Ik heb een vraagje, ik heb plu over gemaakt naar mijn metamask account, maar ik zie er niks in staan, Hoeveel tijd zit er normaliter tussen ?
Groeten
Ik denk het niet. De prijs tussen de gratis en Hero kaart is groter geworden. Dat heeft als gevolg dat er minder mensen zullen sparen voor een Hero.Masstje schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 22:42:
[Afbeelding]
We gaan zien of steady rise op weekly behouden kan worden. Binnen jaartje op 20$ en dan alles de deur uit.
Bitcoin - A weapon of mass disruption
Dat gaat zeker niet instant. Meestal op donderdag worden deze uitbetalingen verwerktTharock schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 07:17:
Hallo
Ik heb een vraagje, ik heb plu over gemaakt naar mijn metamask account, maar ik zie er niks in staan, Hoeveel tijd zit er normaliter tussen ?
Groeten
Gr
Bekijk de status op de website?Tharock schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 09:35:
Bedankt voor de reactie, ik wacht het nog even af was de eerste keer voor mij dacht dat het niet goed gegaan was.
Gr
Zo, doe maar een gokje.knakworst schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 11:14:
Als PLU deze twee weken naar 8 dollar daalt koop ik er 2400 bij voor GOAT. En verkoop ik die zooi weer eind september.
R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e
If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA
Heeft niets met gokken te maken. Nu heeft iedereen vòòr de difficulty adjustment geüpgradet. Vlak voor eind september heb je weer enigszins dezelfde fomo.
-Geen deurwaarder-
Zou het zelf een educated guess noemen, zekerheid is er nooit.knakworst schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 11:28:
[...]
Heeft niets met gokken te maken. Nu heeft iedereen vòòr de difficulty adjustment geüpgradet. Vlak voor eind september heb je weer enigszins dezelfde fomo.
Heb op 1 juli mezelf, uh, down the Rabbyhole gegooidswbr schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 11:21:
Vorige week woensdag een withdrawl gedaan via de Rabby route naar Coinbase, die is vanochtend aangekomen. Blijft toch wel bijzonder hoe lang zaken duren bij Plutus, maar goed. Volgende stap is bedenken wat ik er mee ga doen, en welke route ik daarbij neem. Ofwel ik ga het verkopen voor euro's die ik laat uitbetalen, of ik zet het om naar BTC en wacht rustig op moon. Het is wel lastig om een goed overzicht van de fees die coinbase rekent te vinden trouwens.
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Mij withdrawal van 28 juni is na 9 dagen uitbetaald via de Rabby methode. Dus houd maar rekening met dik een week.2Dutch schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 22:46:
[...]
Heb op 1 juli mezelf, uh, down the Rabbyhole gegooidOok nog geen beweging in, volgens mij noemen ze officieel 3 dagen maar ja ik hou rekening met een week nu. Laat het denk ik uitbetalen, nog genoeg op het wensenlijstje staan
Bad timing, ben ik ook goed inBBKing schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 11:21:
[...]
Mij withdrawal van 28 juni is na 9 dagen uitbetaald via de Rabby methode. Dus houd maar rekening met dik een week.
[ Voor 3% gewijzigd door Nopheros op 07-07-2023 20:00 ]
tijd voor GBIT :-)Nopheros schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 13:16:
Staan we toch al weer even 25% lager, damn wat een sell off.
nothing stops this train
Ja als je nog wat betalingen kunt verplaatsen naar Plutus dan is dit wel een goed moment idd. Aan de andere kant heeft de prijs bijna het hele jaar tussen de 9 en 10 usd gehangen dus speciaal is het verder ook niet.
[ Voor 4% gewijzigd door Nopheros op 08-07-2023 13:22 ]
De omzetten zijn juist ontzettend laag. Het is meer een kopersstaking. Niemand wil nu upgraden. Maar eind september komt er vanzelf weer FOMO.Nopheros schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 13:16:
Staan we toch al weer even 25% lager, damn wat een sell off.
Denk dat het vooral te maken heeft met het punt dat de meeste mensen wel een daling hadden verwacht en daarom niet kopen. Stabiliseert vanzelf weer, verwacht niet tot dat tot september duurt.knakworst schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 13:58:
[...]
De omzetten zijn juist ontzettend laag. Het is meer een kopersstaking. Niemand wil nu upgraden. Maar eind september komt er vanzelf weer FOMO.
Maar idd, er zullen nu en in de toekomst wel minder kopers bijkomen omdat een level up duurder is geworden. Komt de USA release nog wel bij, stappen vast genoeg mensen in eind dit jaar, of voor een hoger reward level of voor een verwachte stijging voor de USA release.
[ Voor 23% gewijzigd door Nopheros op 08-07-2023 15:04 ]
[ Voor 8% gewijzigd door Weicool op 09-07-2023 11:34 ]
Wanneer heb je dat gedaan? Het duurt soms pakweg 24 uur alvorens de refund correct is bijgeschreven.Weicool schreef op zondag 9 juli 2023 @ 11:33:
Ik heb een Albert Heijn koopzegel boekje proberen uit te laten betalen op de plutus kaart. Bij Albert Heijn houden ze na navraag vol de 52 Euro bij geschreven te hebben, maar in de plutus app staat dat er 52 Euro afgeschreven is! Wat nu?
En anders even contact opnemen, ik neem aan dat je de bon van AH hebt bewaard.
Eventjes wachten, is een bekende (visuele?) glitch, niets aan de handWeicool schreef op zondag 9 juli 2023 @ 11:33:
Ik heb een Albert Heijn koopzegel boekje proberen uit te laten betalen op de plutus kaart. Bij Albert Heijn houden ze na navraag vol de 52 Euro bij geschreven te hebben, maar in de plutus app staat dat er 52 Euro afgeschreven is! Wat nu?
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Levert een terugboeking zonder dat het een refund is niet te veel vragen op? Ik gebruik hiervoor nog steeds een pasje van een grootbank. Ik wil geen ellende.anandus schreef op zondag 9 juli 2023 @ 11:56:
[...]
Eventjes wachten, is een bekende (visuele?) glitch, niets aan de hand
Nee, kan prima. Je kunt het als gewone rekening gebruiken.glatuin schreef op zondag 9 juli 2023 @ 14:56:
[...]
Levert een terugboeking zonder dat het een refund is niet te veel vragen op? Ik gebruik hiervoor nog steeds een pasje van een grootbank. Ik wil geen ellende.
Gebruiken kan wel, maar tegelijkertijd valt het bijvoorbeeld niet onder depositogarantiestelsel.Nopheros schreef op zondag 9 juli 2023 @ 15:13:
[...]
Nee, kan prima. Je kunt het als gewone rekening gebruiken.
Zou er niet al je spaargeld neerzetten idd maar daar is ook geen reden voor toch? Krijgt er geen rente voor oid.exelletor schreef op zondag 9 juli 2023 @ 16:37:
[...]
Gebruiken kan wel, maar tegelijkertijd valt het bijvoorbeeld niet onder depositogarantiestelsel.
Hoe ze deze toko runnen moeten het haast wel echte EX bankiers zijn..
Het levert vooral veel verwarring op: op de website staat er inderdaad refund, maar in de app en pushnotificatie staat er dat je de winkel betaalt hebt.glatuin schreef op zondag 9 juli 2023 @ 14:56:
[...]
Levert een terugboeking zonder dat het een refund is niet te veel vragen op? Ik gebruik hiervoor nog steeds een pasje van een grootbank. Ik wil geen ellende.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HnKLqt0NGwakeEQxjkiSjPwd.jpg?f=user_large)
Voor de niet ambassadors, helaas zoeken ze geen nieuwe ambassadors.
Hmm, notatie mind fuck, zou het per ongeluk gaan lezen als 2K enenermax schreef op maandag 10 juli 2023 @ 14:27:
Voor de ambassasors: Ambassify punten betaald en leaderboard mei: [Afbeelding]
Voor de niet ambassadors, helaas zoeken ze geen nieuwe ambassadors.
5K (dat een leuke bonus is) in plaats van 2 en 5 (dat niet zoveel is)
Stel ik upgrade vandaag van Everyday naar Premium. Gaat dit dan direct in of moet ik wachten tot 1e van de volgende maand?
Ben pas net begonnen maar merk dat ik deze maand al over de 2000 spend heen ga, en komende maand(en) verwacht ik dat ook wel te gaan doen met alle vakantie uitgaves.
Dat tientje extra in de maand verdien ik wel weer terug met die 3e perk, probeer nu vooral mijn GBIT's ff goed te plannen
Op welke dag wordt je abonnement "block code" afgeschreven?paul-s83 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 00:02:
Vraagje, en ik denk dat ik het antwoord al wel weet...
Stel ik upgrade vandaag van Everyday naar Premium. Gaat dit dan direct in of moet ik wachten tot 1e van de volgende maand?
Ben pas net begonnen maar merk dat ik deze maand al over de 2000 spend heen ga, en komende maand(en) verwacht ik dat ook wel te gaan doen met alle vakantie uitgaves.
Dat tientje extra in de maand verdien ik wel weer terug met die 3e perk, probeer nu vooral mijn GBIT's ff goed te plannen
Upgrade gaat volgens mij direct in. Downgrade niet.paul-s83 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 00:02:
CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!
Free --> abo is direct. Abo --> abo next billing cycle. Je ziet dat ook in je Settings --> Account Managerpaul-s83 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 00:02:
:fill(white):strip_exif()/f/image/5N3ehgiwoYdXwLxks2bOV2QI.png?f=user_large)
Upgrade ging bij mij pas de volgende incasso datum in.UnitedJunk schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 09:20:
[...]
Upgrade gaat volgens mij direct in. Downgrade niet.
Ah kwam omdat ik een upgrade deed vanaf freepl0xs schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 09:50:
[...]
Upgrade ging bij mij pas de volgende incasso datum in.
CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!
tnx, upgrade naar premium gaat per 27 juli in. Net op tijd om nog wat GBIT transacties er doorheen te drukken deze kalendermaand:)Tomba schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 09:27:
[...]
Free --> abo is direct. Abo --> abo next billing cycle. Je ziet dat ook in je Settings --> Account Manager
[Afbeelding]
Je kan het niet 'verkopen' naar je eigen pas toe, zodat je het weer kan uitgeven, dat is uitgesteld tot einde van het jaar. Je kan het wel overschrijven naar een Coinbaise, Kucoin oid.knackje schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 12:24:
Heb ik wat gemist. Ik dacht dat ik per 1 juni mijn opgebouwde (doormiddel van perks) PLU kon verkopen. Maar zo te zien kan dit nog steeds niet...
Je hebt wat gemistknackje schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 12:24:
Heb ik wat gemist. Ik dacht dat ik per 1 juni mijn opgebouwde (doormiddel van perks) PLU kon verkopen. Maar zo te zien kan dit nog steeds niet...
Dat is met drie tot zes maanden uitgesteld.
Je kan het wel naar een exchange sturen (Kucoin of Coinbase)
[ Voor 12% gewijzigd door anandus op 12-07-2023 19:50 ]
Dat heeft geen zin, Plutus geeft hierop geen cashback meer.dnc- schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 19:44:
Hoi allemaal, Billhop is inmiddels gestopt met het verwerken van betalingen voor particulieren, heeft een van jullie al een vervanging gevonden?
in de lijn van creatief boekhouden: hoe zou je het slimste je rekeningen aan de gemeente kunnen betalen via de plutus? Of is de enige optie langs de gemeente gaan en pinnen?knakworst schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 23:00:
[...]
Dat heeft geen zin, Plutus geeft hierop geen cashback meer.
Fysiek langsgaan en pinnen is de enige manier.dnc- schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 08:20:
[...]
in de lijn van creatief boekhouden: hoe zou je het slimste je rekeningen aan de gemeente kunnen betalen via de plutus? Of is de enige optie langs de gemeente gaan en pinnen?
Bij mij ook geen bonnetjes gevraagd. Ging over 17 PLU.Nopheros schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 10:55:
Vandaag eindelijk na 12 dagen m'n PLU uitbetaald gekregen, weer geen bonnetjes gevraagd
Heb er intussen wel een gewoonte van gemaakt om bonnetjes in Curve te zetten en eigenlijk is dat wel een fijn systeem, al is de interface niet zo geweldig van die Curve app.
R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e
Vanmorgen aangewaaid..om vervolgens de euro's weer naar de Plutus-kaart te zetten2Dutch schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 22:46:
[...]
Heb op 1 juli mezelf, uh, down the Rabbyhole gegooid
Geen vraag om bonnen, was iets van 28 PLU.
[ Voor 7% gewijzigd door 2Dutch op 13-07-2023 14:10 ]
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
1 juli aangevraagd, vandaag pas aangekomen? Begrijp ik dat goed? Dat heeft lang geduurd!2Dutch schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 14:09:
[...]
Vanmorgen aangewaaid..om vervolgens de euro's weer naar de Plutus-kaart te zetten
Geen vraag om bonnen, was iets van 28 PLU.
Klopt, maar 1 juli was een zaterdag, misschien dat ze pas de maandag erop er iets mee beginnen?anandus schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 14:28:
[...]
1 juli aangevraagd, vandaag pas aangekomen? Begrijp ik dat goed? Dat heeft lang geduurd!
Zou me ook niks verbazen als er nu best wel wat aanvragen om uitbetaling zijn, vakantie(geld)tijd denk ik zo, althans ik had ook wel zin om nu nog ff geld uit te geven en niet pas over 2 maanden
En inmiddels voor ruim 2k gbit gedaan op de kaart van mezelf en mijn partner, en de perks verzilverd. Kijken of de koers nu eens gaat stabiliseren.knakworst schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 08:41:
En de difficulty adjustment is live. Zoals verwacht daalt de koers.
Tip: Wacht nog even 1-2 weken met perks verzilveren. Ook als je een voorraad gbit hebt, even 2 weken wachten tot de koers weer onder de 10 is. Krijg je meer PLU
2 maand gbit aan het opsparen voor deze mooie gure tijdenknakworst schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 17:49:
[...]
En inmiddels voor ruim 2k gbit gedaan op de kaart van mezelf en mijn partner, en de perks verzilverd. Kijken of de koers nu eens gaat stabiliseren.
Nu nog ff wachten tot de kaart gefund is… o wat kijk ik uit naar augustus voor instant top up en direct naar kaart.
MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium
Vanochtend om 11:20 geld overgemaakt naar Modulr, en daarna overgemaakt naar kaart. Instant.Masstje schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 18:24:
[...]
2 maand gbit aan het opsparen voor deze mooie gure tijden![]()
Nu nog ff wachten tot de kaart gefund is… o wat kijk ik uit naar augustus voor instant top up en direct naar kaart.
Google zegt van wel.Bushalte schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 19:59:
Weet iemand of een reis via TUI met de Plutus kaart te betalen is?
https://www.tui.nl/klantenservice/?vraag=140630
Online kun je betalen met iDEAL, creditcard (Mastercard/Visa of American Express) of Bancontact/MisterCash. De creditcard hoeft voor de betaling niet op naam van de hoofdboeker te staan. Houd rekening met extra kosten bij betaling met een American Express creditcard.
Yes, had ik gezien. Is echter bij CoolBlue bijvoorbeeld ook zo, maar daar werkt de kaart toch niet. Ik hoop het van een ervaringsdeskundige te horen.
MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium
Me witgoed bestelling bij Coolblue komt morgen binnen, netjes besteld met Curve en Plutus eronder gehangen... Binnenkort weer GBIT uitvoeren....Bushalte schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 20:14:
[...]
Yes, had ik gezien. Is echter bij CoolBlue bijvoorbeeld ook zo, maar daar werkt de kaart toch niet. Ik hoop het van een ervaringsdeskundige te horen.
Vanmiddag was er een glitch en mijn GBIT werd dubbel afgeboekt op de Plutus kaart.
Curve team benaderd, en alles binnen een uurtje opgelost...
Werkt prima. In een kantoor kan je via de pin ook andere bedragen doen dan het volledige restbedrag. Kan je het restbedrag spreiden over een paar maanden om steeds onder de 2k (everyday) te blijven. Je kan natuurlijk ook voor één maand een upgrade naar premium doen.Bushalte schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 19:59:
Weet iemand of een reis via TUI met de Plutus kaart te betalen is?
Van de week moest ik opeens bewijs gaan aanleveren van inkomsten. Werk asl ZZP'er dus dan gaat het hard omdat je zelf de belasting afdraagt aan de fiscus.
GBIT transacties worden in dat geval ook als inkomsten gezien. Mocht je veel via de kaarten besteden is dat iets om in je achterhoofd te houden.
Je wilt onder de radar blijven. Als je 1,000 euro per maand met GBIT uitvoert, heb je dus jaarlijks 12,000 extra te verklaren.
[ Voor 10% gewijzigd door Coldcat op 15-07-2023 09:27 ]
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
Bij ICS heb ik één keer een telefoontje mogen ontvangen waarom ik zoveel debets kreeg. Na uitleg dat dat via Curve oudere uitgaven waren die ik naar een credit card met cashback stuurde, waren ze tevreden.Coldcat schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 09:26:
Ik weet dat veel mensen hier met GBIT werken. Wellicht ook met Revolut.
Van de week moest ik opeens bewijs gaan aanleveren van inkomsten. Werk asl ZZP'er dus dan gaat het hard omdat je zelf de belasting afdraagt aan de fiscus.
GBIT transacties worden in dat geval ook als inkomsten gezien. Mocht je veel via de kaarten besteden is dat iets om in je achterhoofd te houden.
Je wilt onder de radar blijven. Als je 1,000 euro per maand met GBIT uitvoert, heb je dus jaarlijks 12,000 extra te verklaren.
En over de inkomsten, bedoel je dat fiscaal? Dat is namelijk onjuist, het zijn negatieve uitgaven die je kan wegstrepen. Fiscaal dus niet spannend.
[ Voor 11% gewijzigd door knakworst op 15-07-2023 10:16 ]
Is bij mij het geval voor Revolut.knakworst schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 10:12:
[...]
Bij ICS heb ik één keer een telefoontje mogen ontvangen waarom ik zoveel debets kreeg. Na uitleg dat dat via Curve oudere uitgaven waren die ik naar een credit card met cashback stuurde, waren ze tevreden.
En over de inkomsten, bedoel je dat fiscaal? Dat is namelijk onjuist, het zijn negatieve uitgaven die je kan wegstrepen. Fiscaal dus niet spannend.
Alle jaarlijkse inkomsten opgeteld moet je de herkomst van verklaren. Dat is natuurlijk een groot deel inkomsten en overboekingen. Maar aangezien het een wegstreep actie staat het en bij inkomsten en bij uitgaven.
Normaal gesproken geen issues, maar als je Revolut gebruikt om je salaris te ontvangen dan is er weer extra ruis op de lijn.
- Transfers
- Refund
- Top ups
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
Thanks!JaDatIsPeter schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 21:59:
[...]
Werkt prima. In een kantoor kan je via de pin ook andere bedragen doen dan het volledige restbedrag. Kan je het restbedrag spreiden over een paar maanden om steeds onder de 2k (everyday) te blijven. Je kan natuurlijk ook voor één maand een upgrade naar premium doen.
We hebben voor september geboekt dus ze willen deze week al geld zien.
Zit nu te lezen over Curve.knakworst schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 21:32:
Daarom is Curve ook zo handig, die werkt altijd.
Begrijp ik goed dat ik met Curve een betaling kan doen die gelinkt is aan mijn bankrekening, en dat ik die dan later op Plutus kan zetten? En dan krijg je gewoon cashback? Dat is wel handig dan, zeker met het gekloot met top-uppen van Plutus altijd.
Zolang het een MasterCard creditcard of debitcard, of een Visa creditcard of debitcard (lees: geen Maestro of V-Pay wat de traditionele grootbanken in NL uitgeven) is, dan kan dat.Bushalte schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 11:49:
[...]
Zit nu te lezen over Curve.
Begrijp ik goed dat ik met Curve een betaling kan doen die gelinkt is aan mijn bankrekening, en dat ik die dan later op Plutus kan zetten?
... en oranje! :P
Bankrekening niet. Wel een andere VISA of Master credit card zoals ICS, of geheel gratis, de Revolut debit card.Bushalte schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 11:49:
[...]
Zit nu te lezen over Curve.
Begrijp ik goed dat ik met Curve een betaling kan doen die gelinkt is aan mijn bankrekening, en dat ik die dan later op Plutus kan zetten? En dan krijg je gewoon cashback? Dat is wel handig dan, zeker met het gekloot met top-uppen van Plutus altijd.
iNSaNe-oNe schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 12:00:
[...]
Zolang het een MasterCard creditcard of debitcard, of een Visa creditcard of debitcard (lees: geen Maestro of V-Pay wat de traditionele grootbanken in NL uitgeven) is, dan kan dat.
Duidelijk. Maakt het wel iets minder interessant.knakworst schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 12:15:
[...]
Bankrekening niet. Wel een andere VISA of Master credit card zoals ICS, of geheel gratis, de Revolut debit card.
Ik ben net in elk geval naar een TUI filiaal geweest om een kleine aanbetaling te doen, en dat ging prima met de Plutus kaart. Nu top-uppen en dan van de week rest voldoen.
Ik weet niet óf je een andere creditcard in je bezit hebt, maar indien dat wel zo is kun je met Curve bijvoorbeeld ervoor kiezen om die andere creditcard als default-betaalmethode onder je Curve-card te gebruiken in de winkels (ja ook supermarkt, of TUI-kantoor) en skip je die Plutus-topup afhankelijkheid omdat je achteraf (bijvoorbeeld eens of tweemaal per maand) alles te GBIT-en naar je Plutus voor de cashback. Het is een beproefde methode door velen in dit topic, scheelt je een boel gestress (oh crap heb ik wel genoeg op mijn plutuscard staan).Bushalte schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 16:00:
[...]
[...]
Duidelijk. Maakt het wel iets minder interessant.
Ik ben net in elk geval naar een TUI filiaal geweest om een kleine aanbetaling te doen, en dat ging prima met de Plutus kaart. Nu top-uppen en dan van de week rest voldoen.
Alternatief is nog even een paar maanden wachten als de grote Plutus-bankswitch (van Solaris naar Modulr, zie deze link) heeft plaatsgevonden en je geen verschil meer hebt tussen een top-up en normale rekening. Maar vandaag de dag is dat nog niet zo.
... en oranje! :P
Inmiddels zijn we twee weken verder en heb nog steeds geen (virtuele) card binnen. Iemand anders die zich recent heeft aangemeld en al wel een virtuele card heeft gehad?Nickr92 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 10:42:
Zijn er mensen die recent een Plutus account hebben aangemaakt en hun virtuele card al hebben ontvangen? Volgens de website zou deze eind juni beschikbaar komen maar ik heb nog niks gehad.
Nu is m'n volledige PLU vermogen volledig gratis verkregen dus niet zo erg verder maar had toch gehoopt dat we iig boven de 9 usd zouden blijven.
[ Voor 59% gewijzigd door Nopheros op 15-07-2023 17:09 ]
I hate to say I told you so....Nopheros schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 17:06:
Pijnlijke koers inmiddels, toch weer even 50% lager.
Nu is m'n volledige PLU vermogen volledig gratis verkregen dus niet zo erg verder maar had toch gehoopt dat we iig boven de 9 usd zouden blijven.
Ik denk dat de fomo tegen die tijd toch minder zal zijn. 1 juli was het moment voor iedereen die Plutus kent. Het aantal mensen dat in de komende periode iets wil zal een stuk kleiner zijn lijkt me.knakworst schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 11:28:
[...]
Jaja, ik ben een PLU bear momenteel
[ Voor 7% gewijzigd door ctrlaltdel op 16-07-2023 00:37 ]
Nieuwe virtuele kaart van de nieuwe provider. Geen gedoe meer met top-ups
https://www.rouwette.com/
Hmm, eerst zien of ze die datum halen.WishmasterNL schreef op zondag 16 juli 2023 @ 09:05:
Kan echt niet wachten tot 25 juli.
Nieuwe virtuele kaart van de nieuwe provider. Geen gedoe meer met top-ups
Hier staat hetRouwette schreef op zondag 16 juli 2023 @ 09:36:
Waar zie je die staan?
This section applies to all customers who signed up to Plutus before June 12th, 2023 and were issued a card by our old provider, Solaris.
…….
On July 25th, 2023, you will receive a new Virtual Modulr Card.
On August 15th, 2023, your existing physical Solaris Card will become void, and we will close your Solaris account.
In the coming months, you will be able to order a new physical Modulr Card within the Plutus app. Details will be communicated closer to the time.
[ Voor 7% gewijzigd door Nopheros op 16-07-2023 12:36 ]
Aangezien het met de virtuele kaarten voor nieuwe klanten ook nog niet opschiet begin ik er toch aan te twijfelen
-Geen deurwaarder-
Volgens mij kun je de virtuele kaart straks wel aan Google pay hangen. Dus op zich is curve geen must.enermax schreef op zondag 16 juli 2023 @ 17:24:
@Deurwaarder Als je niet curve kaart hebt, heb je geen fysieke kaart meer vanaf 15 Augustus.
In eerste instantie inderdaad via Google pay, Apple pay nog niet.glatuin schreef op zondag 16 juli 2023 @ 19:40:
[...]
Volgens mij kun je de virtuele kaart straks wel aan Google pay hangen. Dus op zich is curve geen must.
Bovendien loopt het wat stroef met de virtuele kaarten lijkt het als ik bovenstaande berichten goed lees. Kan wel eens wat gedoe geven die switch.
Bedenk ook maar dat de provider van huidige kaarten niet zomaar zijn diensten nog wat langer z aanbieden omdat hun nieuwe de afspraken niet kan nakomen.
geslaagd: CRV Albert Heijn ....
nog niks: CRV AH
Dan kan ik bij een ticket aanmaken nog wat extra info zetten
Mijn AH perk is juist drie keer getriggerd. Ik moet ze weer een mailtje sturen over die bug.2Dutch schreef op maandag 17 juli 2023 @ 19:56:
Iemand hier nog meer de AH als perk en geen perk reward gehad deze maand? Het verschil tussen de laatste geslaagde perk-trigger en deze maand is de notitie van de transactie, vraag me af of het daar in zit?
geslaagd: CRV Albert Heijn ....
nog niks: CRV AH
Dan kan ik bij een ticket aanmaken nog wat extra info zetten
Nee het gaat om 2 verschillende AH's, diegene die niet triggert hier in het dorp isn een franchise ook. Ik zal dus maar een ticket gaan inschieten. Vermoeiend wel, er zo achteraan moetenPlasticPimple schreef op maandag 17 juli 2023 @ 20:50:
Ik heb hem ook nog niet gehad. Mijn AH is een franchise en ik heb hem middels een ticket moeten aanvragen. Ben jij bij dezelfde AH geweest als afgelopen maand?

Ze hebben nog alle tijd toch? Voordeel met virtuele kaarten is m.i. dat er geen verzendtijd is dus kwestie van nummer aanmaken en klaar. En die fysieke kaart hoef ik niet, heb de huidige fysieke Plutus kaart ook nooit gebruikt, alles via Curve.Deurwaarder schreef op zondag 16 juli 2023 @ 15:59:
Ik ben inmiddels benieuwd of alle bestaande klanten straks wel hun virtuele kaart hebben voordat op 15 augustus de huidge kaart vervalt..
Aangezien het met de virtuele kaarten voor nieuwe klanten ook nog niet opschiet begin ik er toch aan te twijfelen
Nu PLU laag staat, wil ik wat crypto winsten omzetten naar PLU. Wat is de beste route? Via Kucoin kopen?
BP on the move!!!
Al netjes bericht terug op ticket, PLU is los bijgeschreven, maar ja of het nu de volgende keer wel goed gaat, reminder in de takenlijst erbij dan maar2Dutch schreef op maandag 17 juli 2023 @ 21:45:
[...]
Nee het gaat om 2 verschillende AH's, diegene die niet triggert hier in het dorp isn een franchise ook. Ik zal dus maar een ticket gaan inschieten. Vermoeiend wel, er zo achteraan moetenKnopen ze em wel vast in het systeem dan, of wordt dit weer zo'n checklist-item
![]()
Ja, leuk en aardig, maarre... wanneer krijgen we de vervangende virtuele kaart dan? Was leuk als ze dat óók even zouden zeggen.Solaris Card Account Closure Notice
Dear anandus,
This email is the second notice advising of your card account closure. In June we wrote to you advising your card account would be closed shortly. Your Plutus card account is due for closure on the 15 August 2023.
Why is my card account being closed?
Your current account (Modulr) and card account (Solaris) are two separate balances provided by different partners. Plutus is consolidating these two accounts into one under a single provider.
What will happen?
Your card account (Solaris) will be closed, and your Plutus Card (Solaris) will cease to work on the 15th August 2023.
For additional details on your new consolidated card and account, please refer to our FAQ here >
What do I need to do?
You will need to clear all the funds on your existing Plutus Card before 15th August 2023. You can do this by spending your funds using the card or by withdrawing them from an ATM.
If you have lost your card or if it has expired, but you still have funds remaining in your Solaris card account, please reach out to Plutus Customer Support for assistance on how to redeem these funds.
Once your balance is £0.00, please destroy your card by cutting it through the chip and mag-stripe.
What happens if I still have funds remaining?
If funds remain on your card account (Solaris) after the closure date (15th August), you have the right to redeem your funds free of charge from Solaris. Please be aware that personal details and any alternative account details you nominate would need to be verified before funds can be redeemed.
What if I need help?
If you have any difficulties using the card or account, please contact Plutus’ Customer Support for assistance here >
Kind regards,
The Plutus Team
Vooral wat betreft perks enzo. Ik ga op vakantie de eerste twee weken van augustus, maar als ik de rest van de maand (en misschien september ook niet) Plutus niet kan gebruiken, dan betaal ik liever niet.
Misschien is de best strategie om voor augustus dan 'free' te nemen (heb nu 'premium') en als de virtuele kaart wel in augustus al komt alsnog omzetten naar everyday (dat gaat direct, toch?)
[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 18-07-2023 11:02 ]
Op 8 juni heb je ook mail van ze gehad:anandus schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 10:58:
[...]
Ja, leuk en aardig, maarre... wanneer krijgen we de vervangende virtuele kaart dan? Was leuk als ze dat óók even zouden zeggen.
Vooral wat betreft perks enzo. Ik ga op vakantie de eerste twee weken van augustus, maar als ik de rest van de maand (en misschien september ook niet) Plutus niet kan gebruiken, dan betaal ik liever niet.
Misschien is de best strategie om voor augustus dan 'free' te nemen (heb nu 'premium') en als de virtuele kaart wel in augustus al komt alsnog omzetten naar everyday (dat gaat direct, toch?)
What do I need to know?
• On July 25th, 2023, you will receive a new Virtual Card issued by Modulr.
• This means you will temporarily have two cards (details found in app):
◦ A Virtual Modulr Card (new)
◦ A Physical Solaris Card (old)
Klopt, maar mensen met een nieuw account van laat-juni zouden het al eerder krijgen en hebben het ook nog niet, dus ik heb er een hard hoofd in.BBKing schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 11:03:
[...]
Op 8 juni heb je ook mail van ze gehad:
What do I need to know?
• On July 25th, 2023, you will receive a new Virtual Card issued by Modulr.
• This means you will temporarily have two cards (details found in app):
◦ A Virtual Modulr Card (new)
◦ A Physical Solaris Card (old)
De dex zou ook 1 juli open gaan.
Zou me niets verbazen als het nog een paar maanden duurt. En dan zou ik dat graag willen weten.
Is het al van lang geleden? De refund?TWFpa2Vs schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 11:03:
Hoe gaan refunds bij jullie? ik had een reservering op mijn plutus kaart staan voor een hotel, ik zie in curve dat de transactie inmiddels is teruggedraaid maar in Plutus is de hele transactie verdwenen maar zie het bedrag nog niet bijgeschreven.
De 17e van deze maand verwerkt in Curve en in Plutus is alleen de gehele transactie verdwenen.
Dit topic is alleen voor de Plutus kaart. Voor andere (crypto) betaalkaarten incl. Curve kan je terecht in de andere topics. Voor het vergelijken van kaarten kan je in Het Grote Cryptobetaalkaartentopic terecht.