Tabletje/laptop erbij moet het lukken!Ngangatar schreef op woensdag 14 september 2022 @ 20:48:
[...]
Ik denk dat ik op mijn balkon ga zitten met een heerlijk bakkie espresso machiatto en dan ga genieten van het uitzicht. Inmiddels hoor en lees ik niet anders meer dan dat de merge er aan zit te komen, dus die zal ook buiten wel te zien zijn, toch?
Huidige verwachting is 8:15. Denk dat er hier weinig zijn die dan nog slapen.Kol Nedra schreef op woensdag 14 september 2022 @ 23:17:
Tijd om te gaan slapen, ik wordt morgen wakker en dan is de Merge al gebeurd![]()
[Afbeelding]
zijn er mensen die er de wekker voor zetten?
Ja, ervoor, niet er voor.Kol Nedra schreef op woensdag 14 september 2022 @ 23:17:
zijn er mensen die er de wekker voor zetten?
Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen
Hoe ik erover denk heb ik al es proberen te verwoorden (hoef ik dat niet opnieuw te doenPilatuS schreef op woensdag 14 september 2022 @ 01:43:
[...]
"Buy the Rumor, Sell the News" ?
Zulke dingen zijn toch meestal al wel ingeprijst waarbij het event zelf weinig of niets doet. Verwacht je nog flinke actie bij zoiets ?
Iets (mijn boerenverstand denk ik) zegt me dat dit niet echt een kwestie van 'buy the rumor, sell the news' is. Dat zijn m.i. vaak kwesties die wel of niet gebeuren, terwijl dit daarentegen sowieso gebeurt, maar hier kan het twee kanten op: het lukt of het lukt niet. Dat lijkt me lastig in te prijzen.toilet_paper schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 02:34:
Valt me op dat ETHUSD al zo'n 85% is gestegen vanaf de low op 18 juni '22, terwijl BTCUSD 'slechts' ca. 30% is gestegen vanaf die low.
Terwijl beide koersen doorgaans relatief gelijkwaardig bewegen (hoewel ETH vaak wel enigszins volatieler is, maar toch niet in deze mate.)
Geeft mij de indruk dat er veel focus ligt op die aankomende ETH merge (vooralsnog gepland op 19 september '22).
Interessante hieraan is in mijn optiek dat fenomenen als halvings en voorspelbare rentestijgingen een soort van ingeprijsd kunnen zijn in diverse koersen voordat ze daadwerkelijk realiteit zijn, maar dat de ETH merge eigenlijk niet ingeprijsd kan worden omdat het beide kanten op kan; het gaat goed of het gaat fout.
Kan zijn dat het niet direct succesvol is maar met enig herstel- en bijschaafwerk alsnog goed verloopt.
In dat geval zal er met de koers niet direct heel veel gebeuren; dan wachten we de ontwikkelingen 'gewoon' ff af. Zou me ook niet verbazen.
Maar lukt het, dan verwacht ik vuurwerk bij ETH. Gaat het helemaal fout, dan ook vuurwerk.
Dan kun je natuurlijk zeer gevat zeggen 'it can go up, it can go sideways or it can go down'.
Hebbie nog gelijk ook.
Maar dat verschil tussen die +85% (van ETH) en die +30% (van BTC) geeft imho aan dat er iets suddert.
Ik hoop in ieder geval op spectaculaire prijsactie op of rond die datum (mocht het doorgaan).
Als het ff kan uiteraard omhoog.
Ik bedoel, stel het gaat volgens plan, waarom zou je dan de boel verkopen?
Maar da's meer een persoonlijke gevoelskwestie.
Moet ik ook bij zeggen dat ik er geen idee van heb hoe snel bekend wordt of het een succes is of niet, en hoe snel mensen als gevolg daarvan gaan handelen.
Mijn orders staan al een tijdje klaar een eind boven en een eind onder de koers, mocht er wat gebeuren. Dus het is niet zo dat ik op dat moment actie onderneem. 't is meer hoopvol zitten kieken
Maar ik kan me zo voorstellen dat er veel mensen toch achter de knoppen zitten en allerlei gekke dingen gaan doen als de koers toch ineens naar onder of naar boven beweegt, wat een sneeuwbaleffect zou kunnen hebben. Geen idee.
Maar de merge is wel een dingetje. Het zou mooi zijn als er vuurwerk komt. Zo niet, dan wachten we weer geduldig af tot er orders worden gevuld...
Oja, voor de fun heb ik naast mijn geplaatste swing-orders ook een longpositie geopend op Bybit (ETHUSD) op $1578, met een vrij strakke stoploss (op $1529, waardoor ik met m'n persoonlijke riskmanagement een vrij grote positie mocht nemen), voor het geval we vuurwerk omhoog krijgen 
Beetje op basis hiervan (1hr chart ETHUSD Bybit):
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YznVQHjvGJgbPCa4HoAjoiyX.jpg?f=user_large)
en daarnaast omdat ik dan de kans heb om een runnertje omhoog mee te pakken mocht dat zo uitspelen. Gaat 'ie de andere kant op, verlies ik max. 1% van mijn account.
Nu maar ff pitten.
Beetje op basis hiervan (1hr chart ETHUSD Bybit):
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YznVQHjvGJgbPCa4HoAjoiyX.jpg?f=user_large)
en daarnaast omdat ik dan de kans heb om een runnertje omhoog mee te pakken mocht dat zo uitspelen. Gaat 'ie de andere kant op, verlies ik max. 1% van mijn account.
Nu maar ff pitten.
En toen was ik wakker, en kon ik niet meer in slaap komen. Dan toch maar eens kijken naar de merge party. En ik heb niet eens ETH
Momenteel zo'n 5k viewers, best veel zo'n 2 uur voordat de schakelaar omgaat als je het mij vraagt

Momenteel zo'n 5k viewers, best veel zo'n 2 uur voordat de schakelaar omgaat als je het mij vraagt
[ Voor 17% gewijzigd door Gelukszoekr op 15-09-2022 05:50 ]
Bitcoin - A weapon of mass disruption
Wat denken jullie, verlaten we de Christelijke jaartelling en gaan we gewoon vanaf 0 tellen als de Merge heeft plaatsgevonden?
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Nee, de telling zal starten vanaf Vitalik z'n geboortejaar. Stommiteiten als Kerstmis, Hemelvaart en Pasen zullen ook worden vergeten en snel worden vervangen door een Happy Merge Day.Jedi_Pimp schreef op donderdag 15 september 2022 @ 06:58:
Wat denken jullie, verlaten we de Christelijke jaartelling en gaan we gewoon vanaf 0 tellen als de Merge heeft plaatsgevonden?
ETH op radio 1. Merge in verband met energiekosten.
MOOON (..)
MOOON (..)
Stack Sats
En dat op donderdag dipdag 
Rond 8:11 uur zou het moeten gebeuren.

Rond 8:11 uur zou het moeten gebeuren.
Met de merge die op 28 a.v. plaatsvond.Ray_ schreef op donderdag 15 september 2022 @ 07:05:
[...]
Nee, de telling zal starten vanaf Vitalik z'n geboortejaar. Stommiteiten als Kerstmis, Hemelvaart en Pasen zullen ook worden vergeten en snel worden vervangen door een Happy Merge Day.
[ Voor 112% gewijzigd door knakworst op 15-09-2022 07:39 ]
Ik ga het laatste blok proberen te minen! Dat zou een leuke bonus zijn. All-in solo mining!!
No one can predict the market! - Who the hell knows!
Merge nog niet?? ik dacht rond 06:00 maar het is dus 08:11
Nee het is 8.45Kol Nedra schreef op donderdag 15 september 2022 @ 07:56:
Zero.
Maak het live mee op de launch party van ethereum foundation. Kun je je achterkleinkinderen vertellen dat je er bij was.Kol Nedra schreef op donderdag 15 september 2022 @ 07:56:
[ Voor 13% gewijzigd door knakworst op 15-09-2022 08:01 ]
op het werk helaas, moet ergens die vieze fiat krijgen om magische muntjes te kunnen kopenknakworst schreef op donderdag 15 september 2022 @ 07:57:
[...]
Maak het live mee op de launch party van ethereum foundation. Kun je je achterkleinkinderen vertellen dat je er bij was.
En Vitalik heeft internetproblememen 
Livestream zonder Vitalik.
Livestream zonder Vitalik.
[ Voor 27% gewijzigd door knakworst op 15-09-2022 08:05 ]
Het is wel een zooitje genuine "I'm in it for the tech" mensen bijelkaar.
stel je voor dat 100% van alle ETH miners nu stoppen met minen...... daaag Merge? 🥲
Waar kan ik zwaaien met mijn vlaggetje met ‘Thank God it’s Merge day’? Of shinen met mijn T-shirt met: ‘I went to ETH merge day and all I got was this lousy T-shirt?knakworst schreef op donderdag 15 september 2022 @ 07:57:
[...]
Maak het live mee op de launch party van ethereum foundation. Kun je je achterkleinkinderen vertellen dat je er bij was.
[Embed: Ethereum Mainnet Merge Viewing Party]
Nergens?

Dan zal ik mijn achterkleinkinderen vertellen dat ik een knakworst ‘ken’ die ‘er bij was.’!

Maktub
Zitten ze in een schuilkelder voor als het mis gaat? 
Ik herinner me nog de headlines bij het Millenium: "First nuclear reactor survives year 2000 switch."
Ik herinner me nog de headlines bij het Millenium: "First nuclear reactor survives year 2000 switch."
[ Voor 48% gewijzigd door UniMatrix op 15-09-2022 08:11 ]
EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4
ETH merge party op Twitter
https://twitter.com/i/spaces/1MYxNgrdXqVKw
het is een live chat praatje..... nu nog niet interessant maar heb het maar aangezet tijdens het werk 🙃
https://twitter.com/i/spaces/1MYxNgrdXqVKw
het is een live chat praatje..... nu nog niet interessant maar heb het maar aangezet tijdens het werk 🙃
:strip_exif()/f/image/6mynBryzsRORT6la9MhmnoSO.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 51% gewijzigd door Kol Nedra op 15-09-2022 08:12 ]
Geen vegan woke hapjes op mijn party.MrMrq schreef op donderdag 15 september 2022 @ 08:08:
[...]
Waar kan ik zwaaien met mijn vlaggetje met ‘Thank God it’s Merge day’? Of shinen met mijn T-shirt met: ‘I went to ETH merge day and all I got was this lousy T-shirt?
Nergens?![]()
Dan zal ik mijn achterkleinkinderen vertellen dat ik een knakworst ‘ken’ die ‘er bij was.’!
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LK9K8VJ5irXVyjL31nqnpRGt.jpg?f=user_large)
Inflatie gaat van 5 miljoen per jaar naar ergens
tussen 0 en 2 miljoen, waarschijnlijk rond de 700k. Aldus Jezus Vitalik.
[ Voor 9% gewijzigd door knakworst op 15-09-2022 08:14 ]
Zo'n zin om allemaal "ETH x1000", Wen moon" , "ETH $50.000 soon" en raketjes in die chat te spammen op YT 
EDIT: #SHOWTHEPACKAGE
EDIT: #SHOWTHEPACKAGE

[ Voor 12% gewijzigd door UniMatrix op 15-09-2022 08:17 ]
EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4
Bescheiden rij. In Westminster is er wel meer opkomst. Alleen die dwarse Engelsen moeten natuurlijk weer de proof of work herdenken in plaats van de go live te vieren.Pelox schreef op donderdag 15 september 2022 @ 08:14:
ETH merge live juinparty bij de Bruna in Ootmarsum is zojuist van start gegaan!
[Afbeelding]
Panda bears have been turned on
Carbon footprint all gone
Ik post hier als bewijs dat ik er bij was bij de merge...
Dus later wanneer iemand vraagt "en, waar was jij wanneer de merge plaatsvond?"- kan ik dan antwoorden, op GoT.
Dus later wanneer iemand vraagt "en, waar was jij wanneer de merge plaatsvond?"- kan ik dan antwoorden, op GoT.
Dan heb je ook geen levenQunix schreef op donderdag 15 september 2022 @ 08:21:
Ik post hier als bewijs dat ik er bij was bij de merge...
Nog een goede 20 minuten
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
Ugh, client diversity.knakworst schreef op donderdag 15 september 2022 @ 08:21:
[...]
Panda bears have been turned on
Carbon footprint all gone
Altijd maar dat gedoe over diversiteit…
Als die client graag naar een ander toilet gaat, hou ik ‘m niet tegen.
[ Voor 12% gewijzigd door MrMrq op 15-09-2022 08:25 ]
Maktub
mergy-less, may the merge be with you, these are not the blocks you are looking for .. waving his hand…
Lijkt wel een basisschool spreekbeurt
In ruil voor AH oceaanplaatjes?DutchCrownNL schreef op donderdag 15 september 2022 @ 08:28:
[...]
Lijkt wel een basisschool spreekbeurt
‘Stop talking, just do it’ is anders ook een hele mooie toevoegingknakworst schreef op donderdag 15 september 2022 @ 08:30:
Managementsamenvatting van George Lokk.
[Afbeelding]

Maktub
Beter dan de meeste werknemers op mijn werk, ze wist waar de present modus knop zat.
Ik print gewoon hand-outs en trek meestal een pandapak aan.knakworst schreef op donderdag 15 september 2022 @ 08:32:
[...]
Beter dan de meeste werknemers op mijn werk, ze wist waar de present modus knop zat.
Zero.
Ik heb alvast https://charts.aggr.trade open gezet (wel even BTC gewisseld voor ETH)
Spannend hè die merge

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Ehm... niet bang voor 'sell the news'?DutchCrownNL schreef op donderdag 15 september 2022 @ 08:33:
Ik heb alvast https://charts.aggr.trade open gezet (wel even BTC gewisseld voor ETH)
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Ik heb nu bewust geen trade open, maar als er vuurwerk komt dan geeft het weer leuke geluidjesMicroWhale schreef op donderdag 15 september 2022 @ 08:35:
[...]
Ehm... niet bang voor 'sell the news'?
Is de merge nu achter de rug of niet? Volgens https://www.ethernodes.org/merge heeft de merge net plaatsgevonden. Maar volgena andere sites hebben we nog een aantal blokken te gaan.
https://coinmarketcap.com/events/eth-merge/paul-s83 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 08:38:
Is de merge nu achter de rug of niet? Volgens https://www.ethernodes.org/merge heeft de merge net plaatsgevonden. Maar volgena andere sites hebben we nog een aantal blokken te gaan.
ook klaar
Heb wel respect voor die devs hoor.. je moet het maar willen en kunnen. Hangt nogal wat vanaf..
Zero.
Mijn miner doet het nog steeds, merge nog niet gedaan dus
O, met BTC gewisseld voor ETH bedoelde je op aggr.trade?!?!DutchCrownNL schreef op donderdag 15 september 2022 @ 08:38:
[...]
Ik heb nu bewust geen trade open, maar als er vuurwerk komt dan geeft het weer leuke geluidjes
Ook goedemorgen!
Nog niet, paar minuten nog volgens https://797.io/themergepaul-s83 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 08:38:
Anoniem: 1541872
Nee grofweg nog 1-2 min, 8 blocks
Zie https://797.io/themerge/
Zie https://797.io/themerge/
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 1541872 op 15-09-2022 08:42 ]
2 minuten volgens de livestream.
Panda is activated.
Panda is activated.
[ Voor 26% gewijzigd door knakworst op 15-09-2022 08:43 ]
Booom!!! Left PoW stage meldt mijn node
[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 1541872 op 15-09-2022 08:43 ]
Gefeliciteerd heren!
Juich pas bij het eerste pos block.MicroWhale schreef op donderdag 15 september 2022 @ 08:43:
Gefeliciteerd heren!
Haha, de software is idd gemerged. Kijken of t nu werkt.
Er zijn veel 'goede' validators on-line.
Wow. Een terminal window, een Grafana dashboard en een paar overhyped dudes die zichzelf graag horen praten.
Best. Party. Ever.
Best. Party. Ever.
Nu wachten tot het merge block finalished is, over 2 epochs (ong 12 min), maar eerste blocken zien er heel goed uit
Btc krijgt in ieder geval plots veel meer volume
Ik ben blij dat ze een merge van een paar honderd miljard serieus nemen.Ray_ schreef op donderdag 15 september 2022 @ 08:44:
Wow. Een terminal window, een Grafana dashboard en een paar overhyped dudes die zichzelf graag horen praten.
Best. Party. Ever.
:strip_exif()/f/image/Pi8qz1LzJNvwWcji4j4XVD1k.jpg?f=fotoalbum_large)
lijkt wel CPI event, kijk dat volume ineens:p
Werkt ie nog of is hij inmiddels gestopt?Coldcat schreef op donderdag 15 september 2022 @ 08:40:
Mijn miner doet het nog steeds, merge nog niet gedaan dus
DutchCrownNL schreef op donderdag 15 september 2022 @ 08:47:
[...]
Werkt ie nog of is hij inmiddels gestopt?
:fill(white):strip_exif()/f/image/70kb8oGuGfVcdbOVa9eVsdhA.png?f=user_large)
Kan er niet meer bij, allemaal errors. De kaart staat nog wel te stampen... maar uitgezet
[ Voor 11% gewijzigd door Coldcat op 15-09-2022 08:51 ]
Welke chain(s) hebben er nu enorme rekenkracht bijgekregen ?
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Allemaal!ZeRoC00L schreef op donderdag 15 september 2022 @ 08:51:
Welke chain(s) hebben er nu enorme rekenkracht bijgekregen ?
Dit is van reddit:

[ Voor 4% gewijzigd door Coldcat op 15-09-2022 08:52 ]
Ethereum na 1 maand gezakt in waarde.
Na 24 u nog altijd in de min.
De merge is online, niets veranderd...
Weer een valse hype.
Weer een valse hype.
Wat had je dan verwachtRaf1994 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 08:53:
Weer een valse hype.
haha jij had letterlijk binnen 10 minuten een reactie verwacht?Raf1994 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 08:53:
Weer een valse hype.
overgang van PoW naar PoS terwijl de blockchain blijft draaien alsof het niets is, letterlijk nog nooit eerder vertoond (!), niets veranderd?
wacht komende maanden eens af, 10x reduce in issuance heeft tijd nodig
EDIT: a een Charles aanhanger, laat maar
[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 1541872 op 15-09-2022 08:56 ]
Fixed
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
Kan iemand de boomercoin z'n medicijnen geven? We vliegen alle kanten op.
Bij elke negatieve berichtgeving zakt crypto direct in...Anoniem: 1541872 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 08:54:
[...]
haha jij had letterlijk binnen 10 minuten een reactie verwacht?
wacht komende maanden eens af, 10x reduce in issuance heeft tijd nodig
Nu er iets positief is zou het ook direct mogen stijgen... Of werkt de zogenaamde volatiliteit maar langs één kant?
I'm in it for the tech.Raf1994 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 08:53:
Weer een valse hype.
Eerste block confirmed.
Buy the rumour sell the news? bekend?Raf1994 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 08:57:
[...]
Bij elke negatieve berichtgeving zakt crypto direct in...
Nu er iets positief is zou het ook direct mogen stijgen... Of werkt de zogenaamde volatiliteit maar langs één kant?
Altijd goed als mijn MSPaint kunsten ge-repost worden
Bitcoin - A weapon of mass disruption
Ik heb van meerdere crypto projecten live grote launches gevolgd en meestal zag je voor, tijdens en na een enorme dump.. dus wat dit betreft is het tot nu toe in ieder geval beter.Raf1994 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 08:57:
[...]
Bij elke negatieve berichtgeving zakt crypto direct in...
Zero.
Denk nu is het momentGelukszoekr schreef op donderdag 15 september 2022 @ 08:58:
[...]
Altijd goed als mijn MSPaint kunsten ge-repost worden
Eigenlijk wel een trieste dag qua decentralisatie. Mooie techniek, goed voor het energieverbruik maar nu ligt de toekomst van mijn coins in de handen van al die idioten

** Knip, onnodig. **
[ Voor 91% gewijzigd door Taro op 15-09-2022 09:05 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
- De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
- Blijf on-topic.
- Huizen en hypotheken zijn geen crypto, dus offtopic.
- Prijzen/koersen aub in USD waarde vermelden. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
- "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
- Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
- Beperk het hergebruiken van memes/afbeeldingen tot een minimum. Het herhaaldelijk posten van dezelfde afbeelding voegt niets toe voor anderen en vervuilt het topic.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!