• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:39
[Roland] schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 21:38:
[...]

Smaken verschillen :)
Ik geniet echt van dat soort afleveringen. Deze heb jk het vaakst terug gekeken.
Jazeker verschillen smaken, niks mis mee! Zo is er voor ieder wat wils bij SNW omdat elke aflevering dus compleet anders van toon kan zijn. En sowieso is elke aflevering, hoe 'silly' ook lichtjaren beter dan welke aflevering van Discovery dan ook.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | Kingston KC2000 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | Fractal Define C TG | Scythe Mugen 5 | Seasonic Focus Plus Gold 650 | HTC Vive

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:30
Ik vind deze ST SNW erbij horen. Pike kennen we niet en dan is dit wel een serie die erbij hoort te zijn.
Hier is mijn reden, in een stuk dat ik gepost heb.
Als het te volgen is :)F

[Voor 15% gewijzigd door Mel33 op 31-03-2023 17:23]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:39

Blokker_1999

Full steam ahead

Het was sowieso 1 van de creatieve doelstellingen van het team om losse afleveringen te maken in verschillende stijlen. The Elysian Kingdom is zeker ook geen hoogvlieger voor mij, maar ik heb er veel begrip voor dat ze die aflevering toch gemaakt hebt. Niet alleen verbindt het de serie met klassieke Trek, het maakt het ook leuk om de acteurs eens in een andere setting te zien. Als je zo een aflevering met de cast van ENT had gemaakt, had het volgens mij een totale mislukking geweest.

En kon men niet direct vernieuwen tot en met seizoen 7?

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:11
Zoals in dat topic ook al vermeld: nee.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:18
Blokker_1999 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 19:56:
Niet alleen verbindt het de serie met klassieke Trek, het maakt het ook leuk om de acteurs eens in een andere setting te zien.
Zo'n aflevering vind ik meer iets voor een later seizoen, of later in een lang seizoen (20+ afleveringen), of na een heftig verhaal van 3 a 4 afleveringen. Dit was aflevering 8 van 10, van een nieuwe serie waarin de karakters nog volop in ontwikkeling waren. We hadden nota bene al comic relief gehad in aflevering 5, waarin spock en z'n verloofde van lichaam geruild waren.

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:30
CopyCatz schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 20:21:
[...]

Zoals in dat topic ook al vermeld: nee.
Ik vraag ook voor verbetering en hulp.
Dus als jij dat kan, graag

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:41
LA-384 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 20:22:
[...]

Zo'n aflevering vind ik meer iets voor een later seizoen, of later in een lang seizoen (20+ afleveringen), of na een heftig verhaal van 3 a 4 afleveringen. Dit was aflevering 8 van 10, van een nieuwe serie waarin de karakters nog volop in ontwikkeling waren. We hadden nota bene al comic relief gehad in aflevering 5, waarin spock en z'n verloofde van lichaam geruild waren.
Eens. Maar het hele doel van seizoen 1 was volgens mij puur om een bepaalde baseline te zetten door vooral veel dingen te pakken uit vorige series die het goed doen en dan hopen dat het blijft plakken. En dat is blijkbaar gelukt gezien de nieuwe seizoenen die gaan komen. Nu moeten ze gaan nadenken over hoe ze het op eigen poten kunnen laten staan. Dat is het belangrijkste als je een serie een lang leven wil kunnen geven. Het moet herkenbaar zijn ( want dat is de insteek van de serie ) als 'oude trek' maar het moet ook een eigen verhaal krijgen.

Only time will tell. Binnenkort ga ik maar eens S1 opnieuw kijken :)

Strava | Twitter | Mastodon.nl

• Lunchbox
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 24-04 21:21
De trailer is uit en de oude Klingon zijn weer terug. YEAH!

• Webgnome
@Lunchbox de oude klingon als in
  • De klingons van de ToS serie?
  • De klingons van de ToS films?
  • De klingons van de Enterprise serie?
  • De klingons zoals we ze in Discovery gezien hebben?
  • De klingons zoals we ze uit TNG etc kennen

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:33
Webgnome schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 09:01:
@Lunchbox de oude klingon als in
  • De klingons van de ToS serie?
  • De klingons van de ToS films?
  • De klingons van de Enterprise serie?
  • De klingons zoals we ze in Discovery gezien hebben?
  • De klingons zoals we ze uit TNG etc kennen
Een filmpje zegt meer. De Klingons met ridges dus, zo te zien, zoals die in de TOS-films, TNG etc. Ik dacht uit de opmerking van @Lunchbox te begrijpen dat het de TOS-klingons zouden zijn, wat mij eigenlijk logischer zou lijken. Maar goed, gelukkig niet de LOTR-klingons van Discovery.
Voor de liefhebbers, om te vergelijken.

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:09
Ik ben vooral benieuwd naar de nieuwe number 1 en de nieuwe engineer. Die zitten niet in de teaser.

Update: Shit, ik vergis me. Rebecca Romijn is wederom nr 1. Jammer, dat vond ik verreweg het minste karakter van S01. Hopelijk is ze nu beter.

[Voor 42% gewijzigd door segil op 21-04-2023 16:53]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lunchbox
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 24-04 21:21
Eh ja misschien moest ik even wat duidelijker zijn, maar ik ben dus ontzettend blij dat we die lamme Disc Klingons dus niet meer hebben.

De prostethics zijn veel te heavy waardoor je dus niet goed de expressies en emoties van de acteurs kon volgen. Daarnaast ben ik geen fan van die nieuwe look.

Dit zijn de Klingons die we toch het beste kennen.

De trailer ziet er goed uit. Oude maar ook nieuwe werelden en geen universum eindigend onheil ieder seizoen. Let's go!

Ik heb er zin in

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05 09:34

GeeBee

Oddball

Ik heb net Spock Amok zitten kijken... nou ja zitten... 4x :Z . Wordt het nog wel weer beter? De vorige 4 waren best goed door te komen.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• Webgnome
@GeeBee ik ben naar aanleiding van je post de serie weer opnieuw aan het kijken ( en natuurlijk als voorbereiding op hte nieuwe seizoen ). Ik heb de aflevering en die er na nog niet gezien , heb net 3 gezien, maar volgens mij word het hierna wel beter met een klein dieptepuntje.

---

Als ik dan toch bezig ben... Het valt mij nu pas op hoeveel flauwe/droge humor er zo tussendoor word opgegooid. Dat maakt het geheel wat luchtiger maar in deze 1e rewatch moet ik toegeveven dat ik er mij soms aan stoor. Verder kijkt het op dit moment gewoon lekker weg en het voelt weer vertrouwde 'old school' Star Trek.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05 09:34

GeeBee

Oddball

Die sprookjes-aflevering was ook matig, maar paste qua opzet wel weer binnen de andere series. In de zin van: als vuller is het vaker gedaan. Dan vind ik een seizoen van 10 weer te kort voor vullers, maar ja...
De laatste paar episodes waren prima en een mooie cliffhanger naar seizen 2: nog een paar nachtjes slapen.

Ok... 48 ;)

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Webgnome
een 'paar' :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:10
Ben wel benieuwd naar de hoe Boimler en Mariner in SNW

15x330 SW38

• Webgnome
Dat is een cross over van lower decks meen ik toch? Ik heb die serie nooit gezien. Maar is het niet zo dat die serie zich afspeelt in de 24e eeuw? En zo ja hoe gaan ze dit dan doen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23:23
@Centauriprime Haha je bent me net een half uur voor met posten! Betekent dit dat Lower Decks nu canon is? Voor zover het concept van "canon" nog bestaat binnen Star Trek natuurlijk.

Jammer dat de voice actors van Tendi en Rutherford niet mee lijken te komen, die lijken ook genoeg op hun karakters.

@Webgnome Klopt. Waarschijnlijk wordt er weer een situatie bedacht om de crossover mogelijk te maken. In het verleden was dat ook geen probleem geloof ik.

Je mist wel een leuke serie overigens.

[Voor 16% gewijzigd door ErikT738 op 25-05-2023 13:09]

• Webgnome
Ik ben nu nog bezig met the orville. Lowerdecks staat ergens onder aan mijn lijst (ben niet zo'n fan van animatie series ). Ben benieuwd wat dit gaat brengen. Hopelijk betekent dit niet dat SNW vol zit met dit soort cross overs of andere ' jolige ' meuk. ;)

• Luuk1983
Webgnome schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 14:13:
Ik ben nu nog bezig met the orville. Lowerdecks staat ergens onder aan mijn lijst (ben niet zo'n fan van animatie series ). Ben benieuwd wat dit gaat brengen. Hopelijk betekent dit niet dat SNW vol zit met dit soort cross overs of andere ' jolige ' meuk. ;)
Als je geen fan bent van animatieseries houdt het misschien gewoon op, maar op je een idee te geven: voor Strange New Worlds en Seizoen 3 van Picard vond ik Lower Decks veruit het meeste 'echte' Star Trek van allemaal.

Kijk, de humor moet je liggen, anders vind je er sowieso niks aan. Maar er zit heel veel liefde en passie van Star Trek in die serie. Ik mag het heel graag kijken in ieder geval. The Orville was ook gaaf trouwens, maar daar vond ik de 'humor' soms iets teveel over de top. Helaas valt seizoen 3 (New horizons) volgens mij hier nergens legaal te kijken. Staat niet op Disney+ iig.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | Kingston KC2000 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | Fractal Define C TG | Scythe Mugen 5 | Seasonic Focus Plus Gold 650 | HTC Vive

• Luuk1983
ErikT738 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 13:07:
Betekent dit dat Lower Decks nu canon is?
Het is een serie op TV, dan is het toch sowieso canon? Oprechte vraag hoor, of beschouwen we TAS ook niet als canon?

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23:23
Luuk1983 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 15:14:
[...]

Het is een serie op TV, dan is het toch sowieso canon? Oprechte vraag hoor, of beschouwen we TAS ook niet als canon?
Canon binnen hun eigen verhaallijn wel natuurlijk, maar bij de animatieseries zoals TAS en Lower Decks ging ik er eigenlijk van uit dat alles wat daar gebeurt nooit in de live action terecht zou komen.

Overigens zijn een een aantal zaken sowieso een beetje vreemd. SNW speelt zich in dezelfde wereld als Discovery af, maar in SNW krijgen we nu Klingons zoals ze er uitzagen tijdens TNG, DS9, VOY en ENT. Geen idee of alle Star Trek shows zich nu in dezelfde wereld en tijdslijn af moeten spelen of niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wolfp4ck
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 02-06 20:25
die keer dat ze DS9 bezochten en de hommage die eraan gegeven werd, prachtig :) met die DS9 opening credit muziek.
Leuke serie die Lower Decks, ook mooie soundtrack (echt wel Star Trek gevoel)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:40
De trailer zelf :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wolfp4ck
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 02-06 20:25

Voor ideetje te geven

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:50
...nou heeft 'lower decks' hier volgens mij een eigen topic:
[Serie] Star Trek: Lower Decks
...dus wellicht dit alles liever daar posten?

* vanaalten heeft niks met animatieseries en ziet de 'wel-of-niet-canon' discussie dan ook liever elders...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:48
Luuk1983 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 15:13:
[...]

Als je geen fan bent van animatieseries houdt het misschien gewoon op, maar op je een idee te geven: voor Strange New Worlds en Seizoen 3 van Picard vond ik Lower Decks veruit het meeste 'echte' Star Trek van allemaal.

Kijk, de humor moet je liggen, anders vind je er sowieso niks aan. Maar er zit heel veel liefde en passie van Star Trek in die serie. Ik mag het heel graag kijken in ieder geval. The Orville was ook gaaf trouwens, maar daar vond ik de 'humor' soms iets teveel over de top. Helaas valt seizoen 3 (New horizons) volgens mij hier nergens legaal te kijken. Staat niet op Disney+ iig.
Seizoen 3 (New Horizons), wat bedoel je hiermee? Seizoen 3 van The Orville?
Wat is New Horizons?

LG OLED65G1RLA / Sennheiser Ambeo Max + SVS SB-1000 Pro / Zidoo Z9X / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v14.0.10 (SMOEUXM)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Luuk1983
daffie82 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 11:48:
[...]

Seizoen 3 (New Horizons), wat bedoel je hiermee? Seizoen 3 van The Orville?
Wat is New Horizons?
Ja de serie heet voor seizoen 3: The Orville: New Horizons. Seizoen 3 is ook door een andere studio gemaakt, of naja, de rechten liggen bij een andere partij. Dat verklaart mogelijk waarom seizoen 3 niet op Disney+ staat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:48
Luuk1983 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 12:15:
[...]

Ja de serie heet voor seizoen 3: The Orville: New Horizons. Seizoen 3 is ook door een andere studio gemaakt, of naja, de rechten liggen bij een andere partij. Dat verklaart mogelijk waarom seizoen 3 niet op Disney+ staat.
Ah ok, thanks. Dat wist ik niet.

heb seizoen 3 in ieder geval gezien, was erg goed vond ik.

LG OLED65G1RLA / Sennheiser Ambeo Max + SVS SB-1000 Pro / Zidoo Z9X / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v14.0.10 (SMOEUXM)

Pagina: 1 2 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee