Natuurlijk 👍Maarten69 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 17:01:
[...]
Ehum, ik ga al mee uit de tijd van bitcoin $100,- maar bedankt.
Ik ga al mee sinds Bitcoin op $0.06 staat.
Niet dat ik er toen in geïnteresseerd was, maar dat zijn details
Bitcoin - A weapon of mass disruption
Ach, wij straks ook allemaalMaarten69 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 17:01:
[...]
“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”
Nasdaq toch weer iets naar beneden, geen garanties, maar ook shortterm zou ik eerder gokken op omlaag
Zolang de DXY vrolijk doorbeukt omhoog wel ja.Gelukszoekr schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 17:30:
Nasdaq toch weer iets naar beneden, geen garanties, maar ook shortterm zou ik eerder gokken op omlaag
Ik heb even niet opgelet, was ergens anders mee bezig. Is de beer gecanceld, ja?
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
Scam pump zoals Capo zou zeggen. Geloof m wel dit keer.
Zelfs een goede klok heeft het bijna altijd fout.dylan_ schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 17:51:
Scam pump zoals Capo zou zeggen. Geloof m wel dit keer.
Zero.
Ik ga al mee uit de tijd van de 69k.Maarten69 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 17:01:
[...]
Toen ik geboren werd was er nog helemaal geen bitcoin.
Zo, nou jullie weer
Zo, nou jullie weer
“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”
Haha, grappig
8680 Wp, Panasonic Mono-bloc J-Generation WH-MDC07J3E5 1-fase 7kW. Heishamon v3.2.3 , NRflow *custom* , Home Assistant + " kamaradclimber / heishamon-homeassistant", Kaifa MA105 + Shelly PRo 3EM (120A), 3x Marstek 5,12kW v151, lilygo-modbus-485 HA
En van alleen 69 krijg je geen kinderen
Nou allemaal aan beurt geweest, zullen we nu weer kopen?
8680 Wp, Panasonic Mono-bloc J-Generation WH-MDC07J3E5 1-fase 7kW. Heishamon v3.2.3 , NRflow *custom* , Home Assistant + " kamaradclimber / heishamon-homeassistant", Kaifa MA105 + Shelly PRo 3EM (120A), 3x Marstek 5,12kW v151, lilygo-modbus-485 HA
Dat had je eerder op de dag moeten doen. Het is hier alweer tijd om te verkopen.Maarten69 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 19:19:
Er komt een moment dat *poef* de bullrun aan gaat.
Aan de andere kant kan ook *poef* ineens alles weg zijn.
Marktjes rationaliseren is onbegonnen werk.
Darrell schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 19:32:

[ Voor 14% gewijzigd door resusaapje op 29-08-2022 19:38 ]
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
Zodat jij op 20,8K op ons kunt dumpen?Maarten69 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 19:19:
Pff wat mankeerde ons om geen risico te nemen voor 6 cent..Gelukszoekr schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 17:23:
Ik ga al mee sinds Bitcoin op $0.06 staat.

Ik leerde het kennen in DWDD met Alexander Klopping. Ik vond het wel een interessante ontwikkeling, maar schonk er verder geen aandacht aan haha.
Pas sinds anderhalf jaar besef ik me dat ik toch een risico moet nemen loll
[ Voor 27% gewijzigd door _Gast_ op 29-08-2022 20:33 ]
Klopt, daarom denk ik er toch aan om over te stappen op hold. Voor mij toch wel het beste. En een paar gokjes wagen met kleine bedragen.Darrell schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 19:32:
Daarstraks even een Magnum gehaald. Sure, het ijsje kost een euro of drie.
Maar het stokje is vlot vijf euro waard met de huidige prijzen voor brand- en bouwhout.
Winning!
Maar het stokje is vlot vijf euro waard met de huidige prijzen voor brand- en bouwhout.
Winning!
Maktub
Over hout gesproken… We wilden hier een nieuwe werkbank maken voor in de schuur. De oude was niet praktisch genoeg en stond op de verkeerde plek. Even op klad uitgerekend wat het aan materialen ging kosten om een nieuwe te maken…MrMrq schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 21:19:
Daarstraks even een Magnum gehaald. Sure, het ijsje kost een euro of drie.
Winning!
…
Uiteindelijk maar de oude werkbank ontmanteld en met dat hout de nieuwe gemaakt…

Eth knalt er toch aardig vandoor vandaag..
Zero.
Pelox schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 22:15:
:fill(white):strip_exif()/f/image/IAwI7LcqNStd3ucz5qb1HWKs.png?f=user_large)
Het blijft een shitcoin, die zijn altijd erg volatiel.Pelox schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 22:15:
Als iemand even een lijn trekt van het verleden naar het heden en dan doortrekken naar 2025 kunnen we allemaal lekker slapen en euro's tellen, of ben ik dan een optimist? (Och ja even de wereld malaise vergeten)
Ik zit in eth, maar vind het ergens wel eng met de merge. Btc is eigenlijk de veiligste optie voor nu en de komende jaren?
Ik zit in eth, maar vind het ergens wel eng met de merge. Btc is eigenlijk de veiligste optie voor nu en de komende jaren?
Vergeef mijn wereldvreemdheid, wat betekent een gele kleur?
Yellow, the color of sunshine, hope, and happiness, has conflicting associations. On one hand yellow stands for freshness, happiness, positivity, clarity, energy, optimism, enlightenment, remembrance, intellect, honor, loyalty, and joy, but on the other, it represents cowardice and deceit.Feb 5, 201
[ Voor 60% gewijzigd door Sunrise op 29-08-2022 23:54 ]
De Europeanen zijn wakker en de Euro's branden blijkbaar in hun zakken.
Zou het? Midden in de nacht opstaan om crypto te kopen?Ray_ schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 06:38:
Ik vind het logischer te denken dat het Aziaten geweest zijn.
06.30 != 'midden in de nacht'Gelukszoekr schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 08:05:
[...]
Zou het? Midden in de nacht opstaan om crypto te kopen?
Ik vind het logischer te denken dat het Aziaten geweest zijn.
Sommigen hier kunnen nog niet leven van hun cryptotips en moeten 's ochtends opstaan om naar hun werk te gaan hè?
Je dacht dat ik voor m'n lol ook al wakker was...Ray_ schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 08:16:
[...]
06.30 != 'midden in de nacht'
Sommigen hier kunnen nog niet leven van hun cryptotips en moeten 's ochtends opstaan om naar hun werk te gaan hè?
Anyway, ik zag wel meerdere pumps gedurende de nacht.
Thats what she saidGelukszoekr schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 08:54:
[...]
Je dacht dat ik voor m'n lol ook al wakker was...
Anyway, ik zag wel meerdere pumps gedurende de nacht.
Denk dat de Westerse Europeanen die om 6.30 uur opstaan om naar hun werk gaan juist te weinig Euro's in hun zakken hebben ondertussen. Die moeten opstaan om nog wat brood op de plank te krijgen voordat de gasrekening moet worden betaald. Maar dacht dat gezien je bericht dat we aan het moonen waren. Maar we bewegen gewoon horizontaal op zijn best.Ray_ schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 06:38:
ETH heeft sinds 06.00 +3.3% gedaan. Sorry voor mijn optimisme, ik behoor ook maar tot het klootjesvolk dat toevallig gisteravond wat ETH heeft gekocht.Barrycade schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:19:
[...]
Denk dat de Westerse Europeanen die om 6.30 uur opstaan om naar hun werk gaan juist te weinig Euro's in hun zakken hebben ondertussen. Die moeten opstaan om nog wat brood op de plank te krijgen voordat de gasrekening moet worden betaald. Maar dacht dat gezien je bericht dat we aan het moonen waren. Maar we bewegen gewoon horizontaal op zijn best.
Ben je pessimist, word je afgezeken,
ben je optimist, word je afgezeken.
En alles daar tussenin ook. Iedereen is een sukkel.
ben je optimist, word je afgezeken.
En alles daar tussenin ook. Iedereen is een sukkel.
Vanmorgen al een stukje van de documentaire gekeken op netflix. Vandaag ergens maar even afkijken
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Wut?! Kom maar weer door met die coin of the week dan
Op 1.5 dag van 1420 naar 1600, toch mooi 12% stijging vanaf de low.Ray_ schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:27:
[...]
ETH heeft sinds 06.00 +3.3% gedaan. Sorry voor mijn optimisme, ik behoor ook maar tot het klootjesvolk dat toevallig gisteravond wat ETH heeft gekocht.
Zero.
Geen idee, ik deed gewoon een tegenovergestelde post van degene voor mij omdat ik de correlatie niet zag.
Verder schijnt er een docu te zijn over dat gekke Johnny nog gewoon leeft. Het zal allemaal wel. Vanavond wellicht eens een blik werpen op Netflix.
Geniale marketing toch? Complotje erin en iedereen wil het nog sneller kijken. Werkt zelfs (of juist?
) hier in SC
A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
waarom gaan we niet verder stijgen?
Waarom is @Jaapio @Verwijderd ?
Hee verrek, er is dus iemand die nu de nick Jaapio heeft. Plagiapio. Ok ik ga werken.
Hee verrek, er is dus iemand die nu de nick Jaapio heeft. Plagiapio. Ok ik ga werken.
Haha dat is ook een profiel wat al 10 jaar bestaat, die heeft dus geduldig zitten wachten en toen Jaapio zijn rage-quit deed toegeslagen om die naam te claimen.Ray_ schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:12:
Waarom is @Jaapio @Verwijderd ?
Banaan, banahaan!Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:09:
Waarom is Banano krom?
Eigenlijk te krom om te staan!
Het is een nep pistool, het is een telefoon!
Je kan alles met Banaan!!!
Zero.
Verwijderd
YES schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:13:
[...]
Haha dat is ook een profiel wat al 10 jaar bestaat, die heeft dus geduldig zitten wachten en toen Jaapio zijn rage-quit deed toegeslagen om die naam te claimen.

Maar zo ben ik dan ook. Altijd denken aan een ander.
Ja. Ik ben me er eentje.
Ik vermoed dat je in EUR hebt gekeken, want in $ is, zelfs in de candlesticks op 1min geen >1600 te zien afgelopen uur, $1596,98 als hoogste vanochtend om 8.22 en 1600.xx in de uiterste piek van de kaart eventueel om 7.32
https://coinmarketcap.com/currencies/ethereum/
[ Voor 56% gewijzigd door Get!em op 30-08-2022 11:56 ]
Dat is maar ten dele waar. Er heeft hier 2 maanden een grafstemming geheerst toen je je albums offline haalde. En we hebben ze nog steeds niet terug.Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:52:
Altijd denken aan een ander.
[ Voor 6% gewijzigd door Darrell op 30-08-2022 11:55 ]
Jongens wat is dit? Lekker in de zon liggen en leuk in de plus met de portfolio? Nu gauw dicht en niet meer naar kijken..tot ik op de 1e de boel weer bijwerk
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Fijn dat jij deze taak op je hebt genomen. Beter dan die walvissen van wijlen @Jaapio
Misschien zeggen we over een paar maanden wel dat de bullrun al op 18 juni is gestart...
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP
Daahaag, we zitten allemaal nog op jouw 17k te wachten! Nou geen twijfel zaaien aubTaro schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 12:30:
Misschien zeggen we over een paar maanden wel dat de bullrun al op 18 juni is gestart...
Dat kan prima, MA300 is nu ook 17k, dus daar nog even op bouncen en door....resusaapje schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 12:31:
[...]
Daahaag, we zitten allemaal nog op jouw 17k te wachten! Nou geen twijfel zaaien aub
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP
Niet al m'n assets zijn automagisch uit te lezen, zit wat handwerk in portfolio-dingetje (ben nog bezig met een betere zoeken btw, Rotki is traag en wat buggy). Heb voor mezelf ingesteld dat ik dat 1 keer per maand ofzo doe. Liefst onder werktijd natuurlijk
Je moet wat voor een poging tot inflatiecorrectie ¯\_(ツ)_/¯
Ohja en dankzij Revolut nog 14 euro aan DOT-jes gratuit

[ Voor 19% gewijzigd door 2Dutch op 30-08-2022 12:40 ]
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
https://syntaxbytetutoria...tcap-api-data-with-query/2Dutch schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 12:36:
[...]
Niet al m'n assets zijn automagisch uit te lezen, zit wat handwerk in portfolio-dingetje (ben nog bezig met een betere zoeken btw, Rotki is traag en wat buggy). Heb voor mezelf ingesteld dat ik dat 1 keer per maand ofzo doe. Liefst onder werktijd natuurlijkEn omdat het nogal rollercoasterig is, kan het dan ineens 15% in de min zijn natuurlijk. Niet te vaak kijken..
Je moet wat voor een poging tot inflatiecorrectie ¯\_(ツ)_/¯
Ohja en dankzij Revolut nog 14 euro aan DOT-jes gratuit
Oeh kek oldskool meets newskool. Maar het gaat niet zozeer om de prijzen, maar aantallen. Bv toename door aankoop of staking. Helaas kan niet alles worden ge..uh..apie-ed of gelezen vanuit de blokjeskettingen.
Bovendien is af en toe lekker hersenloos dingen doen goed voor een mens
Ik hou alles maar even 50/50. Een groot deel zit in BUSD rente te trekken, een ander deel in BTC met een gemiddelde aankoopprijs van te-hoog. Ik verlaag dat gemiddelde zodra de prijs ein-de-lijk onder de 18k stapt. Dus daar reken ik gewoon op!Taro schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 12:34:
[...]
Dat kan prima, MA300 is nu ook 17k, dus daar nog even op bouncen en door....
Grootste onzerheid is voor mij ETH. Zo goed als alle ETH komt bij mij uit mining, dus kosten/baten ziet er prima uit. Vorige week (voor de laatste keer) daarmee gestopt. Netto opbrengst liep op dat moment tegen nul, maar ik twijfelde vooral of ik genoeg zou kunnen genereren voor de minimum opname voordat mining volgende week stopt. Zit je daar met je goeie gedrag.
De helft van de WETH defensief omgezet in BUSD, grootste deel van de rest zit in BETH, rustig rente te trekken en de gra-ties 6% winst vanwege omzetten naar ETH af te wachten.
De analyses van ETH waarde gaan echter alle kanten op. Voor de korte, middellange en lange termijn is de consensus: het gaat naar rechts. Maar verder allenig onzekergeit.

Dus: liever minder winst, want dan ook minder verlies

Het lijkt mij maar spannend om nu een grote positie in ETH aan te houden. Je hebt nu niet alleen het risico van koersschommelingen, maar ook of ETH de merge technisch wel gaat overleven
Ik kijk via BUSD en om 12:29 stond hij op 1605Get!em schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:53:
Ik vermoed dat je in EUR hebt gekeken, want in $ is, zelfs in de candlesticks op 1min geen >1600 te zien afgelopen uur, $1596,98 als hoogste vanochtend om 8.22 en 1600.xx in de uiterste piek van de kaart eventueel om 7.32
[...]
Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE
#Bitcoin https://t.co/FSDn7otKQa
— naiive (@naiivememe) 30 augustus 2022
🥲
[ Voor 3% gewijzigd door Kol Nedra op 30-08-2022 13:21 ]
nothing stops this train
* ByteMe_ ziet dat zn coinbag van Terra classic omhoog blijft gaan laatste tijd.
Toch niet slecht voor een rekt coin
Wie weet toch die 1:30 Lambo BAM
Toch niet slecht voor een rekt coin
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
HodlGelukszoekr schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 13:16:
Het lijkt mij maar spannend om nu een grote positie in ETH aan te houden. Je hebt nu niet alleen het risico van koersschommelingen, maar ook of ETH de merge technisch wel gaat overleven
:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/QPmjQFHmBLd3RAHJhrUhNN60.webp?f=user_large)
Krek.Gelukszoekr schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 13:16:
Ik bedoel, kansen zat:
Dagelijks worden er straks 'slechts' 1.300 ETH ipv nu 13.000 ETH gecreëerd. De prijs van ETH kan exploderen en daar wil je bij zijn. Maar idd, de risico's zijn ook groot.
Hadden we maar een duider!
Dat wel idd, maar ETH was ook interessant om te minen en hier geld mee te verdienen, dat nu dus weg gaat..... dus wat de prijs gaat doen weten we niet, blijft ook een risico.
long-term zit ETH wel goed mits de merge goed gaat, maar BTC blijft voor mij een veiligere keuze, vooral nu
long-term zit ETH wel goed mits de merge goed gaat, maar BTC blijft voor mij een veiligere keuze, vooral nu
nothing stops this train
Als je serieus twijfels hebt over de merge en je al dan niet tijdelijk uit ETH stapt, vergeet dan ook al je andere erc-20 coins/tokens en met name USDT, USDC, DAI en EURC niet. Als er echt iets serieus mis zou gaan met de chain dan gaat er veel op sleeptouw mee.
* Wiley99 is natuurlijk rasoptimist en hodlt zich de moeder
* Wiley99 is natuurlijk rasoptimist en hodlt zich de moeder
A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
ik HODL mijn eth gewoon, nu koop ik even niet bij; staat te hoog met BTC pair.
nothing stops this train
Probleem voor mij is een beetje, ik denk dat de merge zelf wel goed gaat. Maar wie zegt dat er niet over bijvoorbeeld een half jaar een kritische bug aan het licht komt?Kol Nedra schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 13:44:
Dat wel idd, maar ETH was ook interessant om te minen en hier geld mee te verdienen, dat nu dus weg gaat..... dus wat de prijs gaat doen weten we niet, blijft ook een risico.
Maar ik zal ophouden met m'n bearish, risicogelul. Daar zijn we hier niet voor natuurlijk.
HOLD, ETH naar de maan!
[ Voor 4% gewijzigd door Gelukszoekr op 30-08-2022 14:09 ]
Kol Nedra schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 14:04:
ik HODL mijn eth gewoon, nu koop ik even niet bij; staat te hoog met BTC pair.
:strip_exif()/f/image/5PyE65uj2R5fcYpcgdb58DL3.jpg?f=fotoalbum_large)
Yes, follow the money, een wereld van Ethers en mini-kerncentrales. Wel even wachten op goede instapmomenten inderdaad.
Ach ETH.. Ik heb het gewoon bij Binance geparkeerd, not my keys not my problem 
Edit:
Deels grapje maar ook deels serieus overigens, bij alle forks enz uit het verleden zette ik het tijdelijk bij Binance. Die hebben zelfs de meest gure BTC forks tot nu toe steeds ondersteund. Mocht hier een fork uit ontstaan dan zit ik dus waarschijnlijk wel goed en mocht het mis gaan lossen ze het ook wel weer op voor me. Dat is een stuk beter dan uitzoeken hoe ik zelf mn coins uit 1 of andere gure wallet moet krijgen die het net niet ondersteund allemaal.
Edit:
Deels grapje maar ook deels serieus overigens, bij alle forks enz uit het verleden zette ik het tijdelijk bij Binance. Die hebben zelfs de meest gure BTC forks tot nu toe steeds ondersteund. Mocht hier een fork uit ontstaan dan zit ik dus waarschijnlijk wel goed en mocht het mis gaan lossen ze het ook wel weer op voor me. Dat is een stuk beter dan uitzoeken hoe ik zelf mn coins uit 1 of andere gure wallet moet krijgen die het net niet ondersteund allemaal.
[ Voor 74% gewijzigd door Acidrain op 30-08-2022 14:23 ]
same here met een deel op Kraken, staat locked daar en kan het er ook niet vanaf krijgen, fijn toch dat het niet ons probleem isAcidrain schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 14:18:
Edit:
nothing stops this train
Bugs zullen er wel zijn, zolang er geen grote exploits zijn kunnen die gefixt worden. Veel lastiger zijn de punten die ik onlangs suggereerde als gespreksstof, hier nog aangevuld met @Gondor's link in het NK topic over de potentiële macht van hosters zoals Hetzner en Amazon. Daar had ik eerder nog niet zo bij stil gestaan (behalve in het algemeen de verdeling van grote miners), maar kennelijk zijn dus ook Amazon, Hetzner en de andere cloudproviders potentieel van grote invloed op 'de blockchains'. Blokkeer wat ip-adressen (vgl. de recente cloudflaresituatie) en de helft van je miners / validators zijn offline. Er liggen van vandaag op morgen geen nieuwe nodes achter de TV's te verstoffen, ondanks sterke shills van @Verwijderd, ook / helemaal niet voor ETH validators.Gelukszoekr schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 14:05:
[...]
Probleem voor mij is een beetje, ik denk dat de merge zelf wel goed gaat. Maar wie zegt dat er niet over bijvoorbeeld een half jaar een kritische bug aan het licht komt?
Maar ik zal ophouden met m'n bearish, risicogelul. Daar zijn we hier niet voor natuurlijk.
HOLD, ETH naar de maan!
bij ETH zit er een bedrijf achter met mensen, dus het is manipuleerbaar. daarom is BTC anders dan de rest van alle crypto
nothing stops this train
Hoe weet je welke IP adressen te blokkeren?Wiley99 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 14:46:
[...]
Blokkeer wat ip-adressen (vgl. de recente cloudflaresituatie) en de helft van je miners / validators zijn offline
Weet niet hoe 't bij ETH geregeld is, maar zou je niet verwachten dat het IP van de validator nodes, behalve door de operator, niet gekend is? Dat de buitenwereld enkel het IP van de relay nodes, welke met andere relay nodes in het netwerk communiceren, kent?
/f/image/RUpCNXfc5B068jn6oEoy1dco.png?f=fotoalbum_large)
Indien het IP adres van de relay geblokkeerd wordt, spin je gewoon ergens anders een op.
irony > *
Dikke tech.Uncle_Charles schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 15:30:
[...]
Hoe weet je welke IP adressen te blokkeren?
Weet niet hoe 't bij ETH geregeld is, maar zou je niet verwachten dat het IP van de validator nodes, behalve door de operator, niet gekend is? Dat de buitenwereld enkel het IP van de relay nodes, welke met andere relay nodes in het netwerk communiceren, kent?
[Afbeelding]
Indien het IP adres van de relay geblokkeerd wordt, spin je gewoon ergens anders een op.
Ik ken de details daarvan niet precies, maar ik heb inderdaad iets soortgelijks gehoord als je zegt: ip adressen en dus locaties enz. van validators zouden niet makkelijk te vinden moeten zijn. Er zijn nog wat updates nodig na de merge om dat helemaal dicht te timmeren, dacht ik, ik herinner me dat deel van die podcast niet precies.Uncle_Charles schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 15:30:
[...]
Hoe weet je welke IP adressen te blokkeren?
[Afbeelding]
Maar volgens mij is het punt van het artikel dat als je relay nodes maar ook vast validators allemaal bij Amazon of Hetzner zitten en zo'n bedrijf zegt, jammer, maar mag niet meer, waar spin je dan snel even wat nieuwe nodes/validators op? Zoveel cloudproviders met dat soort rekenkracht zijn er niet. Dan moet je dus wel intensief gaan verdelen over veel kleintjes (wat wel weer goed is).
Overigens geldt dat ook wel een beetje voor Bitcoin, daar moet je ook blijven letten op een nette globale verdeling van miners die niet een te groot percentage hebben of kunnen krijgen.
Acidrain schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 14:18:
Edit:

Er zullen vast meer mensen het zich hebben afgevraagd, maar Ledger zegt er het volgende over:
Nu dan waarschijnlijk een blonde vraagThings to know:
– For Ledger Live and Nano users, the upgrade will happen seamlessly, without any impact on coins, tokens or NFTs.

Trust me when I say this is only the beginning.
Is er een iOS-app waarbij je 2 prijsniveaus kan instellen (bijvoorbeeld 18K en 28K) voor BTC en die vervolgens bij het bereiken van die waardes een pushbericht stuurt.
Zou mij veel tijd schelen in deze tijden van sideways gerommel in de marge.
Zou me verbazen moest er veel rekenkracht vereist zijn voor een ETH PoS node.Wiley99 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 15:49:
[...]
Zoveel cloudproviders met dat soort rekenkracht zijn er niet.
irony > *
In de BitVavo app kun je dergelijke alerts instellen. Moet je daar wel een account hebben (KYC)…BTC100K2021 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 16:05:
Is er een iOS-app waarbij je 2 prijsniveaus kan instellen (bijvoorbeeld 18K en 28K) voor BTC en die vervolgens bij het bereiken van die waardes een pushbericht stuurt.
Maktub
Ja precies. Je ETH saldo staat gewoon op de blockchain "onder" je publieke adres. Als je het hier post kan ik zien hoeveel je hebt. Als je het mij wil geven, dan zal je je Ledger moeten gebruiken om tegen de blockchain te zeggen, hey, van dat adres mag je alle ETH naar Wiley sturen en hier is mijn eigendomsbewijs (via je private key die alleen op je ledger staat) waardoor ik dat kan doen. Dan geef ik je mijn publieke adres en klats, je hebt ze verplaatst. Zullen we even testen?Numbers schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 16:00:
[...]
Nu dan waarschijnlijk een blonde vraagMaar staan je munten dan eigenlijk gewoon op de ETH blockchain zelf? Onder "mijn ETH Ledger adres" x ETH ? En om ze te kunnen verplaatsen staat de code op de Ledger
Toch?
Moet je er wel bij vertellen dat je dan de alerts instelt op basis van de € en niet op basis van $. (beiden even crappy en ongeveer evenveel waard overigens)MrMrq schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 16:09:
[...]
In de BitVavo app kun je dergelijke alerts instellen. Moet je daar wel een account hebben (KYC)…
Dat klopt ook weer, ik had het misschien anders moeten formuleren: zoveel vps-jes of mogelijke klanten die servers kunnen opspinnen die daarna niet zoveel meer doen behalve efficient valideren ;-)Uncle_Charles schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 16:07:
[...]
Zou me verbazen moest er veel rekenkracht vereist zijn voor een ETH PoS node.
Ik doe dat met de Delta appBTC100K2021 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 16:05:
@BTC100K2021 overigens moet ik er wel bij vertellen dat je dan de alerts instelt op basis van € en niet op basis van $.DaWayne schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 16:12:
[...]
Moet je er wel bij vertellen dat je dan de alerts instelt op basis van de € en niet op basis van $. (beiden even crappy en ongeveer evenveel waard overigens)
Maar dat hoeft geen probleem te zijn: beide zijn even crappy en ongeveer even waard.
Maktub
@BTC100K2021 overigens wil @MrMrq er wel bij vertellen dat je dan de alerts instelt op basis van € en niet op basis van $.MrMrq schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 16:15:
[...]
@BTC100K2021 overigens moet ik er wel bij vertellen dat je dan de alerts instelt op basis van € en niet op basis van $.
Maar dat hoeft geen probleem te zijn: beide zijn even crappy en ongeveer even waard.
En ik wil erbij vertellen dat dat kan met Tradingview alerts. Moet je wel een betaalde variant hebben trouwens, das minder. Maar goed, is wel in € of $ af te rekenen en beide zijn toch even crappy.
USA weer dik in het rood, BTC ook... jammer weer
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Dit topic is gesloten.
Let op:
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
- De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
- Blijf on-topic.
- Huizen en hypotheken zijn geen crypto, dus offtopic.
- Prijzen/koersen aub in USD waarde vermelden. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
- "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
- Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
- Beperk het hergebruiken van memes/afbeeldingen tot een minimum. Het herhaaldelijk posten van dezelfde afbeelding voegt niets toe voor anderen en vervuilt het topic.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!