Plutus.it - Crypto Visa kaart

Pagina: 1 ... 40 ... 96 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pl0xs
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-09 07:49
2Dutch schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 16:25:
Gaat die nieuwe virtuele kaart nou Apple Pay ondersteunen? Had dat wel verwacht als info, maar ja ik hou er voorlopig Curve nog wel even tussen :)
"Google Pay will be supported immediately upon receiving your virtual card.
Apple Pay will become available from August onwards."

https://support.plutus.it...us-Card-Partner-Migration

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

pl0xs schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 16:54:
[...]

Oeps, had toch even verder moeten kijken dan m'n neus lang is! Nou dat is ook weer handig, apart dat AP niet direct kan maar overleefbaar allemaal :) thx :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:30

knakworst

Get more sats!

2Dutch schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 16:25:
Zo snel mogelijk overstappen naar de nieuwe virtuele kaart dus, en de Paypal route weer benutten als je het saldo niet helemaal tot op de cent op krijgt :P
Gaat die nieuwe virtuele kaart nou Apple Pay ondersteunen? Had dat wel verwacht als info, maar ja ik hou er voorlopig Curve nog wel even tussen :)
Met een Amazon cadeaubon die je tot op de cent kan instellen zou het geen probleem moeten zijn. Sowieso altijd Curve ertussen laten voor de valutakosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 04:45

Malarky

Wils voor wat ieder

UnitedJunk schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 13:59:
Je kunt ook PayPal gebruiken om je tegoed over te boeken naar een vriend/familie. En vervolgens via overschrijving terugvragen.
Geld overnamen naar je eigen Paypal account of een Nederlandse bankrekening vanaf Plutus kan ook. Daar rekent Paypal Xoom dan wel €0,99 voor.

Ik waardeer mijn account wel even op tot exact €20 of €50 en ga dat dan pinnen.

Of inderdaad de Amazon cadeaubon centen route. Vind bij Amazon wel fijn dat je het tegeoed gelijk aan je account kan toevoegen en er dan geen omkijken meer aan hebt.

[ Voor 15% gewijzigd door Malarky op 08-06-2023 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
verkeerde topic

[ Voor 95% gewijzigd door Kol Nedra op 08-06-2023 20:21 ]

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:28
pl0xs schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 16:54:
[...]

Lol heb in mei nog een fysieke kaart gekregen, dat terzijde moet je voor die nieuwe fysieke kaart geld betalen of hoe zit dat? Nu kreeg je hem gratis bij het storten van x bedrag.
Wel handig dat ze er 1 systeem van maken, maar begrijp niet dat het vanaf het begin niet zo was eerlijk gezegd. Vind het hele systeem met 2 systemen best raar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deurwaarder
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:10

Deurwaarder

*blaf*

glatuin schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 23:44:
[...]

Het zou fijn zijn wanneer die methode hier wordt geplaatst. Ik ben vast niet de enige hier die niets op discord doet.
Een van de discord moderators heeft er een Medium post van gemaakt.

Howto: PLU rechtstreeks naar je exchange account opnemen:

https://medium.com/@tiger...-an-exchange-1536b48b32e5

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd (Ik heb pas over ~35 dagen PLU die vrij komt).
Tegen die tijd zal ik het wel uitproberen.

-Geen deurwaarder-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBKing
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Wel even opletten met refunds op de oude kaart! Als je voor 10 augustus een betaling doet met de oude kaart en die bestelling stuur je terug/ krijg je later een refund voor, dan komt die ook uit bij Solaris. En dan moet je dus extra moeite gaan doen met terughalen van je geld.

Beter dus per ontvangst nieuwe kaartdetails zo snel mogelijk alles via de nieuwe kaart laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21:27
BBKing schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 08:52:
Wel even opletten met refunds op de oude kaart! Als je voor 10 augustus een betaling doet met de oude kaart en die bestelling stuur je terug/ krijg je later een refund voor, dan komt die ook uit bij Solaris. En dan moet je dus extra moeite gaan doen met terughalen van je geld.

Beter dus per ontvangst nieuwe kaartdetails zo snel mogelijk alles via de nieuwe kaart laten lopen.
Dus gebruik ik vooral Curve en mijn credit card van ICS deze zomer. Daarna GBIT naar nieuwe (virtuele) kaart. Ik heb geen zin in refund ellende. Overigens kan dit ook gebeuren in een winkel. Laatst nog meegemaakt een refund bij de supermarkt. Item 10x aangeslagen ipv 1x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rouwette
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 09:33

Rouwette

Rouwette.com

glatuin schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 09:06:
[...]

Dus gebruik ik vooral Curve en mijn credit card van ICS deze zomer. Daarna GBIT naar nieuwe (virtuele) kaart. Ik heb geen zin in refund ellende. Overigens kan dit ook gebeuren in een winkel. Laatst nog meegemaakt een refund bij de supermarkt. Item 10x aangeslagen ipv 1x.
Dan vraag ik de terug betaling altijd cash (doen ze hier bij de Jumbo automatisch)

https://www.rouwette.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBKing
  • Niet online
glatuin schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 09:06:
[...]

Ja ik heb ook Curve maar dan zou je dus eigenlijk vanaf nu al niet meer moeten GBITen naar Plutus, maar moeten wachten tot eind juli/nieuwe kaart. Is ook veel gedoe.

Maar goed, alles voor het grote doel van straks geen card topups meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
BBKing schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 09:32:
[...]

Ja ik heb ook Curve maar dan zou je dus eigenlijk vanaf nu al niet meer moeten GBITen naar Plutus, maar moeten wachten tot eind juli/nieuwe kaart. Is ook veel gedoe.

Maar goed, alles voor het grote doel van straks geen card topups meer!
In de horeca en supermarkt is de kans dat je een refund krijgt nihil dus daar zou het niet hoeven. Maar is wel een gedoe van de zomer om je actieve kaart te wijzigen naar bijv credit card indien je wat bij een online kledingzaak besteld (zeer grote kans op refund vanwege te klein/te groot etc.). Ik ga dat vergeten, dus vandaar dat ik primair de credit card in curve ga gebruiken vanaf 10 juli of zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
glatuin schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 09:40:
[...]

In de horeca en supermarkt is de kans dat je een refund krijgt nihil dus daar zou het niet hoeven
Ik heb best vaak refunds van supermarkten (bijv aanbiedingen die niet geregistreerd worden), dus ik zou het niet nihil noemen ;)

Maar daarom ook Curve, ik wacht vaak eerst tot de refund verwerkt is tot ik het naar Plutus verplaats.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YDg6xBEv7XVK_PkLtmnU27Scx0s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H4ZAhcUaUIPM3guD7WJWYDA7.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door anandus op 09-06-2023 14:01 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucatoni
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:07
TWFpa2Vs schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 16:52:
Ook als je het niet helemaal opmaakt kan je het achteraf gewoon gratis terug krijgen dus waarom daarvoor kosten maken?

What happens if I still have residual Solaris Card balance on or after August 10th, 2023?
Don’t worry, if any funds remain on your Solaris card account on, or after, the closure date (August 10th, 2023), you can redeem these from Solaris directly free of charge. We will communicate to you later on how you may do so.
Zowiezo hoef je toch geen kosten te maken om het op te maken? Helemaal makkelijk wanneer je met Curve werkt: stel je hebt daar nog een transactie die je wilt overzetten van (als voorbeeld) 8,78. Dan zorg je dat je je saldo exact opwaardeert tot 8,78 en doeje GBIT via Curve, zodat je op 0 uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
overboeken via revolut of andere kanalen is in de regel met service fees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Nu online
@Taro jij had in de buurt toch een Lidl dat niet herkend werd door PLU toch?
misschien nu wel, de Lidl in mijn buurt staat nu goed genoteerd, dus volgende maand kies ik Lidl als perk :)

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Kol Nedra schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 18:55:
@Taro jij had in de buurt toch een Lidl dat niet herkend werd door PLU toch?
misschien nu wel, de Lidl in mijn buurt staat nu goed genoteerd, dus volgende maand kies ik Lidl als perk :)
Klopt, heb tig keer contact gehad en ze hebben op basis van mijn betaalbewijzen een en ander aangepast en ik kreeg alsnog met terugwerkende kracht een aantal PLU erbij :)

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
anandus schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 09:42:
Nou, ik heb het uitgeprobeerd met een handvol PLU. Ben benieuwd.
Het is vannacht binnengekomen op Kucoin.
Die Rabby-methode werkt dus (bij mij) prima.
Heb geen vragen gehad (op 13 PLU) en het duurde dus minder dan 48 uur!

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 10-06-2023 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushalte
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 07:45
Ik heb de Rabby methode zojuist ook uitgevoerd, nu zien wanneer ze beschikbaar komen.

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:22
anandus schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 09:50:
[...]
Maar daarom ook Curve, ik wacht vaak eerst tot de refund verwerkt is tot ik het naar Plutus verplaats.
Ik krijg bij partial refunds in Curve altijd de melding: "This transaction has been refunded and cannot Go Back in Time" en dan loop ik dus de cashback mis. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TobiasdePagter
  • Laatst online: 13-09 10:26
nobleone schreef op zondag 11 juni 2023 @ 08:26:
[...]

Ik krijg bij partial refunds in Curve altijd de melding: "This transaction has been refunded and cannot Go Back in Time" en dan loop ik dus de cashback mis. :'(
Je kan dan in de chat contact opnemen met de klantenservice, dan zetten ze het restant alsnog om naar de kaart die je zou willen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:22
Oh! Dat wist ik niet. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Nu online
duurt lang met die top up, 2 ingeschoten; vrijdag en zaterdag, beide nog onderweg

nothing stops this train

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 09:00
Update | Changes to PLU Rewards for Third-Party Services
To help strengthen the security of your rewards programme, Plutus is making some minor adjustments.

Starting June 16th, 2023, PLU Rewards will no longer be provided for transactions made through third-party services that hide the transaction description or MCC. This includes manual reward requests through Support.
Additionally, Billhop has announced that they go business only as of tomorrow, June 13th. This means the same applies to the transactions made with them and will not be rewarded tomorrow onward.

This adjustment will greatly contribute to combating PLU Rewards fraud whilst ensuring we can continue to scale at pace.
A few examples of the affected services include Wise, Zilch, OmaPosti, and invoice payments through Post services/Kiosks. It's important to note that this is not an exhaustive list and there may be other similar services that are affected.

However, we are pleased to confirm that services like Curve and Paypal, which transmit accurate information, will not be affected and can still earn PLU Rewards.

For transactions made until the June 15th end of day, the Support Team will continue to verify rewards as we have done in the past. However, requests for rewards on transactions after that date will not be approved.
If you have any questions, our team is on standby in the chats for the next couple of hours to answer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Kol Nedra schreef op maandag 12 juni 2023 @ 13:12:
duurt lang met die top up, 2 ingeschoten; vrijdag en zaterdag, beide nog onderweg
Vrijdag of het weekend komen bij mij vaak pas op dinsdag binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoulaMouzer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:05
anandus schreef op maandag 12 juni 2023 @ 13:18:
[...]

Ja, hierzo ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Nu online
anandus schreef op maandag 12 juni 2023 @ 13:18:
[...]

ik deed net een topup met klein bedrag.
die was instant......en grappige is, de andere van afgelopen vrijdag kwam 1 minuut later.....toeval?
nu wachten op de zaterdag zending :)

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoulaMouzer
Kol Nedra schreef op maandag 12 juni 2023 @ 13:31:
[...]

ik deed net een topup met klein bedrag.
die was instant......en grappige is, de andere van afgelopen vrijdag kwam 1 minuut later.....toeval?
nu wachten op de zaterdag zending :)
Heb dit ook regelmatig, lijkt wel random met de instant Top ups...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BBKing
  • Niet online
BoulaMouzer schreef op maandag 12 juni 2023 @ 13:35:
[...]

Heb dit ook regelmatig, lijkt wel random met de instant Top ups...
In weekend ligt verkeer tussen banken plat, behalve de SEPA transacties tussen nederlandse banken. Gevolg: je kunt wel geld van je eigen bankrekening direct naar je Plutus MODR account sturen.

Echter wil je de Plutus card daarna topuppen, dan is dat alleen op werkdagen rond 9:30u direct/instant. Op overige tijdstippen is het wachten geblazen. Op werkdagen een dikke 24 uur en bij topups in het weekend dus nog langer.

Binnenkort (eind juli) met de nieuwe Plutus card (die ook bij MODR loopt) geen problemen meer :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
markisoke schreef op maandag 12 juni 2023 @ 13:14:
Update | Changes to PLU Rewards for Third-Party Services
To help strengthen the security of your rewards programme, Plutus is making some minor adjustments.

Starting June 16th, 2023, PLU Rewards will no longer be provided for transactions made through third-party services that hide the transaction description or MCC. This includes manual reward requests through Support.
Additionally, Billhop has announced that they go business only as of tomorrow, June 13th. This means the same applies to the transactions made with them and will not be rewarded tomorrow onward.

This adjustment will greatly contribute to combating PLU Rewards fraud whilst ensuring we can continue to scale at pace.
A few examples of the affected services include Wise, Zilch, OmaPosti, and invoice payments through Post services/Kiosks. It's important to note that this is not an exhaustive list and there may be other similar services that are affected.

However, we are pleased to confirm that services like Curve and Paypal, which transmit accurate information, will not be affected and can still earn PLU Rewards.

For transactions made until the June 15th end of day, the Support Team will continue to verify rewards as we have done in the past. However, requests for rewards on transactions after that date will not be approved.
If you have any questions, our team is on standby in the chats for the next couple of hours to answer!
Heeft dit gevolgen voor transacties via Curve?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BBKing
  • Niet online
glatuin schreef op maandag 12 juni 2023 @ 14:20:
[...]

Heeft dit gevolgen voor transacties via Curve?
In jouw eigen bericht: "However, we are pleased to confirm that services like Curve and Paypal, which transmit accurate information, will not be affected and can still earn PLU Rewards."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
BBKing schreef op maandag 12 juni 2023 @ 14:22:
[...]

In jouw eigen bericht: "However, we are pleased to confirm that services like Curve and Paypal, which transmit accurate information, will not be affected and can still earn PLU Rewards."
Oops te snel gelezen dus.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Ah, de Solaris account closure notificatie (60 dagen van tevoren) ook al binnen. Gewoon legen zodra de nieuwe pas actief is, overhevelen maar...kan niet wachten op eindelijk instant _/-\o_

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnitedJunk
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 17:43
Hmm, vaker gehoord hier, maar nu ook zelf ervaren. Zojuist een instant top-up gehad vanaf mijn bank -> Plutus account -> Plutus Card. Blij dat dit straks de standaard is als ze overstappen naar het nieuwe systeem.

CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
het is heel wisselvalig, vanochtend top-up gestart van 100 euro en nog steeds niet verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 09:00
Hier ook wisselvallig, probeer altijd rond 9:30, de ene keer instant en de andere keer een dag of 2 ertussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 00:12

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

9.19 was hedenochtend (zoals altijd eigenlijk) weer instant.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnitedJunk
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 17:43
Vreemd, want ik deed mijn top-up pas rond 11:00 en die was instant terwijl die van @TWFpa2Vs en @markisoke veel eerder waren.

CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoflexNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12-09 20:34

NeoflexNL

Forever young

UnitedJunk schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 13:19:
Vreemd, want ik deed mijn top-up pas rond 11:00 en die was instant terwijl die van @TWFpa2Vs en @markisoke veel eerder waren.
Dit mysterie gaat hier nooit ontrafelt worden

“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHRlS
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:13
Tomba schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 12:11:
9.19 was hedenochtend (zoals altijd eigenlijk) weer instant.
Grappig, die van mij van 9:18 vanochtend dus niet :'(
Terwijl het echt al vele malen wel goed is gegaan de laatste weken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deurwaarder

Deurwaarder

*blaf*

NeoflexNL schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 13:24:
[...]

Dit mysterie gaat hier nooit ontrafelt worden
Nou.. op de Plutus discord kwam ik onderstaand tegen:
https://discord.com/chann...92146/1069582445088878702
This is how the top up flow works and what the delay is caused by and a time frame of when we can see an improvement:

Card top ups for EU users are currently not always instant and can take up to three days to arrive to your card. The reason for this are limitations set by the Contis the current banking partner Plutus uses as they set the limits for the accounts used for top ups.

The reason top ups are sometimes instant and sometimes take up to 3 days to arrive is because there are two accounts in place that are responsible to get funds to cards.

Account 1 works instantly, as long as it has funds on it all attempted top ups are instant.
(funds are replenished every 30minutes during banking hours)

If account 1 is empty your top up will not be instant and it gets assigned to account 2.

Account 2 works like a queue every top up is handled on a first come first serve basis.
(small top up amounts can skip places in the queue to fully empty out the account before it gets replenished)
(although unable to confirm, funds for this account are likely also replenished every 30minutes during banking hours)

If the top up capacity of both accounts is being utilized more than 100% (like it currently is) the queue becomes longer than the expected 1 day wait time.

All of this is changing with the migration to the new banking partner Modulr, as once completed it will remove the card top up step and instead the Modulr cards will use your account balance directly.
The switch over for accounts has been completed mid March, the card migration will partially start in June (new users will be onboarded onto modulr cards) and existing users will be moved over in July.

Small tip: the instant top up account gets refilled at around xx:20 and xx:50 minute mark every hour during UK banking hours. This means these times or just after will yield the highest possibility to have an instant top up. (do with this information what you want )
Mijn eigen ervaring is dat topups rond 09:19 op weekdagen tot nu toe steeds instant zijn, maar dat is maar een handjevol datapunten.
Nog een week of 6, dan zijn we in ieder geval van het gedoe af :)

-Geen deurwaarder-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:48

Ypho

Allround Nerd

9.18 vanmorgen voor mij ook niet, nog even en dan is het hele top-up probleem over :)

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glatuin
Ik trek per ongeluk net iets teveel plu uit mijn wallet. Gevolg was dat ik 24 uur te weinig had waardoor ik hero level ben kwijt geraakt. Direct weer goed gemaakt door 2 PLU bij te kopen. De 4% heb ik weer terug maar de vraag is die 2 extra perks ben ik die nu kwijt voor de rest van de maand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:48
glatuin schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 17:21:
Ik trek per ongeluk net iets teveel plu uit mijn wallet. Gevolg was dat ik 24 uur te weinig had waardoor ik hero level ben kwijt geraakt. Direct weer goed gemaakt door 2 PLU bij te kopen. De 4% heb ik weer terug maar de vraag is die 2 extra perks ben ik die nu kwijt voor de rest van de maand?
Wilde gok van yes aangezien je echt gezakt bent en niet binnen 24 uur terug geüpgraded bent. Ik gok dat dan de regels van het upgraden tellen en dat je dus je extra perks pas over 30 dagen kan gebruiken. Maar Plutus support kan hier het beste over oordelen :)

[ Voor 4% gewijzigd door lubbertkramer op 14-06-2023 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devastator83
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-08 22:11
Ik wil ook voor de hero gaan. Ik wacht wel nog even af tot het einde van de maand om te zien wat er met de prijs gaat gebeuren (owv de difficulty adjustment)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Zojuist 700 euro aan PLU verkocht na wat gedoe met withdrawen. Dan kan ik er in elk geval flink wat maanden tegenaan zonder verlies te draaien :)

Ik had 3 restaurantbezoekjes betaald voor de familie (totaal 1200 euro) en daar geen bonnen meer van. Uiteindelijk met reserveringsbewijzen toch aannemelijk kunnen maken dat het om een eligible transaction ging en toen werd de PLU withdrawal doorgezet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:48
devastator83 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 19:49:
Ik wil ook voor de hero gaan. Ik wacht wel nog even af tot het einde van de maand om te zien wat er met de prijs gaat gebeuren (owv de difficulty adjustment)
Reken erop dat de laatste dagen de prijs onder druk komt te staan omdat mensen toch nog last minute willen instappen en dat je dan dus tegen een hogere prijs moet kopen. Ik maak er gretig gebruik van, net 100+ PLU naar kucoin gezet om te verkopen.

Mijn plus PLU bovenop mijn veteran stake toch maar verkopen ten gunste van een nieuw project en omdat ik een hogere tier binnen Plutus voor het einde van de maand toch niet meer ga halen. Daarnaast vind ik nog eens 500 voor Legend erg veel voor maar 1% en 1 perk extra....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooLopke
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-09 20:47
Hoeveel kosten betaal je als je via rabby op bv. Coinbase verkoopt. Ik neem aan dat er ook via eth gas betaald moet worden? Of niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
cooLopke schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 21:27:
Hoeveel kosten betaal je als je via rabby op bv. Coinbase verkoopt. Ik neem aan dat er ook via eth gas betaald moet worden? Of niet?
3 euro withdrawalkosten

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 14-06-2023 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooLopke
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-09 20:47
En omzetting plu naar EUR in coinbase? Want plu/USD hebben we niet op coinbase enkel US dacht ik? Dus loopt via de user friendly weg in coinbase en die tellen veel transactiekosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:55
cooLopke schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 08:12:
[...]

En omzetting plu naar EUR in coinbase? Want plu/USD hebben we niet op coinbase enkel US dacht ik? Dus loopt via de user friendly weg in coinbase en die tellen veel transactiekosten.
ik moest bij Coinbase iets van €4 betalen voor 6 plu in totaal 8)7
uiteindelijk de 2e route volledig via Kucoin laten lopen wat een stuk goedkoper was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:30

knakworst

Get more sats!

glatuin schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 17:21:
Belangrijke les, doe je dit volgende maand, moet je de nieuwe levels bereiken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
cooLopke schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 08:12:
[...]

Oh, dat weet ik niet, ik gebruik geen coinbase.

Ik stuur het naar Kucoin, daar zet ik het om in USDT, dan zet ik het om in TRX, stuur het naar Bitvavo, verkoop het voor EUR en laat het uitbetalen. Bij de omzettingen maak je verliezen, maar het is weinig. En in totaal duurt het 5 á 10 minuten van storting PLU op Kucoin tot storting EUR op bankrekening.

Ik had 12,53 PLU, bij de eerste omzetting kreeg ik daar 122,55 USDT voor en uiteindelijk was dat €113,10 op de bank. Dus als ik het goed bekijk is dat iets van 60 cent verlies door conversies ofzo? En de 3 euro voor Plutus, natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 00:06
anandus schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 09:28:
[...]

Oh, dat weet ik niet, ik gebruik geen coinbase.

Ik stuur het naar Kucoin, daar zet ik het om in USDT, dan zet ik het om in TRX, stuur het naar Bitvavo, verkoop het voor EUR en laat het uitbetalen. Bij de omzettingen maak je verliezen, maar het is weinig. En in totaal duurt het 5 á 10 minuten van storting PLU op Kucoin tot storting EUR op bankrekening.

Ik had 12,53 PLU, bij de eerste omzetting kreeg ik daar 122,55 USDT voor en uiteindelijk was dat €113,10 op de bank. Dus als ik het goed bekijk is dat iets van 60 cent verlies door conversies ofzo? En de 3 euro voor Plutus, natuurlijk.
Waarom stuur je het naar Bitvavo als Kucoin SEPA ondersteund?

Ik spaar m'n PLU op en wacht op 31 juni, betaal op die manier niets voor zover ik weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Nopheros schreef op maandag 19 juni 2023 @ 13:01:
[...]

Waarom stuur je het naar Bitvavo als Kucoin SEPA ondersteund?
Omdat ik dat niet wist :P en omdat ik niet een week geduld heb :+ (of hoelang SEPA ook duurt, 5 werkdagen dacht ik?)

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 19-06-2023 13:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nopheros
anandus schreef op maandag 19 juni 2023 @ 13:08:
[...]
Omdat ik dat niet wist :P en omdat ik niet een week geduld heb :+ (of hoelang SEPA ook duurt, 5 werkdagen dacht ik?)
Standaard SEPA duurt vaak 2 á 3 werkdagen, ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet weet of Kucoin instant sepa ondersteund.

Ander voorbeeld, Kraken. Denk dat m'n overboeking gisteren (op zondag dus) misschien 20 minuten in beslag nam? Heb de tijd niet echt bijgehouden maar ging iig erg snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Nopheros schreef op maandag 19 juni 2023 @ 13:14:
[...]

Standaard SEPA duurt vaak 2 á 3 werkdagen, ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet weet of Kucoin instant sepa ondersteund.

Ander voorbeeld, Kraken. Denk dat m'n overboeking gisteren (op zondag dus) misschien 20 minuten in beslag nam? Heb de tijd niet echt bijgehouden maar ging iig erg snel.
Zit even te kijken, maar het kost €1 withdrawal fee bij Kucoin. Dan kan ik het net zo goed via Bitvavo (of Kraken?) doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
anandus schreef op maandag 19 juni 2023 @ 13:22:
[...]

Zit even te kijken, maar het kost €1 withdrawal fee bij Kucoin. Dan kan ik het net zo goed via Bitvavo (of Kraken?) doen.
Was ik niet van op de hoogte.

Ik zie dat Kraken een withdrawal fee van 90 cent heeft op SEPA (storten is gratis), dat zijn zulke kleine bedragen dat ik daardoor niet anders ga handelen.

Maar idd dan kan het voor jou dus weer anders zijn (ken de kosten van bitvavo niet). Persoonlijk lijkt het me het dan nog steeds sneller/makkelijker om het direct op kucoin uit te laten betalen?

Coinbase is belachelijk duur dus je PLU komt toch langs kucoin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 19:24
Nopheros schreef op maandag 19 juni 2023 @ 13:14:
[...]

Kucoin geeft je een optie. Sepa of instant sepa.
Sepa transactie kost €1.
Normaal sepa kwam bij mij na een paar uurtjes al aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoflexNL

NeoflexNL

Forever young

Zojuist ook een withdrawal aangevraagd van ruim 50 PLU. Ben heel benieuwd of ik nog vragen krijg, want ik ben niet zo'n held met bonnetjes...

Denk dan ook van Metamask naar Kucoin, en dan even kijken of SEPA, of door naar Bitvavo.

“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Laatst online: 04-07 13:15
Ik wil wat Plu kopen om de hero perk te pakken te krijgen, maar hoe kan ik dit het beste doen? Ik heb een Metamask die gekoppeld is met Plutus.

PSN: Alvanosa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
Alvanosa schreef op maandag 19 juni 2023 @ 13:42:
Ik wil wat Plu kopen om de hero perk te pakken te krijgen, maar hoe kan ik dit het beste doen? Ik heb een Metamask die gekoppeld is met Plutus.
Koop plu op een exchange en zet het op je metamask?

Je kunt trouwens metamask ook aan je ledger koppelen als je die hebt. Dan stuur je het dus van de exchange naar je ledger en koppel je dezelfde metamask wallet.

[ Voor 21% gewijzigd door Nopheros op 19-06-2023 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Laatst online: 04-07 13:15
Nopheros schreef op maandag 19 juni 2023 @ 13:47:
[...]

Koop plu op een exchange en zet het op je metamask?

Je kunt trouwens metamask ook aan je ledger koppelen als je die hebt. Dan stuur je het dus van de exchange naar je ledger en koppel je dezelfde metamask wallet.
Ik heb het nog nergens gekocht, maar ik wil dus wel kopen. Ik weet enkel niet wat de beste manier is om te kopen en het correct te koppelen aan Plutus.

PSN: Alvanosa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Nopheros schreef op maandag 19 juni 2023 @ 13:27:
[...]

Was ik niet van op de hoogte.

Ik zie dat Kraken een withdrawal fee van 90 cent heeft op SEPA (storten is gratis), dat zijn zulke kleine bedragen dat ik daardoor niet anders ga handelen.
Ja, als je met aantallen PLU bezig bent (bijv €100 ofzo) dan is zoiets nauwelijks een probleem :)
Maar idd dan kan het voor jou dus weer anders zijn (ken de kosten van bitvavo niet). Persoonlijk lijkt het me het dan nog steeds sneller/makkelijker om het direct op kucoin uit te laten betalen?
Bitvavo heeft geen kosten voor opname en het staat direct op je rekening.
Maar je maakt wel kosten voor de swappen tussen verschillende crypto en Bitvavo heeft ook niet altijd de voordeligste swaps, maar zoals ik zei, op 113 euro was dat totaal 60 cent verlies bij de swaps UDT->TRX->EUR).

Ik zat me net trouwens te bedenken dat we, al een tijdje natuurlijk, eigenlijk weer in het normale 45-dagen-regime zijn aangekomen :) Voor nieuwe PLU is het niet eens meer wachten op de DEX, maar het vertrouwde wachten op de 45 dagen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:18
NeoflexNL schreef op maandag 19 juni 2023 @ 13:38:
Zojuist ook een withdrawal aangevraagd van ruim 50 PLU. Ben heel benieuwd of ik nog vragen krijg, want ik ben niet zo'n held met bonnetjes...

Denk dan ook van Metamask naar Kucoin, en dan even kijken of SEPA, of door naar Bitvavo.
Ik heb het vrijdag gedaan en kreeg de vraag voor bonnen voor 2 uitgaves van rond de €1000. Momenteel nog aan het wachten op bevestiging. Hopelijk staat m'n plu woensdag op Kucoin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
anandus schreef op maandag 19 juni 2023 @ 14:44:
[...]
Ja, als je met aantallen PLU bezig bent (bijv €100 ofzo) dan is zoiets nauwelijks een probleem :)

[...]
Bitvavo heeft geen kosten voor opname en het staat direct op je rekening.
Maar je maakt wel kosten voor de swappen tussen verschillende crypto en Bitvavo heeft ook niet altijd de voordeligste swaps, maar zoals ik zei, op 113 euro was dat totaal 60 cent verlies bij de swaps UDT->TRX->EUR).

Ik zat me net trouwens te bedenken dat we, al een tijdje natuurlijk, eigenlijk weer in het normale 45-dagen-regime zijn aangekomen :) Voor nieuwe PLU is het niet eens meer wachten op de DEX, maar het vertrouwde wachten op de 45 dagen :)
Naja voor die paar cent verschil dan toch gewoon via Kucoin? Scheelt je ook werk.

@45 dagen, blijkbaar verkoop je alle PLU die je binnenkrijgt? Laat zelf wat PLU staan (100 stuks) en verkoop alles daarboven voor ETH. Dus ook die 45 dagen heb ik geen last van..

Hopelijk gaat de launch van de nieuwe CEX(?) in 1x goed op 31 juni zonder verdere vertragingen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rouwette
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 09:33

Rouwette

Rouwette.com

Nopheros schreef op maandag 19 juni 2023 @ 14:50:
[...]

Naja voor die paar cent verschil dan toch gewoon via Kucoin? Scheelt je ook werk.

@45 dagen, blijkbaar verkoop je alle PLU die je binnenkrijgt? Laat zelf wat PLU staan (100 stuks) en verkoop alles daarboven voor ETH. Dus ook die 45 dagen heb ik geen last van..

Hopelijk gaat de launch van de nieuwe CEX(?) in 1x goed op 31 juni zonder verdere vertragingen...
Heb jij 31 juni op je kalender? :P

https://www.rouwette.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nopheros
Rouwette schreef op maandag 19 juni 2023 @ 15:08:
[...]

Heb jij 31 juni op je kalender? :P
De dag na 30 juni dan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoflexNL

NeoflexNL

Forever young

Nopheros schreef op maandag 19 juni 2023 @ 14:50:
[...]

Idd. En zonder al teveel koersverlies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
NeoflexNL schreef op maandag 19 juni 2023 @ 15:42:
[...]

Idd. En zonder al teveel koersverlies...
Ik vermoed dat er aardig gedumpt gaat worden.
Wat natuurlijk wel lekker is voor de mensen die willen stacken, natuurlijk :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devastator83
  • Laatst online: 17-08 22:11
anandus schreef op maandag 19 juni 2023 @ 15:53:
[...]

Ik vermoed dat er aardig gedumpt gaat worden.
Wat natuurlijk wel lekker is voor de mensen die willen stacken, natuurlijk :P
Denk dat mensen die willen dumpen, dat wel via kucoin doen aangezien je max 30 euro (3 PLU) per dag kan 'dumpen' op de exchange ?
De prijs moet al met 25% zakken alvorens je voordeel haalt om met de DA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
devastator83 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 18:00:
[...]

Denk dat mensen die willen dumpen, dat wel via kucoin doen aangezien je max 30 euro (3 PLU) per dag kan 'dumpen' op de exchange ?
De prijs moet al met 25% zakken alvorens je voordeel haalt om met de DA.
25% lijkt mij geen probleem, dan zit je op $7,29. Bij de vorige dumpronde (vlak voor de DEX op slot ging) zat PLU ook daarop.
Maar wie weet, zit ik er helemaal naast :P Dit is geen financieel advies enzo :+

[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 19-06-2023 18:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• superiscch
Ik heb donderdag een withdrawal naar Kucoin gedaan -> vrijdag mail gehad om twee uitgaves te rechtvaardigen -> gisteren bevestiging gekregen dat alles ok was -> vanmorgen PLU op Kucoin ontvangen 👍

Momenteel dus enkel €3 kosten gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoflexNL

NeoflexNL

Forever young

superiscch schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 08:13:
Ik heb donderdag een withdrawal naar Kucoin gedaan -> vrijdag mail gehad om twee uitgaves te rechtvaardigen -> gisteren bevestiging gekregen dat alles ok was -> vanmorgen PLU op Kucoin ontvangen 👍

Momenteel dus enkel €3 kosten gehad
Je kan toch enkel eerst naar je metamask sturen? Dan betaal je toch ook wat eth gas om naar Kucoin te sturen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Deurwaarder

Deurwaarder

*blaf*

NeoflexNL schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 11:33:
[...]

Je kan toch enkel eerst naar je metamask sturen? Dan betaal je toch ook wat eth gas om naar Kucoin te sturen?
Daar is dus een workaround voor :)
Scheelt 1x gas fee, en kan dus ook zonder ETH te hebben op je PLU adres.
Zie hieronder :
Deurwaarder schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 08:10:
[...]

Een van de discord moderators heeft er een Medium post van gemaakt.

Howto: PLU rechtstreeks naar je exchange account opnemen:

https://medium.com/@tiger...-an-exchange-1536b48b32e5

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd (Ik heb pas over ~35 dagen PLU die vrij komt).
Tegen die tijd zal ik het wel uitproberen.

-Geen deurwaarder-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superiscch
NeoflexNL schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 11:33:
[...]

Ik heb zoals Deurwaarder z'n quote gewerkt 👍😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBKing
  • Niet online
Vanochtend als test 10 PLU withdrawal gedaan met de Rabby methode. Ben benieuwd hoe dit gaat werken.

Als het over paar dagen hopelijk op Kucoin staat dan moet ik daar swappen naar USDT en daarna naar EUR om daarna via SEPA naar mijn bankrekening te halen? Klopt de route dan helemaal?

En de kosten van al die kucoin acties / swaps worden gewoon ingehouden op de 10 PLU? Of moet ik zelf ergens bij kucoin nog extra gasfee neerzetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeoflexNL

NeoflexNL

Forever young

BBKing schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 13:55:
Vanochtend als test 10 PLU withdrawal gedaan met de Rabby methode. Ben benieuwd hoe dit gaat werken.

Als het over paar dagen hopelijk op Kucoin staat dan moet ik daar swappen naar USDT en daarna naar EUR om daarna via SEPA naar mijn bankrekening te halen? Klopt de route dan helemaal?

En de kosten van al die kucoin acties / swaps worden gewoon ingehouden op de 10 PLU? Of moet ik zelf ergens bij kucoin nog extra gasfee neerzetten?
Kucoin is gewoon een exchange, dus je zoekt het juiste handelspaar gewoon op. Je betaalt dan de fee van de munt die je omwisselt, dus geen gas fees. Ik ga die sepa ook even bekijken, anders gewoon wisselen naar trx of xlm en naar bitvavo sturen. Dat gaat denk ik een stuk sneller.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dacuuu
NeoflexNL schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 18:12:
[...]

Kucoin is gewoon een exchange, dus je zoekt het juiste handelspaar gewoon op. Je betaalt dan de fee van de munt die je omwisselt, dus geen gas fees. Ik ga die sepa ook even bekijken, anders gewoon wisselen naar trx of xlm en naar bitvavo sturen. Dat gaat denk ik een stuk sneller.
Kucoin sepa uitbetaling duurde een half uurtje. Je kan ook sepa instant kiezen, die had ik niet gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDDDD
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 26-03 15:21
Ik tank altijd bij onbemande Shell pomps. De verrekening van het gereserveerde bedrag duurde altijd precies 9 dagen. Sinds vorig weekend heb ik 2x getankt en allebei is het gereserveerde bedrag in 3 dagen weer verrekend.

Goede vooruitgang 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Nu online
geld gestuurd naar modr, lukt niet, 2x geprobeerd maar geld staat binnen 2 minuten weer terug op bankrekening

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DvE
  • Laatst online: 20:02

DvE

ORA-00000

Kol Nedra schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 10:55:
geld gestuurd naar modr, lukt niet, 2x geprobeerd maar geld staat binnen 2 minuten weer terug op bankrekening
Vanmorgen nog gedaan (rond 08:00) en daarna om 09:20 naar card. Beide instant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Nu online
DvE schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 11:24:
[...]

Vanmorgen nog gedaan (rond 08:00) en daarna om 09:20 naar card. Beide instant.
nu lukte het wel, dus het werkt weer

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DvE
  • Laatst online: 20:02

DvE

ORA-00000

Kol Nedra schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 11:29:
[...]

nu lukte het wel, dus het werkt weer
Het is net een echte bank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 22:56
Deurwaarder schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 11:37:
[...]

Daar is dus een workaround voor :)
Scheelt 1x gas fee, en kan dus ook zonder ETH te hebben op je PLU adres.
Zie hieronder :

[...]
Stomme vraag misschien maar, wanneer ik de withdrawal wil uitvoeren krijg ik de melding dat ik 3 euro saldo moet hebben. Waar moeten die opstaan? Deze kan hij niet van de card afhalen? Moeten deze op het current account in plutus staan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Steefmeister schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 13:35:
[...]

Stomme vraag misschien maar, wanneer ik de withdrawal wil uitvoeren krijg ik de melding dat ik 3 euro saldo moet hebben. Waar moeten die opstaan? Deze kan hij niet van de card afhalen? Moeten deze op het current account in plutus staan ?
Die 3 euro gaat van je current account ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steefmeister
Dacuuu schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 13:36:
[...]

Die 3 euro gaat van je current account ja.
ok thanks! Ik heb de withdrawal gestart. Ben benieuwd hoelang het gaat duren voordat ik het op KuCoin heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Steefmeister schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 13:39:
[...]

ok thanks! Ik heb de withdrawal gestart. Ben benieuwd hoelang het gaat duren voordat ik het op KuCoin heb
Eerst nog bonnetjes aanleveren natuurlijk :P

Hier inmiddels zo'n 70 PLU geïncasseerd, dus mocht de hele boel instorten dan maak ik in elk geval geen verlies.

(bij CDC waren er veel die pech hadden en ook nog hun perks verloren ondanks een stake)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
finsdefis schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 14:43:
[...]

Eerst nog bonnetjes aanleveren natuurlijk :P

Hier inmiddels zo'n 70 PLU geïncasseerd, dus mocht de hele boel instorten dan maak ik in elk geval geen verlies.

(bij CDC waren er veel die pech hadden en ook nog hun perks verloren ondanks een stake)
Ja die bonnetjes kan een dingetje zijn. Bonnetjes van Supermarkten (Behalve lidl in belgie vanwege digitale bon), Tanken en bijna alles dat offline gekocht is heb ik eigenlijk niet. Iemand al meegemaakt dat de withdrawal afgekeurd gaat worden? En dan?... terug naar plutus account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Steefmeister schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 14:45:
[...]

Ja die bonnetjes kan een dingetje zijn. Bonnetjes van Supermarkten (Behalve lidl in belgie vanwege digitale bon), Tanken en bijna alles dat offline gekocht is heb ik eigenlijk niet. Iemand al meegemaakt dat de withdrawal afgekeurd gaat worden? En dan?... terug naar plutus account?
Je krijgt alleen de PLU die goedgekeurd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
anandus schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 14:50:
[...]

Je krijgt alleen de PLU die goedgekeurd zijn.
Benieuwd hoe streng ze de bonnen op gaan vragen, want om een dik bedrag aan PLUTON om deze reden opeens krijg te raken zou echt heel zuur zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:55
Steefmeister schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 14:45:
[...]

in de mail die ik kreeg stond dat als ik geen bonnetjes had ik ze kon mailen en dan gingen ze andere transacties kiezen waarvan ik bonnetjes moest aanleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Steefmeister schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 14:57:
[...]

Benieuwd hoe streng ze de bonnen op gaan vragen, want om een dik bedrag aan PLUTON om deze reden opeens krijg te raken zou echt heel zuur zijn.
Als ze bonnetjes opvragen, want bij de meeste mensen gebeurt dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Waxxx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:37
Ik krijg zojuist onderstaande mail binnen van Plutus, klopt dit of is dit phising?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0DzOwugWouzn6WlgDguy1Q3P0ak=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lBCKHy0PkJHE8ej7oCoHbEQG.jpg?f=fotoalbum_large

Tekst versie:

Rugile here from Plutus Support. Your Plutus Account has been automatically flagged by our system for a Source of Funds check, I will be the one guiding you through the process until its completion.

For context, we are mandated to comply with specific laws and regulations related to money laundering and fraud detection as a financial institution. Particularly, we are required to verify that the funds you have in your Plutus Account come from a legitimate source. I know it can be concerning to read this but no worries, it does not mean that you are in trouble. This is a standard check that all financial companies have to do. You can learn more about this process in this article from our support page.

I need you to submit the required information within the next 5 business days, as we have a strict timeline for this process. If the information is not submitted within 5 business days, we are required to suspend your account and card until the process is completed.

The process is simple, just complete the following form:

Source of funds form

To facilitate the submission of the right documents, here is a list of the acceptable Source of Funds documents:

Salary:
Copies of your payslips from the previous 3 months.
Sale contract of a personal asset (house, car, company, etc):
Copy of the sale agreement;
Bank statement showing the proceeds of the sale credited to your bank account; and
Statement showing the funds being transferred to your Plutus Account.
Bank statement (savings, deposits, etc):
a bank statement showing the current balance of the savings account; and
relevant documents showing the source of your savings.
Inheritance or gift:
A copy of the inheritance will or a notarized letter; and
a bank statement showing the received funds.
Loan:
A copy of the loan agreement; and
Retirement income:
Receipt showing monthly income and relevant documentation.
Crypto Trading:
Crypto purchase receipts, screenshots of trading, and withdrawal activity on other exchanges/sites used for trading.
Crypto Mining:
Utility bills or mining equipment purchases.

Please make sure all document information is clearly visible. If you have any questions in this process, you can ask me here as a response to this email or to the associated support request. You can also send us any extra documents there if you run out of space in the form.

Thank you for understanding and looking forward to hearing back from you!

Kind regards,

Rugile
Plutus Support Team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:08
A-Waxxx schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 17:03:
Ik krijg zojuist onderstaande mail binnen van Plutus, klopt dit of is dit phising?
Dit wordt bij meer mensen gegaan en is geen fishing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu

[Afbeelding]

Tekst versie:

Rugile here from Plutus Support. Your Plutus Account has been automatically flagged by our system for a Source of Funds check, I will be the one guiding you through the process until its completion.

For context, we are mandated to comply with specific laws and regulations related to money laundering and fraud detection as a financial institution. Particularly, we are required to verify that the funds you have in your Plutus Account come from a legitimate source. I know it can be concerning to read this but no worries, it does not mean that you are in trouble. This is a standard check that all financial companies have to do. You can learn more about this process in this article from our support page.

I need you to submit the required information within the next 5 business days, as we have a strict timeline for this process. If the information is not submitted within 5 business days, we are required to suspend your account and card until the process is completed.

Source of funds form

To facilitate the submission of the right documents, here is a list of the acceptable Source of Funds documents:

Salary:
Bank statement showing the proceeds of the sale credited to your bank account; and
Inheritance or gift:
Loan:
Retirement income:
Crypto Trading:
Crypto purchase receipts, screenshots of trading, and withdrawal activity on other exchanges/sites used for trading.
Crypto Mining:

Please make sure all document information is clearly visible. If you have any questions in this process, you can ask me here as a response to this email or to the associated support request. You can also send us any extra documents there if you run out of space in the form.

Kind regards,

Rugile
Plutus Support Team
Volgens mij geen fishing. Maar wil je het echt zeker weten, even zelf via de site contact met ze opnemen. Dus niet via de mail die je hebt ontvangen, maar echt handmatig zelf via de site/app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoulaMouzer

[Afbeelding]

Tekst versie:

Source of funds form

Salary:
Inheritance or gift:
Loan:
Retirement income:
Crypto Trading:
Crypto Mining:

Kind regards,

Rugile
Plutus Support Team
Heb je recentelijk grotere bedragen uitgeven met de Plutuscard, dan strooien ze wat eerder met dit soort mails namelijk...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeoflexNL

NeoflexNL

Forever young

Steefmeister schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 14:57:
[...]

Ik heb gisteren zo'n 50 PLU laten withdrawen. Ik kreeg vandaag een mail waarin ik idd 3 bonnen moest opsturen van 3 transacties. Het waren alle drie internet aankopen van een paar honderd euro. Die facturen had ik gewoon op de mail staan dus dat was weinig moeite. Twee uur later een mailtje gehad dat de withdrawal was goedgekeurd. Best wel smooth eigenlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
BoulaMouzer schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 19:07:
[...]

Heb je recentelijk grotere bedragen uitgeven met de Plutuscard, dan strooien ze wat eerder met dit soort mails namelijk...
Wordt nog wat, ik ga komende maand mijn badkamer (deels, alleen de spullen niet de aannemer) betalen met Plutus. Kan ik dus ook mijn salaris stroken gaan downloaden en opsturen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Deurwaarder

Deurwaarder

*blaf*

De Plutus DEX gaat voortaan PlutusSwap heten!

Ohja, en komt niet op 1 juli maar 3 tot 6 maanden later.. :(
https://medium.com/plutus...x-paused-eea-99f8d2747723

-Geen deurwaarder-

Pagina: 1 ... 40 ... 96 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen voor de Plutus kaart. Voor andere (crypto) betaalkaarten incl. Curve kan je terecht in de andere topics. Voor het vergelijken van kaarten kan je in Het Grote Cryptobetaalkaartentopic terecht.