Krijgen jullie de nieuwe virtuele kaart gekoppeld aan Google Wallet? Ik krijg de melding dat de bank contactloos betalen niet toestaat
Is een bug aan de kant van modular, al workaround kan je curve gebruiken, is er ook in een gratis variant.Sefa schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 22:10:
Krijgen jullie de nieuwe virtuele kaart gekoppeld aan Google Wallet? Ik krijg de melding dat de bank contactloos betalen niet toestaat
9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn
Iemand enig idee in welk land die nieuwe Modulr kaart geregistreerd staat? Betaal er nu Spotify mee, maar moest daar eerst mijn woonadres aanpassen naar ergens in Litouwen.
Curve zit in Vilnius Litouwen. Modulr is naar mijn weten gewoon Nederlands. Ook het IBAN nummer waar je nu geld naar overmaakt is van Modulr en dat begint met NLtraxx2319 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 03:47:
Iemand enig idee in welk land die nieuwe Modulr kaart geregistreerd staat? Betaal er nu Spotify mee, maar moest daar eerst mijn woonadres aanpassen naar ergens in Litouwen.
Volgens mij stond er in de beschrijving dat het komt, zal dus vast in de loop van de komende tijd zijn.Sefa schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 22:10:
Ik heb de curvecard aan de wallet toegevoegd en werkt prima.
Curve als perk instellen en je eerste €10,- korting pakken.
Bijkomend voordeel via Curve is dat je met een kaart uit Litouwen minder betaalt voor je Spotify. Zo krijg je voor 10,50 een Spotify Duo (was eerst nog goedkoper), wat je bijna volledig in PLU terugkrijgt.BBKing schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 07:23:
[...]
Curve zit in Vilnius Litouwen. Modulr is naar mijn weten gewoon Nederlands. Ook het IBAN nummer waar je nu geld naar overmaakt is van Modulr en dat begint met NL
Ik heb nu spotify rechstreeks aan plutus hangen. Scheelt idd geld. Maar als ik hen aan de curve card wil hangen zegt die dat het land niet overeenkomt. Landt staat op litouwen
finsdefis schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 10:31:
[...]
Bijkomend voordeel via Curve is dat je met een kaart uit Litouwen minder betaalt voor je Spotify. Zo krijg je voor 10,50 een Spotify Duo (was eerst nog goedkoper), wat je bijna volledig in PLU terugkrijgt.
Moet je ook een adres in Litouwen gebruiken?Dazzie schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 10:45:
Ik heb nu spotify rechstreeks aan plutus hangen. Scheelt idd geld. Maar als ik hen aan de curve card wil hangen zegt die dat het land niet overeenkomt. Landt staat op litouwen
[...]
Ik moest ook een VPN gebruiken daarvoor.Dazzie schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 10:45:
[...]
Curve is toch geen Litouwen kaart? Plutus wel.Dazzie schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 10:45:
[...]
De tijd van een goedkoper Spotify-abo via de Litouwse Solaris-kaart lijkt dan ook voorbij. Of heeft iemand al een alternatief voor gebruik met de virtuele Modulr-kaart? Curve is weliswaar gevestigd in Litouwen, maar de kaart lijkt dat inderdaad niet.ctrlaltdel schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 13:07:
[...]
Curve is toch geen Litouwen kaart? Plutus wel.
Ik koop giftcards uit brazilie, 26 euro voor 6 maanden ofzoJaP.NeT schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 13:20:
[...]
De tijd van een goedkoper Spotify-abo via de Litouwse Solaris-kaart lijkt dan ook voorbij. Of heeft iemand al een alternatief voor gebruik met de virtuele Modulr-kaart? Curve is weliswaar gevestigd in Litouwen, maar de kaart lijkt dat inderdaad niet.
Beetje offtopic, maar werkt dat als je normaliter een NL of LT credit card gekoppeld hebt/had?alki schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 14:12:
[...]
Ik koop giftcards uit brazilie, 26 euro voor 6 maanden ofzo
🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android
Zijn er al Tweakers die al meer dan 2 maanden Plutus gebruiken en die al wel een nieuwe virtuele kaart hebben?
Het gaat weer lekker stroef met de rollout. Ik blijf mijn exposure naar dit bedrijf echt tot het minimale houden (zou zeker ook nooit investeren in die hogere tiers).
Blij dat ik met veel moeite en kosten mijn eerder verkregen PLU omgezet heb nadat de DEX weer is uitgesteld..
Mijn advies naar andere is dan ook om lekker te profiteren van de cashbacks maar blijf bewust van de risks!
Blij dat ik met veel moeite en kosten mijn eerder verkregen PLU omgezet heb nadat de DEX weer is uitgesteld..
Mijn advies naar andere is dan ook om lekker te profiteren van de cashbacks maar blijf bewust van de risks!
Het kost drie euro en paar minuten (plus paar dagen wachten). Toevallig deze week nog gedaan.10mil.btc schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 10:09:
De DEX is inderdaad makkelijker, maar zo'n ramp is het toch niet?
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Helemaal eens. Moeite van niks mbv de handleiding waarnaar vanuit dit topic wordt gelinkt. En idd minimale kosten, 4 tot 5 euro in totaal om het verder gratis geld op je bankrekening te krijgen.anandus schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 10:34:
[...]
Het kost drie euro en vijf minuten (plus paar dagen wachten). Toevallig deze week nog gedaan.
Dat gezegd hebbende, ik zou zelf ook niet zo snel veel geld in PLU staken. Dat mogen anderen doen zodat ik mijn PLU goed kan verkopen
Nope. Gewoon rustig afwachten.BBKing schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 09:06:
Zijn er al Tweakers die al meer dan 2 maanden Plutus gebruiken en die al wel een nieuwe virtuele kaart hebben?
hier ook niet, heb geen haast.
mocht ik het niet hebben optijd gebruik ik mijn CDC kaart....
wanneer het werkt lekker gbitten 🙂
nothing stops this train
De kaarten werken toch nog tot 15 augustus? Ik zie vooralsnog geen enkel probleem.Kol Nedra schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 12:25:
[...]
hier ook niet, heb geen haast.
mocht ik het niet hebben optijd gebruik ik mijn CDC kaart....
wanneer het werkt lekker gbitten 🙂
[EDIT]
Ik ga er overigens wel vanuit dat ik een tijdje geen fysieke kaart zal hebben, dat is dan wel weer jammer.
[ Voor 14% gewijzigd door Nopheros op 29-07-2023 12:36 ]
Tsja had gehoopt direct per 27/7 alles via nieuwe kaart te kunnen laten lopen. Zodat er zo min mogelijk kans is op refunds na 15 augustus. Waarvoor je dan bij Solaris weer extra moeite moet doen.Nopheros schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 12:26:
[...]
De kaarten werken toch nog tot 15 augustus? Ik zie vooralsnog geen enkel probleem.
[EDIT]
Ik ga er overigens wel vanuit dat ik een tijdje geen fysieke kaart zal hebben, dat is dan wel weer jammer.
Maar goed, dan maar even wachten met GBITten op dit moment totdat nieuwe kaart er is.
Deze maand McDonalds als perk geselecteerd en een transactie uitgevoerd. Helaas werd de perk niet automatisch verrekend. Zag dat in de details van de transactie niet McDonalds o.i.d. maar MCD was opgenomen.
Na contact met customer service heb ik alsnog de ontbrekend PLU gekregen. Daarnaast staat er bij de perk zelf nog steeds 0/10€ staan. Dus als iemand een McDonald weet waarbij de merchant name wel goed staat dn hoor ik het graag
Na contact met customer service heb ik alsnog de ontbrekend PLU gekregen. Daarnaast staat er bij de perk zelf nog steeds 0/10€ staan. Dus als iemand een McDonald weet waarbij de merchant name wel goed staat dn hoor ik het graag
In Geleen heb ik de perk zonder problemen gekregen afgelopen maanden.paul-s83 schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 16:17:
Deze maand McDonalds als perk geselecteerd en een transactie uitgevoerd. Helaas werd de perk niet automatisch verrekend. Zag dat in de details van de transactie niet McDonalds o.i.d. maar MCD was opgenomen.
https://www.rouwette.com/
volgens mij ben je al €10 kwijt aan alleen die plastic tax
volgende maand heb ik gekozen voor:
1. Lidl
2. AH
3. Aldi
bij Hi heb ik gekozen voor:
1. Curve
2. Spotify
volgende maand heb ik gekozen voor:
1. Lidl
2. AH
3. Aldi
bij Hi heb ik gekozen voor:
1. Curve
2. Spotify
nothing stops this train
Zondag als nieuwe user mijn virtuele kaart al gekregen. Na het in gebruik nemen ben ik voor het 5 euro abonnement bij Plutus gegaan. Werkt allemaal prima. Deze week een weekje weggeweest met vrienden, heb daarmee zo'n beetje alles betaald aan boodschappen(AH via Curve) en uitjes. Het opladen van de Plutus kaart gaat snel direct na het overmaken vanuit de Rabo krijg ik al een ontvangstbevestiging, GBIT van Curve werkt prima en snel. Het is nu alleen nog even wachten of mijn 2e perk(Spotify) nog goed gaat. Is gister afgeschreven maar nog niet verwerkt bij de perk.
Edit: in de webapp kan je blijkbaar zien of de transactie nog pending is(wat hier dus het geval is). Zal wel goed komen met Spotify zodra de transactie is verwerkt.
Edit: in de webapp kan je blijkbaar zien of de transactie nog pending is(wat hier dus het geval is). Zal wel goed komen met Spotify zodra de transactie is verwerkt.
[ Voor 12% gewijzigd door Wausser90 op 29-07-2023 19:39 . Reden: toevoeging ]
Nog meer mensen die ineens na een refresh in de app minder tegoed hebben ? Hier is ineens €400 verdwenen die er 5 minuten geleden nog wel was. Er zijn ook geen transacties zichtbaar
offtopic:
Is Hi al begonnen met het daadwerkelijk uitbetalen van perks? Ik ben er maanden geleden mee gestopt omdat ik niets kreeg ...
Is Hi al begonnen met het daadwerkelijk uitbetalen van perks? Ik ben er maanden geleden mee gestopt omdat ik niets kreeg ...
ik heb van de week $16 (ipv $20) gehad van 2 perks.....iets met hoge inflatie bij Hi.anandus schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 21:04:
[...]
offtopic:

het is al verzilverd en er BNB van gemaakt.
nothing stops this train
Ja dat werkt. In je profiel het land aanpassen en dan de giftcard redeemen via de brazil link. Kun 6 maanden vooruitYpho schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 17:31:
[...]
Beetje offtopic, maar werkt dat als je normaliter een NL of LT credit card gekoppeld hebt/had?
[ Voor 6% gewijzigd door alki op 30-07-2023 10:40 ]
Het storten op de legacy kaart is nu ook dicht gezet, maar ik heb nog geen virtuele ontvangen. En dat terwijl ik dinsdag direct wilde GBITen omdat voor wat grote betalingen de 60 dagen aflopen volgende week..
gelukkig is het een tijdelijke storing mbt de card topups.remcoboy1479 schreef op zondag 30 juli 2023 @ 11:53:
Het storten op de legacy kaart is nu ook dicht gezet, maar ik heb nog geen virtuele ontvangen. En dat terwijl ik dinsdag direct wilde GBITen omdat voor wat grote betalingen de 60 dagen aflopen volgende week..
Card top-ups are still down.
The outage by Solaris has caused a few issues that are being resolved.
The top-ups should resume it's normal activity by Monday.
Users with Virtual Cards are not affected by this as there is no card top-up.
Sorry for the inconvenience.
9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn
Ik heb eerder deze maand mijn abbo aangepast van Everyday naar Premium omdat ik wederom ruimschoots over de cashback limiet heen zou gaan.remcoboy1479 schreef op zondag 30 juli 2023 @ 11:53:
De 27e is mijn premium ingegaan en ben ik begonnen met uitvoeren van de GBIT transacties. Echter kreeg ik op bepaald moment alleen nog maar errors dat de transacties faalden. Ook direct betalen via Plutus is niet meer mogelijk, ondanks dat ik ruimschoots onder de daily/weekly/monthly spending limit zit.
Contact opgenomen met customer service en die vertelde mij dat bij de de migratie naar de nieuwe card provider iets mis is gegaan met bijwerken vd limieten. Raar verhaal want ik maak nog gebruik van de oude kaart, maar voor nu kan ik dus geen enkele betaling meer doen.
Hopelijk wordt er ergens de 1e van de maand weer een goede reset gedaan zodat ik het saldo op mijn huidige kaart kan opmaken.
Vanochtend 9:18 geprobeerd een topup te doen om de laatste transacties van deze maand te GBIT-en, krijg ik een foutmelding Contis transfer are disabled.
Maar nog geen nieuwe kaart in de app
Idem, kan mijn kaart niet top-uppen, en heb nog geen (virtuele) nieuwe kaart. En ik heb een verbouwing die ik graag wil betalen vandaag of morgen.CHRlS schreef op maandag 31 juli 2023 @ 09:24:
Vanochtend 9:18 geprobeerd een topup te doen om de laatste transacties van deze maand te GBIT-en, krijg ik een foutmelding Contis transfer are disabled.
🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android
yup hier hetzelfde. Benieuwd of we later vandaag dan de andere kaart krijgen.
Whoops, ik had gisteren een aardig bedrag overgemaakt maar kan nu idd niet toppuppen, voelt niet heel fijn...
“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”
Het heeft te maken met een storing bij de bank provider lees ik hier op Twitter.
https://twitter.com/plutu...&t=3iFLNEXNp1nXsHGgNxndwg
https://twitter.com/plutu...&t=3iFLNEXNp1nXsHGgNxndwg
Je kan het nog gewoon terugstorten naar je bankrekening. Het staat immers nog niet op de kaart. Ik heb dat net ook maar even gedaan.NeoflexNL schreef op maandag 31 juli 2023 @ 09:28:
Whoops, ik had gisteren een aardig bedrag overgemaakt maar kan nu idd niet toppuppen, voelt niet heel fijn...
Afgelopen vrijdag las ik deze melding, maar daar is de status "Resolved", dus ik ging er van uit dat het opgelost was. Plutus Live Support zegt dat ze nu geen update kunnen geven nog, maar "a fix is on its way", wat dat moge betekenen.
Van gisteren:Ypho schreef op maandag 31 juli 2023 @ 09:35:
Afgelopen vrijdag las ik deze melding, maar daar is de status "Resolved", dus ik ging er van uit dat het opgelost was. Plutus Live Support zegt dat ze nu geen update kunnen geven nog, maar "a fix is on its way", wat dat moge betekenen.
I’ve had an update this morning on the card top-up issue. The team worked all day yesterday and into the evening & night on the issue.
The fix will be deployed on Monday. I don’t have a precise time I can give - there will be QAing and testing and then it will be brought online. But I have been advised it will be on Monday for deployment of the fix and the top-ups being back online.
I know many have asked why there weren’t more updates to explain and also allay concerns about the downtime and funds stuck between top-ups. This has been flagged to the team, and they understand those concerns and are taking them seriously.
Although Solaris/Contis did resolve their main outage on Friday, they do note on their status/info page that impacts on customers may take longer to resolve:
Disclaimer: Actual customer impact may vary, depending on each Partner’s implementation of Solarisbank API services.
Precies. En dat staat dan instant weer op je bankrekening :-)CHRlS schreef op maandag 31 juli 2023 @ 09:32:
[...]
Je kan het nog gewoon terugstorten naar je bankrekening. Het staat immers nog niet op de kaart. Ik heb dat net ook maar even gedaan.
We wachten wel ff tot morgenochtend 9:25u.
Thanks! Ik wist dit niet. Heb dit ook maar even gedaan en voelt toch prettiger.CHRlS schreef op maandag 31 juli 2023 @ 09:32:
[...]
Je kan het nog gewoon terugstorten naar je bankrekening. Het staat immers nog niet op de kaart. Ik heb dat net ook maar even gedaan.
Morgen idd maar even weer proberen
“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”
Top-up van vorige week komt net wel gewoon door naar de kaart.
Hier idd ook van afgelopen donderdag. Net binnen.deuceboss schreef op maandag 31 juli 2023 @ 13:00:
Top-up van vorige week komt net wel gewoon door naar de kaart.
Yep zojuist ook Top-Up gedaan, het werkt zo te zien...deuceboss schreef op maandag 31 juli 2023 @ 13:32:
Net top-up geprobeerd, lijkt te lukken.
Top-up werkt hier ook, echter niet direct, maar geen foutmelding meer.
Denk dat je 48 uurtjes geduld moet hebben...Ypho schreef op maandag 31 juli 2023 @ 13:50:
Top-up werkt hier ook, echter niet direct, maar geen foutmelding meer.
Hoe werkt dat met de perks?
Ik heb mijn plutus kaart in curve gezet en betalingen met Android Pay gedaan.
In de plutusapp staat bij perks dat ik curve aan hem staan maar het bedrag staat nog op €0 van de €10.
Gaat dit eens per maand? Of wanneer zie ik dat deze perk bijgewerkt wordt?
In de plutusapp staat bij perks dat ik curve aan hem staan maar het bedrag staat nog op €0 van de €10.
In het geval van de Curve perk, gaat het om het Curve X of Curve Black abonnement. Op het moment dat je dat abbo hebt, en het is afgeschreven van je Plutus kaart, krijg je met 1-2 dagen te zien dat het tellertje van 0 af gaat.ducolwd schreef op maandag 31 juli 2023 @ 14:56:
Hebben mensen hier ervaring met overboekingen en topups van rond de 10k? Ik moet een dezer dagen de vloerenboer betalen voor het hele huis dat ze gedaan hebben. Ik heb een vorige factuur kunnen betalen met de Plu kaart (via Curve), maar dat ging om "maar" 1200 euro. Meestal om 9.18 heb ik success (behalve op vrijdag om wat voor reden dan ook), maar krijg ik extra vragen als ik er ineens 10k op stort?
Ik ben bang dat het verkeerd gaat zo. Nu ziet Plutus niet waarvoor de betaling is, alleen dat het aan Google wordt betaald, niet waarvoor. Dus: 1) even checken bij de Plutus helpdesk of dit zo is (ga er maar vanuit als het niet na een dag of 2 herkend wordt als perk, en dan 2) betaling via Google afkappen en direct op de Plutus (of via Curve) kaart zetten. Helaas, maar volgende maand beter denk ik.ducolwd schreef op maandag 31 juli 2023 @ 14:56:
Dit klinkt als een klusje voor... @lubbertkramerYpho schreef op maandag 31 juli 2023 @ 15:07:
Hebben mensen hier ervaring met overboekingen en topups van rond de 10k? Ik moet een dezer dagen de vloerenboer betalen voor het hele huis dat ze gedaan hebben. Ik heb een vorige factuur kunnen betalen met de Plu kaart (via Curve), maar dat ging om "maar" 1200 euro. Meestal om 9.18 heb ik success (behalve op vrijdag om wat voor reden dan ook), maar krijg ik extra vragen als ik er ineens 10k op stort?
https://plutus.it/feesYpho schreef op maandag 31 juli 2023 @ 15:07:
Op dit moment kan je max card balance "maar" €7500 zijn, en je daily spending limit €2500/5000/7500. Daar ga je je 10k niet mee redden. Na 19 augustus wel, dan mag je opeens een half miljoen uitgeven
Ah, goeie! Dan betaal ik de facturen los van elkaar, met een dag ertussen, dan lukt het wel.AlterMann schreef op maandag 31 juli 2023 @ 15:49:
[...]
https://plutus.it/fees
Op dit moment kan je max card balance "maar" €7500 zijn, en je daily spending limit €2500/5000/7500. Daar ga je je 10k niet mee redden. Na 19 augustus wel, dan mag je opeens een half miljoen uitgeven
Topup probleem is officieel opgelost: https://statuspage.incide...1H6K5GXKV5PSVM6Q32BRPVBWR
zou mooi zijn, morgen om 09:18 top-uppen 👍BBKing schreef op maandag 31 juli 2023 @ 16:33:
Topup probleem is officieel opgelost: https://statuspage.incide...1H6K5GXKV5PSVM6Q32BRPVBWR
nothing stops this train
Morgen is het weer GBIT-tijd. Denk ik toch, we zijn wel weer klaar met door het putje te gaan. Toch?
R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e
Geen problemen, enige nadeel was het Plutus limiet mbt cashback en vergeet rolling limiet niet (hier beide aangetikt 😅). Maar hier ook grote facturen betaald voor de nieuwbouwwoning en vakantie zonder problemen. Enige nadeel is de 7500 grens nu waardoor je facturen moet splitten. Voorheen ging dat simpel via Billhop maar nu moet het bedrijf het eigenlijk doen (aanbetaling en daadwerkelijke betaling).Ypho schreef op maandag 31 juli 2023 @ 15:07:
Zorg ervoor dat factuur op jouw naam en adres staat, aangezien grote bedragen een handmatige check krijgen waarbij ze dus de PLU vasthouden tot je het bewezen hebt. Grote voordeel is dat je daarna gelijk je PLU krijgt i.p.v. 45 dagen wachten
Ik krijg gelukkig deelfacturen van (meestal) rond de 5k, dus dat gaat goedkomen. Wat bedoel je precies met de rolling limiet? Ik zit op het Premium abbo, dus ik zal niet snel veel limieten aantikken denk ik (aangezien ik in delen betaal).lubbertkramer schreef op maandag 31 juli 2023 @ 23:19:
[...]
Geen problemen, enige nadeel was het Plutus limiet mbt cashback en vergeet rolling limiet niet (hier beide aangetikt 😅). Maar hier ook grote facturen betaald voor de nieuwbouwwoning en vakantie zonder problemen. Enige nadeel is de 7500 grens nu waardoor je facturen moet splitten. Voorheen ging dat simpel via Billhop maar nu moet het bedrijf het eigenlijk doen (aanbetaling en daadwerkelijke betaling).
Zorg ervoor dat factuur op jouw naam en adres staat, aangezien grote bedragen een handmatige check krijgen waarbij ze dus de PLU vasthouden tot je het bewezen hebt. Grote voordeel is dat je daarna gelijk je PLU krijgt i.p.v. 45 dagen wachten
Uhm, het duurde een week voordat Plutus de transactie doorzetten, Toen was de koers 10% gedaald.anandus schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 10:34:
[...]
Het kost drie euro en paar minuten (plus paar dagen wachten). Toevallig deze week nog gedaan.
+ 3 euro transactie kosten betalen.
Toen met metamask om proberen te swappen 4$ aan etherium, maar dat lukte niet.
Toen met metamask naar kucoin $1 aan eth
Nog steeds geen topup sinds donderdag gekregenBBKing schreef op maandag 31 juli 2023 @ 16:33:
tnx voor de tip, Net een top-up gedaan en is direct verwerkt
Hier ook zojuist weer instant, 09:24
Net een Topup gedaan in de app, echter bleeft het bedrag nog op het account staan dus dacht dat de transactie mislukt was. Moest tweemaal extra proberen voordat het bedrag van mijn account af was.
Nu is het bedrag echter wel 3 x bijgeschreven op de kaart. Ging helaas maar om een tientje welke ik extra bij moest storten om voor een groter bedrag een GBIT uit te voeren.
Meen mij te herinneren dat een andere Tweaker hetzelfde had vorige week?
edit: Nogmaals met een 10tje geprobeerd en was nogmaals in staat om 3x een topup te doen.
Zal dit zo direct melden bij Customer Service voordat ze mijn account blacklisten.
Nu is het bedrag echter wel 3 x bijgeschreven op de kaart. Ging helaas maar om een tientje welke ik extra bij moest storten om voor een groter bedrag een GBIT uit te voeren.
edit: Nogmaals met een 10tje geprobeerd en was nogmaals in staat om 3x een topup te doen.
Zal dit zo direct melden bij Customer Service voordat ze mijn account blacklisten.
[ Voor 16% gewijzigd door paul-s83 op 01-08-2023 09:37 ]
9.18 weer een succes voor mij, groot bedrag deze keer. Bij mij is 9.18 iedere keer succesvol de laatste tijd, behalve op vrijdagen.
9.18: Hier bleek topup pas zichtbaar na even scherm verversen in app. Dacht eerst dat het mislukt was.
[ Voor 3% gewijzigd door U123456 op 01-08-2023 09:35 ]
Laatst deed ie t ook om 7u smorgens, geen pijl op te trekkenYpho schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 09:34:
9.18 weer een succes voor mij, groot bedrag deze keer. Bij mij is 9.18 iedere keer succesvol de laatste tijd, behalve op vrijdagen.
Dit had ik net ook. Alleen 2x, maar wel met een bedrag van € 125 ,-paul-s83 schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 09:30:
Net een Topup gedaan in de app, echter bleeft het bedrag nog op het account staan dus dacht dat de transactie mislukt was. Moest tweemaal extra proberen voordat het bedrag van mijn account af was.
Foutje van de bank in uw voordeel, zal vast wel snel weer gecorrigeerd worden.
Hmm, ik heb customer service benaderd, ff kijken wat ze ervan zeggen.CHRlS schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 09:47:
[...]
Dit had ik net ook. Alleen 2x, maar wel met een bedrag van € 125 ,-
Ugh, met veel pijn, moeite en geduld de topup afgerond. Kom ik in de winkel, kan ik niet betalen want "limit reached". Via Curve, maar ook via Plutus zelf, terwijl ik maar 83 euro heb uitgegeven. Even support afwachten, ze gaan het opzoeken voor me.
Dat klinkt vreemd.. Welke limit dan?Ypho schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 11:31:
Ugh, met veel pijn, moeite en geduld de topup afgerond. Kom ik in de winkel, kan ik niet betalen want "limit reached". Via Curve, maar ook via Plutus zelf, terwijl ik maar 83 euro heb uitgegeven. Even support afwachten, ze gaan het opzoeken voor me.
Heb je niet een gewone creditcard als backup voor je anti-embarrassment?
Ja, maar die heeft een limiet van 2500, wat helaas niet genoeg is voor dezeNeoflexNL schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 11:55:
[...]
Dat klinkt vreemd.. Welke limit dan?
Heb je niet een gewone creditcard als backup voor je anti-embarrassment?
Hier is ie al gecorrigeerd zie ik :-)paul-s83 schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 09:48:
[...]
Hmm, ik heb customer service benaderd, ff kijken wat ze ervan zeggen.
Misschien een domme vraag, ik ga eind oktober beginnen met verbouwen. Diverse leveranciers, diverse grote facturen. Hoe betalen jullie handmatig een factuur met Plutus?Ypho schreef op maandag 31 juli 2023 @ 15:07:
BP on the move!!!
Niet, hopen dat er bijvoorbeeld een linkje van Mollie bij zit waar je met CC kan betalen of vragen of je op de zaak kunt pinnen bij die toko.Bas Post schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 12:44:
[...]
Misschien een domme vraag, ik ga eind oktober beginnen met verbouwen. Diverse leveranciers, diverse grote facturen. Hoe betalen jullie handmatig een factuur met Plutus?
Volgens mij heeft de Solaris kaart onderliggende limieten die niet voor ons zichtbaar zijn, in elk geval voor POS transacties. Maar goed, daar zijn we hopelijk snel vanaf.Ypho schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 08:35:
[...]
Ik krijg gelukkig deelfacturen van (meestal) rond de 5k, dus dat gaat goedkomen. Wat bedoel je precies met de rolling limiet? Ik zit op het Premium abbo, dus ik zal niet snel veel limieten aantikken denk ik (aangezien ik in delen betaal).
Ik niet, ik ga naar de winkel en PIN ze daar (waar mogelijk).Bas Post schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 12:44:
[...]
Misschien een domme vraag, ik ga eind oktober beginnen met verbouwen. Diverse leveranciers, diverse grote facturen. Hoe betalen jullie handmatig een factuur met Plutus?
Ik laat mijn huis (vloeren, behang, raamdecoratie) allemaal bij één toko doen die gelukkig een pin terminal heeft die Curve accepteertBas Post schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 12:44:
[...]
Idem. Was na een uurtje ongeveer gecorrigeerd.CHRlS schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 09:47:
[...]
Dit had ik net ook. Alleen 2x, maar wel met een bedrag van € 125 ,-
MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium
Heb mijn geld overgemaakt naar andere bank die nog op de kaart stonden voor 15 augustus. Wat gaat er nu gebeuren? Nieuwe kaart? Verandert er nog wat verder aan het account?
Bij mij (Android) stond zojuist bij de "Card"-sectie een optie om de virtuele kaart aan te vragen. Daarvoor moest ik een beveiligingsvraag invoeren en het lijkt nu dat ik de virtuele kaart heb, hopelijk is dit bij velen van jullie ook het geval! Ik heb de virtuele kaart ook toe kunnen voegen aan Curve, naast mijn fysieke Solaris-kaart.
Edit: de Virtual Card werkt ook direct, gaat nu direct van de Current Account af
Edit: de Virtual Card werkt ook direct, gaat nu direct van de Current Account af
[ Voor 28% gewijzigd door TobiasdePagter op 01-08-2023 16:56 ]
Hier die optie nog niet, zal wel een gefaseerde rollout zijn dan.TobiasdePagter schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 16:40:
Bij mij (Android) stond zojuist bij de "Card"-sectie een optie om de virtuele kaart aan te vragen. Daarvoor moest ik een beveiligingsvraag invoeren en het lijkt nu dat ik de virtuele kaart heb, hopelijk is dit bij velen van jullie ook het geval! Ik heb de virtuele kaart ook toe kunnen voegen aan Curve, naast mijn fysieke Legacy-kaart.
Hier nog niet, maar fijn te horen dat er iets gebeurt.TobiasdePagter schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 16:40:
Bij mij (Android) stond zojuist bij de "Card"-sectie een optie om de virtuele kaart aan te vragen. Daarvoor moest ik een beveiligingsvraag invoeren en het lijkt nu dat ik de virtuele kaart heb, hopelijk is dit bij velen van jullie ook het geval! Ik heb de virtuele kaart ook toe kunnen voegen aan Curve, naast mijn fysieke Solaris-kaart.
Heb hier zelf ook last van...Ypho schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 11:31:
Vorige week top-up gedaan en een reeks GBIT transacties uitgevoerd via Curve. Ondanks dat ik ruim onder zowel de Curve als de Plutus daily/weekly/monthly limits zat kon ik geen transacties meer uitvoeren.
Gewacht tot 1e van de maand en toen kon ik weer vrolijk het restant afmaken.
Vanmorgen opnieuw top-up gedaan om nieuwe transacties om te zetten van mijn CC naar Plutus kreeg ik wederom na 2 transacties de error in de Curve app.
Vorige week customer service hierover benaderd en die zeiden dat er momenteel een issue is bij de migratie naar de nieuwe card provider waarbij de limieten tussen de 2 card providers niet goed worden gesynced.
Enig idee wat de limiet nu is? Ik moet voor 15-8 nu 6.5k opmaken 😂paul-s83 schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 17:00:
[...]
Heb hier zelf ook last van...
Vorige week top-up gedaan en een reeks GBIT transacties uitgevoerd via Curve. Ondanks dat ik ruim onder zowel de Curve als de Plutus daily/weekly/monthly limits zat kon ik geen transacties meer uitvoeren.
Gewacht tot 1e van de maand en toen kon ik weer vrolijk het restant afmaken.
Vanmorgen opnieuw top-up gedaan om nieuwe transacties om te zetten van mijn CC naar Plutus kreeg ik wederom na 2 transacties de error in de Curve app.
Vorige week customer service hierover benaderd en die zeiden dat er momenteel een issue is bij de migratie naar de nieuwe card provider waarbij de limieten tussen de 2 card providers niet goed worden gesynced.
ik heb vanmorgen binnen een tijdsbestek van 10 minuten 2x een top-up gedaan van een tientje, waarbij ik in beide gevallen in staat was om hetzelfde bedrag 3x over te boeken van account naar kaart voordat het bedrag op mijn account in mindering was gebracht.Bushalte schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 14:31:
[...]
Idem. Was na een uurtje ongeveer gecorrigeerd.
De eerste dubbele transacties zijn gecorrigeerd, de 2e dubbelingen niet. Heb het gemeld mij Customer Service en vind het wel prima zo. Gaat ook maar om 20 euri die ik dan extra heb ontvangen dus failliet zullen ze er niet van gaan.
geen idee, als het goed is kan customer service wel ergens inzien hoeveel je tegen de limiet aan zit.Ypho schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 17:40:
[...]
Enig idee wat de limiet nu is? Ik moet voor 15-8 nu 6.5k opmaken 😂
O dat is wel apart. Bij mij was het 1 dubbele, en dus na een uur gecorrigeerd.paul-s83 schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 20:29:
[...]
ik heb vanmorgen binnen een tijdsbestek van 10 minuten 2x een top-up gedaan van een tientje, waarbij ik in beide gevallen in staat was om hetzelfde bedrag 3x over te boeken van account naar kaart voordat het bedrag op mijn account in mindering was gebracht.
De eerste dubbele transacties zijn gecorrigeerd, de 2e dubbelingen niet. Heb het gemeld mij Customer Service en vind het wel prima zo. Gaat ook maar om 20 euri die ik dan extra heb ontvangen dus failliet zullen ze er niet van gaan.
Ik zou het anders ook melden.
MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium
Je hebt een cashback limiet en je hebt een POS limiet die los van elkaar staan. Zie hieronder mijn voorbeeld van afgelopen mei. Ik had nog een 2500 volgens mijn monthly spend limit maar ik had mijn (POS (pinautomaten)) limit geraakt volgens Plutus (zie onder limits -> https://plutus.it/fees)Ypho schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 08:35:
[...]
Ik krijg gelukkig deelfacturen van (meestal) rond de 5k, dus dat gaat goedkomen. Wat bedoel je precies met de rolling limiet? Ik zit op het Premium abbo, dus ik zal niet snel veel limieten aantikken denk ik (aangezien ik in delen betaal).
/f/image/1rYJgoSdyMzHCbTKRKJlDew8.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/oG7UoLnDfSol4S4hz7MPrpYu.png?f=fotoalbum_large)
Het wordt nu wel weer interessant om PLU bij te kopen (en te verkopen op 30 september). Maar nog even afwachten wanneer de koers stabiliseert, ik ga geen vallend mes opvangen. Zelf gok ik nu op 7 dollar medio augustus als absoluut dieptepunt.
Het doel is om er 2.350 bij te kopen, net genoeg voor GOAT, Daarna kan ik 5.000 euro GBIT-en vanwege vliegtickets en vakantiekosten. En dan weer grofweg 2.200 verkopen voor 30 september om Hero te blijven waarbij de opbrengst hoger is dan de kosten. Dan moet die koers weer minimaal 7.50 staan.
Het doel is om er 2.350 bij te kopen, net genoeg voor GOAT, Daarna kan ik 5.000 euro GBIT-en vanwege vliegtickets en vakantiekosten. En dan weer grofweg 2.200 verkopen voor 30 september om Hero te blijven waarbij de opbrengst hoger is dan de kosten. Dan moet die koers weer minimaal 7.50 staan.
[ Voor 38% gewijzigd door knakworst op 02-08-2023 09:36 ]
7.52 USD hier in CMC en coingekcko. Heb je niet op euro staanMTT schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 10:55:
Hij is nu al goedkoper dan 7 usd
Gaat iets niet helemaal lekker bij PLU. Gisteren mijn transacties van Juli middels Curve overgezet naar PLU.
Maar zag dat ik nu ineens 3x (twv 30 euro) Shell perk reward heb gekregen i.p.v. de gebruikelijke 1x
:fill(white):strip_exif()/f/image/ZoTWhHpmqQtY7k3qnLDnOSwJ.png?f=user_large)
.
Maar zag dat ik nu ineens 3x (twv 30 euro) Shell perk reward heb gekregen i.p.v. de gebruikelijke 1x

:fill(white):strip_exif()/f/image/ZoTWhHpmqQtY7k3qnLDnOSwJ.png?f=user_large)
.
[ Voor 32% gewijzigd door Jdome op 02-08-2023 11:38 ]
nice! heb je ook die PLU gehad?Jdome schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 11:37:
Gaat iets niet helemaal lekker bij PLU. Gisteren mijn transacties van Juli middels Curve overgezet naar PLU.
Maar zag dat ik nu ineens 3x (twv 30 euro) Shell perk reward heb gekregen i.p.v. de gebruikelijke 1x![]()
[Afbeelding]
.
hier helaas maar €10, ik had gisteren boodscappen gedaan voor ruim €135 zou mooi geweest zijn als er €135 stond ipv €10
:strip_exif()/f/image/2tC85givPb76vEpNDB8QQdXs.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 21% gewijzigd door Kol Nedra op 02-08-2023 12:02 ]
nothing stops this train
Had je toevallig 3 tankbeurten ge-GBIT'd (spelling?)?
Ik begreep dat dit kan gebeuren als je meerdere transacties vlak na elkaar hebt die een perk kunnen triggered.
Ik weet niet of het vanzelf corrigeert, of alleen als support dat handmatig doet.
Ik begreep dat dit kan gebeuren als je meerdere transacties vlak na elkaar hebt die een perk kunnen triggered.
Ik weet niet of het vanzelf corrigeert, of alleen als support dat handmatig doet.
-Geen deurwaarder-
Let op:
Dit topic is alleen voor de Plutus kaart. Voor andere (crypto) betaalkaarten incl. Curve kan je terecht in de andere topics. Voor het vergelijken van kaarten kan je in Het Grote Cryptobetaalkaartentopic terecht.
Dit topic is alleen voor de Plutus kaart. Voor andere (crypto) betaalkaarten incl. Curve kan je terecht in de andere topics. Voor het vergelijken van kaarten kan je in Het Grote Cryptobetaalkaartentopic terecht.