73% van ons maximum, inclusief bouwdepot.

Vrijwel alles zelf verbouwd toen het niet zo druk was op het werk ;) .

En dan nog eind dit jaar veel zonnepanelen laten leggen.
Hopelijk zijn er dan nog leuke Terugleververgoedingen te vinden zodat ik aan onze overproductie kan verdienen.

Heb ik weer meer geld om in Crypto te stoppen :9~
10 jaar geleden gescheiden, en had het erg lastig om een hypotheek verstrekker te vinden die mij geld voor het huis wou lenen. Vervolgens toch 1 gevonden. Ook al stond mijn huis onder water.. Ik wilde geen ‘zwerver’ zijn en mijn dochters toch normaal onderdak kunnen bieden. Alles op alles gezet een lening rond te kunnen krijgen.

Het vrij zwaar gehad ( waarvan ik denk dat het goed is dat men dat ook meemaakt ), jaren geleefd op mijn loon van toen.. Al mijn extra’s ( loonsverhogingen, functieverbeteringen ed ) aan de kant gezet. Huis voor een groot gedeelte zelf verbouwd.

Jaren later kan ik alleen maar terug kijken op leermomenten. Zo af en toe spreek ik wel mensen die met hun 2 en een dikke hypotheek hebben afgesloten. Vervolgens minder willen werken en aan kinderen willen beginnen. Deze mensen moeten dubbeltjes omdraaien om op vakantie te gaan. Erg jammer vind ik dat, deze mensen hadden het goed. Leuk huis, maandelijks uit eten etc. Maar nu door het leven op de max geen reserves meer te hebben.

Mensen vragen mij wel waarom ik blijf zitten waar ik zit. En niet een nieuwbouw huis laat zetten oid. Maar ik heb geleerd dat je natuurlijk moet leven. En moet genieten. Maar je kan gewoon niet in de toekomst kijken. Ik wist niet dat het zo zou gaan met mijn dochter. Of dat ik zou besluiten niet meer samen te wonen met mijn vriendin en haar kids.

Dit is natuurlijk erg vervelend allemaal. Maar door mijn leefomstandigheden kan dit gewoon. Ik kan haar helpen een leuk huisje in te richten. Lekker met mijn dochters op vakantie te gaan. Binnenkort op een terrasje te zitten met @zwembroek :P

Met mijn huidige baan en manier van leven hou ik een leuk zakcentje over maandelijks om als buffer neer te zetten, dure zorg in te kopen voor mijn dochter, want mijn ex is dus iemand die met haar man all in en to the max is gegaan kwa hypotheek ed. Van haar hoef ik financieel naar mijn kids toe niks extra’s te verwachten ( want ja dochterlief wordt 18 en dan moet je veel zelf regelen )

Al met al gelukkig met waar ik woon, hoef mij niet heel erg druk te maken om mijn financiën. En leef nog steeds op mijn loon van 5 jaar terug.

Wanneer crypto mij dan ook nog eens een beetje toe gaat lachen in de toekomst. Moet het allemaal goed komen d:)b

UberLurker Departement #GG.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 28-09 17:36
Skrunsies schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 15:04:
[...]

10 jaar geleden gescheiden, en had het erg lastig om een hypotheek verstrekker te vinden die mij geld voor het huis wou lenen. Vervolgens toch 1 gevonden. Ook al stond mijn huis onder water.. Ik wilde geen ‘zwerver’ zijn en mijn dochters toch normaal onderdak kunnen bieden. Alles op alles gezet een lening rond te kunnen krijgen.

Het vrij zwaar gehad ( waarvan ik denk dat het goed is dat men dat ook meemaakt ), jaren geleefd op mijn loon van toen.. Al mijn extra’s ( loonsverhogingen, functieverbeteringen ed ) aan de kant gezet. Huis voor een groot gedeelte zelf verbouwd.

Jaren later kan ik alleen maar terug kijken op leermomenten. Zo af en toe spreek ik wel mensen die met hun 2 en een dikke hypotheek hebben afgesloten. Vervolgens minder willen werken en aan kinderen willen beginnen. Deze mensen moeten dubbeltjes omdraaien om op vakantie te gaan. Erg jammer vind ik dat, deze mensen hadden het goed. Leuk huis, maandelijks uit eten etc. Maar nu door het leven op de max geen reserves meer te hebben.

Mensen vragen mij wel waarom ik blijf zitten waar ik zit. En niet een nieuwbouw huis laat zetten oid. Maar ik heb geleerd dat je natuurlijk moet leven. En moet genieten. Maar je kan gewoon niet in de toekomst kijken. Ik wist niet dat het zo zou gaan met mijn dochter. Of dat ik zou besluiten niet meer samen te wonen met mijn vriendin en haar kids.

Dit is natuurlijk erg vervelend allemaal. Maar door mijn leefomstandigheden kan dit gewoon. Ik kan haar helpen een leuk huisje in te richten. Lekker met mijn dochters op vakantie te gaan. Binnenkort op een terrasje te zitten met @zwembroek :P

Met mijn huidige baan en manier van leven hou ik een leuk zakcentje over maandelijks om als buffer neer te zetten, dure zorg in te kopen voor mijn dochter, want mijn ex is dus iemand die met haar man all in en to the max is gegaan kwa hypotheek ed. Van haar hoef ik financieel naar mijn kids toe niks extra’s te verwachten ( want ja dochterlief wordt 18 en dan moet je veel zelf regelen )

Al met al gelukkig met waar ik woon, hoef mij niet heel erg druk te maken om mijn financiën. En leef nog steeds op mijn loon van 5 jaar terug.

Wanneer crypto mij dan ook nog eens een beetje toe gaat lachen in de toekomst. Moet het allemaal goed komen d:)b
Die volgende bullrun is je van harte gegund!

@Taro van harte kerel! Proost alvast.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:31
@Skrunsies Goed verhaal kerel. Ik sta er een beetje vergelijkbaar in. Over de afgelopen jaren zuiniger geleefd en veel afgelost op de hypotheek. Ook vaak opmerkingen gekregen "je kan dat geld beter investeren voor meer rendement". Ik ben achteraf gewoon blij door winst te nemen en permanent lagere maandlasten te hebben d:)b

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 23:43
[...]

Ik kan niet anders zeggen dat ik jouw verhalen vaak meekrijg en deze erg inspirerend vind, ondanks dat ik soms een aantal dagen tot een week hier afwezig ben.

Het lijkt me wel een lastige situatie waarin jij je bevind, zeker als jij je dochter zoveel mogelijk wil helpen wat ik volkomen logisch vind, terwijl dat van de andere niet echt het geval lijkt te zijn.

Binnenkort lekker maandelijks DCA-en en geduldig afwachten.
En zorg dat je een goed plan maakt om tijdens de bull geladderd uit te stappen.

Dit is voor mij nu de tweede ronde die ik meedraai. Eerste ronde zonder plan en de tweede met een half plan(niet heel goed aan gehouden)

Leuke winst gepakt, deels huis mee verduurzaamt.

Maar als ik meer had verkocht had ik nu ook meer winst gehad.
Maargoed, ik ben tevreden met wat ik heb.

Wat ik aankomende bull ga doen is wel meer in BTC en ETH gooien.
Ik had erop voor kort geen BTC, vooral omdat ik de scaling solutions nog niet zo in geloofde, maar nu ik zie dat er vanuit alle kanten geïnvesteerd wordt en dat er fatsoenlijke scaling solutions komen wordt het wel interessanter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
"Had ik maar meer bit coins gekocht lang geleden..."
Over 10 jaar zeggen andere dat over jou.

Of, misschien heb je binnenkort geluk:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OI7Bv3M.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PlanR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-09 06:02
Van harte @Taro

Speciaal voor jouw een ruime +1% op de BTC voor je verjaardag. Fijne dag en lekker aan de 5% + jes vanavond :Y)

Hodlen is hopen. Traden is geld verdienen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qunix
elektriekert schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 14:07:
[...]

Inderdaad wat Anti zegt minimaal een jaar wachten.

Ik kan me herinneren dat een paar jaar geleden iemand in dit topic zei:
Gewoon maximaal lenen voor je hypotheek, de rente is nu zo laag.

Ik ben blij dat wij hiervoor niet gekozen hebben.
Hebben geleend op zo’n 73% van ons maximum, inclusief bouwdepot.

Vrijwel alles zelf verbouwd toen het niet zo druk was op het werk ;) .

En dan nog eind dit jaar veel zonnepanelen laten leggen.
Hopelijk zijn er dan nog leuke Terugleververgoedingen te vinden zodat ik aan onze overproductie kan verdienen.

Heb ik weer meer geld om in Crypto te stoppen :9~
Zou ik geweest kunnen zijn. Ik was van plan om dit te doen, maar geen enkele hypotheekaanbieder wilde akkoord gaan. Voor consumptieve uitgave en zo'n lage rente en je plan kenbaar maken met je hele hebben en houden (lees: portfolio) verstrekken, en toch dan weigeren. Ondertussen geniet ik wel een nieuwe hypotheek (aflossingsvrij) met een lage rente voor 10j. Maar ik had wel anders gewild. Het te ontvangen bedrag had ik willen investeren in bitcoins. Maar ja... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genc007
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-01 21:27
elektriekert schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 16:55:
[...]

Ik kan niet anders zeggen dat ik jouw verhalen vaak meekrijg en deze erg inspirerend vind, ondanks dat ik soms een aantal dagen tot een week hier afwezig ben.

Het lijkt me wel een lastige situatie waarin jij je bevind, zeker als jij je dochter zoveel mogelijk wil helpen wat ik volkomen logisch vind, terwijl dat van de andere niet echt het geval lijkt te zijn.

Dit is voor mij nu de tweede ronde die ik meedraai. Eerste ronde zonder plan en de tweede met een half plan(niet heel goed aan gehouden)

Ik had erop voor kort geen BTC, vooral omdat ik de scaling solutions nog niet zo in geloofde, maar nu ik zie dat er vanuit alle kanten geïnvesteerd wordt en dat er fatsoenlijke scaling solutions komen wordt het wel interessanter.
Ik denk serieus dat we nog niet in een bear zitten.
Iedereen roept dat het een bear is en dat we naar de 10k gaan, maar ik zie het eerlijk gezegd niet gebeuren.

Ik gok nog 1-2 maanden tussen de 25-30k heen kabbelen, en dan richting einde jaar dat we BTC toch naar de $100k gaan zien.
Zo lang inflatie zo torenhoog blijft zal BTC wel een zekere aantrekkingskracht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 23:06
genc007 schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 20:34:
[...]

Iedereen roept dat het een bear is en dat we naar de 10k gaan, maar ik zie het eerlijk gezegd niet gebeuren.

Ik gok nog 1-2 maanden tussen de 25-30k heen kabbelen, en dan richting einde jaar dat we BTC toch naar de $100k gaan zien.
Zo lang inflatie zo torenhoog blijft zal BTC wel een zekere aantrekkingskracht hebben.
Nogal een statement ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
Gelukszoekr schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 15:28:
@Skrunsies Goed verhaal kerel. Ik sta er een beetje vergelijkbaar in. Over de afgelopen jaren zuiniger geleefd en veel afgelost op de hypotheek. Ook vaak opmerkingen gekregen "je kan dat geld beter investeren voor meer rendement". Ik ben achteraf gewoon blij door winst te nemen en permanent lagere maandlasten te hebben d:)b
Je weet inderdaad nooit hoe de toekomst verloopt. En hoe fijn is het dan als je het in de maand wat makkelijker hebt ivm maandlasten.

Ik heb altijd geleerd als het net kan, dan kan het net niet :)
elektriekert schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 16:55:
[...]

Daar zit nou ook net mijn probleem denk ik. Gewoon ‘planloos’ inspringen en wachten tot alles veeeel hoger gaat. :F

Een volgende keer met een plan komen inderdaad. Maar eerlijk is eerlijk. Dat vind ik al lastig genoeg. Wanneer stap je in met DCA. Wanneer gefaseerd uit stappen. En welke aantallen.

Ik denk maar gewoon te starten nu met btc ( DCA ) misschien beetje ETH. En mochten we veel verder zakken. DCA bedragen verhogen. En dan rustig aan ook wat altjes binnen harken. Om dit vervolgens tot begin 2024 vol te houden.

En dan heel misschien met een goed plan wat uit te stappen
;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Qunix

:')

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:37
genc007 schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 20:34:
[...]

Ja klopt. Niets geeft mensen meer vertrouwen dan een investering die al maanden langzaam omlaag gaat.

Want wat is er beter dan inflatie waardoor je met 1000 euro minder kan kopen?
Het in BTC stoppen en van die 1000 euro, 700 euro maken, en daar bovenop nog inflatie hebben O-)

BTC zal enkel een grote aantrekkingskracht hebben op de meeste beleggers in een bullrun. Niet tijdens een bear waar we IMHO al lang in zitten, en die ook nog wel ff gaat duren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-09 16:41
Dike BIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

Darrell

Fiat moonboy

Dikke worst

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:40
Nog gefeliciteerd @Taro ! Speciaal voor jou op de valreep een dikke BiFi 🎂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:28

knakworst

Get more sats!

Dat is wat we echt moooon noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

LINK gaat ook weer eens 'redelijk'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:50
Raf1994 schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 11:31:
Dat Bitcoin digitale goud is of een hedge tegen inflatie is de grootste bullshit, en wordt nu sowieso ontkracht.

Bitcoin heeft 50% verlies... Er is niets dat dieper zakt dan Bitcoin.
Keulen en Parijs zijn ook niet op ene dag gebouwd ;)

In 2015 had je ongeveer 10 BTC nodig om 1 pizza te betalen. Met de huidige beer EN fiat inflatie koopt 10 BTC zoveel pizza dat het gehele ledenbestand van Tweakers tenminste 1 mini puntje kan krijgen

Prima voorbeeld van BTC deflatie tegenover Fiat Inflatie

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• shovelhead1340
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:17
D_Jeff schreef op zondag 5 juni 2022 @ 00:22:
[...]

In 2015 had je ongeveer 10 BTC nodig om 1 pizza te betalen. Met de huidige beer EN fiat inflatie koopt 10 BTC zoveel pizza dat het gehele ledenbestand van Tweakers tenminste 1 mini puntje kan krijgen

Ik wil niet weten waar jij je pizza's kocht in 2015

Ik lul ook zomaar wat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elektriekert
Skrunsies schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 20:53:
[...]

Je weet inderdaad nooit hoe de toekomst verloopt. En hoe fijn is het dan als je het in de maand wat makkelijker hebt ivm maandlasten.

Ik heb altijd geleerd als het net kan, dan kan het net niet :)

[...]

Daar zit nou ook net mijn probleem denk ik. Gewoon ‘planloos’ inspringen en wachten tot alles veeeel hoger gaat. :F

Een volgende keer met een plan komen inderdaad. Maar eerlijk is eerlijk. Dat vind ik al lastig genoeg. Wanneer stap je in met DCA. Wanneer gefaseerd uit stappen. En welke aantallen.

Ik denk maar gewoon te starten nu met btc ( DCA ) misschien beetje ETH. En mochten we veel verder zakken. DCA bedragen verhogen. En dan rustig aan ook wat altjes binnen harken. Om dit vervolgens tot begin 2024 vol te houden.

En dan heel misschien met een goed plan wat uit te stappen
;)
Ik had bijvoorbeeld als verkoopplan ADA te verkopen op 1$, deed ik pas een deel bij 2,50$ .
Leuke winst maar later ook een deel op 1$ verkocht voor wat risico management. Inleg eruit + winst.

Nu staat het weer te verdampen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_Ripple
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-07-2024

Mr_Ripple

BTC only

[...]

In 2015 kon je voor 1 BTC 11 pizza's kopen van 20 dollar per stuk, het laagste punt van dat jaar was op 11 januari toen BTC 220 dollar stond.
Dus die 10 BTC van jou klopt niet.

XRP = trash

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:04
Heeft niks met deflatie te maken, enkel met speculatie.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
elektriekert schreef op zondag 5 juni 2022 @ 02:57:
[...]

Ik had bijvoorbeeld als verkoopplan ADA te verkopen op 1$, deed ik pas een deel bij 2,50$ .
Leuke winst maar later ook een deel op 1$ verkocht voor wat risico management. Inleg eruit + winst.

Maar de verkoop van bijvoorbeeld ADA, zo’n $1 hoe kom je daar op?

Ik had bijvoorbeeld DOT op $100 willen verkopen. Maar hoe ik bij die $100 kwam? Ik zou dan bepaalde doelen kunnen realiseren.

Maar het bedrag was gebaseerd op lucht. Gewoon een beetje uit de lucht gegrepen zeg maar.

Edit: Ik zit mijn vraag nog eens te lezen. Maar die komt niet echt uit de verf :)

Wat ik bedoelde. Men heeft het altijd over een verkoop plan. Maar waar baseert men nu de bedragen op, zoals jij met ADA op een dollar en ik met DOT op $100

[ Voor 16% gewijzigd door Skrunsies op 05-06-2022 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:18
Qunix schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 18:34:
"Had ik maar meer bit coins gekocht lang geleden..."
Over 10 jaar zeggen andere dat over jou.

Of, misschien heb je binnenkort geluk:
[Afbeelding]
We zitten nu rond de first selloff?

Ik word echt simpel van dit soort plaatjes, maar dat zal aan mij liggen. Kan me voorstellen dat het zoeken van patronen en verbanden ontzettend bevredigend werkt voor bepaalde types mensen (incl. mijzelf).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-09 14:11
elektriekert schreef op zondag 5 juni 2022 @ 02:57:
[...]

Ik had de vorige bull juist vaak de fout gemaakt om weer te vroeg uit te stappen. In het geval van ADA was ik @0,30 ingestapt en @0,70 eruit. Hier had veel meer uit kunnen halen.

Tijdens de volgende bull is het plan om mijzelf er uit te dca-en ipv lump-sum te verkopen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
[...]

mooi verhaal!!! en idd zouden meer mensen eens periode van krapte mee moeten maken. Ik heb dat ook ongeveer 3 jaar gehad.....tot de cent uittellen bij het tankstation en supermarkt, elke keer weer.

En wat je zegt, die mensen die tot de max lenen op 2 salarissen..... |:( 8)7 maar helaas is dat het gros nu op dit moment. Gaan mooie tijden worden met wat er aan zit te komen voor deze mensen....

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:40

Ik blijf extreem bullish voor COTI's producten en de toekomst. Investering wise, long term.

Uiteraard geen BTC, geen ETH, het blijft een ALT, hoog risico etc.. maar ik zie wel potentie!

[ Voor 5% gewijzigd door keanu_ op 05-06-2022 10:09 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
anti elppa schreef op zondag 5 juni 2022 @ 09:45:
[...]

Gaan mooie tijden worden met wat er aan zit te komen voor deze mensen....
Deze tijden komen sneller dan de meesten denken.

Ik ken zelfs een verhaal van mensen die een ander huis wilden, het kon allemaal maar net ( dus net niet ), deze mensen hebben een tijdje geleden max geleend, maar hun hypotheek voor 3 jaar vastgezet. Want ja, dan was de rente veeeeel lager dan vastzetten voor 20 jaar.

Moraal van het verhaal. Deze rentevast periode stopt binnenkort, rentes zijn weer omhoog gegaan. Inmiddels minder gaan werken en zwanger van een tweeling… Mijn vraag is “En nu?”

Wie neemt dit soort mensen in bescherming bij het afsluiten van een hypotheek oid.

Nee, laat mij dan maar lekker in een wat kleinere woning zitten. Ik leef (financieel) gelukkig :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

anti elppa schreef op zondag 5 juni 2022 @ 09:45:
[...]

mooi verhaal!!! en idd zouden meer mensen eens periode van krapte mee moeten maken. Ik heb dat ook ongeveer 3 jaar gehad.....tot de cent uittellen bij het tankstation en supermarkt, elke keer weer.

En wat je zegt, die mensen die tot de max lenen op 2 salarissen..... |:( 8)7 maar helaas is dat het gros nu op dit moment. Gaan mooie tijden worden met wat er aan zit te komen voor deze mensen....
Same here, paar jaar boodschappen etc moeten doen terwijl je de totaalprijs op liep te tellen omdat je niet voor ..... wilde staan aan de kassa. 's Nachts niet kunnen slapen, dagen achter elkaar, rekeningen die maar opstapelen tot het echt fout gaat etc etc.

Gelukkig vervlogen tijden, maar het gevoel wil je nooit meer terug. Daarom is mijn appartement niet groot, maar het is van mij en ik ben gelukkig hier. Een tuintje erbij zou fijn zijn maar niet zaligmakend. Zijn er geen schulden behalve een hypotheek waarvan de maandlasten zo laag zijn dat ik maandelijks met een smile betaal en soms een dubbele aflossing tussendoor.

Ik ben er inmiddels achter dat mijn nachtrust meer waard is dan erg veel andere zaken.

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Skrunsies schreef op zondag 5 juni 2022 @ 09:57:
[...]

Ik ken zelfs een verhaal van mensen die een ander huis wilden, het kon allemaal maar net ( dus net niet ), deze mensen hebben een tijdje geleden max geleend, maar hun hypotheek voor 3 jaar vastgezet. Want ja, dan was de rente veeeeel lager dan vastzetten voor 20 jaar.

Moraal van het verhaal. Deze rentevast periode stopt binnenkort, rentes zijn weer omhoog gegaan. Inmiddels minder gaan werken en zwanger van een tweeling… Mijn vraag is “En nu?”

Wie neemt dit soort mensen in bescherming bij het afsluiten van een hypotheek oid.

Nee, laat mij dan maar lekker in een wat kleinere woning zitten. Ik leef (financieel) gelukkig :)
pfff ja mooi voorbeeld idd. Die gaan voor gaas. Komt die crisis ook nog eens, en dan bam, 1 vd 2 baan kwijt......lekker

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:18

Ik zie het nog regelmatig van de andere kant, inclusief ikzelf (de niet-huizenbezitters). Een veel gehoorde klacht is dat vrijwel niemand het huis kan kopen wat ze op dit moment huren. Eigenlijk stel je dan dat je door te huren boven je stand leeft (net als het niet kunnen kopen van een auto, maar wel een private lease contract afsluit).

Het vervelende is wel dat huren als een investering is gaan zien. De koper draait op voor de volledige hypotheeklast + rendement, en de verhuurder bouwt vermogen op en het onderpand neemt ook nog toe in waarde ook. Huren staan echt niet in relatie met het voordeel van de huiseigenaren en eenmaal je een huis bezit, worden je maandlasten nog lager ook. Tenzij je natuurlijk weer groter gaat wonen en maximaal leent. Dat is leuk zo lang de rentes dalen, je huis meer waard wordt en in je persoonlijke situatie niets gebeurd.

Denk niet echt dat er een goed of fout is. Wel dat heeft veel mensen per ongeluk veel risico genomen en gewonnen hebben, en andere mensen vrij weinig risico namen en pech hebben en alle variaties daartussen. Dat maakt het lastig oordelen over anderen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
Ypuh schreef op zondag 5 juni 2022 @ 10:14:
[...]

Ik zie het nog regelmatig van de andere kant, inclusief ikzelf (de niet-huizenbezitters). Een veel gehoorde klacht is dat vrijwel niemand het huis kan kopen wat ze op dit moment huren. Eigenlijk stel je dan dat je door te huren boven je stand leeft (net als het niet kunnen kopen van een auto, maar wel een private lease contract afsluit).

Het vervelende is wel dat huren als een investering is gaan zien. De koper draait op voor de volledige hypotheeklast + rendement, en de verhuurder bouwt vermogen op en het onderpand neemt ook nog toe in waarde ook. Huren staan echt niet in relatie met het voordeel van de huiseigenaren en eenmaal je een huis bezit, worden je maandlasten nog lager ook. Tenzij je natuurlijk weer groter gaat wonen en maximaal leent. Dat is leuk zo lang de rentes dalen, je huis meer waard wordt en in je persoonlijke situatie niets gebeurd.

Denk niet echt dat er een goed of fout is. Wel dat heeft veel mensen per ongeluk veel risico genomen en gewonnen hebben, en andere mensen vrij weinig risico namen en pech hebben en alle variaties daartussen. Dat maakt het lastig oordelen over anderen.
Misschien heb ik het niet goed omschreven. Ik doelde op de mensen die ‘meer’ willen. Terwijl ze prima ter plek zaten.

Natuurlijk zijn er voldoende voorbeelden van mensen die niet anders kunnen. Wel dikke huurprijzen moeten betalen. Maar niet in aanmerking komen voor een hypotheek. Terwijl dit goedkopere maandlasten zouden creëren dan de huurprijzen.

Ik wil zeker geen mensen voor hun kop slaan. Zeker niet als ik hun situatie niet ken.

Ik bedoel eigenlijk alleen maar te zeggen. Dat meer nooit vol is. En men misschien hun zegeningen moet tellen.

Lees het verhaal van @Ngangatar, ik vind het prachtig dat te lezen. Of @anti elppa, die het echt wel goed voor elkaar heeft ( denk ik :) ), maar toch niet naast zijn schoentjes gaat lopen d:)b

Nou ja ik zal weer on topic. Moon en rekt enzo *O*

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-09 19:42

YES

Moderator General Chat
Skrunsies schreef op zondag 5 juni 2022 @ 10:22:
[...]

Misschien heb ik het niet goed omschreven. Ik doelde op de mensen die ‘meer’ willen. Terwijl ze prima ter plek zaten.
Jij doelt op de 'ratrace', om alsmaar te tonen hoe goed het met je gaat en dat je vooruit komt in het leven, toch? Dat is echt een symptoom van onze maatschappij/moderne (westerse?) beschaving. Alles is gestoeld op (materiële/financiële) groei, zowel macro-economisch als persoonlijk.

Ik merk dat als iemand er over begint, dat je toch altijd meer en beter wil, ik er erg ongemakkelijk van word. Dat zie ik als positief want die ratrace stuit me dus zo tegen de borst dat ik er zenuwachtig van word als iemand het als iets heel logisch ziet om wel áltijd meer en beter te willen.
Als ik zie hoeveel geluk ik, achteraf, heb gehad met het huis wat wij konden kopen zes jaar terug, dat we de maandlasten nu met gemak op kunnen brengen en genoeg overhouden om leuke dingen te doen, dan vind ik het zelfs een soort van onbeschoft naar mijn gezien toe om te riskeren dat op te geven voor een huis met een paar m2 meer woonoppervlak. Grotere tuin zou ik overigens altijd wel willen, maar niet ten koste van flink meer maandlasten, dan ben ik wel tevreden met wat ik nu heb.

Ik wil wel meer sats, maar dat wil ik heel gierig bereiken met een beetje traden en dips kopen. En dat speculeren gaat me al niet goed af, laat staan dat ik moet gaan speculeren met het kopen van een groter/duurder huis, kan alleen maar slecht aflopen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tukker_T
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 00:42
Skrunsies schreef op zondag 5 juni 2022 @ 08:37:
[...]

Ik had bijvoorbeeld DOT op $100 willen verkopen. Maar hoe ik bij die $100 kwam? Ik zou dan bepaalde doelen kunnen realiseren.

Maar het bedrag was gebaseerd op lucht. Gewoon een beetje uit de lucht gegrepen zeg maar.

Edit: Ik zit mijn vraag nog eens te lezen. Maar die komt niet echt uit de verf :)

Wat ik bedoelde. Men heeft het altijd over een verkoop plan. Maar waar baseert men nu de bedragen op, zoals jij met ADA op een dollar en ik met DOT op $100
Vorig jaar ben ik ook te lang blijven hangen jammer genoeg en geloofde vurig in de 100k bitcoin :D.

Verkopen blijft altijd lastig. De volgende keer dat mensen weer over supercycles beginnen en dat we niet meer kunnen dalen omdat instituties aan het instappen zijn wordt het tijd om langzaam te gaan verkopen denk ik :P. Iets van een DCA out elke maand met een stop loss op een niveau waar redelijk logisch een support level zich zou bevinden.

Hetzelfde met de bodem. Vorig jaar een en al hosanna en nu gaan we allemaal kapot omdat we een dikke crisis in gaan. Volgens mij als dit sentiment breed gaat leven dan is het al te laat en kun je beter weer instappen.

Wat ik momenteel doe is elke maand bitcoin kopen voor x bedrag en dat bedrag verhoog ik geleidelijk bij elke 10% daling van Bitcoin. Ik heb voor mezelf een pot gemaakt waarbij ik 2 jaar lang kan kopen ongeveer als we rond deze prijzen blijven hangen. Mocht bitcoin flink dalen dan zal ik daar sneller doorheen zijn.

Dit zou ik dus niet voor alts (DOT :P) doen omdat ik daar momenteel totaal geen vertrouwen in heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik ben juist kleiner gaan wonen en max geleend samen met mijn partner toen de rente laag stond. Of ja wat is max, want wij kunnen het met onze salaris prima alle kosten en (luxe) uitgaven betalen. En daarnaast zijn we toevallig beide goede spaarders en gelukkig hoeven wij geen zorgen te maken om krap te zitten. Ik ben eigenlijk al vanaf jongs af aan gewend om ervoor te zorgen dat er meer binnenkomt dan dat eruit gaat. Klinkt eigenlijk veel te logisch, maar merk toch dat er genoeg mensen zijn die hier moeite mee hebben. Woning hoefde voor ons dus niet groter, maar een betere locatie en comfortabeler wonen vonden wij belangrijker.

En in crypto heb ik zoals iedereen altijd aanraad erin zitten wat ik kan missen. Het zou jammer zijn als alles verdampt, maar ik ga er niet minder van leven aangezien ik het veelvoud hiervan ook nog gewoon op een ouderwetse spaarrekening heb staan.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Mensen ga gewoon onder een brug wonen zoals ik geen gedoe met hypotheken en maandlasten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:36
Respect voor de mensen die hier vertellen over hun skere tijden, Ik probeer daar altijd van te leren, in te leven, omdat ik persoonlijk nooit in zo'n situatie heb gezeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Slux schreef op zondag 5 juni 2022 @ 11:41:
Mensen ga gewoon onder een brug wonen zoals ik geen gedoe met hypotheken en maandlasten.
https://www.nu.nl/politie...in-plaats-van-opvang.html

wellicht goed nieuws voor jou!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
YES schreef op zondag 5 juni 2022 @ 10:39:
[...]

Jij doelt op de 'ratrace', om alsmaar te tonen hoe goed het met je gaat en dat je vooruit komt in het leven, toch? Dat is echt een symptoom van onze maatschappij/moderne (westerse?) beschaving. Alles is gestoeld op (materiële/financiële) groei, zowel macro-economisch als persoonlijk.

Ik merk dat als iemand er over begint, dat je toch altijd meer en beter wil, ik er erg ongemakkelijk van word. Dat zie ik als positief want die ratrace stuit me dus zo tegen de borst dat ik er zenuwachtig van word als iemand het als iets heel logisch ziet om wel áltijd meer en beter te willen.
Als ik zie hoeveel geluk ik, achteraf, heb gehad met het huis wat wij konden kopen zes jaar terug, dat we de maandlasten nu met gemak op kunnen brengen en genoeg overhouden om leuke dingen te doen, dan vind ik het zelfs een soort van onbeschoft naar mijn gezien toe om te riskeren dat op te geven voor een huis met een paar m2 meer woonoppervlak. Grotere tuin zou ik overigens altijd wel willen, maar niet ten koste van flink meer maandlasten, dan ben ik wel tevreden met wat ik nu heb.

Ik wil wel meer sats, maar dat wil ik heel gierig bereiken met een beetje traden en dips kopen. En dat speculeren gaat me al niet goed af, laat staan dat ik moet gaan speculeren met het kopen van een groter/duurder huis, kan alleen maar slecht aflopen :+
Ja dit bedoel ik inderdaad, alleen kon al deze mooie woorden niet vinden.

‘Ratrace’ Skrunsies slaat hem op :)

Maar ben het helemaal met je eens, vooral het stukje: dan vind ik het zelfs een soort van onbeschoft naar mijn gezien gezin toe om te riskeren dat op te geven voor een huis met een paar m2 meer woonoppervlak.

Wat nou als ik ga lopen dikdakken, maar kan mijn dochter(s) later geen eens meer helpen, puur omdat papa meer vierkante meters moest hebben ( terwijl hij er dan toch maar alleen zit hahaha )

Er is zo altijd wel wat, jij wilt een grotere tuin. @Ngangatar heeft geen eens een tuin, ik wil een gezonde dochter, @anti elppa wil geen eens kinderen :>

Mensen wees gewoon blij met wat je hebt. ( of niet hebt _/-\o_ )

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
Tukker_T schreef op zondag 5 juni 2022 @ 10:42:
[...]

Vorig jaar ben ik ook te lang blijven hangen jammer genoeg en geloofde vurig in de 100k bitcoin :D.

Verkopen blijft altijd lastig. De volgende keer dat mensen weer over supercycles beginnen en dat we niet meer kunnen dalen omdat instituties aan het instappen zijn wordt het tijd om langzaam te gaan verkopen denk ik :P. Iets van een DCA out elke maand met een stop loss op een niveau waar redelijk logisch een support level zich zou bevinden.

Hetzelfde met de bodem. Vorig jaar een en al hosanna en nu gaan we allemaal kapot omdat we een dikke crisis in gaan. Volgens mij als dit sentiment breed gaat leven dan is het al te laat en kun je beter weer instappen.

Wat ik momenteel doe is elke maand bitcoin kopen voor x bedrag en dat bedrag verhoog ik geleidelijk bij elke 10% daling van Bitcoin. Ik heb voor mezelf een pot gemaakt waarbij ik 2 jaar lang kan kopen ongeveer als we rond deze prijzen blijven hangen. Mocht bitcoin flink dalen dan zal ik daar sneller doorheen zijn.

Dit zou ik dus niet voor alts (DOT :P) doen omdat ik daar momenteel totaal geen vertrouwen in heb.
Goed verhaal, alleen dat stukje van DOT is stom :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:38
[...]

Niemand neemt deze mensen in bescherming , dat is het probleem. En het feit dat veel mensen hun eigen hypotheek niet kunnen uitleggen helpt ook niet.

En percentages zijn ook altijd heel lastig te begrijpen. Het mooie is dat veel van deze mensen hun huis als veilige investering zien (in plaats van een eerste levensbehoefte) en afgeven op beleggen in aandelen crypto en sparen.

Maar als je ze dan uitlegt dat rentes van rond de 1 procent historisch gezien ongekend zijn en het echt niet veel lager kan (echt niet) en voorrekent wat een tiende verhoging gaat doen met de maandlast dan schrikken ze toch wel. Dat sommetje had niemand voor ze gemaakt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ClbvvGyoTMFuCfO8VaoDSrwMlTo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fnHTwjo4z67ggix3DN88ECga.jpg?f=fotoalbum_large

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elektriekert
Skrunsies schreef op zondag 5 juni 2022 @ 08:37:
[...]

In de bullrun van 2017/2018 was ADA rond de 1,12$ meen ik, dus dat hij die dollar weer zou halen was wel waarschijnlijk. Het muntje was ook behoorlijk gehyped.
Ik zag een 8$ ook nog wel gebeuren, maar ja als iedereen over 10$ praat dan gebeurd het dus niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTC100K2021
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Rustig op weg richting de 10e rode weekly close.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PlanR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-09 06:02
elektriekert schreef op zondag 5 juni 2022 @ 13:09:
[...]

In de bullrun van 2017/2018 was ADA rond de 1,12$ meen ik, dus dat hij die dollar weer zou halen was wel waarschijnlijk. Het muntje was ook behoorlijk gehyped.
Ik zag een 8$ ook nog wel gebeuren, maar ja als iedereen over 10$ praat dan gebeurd het dus niet :'(
Benieuwd of hij ooit zijn ATH weer gaat behalen, zijn wel mooie procenten dan.

Zoals van de week getypt, de top coins van 2013 - 2017 hebben dit jaar ook niet gepresteerd.

Kan ooit weer komen, of nooit meer.

BTC 100K+ geloof ik in.

Daarom hodl/koop ik nu niks. Ja BTC en ETH.

Hodlen is hopen. Traden is geld verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
PlanR schreef op zondag 5 juni 2022 @ 13:21:
[...]

Benieuwd of hij ooit zijn ATH weer gaat behalen, zijn wel mooie procenten dan.

Zoals van de week getypt, de top coins van 2013 - 2017 hebben dit jaar ook niet gepresteerd.

Kan ooit weer komen, of nooit meer.

BTC 100K+ geloof ik in.

Daarom hodl/koop ik nu niks. Ja BTC en ETH.
M.b.t. ''top coins'', denk ik dat het grootste verschil in de komende jaren de fundamentals en uitwerking daarvan zullen zijn. Eerdaags dat er hype en visie was met een potentiele geweldige whitepaper, blijkt na jaren dat sommige echt niet leveren (wacht op ADA comments ;)).

Uiteindelijk zijn het degene die tijdens de bearmarket doorontwikkelen en daadwerkelijk iets op de tafel brengen nu pas echt in het wild zullen presteren. Je kunt de markt van 5 jaar geleden (behoudens TA..) qua functie bijna niet meer vergelijken imho.

[ Voor 7% gewijzigd door keanu_ op 05-06-2022 13:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Ik heb in 2017/2018 ADA ook meegepakt van een duppie tot boven de 1 USD en hem na verkoop weer naar 0,03 USD zien dalen. Nu is die +-1,15 van destijds +-2,50 USD geworden en is de vraag wat de nieuwe 0,03 USD bodem daarna zal worden. 0,06? 0,12? 0,34? Heel benieuwd, maar grote kans dat de nieuwe 2,50 USD dan wel 5 USD zal worden. Bij ADA durf ik daar nog wel op te vertrouwen, er is een vaste aanhang, andere coins gaan sneller, maar maken ook grotere fouten.

ADA doet de volgende run nog wel mee. Maar veel van de coins die nu hard dalen zie je in de volgende run niet meer terug, de nieuwere coins krijgen dan meer momentum. En hebben minder bagholders die er vanaf willen, dus ondervinden minder verkoopdruk.

Daarom: Niet al je geld in veelbelovende bestaande alts DCA'en, maar ook iets achter de hand houden voor de nieuwe lichting die nog komen gaat. Naast dat je natuurlijk altijd BTC en ETH aan de pf moet toevoegen :)

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MrFX
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Mogelijk ligt het aan mij, mijn browser, of iets anders, maar ontbreken de afbeeldingen bij jullie ook bij nieuwe berichten die je via die gele laadbalk laadt? Ik denk iedere keer: Waarom quote je nu iemand zonder iets toe te voegen....

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoerTien
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Taro schreef op zondag 5 juni 2022 @ 15:12:
Mogelijk ligt het aan mij, mijn browser, of iets anders, maar ontbreken de afbeeldingen bij jullie ook bij nieuwe berichten die je via die gele laadbalk laadt? Ik denk iedere keer: Waarom quote je nu iemand zonder iets toe te voegen....
Ja hier de laatste dagen ook last van. Ik gebruik Firefox.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BTC100K2021
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
In wat voor wereld leven wij tegenwoordig, waar zelfs een website als Tweakers.net niet meer naar behoren werkt.

Inflatie, lockdowns en dan dan ook dit nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
Meh, daar hebben wij een trucje voor, zodat de mods de berichten niet zien. Zo te zien werkt het })

Nee, ik heb dat ook. Gebruik trouwens Safari :)

( het ligt dus ook niet aan je ipa’s van gisteren :9B )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefa
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-09 17:03
Sinds vandaag lijkt wel. Chrome hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-09 16:47
Al een paar dagen last van op de standaard browser van mijn telefoon.

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Helder, heb de bug maar even gemeld: [bug] Forum afbeeldingen niet zichtbaar via gele balk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
MOOOOOOOONNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN _/-\o_ d:)b *O* :Y oOo :)F :)B _/-\o_ d:)b *O* :Y oOo :)F :)B _/-\o_ d:)b *O* :Y oOo :)F :)B _/-\o_ d:)b *O* :Y oOo :)F :)B _/-\o_ d:)b *O* :Y oOo :)F :)B _/-\o_ d:)b *O* :Y oOo :)F :)B _/-\o_ d:)b *O* :Y oOo :)F :)B

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• MrMrq
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 06:41
Taro schreef op zondag 5 juni 2022 @ 18:12:
MOOOOOOOONNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN
Om een procent?
Jij doet niet vaak iets met crypto, is het wel?

Maktub

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
REKT -O- :(

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
MrMrq schreef op zondag 5 juni 2022 @ 18:17:
[...]

Om een procent?
Jij doet niet vaak iets met crypto, is het wel?
Nee, ben nieuw hier. Maar heb recent 1M geïnvesteerd omdat ik anders rente moest betalen. +1% is dan toch leuk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
En bedankt hea.. monitor zit nu onder 't bier en de vogelscheit

Xucht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darrell
  • Nu online

Darrell

Fiat moonboy

Marktje weer heur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

BoerTien schreef op zondag 5 juni 2022 @ 15:26:
[...]

Ja hier de laatste dagen ook last van. Ik gebruik Firefox.
Heb het soms wel soms niet, kan niet een vinger erachter leggen hoe/waarom. Ik gebruik chrome.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MrMrq
Taro schreef op zondag 5 juni 2022 @ 18:22:
[...]

Nee, ben nieuw hier.
Welkom en veel plezier!
Maar heb recent 1M geïnvesteerd omdat ik anders rente moest betalen.
Beter noem je hier geen bedragen. Anders komen kwaadwillenden bij je langs met een boormachine.

We weten al dat je een Tesla en zonnepanelen hebt. Stel dat je een IPA drinkende directeur bent, dan ben je zo gevonden…
+1% is dan toch leuk?
Zeker! Maar neem op tijd je winst, voordat je door een beer wordt opgevreten. Crypto is wat volatiel, maar dat leer je snel genoeg.

Anyway, snel weer on topic voor de admin van dienst langs komt (.oisyn). Veel succesvolle trades gewenst!

Maktub

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
MrMrq schreef op zondag 5 juni 2022 @ 18:31:
[...]
We weten al dat je een Tesla en zonnepanelen hebt. Stel dat je een IPA drinkende directeur bent, dan ben je zo gevonden…
Gezellig! Wanneer kom je langs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
Past weer mooi in de week en de trend deze piek en aansluitend dal

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
Taro schreef op zondag 5 juni 2022 @ 18:32:
[...]

Over langs komen gesproken.

Wanneer jullie bij mij willen komen, willen jullie dan naast de boormachine ook een plintknipper meenemen ? Die van mij is inmiddels bot.

Dank u d:)b

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fNY0gGRwydtDLNvkef0R6Qlu4gA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v7hw0TnA8Oub2pO2PiYFkJOh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Skrunsies schreef op zondag 5 juni 2022 @ 18:52:
[...]

Over langs komen gesproken.

Wanneer jullie bij mij willen komen, willen jullie dan naast de boormachine ook een plintknipper meenemen ? Die van mij is inmiddels bot.

Dank u d:)b

[Afbeelding]
Mooie groene muur, zien we hier graag!

Ik gebruik een afkortzaag voor mijn plinten, maar die past helaas niet achterin de Tesla, dus ik laat het bezoek even aan mij voorbij gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
Taro schreef op zondag 5 juni 2022 @ 18:55:
[...]

Ik gebruik een afkortzaag voor mijn plinten, maar die past helaas niet achterin de Tesla, dus ik laat het bezoek even aan mij voorbij gaan.
Maar het zijn hele lieve kleine plakplintjes <3

Daar heb ik geen afkortzaag voor nodig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xDx4lWrbbjakz8ZTsSJV215GBbA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GTZINL8koLJOAATS5LdxfvPT.jpg?f=fotoalbum_large

Anders zeg maar waar jij woont dan haal ik hem zelf wel even op O-)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Mijn voorspelling: een groene weekly met een marge van ~1k om daarna weer rap af te dalen naar 28.5. Daarna June relief rally.

U las het hier als eerste. Haters zullen zeggen dat het nep is.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Darrell
  • Nu online

Darrell

Fiat moonboy

Jedi_Pimp schreef op zondag 5 juni 2022 @ 19:13:
Mijn voorspelling: een groene weekly met een marge van ~1k om daarna weer rap af te dalen naar 28.5. Daarna June relief rally.

U las het hier als eerste. Haters zullen zeggen dat het nep is.
Klopt natuurlijk niks van.

Groene weekly betekent daarna gelijk door in 1 rechte streep naar 420k.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PureLOOD
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 28-09 19:34
Skrunsies schreef op zondag 5 juni 2022 @ 19:01:
[...]

Maar het zijn hele lieve kleine plakplintjes <3

Daar heb ik geen afkortzaag voor nodig.

[Afbeelding]

Anders zeg maar waar jij woont dan haal ik hem zelf wel even op O-)
Met die tang heb je geen boormachine nodig zou je zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Numbers
  • Registratie: December 2021
  • Niet online
BTC100K2021 schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 13:57:
[...]

Ik zou in de bear toch voorzichtig zijn met het kopen van zakjes alts die het afgelopen bull goed hebben gedaan of waar toen hype op zat.

De topper uit de vorige bull zijn maar zelden voor een tweede keer de grote winnaars (Namecoin in 2013, XRP/Tron/Verge e.v.a. in 2017).

Eigenlijk is alleen ETH de munt die het naast BTC aardig doet, LTC is afgelopen bull ook afgehaakt.

Dit alles nog los van het feit dat tot nu toe iedere keer BTC alle alts kapot trekt in sats zodra de bodem is bereikt, beter om daarna pas te gaan alloceren in wat alts. Plus als de bodem nog niet is bereikt en we nog een paar moves naar beneden krijgen: wederom gaan je alts bloeden in sats en verlies je dus waarde.
Heb nog geen eerdere bear market meegemaakt, dus vergeef m'n onwetendheid O-)

I.p.v. alle "alts" op 1 hoop te gooien, kunnen we niet kijken naar het platform? Ik begrijp BTC en ETH (vertegenwoordigen 90% van mijn eigen portefeuille :*) ), maar bijvoorbeeld DOT is toch ook een groot platform waar kleinere alts op opereren? Dus i.p.v. 1 kleine alt pakken is het daarmee toch spreid je win kansen en kies voor bijvoorbeeld DOT?

Trust me when I say this is only the beginning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
Numbers schreef op zondag 5 juni 2022 @ 19:59:
[...]

spreid je win kansen en kies voor bijvoorbeeld DOT?
Kijk jonguh jij snapt het.

Voor jou ligt een gouden toekomst in het verschiet :7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Riven
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:52
Skrunsies schreef op zondag 5 juni 2022 @ 20:26:
[...]

Kijk jonguh jij snapt het.

Voor jou ligt een gouden toekomst in het verschiet :7
Spreid je kansen en ga all-in op DOT 🎉

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Laatst online: 22:31
Het algoritme van Windows heeft eindelijk door wat voor gebruiker hier zit :P

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/m9533Gw/windows.png

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TvwxnR7PQMAgEbmrEAxJjL_HAtE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zwlQuipFd1RFeIRbOT4TECMS.jpg?f=user_large

Ja toch.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YF9G-vGIu35IaBOnhgg8jI4e_fk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Ws6E7NpNHGm9fOMtAcXuTJlp.jpg?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrMrq
Numbers schreef op zondag 5 juni 2022 @ 19:59:
[...]

I.p.v. alle "alts" op 1 hoop te gooien, kunnen we niet kijken naar het platform?
Je kunt zeker kijken naar het platform, maar eigenlijk (en zeker in een bear) lijkt dat nauwelijks relevant.

Ook het platform dat Vitalik happy maakt, en wat toch redelijk dikke tech is, deed in de vorige bear een vrolijke -90%. Andersom kunnen we het eens zijn dat Doge als platform waardeloos is, en zie wat er gebeurde…

Zelf kies ik mijn alts als volgt. Ik laat een octopus een Chinees dagloner aanwijzen. Die dagloner dart op een bord met daarop de namen van 20 cavia's. De corresponderende cavia loopt in een bak met boven de poortjes de namen van coins.
Die naam ga ik dan overal roepen met daarbij MOOON en HODL!!!1!
Uiteindelijk koop ik een kraslot. De winst die ik daarmee pak beschouw ik en communiceer ik als de winst op mijn crypto portfolio.

Maktub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Taro schreef op zondag 5 juni 2022 @ 18:32:
[...]

Een V8 RAM diesel is zo geregeld, net zo goed als die dieselmotor voor een beetje stroom om de accu's op te laden van de boormachines

Compensatie is dan ook gelijk geregeld :+

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Jongens, ik voorspel dat de bearmarket vandaag is afgelopen. Morgenochtend worden we wakker met een BTC boven de 32.768 USD.

Ps. geen IPA maar een La Trappe Quadrupel deze keer. Mijn vrouw slaapt al preventief op een andere kamer. Kan dus niet misgaan d:)b

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Taro schreef op zondag 5 juni 2022 @ 22:18:
Jongens, ik voorspel dat de bearmarket vandaag is afgelopen. Morgenochtend worden we wakker met een BTC boven de 32.768 USD.

Ps. geen IPA maar een La Trappe Quadrupel deze keer. Mijn vrouw slaapt al preventief op een andere kamer. Kan dus niet misgaan d:)b
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/474x/ca/39/38/ca3938c3b8a5d6c42c46fca69acb70ff--laughing-animals-animal-kingdom.jpg

Afbeeldingslocatie: https://c.tenor.com/3X1xpeOT3-MAAAAC/nope-no.gif

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moiety
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:15

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wzCeiafsNd_jTtPposIsbN1-7iw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/DUXMweqBpFB5l2zIYceXXzRf.gif?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoerTien
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Ehm... Die groene staaf, wat moet je er dan mee >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
BoerTien schreef op zondag 5 juni 2022 @ 22:30:
[...]

Ehm... Die groene staaf, wat moet je er dan mee >:)
Die uitgestelde winst komt later wel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Moiety
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:15
Welterusten alvast voor straks Taro
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bbp30dA0JNVjbYx8558Cj0Oc8HI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SYOwzilhhEyteUOnSIQ61xJK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cavemees
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 07:08
Denk dat ik morgen wakker wordt met een Quadrupel Bear Trap(pe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Note to self: KSM in een parachain zetten rond 274 USD/stuk is geen goed plan, ook niet als het een paar tientjes aan KILT oplevert.

Wist ik eigenlijk wel, gelukkig maar een paar stuks erin gedrukt...

Ik sla voor de KILT winst nu wel KSM in, die gaat op Kraken in staking.

Heb overigens ook erg de neiging wat andere alts aan te kopen, want de volgende rode trede is in veel gevallen below ICO prijs. Maar wees voorzichtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Taro schreef op zondag 5 juni 2022 @ 22:50:
Note to self: KSM in een parachain zetten rond 274 USD/stuk is geen goed plan, ook niet als het een paar tientjes aan KILT oplevert.

Heb overigens ook erg de neiging wat andere alts aan te kopen, want de volgende rode trede is in veel gevallen below ICO prijs. Maar wees voorzichtig.
Hehe, same mistake here... En dan zelfs net boven de 300 dollar. Gelukkig was het voor mij puur een test om te kijken hoe zo'n parachain werkt en was het met 2 geeltjes :). Ook een stel DOT in parachains gedrukt maar die wilde ik toch nog niet verkopen de komende 2 jaar.

Toch blijft de rest van DOT en KSM gewoon in staking op Kraken, voelt een stuk fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-09 13:49

resusaapje

h less

Glimmer toch?

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Geen idee of dit al voorbij gekomen is, ik heb de afgelopen week teveel gewerkt om alles te lezen, maar het is mogelijk om LUNA te staken op Kraken tegen een klein percentage van 3-6%.

Mijn LUNA is nu onderweg van Binance naar Kraken. Ik laat die geitenbende toch staan tot een evt nieuwe bullrun, dan liever auto compound op Kraken, hoef ik daar niet meer naar om te kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:46
@Ngangatar uhm, Kraken heeft staking disabled voor LUNA.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Razkin schreef op zondag 5 juni 2022 @ 23:21:
@Ngangatar uhm, Kraken heeft staking disabled voor LUNA.
Lekker handig, dan mogen ze die lijst wel eens bijwerken. Ah, ik zie het nu, staking is greyed out.

Ok that's it, geen transacties en handelingen meer voor mij vanavond.

Edit: thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_

Zijn al een paar mooie alts ver gedaald. Natuurlijk is de bodem niet te timen, maar een DCA en je piggy bank spekken in een bear is juist de bedoeling!
De vraag is, welke alts ;)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
keanu_ schreef op zondag 5 juni 2022 @ 23:30:
[...]

Zijn al een paar mooie alts ver gedaald. Natuurlijk is de bodem niet te timen, maar een DCA en je piggy bank spekken in een bear is juist de bedoeling!
De vraag is, welke alts ;)
Ik heb zojuist wat extra aangekocht op Kraken om te staken *:
  1. KSM
  2. DOT
  3. ADA
  4. SOL
  5. ATOM
In totaal zo'n 20% van de pot daar, de rest staat nog in EURO's te rijpen.

* Staken betekent voor mij: Aankopen en wegzetten, zodat ik er niet aan kan komen om te verkopen. De rente is dan mooi meegenomen, maar gaat het niet primair om. Eergisteren hier nog iemand geadviseerd om dat niet te doen en nu doe ik het zelf 8)7 Maar als ADA over 2-4 jaar op 4-5 USD of hoger staat, dan heb ik toch mooi een x10 gehaald. En als KSM nog naar 10 USD gaat en daarna naar >750, heb ik mooi een x11 gehaald. Het allerbelangrijkste: Niet nu all-in gaan, want het kan nog veel lager. Gewoon extra DCA'en ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Na 9 rode weekly candles volgen 1+x groene weekly candles... Op de 1D & 3D zie ik wel wat ruimte naar boven... Op de 1W ook zo'n 3k. Die 32.768 is denk ik wel haalbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlterBridge
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 23:51
Groene weekly close *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 22:51
Taro schreef op zondag 5 juni 2022 @ 18:55:
[...]

Die moet voorin de Tesla hé..

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• MrMrq
Deze lijkt me nu gepast
Taro schreef op zondag 5 juni 2022 @ 18:12:
MOOOOOOOONNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN _/-\o_ d:)b *O* :Y oOo :)F :)B _/-\o_ d:)b *O* :Y oOo :)F :)B _/-\o_ d:)b *O* :Y oOo :)F :)B _/-\o_ d:)b *O* :Y oOo :)F :)B _/-\o_ d:)b *O* :Y oOo :)F :)B _/-\o_ d:)b *O* :Y oOo :)F :)B _/-\o_ d:)b *O* :Y oOo :)F :)B

Maktub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

MrMrq schreef op maandag 6 juni 2022 @ 08:12:
Deze lijkt me nu gepast

[...]
Hij is nog nieuw hier. Dan maar deze.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6yoNO1rrCSE4Z9qZGhN5dT60teg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uTB7KlxV6trhAEXv8OSpA2SM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JJ1984
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 22:24
Na ruim twee maanden lurken vond ik het wel eens tijd om ook een bijdrage te leveren. Ben vorig jaar in de zomer ingestapt nadat ik jaren heb getwijfeld. Timing was dus niet top, maar heb wel circa de halve hypothecaire lening kunnen aflossen.

Als nieuwkomer ‘uiteraard’ niets verkocht rond november, dus toch behoorlijk rekt gegaan. DCA elke week BTC en ETH en kijk nu naar een mooi moment om weer wat altcoins te kopen. De altcoins die ik al heb, hebben behoorlijke klappen gehad.
Pagina: 1 ... 56 ... 251 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
  • Blijf on-topic.
  • Huizen en hypotheken zijn geen crypto, dus offtopic.
  • Prijzen/koersen aub in USD waarde vermelden. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Beperk het hergebruiken van memes/afbeeldingen tot een minimum. Het herhaaldelijk posten van dezelfde afbeelding voegt niets toe voor anderen en vervuilt het topic.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!