[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 59 ... 251 Laatste
Acties:
  • 1.019.754 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/do-2b8nlwjoVdtP7MIbD6Zsz6pI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/rVCmuWcxqMWoAyTfYi3HxYiW.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:58
KcRp schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 17:30:
Jouw mening is dat bitcoin nog geen toegevoegde waarde heeft? Waarom niet?

We hebben het over een decentrale en zichzelf controlerende waardeopslag wat direct naar elkaar over de hele wereld kan worden verstuurd.
Allereerst zie ik het decentrale en gebrek van regulatie als nadeel en probleem. Het astronomische energieverbruik van bitcoin is voor mij totaal onacceptabel. Als betaalmiddel is het wat mij betreft duidelijk gefaald maar ook als store of value zie ik ook niet hoe het ooit een functie gaat hebben.

Als we heel eerlijk zijn is de enige functie nu een ongereguleerd en onbelast speculatievehikel tegen astronomische energiekosten. Ik kan het natuurlijk mis hebben maar ik zie bitcoin nog niets meer dan dat worden en moet ook nog overtuigd worden m.b.t. welke cryptocurrency dan ook.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online

Coldcat

HODL

Ergens snap ik het niet meer.

Nexo kun je sturen vanuit Nexo via ETH of BSC. Dan zou je denken dat dit via BSC naar Binance kan. Echter accepteerd Binance NEXO enkel in de vorm van polygon of ETH. Nexo heeft voor andere coins dan wel weer Polygon ondersteuning. Binance bij veel andere coins juist niet.

Wie bepaald welke coins wel en niet met welk netwerk gestuurd worden?

Dan maar gewoon de ETH gebruiken.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:25

Vis

assje schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 18:10:
[...]

Allereerst zie ik het decentrale en gebrek van regulatie als nadeel en probleem. Het astronomische energieverbruik van bitcoin is voor mij totaal onacceptabel. Als betaalmiddel is het wat mij betreft duidelijk gefaald maar ook als store of value zie ik ook niet hoe het ooit een functie gaat hebben.

Als we heel eerlijk zijn is de enige functie nu een ongereguleerd en onbelast speculatievehikel tegen astronomische energiekosten. Ik kan het natuurlijk mis hebben maar ik zie bitcoin nog niets meer dan dat worden en moet ook nog overtuigd worden m.b.t. welke cryptocurrency dan ook.
Als betaalmiddel al eens verdiept in Nano?

https://www.gemini.com/cr...o-crypto-digital-currency

Compared to Proof-of-Work (PoW) networks like Bitcoin, Nano offers a significantly more eco-friendly distributed-payments network. That’s because Nano utilizes what’s called a block lattice — a Directed Acyclic Graph (DAG) data structure in which individual accounts each control their own blockchain instead of using a single blockchain for the entire network. This dramatically increases transaction speeds, which lets Nano’s crypto transaction confirmations execute much more rapidly than most cryptocurrencies.

Wat mij betreft erg interessante tech, en het werkt gewoon als een malle. Doe maar eens voor de fun een transactie van 0.00001 XNO (Nano) vanuit een wallet zoals Natrium of WeNano naar een ander adres, en zie in een oogwenk je transactie aankomen op het opgegeven nano adres, zonder kosten. _/-\o_

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:16
Nano? nooit in verdiept dikke tech dus? 😌

nothing stops this train

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-09 08:07
Nano is écht dikke tech. No joke. Dat zou echt een killer betaalcoin zijn. Het verbaast me eigenlijk een beetje dat het geloof hier helemaal uit is. Ik weet, betaal coins zijn zooo 2016. Maar toch. Nano z'n tech is groots

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelukszoekr

NANO _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-09 08:42
Mensen, ik heb een portfolio van btc, eth en nog een 10 tal shitcoins. Staan allemaal in Coinbase is het handig om hardwallet tekopen en ze daar op te zetten. En wat kost het verplaatsen ongeveer?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vis

Vis

Gelukszoekr schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 18:39:
Nano is écht dikke tech. No joke. Dat zou echt een killer betaalcoin zijn. Het verbaast me eigenlijk een beetje dat het geloof hier helemaal uit is. Ik weet, betaal coins zijn zooo 2016. Maar toch. Nano z'n tech is groots
Ik denk niet dat het geloof eruit is, de nog altijd grote community van Nano bewijst dat wat mij betreft. Probleem is dat de meeste nieuwe instappers in crypto op de hype coin train springen van meme's en parachains.
En laten we wel wezen, in de rijke welvarende delen van de wereld zit niemand echt te wachten op een instant betaling omdat het alternatief (betaalpassen en contactloos betalen) ook goed genoeg werkt.

De winst is te halen uit de banklozen op deze aardkloot die geen rekening kunnen krijgen of noem het maar op vanwege politieke redenen. Bitcoin WILT dat veranderen, dat is de drijfveer achter de first mover coin. Maar feit is dat ze qua techniek zoveel verder achter liggen op bijvoorbeeld Nano.

Ik ben het daarom ook wel eens dat het vooral een speculatief muntje is voor de rijken. Maar als je echt naar de kern gaat kijken waarvoor het moet dienen heeft het gefaalt. En dan kun je zeggen dat LN dat op gaat lossen, zal ook wel ivm first mover advantage, maar er zijn vele malen snellere en vooral energiezuinigere manieren om transacties te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Coldcat
  • Nu online

Coldcat

HODL

geldermalsen schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 18:56:
Mensen, ik heb een portfolio van btc, eth en nog een 10 tal shitcoins. Staan allemaal in Coinbase is het handig om hardwallet tekopen en ze daar op te zetten. En wat kost het verplaatsen ongeveer?
Handiger is om ze te laten staan. Kost geen moeite.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Gelukszoekr schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 18:39:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tpj7U38_rHho2O_K7L8gWrnyr44=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uoz9oG0V9QojFIuyOcrggQUK.jpg?f=fotoalbum_large

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

Darrell

Fiat moonboy

We zitten dadelijk gewoon weer boven de 30k. Betonnen vloer zo onderhand na al dat gestamp.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:10
Kol Nedra schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 16:51:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

geen goed nieuws, een van mijn mokken is gevallen 😥
De mok heeft de bodem geraakt , buy signal !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMrq
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 11:53
Best regards,
Reddit user Jeepio

Maktub

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cavemees
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-09 22:56
https://www.tradingview.c...+Weekly+162+%28EN%29+main

BTC - Our most important analysis about Bitcoin ever!
Mendenmein-Capital

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Don Guacamole
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 13:12
cavemees schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 20:13:
https://www.tradingview.c...+Weekly+162+%28EN%29+main

BTC - Our most important analysis about Bitcoin ever!
Mendenmein-Capital
Goed verhaal. Dus nog ff die 200 MA aantikken en daarna door naar 100K.
Dan gaan we nog een flinke rode kaars neerzetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:10
[...]

Dat is waarom adoptie pas echt op gang komt na regulatie , voorlopig is dat er niet. De energiekosten daar is heel veel verschil van mening over , het gebruikt bakken met energie, iets wat we niet willen. Maar wellicht bespaard het een berg energie met alle toepassingen die we nog gaan zien.

Het is denk ik niet weg te denken uit de toekomst, als je ziet wat er toch al aan partijen in zit. Gaan er nog een heleboel coin , blockchains en bedrijven die ermee aan de slag gaan failliet of kapot , zeker.

Zoals altijd na de initiële innovatie, duurt het behoorlijk lang voordat er echt producten voor de massa uit ontstaan. En vroeg erbij zijn hoeft niet altijd te betekenen dat je te vroeg bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darrell
  • Nu online

Darrell

Fiat moonboy

Stinkylinky gaat lekker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darrell
  • Nu online

Darrell

Fiat moonboy

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1T1f-VotavUjIFKZfuNbzcLw79U=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HNdcTe4XOWWiozYD4OWiXbch.jpg?f=user_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• KcRp
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 11-09 11:25
[...]

Bitcoin wordt steeds meer gereguleerd. In Nederland kunnen cryptobedrijven alleen bestaan als zij zijn geregistreerd bij De Nederlandse Bank. Opsporingsdiensten vinden het fijner dat criminelen met bitcoin betalen dan contant, omdat ze makkelijker kunnen worden opgespoord. Welke problemen zijn er dan eigenlijk m.b.t. regulering? Decentraal een probleem? Waarom eigenlijk? Is het niet juist goed dat er geen eigenaar is van bitcoin die zomaar de stekker eruit kan trekken of failliet kan gaan of wat dan ook?

Het astronomische energieverbruik? Waar baseer je dat op? Kerstlampjes verbruiken meer energie dan bitcoin. Vind je die wel zinvol? Kleren kunnen mensen zonder een droger drogen, echter verbruiken drogers meer energie dan bitcoin. Kortom, bitcoin is iets waar we als mensheid echt iets aan hebben, maar dan zou het energieverbruik daarvan een probleem zijn, terwijl er zat nutteloze dingen zijn die energie verbruiken.

Daarbij, er zijn talloze initiatieven van bitcoin miners die oplossingen bieden. Dat komt omdat bitcoin miners een prikkel hebben om het energieverbruik te reduceren, minder energiekosten betekent voor hun meer winst. Zo worden bitcoin miners ingezet om gas flares te benutten bij olievelden, in Nederlandse kassen helpen bitcoin miners de rekening van de tuinders te verlagen en op plekken waar energie lastig te benutten is kunnen miners helpen de benodigde infrastructuur aan te leggen. Ik vind het bijzonder dat dit soort zaken niet worden benoemd als het om het energieverbruik van bitcoin gaat, bitcoin draagt juist bij aan de verduurzaming van het energieverbruik.

Als betaalmiddel gefaald? In Nederland betalen mensen zonder problemen met bitcoin. Dat mensen liever met gewoon geld betalen is toch prima? Dat maakt bitcoin niet minder goed. Je betaalt toch ook niet met je huis, aandelen, kunst of met pokemon kaarten? Je kunt er mee betalen, maar het hoeft niet, dat toont de veelzijdigheid aan van bitcoin.

Overheden nemen het steeds meer serieus. Er zijn landen die het adopteren. Bekende vermogende mensen nemen het in hun beleggingsportefeuille op, Het helpt de gewone Rus en gewone Oekraïner die door een oorlog iets met hun vermogen moeten. De gewone Turk en Argentijn die hun vermogen veilig willen stellen van de enorme inflatie. Het is een oplossing voor een probleem en steeds meer mensen zien dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darrell
  • Nu online

Darrell

Fiat moonboy

Aha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Nu online

Coldcat

HODL

Ook wat nieuws over Ether. Een van de testnetwerken (Ropsten) gaat komende dagen over op PoS! Dit is een voorbode op de echte merge. (Kan nog lang duren)

https://cryptolifedigital...ate-in-the-next-48-hours/

Blok tijden in het main netwerk lopen ook iets op. Dat kan duiden op de difficulty bomb die is afgegaan om van PoW naar PoS over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

KcRp schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 20:46:
[...]

Bitcoin wordt steeds meer gereguleerd. In Nederland kunnen cryptobedrijven alleen bestaan als zij zijn geregistreerd bij De Nederlandse Bank. Opsporingsdiensten vinden het fijner dat criminelen met bitcoin betalen dan contant, omdat ze makkelijker kunnen worden opgespoord. Welke problemen zijn er dan eigenlijk m.b.t. regulering? Decentraal een probleem? Waarom eigenlijk? Is het niet juist goed dat er geen eigenaar is van bitcoin die zomaar de stekker eruit kan trekken of failliet kan gaan of wat dan ook?

Het astronomische energieverbruik? Waar baseer je dat op? Kerstlampjes verbruiken meer energie dan bitcoin. Vind je die wel zinvol? Kleren kunnen mensen zonder een droger drogen, echter verbruiken drogers meer energie dan bitcoin. Kortom, bitcoin is iets waar we als mensheid echt iets aan hebben, maar dan zou het energieverbruik daarvan een probleem zijn, terwijl er zat nutteloze dingen zijn die energie verbruiken.

Daarbij, er zijn talloze initiatieven van bitcoin miners die oplossingen bieden. Dat komt omdat bitcoin miners een prikkel hebben om het energieverbruik te reduceren, minder energiekosten betekent voor hun meer winst. Zo worden bitcoin miners ingezet om gas flares te benutten bij olievelden, in Nederlandse kassen helpen bitcoin miners de rekening van de tuinders te verlagen en op plekken waar energie lastig te benutten is kunnen miners helpen de benodigde infrastructuur aan te leggen. Ik vind het bijzonder dat dit soort zaken niet worden benoemd als het om het energieverbruik van bitcoin gaat, bitcoin draagt juist bij aan de verduurzaming van het energieverbruik.

Als betaalmiddel gefaald? In Nederland betalen mensen zonder problemen met bitcoin. Dat mensen liever met gewoon geld betalen is toch prima? Dat maakt bitcoin niet minder goed. Je betaalt toch ook niet met je huis, aandelen, kunst of met pokemon kaarten? Je kunt er mee betalen, maar het hoeft niet, dat toont de veelzijdigheid aan van bitcoin.

Overheden nemen het steeds meer serieus. Er zijn landen die het adopteren. Bekende vermogende mensen nemen het in hun beleggingsportefeuille op, Het helpt de gewone Rus en gewone Oekraïner die door een oorlog iets met hun vermogen moeten. De gewone Turk en Argentijn die hun vermogen veilig willen stellen van de enorme inflatie. Het is een oplossing voor een probleem en steeds meer mensen zien dat.
Ik hoor wat je zegt, maar we staan pas in de kinderschoenen met crypto en ja, ook met BTC. Er is erg veel potentie, maar of het ooit werkelijk geaccepteerd zal worden, en in welke vorm, na alle nog te komen reguleringen, dat is afwachten.

De toekomst ziet er wat BTC betreft goed uit, in mijn ogen, maar er kan altijd weer iets nieuws komen wat beter is, of wellicht minder goed maar snellere adoptie.

Je voorbeeld dat kerstverlichting meer stroom gebruikt is grappig en erg veel gebruikt, je leest dat echt overal, maar meer dan een grappig voorbeeld is het niet. Het feit dat iets anders meer stroom verbruikt, maakt het nog niet goed dat BTC op dit moment veel energie verstookt. Beetje "hullie doen het ook", nooit een goed argument, hooguit vermakelijk. En ja er zijn steeds meer groene energie initiatieven, maar ook dat kan nog stukken beter.

Op meerdere fronten boeken we vooruitgang, dat is waar, maar er is nog een lange weg te gaan.

Ik zit in de IT, software development branch, en nog geen 15% van mijn collega's zit in crypto. Jongelui van mid 20 tot eind 30, juist de doelgroep die er toch voor open zou moeten staan. Juist de ouderen bij ons hebben een beetje geld er in zitten. In mijn familie en kennissenkring is dat percentage zelfs nog lager. Jazeker, de interesse is er zeker bij sommigen, maar er echt iets mee doen daar zijn nog te veel drempels voor.

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:19

knakworst

Get more sats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darrell
  • Nu online

Darrell

Fiat moonboy

Mwah staking is wel een dingetje hoor. Daar wordt al tijden om gesmeekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterBridge
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 15:02
Zal dit ook betekenen dat er hogere staking rewards komen op platformen als Binance en Bitvavo? Of heeft dat wel even tijd nodig en moet je je Crypto oversluiten naar elders om gelijk te profiteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
Slux schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 17:31:
Ik weet niet of dit al gepost was
https://blog.bitvavo.com/...itvavo-account-guarantee/

op zich wel goed nieuws voor het crypto vertrouwen in NL
zeker goed nieuws...... dus je funds are safe op Bitvavo?

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-09 22:30
Ik heb al mijn CRO uit staking gehaald. Deze heb ik nu naar crypto.com defi wallet gestuurd en is ook gearriveerd. Wanneer ik nu kies voor EARN en Cronos selecteer dan kan ik slechts 1/4 van mij cronos selecteren om in Defi staking te zetten.

Iemand enig idee hoe dat kan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlterBridge
Steefmeister schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 21:38:
Ik heb al mijn CRO uit staking gehaald. Deze heb ik nu naar crypto.com defi wallet gestuurd en is ook gearriveerd. Wanneer ik nu kies voor EARN en Cronos selecteer dan kan ik slechts 1/4 van mij cronos selecteren om in Defi staking te zetten.

Iemand enig idee hoe dat kan?
Ik moet Crypto.org network (middelste optie bij withdraw) kiezen in plaats van Cronos network (die automatisch wordt geselecteerd). Dan kan ik het in DeFi staken.

Als je het verkeerd doet kun je volgens mij op DeFi nog swappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darrell
  • Nu online

Darrell

Fiat moonboy

AlterBridge schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 21:22:
[...]

Zal dit ook betekenen dat er hogere staking rewards komen op platformen als Binance en Bitvavo? Of heeft dat wel even tijd nodig en moet je je Crypto oversluiten naar elders om gelijk te profiteren?
Binance is daar altijd wel snel mee. Bitvavo weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darrell
  • Nu online

Darrell

Fiat moonboy

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uOD-KAAhqw6ghFQFfq3nC9ArKhQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/BGVTe9ypCmsBieI36vqezPV7.gif?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:10
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zc0V-r_3shH6cSU8itfS9z1qHrs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rhm5iDpvRDJThtopk88EFV2F.jpg?f=user_large

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darrell
  • Nu online

Darrell

Fiat moonboy

Pro TA.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GZGF-cx8jRiBIMQo3kSaVOM7ieo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RX4elxji4N7eqZPxS9xGF9SX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
ik vind het wel een goed iets hoor van Bitvavo. als straks een deel uit locked staking komt bij cdc verstuur ik het naar Bitvavo

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ligt het aan mij of is het koersverloop minder organisch? Lees: manipuleert er ergens iemand de handel :?

==
hoi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:17
KcRp schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 15:41:
[...]

Ik heb die ervaring absoluut niet. Het valt mij juist op hoeveel mensen nog niet in aanraking zijn gekomen met bitcoin en/of niet weten wat bitcoin is.

Ik denk dat de bitcoin adoptie op dit moment vergelijkbaar is met het internet eind jaren negentig. Toen de meeste mensen de mening hadden dat het onzin was om een computer te kopen om emails te versturen. Je kon toch ook gewoon bellen of een brief sturen?
Als bitcoin adoptie iets aangetoond heeft, dan is dat het zeker géén massa adoptie aankan of de huidige vorm van geld volledig gaat vervangen. Iedereen ziet crypto als een middel om meer €/$ te vergaren. De meest succesvolle coins zijn tot nu toe diegene die het crypto wereldje in stand houden (chains, alternatieve credit cards, fees, exchanges).

Momenteel lossen ze geen problemen in de maatschappij op, en lopen tegen dezelfde problemen aan die opgelost zijn door o.a. banken en regulatie. De achterliggende techniek kan vast voor nuttige doeleinden toegepast worden, maar staat meestal volledig los van het muntje waar mensen zo prat op gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pelox
Eusebius schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 22:03:
[...]

Ligt het aan mij of is het koersverloop minder organisch? Lees: manipuleert er ergens iemand de handel :?
Nee joh!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2fIs-RntGmZ6Dl2gSnRxXm6zMd8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/CrmjMvhAj81YTmSSqOT3xrs9.gif?f=user_large

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darrell
  • Nu online

Darrell

Fiat moonboy

Eusebius schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 22:03:
[...]

Is het ooit organisch geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darrell
  • Nu online

Darrell

Fiat moonboy

_O- heb je die andere ook nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Nu online

Coldcat

HODL

Al die FUD verhalen hier toch weer. De daily is alweer groen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-09 19:53
Gaat lekker vandaag, LINK helemaal *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-09 08:42
Nog een vraag is het mogelijk om op Coinbase een limit order in te voeren of kan dat alleen in Coinbase pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darrell
  • Nu online

Darrell

Fiat moonboy

geldermalsen schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 22:13:
Nog een vraag is het mogelijk om op Coinbase een limit order in te voeren of kan dat alleen in Coinbase pro
Alleen op pro idd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assje
KcRp schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 20:46:
Dit argument doet gewoon pijn aan mijn ogen, onwerkelijk gewoon.

Maar, ik heb weinig zin in een uitgebreide inhoudelijke discussie. Enig zinvolle benadering is om eens kritisch te zijn op brontoetsing en nadenken over motieven die verschillende bronnen mogelijk hebben.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozes123
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 21-06-2024
LOL UNFI, WTF?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:54
Hmz. Na mijn gechagrijn vanochtend had ik niet durven denken dat we 12u later weer hier zouden staan. Zeer zeer benieuwd hoe de volgende 12u er uit gaan zien! Toch naar de 33k van Taro? Of toch gewoon weéer een beetje hoop uit @Pelox , mij en anderen slaan en gewoon hetzelfde truukje naar schaamteloos herhalen?

God tis net zo’n tvserie trailer zo. Tune in voor btc-usdt part 41833 tonight!

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Coldcat
  • Nu online

Coldcat

HODL

Als je kijkt op de weekly dan gaat de 100W MA bijna door de 21W MA heen. Ik dacht, eens kijken wat dit in het verleden heeft gedaan.

Als je terugkijkt in het verleden (2 keer) dan is dat het moment geweest dat de laagste koers neergezet is voor het vervolg van de bull!

Oftewel Moon soon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darrell
  • Nu online

Darrell

Fiat moonboy

Coldcat schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 22:28:
Als je kijkt op de weekly dan gaat de 100W MA bijna door de 21W MA heen. Ik dacht, eens kijken wat dit in het verleden heeft gedaan.

Als je terugkijkt in het verleden (2 keer) dan is dat het moment geweest dat de laagste koers neergezet is voor het vervolg van de bull!

Oftewel Moon soon!
Pics or it didnt happen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Coldcat
  • Nu online

Coldcat

HODL

Darrell schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 22:29:
[...]

Pics or it didnt happen
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/XYRMQPQ/er.png

Overigens ging er in 2014 daarna nog 20% vanaf.

Dat zou precies passen in het plaatje van de 200W MA nog een keer aantikken en door. Dan zal de RSI ook wel een tik krijgen en past het netjes bij de voorgaande jaren.

Zijn maar 2 waarnemingen overigens. Maar met deze informatie is het nog nooit niet omhoog gegaan daarna :+

[ Voor 22% gewijzigd door Coldcat op 07-06-2022 22:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Darrell
  • Nu online

Darrell

Fiat moonboy

Coldcat schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 22:31:
[...]

[Afbeelding]

Dat zou precies passen in het plaatje van de 200W MA nog een keer aantikken en door.

Zijn maar 2 waarnemingen overigens. Maar met deze informatie is het nog nooit niet omhoog gegaan daarna :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4pLg2AAizcXcf3Oz5MCApfejPbM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/rVlNnTXFnl4oz5NGHv95M7Ou.gif?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHPResource
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 21:04
Uhh UNFI/USDT, kijken we mee jongens?..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Nu online

Coldcat

HODL

PHPResource schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 22:38:
Uhh UNFI/USDT, kijken we mee jongens?..
Pump&dump coin?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Gelukszoekr
assje schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 22:18:
[...]

Dit argument doet gewoon pijn aan mijn ogen, onwerkelijk gewoon.

Maar, ik heb weinig zin in een uitgebreide inhoudelijke discussie. Enig zinvolle benadering is om eens kritisch te zijn op brontoetsing en nadenken over motieven die verschillende bronnen mogelijk hebben.
Wat zeg je van deze benadering:

Bitcoin is niks waard!
Bitcoin heeft het voor het is in de geschiedenis mogelijk gemaakt een transactie te doen met iedereen ter wereld zonder hulp van een 3e partij.

Bitcoin heeft het voor het eerst mogelijk gemaakt dat iets digitaals niet gekopieerd kan worden.

De Bitcoin blockchain is het grootste en meest veilige computernetwerk dat er ooit geweest is. Zonder hacks en met zo goed als 100% uptime. En niemand is in staat het uit te zetten.

Door het trage netwerk is Bitcoin voorlopig niet geschikt als vervanger van het betaalverkeer. De vergelijking met goud is zodoende logischer.

Bitcoin is in vergelijking met goud:
makkelijker en goedkoper te verplaatsen
makkelijker en goedkoper op te slaan
makkelijker en goedkoper op te delen
makkelijker en goedkoper te controleren op echtheid
Werkelijk schaars. Van goud weten we niet hoeveel we nog gaan vinden of hoeveel er überhaupt in omloop is.

Goud mag dan "intrinsieke waarde" hebben. Omdat het ook gebuikt wordt voor producten, en juwelen, toch? Blijkbaar is die waarde niet zo groot als de speculatieve waarde aangezien de overgrootte meerderheid van het goud opgeslagen ligt in kluizen.

Bitcoin is crimineel geld!
Door het transparante karakter van de Bitcoin blockchain is er ook veel data uit gehaald worden. Een gerenomeerd bedrijf, Chainalysis maakt rapportages over welk percentage van Bitcoin (en andere cyptovaluta) gebruikt is voor dubieuze activeiteiten. Hieruit blijkt dat in 2019 2.1% van alle transacties crimineel was. In 2020 was dit nog slechts 0.34%
https://blog.chainalysis....are-scams-darknet-markets

Bitcoin kost veel te veel energie!
"Volgens een schatting van de University of Cambridge is jaarlijks ongeveer 151 TWh aan elektriciteit nodig voor de Bitcoin. 39 procent van de computersystemen die de complexe wiskundige formules voor de bitcoin oplossen draait op duurzame energie"

Is dat veel? Er is in elk geval al veel duurzaam. We kunnen dit ook met goud vergelijken.

"De goudindustrie produceert jaarlijks tussen de 2.500 en 3.000 ton nieuw goud en verbruikt daarvoor volgens Don Wyper, de COO van het Amerikaanse cryptoplatform DigitalMint, 475 miljoen gigajoule aan elektriciteit. Dat staat gelijk aan ongeveer 132 TWh..."

Dat maakt elkaar dus niet zoveel. En dan is er nog niet gekeken naar de werkomstandigheden en directe impact op de omgeving bij goudmijnen.

Energie kan en wordt steeds goedkoper. In Saudi Arabië voor onder de $1 per 1kwh. https://www.wattisduurzaa...llarcent-per-kilowattuur/

Voor het minen van Bitcoin een duidelijke drang om de goedkoopste energie te vinden. Dit zal in de toekomst steeds meer duurzame energie zijn. Door het decentrale karakter kan je overal ter wereld Bitcoin minen. Een goudmijn kan je niet verhuizen.

Bitcoin is in ontwikkeling zodra het aantal transacties omhoog gaat gaan de energiekosten per transactie naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHPResource
Momenteel slechts een pump coin. Het dumpen komt nog wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assje
@Gelukszoekr
Dan hebben we de stap van "betaalmiddel" naar "store of value" gemaakt, meer steekhoudend.

Maar; duurzame energie of niet is vooralsnog een wassen neus door het simpele feit van verdringing. Vervolgens maak je een vergelijk met het delven van goud dat voor allerlei toepassingen gebruikt wordt. Dan is het natuurlijk eerlijker te vergelijken met de energiekosten voor het opslaan van goud.
Gelukszoekr schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 22:45:
Bitcoin heeft het voor het is in de geschiedenis mogelijk gemaakt een transactie te doen met iedereen ter wereld zonder hulp van een 3e partij.
Maar is door de (in huidige opzet inherente) volatiliteit alsnog totaal onbruikbaar voor iets anders dan speculatie.

Zonder data te hebben ben ik er van overtuigd dat over de hele wereld bitcoin hoofdzakelijk een (verondersteld) "get rich quick" scheme is (inclusief de gebruikers in de 3e wereld).

[ Voor 41% gewijzigd door assje op 07-06-2022 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:18
twit schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 22:22:
Hmz. Na mijn gechagrijn vanochtend had ik niet durven denken dat we 12u later weer hier zouden staan. Zeer zeer benieuwd hoe de volgende 12u er uit gaan zien! Toch naar de 33k van Taro? Of toch gewoon weéer een beetje hoop uit @Pelox , mij en anderen slaan en gewoon hetzelfde truukje naar schaamteloos herhalen?

God tis net zo’n tvserie trailer zo. Tune in voor btc-usdt part 41833 tonight!
Welcome to bitcoin. Niets nieuws dit. Pas vooral op dat je geen slachtoffer word. Blijf vooral weg van leverage trading

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gelukszoekr
assje schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 22:52:
@Gelukszoekr
Dan hebben we de stap van "betaalmiddel" naar "store of value" gemaakt, meer steekhoudend.

Maar; duurzame energie of niet is vooralsnog een wassen neus door het simpele feit van verdringing. Vervolgens maak je een vergelijk met het delven van goud dat voor allerlei toepassingen gebruikt wordt. Dan is het natuurlijk eerlijker te vergelijken met de energiekosten voor het opslaan van goud.
Het energieverbruik van Bitcoin is zoals je ongetwijfeld weet voor het totaalplaatje. Het delven van nieuwe bitcoins, alsmede het veilig houden van het netwerk, en het verwerken van transacties.

Ik ben met je eens dat we niet moeten doen alsof bitcoin zuinig is qua energieverbruik. Dat is niet waar het voor bedacht is.

Wat net zulke hoeveelheden energie gebruikt zijn bijvoorbeeld de kerstverlichting in de VS. Of de wasdrogers wereldwijd. We kunnen als mensheid ook zonder deze zaken. Toch mag dit wel energie verbruiken blijkbaar. Van Bitcoin zal nog moeten blijken of het wat zal toevoegen aan de mensheid.
Maar is door de (in huidige opzet inherente) volatiliteit alsnog totaal onbruikbaar voor iets anders dan speculatie.

Zonder data te hebben ben ik er van overtuigd dat over de hele wereld bitcoin hoofdzakelijk een (verondersteld) "get rich quick" scheme is (inclusief de gebruikers in de 3e wereld).
Ja, eens. Dat is de huidige "usecase".

Maar ik kan me voorstellen dat wanneer wereldwijd de CDBC's uitgerold gaan worden Bitcoin zomaar een gunstig alternatief kunnen zijn. Na een geforceerde adoptie van digitaal geld wanneer blijkt dat overheden te veel controle willen uitoefenen. Ook gaan er ongetwijfeld dingen mis. Bij de implementatie, of beleidskeuzes. Bitcoin kan dan snel vertrouwen winnen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pelox
Darrell schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 22:07:
[...]

_O- heb je die andere ook nog?
Deze?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QINnP3w8EEQRqwGfAIjkUlomMys=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/54nUcUufUIJYCidvhz7UAk2P.gif?f=fotoalbum_large

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 17:55
Wtf is unfi dan?!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Maakt het uit? Na een 600% ben je te laat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:28
COTI 😻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 14:25
Kol Nedra schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 16:51:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

geen goed nieuws, een van mijn mokken is gevallen 😥
De beer is officieel een feit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterBridge
Manmanman die chart. We gaan gewoon precies hetzelfde doen als gisteren =(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deman23
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 26-09 01:41
AlterBridge schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 00:53:
Als dit elke dag zo gaat kan je prima scalpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Wen DOT goes UNFI :?

[ Voor 13% gewijzigd door Skrunsies op 08-06-2022 01:09 ]

UberLurker Departement #GG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterBridge
Deman23 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 00:58:
[...]

Als dit elke dag zo gaat kan je prima scalpen.
Er wordt wel wat harder om gevochten nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooLopke
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-09 09:49
Coldcat schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 22:31:
[...]

[Afbeelding]

Dat zou precies passen in het plaatje van de 200W MA nog een keer aantikken en door. Dan zal de RSI ook wel een tik krijgen en past het netjes bij de voorgaande jaren.

Ik dacht dat dit een death cross teken was. Dus juist niet goed zeg maar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:10

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Wat een rollercoaster deze dagen op de lage timeframes. Ik ben een beetje misselijk. :P

Vandaag en morgen vergadering van de ECB bobos in Amsterdam. Mag wat kosten allemaal gezien de locatie(s). Is men wel klimaatneutraal op de fiets gekomen? Denk het niet. Wordt zo moe van het klimaat gezeik op Bitcoin.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darrell
  • Nu online

Darrell

Fiat moonboy

Toch mooi nog net onder 40 usd wat UNFI in kunnen slaan :+

grapje

[ Voor 17% gewijzigd door Darrell op 08-06-2022 06:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anti elppa
wat een gestuiter joh. 3 barts op een rij. Kan me niet herinneren dat ik dit eerder gezien op zo'n manier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:10

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

anti elppa schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 06:59:
wat een gestuiter joh. 3 barts op een rij. Kan me niet herinneren dat ik dit eerder gezien op zo'n manier
Ik wens je veel succes de afgelopen 10 jaar terug te kijken op de lage timeframes :+ Maar het staat mij idd ook niet bij.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:54
Deze hele periode voelt echt duidelijk anders dan alles wat we in sinds 2017 gezien hebben wat mij betreft. We zaten toen toch wel wat duidelijker in periodes van up up up of down down down. Nu is het iedere week zo ongv het moment dat het even lijkt om te keren en we een +5 procent dag of zelfs 4u candle neerzetten en toch eindigen we uiteindelijk iedere keer weer lager lager lager :(

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
sh4d0wman schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 07:01:
[...]

Ik wens je veel succes de afgelopen 10 jaar terug te kijken op de lage timeframes :+ Maar het staat mij idd ook niet bij.
ga ik ook niet doen, maar heb zeker de laatste 5 jaar geen dag gemist eigenlijk. Zeker het stuk voorjaar 2014 tot begin 2016 mis ik wel een groot stuk. Jaar daarvoor zat ik er ook bovenop.

Kan me het niet herinneren iig.....maar das geen garantie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
twit schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 07:04:
[...]

Deze hele periode voelt echt duidelijk anders dan alles wat we in sinds 2017 gezien hebben wat mij betreft. We zaten toen toch wel wat duidelijker in periodes van up up up of down down down. Nu is het iedere week zo ongv het moment dat het even lijkt om te keren en we een +5 procent dag of zelfs 4u candle neerzetten en toch eindigen we uiteindelijk iedere keer weer lager lager lager :(
nee zo voelt het voor mij niet. Laatste 9 weken is gewoon erg duidelijk down voor mij. Vind vooral de laatste week erg anders.
Dat dit een andere run was dan 2013 en 2017 is iig wel bevestigd idd

Acties:
  • +25 Henk 'm!

Verwijderd

Een Bitcoin core transactie bedolven onder astronomische hoeveelheden energie is gewoon een feature; veiligheid. In feite is een Bitcoin core transactie de meest veilige en definitieve uitwisseling van waarde die op dit moment op aarde plaats kan vinden. En dat zonder invloed van derde partijen of enige vorm van censuur. Je zou het zelfs bizar efficiënt kunnen noemen als je 1 miljard aan waarde wilt verplaatsen van Nederland naar Australië, en zou kunnen kiezen tussen goud of Bitcoin.

De koersen zijn slechts een uiting om deze waarde te definiëren in fiat valuta. Echter, 1 BTC = 1 BTC, en daar zullen er nooit meer dan 21 miljoen van zijn. Succes om dat te vertalen naar staatscircus valuta waarvan de complete omloop binnen een jaar bij gecreëerd kan worden indien een centrale bank vindt dat dit moet gebeuren.

Goud is schaars zolang het schaars is. Het is een fysiek tastbaar scheikundig element waarvan de kans eigenlijk 100% is dat het in grote hoeveelheden aanwezig is binnen het universum. Er zal vermoedelijk een totaal volume aan goud aanwezig zijn die in omvang onze planeet doet verbleken. De kans dat er ergens een zakje Bitcoin in het heelal rondzweeft is echter 0,0%. Bitcoin is gegarandeerde schaarste, met decentraal consensus. Jij of ik kunnen dit niet veranderen. Zelfs een land met een massief conventioneel leger of nucleaire bommen kan dit niet veranderen.

Haat het, of heb het lief; Bitcoin is uniek. Het is niet perfect, maar moet het dat zijn? Laten we daarnaast niet pretenderen dat onze aarde zonder het energie verbruik van het Bitcoin netwerk ineens fullblown regenbogen en eenhoorns zou zijn. Het probleem hierin is niet het energie verbruik van het Bitcoin netwerk. Eerder de inefficiënte, verkwistende vormgeving van onze moderne samenleving en economieën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:28
Voor nu weinig actie voor SOL. LUNA lijkt langzaam dood te bloeden.
Grote winnaar (imho) voor nu toch ADA als het aankomt op smart contracts en de nieuwe bullrun.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
LUNA is niet langzaam doodgebloed hoor :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelox
twit schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 07:04:
[...]

Dit keer is het inderdaad heel anders, zowel de run omhoog als omlaag. Daarmee valt er ook weinig van te zeggen denk ik. Een veel kleinere stijging van de voorgaande runs up en dan zou de daling wel net zo groot zijn? Ik weet het niet.. Alles kan natuurlijk, maar volgens mij is de golf aan het afvlakken. Steeds minder grote pieken en hopelijk ook minder diepe dalen.

Is trouwens heel logisch gezien het groeien van de markt, een zelfde marktgroei als in de vorige runs zou best heel apart zijn..

[ Voor 7% gewijzigd door Pelox op 08-06-2022 08:17 ]

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LarryD
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-06 10:38
Verwijderd schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 07:48:
Een Bitcoin core transactie bedolven onder astronomische hoeveelheden energie is gewoon een feature; veiligheid. In feite is een Bitcoin core transactie de meest veilige en definitieve uitwisseling van waarde die op dit moment op aarde plaats kan vinden. En dat zonder invloed van derde partijen of enige vorm van censuur. Je zou het zelfs bizar efficiënt kunnen noemen als je 1 miljard aan waarde wilt verplaatsen van Nederland naar Australië, en zou kunnen kiezen tussen goud of Bitcoin.

De koersen zijn slechts een uiting om deze waarde te definiëren in fiat valuta. Echter, 1 BTC = 1 BTC, en daar zullen er nooit meer dan 21 miljoen van zijn. Succes om dat te vertalen naar staatscircus valuta waarvan de complete omloop binnen een jaar bij gecreëerd kan worden indien een centrale bank vindt dat dit moet gebeuren.

Goud is schaars zolang het schaars is. Het is een fysiek tastbaar scheikundig element waarvan de kans eigenlijk 100% is dat het in grote hoeveelheden aanwezig is binnen het universum. Er zal vermoedelijk een totaal volume aan goud aanwezig zijn die in omvang onze planeet doet verbleken. De kans dat er ergens een zakje Bitcoin in het heelal rondzweeft is echter 0,0%. Bitcoin is gegarandeerde schaarste, met decentraal consensus. Jij of ik kunnen dit niet veranderen. Zelfs een land met een massief conventioneel leger of nucleaire bommen kan dit niet veranderen.

Haat het, of heb het lief; Bitcoin is uniek. Het is niet perfect, maar moet het dat zijn? Laten we daarnaast niet pretenderen dat onze aarde zonder het energie verbruik van het Bitcoin netwerk ineens fullblown regenbogen en eenhoorns zou zijn. Het probleem hierin is niet het energie verbruik van het Bitcoin netwerk. Eerder de inefficiënte, verkwistende vormgeving van onze moderne samenleving en economieën.
Wow, dit is een van de duidelijkste uitleggen die ik hierover gelezen heb _O_ Nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Nu online

Ik zou kopen @assje

🟠

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MrMrq
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 11:53
Pelox schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 08:15:
[...]

Dit keer is het inderdaad heel anders, zowel de run omhoog als omlaag.
Naarmate het kopen en verkopen van verschillende (soorten) crypto assets eenvoudiger is geworden, is er meer geld in crypto gevloeid.
Maar een deel van dit geld is op zoek naar zo groot mogelijke gains. En zolang er small caps zijn, en je via (social) media grote (ver)koopkracht kunt organiseren, ontstaan er maanraketten als Safemoon, Doge, Cardano, enz.
Voor een groot deel van de kopers is dit interessanter dan de nog-steeds-bizarre-maar-minder-indrukwekkende gains die je op BTC kan behalen. Maar alles wat in shitcoin X verdwijnt, wordt per definitie niet gestoken in Bitcoin. En als gevolg daarvan stijgt BTC wat minder ver dan mogelijk was geweest, dan gehoopt en dan verwacht.

Dan klapt de bull-bel en normaliseert het zich weer. BTC wordt wat minder actief verkocht, 'want die houdt toch zijn waarde wel en wordt zelfs meer waard'.
Tot het feest opnieuw begint, vaak met andere alts. En BTC wel weer stijgt, maar door de shitcoin galore wéér iets minder hoog dan mogelijk, gehoopt en verwacht.

Ja, er blijft heus meer nieuw geld naar crypto stromen. Maar de newbies zullen er de volgende Happies en Pancakes van kopen. De handige TA-jongens zullen daarom ook vaker voor alts gaan kiezen. En ook HODLers zullen steeds minder lang op hun BTC blijven zitten. Want als de groei per bull steeds minder extreem wordt, dan loont langer aanhouden ook steeds minder goed.

Kortom, ik vrees dat de alt coins echt de rem op BTC zetten, en de groei zullen vertragen.

Tegelijkertijd zou dat goed zijn voor de voorspelbaarheid van de waarde van BTC. Dan is dit het-grote-normaliseren-van-de-bitcoin-prijs: minder diepe dalen, minder hoge pieken. En misschien wordt Bitcoin dan wel het digitale goud waar een pensioenfonds in durft te beleggen? Waar een continent zich mee durft te beschermen tegen inflatie?

Ik sluit prijzen richting de 500k zeker niet uit. Maar ik verwacht ze niet binnen twee of drie bullruns. En in mijn strategie houd ik er rekening mee dat er in de tussentijd van alles kan gebeuren dat die ontwikkeling vertraagt of zelfs de nek om draait. Denk aan verregaande regulering of een beurskrach.

Maktub

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kernie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:19

Amen!

PS5

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Ik denk dat we er 9 op een rij krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
ah je ziet het nu toch al een beetje: ALT'jes lopen leeg en het vloeit naar Bitcoin, de dominance is aan het stijgen.
een ander alternatief naast bitcoin is ver te zoeken: kies je voor stablecoin? fiat? of misschien PAXG?
voor mij is bitcoin de enige safe-haven, en zeker nu BTC dominance aan het stijgen is(ook al zie je het niet in de prijs).

hoe langer we op de 30k zitten hoe meer support (of resistance) dit level wordt. De volgende halving is nog ver weg, voor deze tijd zie ik geen ATH komen, een prima tijd om langzaam in BTC in te schalen en paar blue-chips. Maar wees nog wel voorzichtig met ALT's, timen blijft moeilijk maar hou de dominance chart van BTC in de gaten. wanneer dit op resistance komt dan kunnen alt's zeer interessant gaan worden.

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
trouwens LEO token rank 18 nu, die gaat erg goed!
heb ze niet helaas, iemand hier wel?

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnc-
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 01-07 15:49
Hoi allen,

Hier een fervent lezer van de slowchat. Ik ben benieuwd naar jullie mening!

Ik heb net het boek van goud tot Bitcoin gelezen, echt een aanrader. Als we ervan uitgaan dat we los van de dollar en de banken willen komen, wat zou dan de plaats van de dollar kunnen innemen? Bitcoin is nog erg volatiel en daardoor niet heel stabiel als dagelijks betaalmiddel. Iets dat echt stabiel is en altijd redelijk in pas loopt met de koopkracht? Is zoiets uberhaubt mogelijk, kan een algoritme dan helpen en wat zou dan het onderpand moeten zijn (goud / bitcoin /of iets heel anders)? Wanneer je nu kijkt naar de USDT, BUSD en USDC worden die voor een groot gedeeldte gebacked door echte dollars.

Ik snap natuurlijk dat dit niet vandaag geregeld kan worden, maar door het lezen van dit boek is wel duidelijk dat het onderpand van schulden niet echt een goede toekomst voorspelt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

dnc- schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 09:12:
Hoi allen,

Ik heb net het boek van goud tot Bitcoin gelezen, echt een aanrader. Als we ervan uitgaan dat we los van de dollar en de banken willen komen, wat zou dan de plaats van de dollar kunnen innemen? Bitcoin is nog erg volatiel en daardoor niet heel stabiel als dagelijks betaalmiddel. Iets dat echt stabiel is en altijd redelijk in pas loopt met de koopkracht? Is zoiets uberhaubt mogelijk, kan een algoritme dan helpen en wat zou dan het onderpand moeten zijn (goud / bitcoin /of iets heel anders)? Wanneer je nu kijkt naar de USDT, BUSD en USDC worden die voor een groot gedeeldte gebacked door echte dollars.

Ik snap natuurlijk dat dit niet vandaag geregeld kan worden, maar door het lezen van dit boek is wel duidelijk dat het onderpand van schulden niet echt een goede toekomst voorspelt...
Btc is het nieuwe goud. Die schommelingen die je ziet zijn onuitgezoomde rimpels. Laat je je er niet door afleiden. Zoom uit!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PoCQvn_Oj9cVhTbXEYVSiskodQI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o4GV6cf7OKLS3IgadmcI7Szb.jpg?f=fotoalbum_large

Overigens het product waarnaar je op zoek zou zijn bestaat wel, inflation linked bonds. Uitgegeven voornamelijk door overheden. Geloof me, btc is beter.

[ Voor 4% gewijzigd door knakworst op 08-06-2022 09:18 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:41

YES

Moderator General Chat
knakworst schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 08:52:
[...]

Ik denk dat we er 9 op een rij krijgen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/os_jMjCW7Tk0WWKwMrFbZ7UCosE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UObLlYKriapNEwX9xXX3OSXC.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• BTC100K2021
  • Laatst online: 11:19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHPResource
Dit is toch wel huge hoor.. paypal wordt op zoveel plekken geaccepteerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Heel nice ja.. vooralsnog alleen voor de US peeps maar goed, het begin is er!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
dnc- schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 09:12:
Hoi allen,

Wat doet je denken dat overheden/banken (of crypto beleggers) willen dat er een onderpand is voor geld? Vrijwel de volledige economische groei van de afgelopen decennia is gebaseerd op schulden. De mogelijkheid van banken om iedere gedekte euro 10x uit te mogen lenen, is veel interessanter. Ten eerste is het onmogelijk om nog weer terug te gaan naar een gouden standaard. Ten tweede is die wens er helemaal niet, niet van banken, niet van overheden, niet van huishoudens of bedrijven.

Beste stores of value blijven de dollar en euro. Daarvan kun je redelijkerwijs verwachten dat grote economieen de waarde in stand houden. Het is gebaseerd op vertrouwen, maar er zijn wel regels en verwachtingen (zoals dat ze niet ineens de geldprinters aanzetten en de totale hoeveelheid geld in omloop verdrievoudigen).

Dat is in feite wat Bitcoin probeert te vervangen, maar dan zonder centraal orgaan zoals de FED, ECB die de boel reguleren in belang van overheden en banken. De consument is zekere zin geen partij, of in ieder geval niet verenigd. Bij crypto zie je dat soort tussenpartijen (exchanges, ledgers, brokers etc.) ook weer steeds meer ontstaan, simpelweg om dat we als consument niet in staat zijn onafhankelijk ons vermogen te beheren (denk aan simpele zaken als wachtwoord kwijt, geld overmaken naar een verkeerd rekeningnummer of uberhaupt de aanschaf van zo'n muntje). Als zo'n tussenpartij als Binance valt, neemt die alles mee. Als Binance goed gaat, straalt dat ook af op de waarde van Bitcoin, net als de rol die de FED vervult voor de dollar. Het grootste verschil is dat er geen orgaan is dat de schade dekt/verantwoordelijk is als er iets fout gaat.

In die zin verschilt de wereld van crypto nauwelijks t.o.v. het 'oude' geld. We leggen nu alleen ons lot neer bij de ongereguleerde Crypto.com's en Huobi's, in plaats van Rabobank en ING. Dat heeft voor- en nadelen.

[ Voor 13% gewijzigd door Ypuh op 08-06-2022 10:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BTC100K2021
  • Laatst online: 11:19
Nog wat meer nieuws met een Nederlands tintje (Flow Traders doet mee samen met Virtu en Citadel):

https://finance.yahoo.com...cy-trading-005140440.html

Voor zover Wallstreet de controle nog niet had over het koersverloop is dat binnenkort zeer zeker wel het geval.

Geen beleggingsadvies maar een plukje Flow Traders aanhouden als long voor crypto (en als hedge tegen hoge volatiliteit in het algemeen) is niet onverstandig. Stabiel dividend met gigantische positieve (7 euro dividend op een koers van 35 uit mijn hoofd) uitschieters zoals in 2020 als het echt onrustig is. Met het dividend BTC bijkopen, low(er) risk DEFI-variant.

[ Voor 37% gewijzigd door BTC100K2021 op 08-06-2022 09:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Gelukszoekr schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 22:45:
[...]

Bitcoin is in vergelijking met goud:
makkelijker en goedkoper te verplaatsen
makkelijker en goedkoper op te slaan
makkelijker en goedkoper op te delen
makkelijker en goedkoper te controleren op echtheid
Werkelijk schaars. Van goud weten we niet hoeveel we nog gaan vinden of hoeveel er überhaupt in omloop is.
Traders in goud hoeven zicht niet druk te maken om al die punten, goud blijft voor 95% zo niet meer gewoon liggen waar het ligt. ;)

Je neemt ook geen bitcoin farm mee om iets met bitcoin te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:45
AlterBridge schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 00:53:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bLUW78kurT4Ce_WdEYBqXbQJnB4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/KWOE15DUZf9HBSe7OQ5cY7v6.png?f=user_large

”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra

het begin: mooi stukje over BTC ''tijdelijk maxi'' en over dominance.

nothing stops this train

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
Er is een nieuwe staking voor GLMR toegevoegd. 120 dagen max 20 glimmers voor 73,99%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:06
Skrunsies schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 10:23:
Er is een nieuwe staking voor GLMR toegevoegd. 120 dagen max 20 glimmers voor 73,99%
20 Glimmers...... :>

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
Beetje hetzelfde als wat jij dagelijks aan rewards krijgt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:06
Skrunsies schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 10:26:
[...]

Beetje hetzelfde als wat jij dagelijks aan rewards krijgt :+
Ik wilde het niet zeggen....haha.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Pagina: 1 ... 59 ... 251 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
  • Blijf on-topic.
  • Huizen en hypotheken zijn geen crypto, dus offtopic.
  • Prijzen/koersen aub in USD waarde vermelden. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Beperk het hergebruiken van memes/afbeeldingen tot een minimum. Het herhaaldelijk posten van dezelfde afbeelding voegt niets toe voor anderen en vervuilt het topic.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!