[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 178 ... 251 Laatste
Acties:
  • 1.022.109 views

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-01 16:04
zwembroek schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 15:32:
[...]

$500 zou mooi zijn. :) Hoeveel ETH heb je ook alweer nodig om een node te starten? :P
32. Maar ook al zou dat straks betaalbaar zijn. Dan het nog maar de vraag of je dit moet willen. Er zit best wel wat gedoe achter het draaien van een node. En je kan ook letterlijk ETH verliezen als je niet oplet

Bitcoin - A weapon of mass disruption

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-01 11:55
Ik denk dat we de komende maanden in de box blijven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rwpEvGFPdKRl60F2q8uQAoHDxoM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3GBqpSQK3Zql5oNcI5UFToUm.jpg?f=fotoalbum_large

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• zwembroek
Gelukszoekr schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 16:26:
[...]

32. Maar ook al zou dat straks betaalbaar zijn. Dan het nog maar de vraag of je dit moet willen. Er zit best wel wat gedoe achter het draaien van een node. En je kan ook letterlijk ETH verliezen als je niet oplet
Oke verliezen als in slashing? Ik heb mezelf niet in een ETH node verdiept dat mag duidelijk zijn. :)

• Gelukszoekr
zwembroek schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 16:30:
[...]

Oke verliezen als in slashing? Ik heb mezelf niet in een ETH node verdiept dat mag duidelijk zijn. :)
Wat de definitie is weet ik niet. Ik heb wel geken naar een eigen node. Maar als je qua versie niet bij blijft, of (te) lang offline bent, dan kan het maar zo zijn dat je ETH verliest in plaats van dat het meer wordt. Toen ben ik mijn "onderzoek" wel gestopt.

Ook al zou je 32 ETH hebben, dan nog is het volgens mij makkelijker om je bij een pool aan te sluiten. Het kost je misschien 10% aan staking rewards, maar je bent wel ontzorgt.

ETH is nu natuurlijk super interessant met de aankomende merge. Maar er zit ergens ook wel een risico in. Wat als het mis gaat. De gevolgen kunnen dramatisch zijn. Het is ook niet ondenkbaar dat een kritieke bug pas maanden later gevonden wordt. Spannend wel.

Maar mogelijk ben ik weer veel te kritisch. Gratis geld, allemaal rijk!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10-2025

Coldcat

HODL

Gelukszoekr schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 16:36:
[...]

Ook al zou je 32 ETH hebben, dan nog is het volgens mij makkelijker om je bij een pool aan te sluiten. Het kost je misschien 10% aan staking rewards, maar je bent wel ontzorgt.
Waar hebben we dat eerder gezien... :*)

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Gelukszoekr schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 16:36:
Maar er zit ergens ook wel een risico in. Wat als het mis gaat. De gevolgen kunnen dramatisch zijn. Het is ook niet ondenkbaar dat een kritieke bug pas maanden later gevonden wordt.
Aaaach, boeien. Fixen, nog eens hardforken, en weer doorknallen met die groene kaarsen.

Afbeeldingslocatie: https://i.giphy.com/media/UO2FqRJkan6bm/giphy.webp

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Coldcat schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 16:39:
Waar hebben we dat eerder gezien... :*)
Pool's closed, it has aids?

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 13:15
Dit ziet er aardig ‘Metaverse’ uit:

https://www.hln.be/buiten...in-saudi-arabie~a6a4a8d8/

Zouden de Saudi’s dan toch aan het inslaan zijn om dit soort projecten in de toekomst te financieren :+

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:42

HollovVpo1nt

I like gadgets

De rekteroni wordt weer eens bediend blijkbaar.Ugh.

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:23

knakworst

Get more sats!

HollovVpo1nt schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 17:05:
De rekteroni wordt weer eens bediend blijkbaar.Ugh.
Smaakt best toch?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6r7u0HdJ3xsGOzwqWndSUgbIKXc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/mcZ0XG2eQ67u0Gp4sQeO2PKy.png?f=fotoalbum_large

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-01 10:30
zwembroek schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 16:27:
[...]

Ik denk dat we de komende maanden in de box blijven.

[Afbeelding]
Hier kan planb en pintje aanzuigen en degene die zijn doos vergroot heeft ook!

• Stovirpi
  • Registratie: April 2015
Financiële meevaller in het vooruitzicht. Uiteraard gaat er een beetje naar GLMR als de enige echte coin. Misschien een klein beetje in die grote shit/bitcoin. Zo werkte het schema hier toch?

Stack Sats

• _Gast_
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 02-12-2025
Pff deze keer heb ik het wel verkeerd aangepakt. Ik had in BUSD moeten blijven, maar zag dit niet aankomen...

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-01 14:17
PHPResource schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 15:23:
Haha dudes doe nou niet alsof ik net kom kijken. Ben al sinds begin 2017 in de scene en ik herken jullie namen niet uit die tijd :)
Dat is toch net? :o

• Alpina
Taro schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 09:37:
QNT kan nu support gaan vinden, mogelijk sla ik weer iets in @ 85, maar ik wacht waarschijnlijk tot 74-78 (cryptisch genoeg zo? ;) ).
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ook interesse in QNT voor langere termijn?
Of gewoon wat short term trades ;)
Ik sprokkel deze naast BTC en ETH ook wat bij mocht het echt die hele CBDC kant opgaan.
Al kan ik niet geloven dat het dat van 1 munt gaat afhangen de banken kennende.

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
Alpina schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 17:27:
[...]
Ook interesse in QNT voor langere termijn?
Of gewoon wat short term trades ;)
Beide.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Stovirpi schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 17:19:
Financiële meevaller in het vooruitzicht. Uiteraard gaat er een beetje naar GLMR als de enige echte coin. Misschien een klein beetje in die grote shit/bitcoin. Zo werkte het schema hier toch?
Hier ook, 2 meevallers, gaat mooi richting het energie budget voor dit jaar. Iets minder rektheid aan die kant tenminste.

Zero.

• MrMrq
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 11:12
Pelox schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 17:32:
[...]

Hier ook, 2 meevallers
Idem! *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yANM3GvwwBQzgY2otpwg13UREC8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Shc3chWP7sj2z2DNMxjnSZbY.png?f=user_large

[ Voor 68% gewijzigd door MrMrq op 26-07-2022 17:36 ]

Maktub

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aBb6FDuCH0u3m-iK-3Ylv9DA_uk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FG0tJbzGhXsauSzFQLmXHaAG.jpg?f=fotoalbum_large

• Khaelos
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:27
Zoals gewoonlijk mijn DCA gisteren weer net te vroeg . 8)7 |:(

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-01 20:59
Khaelos schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 17:53:
Met de FOMC meetings in het vooruitschiet elke maand had je deze wel kunnen zien aankomen ;( (dus je DCA na 26/27e van de maand. Maar goed. DCA is DCA :)

[ Voor 4% gewijzigd door keanu_ op 26-07-2022 17:56 ]

• Ray_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-01 14:10
Khaelos schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 17:53:
Ach joh. Of je nou op 20k of op 50k koopt, volgend jaar staat het zo godsgruwelijk ver in het groen, dan boeit 't allemaal niet meer.

• Gelukszoekr
Ray_ schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 18:02:
[...]
Ach joh. Of je nou op 2k of op 5k verkoopt, volgend jaar staat het zo godsgruwelijk ver in het rood, dan boeit 't allemaal niet meer.
Ftfy

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
@MrMrq Dat was een super mooi plaatje, maar idd beter zo :)

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• Ray_
Je begint al aardig als de andere normies zonder crypto te praten hè? 8)

Verwijderd

Ray_ schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 18:31:
[...]

Haha ja idd. Maar geef de man een break, het is en blijft onze legend Roellie80.

Iedereen probeert eens wat. Ik hou in ieder geval een plekje voor je vrij Roellie, achterin de raket bij het raam, voor de volgende bullrun.

Waar wij allen met goedgevulde bags zullen vertoeven!

De mensen die vaak bearisch waren moeten dan wel de hapjes en drankjes verzorgen voor de permabulls.

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
sjorremans schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 13:39:
[...]

Geld storten op kraken, omzetten naar een munt met geen transactie fee's en die versturen naar Binance. Die munt verkopen tegen BUSD en vervolgens auto-invest functie inschakelen ;)
Dan is wekelijks zelf DCA toepassen nog makkelijker ;)

• Gelukszoekr
Ray_ schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 18:31:
[...]

Eigenlijk is het vet ongemakkelijk natuurlijk. Ik voel me als een immigrant in Ter Apel die een bed kreeg aangeboden, maar toch buiten slaapt.

Gelukkig houd @Verwijderd en plekje vrij naast het raam straks lees ik net. Als ik straks de uitgekotste sats opraap schuif ik graag weer aan in de raket :)

Verwijderd

Gelukszoekr schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 18:50:
[...]

Eigenlijk is het vet ongemakkelijk natuurlijk. Ik voel me als een immigrant in Ter Apel die een bed kreeg aangeboden, maar toch buiten slaapt.

Gelukkig houd @Verwijderd en plekje vrij naast het raam straks lees ik net. Als ik straks de uitgekotste sats opraap schuif ik graag weer aan in de raket :)

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:44
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hDHFpGD37-6LgVh4cLORzP2WegY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0EtNr0ToO0Bm72bXvmy7jb7A.jpg?f=fotoalbum_large

nothing stops this train

• Kol Nedra
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NGcmOsUmQ9mH9bSW1Tn-iKorlsw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A23g08J1wBVekCDbPHyoSXYM.jpg?f=fotoalbum_large
the master in play!

nothing stops this train

• Coldcat

Coldcat

HODL

Man man man... we komen niet eens van de grond af.

Welke dikke whale zit er aan boord?

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ud_fx8KPZu4lVi76rh6Vhh2txQw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Hf04OYxp20e340Z7zMQxBimJ.jpg?f=user_large

• Khaelos
  • Laatst online: 11:27
keanu_ schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 17:56:
[...]

Met de FOMC meetings in het vooruitschiet elke maand had je deze wel kunnen zien aankomen ;( (dus je DCA na 26/27e van de maand. Maar goed. DCA is DCA :)
M'n DCA zit nu inderdaad op 24/25, geen gek idee om die iets te verzetten ;)

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024

Was dit al gepost?

• Coldcat

Coldcat

HODL

Nu twee keer :)

Er was vorige iets gepost dat ze iets met een ander type bitcion deden.

Verwijderd

Eerst Coinbase, nu Kraken.

The fight is on :*)

• Qunix
Coldcat schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 20:19:
[...]

Nu twee keer :)

Er was vorige iets gepost dat ze iets met een ander type bitcion deden.
Ah. Ik scrol snel naar beneden en post gelijk iets zonder te lezen wat er allemaal ondertussen gepost is. :+

• Kol Nedra
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 20:26:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rDEwcT400CRU0gD8h7wNhAzB19o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bDeFqplET6cju8VIuNjmR3Il.jpg?f=fotoalbum_large

volgende fase is winnen 👍
niemand wil CBDC gebruiken.

nothing stops this train

• Mr_Ripple
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-07-2024

Mr_Ripple

BTC only

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 20:26:

Zou die griezelige Greg Wright daar dan toch achter zitten :?

XRP = trash

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:32

YES

Moderator General Chat
Kol Nedra schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 20:33:
[...]

[Afbeelding]

volgende fase is winnen 👍
niemand wil CBDC gebruiken.
Ik wil CBDC best gebruiken als de randvoorwaarden/regels oké zijn.

• Qunix
YES schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 20:36:
[...]

Technisch is het helaas niet mogelijk om én anoniem te zijn (oftewel fysiek cash) én een beveiliging te hebben tegen witwassen wat blijkbaar een hot topic is voor de machtige... Of het één, of het ander, maar niet tegelijk en zeker niet tussen in. Compromissen sluiten zal gelijktijdig en misschien onbewust omgaan naar wat de machtige willen, en dan heb je alsnog dat probleem.

• Pelox
  • Nu online
Kraken is toch echt mijn nummer 1 on-ramp en off-ramp.. en bij jullie?

Zero.

Verwijderd

YES schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 20:36:
[...]

Het is volgens mij niet zo dat je een keus hebt als ze dit uitrollen. ;)

• Pelox
  • Nu online
Maar het komt allemaal goed lees ik net.

https://www.newsbtc.com/n...yer-multiple-bottom-zone/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1tWylWFjmHRHCrQgcB3imYTVukU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MZMHMMKqriDuGwWTL6Bc3u6l.jpg?f=user_large

Zero.

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009

Darrell

Fiat moonboy

• knakworst

knakworst

Get more sats!

• zwembroek
Mooi zwembroekje maar die Benjamin heeft wel een paar melkflessen nog.

• zwembroek
Pelox schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 21:34:
[...]

Kraken is toch echt mijn nummer 1 on-ramp en off-ramp.. en bij jullie?
Kraken is ook mijn favoriete exchange maar ik heb een aantal dagen geleden mijn fiat er tijdelijk weggehaald na die Tweet van die mafkees. Ik heb al mijn buy orders daar gecanceld. Het zal allemaal meevallen maar better safe than sorry. Ik ben nu wat slagvaardigheid kwijt maar ik vind het prima. Alles voor een goede nachtrust...

• JJ1984
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 12:56
Ngangatar schreef op maandag 25 juli 2022 @ 23:53:
[...]

Als alles nog een keer door de helft gaat, prima wat mij betreft, dan had ik nu goedkoper in kunnen kopen, maar er staat meer fiat klaar en alles is en blijft speelgeld.
Toch ben ik altijd wel benieuwd naar de term ‘speelgeld’. Uiteraard snap ik dat je geen bedragen kan noemen, moet je ook niet willen. Gaat me meer om de terminologie. Bij speelgeld denk ik al snel aan wat kleingeld, tientjes of een paar honderd euro. Als het echter gaat om geld dat je kunt missen, kan het ook om duizenden euro’s gaan (al is dat voor een ieder anders natuurlijk).

• Qunix
zwembroek schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 22:02:
[...]

Kraken is ook mijn favoriete exchange maar ik heb een aantal dagen geleden mijn fiat er tijdelijk weggehaald na die Tweet van die mafkees. Ik heb al mijn buy orders daar gecanceld. Het zal allemaal meevallen maar better safe than sorry. Ik ben nu wat slagvaardigheid kwijt maar ik vind het prima. Alles voor een goede nachtrust...
Dit heb ik gemist? Wat heeft hij getweet?

• JJ1984
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 12:56
mannowlahn schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 08:15:
[...]

Ik deel je mening ook van a tot z ook. Time in the market etc maar ik hou nu mooi mijn vingers aan de knip. Dit is gewoon een dikke bear in wording en denk zelf ook dat we nog wel even goed lager gaan. Alle alts incl celr en Ada, sols, matic, bifi, glmr lol en what not hoor je over twee jaar alleen nog maar over in de zin van, weet je nog toen X of Y een dollar was? Hetgeen wat er nu in de wereld plaats vind komt aan het einde van het jaar meer naar voren. Waar we tijdens Corona allemaal dikke knaken over hadden is dat straks janken met de pet op ben ik bang.

En er zullen een hoop kansen ontstaan ja. Dus je fiat klaar hebben zal key zijn. Die verspil ik nu niet meer aan de vergane glorie van huidige alts.
Je zegt dus eigenlijk dat de door jouw genoemde altcoins geen toekomst meer hebben, toch?

• mannowlahn
JJ1984 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 22:12:
[...]

Je zegt dus eigenlijk dat de door jouw genoemde altcoins geen toekomst meer hebben, toch?
Als we kijken hoeveel alts in de historie van crypto een dikke bear overleefd hebben kunnen we stellen dat er misschien 1 het overleefd en ooit 50% van de ath zal halen. Ik acht de kans inderdaad vrij laag.

• MrMrq

Maktub

• Ray_
Ik heb deze al zo'n 2 jaar in de kast liggen en besloot hem maar eens te gaan gebruiken.
Bij het aanzetten zag ik dit in het scherm verschijnen, maar het lijntje is er blijkbaar niet altijd. Na de setup was 'ie even weg, en vervolgens weer terug. Is dit een reden om een nieuwe te vragen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dRYU7uMrtpDs39Ruo-xih0tThmk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dFEvxRCjZ4NYrKm6D3s9iyLp.jpg?f=fotoalbum_large

• Alpina
Op de 1 of andere manier heb ik altijd wel een goed gevoel bij Kraken. Ook omdat ze al zolang (2013) bestaan.

Het onderzoek gaat volgens mij over het feit dat ze het voor mensen in Iran mogelijk maakte om crypto te kopen/verkopen?

En die daarmee weer andere duistere praktijken (zouden kunnen) doen lijkt me? 😎

Iran en USA is meestal geen goede combi.

[ Voor 8% gewijzigd door Alpina op 26-07-2022 22:31 ]

• MrMrq
JJ1984 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 22:06:
[...]

Toch ben ik altijd wel benieuwd naar de term ‘speelgeld’.
Leuke en terechte vraag. Een tijdje geleden had ik er geld in zitten wat ik probleemloos ‘kan’ missen. Maar naarmate de winst verdampte, en daarna de inleg dreigde te verdampen, voelde ik dat ik die inleg niet ‘wilde’ missen.

Sindsdien speel ik niet meer met geld dat ik ‘kan’ missen, maar zoek ik manieren hoe ik minder geld ‘hoef’ te missen. Denk aan kleinere inleg, inleg er eerder uithalen, stop losses, …

De reward is lager, maar de risk ook. Daar voel ik me beter bij.

[ Voor 13% gewijzigd door MrMrq op 26-07-2022 22:30 ]

Maktub

• Pelox
  • Nu online
Alpina schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 22:28:
Op de 1 of andere manier heb ik altijd wel een goed gevoel bij Kraken. Ook omdat ze al zolang (2013) bestaan.

Het onderzoek gaat volgens mij over het feit dat ze het voor mensen in Iran mogelijk maakte om crypto te kopen/verkopen?

En die daarmee weer andere duistere praktijken gaan doen lijkt me? 😎
Ze krijgen waarschijnlijk een boete en een tik op de vingers.

En wat betreft die Craig Wright.. tja.

Zero.

• Ray_
Alpina schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 22:28:

En die daarmee weer andere duistere praktijken gaan doen lijkt me? 😎
U.S. heeft sancties tegen Iran opgesteld, maar Kraken heeft daar blijkbaar niet zo veel mee gedaan en heeft gebruikers uit Iran op hun platform toegelaten. Ik weet niet in hoeverre een gebruiker buiten de U.S. hier last van zou kunnen krijgen, tenzij die Amerikanen Kraken nu helemaal kapot gaan procederen. En daar moet je een behoorlijk lange adem voor hebben.

• Alpina
Pelox schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 22:31:
[...]

Ze krijgen waarschijnlijk een boete en een tik op de vingers.

En wat betreft die Craig Wright.. tja.
Zoiets zal het zijn inderdaad.

Dat andere bericht van die mafklapper neem ik ook niet serieus.

• PureLOOD
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 08:58
MrMrq schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 22:29:
[...]

Leuke en terechte vraag. Een tijdje geleden had ik er geld in zitten wat ik probleemloos ‘kan’ missen. Maar naarmate de winst verdampte, en daarna de inleg dreigde te verdampen, voelde ik dat ik die inleg niet ‘wilde’ missen.

Sindsdien speel ik niet meer met geld dat ik ‘kan’ missen, maar zoek ik manieren hoe ik minder geld ‘hoef’ te missen. Denk aan kleinere inleg, inleg er eerder uithalen, stop losses, …

De reward is lager, maar de risk ook. Daar voel ik me beter bij.
Je kan natuurlijk een verschil maken in speelgeld en geld wat je kan missen. Het een sluit het ander niet uit zeg maar. Ik gebruik zelf ook alleen geld wat ik kan missen, maar als alles naar 0 zou gaan, zal het zeker pijn doen :|

Ik blijf wel lekker door dca'en ondertussen :P

Ja het is speelgeld, maar je moet wel het gevoel hebben dat er potentie in zit. Dus een 10tje inleggen is leuk, maar daar wordt je leven niet anders van. Ik probeer een balans te vinden in hoeveel wil je maximaal verliezen - hoeveel moet je inleggen om daadwerkelijk je leven op een positieve manier te kunnen veranderen. ⁸

• AlterBridge
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 15-01 20:56
Geen grote bewegingen na de cijfers van Alphabet en Microsoft geloof ik. Die eerste zelfs 2% in de plus nabeurs. Had natuurlijk wel invloed kunnen hebben op onze favoriete tech asset.

• cavemees
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 09:14
AlterBridge schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 23:57:
Geen grote bewegingen na de cijfers van Alphabet en Microsoft geloof ik. Die eerste zelfs 2% in de plus nabeurs. Had natuurlijk wel invloed kunnen hebben op onze favoriete tech asset.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/og5RMntAGMnV1bchJExWgcrbzow=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EVvpcJDsHURdGbpKO5qxZm6Y.jpg?f=user_large

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
AlterBridge schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 23:57:
Had gekund, maar zou niet zo moeten zijn. De koers van Bitcoin moet niet verbonden zijn aan bijv. Amerikaanse bedrijven, hun winst of verlies of bijbehorende aandelen.

Morgenavond om 20:00 komt de FOMC klapper toch?

[ Voor 4% gewijzigd door Taro op 27-07-2022 00:09 ]

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

[...]

Toch ben ik altijd wel benieuwd naar de term ‘speelgeld’. Uiteraard snap ik dat je geen bedragen kan noemen, moet je ook niet willen. Gaat me meer om de terminologie. Bij speelgeld denk ik al snel aan wat kleingeld, tientjes of een paar honderd euro. Als het echter gaat om geld dat je kunt missen, kan het ook om duizenden euro’s gaan (al is dat voor een ieder anders natuurlijk).
Zoals je zelf al zegt, ik ga geen bedragen noemen. Voor de een is speelgeld 100 euro, voor de ander is speelgeld wellicht een maandsalaris.

Voor mij is speelgeld geld dat ik niet “nodig” heb. Ik heb een normale baan, een lage hypotheek, weinig kosten maar daartegen veel hobbies en als ik iets koop hoeft het niet duur te zijn maar wel een degelijke kwaliteit. Daarnaast staat er wat spaargeld apart en ik heb een buffer.

Dus tja, wat wil ik anders met het geld? Autos interesseren mij niet, vakanties naar verre landen ook niet behalve soms een kleine stedentrip en ik bezoek graag een concert of ga lekker uit eten.

Wat ik over heb, gooi ik in crypto. Maar als alles rekt gaat zal ik een dag balen en dan gaat de knop om. Want in mijn dagelijks leven zal ik er niets van merken van het geld dat weg is. Of dat nou 1 dollar of 10 dollar was.

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

• Gelukszoekr
Taro schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 00:09:
[...]

Had gekund, maar zou niet zo moeten zijn. De koers van Bitcoin moet niet verbonden zijn aan bijv. Amerikaanse bedrijven, hun winst of verlies of bijbehorende aandelen.

Morgenavond om 20:00 komt de FOMC klapper toch?
Het gegeven dat deze reuzen lager hebben gepresteerd dan verwacht maakt de kans op een technische recessie alleen maar aannemelijker.

Bitcoin heeft in theorie niks met deze bedrijven te maken, maar het zijn wel vaak dezelfde mensen die in tech aandelen, en in crypto zitten.

Morgen een grote dag inderdaad. Zal wel een 0.75 worden. Vorige maand resulteerde dit eerst nog in een korte opleving trouwens, de dump kwam pas later

• PlanR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-01 14:53
Mooie bounce toch wel van de ETH.
Op de 1D MA20 zo rond de 1350.

Hodlen is hopen. Traden is geld verdienen.

• JoebarRC
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 06-01 06:55
Gelukszoekr schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 00:59:
[...]

Morgen een grote dag inderdaad. Zal wel een 0.75 worden. Vorige maand resulteerde dit eerst nog in een korte opleving trouwens, de dump kwam pas later
Dat is steeds zo, aankondiging directe reactie want die is meestal ingeprijsd. Dan praatje Powell en dat is ook vaak een negatieve reactie.
Dan slapen en wakker worden en dan pas wordt er nagedacht wat dit betekent.. Dump

75 verwacht iedereen dus dan opgelucht, maar dan kan de volgende dag ineens bedacht worden dat de kapitaal markt rente nog vaker gaat stijgen en bam.
Als er 100bp wordt gegeven directe dump reactie en dan zou het de volgende dag weer bedacht kunnen worden zoiets als ohhh maar dan worden de volgende rentes minder hoog

Welk geval het ook is, voor de komende tijd is het nooit goed voor crypto

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:40
[...]

Geld wat je kan missen: investeringsgeld dat je de komende 5 jaar kan missen zonder dat je financieel in de problemen komt. Geld dat je niet nodig hebt voor reparaties aan je huis, auto, witgoed etc of nodig hebt voor verduurzaming van je huis. Dus daadwerkelijk geld dat niets staat te doen. Waar je dus niet wakker van ligt als het een paar jaar minder waard is, maar wel van kan balen als het ooit allemaal niets waard is.

Speelgeld: geld waar je nog geen 5 minuten van baalt als je het volledig kwijt bent. Dus geld dat je anders in een staatslot gooit, of een onzinnige aankoop mee doet.

Je kan geen Speelgeld hebben zonder Geld wat je kan missen. En Speelgeld zal altijd om kleinere bedragen gaan dan investeringsgeld.

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fSRcZqs2CIcxCbuBqm2xJhGKvKQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/fo2XTO3X5Uoq6N1Aktpv2OYl.gif?f=user_large

Verwijderd

Groen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BXifC94-ygL__8zZaWHaztyOjbM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UYruxRUaSJP7eG4KAuJANA1y.jpg?f=fotoalbum_large

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 00:03
Lets do some moon business today *O*

• Moiety
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:29
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-fVtonb4ZGietKpnwv1pB7DnhZY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/ZAh4btDsQ1gKJU8WAaGDUc1z.gif?f=user_large

• Kol Nedra
komaan BNB, maak eens een nieuwe ATH, soooo close!!

nothing stops this train

• kernie
  • Laatst online: 15-01 16:52
Waah schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 07:17:
[...]

Geld wat je kan missen: investeringsgeld dat je de komende 5 jaar kan missen zonder dat je financieel in de problemen komt. Geld dat je niet nodig hebt voor reparaties aan je huis, auto, witgoed etc of nodig hebt voor verduurzaming van je huis. Dus daadwerkelijk geld dat niets staat te doen. Waar je dus niet wakker van ligt als het een paar jaar minder waard is, maar wel van kan balen als het ooit allemaal niets waard is.

Speelgeld: geld waar je nog geen 5 minuten van baalt als je het volledig kwijt bent. Dus geld dat je anders in een staatslot gooit, of een onzinnige aankoop mee doet.

Je kan geen Speelgeld hebben zonder Geld wat je kan missen. En Speelgeld zal altijd om kleinere bedragen gaan dan investeringsgeld.
Exact dit! :)

PS5

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-01 13:26
Kol Nedra schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 09:28:
[...]

komaan BNB, maak eens een nieuwe ATH, soooo close!!
Nog maar $400 te gaan ja, superclose! :+

• Gelukszoekr
endness schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 09:58:
[...]

Nog maar $400 te gaan ja, superclose! :+
Ik vermoed dat het om BNBBTC gaat...

• Kol Nedra
Gelukszoekr schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 10:04:
[...]

Ik vermoed dat het om BNBBTC gaat...
uiteraard!

nothing stops this train

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:05
vanavond weer FED shit. Ben benieuwd. Gerucht gaat nu dat ze toch maar ,75% gaan doen omdat ze nu al te bang zijn voor recessie. Geruchten gaan zelfs dat er daarna nog wat tamme verhogingen komen en eind van het jaar alweer verlagen.......
Zou wel wat zijn iig mocht het zo lopen. Volgend jaar dan iig 200k btc?

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

• mannowlahn
Voor degene die nog celr heeft, komt straks een mooi verkoop moment aangezien coin base listing er nu aankomt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kuaJTrp0aW_HW59v5fNiKe-O4U8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ekLq2EpgyaGTYqxV6rRsZFEp.jpg?f=fotoalbum_large

Verwijderd

anti elppa schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 10:19:
vanavond weer FED shit. Ben benieuwd. Gerucht gaat nu dat ze toch maar ,75% gaan doen omdat ze nu al te bang zijn voor recessie. Geruchten gaan zelfs dat er daarna nog wat tamme verhogingen komen en eind van het jaar alweer verlagen.......
Ik hoop volgende week op 200-500k, zou leuk zijn voor de vakantie. Kan ik eindelijk weer eens ontbijten met champagne van 10k, bladgoud en kaviaar.

• mannowlahn
anti elppa schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 10:19:
Ik hoop persoonlijk ook op flink wat rente stijgingen! Terug naar 5% hypotheekrente en ook weer spaarrente :9

• Kol Nedra
wat de FED gaat zeggen maakt mij niets uit, blijf gewoon BTC kope!! d:)b

nothing stops this train

• Coldcat

Coldcat

HODL

mannowlahn schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 10:28:
Voor degene die nog celr heeft, komt straks een mooi verkoop moment aangezien coin base listing er nu aankomt.

[Afbeelding]
Wanneer is die listing? Vraag het voor een vriend.
Also added to the Coinbase listing roadmap is Stargate Finance (STG), a decentralized finance (DeFi) protocol whose bridge enables the transfer of native assets across different chains. By eliminating the need to send wrapped tokens, Stargate Finance makes the process of swapping cryptocurrencies simpler and more efficient.

Native token STG can be used to stake on the Omnichain protocol and earn rewards while ensuring that the liquidity pool has sufficient capital to facilitate the cross-chain token swaps and achieve “instant guaranteed finality.”
Dit klinkt als dikke tech voor de volgende run! Maar eens gaan uitzoeken wat dit is.

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:27

Vis

mannowlahn schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 10:28:

[Afbeelding]
Mijn gestaakte celertjes komen 11 augustus vrij. Hopelijk pas daarna de listing. Maar waarom zou je verkopen als er juist een listing van een van de grote exchanges plaatsvind? Zegt toch juist wat over het vertrouwen van het project?
Hoelang heeft het wel niet geduurd voordat Coinbase ze eens gelist heeft, ben juist blij want dat wil zeggen nog meer gebruikers en investeringen.

Ik hodl ze gewoon denk ik.

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

• mannowlahn
Coldcat schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 10:34:
[...]

Wanneer is die listing? Vraag het voor een vriend.

[...]

Dit klinkt als dikke tech voor de volgende run! Maar eens gaan uitzoeken wat dit is.
Onbekend voor alsnog.

• Coldcat

Coldcat

HODL

Vis schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 10:48:
[...]

Mijn gestaakte celertjes komen 11 augustus vrij. Hopelijk pas daarna de listing. Maar waarom zou je verkopen als er juist een listing van een van de grote exchanges plaatsvind? Zegt toch juist wat over het vertrouwen van het project?
Hoelang heeft het wel niet geduurd voordat Coinbase ze eens gelist heeft, ben juist blij want dat wil zeggen nog meer gebruikers en investeringen.

Bij de meeste coins die ergens gelist worden pumpt de koers, alvorens weer naarhet oude niveau terug te keren. Net na de listing verkopen en daarna terugkopen is vaak een dikke gain.

• mannowlahn
Vis schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 10:48:
[...]

Coin base list op zich best veel dus in die zin zegt het weinig.

Waarom verkopen? Tja er komt waarschijnlijk nu een mooie Spike aan die voor sommigen een reden is de boel te verpatsen.

Ik trek de boel nu wel van sgn weg. Stake rewards is nu 5,3%. Kan dus beter richting Binance gaan. De fees zijn nagenoeg niks as we speak. Of volume ooit nog zal komen na deze bear is wat minder zeker.

• Coldcat

Coldcat

HODL

Ook een andere vraag. Wat denken jullie over bestaande altcoins? Niet de shitcoins maar de coins met een groot aantal gebruikers. Denk hierbij aan:

ATOM, BNB, DOT, KSM

Wat je leest is dat de meeste altcoins door het putje gaan en niet meer terugkomen. Bovenstaande projecten hebben toch wel een plaats in de markt gekregen. ATOM en DOT bieden veel potentie.

Was dat hetzelfde als tijdens de vorige bull-run in 2017 (met die Chinese ETH variatn), XLM en LTC, ZCASH? Die coins zijn ook niet meer teruggekomen.

Is de markt hierin verandert of is echt alles een shitcoin?

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Coldcat schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 10:55:
Ook een andere vraag. Wat denken jullie over bestaande altcoins? Niet de shitcoins maar de coins met een groot aantal gebruikers. Denk hierbij aan:

ATOM, BNB, DOT, KSM

Wat je leest is dat de meeste altcoins door het putje gaan en niet meer terugkomen. Bovenstaande projecten hebben toch wel een plaats in de markt gekregen. ATOM en DOT bieden veel potentie.

Was dat hetzelfde als tijdens de vorige bull-run in 2017 (met die Chinese ETH variatn), XLM en LTC, ZCASH? Die coins zijn ook niet meer teruggekomen.

Lastig te zeggen, technisch goed =/= goed marketing verhaal.

Heul vroeger hadden we OS/2 op onze PC, wat technisch veel beter was dan Windows. Maar ja, Windows had de PR veel en veel beter op order. Eén keer raden welk OS dominant is geworden ;-)

Om precies te zijn: OS/2 Warp, kon Windows-applicaties draaien. Dikke tech, maar niet goed vermarkt.

En wil iets aanslaan, dan moet de grote meute meegaan. Dat geldt ook voor de VHS. Er waren betere alternatieven, maar natuurfilms werden op VHS uitgegeven. Is een urban myth, niet waar, lees ik net.

[ Voor 16% gewijzigd door Eusebius op 27-07-2022 11:00 ]

==
hoi

• zwembroek

ATOM, BNB, DOT, KSM

Je moet het altijd maar weer afwachten. Ik heb wel veel vertrouwen in het hele Dotsama ecosysteem maar niks is zeker. Bitcoin en ETH zijn de enige zekerheidjes.

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10:12

ATOM, BNB, DOT, KSM

Groot aantal gebruikers of een groot aantal passieve investeerders, die hopen op veel gebruikers?

Van bovenstaande is mijn inziens alleen BNB interessant, omdat zolang het Binance en BSC casino openblijft er altijd vraag naar zal zijn.

• Gelukszoekr

ATOM, BNB, DOT, KSM

DOT en KSM bestonden er nog niet eens de vorige cycle. Waarom zouden deze nog een cycle overleven?

Er zijn echt maar een aantal alts die in een 2e cycle een nieuwe ath hebben neergezet. BNB, XRP en DODGE.

• Trackerfire
  • Laatst online: 10-01 12:55

Trackerfire

BTC HODLER

De ADA (Cardano) Vasil Hard Fork gaat naar alle waarschijnlijkheid weer worden uitgesteld:

https://github.com/input-output-hk/cardano-node/issues/4228

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pwrhAJ3lLjqqdIXyADViRgDFiiI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2VZsLF1IiOBAI1C9bUReDUJK.png?f=user_large

Op naar september dan maar :-(

[ Voor 33% gewijzigd door Trackerfire op 27-07-2022 11:07 ]

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

• Gelukszoekr
Trackerfire schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 11:06:
De ADA (Cardano) Vasil Hard Fork gaat naar alle waarschijnlijkheid weer worden uitgesteld:

https://github.com/input-output-hk/cardano-node/issues/4228

Op naar september dan maar :-(
Waarom noemen ze dit een hardfork? Het is gewoon een upgrade toch?

• Trackerfire
  • Laatst online: 10-01 12:55

Trackerfire

BTC HODLER

Gelukszoekr schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 11:07:
[...]

Waarom noemen ze dit een hardfork? Het is gewoon een upgrade toch?
Hierbij wat informatie over een hard fork en waarom ze t doen ;)

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

• Coldcat

Coldcat

HODL

In zit nog niet zo lang in de geitenbende dat ik de ervaring heb. Ik kan me niet voorstellen dat we over een paar jaar misschien een totaal andere top 100 aan coins hebben. Dat al die mooie projecten van nu nog bestaan, maar niet sterk meestijgen en er nieuwe bende veel harder gaat.

Als je kijkt naar 2017 is dat wel wat deze run gebeurd is. Grote kans dat dat weer zal gebeuren. In dat geval is BTC de zekerheid, en ETH een mooie gok.

Daarnaast BNB om meer shitcoins te vergaren, maar die coin is me te duur om nu te kopen (ten opzichte van BTC).

[ Voor 18% gewijzigd door Coldcat op 27-07-2022 11:10 ]

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:27

Vis

ATOM, BNB, DOT, KSM

LTC heeft vorig jaar nog z'n ATH verbeterd hoor in mei.
Uiteraard heb ik het over de dollar waarde en niet btc pair.

Die komt ook iedere bullrun weer sterker terug.

[ Voor 3% gewijzigd door Vis op 27-07-2022 11:12 ]

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

• Gelukszoekr
Trackerfire schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 11:09:
[...]

Hierbij wat informatie over een hard fork en waarom ze t doen ;)
Ik weet wat een hardfork is, vandaar ook mijn vraag. Er komt geen splitsing / een 2e cardano chain toch?

Pagina: 1 ... 178 ... 251 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
  • Blijf on-topic.
  • Huizen en hypotheken zijn geen crypto, dus offtopic.
  • Prijzen/koersen aub in USD waarde vermelden. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Beperk het hergebruiken van memes/afbeeldingen tot een minimum. Het herhaaldelijk posten van dezelfde afbeelding voegt niets toe voor anderen en vervuilt het topic.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!