kan langer dan 48 uur duren zeggen ze inmiddels, helaas geduld hebben
Ik heb gemerkt dat wanneer je een top up doet en bericht krijgt dat het geld op de kaart staat, je meteen een nieuwe top up kan doen en het geld instant op de kaart staat. Als dat duidelijk is 😅
“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”
Vanochtend stond het tegoed op KUcoin, zonder dat er bonnetjes opgevraagd zijn. Heb de zooi verkocht op 11,20. Geen slechte deal voor gratis geldMevrouwDeKat schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 15:58:
[...]
Ik heb hem ook ontvangen!
En heb ook maar even een uitbetaalverzoekje via dat Rabby gebeuren. Ik wilde wachten op de Dex, maar nog 3 a 6 maanden vasthouden zie ik niet zitten. Gaat inmiddels over een leuk bedrag dat ik opgebouwd heb. M'n bonnetjes heb ik redelijk op orde. Ik hoop dat het me lukt om alles uiteindelijk naar bitvavo te krijgen, maar volgens mij moet dat lukken met de guides die jullie hier geven!
Nu hebben ze de update weer uitgesteld naar Q4?
Wat is de makkelijkste manier om PLU uit te cashen nu ? IIG naar een andere crypto
Wat is de makkelijkste manier om PLU uit te cashen nu ? IIG naar een andere crypto
Withdraw naar Kucoin of Coinbase, swappen naar USDT, swappen naar crypto of fiat naar keuze.10mil.btc schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 10:22:
Nu hebben ze de update weer uitgesteld naar Q4?
Zie de tientallen of honderden voorgaande berichten
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Kan ook direct vanaf Kucoin. Eerst van PLU naar USDT en dan van USDT naar EUR. En daarna op Kucoin zelf een Sepa instant betaling doen naar je bankrekening.MevrouwDeKat schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 09:55:
[...]
Vanochtend stond het tegoed op KUcoin, zonder dat er bonnetjes opgevraagd zijn. Heb de zooi verkocht op 11,20. Geen slechte deal voor gratis geldIk geloof dat m'n verloren geld bij Crypto.com er nu weer uit is. Vanavond even proberen alles naar Bitvavo en naar Euro terug op mn rekening te krijgen
Is bij mij nu al 2 keer perfect gelukt.
Daarvoor moet ik KuCoin waarschijnlijk ook al mn identificatie documenten opsturen? daar heb ik niet zoveel zin in eigenlijk. Voor Bitvavo had ik dat wel allemaal al geregeld.BBKing schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 13:12:
[...]
Kan ook direct vanaf Kucoin. Eerst van PLU naar USDT en dan van USDT naar EUR. En daarna op Kucoin zelf een Sepa instant betaling doen naar je bankrekening.
Is bij mij nu al 2 keer perfect gelukt.
Kan je handelen op kucoin zonder kyc? Of hebben ze wel je ID?MevrouwDeKat schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 13:31:
[...]
Daarvoor moet ik KuCoin waarschijnlijk ook al mn identificatie documenten opsturen? daar heb ik niet zoveel zin in eigenlijk. Voor Bitvavo had ik dat wel allemaal al geregeld.
Overigens weet ik niet welke netwerken bitvavo ondersteunt van usdt. Maar als je via polygon netwerk stuurt is één van de goedkopere. Of wel usdt omzetten op kucoin en dan via xlm bv sturen die is goedkoop. Controleer de withdrawel en omzettingskosten op kucoin welke voordeliger is.
[ Voor 31% gewijzigd door cooLopke op 29-06-2023 13:38 ]
Als ik het me goed kan herinneren heb ik inderdaad een KYC procedure doorlopen bij Kucoin paar maanden geleden. Volgens mij zonder al te veel gedoe.MevrouwDeKat schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 13:31:
[...]
Daarvoor moet ik KuCoin waarschijnlijk ook al mn identificatie documenten opsturen? daar heb ik niet zoveel zin in eigenlijk. Voor Bitvavo had ik dat wel allemaal al geregeld.
Handelen naar USDT is tot nu toe gelukt zonder KYC, ik weet niet of het verder gaat lukken zonder, daar weet ik vanavond meer overcooLopke schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 13:34:
[...]
Kan je handelen op kucoin zonder kyc? Of hebben ze wel je ID?
Overigens weet ik niet welke netwerken bitvavo ondersteunt van usdt. Maar als je via polygon netwerk stuurt is één van de goedkopere. Of wel usdt omzetten op kucoin en dan via xlm bv sturen die is goedkoop. Controleer de withdrawel en omzettingskosten op kucoin welke voordeliger is.
Bitvavo doet volgens mij alleen USDT via ETHcooLopke schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 13:34:
[...]
Kan je handelen op kucoin zonder kyc? Of hebben ze wel je ID?
Heb je 3 euro in je account?Th1x4nG schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 13:49:
[Afbeelding]
"Insufficient funds to cover network fees" - kan er iemand mij wijzer maken? Voor zover ik kan zien doe ik alles volgens de instructies.
Is mijn adres van Kucoin.
O, dat moet dus de account zijn en niet op de kaart dan?
Nee, even overschrijven.
Bedankt.
(Ik ging ervan uit dat die 3 EUR in PLU zou zijn en afgehouden zou worden van het aantal PLU.)
[ Voor 17% gewijzigd door Th1x4nG op 29-06-2023 13:53 ]
R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e
Nog mensen hier die wat extra Plu aanschaffen voor de staking level verhoging?
ben nog 90 PLU nodig om aan de 250 te komen.
Zo ja wat is de makkelijkste manier om die 90 extra PLU aan te schaffen en te staken?
Zo ja wat is de makkelijkste manier om die 90 extra PLU aan te schaffen en te staken?
Inmiddels 4 dagen op m'n withdrawal aan het wachten, nog geen vraag om bonnetjes gehad. Eigenlijk zou 2 dagen de max moeten zijn 

Kopen op een exchange lijkt me de makkelijkste manier.GabrielZ schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 14:28:
Nog mensen hier die wat extra Plu aanschaffen voor de staking level verhoging?
Een paar uur geleden een overboeking gedaan naar het Modular bank rekening nummer. Maar nog niet zichtbaar in mijn account. Meer mensen hier last van?
Bij mij was deze gisteravond instant. Misschien een tijdelijk probleem?CHRlS schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 15:48:
Een paar uur geleden een overboeking gedaan naar het Modular bank rekening nummer. Maar nog niet zichtbaar in mijn account. Meer mensen hier last van?
Duurde bij mij een tijd geleden een week of 2. Na een week een request om bonnetjes en daarna binnen een week uitbetaald.Nopheros schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 14:37:
Inmiddels 4 dagen op m'n withdrawal aan het wachten, nog geen vraag om bonnetjes gehad. Eigenlijk zou 2 dagen de max moeten zijn
[...]
Kopen op een exchange lijkt me de makkelijkste manier.
Mmmm denk dat veel mensen nu willen verkopen met idee dat vanaf 1 juli de prijs gaat zakken.Nopheros schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 14:37:
Heb dit sinds de introductie van het MODR account ook 1 keer gehad. Werd de volgende werkdag in de ochtend alsnog bijgeschreven. Lijkt erop dat er dan een tijdelijk storing is bij de Instant Sepa.CHRlS schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 15:48:
Meen je, dat is gewoon belachelijk.finsdefis schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 15:53:
[...]
Duurde bij mij een tijd geleden een week of 2. Na een week een request om bonnetjes en daarna binnen een week uitbetaald.

En hij komt nu net binnen. Kleine glitch I guess..CHRlS schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 15:48:
Mijn beide recente withdrawals naar Kucoin waren beiden met 2 a 3 werkdagen geheel afgerond, inclusief bonnetjescontrole. Dus wellicht heb je pech gehad.
Mwah, één á twee maanden geleden waren drie á weken weken niet abnormaal tot je withdrawal erdoorheen kwam, dus dan valt twee weken nog wel mee
Overigens duurde mijn laatste withdrawal, paar weken, terug niet eens 48 uur, dus het kan ook snel.
(Maar ik heb ook een keer een kleine vier weken gewacht, twee maanden terug.)
Maar gezien het zo lang duurt is de kans aanwezig dat ze bij je om bonnetjes vragen, want meestal gaat het tegenwoordig dus behoorlijk snel (2 á 3 werkdagen)
[ Voor 35% gewijzigd door anandus op 29-06-2023 16:34 ]
Vorige keer een dag of 2 inclusief bonnen, nu 'al' drie dagen onderweg nog zonder bonverzoek.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Mijn telefoon is terug van reparatie en teruggezet op fabrieksinstellingen.
Nu wil ik mijn plutus kaart aan Google wallet weer toevoegen, maar dit blijft misgaan.
Ik krijg de melding dat de kaart niet geschikt is voor contactloos betalen. Dat is op zijn minst vreemd te noemen daar dat ik deze meer dan een jaar op die manier gebruikt heb in Google wallet.
Moet ik misschien weer de eerste keer betalen met de fysieke kaart voordat het werkt?
Nu wil ik mijn plutus kaart aan Google wallet weer toevoegen, maar dit blijft misgaan.
Ik krijg de melding dat de kaart niet geschikt is voor contactloos betalen. Dat is op zijn minst vreemd te noemen daar dat ik deze meer dan een jaar op die manier gebruikt heb in Google wallet.
Moet ik misschien weer de eerste keer betalen met de fysieke kaart voordat het werkt?
Laatste 2 keer geen bonnetjes controle en Plu stond er woensdag op. Vriendinnetje eerste keer withdrawal 190 euro geen bonnetjes controle en ook woensdag stond Plu erop.
Topic niet doorgelezen misschien al gemeld maar je kunt rechtstreeks Plu withdrawal doen naar cex: https://medium.com/@0xTig...-an-exchange-1536b48b32e5
En voor de ambassadors, er wordt weer maandelijks Plu uitgedeeld 🤑 $20 verdiend met wat klikjes.
Topic niet doorgelezen misschien al gemeld maar je kunt rechtstreeks Plu withdrawal doen naar cex: https://medium.com/@0xTig...-an-exchange-1536b48b32e5
En voor de ambassadors, er wordt weer maandelijks Plu uitgedeeld 🤑 $20 verdiend met wat klikjes.
[ Voor 22% gewijzigd door enermax op 30-06-2023 08:54 ]
En wanneer ben je ambassador?
https://www.rouwette.com/
@Rouwette Daar kon je je een tijdje geleden voor aanmelden. Nu moet je wachten tot ze weer nieuwe ambassadors nodig hebben.
De plu die ik zondag uit heb laten betalen is vandaag daadwerkelijk aangekomen op Kucoin, zonder bonnetjes.
@Steefmeister Geen idee. In augustus krijgen we nieuwe kaarten, moet je wel zelf aanvragen trouwens. Misschien lost dat het probleem op.
@Steefmeister Geen idee. In augustus krijgen we nieuwe kaarten, moet je wel zelf aanvragen trouwens. Misschien lost dat het probleem op.
[ Voor 39% gewijzigd door Nopheros op 30-06-2023 10:42 ]
Zijn er mensen die recent een Plutus account hebben aangemaakt en hun virtuele card al hebben ontvangen? Volgens de website zou deze eind juni beschikbaar komen maar ik heb nog niks gehad.
Dit is alle info die beschikbaar is:Nickr92 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 10:42:
Zijn er mensen die recent een Plutus account hebben aangemaakt en hun virtuele card al hebben ontvangen? Volgens de website zou deze eind juni beschikbaar komen maar ik heb nog niks gehad.
https://support.plutus.it...w-to-use-my-Virtual-Card-
Oke! Het is gelukt, KuCoin zonder KYC, moest na het instellen van mijn pin 24 uur wachten tot ik kon opnemen. Deze ochtend heb ik de USDT omgezet naar XLM (stellar) op KuCoin, toen verstuurd naar mijn Bitvavo adres, daar weer verkocht en een uitbetaal order aangemaakt voor Euro's naar mijn bankrekening. Totale kosten waren rond de 4 euro. Wat een gedoe, maar het werkt gelukkig wel!
Ik heb vorige week een account aangemaakt, zit er ook op te wachten om de koppeling met Curve te kunnen maken.Nickr92 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 10:42:
Dan kan ik verder.
PS: ik heb overigens €50 erop gezet, ipv €20. Ik hoop niet dat dat een probleem is ofzo
[ Voor 10% gewijzigd door Bas Post op 30-06-2023 12:09 ]
BP on the move!!!
Geen probleem het is een bankrekening. Je kunt het terugboeken indien nodig. Je kunt nu alleen wachten tot je de (virtuele) kaart hebt.Bas Post schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 12:07:
[...]
PS: ik heb overigens €50 erop gezet, ipv €20. Ik hoop niet dat dat een probleem is ofzo
Ik ben al meer dan een jaar ambassador en wacht nog steeds op mn funds van Ambassify. Paar maanden terug zijn ze afgestapt van Ambassify en ging het Plutus team zelf de activiteit van ambassadors tracken. Alle punten die je nog op Ambassify had staan, zouden worden uitbetaald... en van het nieuwe platform heb ik ook nog niks gezien qua leaderboard oid.enermax schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 08:40:
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
@Freekers Abassify payout staat geplanned. Je moet wel minimaal 250 punten hebben. Nieuwe leaderboard uitslag staat op discord bij ambassador program.
Ik heb al enige tijd een Plutus kaart en een premium plan voor rebates zoals Netflix etc.
Nu heb ik laatst een mail gekregen dat ze bezig waren met een omzetting van de kaart provider en dat het saldo naar 0 moest ofzo.
Weet iemand of ik alweer topups kan doen zodat ik weer betalingen kan verrichten aan Netflix via Plutus?
Nu heb ik laatst een mail gekregen dat ze bezig waren met een omzetting van de kaart provider en dat het saldo naar 0 moest ofzo.
Weet iemand of ik alweer topups kan doen zodat ik weer betalingen kan verrichten aan Netflix via Plutus?
Plutus will be doing our first ever community meetup in Europe, in not one but two European cities! Berlin and Amsterdam.
9th August 2023 we will be in the city of Berlin get your tickets now:
https://www.eventbrite.co.uk/e/668819656597
31st August 2023 we will be in Amsterdam as well:
https://www.eventbrite.co.uk/e/669290876027
Free beer and food, and you get to meet the Plutus team, what's not to love!
Ja, wel zorgen dat het voor 15 augustus €0 is, dan vervalt je oude kaart en moet je het op een omslachtige manier terug vragen. Tussen nu en 15 augustus ontvang je een nieuwe kaart, zodra je deze hebt kun je het saldo van je oude kaart naar €0 werken (opwaarderen tot rond bedrag en pinnen bijvoorbeeld).qwasd schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 14:33:
Vooral Apple Pay en een verbeterde UI/UX staan hoog op de lijst bij mij. Ben benieuwd
Upcoming events at Plutus next months
— Danial Daychopan (@DDhopn) 29 juni 2023
• Unified account/card balance
• Richer transaction history
• Difficulty Adjustment
• Google/Apple Pay
• Updated UI/UX
• Direct Debits
• Virtual Card
• Metal Card
More details: https://t.co/xFlNPWQgrH
CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!
@echthard Dat is wel mooi in Amsterdam.
@Freekers Ik heb de ambassify plutus gekregen vandaag.
30 June 2023, 15:28
Complimentary gift
5.4000 PLU
[ Voor 26% gewijzigd door ctrlaltdel op 30-06-2023 16:36 ]
Had weer wat mafs, iets via paypal betaald en werd er via plutus 't bedrag zonder verzending afgeschreven, en na paar dagen klopte mijn plutus-saldo wel weer, maar originele bedrag bleef idem. Blijft bijzonder
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
@qwasd Zie ook de link van @Deurwaarder naar https://support.plutus.it...us-Card-Partner-Migration met uitgebreide toelichting.markisoke schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 15:00:
Ja, wel zorgen dat het voor 15 augustus €0 is, dan vervalt je oude kaart en moet je het op een omslachtige manier terug vragen.
Lijkt dat nieuwe “leden” hun rekening niet hoeven leeg te maken:
This applies to all customers who signed up to Plutus before June 12th, 2023 and were issued a card by our old provider, Solaris.
Overigens kreeg ik op 8 juni een e-mail waarin gesproken wordt over 10 augustus en op 12 juni een e-mail dat 15 augustus noemt, net als die webpagina hierboven.
En de difficulty adjustment is live. Zoals verwacht daalt de koers.
Tip: Wacht nog even 1-2 weken met perks verzilveren. Ook als je een voorraad gbit hebt, even 2 weken wachten tot de koers weer onder de 10 is. Krijg je meer PLU
Tip: Wacht nog even 1-2 weken met perks verzilveren. Ook als je een voorraad gbit hebt, even 2 weken wachten tot de koers weer onder de 10 is. Krijg je meer PLU
Voor de mensen die Coinbase gebruiken. Je kan beter via advanced trading van PLU-USDC pair gaan, dat bestaat nog niet zo lang. Dan betaal je maar +/- 0,8 USDC fee. Daarna kan je via de standaard USDC omzetten naar EUR dat kost 0,0 EUR fee. Daarna withdrawel naar bankrekening 0,15EUR.
Beter dan via PLU-EUR in de standaard coinbase, want dan betaal je 8 EUR fee.
Edit: withdrawel was binnen om 6u 's morgens dus vanmorgend gedumpt.
Beter dan via PLU-EUR in de standaard coinbase, want dan betaal je 8 EUR fee.
Edit: withdrawel was binnen om 6u 's morgens dus vanmorgend gedumpt.
[ Voor 8% gewijzigd door cooLopke op 01-07-2023 08:47 ]
Ik volg hi niet, waarom stort die zich de diepte in?glatuin schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 13:30:
De terugval van Plu vind ik erg meevallen. In tussen stort Hi verder de diepte in.
Omdat ze sinds de laatste updates het onmogelijk hebben gemaakt om nog 5-8% cashback te vergaren.Dacuuu schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 13:45:
[...]
Ik volg hi niet, waarom stort die zich de diepte in?
Als je met de Hi Card betaald en je rekent af in euro's dan krijg je nog maar 1% cashback. Je moet verplicht met Hi betalen om deze extreme cashback percentages te krijgen. Echter hebben die koekenbakkers deze functie nog niet mogelijk gemaakt in de app.... Grote oplichterij dus.
Daarnaast is Hi de samenwerking met Curve verloren. En klagen veel gebruikers dat zij de rewards van hun subscription (Netflix, spotify etc) al maandenlang niet hebben uitgekeerd gekregen.
Ah klinkt niet zo heel gek. Ik heb lang geleden elke dag 1 high dollar gehad, dat kreeg je toen gratis. Koers stond toen ook +- op 1 usd geloof ik. Daarna zijn ze er mee gestopt en moest je kyc doen bla bla, toen ben ik gestopt met het ontvangen van 1 Hi per dag. Jou verhaal klinkt helemaal niet gek icm mijn ervaring van de eerder.paul-s83 schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 13:54:
[...]
Omdat ze sinds de laatste updates het onmogelijk hebben gemaakt om nog 5-8% cashback te vergaren.
Als je met de Hi Card betaald en je rekent af in euro's dan krijg je nog maar 1% cashback. Je moet verplicht met Hi betalen om deze extreme cashback percentages te krijgen. Echter hebben die koekenbakkers deze functie nog niet mogelijk gemaakt in de app.... Grote oplichterij dus.
Daarnaast is Hi de samenwerking met Curve verloren. En klagen veel gebruikers dat zij de rewards van hun subscription (Netflix, spotify etc) al maandenlang niet hebben uitgekeerd gekregen.
Precies, staat nog dik 10% boven de start van de stijging een week terug.glatuin schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 13:30:
De terugval van Plu vind ik erg meevallen. In tussen stort Hi verder de diepte in.
Hopelijk houd de $10 - $10,40 het en kunnen we daarna weer verder stijgen.
Ik verwacht een terugval naar 8 a 9 dollar komende 45 dagen om dan eind september weer de 10 dollar te passeren hopelijk.
Wie van jullie gaan naar die plutus Meetup in Amsterdam op 31 augustus? https://www.eventbrite.co.uk/e/669290876027
Lijkt me tof, maar krijg denk ik niemand zover om mee te gaan haha. En om nou alleen te gaan..Weicool schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 16:29:
Wie van jullie gaan naar die plutus Meetup in Amsterdam op 31 augustus? https://www.eventbrite.co.uk/e/669290876027
CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!
Ik heb me ook ingeschreven, ga vooralsnog ook “alleen”.UnitedJunk schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 17:27:
[...]
Lijkt me tof, maar krijg denk ik niemand zover om mee te gaan haha. En om nou alleen te gaan..
🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: ⭐️ My Graded cards ::: 👀 TCG Codex Profile
Onlangs begonnen met Curve en Plutus.
Heb gisteren een tweetal GBIT acties uitgevoerd voor eerdere aankopen bij de AH en de Aldi (mijn Perks voor Juni).
Heb deze maand ook weer de AH en Aldi geselecteerd. Maar nu hebben deze twee transacties al het saldo voor juli geconsumeerd terwijl ze de vorige maand hebben plaatsgevonden.
Ik begrijp dat er vertraging in zit, maar dit is wel jammer. Lesson learned; altijd de perks begin van de maand verzilveren
Heb gisteren een tweetal GBIT acties uitgevoerd voor eerdere aankopen bij de AH en de Aldi (mijn Perks voor Juni).
Heb deze maand ook weer de AH en Aldi geselecteerd. Maar nu hebben deze twee transacties al het saldo voor juli geconsumeerd terwijl ze de vorige maand hebben plaatsgevonden.
Ik begrijp dat er vertraging in zit, maar dit is wel jammer. Lesson learned; altijd de perks begin van de maand verzilveren
[ Voor 5% gewijzigd door paul-s83 op 01-07-2023 20:30 ]
Klopt, debit en credit kaart betalingen komen binnen als reservering en worden de volgende dag definitief gemaakt. Plutus keert de cashback pas uit zodra de betaling definitief is. In de praktijk betekent dat dus betalingen op de laatste dag van de maand meetellen voor volgende maand.paul-s83 schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 20:29:
Zit altijd een dag vertraging in. Maar als je de support emailt valt er misschien wat te regelen.paul-s83 schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 20:29:
Ik ben "late to the party", sinds kort ook in bezit van een Plutus kaart. Als het met de nieuwe kaarten straks soepel werkt, wil ik mijn Amex FB kaart opzeggen, maar op basis van mijn eerste ervaring ben ik nog niet enthousiast.
Ik moet bijvoorbeeld wennen aan de kaart top-up die dagenlang duurt - donderdag een bedrag overgemaakt en op basis van verwerkingstijd van 2 business days, hoef ik die pas maandag te verwachten. Geld overmaken naar Turkije gaat sneller. Voor 15 augustus kaart leeghalen wordt ook wat - voor geld opnemen in een pinautomaat wordt er blijkbaar een fee van 2.5% gerekend. Binnenkort op vakantie - koersopslag van 2.5% , terwijl Openbank 0% zou rekenen, dacht ik. Hoe gaan jullie hiermee om? Gebruiken jullie bijvoorbeeld Curve oid in het buitenland?
Ik moet bijvoorbeeld wennen aan de kaart top-up die dagenlang duurt - donderdag een bedrag overgemaakt en op basis van verwerkingstijd van 2 business days, hoef ik die pas maandag te verwachten. Geld overmaken naar Turkije gaat sneller. Voor 15 augustus kaart leeghalen wordt ook wat - voor geld opnemen in een pinautomaat wordt er blijkbaar een fee van 2.5% gerekend. Binnenkort op vakantie - koersopslag van 2.5% , terwijl Openbank 0% zou rekenen, dacht ik. Hoe gaan jullie hiermee om? Gebruiken jullie bijvoorbeeld Curve oid in het buitenland?
Ik gebruik voornamelijk curve. Voor cash niet euro maar wel in eu gebruik ik crypto.com. (0.2% fee)exelletor schreef op zondag 2 juli 2023 @ 12:23:
Ik ben "late to the party", sinds kort ook in bezit van een Plutus kaart. Als het met de nieuwe kaarten straks soepel werkt, wil ik mijn Amex FB kaart opzeggen, maar op basis van mijn eerste ervaring ben ik nog niet enthousiast.
Openbank kan voor 0% maar je betaald dan 8 euro per maand. Anders iets van 2%.
Als je nog geen crypto.com hebt zou ik er niet instappen. Ik had het al en gebruik het nauwelijks (behalve cash in Europeese niet euro landen).
Kaart leeghalen is toch niet zo spannend? Niet teveel geld erop zetten na begin augustus lijkt me een goed punt om mee te beginnen.exelletor schreef op zondag 2 juli 2023 @ 12:23:
[ Voor 7% gewijzigd door Nopheros op 02-07-2023 13:21 ]
@Nopheros Kunt met revolut op de cent je kaart leeghalen.
Helemaal makkelijk, als je revolut hebtctrlaltdel schreef op zondag 2 juli 2023 @ 14:00:
@Nopheros Kunt met revolut op de cent je kaart leeghalen.
Ik zorg dat ik een week van te voren nog 100 á 200 euro op de kaart heb staan en ga dan mooi boodschappen doen. Hou ik nog een paar euro over dan koop ik wel wat extra dingen die we toch altijd nodig hebben. Bier, wc-papier, shampoo, bier, waspoeder, schoonmaakmiddelen, bier etc etc.
Komt vast goed.
En als je geen Revolut hebt, een cadeaubon bij Amazon. Of welke willekeurige waar je met Plutus kan betalen en op de cent kan bepalen. Net zo makkelijk.Nopheros schreef op zondag 2 juli 2023 @ 14:39:
[...]
Helemaal makkelijk, als je revolut hebt![]()
Ik zorg dat ik een week van te voren nog 100 á 200 euro op de kaart heb staan en ga dan mooi boodschappen doen. Hou ik nog een paar euro over dan koop ik wel wat extra dingen die we toch altijd nodig hebben. Bier, wc-papier, shampoo, bier, waspoeder, schoonmaakmiddelen, bier etc etc.
Komt vast goed.
Oh en vergeet de bier nietNopheros schreef op zondag 2 juli 2023 @ 14:39:
[...]
Helemaal makkelijk, als je revolut hebt![]()
Komt vast goed.
enermax schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 13:23:
@Freekers Abassify payout staat geplanned. Je moet wel minimaal 250 punten hebben. Nieuwe leaderboard uitslag staat op discord bij ambassador program.
Ik heb inmiddels ook m'n ambassify uitbetaling ontvangen. Ik zie idd dat ze sinds afgelopen week eindelijk een leaderbord hebben. Mij is alleen nog niet geheel duidelijk waarop de punten gebaseerd worden. M.a.w. welke interactie (like/retweet/discord messsage) is hoeveel punten waard?ctrlaltdel schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 16:34:
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Ja, een GBIT bij Curve is eigenlijk een nieuwe betaling, dus de datum van de GBIT telt.paul-s83 schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 20:29:
Je kan het ook de andere kant op gebruiken: Stel je hebt je AH-perk al verzilverd en verwacht volgende maand niet bij AH te shoppen dan kan je even wachten met de GBIT tot volgende maand om zo alsnog een perk te verzilveren
Even een vraagje:
Ik heb mijn account gedowngrade van premium naar everyday (ingaande volgende billing cycle), maar daar heb ik spijt van. Maar begrijp ik het goed dat 1. ik het pas weer kan upgraden ná mijn downgrade en 2. ik dan dus dubbel subscription fee betaal? (eerst voor everyday en daarna voor premium)
Het duurt nu allemaal blijkbaar wat langer, althans, bij mij in elk geval... (voor degenen met Discord: er zijn er meer die (nóg) langer wachten)MevrouwDeKat schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 09:55:
[...]
Vanochtend stond het tegoed op KUcoin, zonder dat er bonnetjes opgevraagd zijn.
Vorige week woensdag een withdrawal via de Rabby-route geïnitieerd maar status is op dit moment nog steeds: "Pending"
Gaat om 7,5 PLU omdat ik eerst even wilde testen of ik de stappen correct volg. Ik wacht maar weer verder af...

[ Voor 12% gewijzigd door nobleone op 04-07-2023 12:37 ]
Denk dat je dit het beste in de discord server kunt vragen maar volgens mij kun je het maar 1x per maand wijzigen inderdaad. Zeker weten doe ik het echter niet.anandus schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 09:36:
[...]
Even een vraagje:
Ik heb mijn account gedowngrade van premium naar everyday (ingaande volgende billing cycle), maar daar heb ik spijt van. Maar begrijp ik het goed dat 1. ik het pas weer kan upgraden ná mijn downgrade en 2. ik dan dus dubbel subscription fee betaal? (eerst voor everyday en daarna voor premium)
M.b.t. dubbele fees, snap niet helemaal wat je bedoeld. Als je premium weer aanzet dan wordt het pas de volgende maand/cycle actief. Dus dubbel betaal je niet.
[ Voor 14% gewijzigd door Nopheros op 04-07-2023 13:04 ]
Een downgrade wordt volgens mij pas de volgende maand actief, een upgrade direct. Dacht ik?Nopheros schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 13:02:
[...]
Denk dat je dit het beste in de discord server kunt vragen maar volgens mij kun je het maar 1x per maand wijzigen inderdaad. Zeker weten doe ik het echter niet.
M.b.t. dubbele fees, snap niet helemaal wat je bedoeld. Als je premium weer aanzet dan wordt het pas de volgende maand/cycle actief. Dus dubbel betaal je niet.
Heb toevallig enige tijd geleden een duurder abonnement gekozen en ik kon pas de volgende cycle/maand de 3 perks gebruiken. Dus ik zou zeggen dat het niet direct actief wordt, anders zou ik betalen voor 3 perks en er maar 2 krijgen.anandus schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 13:26:
[...]
Een downgrade wordt volgens mij pas de volgende maand actief, een upgrade direct. Dacht ik?
Daarnaast, als het direct actief zou worden dan zou je dat natuurlijk ook zien dat je dan nogmaals abonnements kosten moet betalen (of iig het verschil tussen de 2 abonnementen). Dat was bij mij zeker niet het geval.
[ Voor 19% gewijzigd door Nopheros op 04-07-2023 15:41 ]
Overstapper van Binance kaart naar Plutus hier
Ervaring so far:
- KYC procedure: na het uploaden van een foto van het paspoort direct KYC failed. Volgens de text wordt er dan binnen 24 uur naar gekeken door support. In de FAQ staat 48 uur. Na ruim 48 uur nog niks vernomen, support ticket aangemaakt (nr helaas niet opgeslagen, had wel een mailtje verwacht met het nummer). Na nog eens 48 uur check ik de app en ben ik approved. Geen melding, geen mail, niks.
- Bestellen kaart: Omdat ze over gaan naar een nieuwe provider wordt de nieuwe virtual card eind juni geleverd. Op Reddit nu kunnen lezen dat het "vanaf 1 juli" is. Wederom geen communicatie, geen update in de app, niks. Het is nu de 4e, ik heb nog geen (virtual) card. Wel al €20 moeten storten zodat er vast iets op staat (en om het IBAN te checken, denk ik zo).
Vooralsnog niet heel positief over Plutus. Misschien zijn ze gewoon heel druk met al die overstappers. We gaan het meemaken.

Ervaring so far:
- KYC procedure: na het uploaden van een foto van het paspoort direct KYC failed. Volgens de text wordt er dan binnen 24 uur naar gekeken door support. In de FAQ staat 48 uur. Na ruim 48 uur nog niks vernomen, support ticket aangemaakt (nr helaas niet opgeslagen, had wel een mailtje verwacht met het nummer). Na nog eens 48 uur check ik de app en ben ik approved. Geen melding, geen mail, niks.
- Bestellen kaart: Omdat ze over gaan naar een nieuwe provider wordt de nieuwe virtual card eind juni geleverd. Op Reddit nu kunnen lezen dat het "vanaf 1 juli" is. Wederom geen communicatie, geen update in de app, niks. Het is nu de 4e, ik heb nog geen (virtual) card. Wel al €20 moeten storten zodat er vast iets op staat (en om het IBAN te checken, denk ik zo).
Vooralsnog niet heel positief over Plutus. Misschien zijn ze gewoon heel druk met al die overstappers. We gaan het meemaken.
Je komt wel net op een onhandig moment dat ze inderdaad de bank-switch doen. Normaal heb je je fysieke kaart na 1 á 2 weken.AlterMann schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 14:49:
Overstapper van Binance kaart naar Plutus hier![]()
Ervaring so far:
Ik heb exact dezelfde ervaring, kan gewoon helemaal niks doen nu. Maar zal wel inderdaad met de drukte te maken hebbenAlterMann schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 14:49:
Ervaring so far:
BP on the move!!!
En die difficulty adjustment, waardoor je meer moet staken. Achja, weet je ook allemaal niet vooraf. 18 juni heb ik geregistreerd. Eens zien wanneer die kaart komt. Met mijn geluk vanavond, als ik net heb lopen rantenanandus schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 14:50:
[...]
Je komt wel net op een onhandig moment dat ze inderdaad de bank-switch doen. Normaal heb je je fysieke kaart na 1 á 2 weken.
Er staat genoeg posts in dit topic die aangeven dat het tegenwoordig wat langer duurt bij support, niets bijzonders helaas. Reactie duurt wel een week.
Ze communiceerden in Discord en op Twitter dat de cards nu in batches worden verwerkt. Je kunt in Discord ook vragen stellen zonder direct naar Support te gaan. Er is ook een Dutch channel waar je geholpen kan worden.AlterMann schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 14:49:
Ervaring so far:
Ik heb trouwens precies hetzelfde, alleen aangemeld op 18 juni en nog steeds hetzelfde bericht.
Plus
Had al een tijdje de kaart liggen, maar nog niet zo veel mee gedaan. Voor een vakantiehuisje had ik toch VISA nodig. Dus geld overgemaakt naar [mijn accountnaam] + NL's IBAN-nummer. Had verwacht dat het een werkdag of 2 zou duren. Stond er binnen 5 minuten bij.
Min
Een aantal instructiepagina's leiden naar 404's. In een instructiefilmpje zijn de namen geblurrd op een fractie van een seconde na niet. Dat wekt niet echt vertrouwen ..
Had al een tijdje de kaart liggen, maar nog niet zo veel mee gedaan. Voor een vakantiehuisje had ik toch VISA nodig. Dus geld overgemaakt naar [mijn accountnaam] + NL's IBAN-nummer. Had verwacht dat het een werkdag of 2 zou duren. Stond er binnen 5 minuten bij.
Min
Een aantal instructiepagina's leiden naar 404's. In een instructiefilmpje zijn de namen geblurrd op een fractie van een seconde na niet. Dat wekt niet echt vertrouwen ..
==
hoi
Ik gebruik de Curve kaart momenteel in Albanië, in het weekend heb je FX fee maar in de week is het kosteloos 👍exelletor schreef op zondag 2 juli 2023 @ 12:23:
Vraagje, stel je hebt binance 3% cashback + plutus 3% cashback + curve black 1%. Kan je dan door GBIT 7% krijgen op een curve selected retailer?
lijkt mij niet,je Binance cashback verlies je bij gbit naar plutus. dus 4% maximaal
9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn
Ik dacht dat binance daily cashback was. Dus dan kan je die toch dag erop GBIT naar plutus, niet?mjjveldt schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 22:55:
lijkt mij niet,je Binance cashback verlies je bij gbit naar plutus. dus 4% maximaal
Alleen doet Binance dan een clawback. Dat gaat dus niet.TheVulture schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 22:57:
[...]
Ik dacht dat binance daily cashback was. Dus dan kan je die toch dag erop GBIT naar plutus, niet?
Nee dat kan niet (meer). In het begin met crypto.com kaart kon dit wel. Via curve eerst met de CDC kaart betalen en dan GBIT switchen naar Binance.TheVulture schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 22:54:
Vraagje, stel je hebt binance 3% cashback + plutus 3% cashback + curve black 1%. Kan je dan door GBIT 7% krijgen op een curve selected retailer?
Nopheros schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 14:43:
[...]
Precies, staat nog dik 10% boven de start van de stijging een week terug.
Hopelijk houd de $10 - $10,40 het en kunnen we daarna weer verder stijgen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EQSmn8QvYiEm0fpDnYe2pfG3.jpg?f=user_large)
Daling gaat sneller dan verwacht.
Ik denk zelf dat we de 8-9 dollar gaan opzoeken, lijkt me te vroeg voor een bounce gezien de volgende difficulty adjustment pas 1 oktober ingaat.
Still not goneknakworst schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 10:06:
[...]
[Afbeelding]
Daling gaat sneller dan verwacht.
Ik denk zelf dat we de 8-9 dollar gaan opzoeken, lijkt me te vroeg voor een bounce gezien de volgende difficulty adjustment pas 1 oktober ingaat.
Maar begint er idd wel op te lijken dat we de 10 usd niet gaan houden. Gaf zelf aan dat ik niet verwacht de 7 a 8 usd weer te gaan zien en daar blijf ik voor nu ook bij, zolang Bitcoin geen roet in het eten gooit tenminste.
Heb overigens 25% van m'n PLU (alles boven een bepaald aantal zet ik om) omgezet naar ETH rond de 11,60 usd. PLU blijft uiteindelijk een shitcoin natuurlijk..
[ Voor 9% gewijzigd door Nopheros op 05-07-2023 18:48 ]
Mijn withdrawal is na een week nog niet doorgegaan, dus rip verkopen aan 11+ 
Gisteren redelijk veel GBIT gedaan aan 10,60 - toch geen goed idee dus. Oh well.

Gisteren redelijk veel GBIT gedaan aan 10,60 - toch geen goed idee dus. Oh well.
[ Voor 35% gewijzigd door Th1x4nG op 05-07-2023 11:20 ]
R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e
Over 2 jaar staat PLU op €100 en hoor je niemand meer over 9,10 of 11 euro.
Of niet.
Of niet.
[ Voor 3% gewijzigd door Dacuuu op 05-07-2023 11:25 ]
Naast een verwachte stijging in de bullrun komt ook de Amerikaanse markt er nog bij eind dit jaar / begin volgende jaar.Dacuuu schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:25:
Over 2 jaar staat PLU op €100 en hoor je niemand meer over 9,10 of 11 euro.
Of niet.
30 - 50 usd moet wel mogelijk zijn.
Nopheros schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:30:
[...]
Naast een verwachte stijging in de bullrun komt ook de Amerikaanse markt er nog bij eind dit jaar / begin volgende jaar.
30 - 50 usd moet wel mogelijk zijn.
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/r1F1st6Pss0HBJ1HXKgFVEKI.gif?f=user_large)
Dit is niet het HI topic hé
In tegenstelling tot HI verwacht ik wel dat PLU meer waard wordt. Zeker in een bullrun lijkt me dat niet meer dan logisch. Ook met een marketcap van 18,8 miljoen zie ik wel mogelijkheden.
[ Voor 19% gewijzigd door Nopheros op 05-07-2023 13:43 ]
Maak van die >100 jaar maaar 3 jaar. Je hebt altijd een piramide. Meer gebruikers, meer rewards, meer nieuwe gebruikers nodig, anders keihard rekt. En dus zijn de 20 miljoen PLU steeds sneller op.nobleone schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 15:47:
FYI:
Plutus' reactie op: "Hoe zijn de cashbacks en perks vol te houden?":
Hierrr
Of het nu een jaar na de halving op 10 usd of 50 usd staat, bij mij gaat alles gewoon de verkoop in voor meer BTC. Dus nog minimaal 2 jaar aub. 100 jaar is idd wel humor.. zelf geen twitter account dus kan er niet meer bij tegenwoordig.knakworst schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 17:05:
[...]
Maak van die >100 jaar maaar 3 jaar. Je hebt altijd een piramide. Meer gebruikers, meer rewards, meer nieuwe gebruikers nodig, anders keihard rekt. En dus zijn de 20 miljoen PLU steeds sneller op.
Zoals verwacht dipt PLU na 1 juli. Het zal mij niks verbazen als ie nu weer rustig teruggaat naar ~7 USD regionen.
Bitcoin - A weapon of mass disruption
Yes idem hier, nu al week op withdrawal aan het wachten. Dacht nog ff snel te cashen maar helaas pindakaas. Volgens klantenservice kan het 1 tot 3 weken duren door de grote drukte.Th1x4nG schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:19:
Mijn withdrawal is na een week nog niet doorgegaan, dus rip verkopen aan 11+
Die dip is door algehele crypto daling, niet speciek PLU.Gelukszoekr schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 17:45:
Zoals verwacht dipt PLU na 1 juli. Het zal mij niks verbazen als ie nu weer rustig teruggaat naar ~7 USD regionen.
PLU volgt de markt meestal niet echt, en doet meer z'n eigen ding.lucatoni schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 19:13:
[...]
Die dip is door algehele crypto daling, niet speciek PLU.
Ik vind het wel goed uit te leggen dat PLU nu even een top gehad heeft. Maar we gaan het zien
Bitcoin - A weapon of mass disruption
Let op:
Dit topic is alleen voor de Plutus kaart. Voor andere (crypto) betaalkaarten incl. Curve kan je terecht in de andere topics. Voor het vergelijken van kaarten kan je in Het Grote Cryptobetaalkaartentopic terecht.
Dit topic is alleen voor de Plutus kaart. Voor andere (crypto) betaalkaarten incl. Curve kan je terecht in de andere topics. Voor het vergelijken van kaarten kan je in Het Grote Cryptobetaalkaartentopic terecht.