Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP
Madelon vond ik de eerste zoveel keer interessant, maar toen ik wat andere analisten ging volgen viel het me op dat Madelon vaak in dezelfde platitudes vervalt en doorgaans niet met veel verdiepingen op de proppen komt. Ze is natuurlijk wel lekker recht door zee en kan concreet zijn, maar ook in veel aanverwante thema's is ze vooral op Twitter nogal alt-achtig de laatste tijd (zelfs voor mijn doen).
Zou wel raken.
Alleen chillt ze 'm de hele tijd met d'r boy in Tulum.
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Platitudes ken ik alleen van Hans van Zetten.Jedi_Pimp schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 17:26:
[...]
Madelon vond ik de eerste zoveel keer interessant, maar toen ik wat andere analisten ging volgen viel het me op dat Madelon vaak in dezelfde platitudes vervalt en doorgaans niet met veel verdiepingen op de proppen komt. Ze is natuurlijk wel lekker recht door zee en kan concreet zijn, maar ook in veel aanverwante thema's is ze vooral op Twitter nogal alt-achtig de laatste tijd (zelfs voor mijn doen).
Zou wel raken.
Straks nog even de 18.990?Taro schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 16:17:
Pfff, zak dan gewoon verder, wickje onder die lijn en hup beginnen met die bullrun! Let's get it over with!
[Afbeelding]
20420 Sept BTC CME settle, weekend margins 18990/21850. Prior settle 21495, no gap, no squeeze. 1537 Sept ETH CME settle, margins 1429.50/1644.50. Prior settle 1697, gap there and long squeeze. Aug contracts expired, Aug options expire Monday. #CME $BTC $ETH
— DocAgnew (@agnewtpickens) 27 augustus 2022
8680 Wp, Panasonic Mono-bloc J-Generation WH-MDC07J3E5 1-fase 7kW. Heishamon v3.2.3 , NRflow *custom* , Home Assistant + " kamaradclimber / heishamon-homeassistant", Kaifa MA105 + Shelly PRo 3EM (120A), 3x Marstek 5,12kW v151, lilygo-modbus-485 HA
Mensen hebben een mening. Na een aantal maanden of jaren weet je wel wat ze gaan zeggen.Jedi_Pimp schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 17:26:
[...]
Zou wel raken.
Je bent het dan beu of niet. Super pro BTC believers verkondigen altijd dat fiat geld ineen stort.
vandaag heeft Lark ook een nieuwe video geplaatst met een sterke mening over fiat/dollarlighting_ schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 18:57:
[...]
Mensen hebben een mening. Na een aantal maanden of jaren weet je wel wat ze gaan zeggen.
Je bent het dan beu of niet. Super pro BTC believers verkondigen altijd dat fiat geld ineen stort.
nothing stops this train
-edit, blijkbaar al een ouder filmpje. maar dan nog
[ Voor 33% gewijzigd door Gelukszoekr op 28-08-2022 20:27 ]
Bitcoin - A weapon of mass disruption
Ik wou net zeggen, al best een oud en bekend filmpje. Mensen worden op 3 jaar ook volwassener hoor. Met een shiba broekje bijvoorbeeldGelukszoekr schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 20:24:
Live beelden van de ETH merge-launch party. Mijn god.. En deze clown is zo'n beetje het grootste brein achter crypto. Wat ben ik blij dat de wereld nooit heeft weten te achterhalen wie Satoshi is. Lang leve een protocol zonder een gezicht
[YouTube: EDCON 2019 - Vitalik and Ethereum Foundation dance and rap]
-edit, blijkbaar al een ouder filmpje. maar dan nog
:strip_exif()/f/image/X3pS983Dn8IntlaARX95M7JU.webp?f=fotoalbum_large)
Volgens mij is hij eerder geniaal dan een clown maar goed.
Ik deel dit filmpje weer even schaamteloos om het in perspectief te zetten:
Wie is deze ongemakkelijke knakker in 1995 dan
Oke Vitalik is wel iets vager.
Klopt. het was vandaag een repost op de Ethereum reddit. Ik had het nog niet eerder gezien. Ook daar werd de vergelijking gemaakt met de Windows95 release, of Steve Balmer's, "developers, developers!!" video.Alpina schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 20:47:
[...]
Ik wou net zeggen, al best een oud en bekend filmpje. Mensen worden op 3 jaar ook volwassener hoor. Met een shiba broekje bijvoorbeeld
[Afbeelding]
[YouTube: Windows 95 Launch]
Maar er zit hier wel een essentieel probleem. De launch van Windows 95, of welk stukje software dan ook heeft meestal wel bugs. In het geval van Ethereum wil je bijna de garantie dat er geen bugs zijn, en die krijg je niet. Een bug in Ethereum kan desastreuse gevolgen hebben
Klopt, daarom heb ik naast Ethereum ook bijna altijd evenveel Bitcoin aangehouden. Maar als er echt iets goed mis is gaat er wel meer naar de klote, er draait ondertussen best wel wat op Ethereum…Gelukszoekr schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 20:54:
[...]
Klopt. het was vandaag een repost op de Ethereum reddit. Ik had het nog niet eerder gezien. Ook daar werd de vergelijking gemaakt met de Windows95 release, of Steve Balmer's, "developers, developers!!" video.
Maar er zit hier wel een essentieel probleem. De launch van Windows 95, of welk stukje software dan ook heeft meestal wel bugs. In het geval van Ethereum wil je bijna de garantie dat er geen bugs zijn, en die krijg je niet. Een bug in Ethereum kan desastreuse gevolgen hebben
Zelfde vibe, beide rijk, beide machtig, alleen Vitalik is nog maar net begonnen.Alpina schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 20:47:
[...]
Ik wou net zeggen, al best een oud en bekend filmpje. Mensen worden op 3 jaar ook volwassener hoor. Met een shiba broekje bijvoorbeeld
[Afbeelding]
[YouTube: Windows 95 Launch]
Oke Vitalik is wel iets vager.
ETH koop ik bij rond de $800, ff wachten op sell-the-news +Mt. Gox event
[ Voor 4% gewijzigd door Kol Nedra op 28-08-2022 21:32 ]
nothing stops this train
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
Die "vrijgekomen" coins zijn vandaag helemaal niet vrijgekomen...Coldcat schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 23:12:
Nou die 'vrijgekomen' coins hebben veel invloed gehad vandaag! We gaan in ieder geval naar rechts!
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP
Same here..Tristan schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 23:25:
Ik heb echt het idee dat de Bitcoin koers mijn aankoop gedrag volgt. Als ik koop pleurt alles in elkaar en als ik verkoop dan verkoop ik altijd te vroeg

Heeft dus weinig invloed, anders waren we alweer de hoogte ingevlogen als het de angst van verkoop druk was.Taro schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 23:19:
[...]
Die "vrijgekomen" coins zijn vandaag helemaal niet vrijgekomen...
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
Altijd lastig die Chinese vertaling naar Engels. Het was natuurlijk een cadeau voor je vrouw Jet. Monsoon Jet is haar bijnaam dus dan weet je het wel in de slaapkamer...Pelox schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 22:24:
Vanmiddag mijn nieuwe bootje opgehaald.
[Afbeelding]

Yesssss mooooon!

Hihi je keek he? * sh4d0wman geeft zichzelf wel een timeout...
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
In november zou er een rode maan zijn. Je bent een paar maanden te vroegsh4d0wman schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 03:29:
[...]
Yesssss mooooon!![]()
Hihi je keek he? * sh4d0wman geeft zichzelf wel een timeout...
Dat zit wel Schnorr.
ah doctor doom altijd +10 voor zijn humor
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

:strip_exif()/f/image/xtk3xKlfARERKAcw6VzPNGoR.jpg?f=fotoalbum_large)
'Speech Powell dreunt door: bitcoin en Aziatische beurs lager ' https://fd.nl/financiele-...0829&utm_term=app-android
Ook herkenbaar, ik ga vandaag maar wat sol kopen om de gas prijs van 5 euro per kuub te kunnen betalen.Tristan schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 23:25:
Ik heb echt het idee dat de Bitcoin koers mijn aankoop gedrag volgt. Als ik koop pleurt alles in elkaar en als ik verkoop dan verkoop ik altijd te vroeg
Pfff 5 euro vorig jaar zat ik nog op 0.30 cent geloof ik.
Dus dont be like Slux want vandaag komt er weer een dip
[ Voor 6% gewijzigd door Slux op 29-08-2022 08:22 ]
Terecht natuurlijk.knakworst schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 08:13:
Chocoletters btc onder 20k![]()
[Afbeelding]
'Speech Powell dreunt door: bitcoin en Aziatische beurs lager ' https://fd.nl/financiele-...0829&utm_term=app-android
Een paar weken geleden nog, toen het inflatiecijfer van de VS slechts 8.5% was in plaats van de verwachtte 8.7%. Ging de bullmode weer ineens aan. Dat ging al nergens over, en bewees maar weer eens dat er ontzettend veel hopium in de markt zit.
En nu dus een beetje realisme terug in de markt. Ja mensen, de macro-economie is een teringzooi. Dat is niet in een paar weken met een correctie op de rente ineens opgelost. "Winter is comming".
wat voor contract had je dat je eerst 0.30 cent betaaldeSlux schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 08:21:
[...]
Ook herkenbaar, ik ga vandaag maar wat sol kopen om de gas prijs van 5 euro per kuub te kunnen betalen.
En wat voor contract betaal je 5 euro

Lekker constructieve post! Neem even een koffieWaah schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 08:56:
[...]
wat voor contract had je dat je eerst 0.30 cent betaaldeof bedoel je 30 cent. En ook dan: Niemand betaalde dat in NL, dat was eerder 67 cent.
En wat voor contract betaal je 5 euroof heb je zo'n vraag en aanbod contract.
Zo'n 5 euro contract ben ik ook bang voor richting najaar/winter hoor. Ik weet niet of jij de gasprijzen een beetje bijhoudt, maar die gaan momenteel echt door het dak. Daar kan elke crypto qua grafiek/% een puntje aan zuigen.
Als je nu een nieuw (jaar)contract af moet sluiten ben je gewoon de sjaak. Ik voorspel dat dit (bij gelijkblijvende of hogere gasprijs) serieus tot vergelijkbare opstand gaat leiden die je momenteel ook in andere landen ziet.
Op het malieveld staan binnekort dus ook mensen die hun energierekening (of A4tjes) in een leeg olievat gooien en in brand steken.... terwijl er verder niks verandert.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
60 cent ofzo, ze zeiden misschien gaat het wel naar 4 euro deze winter, bij Eneco is het al 4,38 4,63 nu.Slux schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 08:21:
[...]
Ook herkenbaar, ik ga vandaag maar wat sol kopen om de gas prijs van 5 euro per kuub te kunnen betalen.
https://www.eneco.nl/duurzame-energie/modelcontract/
Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts
Het lukt crypto zelfs niet om de meest volatiele te zijn, dat was het enige dat we nog hadden (onderliggende waarde hadden we al niet).
Ondertussen tikt de DXY ook weer een nieuwe 52W high aan (109,48, versus 109,29 in juli):
https://nl.investing.com/indices/usdollar
[ Voor 29% gewijzigd door BTC100K2021 op 29-08-2022 09:12 ]
Het was iets van 27 cent en nu +/- 4.80 ik heb variabel contractWaah schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 08:56:
[...]
wat voor contract had je dat je eerst 0.30 cent betaaldeof bedoel je 30 cent. En ook dan: Niemand betaalde dat in NL, dat was eerder 67 cent.
Dacht dat bruggen als een van de eerste verblijfplaatsen gasloos waren.Slux schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 09:14:
[...]
Het was iets van 27 cent en nu +/- 4.80 ik heb variabel contract
En dan wat Nederlandse vlaggen op z'n kop hangen. Of er bij verbranden, want het is de schuld van de Rabobank regerings!MicroWhale schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 09:01:
[...]
Op het malieveld staan binnekort dus ook mensen die hun energierekening (of A4tjes) in een leeg olievat gooien en in brand steken.... terwijl er verder niks verandert.
Enerzijds ontzettend kut dat zelfs het modaal inkomen het schijnt te gaan merken, anderzijds ben ik wel blij dat die energietransitie nou eens op gang begint te komen. Noodgedwongen, waardoor er hopelijk wat minder subsidieslurpende advies-clubjes komen en wat meer acties die echt zoden aan de dijk zetten.
--- kniplijn voor mods, hier onder ben ik wel weer ontopic hoor ---
Hier zat ik dus even goed naast. Het is een langzaam rijdend karretje naar beneden gewordenRay_ schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 21:16:
Ik denk dat de rollercoaster-gif zo langs komt. Die ene die naar beneden rijdt, dan.
Maar misschien heb ik het wel mis hoor. NFA.
[ Voor 3% gewijzigd door Ray_ op 29-08-2022 09:22 ]
Modelcontract Vattenfall is over de 5 euro. Muntjes minen is er niet meer bijWaah schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 08:56:
[...]
:strip_exif()/f/image/nhT34EdiISomq5viq1zG1IjN.jpg?f=fotoalbum_large)
Ga reporten danDarrell schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 09:19:
Doe eens ontopic. Ik kreeg gisteren ook een blauwe hamer op mn bakkes over hetzelfde onderwerp.
Ik zie het verschil niet de gas prijzen zijn net zo volatiel als crypto, de GAS shit coinDarrell schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 09:19:
Doe eens ontopic. Ik kreeg gisteren ook een blauwe hamer op mn bakkes over hetzelfde onderwerp.
Vraag me altijd af hoe bereid men is, om daadwerkelijk te gaan protesteren. Laat staan dat men een reis naar Den Haag kan veroorloven. Waarschijnlijk komt de overheid weer met maatregelen, als het verlagen van de energiebelasting en laag houden van accijns op brandstof. Overigens naar mijn mening niet de juiste maatregelen. Het ontbreekt ook echt volledig aan leiderschap in Europa om de energie crisis het hoofd te bieden.MicroWhale schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 09:01:
[...]
Lekker constructieve post! Neem even een koffie![]()
Zo'n 5 euro contract ben ik ook bang voor richting najaar/winter hoor. Ik weet niet of jij de gasprijzen een beetje bijhoudt, maar die gaan momenteel echt door het dak. Daar kan elke crypto qua grafiek/% een puntje aan zuigen.
Als je nu een nieuw (jaar)contract af moet sluiten ben je gewoon de sjaak. Ik voorspel dat dit (bij gelijkblijvende of hogere gasprijs) serieus tot vergelijkbare opstand gaat leiden die je momenteel ook in andere landen ziet.
Voorlopig kunnen we een nieuwe bull nog wel op onze buik schrijven. Als je je inkomen op peil weet te houden en voldoende cash hebt, biedt het wel uitstekende kansen.
Nee dat is een stukje smaad/framing door ongure types hier, fake news en dat soort ongein. Ik stuur mensen die offtopic kletsen altijd netjes een privé bericht waarin ik ze bedreig.
Misschien een mooie tijd om nu weer wat miners in te slaansouljah1h schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 09:19:
[...]
Modelcontract Vattenfall is over de 5 euro. Muntjes minen is er niet meer bij![]()
[Afbeelding]
YES schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 09:24:
[...]
Nee dat is een stukje smaad/framing door ongure types hier, fake news en dat soort ongein. Ik stuur mensen die offtopic kletsen altijd netjes een privé bericht waarin ik ze bedreig.
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/oIlft4lKyAeYdbzvYVy0GVpq.gif?f=user_large)
20 miners en 100 zonnepanelen? Teruglevering levert nog meer op.Slux schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 09:25:
[...]
Misschien een mooie tijd om nu weer wat miners in te slaan
Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts
Miners onder de brug en de panelen er bovenop? Wel hopen dat ze bestand zijn tegen auto's die er overheen rijden..Slux schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 09:25:
[...]
Misschien een mooie tijd om nu weer wat miners in te slaan
Of in de brug.. YouTube: Enorme wietplantage onder snelwegYES schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 09:33:
[...]
Miners onder de brug en de panelen er bovenop? Wel hopen dat ze bestand zijn tegen auto's die er overheen rijden..
https://www.destentor.nl/...nd-iets-doorhad~ae72fa4d/
Zijn vaak holle of serviceruimtes te vinden.
Panelen gaat een lastig verhaal worden ben ik bang.
[ Voor 19% gewijzigd door souljah1h op 29-08-2022 09:37 ]
Gelukszoekr schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 08:35:
[...]
Terecht natuurlijk.
Een paar weken geleden nog, toen het inflatiecijfer van de VS slechts 8.5% was in plaats van de verwachtte 8.7%. Ging de bullmode weer ineens aan. Dat ging al nergens over, en bewees maar weer eens dat er ontzettend veel hopium in de markt zit.
En nu dus een beetje realisme terug in de markt. Ja mensen, de macro-economie is een teringzooi. Dat is niet in een paar weken met een correctie op de rente ineens opgelost. "Winter is comming".
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MCkMYMzVXTkNPdz1gtuHGvl0.jpg?f=user_large)
Gouden kansen...
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
De energiebelasting is het probleem niet, haal die compleet van de prijs af en het zijn nog absurde bedragen.jvel92 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 09:23:
[...]
Vraag me altijd af hoe bereid men is, om daadwerkelijk te gaan protesteren. Laat staan dat men een reis naar Den Haag kan veroorloven. Waarschijnlijk komt de overheid weer met maatregelen, als het verlagen van de energiebelasting en laag houden van accijns op brandstof. Overigens naar mijn mening niet de juiste maatregelen. Het ontbreekt ook echt volledig aan leiderschap in Europa om de energie crisis het hoofd te bieden.
Voorlopig kunnen we een nieuwe bull nog wel op onze buik schrijven. Als je je inkomen op peil weet te houden en voldoende cash hebt, biedt het wel uitstekende kansen.
Maar gaan we een groene week tegemoet of blijven we weer een beetje aan sukkelen.. nog grootse item op het programma deze week? Eth merge is over 2 weken geloof ik.
Zero.
Nog bedankt met het continu sterk blijven tijdens de vorige pump. Rond de $24k had ik toch stiekem wel een beetje fomo. Je hebt me er doorheen geholpen
Gelukszoekr schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 09:48:
[...]
Nog bedankt met het continu sterk blijven tijdens de vorige pump. Rond de $24k had ik toch stiekem wel een beetje fomo. Je hebt me er doorheen geholpen
:strip_exif()/f/image/re09BWujwLKTndIB4HoHXMdQ.jpg?f=fotoalbum_large)
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
nothing stops this train
Zeer dankbaar voor
(Al mag het wel soms iets minder spam zijn.. maar dat is een mening van een saaie drol)
De standaard wisselwerking, bij stijgende koersen zitten de beren in een hoekje te huilen en praten ze op zichzelf in dat ze de juiste keuze hebben gemaakt. Bij dalingen zijn alle bulls ineens op vakantie en rollen de beren van blijdschap over elkaar heen dat ze de wijsheid in pacht hebben.YES schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 09:57:
Is het nou een geitenbende of een berenbende? Al die beren ineens..
Maar...BTC100K2021 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 10:18:
[...]
De standaard wisselwerking, bij stijgende koersen zitten de beren in een hoekje te huilen en praten ze op zichzelf in dat ze de juiste keuze hebben gemaakt. Bij dalingen zijn alle bulls ineens op vakantie en rollen de beren van blijdschap over elkaar heen dat ze de wijsheid in pacht hebben.
Maar..
Hè..
Maar de Geiten dan??
Dit is het 100%. En ik maak me daar zelf net zo schuldig aan. Het enige verweer dat ik wil inbrengen is dat ik nog wel probeer te onderbouwen waarom ik denk dat we een bepaalde kant op gaan. Dit is denk ik wat constructiever dan de "Moon!" postsBTC100K2021 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 10:18:
[...]
De standaard wisselwerking, bij stijgende koersen zitten de beren in een hoekje te huilen en praten ze op zichzelf in dat ze de juiste keuze hebben gemaakt. Bij dalingen zijn alle bulls ineens op vakantie en rollen de beren van blijdschap over elkaar heen dat ze de wijsheid in pacht hebben.
[ Voor 4% gewijzigd door Gelukszoekr op 29-08-2022 11:01 ]
Nog minder spam? Het is hier al zo rustig!mentalozzie schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 10:03:
(Al mag het wel soms iets minder spam zijn.. maar dat is een mening van een saaie drol)
Stack Sats
Jawel hoor, ik weet 100% zeker dat we omhoog of omlaag gaan! Daar is geen inschatting voor nodig.mentalozzie schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 10:03:
Niemand weet 100% zeker of we omhoog of omlaag gaan, maar er zitten hier echt wel wat mensen tussen het een stuk beter kunnen inschatten dan ik.
Zeer dankbaar voor![]()
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
het is niet alleen gasprijzen, ik zag ook namelijk dat hout/pelletkachel voor het opstoken enorm hard gestegen is...... leuk zo man die vraag/aanbod....
die nieuwe ATH prijzen, ik zou winst nemen 🥲
[ Voor 13% gewijzigd door Kol Nedra op 29-08-2022 11:36 ]
nothing stops this train
Zul je altijd zien dat we perfect sideways gaan.MicroWhale schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 11:32:
[...]
Jawel hoor, ik weet 100% zeker dat we omhoog of omlaag gaan! Daar is geen inschatting voor nodig.![]()
Gemanipuleerde geitenbende….
Maktub
Yep, jinxed it.MrMrq schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 11:36:
[...]
Zul je altijd zien dat we perfect sideways gaan.
Gemanipuleerde geitenbende….

Net 16% gezakt, is een aardige dump toch?Kol Nedra schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 11:36:
die gasprijzen.....when dump?
https://www.theice.com/pr...res/data?marketId=5419234
Haha, jouw onderschrift!Gelukszoekr schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 11:41:
[...]
Net 16% gezakt, is een aardige dump toch?
https://www.theice.com/pr...res/data?marketId=5419234

Alle credits voor @knakworst
knakworst schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 17:12:
[...]
Het was gewoon een schaamteloze copy paste van die jongen die recht heeft op 100 ADA.
[...]
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
pure FOMO op de dollar, ik snap dat niet echt een shitcoin;sjorremans schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 12:07:
DXY ook weer goed aan moonen, ellende dat ding zeg
1. er zit geen cap op
2. ze kunnen bijprinten wanneer ze willen
nothing stops this train
Krijg je opeens meer € dan $ voor je BTC... gek heeeeeesjorremans schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 12:07:
DXY ook weer goed aan moonen, ellende dat ding zeg
Waah schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 08:56:
[...]
:strip_exif()/f/image/DLHClKuz6tZFsXHSTpznKB1X.jpg?f=fotoalbum_large)
nothing stops this train
Bottom comparison. #Bitcoin pic.twitter.com/BZxCfF5CQg
— Root 🥕 (@therationalroot) 28 augustus 2022
Spannend, rekteroni of Lambo?
'Supported by BTCdirect', dus een partij die baat heeft bij posts die FOMO aanwakkeren. Ik wantrouw dat soort posts dan een beetje.
100 ADA had ik wel overgemaakt, als ik Roy was.
[ Voor 3% gewijzigd door Jumpman op 29-08-2022 13:11 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Als je alles wantrouwt waarvoor reclame wordt gemaakt dan wordt het lastig winkelen.Ray_ schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 12:36:
[...]
'Supported by BTCdirect', dus een partij die baat heeft bij posts die FOMO aanwakkeren. Ik wantrouw dat soort posts dan een beetje.
Gun die man een beetje sponsoring, die heeft waarschijnlijk jarenlang ontelbare uren data zitten analyseren om genoeg volgers op te bouwen.
Lijkt op het bekende debitcard idee (Binance, Nexo, CCO, Plutus) behalve dat je 'm "makkelijk" vult vanaf je Ledger. Ze lijken ook collateral based credit te willen gaan aanbieden, vergelijkbaar met het model van Nexo.
Kennelijk is het zo nieuw dat je op een wachtlijst gezet wordt.
Mijn inschatting van de website:
- 2% cashback in BTC, USDT of BXX (?)
- onafhankelijk van een exchange
- funds are safu (op Ledger) totdat je ze op je debitcard zet (en nadat je ermee betaalt, dan heb je je ervoor geruilde dienst/product immers)
- geen idee wat het gemak van bijvullen gaat zijn; ik denk dat je toch elke keer je transactie (zou moeten willen) verifiëren met je fysieke ledger
Voor degenen die meer dan 2% cashback vangen zeker niet interessant, maar ziet iemand nog andere beren op zo'n weg (pun intended)?
Een belangrijke wellicht:
- wil je je/een ledgergebaseerd adres wel direct gekoppeld hebben aan een betaaldienst? Ja: your keys, your coins; nee: transparantie van je Ledgerhistorie (tenzij je natuurlijk alleen bijv. een adres USDT gebruikt voor alleen dat doel en nooit je hodl adressen)
- <edit> en de belangrijkste: weer een tent met je KYC gegevens
(gewoon geïnteresseerd in meningen / ideeën, heb nog steeds genoeg aan mijn huidige cryptodebitcards in mijn Curve card)
A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Bedankt voor de tip. Wel een hoop onduidelijkheden nog.Wiley99 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 14:23:
In het kader crypto debit cards, ik zag net deze in de Ledger powered lijst: https://cl-cards.com/waiting-list
Lijkt op het bekende debitcard idee (Binance, Nexo, CCO, Plutus) behalve dat je 'm "makkelijk" vult vanaf je Ledger. Ze lijken ook collateral based credit te willen gaan aanbieden, vergelijkbaar met het model van Nexo.
Kennelijk is het zo nieuw dat je op een wachtlijst gezet wordt.
Mijn inschatting van de website:
- 2% cashback in BTC, USDT of BXX (?)
- onafhankelijk van een exchange
- funds are safu (op Ledger) totdat je ze op je debitcard zet (en nadat je ermee betaalt, dan heb je je ervoor geruilde dienst/product immers)
- geen idee wat het gemak van bijvullen gaat zijn; ik denk dat je toch elke keer je transactie (zou moeten willen) verifiëren met je fysieke ledger
Voor degenen die meer dan 2% cashback vangen zeker niet interessant, maar ziet iemand nog andere beren op zo'n weg (pun intended)?
Een belangrijke wellicht:
- wil je je/een ledgergebaseerd adres wel direct gekoppeld hebben aan een betaaldienst? Ja: your keys, your coins; nee: transparantie van je Ledgerhistorie (tenzij je natuurlijk alleen bijv. een adres USDT gebruikt voor alleen dat doel en nooit je hodl adressen)
- <edit> en de belangrijkste: weer een tent met je KYC gegevens![]()
(gewoon geïnteresseerd in meningen / ideeën, heb nog steeds genoeg aan mijn huidige cryptodebitcards in mijn Curve card)
Wat betreft je aandachtspunten. Je kan natuurlijk altijd een ledger aanmaken puur voor het gebruik van de kaart. Alleen geeft dit ook wel weer wat meer gedoe bij het opwarderen. Opzich ben ik wel een voorstander van het zelf beheren van je funds/coins
Zero.
Ja, je bedoelt bijvoorbeeld een tweede BTC account waar je dan alleen je kaartgerelateerde crypto op zet, dan is je historie alleen daaraan gekoppeld? Je moet dan inderdaad wel steeds schuiven met sats en dat kost natuurlijk weer fees, ook als je het met stables doet. Zelfde geldt voor top-up vanuit fiat, met een exchange kun je dat één-op-één, met een Ledger kost het bijna altijd fees (tenzij, in mijn geval, via Nexo).Gelukszoekr schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 14:34:
[...]
Bedankt voor de tip. Wel een hoop onduidelijkheden nog.
Wat betreft je aandachtspunten. Je kan natuurlijk altijd een ledger aanmaken puur voor het gebruik van de kaart. Alleen geeft dit ook wel weer wat meer gedoe bij het opwarderen. Opzich ben ik wel een voorstander van het zelf beheren van je funds/coins
A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Ja, dat is dan een compromis als je je graag de publickey van je wallet openbaar maakt. Ik weet niet of je alleen een topup kan doen met Bitcoin. Als je bijvoorbeeld USDT via Tron kan versturen, dan zijn de fees verwaarloosbaar bij bijvoorbeeld een deposit van €500 of meerWiley99 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 15:16:
[...]
Ja, je bedoelt bijvoorbeeld een tweede BTC account waar je dan alleen je kaartgerelateerde crypto op zet, dan is je historie alleen daaraan gekoppeld? Je moet dan inderdaad wel steeds schuiven met sats en dat kost natuurlijk weer fees, ook als je het met stables doet. Zelfde geldt voor top-up vanuit fiat, met een exchange kun je dat één-op-één, met een Ledger kost het bijna altijd fees (tenzij, in mijn geval, via Nexo).
Heb even wat door de FAQ gegrasduind en de interesse is al wat getemperd:Gelukszoekr schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 15:25:
[...]
Ja, dat is dan een compromis als je je graag de publickey van je wallet openbaar maakt. Ik weet niet of je alleen een topup kan doen met Bitcoin. Als je bijvoorbeeld USDT via Tron kan versturen, dan zijn de fees verwaarloosbaar bij bijvoorbeeld een deposit van €500 of meer
Ook, net als bij de anderen, 2% alleen als je BXX kiest, anders 1%. En er zijn waarschijnlijk ook fees voor crypto->fiat, hoewel me niet duidelijk is of dat betekent dat je die ook betaalt als je bijv. USDC uitgeeft met de card. (dat zou de cashback meteen verwaarloosbaar maken)What is the loyalty program?
Simply spend with your CL card and you'll earn rewards every time you use it (available for UK and US residents only).
Tja, wat is dan de usp van zo'n kaart? Ik zit nog prima bij Plutus als ik het zo begrijpWiley99 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 15:30:
[...]
Heb even wat door de FAQ gegrasduind en de interesse is al wat getemperd:
[...]
Ook, net als bij de anderen, 2% alleen als je BXX kiest, anders 1%. En er zijn waarschijnlijk ook fees voor crypto->fiat, hoewel me niet duidelijk is of dat betekent dat je die ook betaalt als je bijv. USDC uitgeeft met de card. (dat zou de cashback meteen verwaarloosbaar maken)
Top-up direct van je Ledger, denk ik? Maar ja, of je geld nou bij Binance, Nexo, Plutus of CL/Baanx staat te wachten om uitgegeven te worden, da's inderdaad dezelfde pot nat. Dan beter ergens waar je optimale cashback krijgt. (Dat werkt nog steeds erg goed voor mijn Nexo/Binance combi)Gelukszoekr schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 15:33:
[...]
Tja, wat is dan de usp van zo'n kaart? Ik zit nog prima bij Plutus als ik het zo begrijp
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Weer genoeg mensen de low verkocht blijkbaar.sjorremans schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 16:07:
Toch een mini moontje
Zero.
8680 Wp, Panasonic Mono-bloc J-Generation WH-MDC07J3E5 1-fase 7kW. Heishamon v3.2.3 , NRflow *custom* , Home Assistant + " kamaradclimber / heishamon-homeassistant", Kaifa MA105 + Shelly PRo 3EM (120A), 3x Marstek 5,12kW v151, lilygo-modbus-485 HA
Maarten69 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 09:39:
Au, mijn PNL -5%
Toch iets te vroeg gekocht op 22900, haha.
Hodl zeggen we dan toch?
Hodl zeggen we dan toch? Of ga je toch voor de classic buy high, sell low?Maarten69 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 16:33:
Rond de 20800 verkoop ik toch alles, vertrouw het niet.
Ga je nou mensen exposen die niet consequent zijn in hun uitspraken hier? Mag je nog wel even aan de slag hoor.Antifon schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 16:42:
[...]
[...]
Hodl zeggen we dan toch? Of ga je toch voor de classic buy high, sell low?
't Is net een echokamer in recyclemodus.
Koop een heel klein beetje, zet het weg op een wallet en kijk de komende jaren hoe een cycle verloopt. Volgende cycle kun je gaan proberen om wat te traden. Scheelt zoveel stress, gedoe en verlies.Maarten69 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 16:49:
Ja ik weet het, schade valt dan mee
Ehum, ik ga al mee uit de tijd van bitcoin $100,- maar bedankt.BTC100K2021 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 16:52:
[...]
Koop een heel klein beetje, zet het weg op een wallet en kijk de komende jaren hoe een cycle verloopt. Volgende cycle kun je gaan proberen om wat te traden. Scheelt zoveel stress, gedoe en verlies.
Boomer.Maarten69 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 17:01:
[...]
Ehum, ik ga al mee uit de tijd van bitcoin $100,- maar bedankt.
Dit topic is gesloten.
- De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
- Blijf on-topic.
- Huizen en hypotheken zijn geen crypto, dus offtopic.
- Prijzen/koersen aub in USD waarde vermelden. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
- "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
- Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
- Beperk het hergebruiken van memes/afbeeldingen tot een minimum. Het herhaaldelijk posten van dezelfde afbeelding voegt niets toe voor anderen en vervuilt het topic.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!