R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e
Als ik gebruik wil maken van de promotie t/m 29-11 voor de gratis 3 maanden Premium, moet ik mijn PLU voor HERO tot 400 of 250 aanvullen? Dit is voor mij niet geheel duidelijk.
Ik denk dat Premium voor de meeste rendabeler is...
This means you’ll need to stack the additional amount to meet the new requirements before November 29th to be eligible.lotus11 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 13:07:
Ik heb momenteel 80PLU. en Everyday.
Als ik gebruik wil maken van de promotie t/m 29-11 voor de gratis 3 maanden Premium, moet ik mijn PLU voor HERO tot 400 of 250 aanvullen? Dit is voor mij niet geheel duidelijk.
Er staat new requirements, dus tot 250
250lotus11 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 13:07:
Ik heb momenteel 80PLU. en Everyday.
The new lower requirements shared above will take effect after November 29th (the promo end date). This means you’ll need to stack the additional amount to meet the new requirements before November 29th to be eligible. Soon after the promo end date (once the new requirements are in effect), your reward level will be adjusted according to your new stack, granting you access to your new benefits.
Wel wat onduidelijk zo, al die veranderen in één jaar tijd.
Wat een geluk dat hier wel wat snelle updates komen, waarvoor hartelijk dank.
"Unlock a new reward level within the promotion dates.cooLopke schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 13:32:
[...]
250
The new lower requirements shared above will take effect after November 29th (the promo end date). This means you’ll need to stack the additional amount to meet the new requirements before November 29th to be eligible. Soon after the promo end date (once the new requirements are in effect), your reward level will be adjusted according to your new stack, granting you access to your new benefits.
The reward level update must have gone through completely. Reward levels are updated once per day in the morning."
Met new bedoelen ze dus een huidig nieuw level, niet de levels met vereisten na 29 Nov. Plutus is hier dus wederom onduidelijk bezig
Premium €15 voor 3 perks.....maar hoeveel cashback krijg je erop en met welk max uitgaven per maand?
nothing stops this train
Dit is precies wat me tegenstaat. 23 wijzigingen in een jaar doorvoeren, de helft van de wijzigingen weer terugdraaien of aanpassen, geen touw meer aan vast te knopen. Maar ja, misschien is dat ook wel de bedoeling van ze. Ik mis een beetje visie en heb op deze manier niet echt meer vertrouwen in de toekomst. Je kunt nu wel het hele concept naar je hand zetten met nieuwe stake, andere kaart, meer/minder PLU en dan over een half jaar gaan ze alles weer eenzijdig aanpassen. Lijkt soms de overheid wel.Masstje schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 15:42:
Ze hebben eigenlijk wel nog snel ingezien dat hun tier verhoging van 250 naar 500 voor hero helemaaaal los van de pot gerukt was.
Wel wat onduidelijk zo, al die veranderen in één jaar tijd.
Wat een geluk dat hier wel wat snelle updates komen, waarvoor hartelijk dank.
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Dat ben ik wel van plan (recent klant daar) maar kon nog niet inloggen.2Dutch schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 15:58:
Ik zag vol verbazing dat Vattenfall heeft afgeschreven voor een factuur die ik via Curve/Plutus al had betaald. Via Plutus of Curve zag ik niks geks of refunds, dus geen idee wat hier aan de hand is. Mocht je ook deze route bewandelen met je Vattenfall facturen: check de factuurstatus/betalingen. Ben benieuwd wat hier gaande is..en aan wie het ligt
https://www.rouwette.com/
Meen hier wel eens gelezen te hebben dat dit bij Univé mogelijk was.exelletor schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 16:48:
Over vaste lasten gesproken, heeft iemand al uitgezocht bij wie wij komend jaar de zorgverzekering kunnen afsluiten om met plutus te betalen?
Lol, ik heb net 200 plu totaal in een goede 1.5 jaarknakworst schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 09:41:
Met die lage koers redelijk wat PLU binnengeharkt, 76 in één week. Voor de rest sustainable, genoeg PLU voor 100 jaar enzo.
[Afbeelding]
Even gephotoshopped.
:fill(white):strip_exif()/f/image/PHmSJQvV6rnFl2V51Tgs0WUM.png?f=user_large)
[ Voor 10% gewijzigd door enermax op 22-10-2023 15:38 ]
🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android
Dat gaat dus niet meer door.. 50 PLU inleveren, dat mag wel...Ypho schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 16:05:
Ik ben echt totaal kwijt wat de komende plans gaan zijn. Al die updates, multi-interpreteerbare teksten… ik zie het wel als het zo ver is. Ergens tussen de 25-50 PLU ben ik bereid te stacken, en dan zie ik wel wat er mogelijk is.
“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”
Ze maken er idd een rommel van met al die veranderingen, zolang je geen mailtje krijgt dat er over 30 dagen iets veranderd is er nog niks permanent wat dat betreft.Ypho schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 16:05:
Ik ben echt totaal kwijt wat de komende plans gaan zijn. Al die updates, multi-interpreteerbare teksten… ik zie het wel als het zo ver is. Ergens tussen de 25-50 PLU ben ik bereid te stacken, en dan zie ik wel wat er mogelijk is.
Idem hier. Geen idee wat er allemaal wel of niet gaat gebeuren.Ypho schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 16:05:
En ik heb er nog steeds überhaupt weinig aan gezien er geen fysieke kaart is of Apply Pay. M'n Curve is nog steeds geblokkeerd

MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium
Dat plan met die kleinere tiers is overboord gezet.Rouwette schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 19:03:
hoe wat, ik heb nu 38 PLU en 12,5 pending ofzo. Dacht dat 25 genoeg was voor de eerste stap?
“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”
Hoe gaat dat nu weer als ik nu premium neem? Gaat vandaag in maar aan ben ik die 5 euro van eergisteren kwijt?
Beter wachten tot midden volgende maand voor een upgrade?
[ Voor 11% gewijzigd door Th1x4nG op 22-10-2023 21:02 ]
R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e
Excl. perks:

En incl perks:

Is de enige manier om dit te verhogen het inwisselen (redeem) van PLU? Dus 20 PLU betalen voor het +1000 cap. Dan kom je met je premium account erbij totaal op een cap van 2000 euro.
Maar als je al een reward level hebt (bijvoorbeeld Hero), is je cap dan hoger? Ik zie dat nergens staan namelijk.
Met staking verhoog je met de nieuwe plannen (met de vorige plannen was dat wel het geval) je reward cap niet. Dit is wel een van de belangrijkste feedback vanuit de community, hopelijk wordt dit meegenomen door Plutus om staking interessanter te maken.Noid74 schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 21:25:
Als ik het goed begrijp is de rewards cap bij een premium account 1000 euro.
Is de enige manier om dit te verhogen het inwisselen (redeem) van PLU? Dus 20 PLU betalen voor het +1000 cap. Dan kom je met je premium account erbij totaal op een cap van 2000 euro.
Maar als je al een reward level hebt (bijvoorbeeld Hero), is je cap dan hoger? Ik zie dat nergens staan namelijk.
Meine gute, lijkt wel een hypotheekberekening 😂Airpower schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 21:21:
Een user op Reddit heeft de nieuwe plannen in een excel gezet:
Excl. perks:
[Afbeelding]
En incl perks:
[Afbeelding]
Eerst maar even kijken wat de uiteindelijke plannen worden. Misschien is er over een paar weken weer een nieuwe iteratieAirpower schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 21:21:
Een user op Reddit heeft de nieuwe plannen in een excel gezet:
Excl. perks:
[Afbeelding]
En incl perks:
[Afbeelding]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Gaat pas in zodra de oude termijn afgelopen is. 20 November dus.Th1x4nG schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 21:00:
Ik heb everyday (is net de 20e ingegaan). M'n schoonmoeder heeft net voor 2.200 euro vliegtickets gekocht die ik zou kunnen GBITen.
Hoe gaat dat nu weer als ik nu premium neem? Gaat vandaag in maar aan ben ik die 5 euro van eergisteren kwijt?
Ik heb op 31 augustus een mail gestuurd met een redemption request, en daar heb ik 17 oktober deze reactie op ontvangen:E-Hoog schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 08:51:
Hallo allen, even een vraag. Mijn vrouw was, ondanks dat ik haar er 3x aan herinnerd had, vergeten de oude kaart leeg te maken voor de deadline. Dus daarna heeft ze moeten aanvragen dat ze haar geld terug wilde via de omslachtige manier. Daar heeft ze niets meer van gehoord. En ook op mails naar Plutus wordt totaal niet gereageerd. Nog even los van dat Google pay nog steeds niet werkt, zijn we er wel klaar mee. Zeker als ik lees dan lees dat we de verzamelde PLU er dus (als dat ooit nog gaat werken via hun eigen exchange) betaald vanaf moeten halen... Hoe dan ook: heeft iemand hier al wel zijn geld teruggekregen van de oude kaart?
Dear Customer,
We are writing to you from the Solaris Redemptions Team. Thank you for your Plutus card redemption request.
We want to reassure you that we have received your request and understand that you want the money on your Plutus card to be returned quickly. Our team will respond as soon as possible but this may take some time, and we apologise for any inconvenience this may case. We are currently processing a high volume of requests from Plutus customers, and it’s important we do the right checks to return the money to the right bank account. We have added additional team members and are doing all we can to process your request as quickly as possible.
We will be back in touch within the next 7 days to update you on the progress of your request.
Kind Regards,
Solaris Redemptions Team, on behalf of your previous Plutus Account.
Vrijstaand 1990 | Brabant | 210m2 | Quatt Hybrid Duo | 100 m2 VVW | HR++ | 7cm spouwmuur isolatie | 7cm dakisolatie | Gasverbruik voor Quatt: 1700m3
Top, dank je! Dan zijn ze dus idd gewoon (enorm) traagVetifuro schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 09:01:
[...]
Ik heb op 31 augustus een mail gestuurd met een redemption request, en daar heb ik 17 oktober deze reactie op ontvangen:
[...]
Vandaag reactie van Vattenfall: die geven aan alleen de incassobetaling binnen te hebben gehad.2Dutch schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 15:58:
Ik zag vol verbazing dat Vattenfall heeft afgeschreven voor een factuur die ik via Curve/Plutus al had betaald. Via Plutus of Curve zag ik niks geks of refunds, dus geen idee wat hier aan de hand is. Mocht je ook deze route bewandelen met je Vattenfall facturen: check de factuurstatus/betalingen. Ben benieuwd wat hier gaande is..en aan wie het ligt
Bijzonder: zodra ik namelijk betaal via de betaallink via de ingelogde vattenfall-omgeving, springt de factuur op "betaald". Niet aan gedacht om een screenie te maken omdat het de vorige keer goed ging.
Er is op 2 oktober via Curve / Plutus het bedrag afgeschreven, en ook niet teruggeboekt. Dus ik ga poken om dat geld terug te krijgen. Even getwijfeld of ik het als dispute via Curve ga doen of direct bij Plutus..maar denk dat een ticket richting Plutus de beste manier is: benieuwd wat ze gaan aangeven hoe het zit met dat bedrag. dat Vattenfall gaat uitzoeken hoe zoiets kan gebeuren, en hen de boel laten terugboeken.
En als het geld retour is ga het volgende maand wel gewoon weer proberen, maar dan maak ik screenshots als ik betaal e.d., want dit is natuurlijk wel debiel. Als je je betalingen niet goed genoeg zou checken verdwijnt er ineens een geldbedrag in het niets

[ Voor 7% gewijzigd door 2Dutch op 23-10-2023 11:41 ]
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Hoezo een dispute bij Plutus en/of Curve? Dit ligt zo te lezen volledig bij Vattenfal. Zij registeren jouw correcte betaling via hun eigen mijn omgeving niet.2Dutch schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 11:12:
[...]
Vandaag reactie van Vattenfall: die geven aan alleen de incassobetaling binnen te hebben gehad.
Bijzonder: zodra ik namelijk betaal via de betaallink via de ingelogde vattenfall-omgeving, springt de factuur op "betaald". Niet aan gedacht om een screenie te maken omdat het de vorige keer goed ging.
Er is op 2 oktober via Curve / Plutus het bedrag afgeschreven, en ook niet teruggeboekt. Dus ik ga poken om dat geld terug te krijgen. Even getwijfeld of ik het als dispute via Curve ga doen of direct bij Plutus..maar denk dat een ticket richting Plutus de beste manier is: benieuwd wat ze gaan aangeven hoe het zit met dat bedrag.
En als het geld retour is ga het volgende maand wel gewoon weer proberen, maar dan maak ik screenshots als ik betaal e.d., want dit is natuurlijk wel debiel. Als je je betalingen niet goed genoeg zou checken verdwijnt er ineens een geldbedrag in het niets
Ik was het ticket aan het typen en begon te twijfelen of ik idd niet eerst Vattenfall moet laten Sherlocken: je hebt helemaal gelijk. Ze maken zich er wel gemakkelijk vanaf met zo'n algemeen statement.Heb dit nu ook aangegeven in de chat met Vattenfall, zoek maar uit waar het uithangt en boek het maar terug dan. Maar wilde in ieder geval het direct hier melden voor het geval anderen er ook last van krijgen.BBKing schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 11:27:
Hoezo een dispute bij Plutus en/of Curve? Dit ligt zo te lezen volledig bij Vattenfal. Zij registeren jouw correcte betaling via hun eigen mijn omgeving niet.
To be continued
moet nog wennen aan die deels nieuwe opgeleukte smileys...creepy
[ Voor 25% gewijzigd door 2Dutch op 23-10-2023 11:49 ]
Naar aanleiding van jouw bericht heb ik ook even gecheckt en ik blijk hetzelfde probleem te hebben: de factuur die ik op 2 oktober al had betaald heeft opeens weer de status "Open".2Dutch schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 11:12:
[...]
Vandaag reactie van Vattenfall: die geven aan alleen de incassobetaling binnen te hebben gehad.
Er is op 2 oktober via Curve / Plutus het bedrag afgeschreven, en ook niet teruggeboekt. Dus ik ga poken om dat geld terug te krijgen. Even getwijfeld of ik het als dispute via Curve ga doen of direct bij Plutus..maar denk dat een ticket richting Plutus de beste manier is: benieuwd wat ze gaan aangeven hoe het zit met dat bedrag. dat Vattenfall gaat uitzoeken hoe zoiets kan gebeuren, en hen de boel laten terugboeken.
Vattenfall gebeld en zij konden idd de betaling niet terugzien in hun systeem, de laatste betaling was van september (overigens ook met credit card betaald). Nu gaan ze intern op zoek naar waar de betaling is gebleven.
Kijk zo komen we iets op het spoor. Kijken wie er sneller antwoord heeftBananeman schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 12:14:
Naar aanleiding van jouw bericht heb ik ook even gecheckt en ik blijk hetzelfde probleem te hebben: de factuur die ik al had betaald heeft opeens weer de status "Open".
Vattenfall gebeld en zij konden idd de betaling niet terugzien in hun systeem, de laatste betaling was van september (overigens ook met credit card betaald). Nu gaan ze intern op zoek naar waar de betaling is gebleven.
Overigens heb ik ook tussendoor even zitten loeren naar die nieuwe "redeem PLU for stuff". Schrikbarend hoeveel geld er bij me uit gaat trouwens, maar wel fijn dat ik met 20 PLU de maandlimiet kan ophogen, dat moet echt wel voldoende zijn voor de meeste maanden..hoop ik
Ik heb vandaag het voorschol Vattenfall betaald via de facturenpagina en status staat gelukkig op betaald.2Dutch schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 11:38:
[...]
Ik was het ticket aan het typen en begon te twijfelen of ik idd niet eerst Vattenfall moet laten Sherlocken: je hebt helemaal gelijk. Ze maken zich er wel gemakkelijk vanaf met zo'n algemeen statement.Heb dit nu ook aangegeven in de chat met Vattenfall, zoek maar uit waar het uithangt en boek het maar terug dan. Maar wilde in ieder geval het direct hier melden voor het geval anderen er ook last van krijgen.
To be continued![]()
moet nog wennen aan die deels nieuwe opgeleukte smileys...creepy
Eff wachten of ze het de eerste alsnog nog eens incasseren.
Was bij mij ook. Nu niet meer en ze zijn de betaling "kwijt".Rouwette schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 12:32:
[...]
Ik heb vandaag het voorschol Vattenfall betaald via de facturenpagina en status staat gelukkig op betaald.
Eff wachten of ze het de eerste alsnog nog eens incasseren.
[ Voor 4% gewijzigd door Bananeman op 23-10-2023 12:35 ]
Ok Print-screens gemaaktBananeman schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 12:34:
[...]
Was bij mij ook. Nu niet meer en ze zijn de betaling "kwijt".
Ik kwam er ook achter dat de incasso namelijk als betaald staat maar nog niet daadwerkelijk betaald was. Op de vervaldatum van de factuur wordt deze pas geïncasseerd.
De kans is dus zeer groot dat je de factuur hebt betaald van de volgende maand. Kan je makkelijk zien aan de factuur nummers.
Waar zie je binnen Plutus de factuur nummers?tormentor1985 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 13:06:
Met betrekking tot Vattenfall. Check even goed de factuur nummers in de incasso en de factuur die je betaald.
Ik kwam er ook achter dat de incasso namelijk als betaald staat maar nog niet daadwerkelijk betaald was. Op de vervaldatum van de factuur wordt deze pas geïncasseerd.
De kans is dus zeer groot dat je de factuur hebt betaald van de volgende maand. Kan je makkelijk zien aan de factuur nummers.
Ik ben recent (1okt) klant van Vattenfall, in het kopje Facturen staat daar
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| Termijnfactuur oktober 2023 Factuurnummer 049####### Factuurdatum 20-10-2023 Vervaldatum 01-11-2023 Status betaald Omschrijving Datum Bedrag Openstaand bedrag Inkomende betaling 23-10-2023 € -###,00 € 0,00 Termijnfactuur 01-11-2023 € ###,00 € ###,00 Openstaand saldo € 0,00 |
[ Voor 10% gewijzigd door Rouwette op 23-10-2023 13:19 ]
Als je de factuur openklikt via "details", zie je met welke inkomende betaling (dag) deze is verrekend. Je kunt geen rekening betalen die nog niet is aangemaakt, en er staat maximaal maar 1 termijnfactuur open tenzij je een betalingsachterstand hebt dan. Omdat je via een betaallink bij een factuur betaalt, kun je alleen die rekening voldoen. Mijn incasso was in ieder geval voor de factuur van oktober, die ik middels een CC-betaling op 2 oktober al had "voldaan".tormentor1985 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 13:06:
Met betrekking tot Vattenfall. Check even goed de factuur nummers in de incasso en de factuur die je betaald.
Overigens valt het me nu op, omdat ik het nooit eerder nodig had, dat Curve en Plutus geen enkele extra opmerking of kenmerk bij de transactie zet (ook niet in de pdf/csv zeg maar), dat is ook niet bepaald handig.
Binnen plutus zie je geen factuur nummers. Je kan natuurlijk wel kijken wanneer je welke factuur betaald hebt.Rouwette schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 13:18:
[...]
Waar zie je binnen Plutus de factuur nummers?
Ik ben recent (1okt) klant van Vattenfall, in het kopje Facturen staat daar
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 Termijnfactuur oktober 2023 Factuurnummer 049####### Factuurdatum 20-10-2023 Vervaldatum 01-11-2023 Status betaald Omschrijving Datum Bedrag Openstaand bedrag Inkomende betaling 23-10-2023 € -###,00 € 0,00 Termijnfactuur 01-11-2023 € ###,00 € ###,00 Openstaand saldo € 0,00
Bij de laatste incasso zie je wel een factuur nummer. Het zou me niets verbazen als dat de voorgaande factuur is geweest. Die dus al wel op betaald stond maar die op de vervaldatum geïnteresseerd is.
Er is geen voorgaande factuurtormentor1985 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 14:02:
[...]
Binnen plutus zie je geen factuur nummers. Je kan natuurlijk wel kijken wanneer je welke factuur betaald hebt.
Bij de laatste incasso zie je wel een factuur nummer. Het zou me niets verbazen als dat de voorgaande factuur is geweest. Die dus al wel op betaald stond maar die op de vervaldatum geïnteresseerd is.
Is voor sommigen ook een optie, maar ik zou dan iemand anders moeten laten aanvragen. Overigens wordt het dan wel een duur geintje als je toch weer een keer normaal gaat doen qua uitgavenenermax schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 17:05:
@2Dutch Anders 2 kaarten premium -> 6 perks en over 2000 euro rewards.
Ik meende dat iemand dat hier wel voor elkaar gekregen had?
Bij sommigen werkt het wel, maar er zijn ook veel verhalen dat men dan meteen geblokkeerd wordt. Dus op eigen risico. Officieel antwoord is nee, het kan (mag) niet.Th1x4nG schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 17:12:
Is het eigenlijk mogelijk om in Curve de Plutus van mijn vriendin toe te voegen? Of doet Curve er lastig over als de kaart niet op dezelfde naam staat als je Curve?
Ik had ongeveer hetzelfde probleem in augustus. Mailtje gestuurd naar Plutus en een dag of 2 later was het in orde. Heb ook nog 1 PLU gekregen voor die €5.Th1x4nG schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 21:00:
Ik heb everyday (is net de 20e ingegaan). M'n schoonmoeder heeft net voor 2.200 euro vliegtickets gekocht die ik zou kunnen GBITen.
Werkt hier primaTh1x4nG schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 17:12:
Is het eigenlijk mogelijk om in Curve de Plutus van mijn vriendin toe te voegen? Of doet Curve er lastig over als de kaart niet op dezelfde naam staat als je Curve?
[ Voor 32% gewijzigd door dutchnltweaker op 24-10-2023 10:37 ]
Curve is momenteel de enige oplossing als je fysieke betalingen wilt verrichten.dutchnltweaker schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 10:37:
Vraagje, hoe kan je betalen met plutus als het nog steeds geen Google pay ondersteund? Alleen via curve dus? Plutus zou toch begin oktober Google pay moeten ondersteunen?
Hier heb je een antwoord van de CEO wanneer Google/Apple Pay zou moeten komen. YouTube: PLUTUS - The past, present and the future - A conversation with Dani...
Ik meen gezien te hebben dat mensen gingen GBIT-en omdat de PLU koers toen laag stond, om zo meer PLU te krijgen. Waren die betalingen dan eerst op een andere kaart gedaan of ging dat van Plutus naar Plutus?
Nee, een betaling kan maar 1x ge-GBIT worden.echthard schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:07:
Kun je GBIT toepassen op betalingen die je al gedaan hebt via Curve > Plutus weer naar Plutus terug?
Ik meen gezien te hebben dat mensen gingen GBIT-en omdat de PLU koers toen laag stond, om zo meer PLU te krijgen. Waren die betalingen dan eerst op een andere kaart gedaan of ging dat van Plutus naar Plutus?
Staat er ook bij in de app: Please note you can only Go Back in Time once for each purchase
klopt default kaart is dan geen plutus maar bv gewoon die van je eigen bank.echthard schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:07:
Kun je GBIT toepassen op betalingen die je al gedaan hebt via Curve > Plutus weer naar Plutus terug?
Dat bedoel ik niet, ik wil ook maar 1x GBIT toepassen.markisoke schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:11:
[...]
Nee, een betaling kan maar 1x ge-GBIT worden.
Staat er ook bij in de app: Please note you can only Go Back in Time once for each purchase
Mijn vraag is: Als ik heb betaald via Curve dat al aan Plutus is toegewezen en dus via Curve van mijn Plutus rekening is afgeschreven. Kan ik dan GBIT toepassen en dan weer Plutus kiezen?
Nee, dat werkt niet, is niet mogelijk.echthard schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:22:
[...]
Dat bedoel ik niet, ik wil ook maar 1x GBIT toepassen.
Mijn vraag is: Als ik heb betaald via Curve dat al aan Plutus is toegewezen en dus via Curve van mijn Plutus rekening is afgeschreven. Kan ik dan GBIT toepassen en dan weer Plutus kiezen?
Dit zou echt van het mooie teveel zijnechthard schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:22:
[...]
Dat bedoel ik niet, ik wil ook maar 1x GBIT toepassen.
Kan interessant zijn voor 6 maanden Ruby kaart te nemen voor 350 euro. Heb ik ook gedaan, vriendin aangemeld 2x25$ $50 bonus + 6 maanden gratis spotify. Na 6 maanden verkoop je de cro weer.
[ Voor 25% gewijzigd door enermax op 24-10-2023 16:20 ]
- Premium 25€. 20€ voor de eerste 6 maanden.
- Everyday 15€. 10€ voor de eerste 6 maanden
- Starter 6,99€. Voor bestaande klanten 1 maand gratis. Voor nieuwe klanten 3 maanden gratis. Zie aangepaste FAQ. https://plutus.medium.com...eward-levels-811ea430b02a
All customers can enjoy the discounted £/€19.99 pricing for the first 6 months, after which Plutus will assess the continuation of this discount.cooLopke schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 21:37:
Prijs update. Het ziet er naar uit dat de subscriptions alsnog duurder gaan worden:
- Premium 25€. 20€ voor de eerste 6 maanden.
- Everyday 15€. 10€ voor de eerste 6 maanden
- Starter 6,99€. Voor bestaande klanten 1 maand gratis. Voor nieuwe klanten 3 maanden gratis. Zie aangepaste FAQ. https://plutus.medium.com...eward-levels-811ea430b02a
Ze weten niet echt wat ze willen, het verschilt per week. Laat ze iets fabriceren, implementeer het en blijf er dan minimaal een jaar met je tengels van af.
‘ We understand that embracing change can be a challenge, but we encourage our customers to take a close look at the substantial value they will continue to receive from our new subscription plans. We hope our customers recognise that these are indeed fair and well-considered business decisions that have a long-lasting positive impact. ‘
Misschien niet de verstandigste keuze, aangezien er weer veel FUD is. Anders mee met knakworst de boot in.
YouTube: Crypto and cashback news week 43. News about the new Plutus subscrip...
- Alle oude aangekondigde wijzigingen vergeten.
- starter de eerste 3 maanden gratis voor nieuwe klanten, 1 maand gratis voor bestaande klanten
- everyday 9,99 en premium 14,99. Hierin nog niks over de korting van 6 maanden, maar misschien is dit recent aangepast.
- geen extra reward cap voor members met een reward level (hero, veteran etc.)
- enige mogelijkheid voor hogere reward cap is het reedemen (inwisselen) van PLU
Op de medium post staat inderdaad dat de 9,99 bij everyday en de 14,99 bij premium een korting is voor de eerste 6 maanden. Na 6 maanden gaan ze opnieuw bepalen of de prijs wordt aangepast, dus wellicht blijven de prijzen hetzelfde.
Maar je merkt dat alles heel verwarrend is, zowel hier als op reddit en telegram totale verwarring.
Deze chaos heeft Plutus zelf veroorzaakt, wijziging op wijziging en de posts op medium zijn vaak onduidelijk en niet compleet.
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
Met de snelheid waarmee ze de afgelopen maanden nieuwe zaken hebben geïmplementeerd zal het nog wel een jaartje durenHamscho schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 07:30:
Ben benieuwd of ze volgende week of maand met een nieuwe update komen….
Ze gaan sowieso met een definitieve update moeten komen, aangezien ze 30 dagen op voorhand aangeven wanneer dit in werking zal treden. De update zal dus vermoedelijk op 30/10/23 gebeuren.AlterMann schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 12:17:
[...]
Met de snelheid waarmee ze de afgelopen maanden nieuwe zaken hebben geïmplementeerd zal het nog wel een jaartje durenLekker verwarring veroorzaken zodat mensen maar vast PLU gaan kopen voor een hoger level.
Vraagje, wellicht ooit al eens voorbij gekomen, maar misschien ook nog niet.
Ik baal er een beetje van dat mijn automatische incasso van de huur niet via mijn plutus kaart kan lopen aangezien het geen IBAN is. Nu zit ik alleen te denken, er zit natuurlijk wel een IBAN gekoppeld aan mijn plutus kaart waar ik geld naar overmaak om op de plutus kaart te kunnen gebruiken.
Iemand die al eens heeft geprobeerd om automatische incassos van de IBAN van MODR af te laten schrijven en zo ja, is dit zichtbaar in de plutus kaart transacties/ krijg je cashback?
Dit is de direct debit feature op de roadmap, is er nu nog niet vanwege technische redenen (wat het ook moge zijn)rikkie0290 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 14:46:
Hoi,
Vraagje, wellicht ooit al eens voorbij gekomen, maar misschien ook nog niet.
Ik baal er een beetje van dat mijn automatische incasso van de huur niet via mijn plutus kaart kan lopen aangezien het geen IBAN is. Nu zit ik alleen te denken, er zit natuurlijk wel een IBAN gekoppeld aan mijn plutus kaart waar ik geld naar overmaak om op de plutus kaart te kunnen gebruiken.
Iemand die al eens heeft geprobeerd om automatische incassos van de IBAN van MODR af te laten schrijven en zo ja, is dit zichtbaar in de plutus kaart transacties/ krijg je cashback?
Ahh clear, 't zou wel een hoop Vattenfal en andere problemen oplossen! Zodra dat als functie beschikbaar wordt, is het helemaal een no-brainer, dan gaat alles op de automatische incasso van Plutus xDzenith schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 14:54:
[...]
Dit is de direct debit feature op de roadmap, is er nu nog niet vanwege technische redenen (wat het ook moge zijn)
Behalve dat je bij een automatische incasso geen MCC mee gestuurd krijgt, dus ik betwijfel als Plutus hier cashback op gaat geven, dat zal hoogstens misschien een perk zijn, maar ik verwacht niet dat het volledig cashback gaat zijn.rikkie0290 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 14:56:
[...]
Ahh clear, 't zou wel een hoop Vattenfal en andere problemen oplossen! Zodra dat als functie beschikbaar wordt, is het helemaal een no-brainer, dan gaat alles op de automatische incasso van Plutus xD
Is wel een restricted optie (dus er zit een limiet aan) en nog niet bekend voor wie wel en wie niet. Kan bijvoorbeeld alleen voor stackers zijn met een bepaalde tier etc.rikkie0290 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 14:56:
[...]
Ahh clear, 't zou wel een hoop Vattenfal en andere problemen oplossen! Zodra dat als functie beschikbaar wordt, is het helemaal een no-brainer, dan gaat alles op de automatische incasso van Plutus xD
Vraag na of het een optie is om de huur te pinnen. Ik betaal de huur ook met mijn curve kaart met plutus eraan gekoppeld en krijg cashback over de huur.rikkie0290 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 14:56:
[...]
Zou wat zijn: alle facturen die nu via AI gaan met Plutus IBAN met cashback + ook nog de rest die je met de CC betaalt. Dan heb je wel een enorm dikke cap nodig ookmarkisoke schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 15:12:
Behalve dat je bij een automatische incasso geen MCC mee gestuurd krijgt, dus ik betwijfel als Plutus hier cashback op gaat geven, dat zal hoogstens misschien een perk zijn, maar ik verwacht niet dat het volledig cashback gaat zijn.
Promotie voor leden die al op een reward level zitten: Fair value rewarding customers:
https://support.plutus.it/hc/en-us/articles/5132685790877
De PLU is pamping
Edit: hmmm 150 PLU bijstacken voor Hero en dan heb je een 10K spending reward Cap discount. Zeer interessant.
[ Voor 27% gewijzigd door cooLopke op 25-10-2023 21:49 ]
Ik werd al bang dat er geen udpates waren vandaag.cooLopke schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 21:35:
Nieuwe update... Opnieuw!!
Promotie voor leden die al op een reward level zitten: Fair value rewarding customers:
De PLU is pamping
Edit: hmmm 150 PLU bijstacken voor Hero en dan heb je een 10K spending reward Cap discount. Zeer interessant.
Zitten ze daar aan de Coke of zo?Many of our customers who joined a Reward Level after DA took effect have had a bumpy ride. Customers who upgraded their Reward Level after DA took effect (1st July, 2023) will receive a free complimentary £/€1k Redemption Pass (worth 20 PLU)!
Met een spend cap van €1500 straks, denk ik dat ik mijn "overschot" dan via Nexo of Renegade laat lopen mocht het tegen die tijd wat worden.
[ Voor 19% gewijzigd door exelletor op 25-10-2023 22:49 ]
En de nieuwe hero tier gaat alsnog weer terug naar 250? Dan kan ik met mijn huidige 325 sowieso weer 75 overboord gooien straks.
Nee dat kan niet meen ik dan moet je al de volgende redeem optie 50 pakken.NeoflexNL schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 23:18:
Zou je dan naast die redemption pass (alleen die naam al..) nog een keer 20 plu kunnen redeemen om nog eens 1000 euro extra spending limit te hebben? Dat zou opzich wel chill zijn, pak je met een premium alsnog op 3000 euro cashback.
En de nieuwe hero tier gaat alsnog weer terug naar 250? Dan kan ik met mijn huidige 325 sowieso weer 75 overboord gooien straks.
Je moet Dan naar hero (400) upgraden en niet downgraden in het nieuwe jaar. Er is gelukkig geen 400 Plu tier. En hero gaat naar 250plu, dus kun je later 150plu verkopen. Hero+ 10k rewards (1jaar) en 1 jaar geen abo nodig.cooLopke schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 21:35:
[ Voor 10% gewijzigd door enermax op 26-10-2023 08:43 ]
Sorry maar ik snap er echt geen reet van haha hoe werkt t nou 😂cooLopke schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 21:35:
Nieuwe update... Opnieuw!!
De PLU is pamping
Ze creëren iedere keer weer ruis en steeds via verschillende kanalen.maxvdh schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 08:37:
[...]
Sorry maar ik snap er echt geen reet van haha hoe werkt t nou 😂
Iedereen blijft er over praten dus ze blijven onder de aandacht.
Ondertussen is er nog niks gewijzigd of zelfs maar doorgevoerd (Google/apple pay, dex e.d.)
Sorry, ze waren heel leuk begonnen en dat dat niet houdbaar was, is natuurlijk ook wel duidelijk, maar er moet nu echt daadwerkelijk eens wat gaan gebeuren i.p.v. alleen maar worteltjes voorhouden via discord, medium, twitter of bijeenkomsten (en dit daarna weer veranderen via een ander kanaal)
[ Voor 4% gewijzigd door DvE op 26-10-2023 08:43 ]
Coinbase of kucoin kan je PLU kopenRouwette schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 09:10:
Newby hier kwa bijkopen plu, ik heb een Metamask maar waar koop ik de plu en kan ik ze naar de metamask sturen?
Ik gebruik zelf https://uniswap.org/Rouwette schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 09:10:
Newby hier kwa bijkopen plu, ik heb een Metamask maar waar koop ik de plu en kan ik ze naar de metamask sturen?
Inderdaadenermax schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 08:23:
[...]
Je moet Dan naar hero (400) upgraden en niet downgraden in het nieuwe jaar. Er is gelukkig geen 400 Plu tier. En hero gaat naar 250plu, dus kun je later 150plu verkopen. Hero+ 10k rewards (1jaar) en 1 jaar geen abo nodig.
Ik heb alles verkocht en ga volledig in op Renegade. Heb een NFT dus heb levenslang (zolang het in ieder geval duurt) geen subscription costs en 3% cashback zonder CAP, en 4 perks.
Mijn beweegredenen zijn simpel. Wat DvE zegt, enkel maar ruis. En wat maxvdh zegt, ik snap er ook geen hol meer van.
Met de aangekondigde DA enige tijd geleden heb ik een hele tijd 100PLU op mijn Ledger laten staan om, qua reward cap, in de buurt te komen wat ik nu heb. En dan een lagere subscription Tier. Dat wordt compleet overboord gegooid door naar een Redeem model te gaan waardoor ik net zo goed 80PLU had kunnen verkopen. Stacken heeft iig geen zin.
Ze weten gewoon niet wat ze willen. Of nou ja, ze weten dat ze naar een meer sustainable model willen maar hoe, geen idee. Dit is gewoon ontzettend amateuristisch en dat kan gewoon niet als je zaken wilt doen op deze manier.
Dus Renegade it is en zo niet, dan eens naar NEXO kijken.
Het is maar goed dat ze nog niet de Amerikaanse markt bedienen, met een mogelijk grote influx aan gebruikers kun je echt niet aankomen met dit communicatie/wat willen we nou-genoob.M0untainD3w schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 10:53:
Mijn beweegredenen zijn simpel. Wat DvE zegt, enkel maar ruis. En wat maxvdh zegt, ik snap er ook geen hol meer van.
===
Ze weten gewoon niet wat ze willen. Of nou ja, ze weten dat ze naar een meer sustainable model willen maar hoe, geen idee. Dit is gewoon ontzettend amateuristisch en dat kan gewoon niet als je zaken wilt doen op deze manier.
Dus Renegade it is en zo niet, dan eens naar NEXO kijken.
Keep It Simple Stupid.
Renegade weet ik zo net niet hoe en wat, maar later instappen/bekijken kan altijd. NEXO heb ik wel goede ervaringen mee met earn en co, ziet er wel volwassen uit en communiceren helder, dus dat voordeel hebben ze
Ik moet het ook nog zien hoor met Renegade. Ze zijn transparant in hun communicatie en het klinkt allemaal (te?) mooi om waar te zijn af en toe, maar onderdeel zijn van het begin is al leuk.2Dutch schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 11:20:
[...]
Het is maar goed dat ze nog niet de Amerikaanse markt bedienen, met een mogelijk grote influx aan gebruikers kun je echt niet aankomen met dit communicatie/wat willen we nou-genoob.
Keep It Simple Stupid.
Renegade weet ik zo net niet hoe en wat, maar later instappen/bekijken kan altijd. NEXO heb ik wel goede ervaringen mee met earn en co, ziet er wel volwassen uit en communiceren helder, dus dat voordeel hebben ze
En NEXO lijkt me idd ook interessant maar het is me niet helemaal duidelijk hoe en wat. Je moet Crypto holdings hebben die bepalen wat je spend limiet is? En als je dan betaalt, dan gaat het van je crypto af? En dat vul je weer aan?
Zit een beetje te neuzen naar dat Renegade: NFT-gedoe ga ik niet aan beginnen. Wel an sich slim om je korting te geven op abo door met hun token te betalen, dat zou Plutus ook eens moeten overwegen denk ik. Stacken van perks spreekt me ook wel erg aan, gratis tier 300 euro spend, leuk om eens te proberenM0untainD3w schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:32:
[...]
Ik moet het ook nog zien hoor met Renegade. Ze zijn transparant in hun communicatie en het klinkt allemaal (te?) mooi om waar te zijn af en toe, maar onderdeel zijn van het begin is al leuk.
En NEXO lijkt me idd ook interessant maar het is me niet helemaal duidelijk hoe en wat. Je moet Crypto holdings hebben die bepalen wat je spend limiet is? En als je dan betaalt, dan gaat het van je crypto af? En dat vul je weer aan?
NEXO ziet eruit dat je kunt wisselen tussen CC-mode (gebruikt credit line oftewel je crypto als collatoral, cashback in BTC of NEXO) en Debit-mode, maar de Debit-mode geeft je geen cashback maar rente (dagelijks) en je moet er 50 dollar aan geld in je portfolio voor hebben. Verder geen fee voor de virtual card.
Wel als voordeel dat je de virtuele kaart meteen kunt aanslingeren en in Apple Pay en Google Pay kunt zetten. Maar ik zie het dus niet als tegenhanger voor Plutus, maar is vast voor een aantal peeps alsnog interessant
---
Over dat verhaal van Vattenfall: neigt inmiddels naar een Curve-issue, maar 100% zekerheid hebben we nog niet echt. Blijft een beetje slordig van beide kanten, dus als je gaat los betalen gewoon direct de Plutus-kaart pakken voor de zekerheid. Uit gewoonte pak ik Curve (zodat ik bv bij exit Plutus niet steeds 1001 accounts af hoef voor CC-details wijzigen), en tsja de eerste keer ging het goed. Zodra ik t.z.t. het geld weer terug heb (claim Curve?) ga ik het gewoon weer betalen via CC maar dan direct met de Plutus-kaart en hou het dan weer in de gaten.
[ Voor 16% gewijzigd door 2Dutch op 26-10-2023 13:55 ]
Dit topic is alleen voor de Plutus kaart. Voor andere (crypto) betaalkaarten incl. Curve kan je terecht in de andere topics. Voor het vergelijken van kaarten kan je in Het Grote Cryptobetaalkaartentopic terecht.