ik zie ik zie wat jij niet ziet
Even google gebruiken i.c.m. "plutus payout" en je hebt je antwoord.icecreamfarmer schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 14:07:
Hoe verzilver ik die PLU eigenlijk. Ik wilde dat vai de app doen na een test betaling bij de Aldi maar dat onderdeel ligt er alweer maanden uit.
Verzilveren kan zowiezo pas na 45 dagen. Dex is nu uit de lucht, dus zou je nu via website moeten doen en je Crypto wallet (Metamask) koppelen.icecreamfarmer schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 14:07:
Hoe verzilver ik die PLU eigenlijk. Ik wilde dat vai de app doen na een test betaling bij de Aldi maar dat onderdeel ligt er alweer maanden uit.
Daar was ik al bang voor. Klinkt als te veel werk voor een schamele beloning.lucatoni schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 15:37:
[...]
Verzilveren kan zowiezo pas na 45 dagen. Dex is nu uit de lucht, dus zou je nu via website moeten doen en je Crypto wallet (Metamask) koppelen.
Als de dex weer werkt is het het een kwestie van seconden om de PLU op je credit card te zetten om uit te geven. Overigens vind ik 3% cashback geen schamele beloning voor paar seconden werk, maar dat ben ikicecreamfarmer schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 15:40:
[...]
Daar was ik al bang voor. Klinkt als te veel werk voor een schamele beloning.
[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 01-06-2023 15:45 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ja ik wordt niet erg warm van €10 in crypto als ik door allerlei hoepels moet springen.anandus schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 15:45:
[...]
Als de dex weer werkt is het het een kwestie van seconden om de PLU op je credit card te zetten om uit te geven. Overigens vind ik 3% cashback geen schamele beloning voor paar seconden werk, maar dat ben ik
Prima, hoor, wat je zelf wilicecreamfarmer schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 15:47:
[...]
Ja ik wordt niet erg warm van €10 in crypto als ik door allerlei hoepels moet springen.
Het is daarnaast wel meer dan de €10 van de perk, de 3% cashback is waar je vooral geld mee verdient.
Stel je doet €1000 aan boodschappen. Dan is 3% €30. Plus €10 Lidl, €10 AH, kost je €5. Is toch €45 per maand. En het enige dat je ervoor hoeft te doen is de Plutus-kaart gebruiken en zorgen dat je er geld op zet.
[ Voor 28% gewijzigd door anandus op 01-06-2023 16:18 ]
Ik snap jullie wel maar het werkt nu dus niet makkelijk en als ik Apple pay wil moet ik ook nog curve instellen. Plus zoveel boodschappen doe ik niet en mijn netto loon is bijna het dubbelectrlaltdel schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 16:30:
@icecreamfarmer 45*12= 540 euro. Als je netto 16.80 uurloon rekent, heb je 32 vrij uren / 4 extra vrije dagen pjaar.
Overigens mocht het weer makkelijk gaan werken dan start ik weer eens mee als proef.
[ Voor 9% gewijzigd door icecreamfarmer op 01-06-2023 17:50 ]
wat dacht je hiervan:anandus schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 16:15:
[...]
Prima, hoor, wat je zelf wilMaar het is, als alles weer normaal werkt, een paar seconden werk voor gratis geld , just sayin'. Er zijn weinig andere manieren om zo makkelijk geld te verdienen
Het is daarnaast wel meer dan de €10 van de perk, de 3% cashback is waar je vooral geld mee verdient.
Stel je doet €1000 aan boodschappen. Dan is 3% €30. Plus €10 Lidl, €10 AH, kost je €5. Is toch €45 per maand. En het enige dat je ervoor hoeft te doen is de Plutus-kaart gebruiken en zorgen dat je er geld op zet.
3 perks:
AH
Aldi
Curve
kost je €15 per maand maar dan krijg je:
€10 bij AH
€10 bij Aldi
€10 bij Curve
3% cashback (overal)
4% cashback bij AH en Aldi
dus die 3% kun je 4% van maken
nothing stops this train
Deze snap ik niet, hoe kun je van 3% 4% maken?Kol Nedra schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 19:13:
[...]
3% cashback (overal)
4% cashback bij AH en Aldi
dus die 3% kun je 4% van maken
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Je krijgt bij Curve 1% cashback op een aantal winkels naar keuzeSandyman538 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 20:11:
[...]
Deze snap ik niet, hoe kun je van 3% 4% maken?
Ik heb dat ook, maar was het helemaal vergeten
[ Voor 11% gewijzigd door anandus op 01-06-2023 20:36 ]
Ik heb nu 2 kaarten, 1 op mijn naam met AH en Lidl en 1 op m'n vrouw haar naam voor Spotify.
Op deze manier heb ik 3 perks voor €10 ipv €15 bij Premium (ik ga wel niet boven de €2000 uitgaves)
Dan maak je één denkfout. Curve black kost 10 euro en bij Premium krijg je één perk extra. En dan betaal je dus netto niets (onder de disclaimer dat PLU waarde gelijkblijft). Maar je hebt dan wel voor drie retailers, 1 procent cashback via Curve. Kortom winst.superiscch schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 21:22:
Ik heb die Curve perk ook eens bekeken maar ik haal zelfs de €5 kost (voor Everyday) er niet uit die ik zou betalen. Dan moet ik al voor meer dan €500 boodschappen doen, dat haal ik niet 😅
Ik heb nu 2 kaarten, 1 op mijn naam met AH en Lidl en 1 op m'n vrouw haar naam voor Spotify.
Op deze manier heb ik 3 perks voor €10 ipv €15 bij Premium (ik ga wel niet boven de €2000 uitgaves)
En dan ook nog gratis FX fees. Handig buiten eurozone.
[ Voor 3% gewijzigd door knakworst op 02-06-2023 08:31 ]
Ik zie het zo je krijgt nu wat geld om de kaart te gebruiken, Mijn Rabo en ABN pas kosten me alleen maar geld.icecreamfarmer schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 15:47:
[...]
Ja ik wordt niet erg warm van €10 in crypto als ik door allerlei hoepels moet springen.
Heb de kaart een dikke maand in gebruik en heb 11 plu "verdiend" Met de huidige koers is dat ongeveer 100 euro. dus 60 euro in plu en 3x 10 euro aan perks.
Als de plu gereleased word dan denk ik dat ik de profit overmaak naar de spaarrekening van mn zoon
[ Voor 28% gewijzigd door alki op 02-06-2023 08:45 ]
Zie net dat er bij Black ook een wereldwijde travel insurance via AXA bij zit. Scheelt ook weer indien je hiermee je bestaande reisverzekering kan opzeggen.knakworst schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 08:30:
[...]
Dan maak je één denkfout. Curve black kost 10 euro en bij Premium krijg je één perk extra. En dan betaal je dus netto niets (onder de disclaimer dat PLU waarde gelijkblijft). Maar je hebt dan wel voor drie retailers, 1 procent cashback via Curve. Kortom winst.
Maar je betaalt €10 voor Premium én €10 voor Curve. Dan krijg je wel €10 terug, maar betaal je toch €10 meer.knakworst schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 08:30:
[...]
Dan maak je één denkfout. Curve black kost 10 euro en bij Premium krijg je één perk extra. En dan betaal je dus netto niets (onder de disclaimer dat PLU waarde gelijkblijft). Maar je hebt dan wel voor drie retailers, 1 procent cashback via Curve. Kortom winst.
Dat gezegd hebbende, Curve vind ik sowieso heel fijn vanwege GBIT, dus dat is het me wel waard. Zeker omdat zowel ik als mijn vrouw een Plutus-kaart hebben. Ik kan met Curve makkelijk bepalen van welke kaart het afgaat.
Bij ons ziet het kostenplaatje er zo uit:
Ik heb Premium met AH, Lidl en Curve. Zij heeft Everyday met AH en Lidl.
Kost ons 14,99 + 9,99 + 4,99 = €29,97
Wij ontvangen hier €49,99 (5 perks) voor. Plus de 3% voor een hoop uitgaven.
Nb. De maandelijkse winst is dus €20 plus Curve plus 3% plus 1% op AH, Lidl en Amazon (da's zo'n 7 euro in de maand).
Het kan goedkoper zonder Curve (allebei Everyday, dan kost het ons €9,98 en ontvangen we €40), maar we vinden het gemak van Curve dus wel fijn. En netto is het maar iets van €3 meer.
[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 02-06-2023 09:06 ]
5 euro extra:anandus schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 09:04:
[...]
Maar je betaalt €10 voor Premium én €10 voor Curve. Dan krijg je wel €10 terug, maar betaal je toch €10 meer.
Curve x + everyday = 10 euro
Black + premium = 25 —> 15 euro omdat je een extra perk van een tientje krijgt.
paul-s83 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 09:16:
[...]
5 euro extra:
Curve x + everyday = 10 euro
Black + premium = 25 —> 15 euro omdat je een extra perk van een tientje krijgt.
Ohja, dat kan ook nog, hè? Hmm.. Misschien moet ik even kijken naar een downgrade als me dat 5 euro scheelt.
Edit: Oh, maar dan heb je die 1% cashback niet, hè? Dat levert me weer 7 euro op, dus ben ik netto goedkoper af bij Black.
Maar je hebt wel een goed punt.
Ohja domanandus schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 09:04:
[...]
Maar je betaalt €10 voor Premium én €10 voor Curve. Dan krijg je wel €10 terug, maar betaal je toch €10 meer.
Dat gezegd hebbende, Curve vind ik sowieso heel fijn vanwege GBIT, dus dat is het me wel waard. Zeker omdat zowel ik als mijn vrouw een Plutus-kaart hebben. Ik kan met Curve makkelijk bepalen van welke kaart het afgaat.
Nb. De maandelijkse winst is dus €20 plus Curve plus 3% plus 1% op AH, Lidl en Amazon (da's zo'n 7 euro in de maand).
Het kan goedkoper zonder Curve (allebei Everyday, dan kost het ons €9,98 en ontvangen we €40), maar we vinden het gemak van Curve dus wel fijn. En netto is het maar iets van €3 meer.

Anyway, Curve is sowieso voor mij het geld waard, zelfs als due perks ophouden blijf ik Curve gebruiken.
Dat gezegd hebbende, ik vind het super chill om Curve te gebruiken zodat ik gewoon mijn normale creditcard als backup kan gebruiken en daarmee niet per se grote bedragen klaar hoef hebben te staan op mijn PLU kaart. Het scheelt dat je niet elke keer vooruit hoeft te denken als je eens een wat grotere aanschaf moet doen.
Dus ik gebruik het zelf wel. Mijn afweging was meer, ga ik voor X of voor Black? Want ik wil vooral geen limiet op mijn GBIT hebben als ik even out of funds ben en het vervolgens enkele dagen kan duren voor ik weer geld heb klaar staan op mijn PLU kaart.
Uiteindelijk black gekozen puur omdat ik het dan wel chill vind om extra cashback (kan in crypto!) bij AH te ontvangen (ik spaar daar ook maximaal zegels met premium uiteraard, voor nog meer cashback
[ Voor 12% gewijzigd door Therapy777 op 02-06-2023 12:51 ]
want eten moet wel doorgaan, curve is een product dat je niet nodig hebt.
curve black "gratis" via perk is zeker het geld waard
en idd, AH koopzegels geeft je ook een beetje extra cashback
[ Voor 12% gewijzigd door Kol Nedra op 02-06-2023 13:12 ]
nothing stops this train
De enige reden dat ik Curve Black zou nemen is voor de extra cashback. Ik moet dus (afhankelijk van de kaart) naar Everyday of Premium. Hoewel ik die €10 in PLU terug krijg kost het me nog steeds €5 om m'n plutus plan up te graden en als ik die €5 niet goed kan maken met die 1% cashbacks dan heb ik er toch niks aan? 😊knakworst schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 08:30:
[...]
Die reisverzekering moet ik niet, enkel de fx fees kunnen handig worden deze zomer.
Hoe voeg je 2 Plutus kaarten toe aan Curve want je kan toch maar 1 kaart aanvragen per persoon en bij Curve kun je geen kaart toevoegen die niet op jouw naam staat toch?anandus schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 09:04:
[...]
Geen problemen mee gehad. Ik wist het niet eens.superiscch schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 13:45:
[...] en bij Curve kun je geen kaart toevoegen die niet op jouw naam staat toch?
Het kan wel maar je loopt risico op blokkade omdat het tegen de gebruikers overeenkomst is. Ik weet dat bv @lubbertkramer zijn account een tijd kwijt is geweest en ik heb zelf een soort 'je moet nu deze kaart verwijderen or else' mail gehad omdat k de Plutus kaart van mijn vrouw ook in mijn Curve had staan.superiscch schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 13:45:
[...]
Hoe voeg je 2 Plutus kaarten toe aan Curve want je kan toch maar 1 kaart aanvragen per persoon en bij Curve kun je geen kaart toevoegen die niet op jouw naam staat toch?
Proberen kan altijd maar hier mijn ervaring met een onaangekondigde blokkade doordat ik de Plutus kaart van wederhelft in mijn Curve had zitten (was trouwens nog ongebruikt, nog geen euro via betaald /GBIT) -> lubbertkramer in "Ervaringen met Curve (Mastercard Debit)" en er zijn meer meldingen te vindensuperiscch schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 13:45:
[...]
Hoe voeg je 2 Plutus kaarten toe aan Curve want je kan toch maar 1 kaart aanvragen per persoon en bij Curve kun je geen kaart toevoegen die niet op jouw naam staat toch?
[ Voor 12% gewijzigd door lubbertkramer op 02-06-2023 19:32 ]
Ik zal het in de gaten houden, maar tot nu toe niets gehoord. Misschien is het niet opgevallen omdat we getrouwd zijn en dus dezelfde achternaam hebben?
Was hier ook zonder bericht, melding of mail gewoon gedaan doordat ze via een tussentijdse check het gezien hebben. Wellicht dat dezelfde achternaam minder opvalt, hier niet getrouwd en verschillendanandus schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 20:16:
offtopic:
Ik zal het in de gaten houden, maar tot nu toe niets gehoord. Misschien is het niet opgevallen omdat we getrouwd zijn en dus dezelfde achternaam hebben?
Wij hebben hier het volgende, en dat werkt nog steeds na maanden goed, knock on wood..lubbertkramer schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 19:31:
[...]
Proberen kan altijd maar hier mijn ervaring met een onaangekondigde blokkade doordat ik de Plutus kaart van wederhelft in mijn Curve had zitten (was trouwens nog ongebruikt, nog geen euro via betaald /GBIT) -> lubbertkramer in "Ervaringen met Curve (Mastercard Debit)" en er zijn meer meldingen te vinden
Mijn curve kaart met daaraan gekoppeld: Mijn plutus kaart, mijn vrouw's plutus kaart.
Mijn curve account is gekoppeld aan mijn google pay account, en ook aan het google account van mijn vrouw.
Tuurlijk, is toch andere voorletters, andere legitimatie, meestal ander geslachtPHPResource schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 20:27:
Begrijp ik het goed dat je wederhelft ook een kaart mag aanvragen, ook al wordt dezelfde achternaam gedragen?.
Dat begrijp ik, alleen het had kunnen zijn dat er in de AV staat dat er maximaal 1 kaart per huishouden/echtpaar toegestaan is.knakworst schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 20:30:
[...]
Tuurlijk, is toch andere voorletters, andere legitimatie, meestal ander geslacht
Tomba schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 14:30:
[...]
Het kan wel maar je loopt risico op blokkade omdat het tegen de gebruikers overeenkomst is. Ik weet dat bv @lubbertkramer zijn account een tijd kwijt is geweest en ik heb zelf een soort 'je moet nu deze kaart verwijderen or else' mail gehad omdat k de Plutus kaart van mijn vrouw ook in mijn Curve had staan.
Ik weet dat het niet kan, vandaar mijn vraag 😅 maar niet echt mogelijk dus zoals gedachtlubbertkramer schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 19:31:
[...]
Proberen kan altijd maar hier mijn ervaring met een onaangekondigde blokkade doordat ik de Plutus kaart van wederhelft in mijn Curve had zitten (was trouwens nog ongebruikt, nog geen euro via betaald /GBIT) -> lubbertkramer in "Ervaringen met Curve (Mastercard Debit)" en er zijn meer meldingen te vinden
[ Voor 28% gewijzigd door superiscch op 02-06-2023 20:47 ]
Hier zelfde achternaam, dus das niet afdoende.anandus schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 20:16:
offtopic:
Zo hadden we t ook, toen kreeg ik mail van Curve dat ik kaart van mijn vrouw uit mijn Curve account moest halen...Dacuuu schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 20:28:
[...]
Wij hebben hier het volgende, en dat werkt nog steeds na maanden goed, knock on wood..
Mijn curve kaart met daaraan gekoppeld: Mijn plutus kaart, mijn vrouw's plutus kaart.
Mijn curve account is gekoppeld aan mijn google pay account, en ook aan het google account van mijn vrouw.
Ik gebruik de extra plutus voor de Curve perk.
Staat de transactie nog pending?dutchnltweaker schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 10:10:
Misschien stomme vraag, maar heb de Aldi perk aangezet en ga deze kaart voor de Aldi boodschappen gebruiken. Gisteren voor het eerst gebruikt via Google pay, maar heb nog geen plu verdient? Kan dat kloppen?
Kan soms even duren voordat je de rewards krijgt.
Je kan dit controleren via de web interface, via de app zie je dat niet.
[ Voor 50% gewijzigd door markisoke op 06-06-2023 10:15 ]
Heb het nu wel binnengekregen in de App, 1.11 plu heb ik nu en heb de maximale perk (10 euro van de 10?) gebruikt.markisoke schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 10:15:
[...]
Staat de transactie nog pending?
Kan soms even duren voordat je de rewards krijgt.
Je kan dit controleren via de web interface, via de app zie je dat niet.
Betekend dit dat ik voor de rest geen plu kan verdienen?
Niet je 10-euro-rebate meer deze maand, voor de perk waar dat staat.dutchnltweaker schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 11:49:
[...]
Heb het nu wel binnengekregen in de App, 1.11 plu heb ik nu en heb de maximale perk (10 euro van de 10?) gebruikt.
Betekend dit dat ik voor de rest geen plu kan verdienen?
Andere perks deze maand (indien nog niet volledig) kun je nog wel PLU op verdienen.
Normale cashback van 2-3-4% (net wat je hebt) krijg je nog wel, tot een max van x-euro per maand.
🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Refreshen werkt niet? (Omlaag 'trekken').2Dutch schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 23:16:
Die Plutus-app werkt de transacties niet goed bij. Moet vrijwel altijd (de laatste tijd iig) de app geforceerd sluiten en weer starten en dan ploppen ze pas tevoorschijn: beetje hinderlijk.
Bij mij staan de transacties na een refresh er wel goed tussen.
Nee.Audiojunky schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 10:25:
Heeft hier iemand een automatische incasso lopen van je MODR iban nummer? Zo ja krijg je daar dan ook cashback over?
... en oranje! :P
Zou er eindelijk beterschap zijn en near instant card topups uitgerold worden?
9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn
Zelf heb ik ook al 3x instant top ups gehad, door om rond 09:18 en 10:18 de top up te doen.
Schijnbaar lopen er op de achtergrond bij de card provider en/of bank processen die bepaalde rekeningen bijvullen ieder half uur.
Als er saldo is op die rekening is de top up instant, anders komt ie in een queue voor een aparte (handmatige?) job.
Zojuist bij de tandarts geweest en met Plutus betaald. Het werd er niet fijner van, maar 4% cashback helpt een beetje bij het herstel
-Geen deurwaarder-
Timeline:
ma 5 juni transactie (eerst nog pending)
di 6 juni 16u 'additional verification needed' mailtje
di 6 juni 23u factuur ingezonden met toelichting van een paar regels
vanochtend 9u meteen goedgekeurd en PLU direct op available gezet i.p.v. pending
Ik moet binnenkort ook naar tandarts met grote kost maar haar toestel aanvaard geen Mastercard. Al zou dat toch wel mogen want vanaf 1 juli begint Maestro te vervallen 🤷🏻♂️Deurwaarder schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 14:42:
Volgens mij komt dat pas met de overgang naar de nieuwe card provider, ergens in July.
Zelf heb ik ook al 3x instant top ups gehad, door om rond 09:18 en 10:18 de top up te doen.
Schijnbaar lopen er op de achtergrond bij de card provider en/of bank processen die bepaalde rekeningen bijvullen ieder half uur.
Als er saldo is op die rekening is de top up instant, anders komt ie in een queue voor een aparte (handmatige?) job.
Zojuist bij de tandarts geweest en met Plutus betaald. Het werd er niet fijner van, maar 4% cashback helpt een beetje bij het herstel
Vanaf 1 juli krijgt iedereen VISA of Mastercard, maar Maestro blijft gewoon functioneren tot uiterlijk 2027.superiscch schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 17:51:
[...]
Ik moet binnenkort ook naar tandarts met grote kost maar haar toestel aanvaard geen Mastercard. Al zou dat toch wel mogen want vanaf 1 juli begint Maestro te vervallen 🤷🏻♂️
Helaas ... Ruim 2u geleden een topup gedaan, maar staat er nog steeds niet opmjjveldt schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 13:17:
Zou er eindelijk beterschap zijn en near instant card topups uitgerold worden?
Ja maar de betaalterminals zouden toch Mastercard moeten beginnen te aanvaarden 🤷🏻♂️pl0xs schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 18:02:
[...]
Vanaf 1 juli krijgt iedereen VISA of Mastercard, maar Maestro blijft gewoon functioneren tot uiterlijk 2027.
Tja... Dat ging dus ook niet. Die 3 transacties waren recent na elkaar gedaan, door gbit. Oorspronkelijke datum geen idee.
Resultaat: we laten het passeren maar we geven geen cashback op al je aldi Tx sinds je withdrawal.
Ik heb het gevoel dat dit soort tegenwerken bij withdrawal toont dat de ponzi in slechte zin evolueert.
Moest je zelf perse aldi kiezen om bonnetjes van aan te leveren, en hoe hoog weten die bedragen? Ik bewaar geen offline bonnetjes. Van on online aankopen heb ik wel digitaal alle facturen.nonkeljos schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 20:40:
Eerste ervaring met withdrawal. Ik moest 3 transacties bewijzen waarvan 1 bij Aldi. Ik hou geen bonnetjes bij dus dat lukte niet. Dan werd gezegd, ok niet erg, dan vragen we je om 3 andere transacties te bewijzen, kies er zelf maar 3 recente uit... Van Aldi.
Tja... Dat ging dus ook niet. Die 3 transacties waren recent na elkaar gedaan, door gbit. Oorspronkelijke datum geen idee.
Resultaat: we laten het passeren maar we geven geen cashback op al je aldi Tx sinds je withdrawal.
Ik heb het gevoel dat dit soort tegenwerken bij withdrawal toont dat de ponzi in slechte zin evolueert.
Ik kan dus rustig online aankopen aantonen, offline niet. Offline geef ik de dagelijkse boodschappen enzo uit.. Blijft zga onder de €100
Nope, dat werkt dus niet, vandaar de kill-app-herstart-route om ze wel direct te zien. Misschien dat het na enige tijd wel werkt (dat refreshen dus), maar ja tis wel beetje vreemd ineens. Overleefbaar hoor, ik gebruik de web-app veel dus dat scheeltanandus schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 07:30:
Refreshen werkt niet? (Omlaag 'trekken').
Bij mij staan de transacties na een refresh er wel goed tussen.
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Ja het moesten er 3 recente van Aldi zijn.Dacuuu schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 20:44:
[...]
Moest je zelf perse aldi kiezen om bonnetjes van aan te leveren, en hoe hoog weten die bedragen? Ik bewaar geen offline bonnetjes. Van on online aankopen heb ik wel digitaal alle facturen.
Ik kan dus rustig online aankopen aantonen, offline niet. Offline geef ik de dagelijkse boodschappen enzo uit.. Blijft zga onder de €100
Bedragen tussen 100 en 300 eur.
Wat denken jullie over mijn intuïtie dat dit het begin van het einde is?
Of doe drie keer boodschappen bij de Aldi voor een pak melk en stuur die op.nonkeljos schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 21:05:
[...]
Ja het moesten er 3 recente van Aldi zijn.
Gaan nieuwe transacties van Aldi ook niet meer gecashbacked worden of kan je ook overeenkomen dat je nieuwe aldi aankopen (3 keer) wel even bewijst.
Begin van het einde? n=1
Ooit klapt die ponzi. Maar voorlopig gaat die ponzi nog wel even door. Ik denk dat ze vinden dat je wat veel bij de Aldi koopt en dat ze willen checken of je niet geld bijpint ofzo. Anders kan ik het ook niet verklaren.nonkeljos schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 21:05:
[...]
Ik heb vrijwel alle bonnetjes. Online alles. Offline - AH en Lidl in de app. Aldi geen bonnen. Maar daar doe ik dan ook maar voor 10-20 euro per maand aan boodschappen, vanwege de perk. Je kan het beste Curve gebruiken en alle bonnetjes fotograferen.
Nee totaal niet dat gevoel aangezien er pas 3/20 miljoen tokens in omloop zijn. Eerder volwassener worden van het platform, als de aantallen kloppen van 50.000+ Plu die onterecht uitgekeerd zijn zorg je zo voor wat langere looptijd.nonkeljos schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 21:05:
[...]
Persoonlijk zie ik een groter probleem in de snel oplopende moeilijkheidsgraad. Als je het zo steeds minder interessant maakt om plu vast te houden kan dat nooit goed zijn voor de prijs van het token.
Ik had gelezen dat er veel 'fraude' mee gepleegd werd. Iets kopen en dan een aardig bedrag bijpinnen...nonkeljos schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 21:05:
[...]
Ik maak altijd een foto van mijn bonnetje als ik het niet digitaal ontvang. In Curve kan je het makkelijk er aan hangen.
[ Voor 17% gewijzigd door anandus op 07-06-2023 22:17 ]
Ja vanaf nu ga ik mijn bonnetjes ook maar fotograferen in Curve, maar om nu meteen transacties af te keuren omdat ik geen bonnetjes heb, vind ik er wat over. Nu goed, ik ga niet discussiëren maar vond ze wel opvallend streng zodra de kat op de koord komt, als je dus 'uitbetaald' wil worden.anandus schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 22:15:
[...]
Ik had gelezen dat er veel 'fraude' mee gepleegd werd. Iets kopen en dan een aardig bedrag bijpinnen...
Ik maak altijd een foto van mijn bonnetje als ik het niet digitaal ontvang. In Curve kan je het makkelijk er aan hangen.
En dan moeten we na 1 week nog beginnen aan de Kucoin lijdensweg
[ Voor 5% gewijzigd door nonkeljos op 07-06-2023 22:21 ]
Dat betekent dat je geen tussenstap via een eigen wallet meer nodig hebt, en dus voor 3euro je PLU op bijvoorbeeld kucoin hebt staan.
Het maakt gebruik van rabby.io wallet, waar je een 'watch' adres kunt toevoegen.
Daarna kan je op plutus.it dat adres koppelen en ernaartoe opnemen.
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, ik heb nog maar weinig vrijgegeven PLU, maar het klinkt interessant.
-Geen deurwaarder-
Het zou fijn zijn wanneer die methode hier wordt geplaatst. Ik ben vast niet de enige hier die niets op discord doet.Deurwaarder schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 23:14:
In de Plutus discord is een methode omschreven om je withdrawal direct naar een exchange adress te laten gaan.
Dat betekent dat je geen tussenstap via een eigen wallet meer nodig hebt, en dus voor 3euro je PLU op bijvoorbeeld kucoin hebt staan.
Het maakt gebruik van rabby.io wallet, waar je een 'watch' adres kunt toevoegen.
Daarna kan je op plutus.it dat adres koppelen en ernaartoe opnemen.
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, ik heb nog maar weinig vrijgegeven PLU, maar het klinkt interessant.
Het is nogal een lang verhaal: https://discord.com/chann...50465/1114498012232822815glatuin schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 23:44:
[...]
Het zou fijn zijn wanneer die methode hier wordt geplaatst. Ik ben vast niet de enige hier die niets op discord doet.
knip
[ Voor 102% gewijzigd door anandus op 08-06-2023 07:26 ]
Krijg het niet te zien, moet waarschijnlijk account aanmaken. Is er een discord gebruiker die dit even wil kopiëren? Ben wel benieuwd wat de route dan wordt.devastator83 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 00:31:
[...]
Het is nogal een lang verhaal: https://discord.com/chann...50465/1114498012232822815
Heb er even een paar screenshots van gemaakt, kopieren gaat niet heel makkelijk:BBKing schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 09:25:
[...]
Krijg het niet te zien, moet waarschijnlijk account aanmaken. Is er een discord gebruiker die dit even wil kopiëren? Ben wel benieuwd wat de route dan wordt.
https://imgur.com/a/wnlGulH
Ben benieuwd, houd jij ons even op de hoogte hier? Dank!anandus schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 09:42:
Nou, ik heb het uitgeprobeerd met een handvol PLU. Ben benieuwd.
https://support.plutus.it...us-Card-Partner-Migration
Vanaf 25 July voor bestaande klanten een nieuwe virtual card van Modulr.
De huidige fysieke kaart komt te vervallen op 10 augustus.
Een nieuwe fysieke kaart kan dan worden aangevraagd.
Er is dan sprake van 1 gecombineerd account voor de rekening en de kaart, dus geen top ups meer nodig!
-Geen deurwaarder-
Oh, my!Deurwaarder schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 12:07:
Er is dan sprake van 1 gecombineerd account voor de rekening en de kaart, dus geen top ups meer nodig!

Edit:
Wacht even, komen er nu ook eindelijk virtuele kaarten?

[ Voor 12% gewijzigd door anandus op 08-06-2023 12:19 ]
https://www.rouwette.com/
Op zich geen probleem, kan makkelijk door bijv over te maken naar Revolut. Maar FYI.By August 10th, 2023, you will need to clear all funds on your physical Solaris Card (i.e. have a £0.00 card balance).
Moet de creditcard ook leeg zijn dan? Hoe stuur je dat naar Revolut dan?anandus schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 12:24:
Let op:
[...]
Op zich geen probleem, kan makkelijk door bijv over te maken naar Revolut. Maar FYI.
Ja, de 'oude' (huidige) credit card. Voor die tijd krijg je een nieuwe virtuele kaart.
Je kan Revolut "top-uppen" met een credit card.Hoe stuur je dat naar Revolut dan?
ahhanandus schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 12:29:
[...]
Ja, de 'oude' (huidige) credit card. Voor die tijd krijg je een nieuwe virtuele kaart.
[...]
Je kan Revolut "top-uppen" met een credit card.
Nou lekker dan.. vorige week net een top-up gedaan van 4 cijfers om daarna er achter te komen dat ik de online bestelling niet met creditcard kon betalen...anandus schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 12:24:
Let op:
[...]
Op zich geen probleem, kan makkelijk door bijv over te maken naar Revolut. Maar FYI.

Hopelijk meer bekend in de mail morgen.What happens if I still have residual Solaris Card balance on or after August 10th, 2023?
Don’t worry, if any funds remain on your Solaris card account on, or after, the closure date (August 10th, 2023), you can redeem these from Solaris directly free of charge. We will communicate to you later on how you may do so.
[ Voor 33% gewijzigd door Deveon op 08-06-2023 12:40 ]
Je kan het naderhand nog wel eraf halen:Deveon schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 12:37:
[...]
Nou lekker dan.. vorige week net een top-up gedaan van 4 cijfers om daarna er achter te komen dat ik de online bestelling niet met creditcard kon betalen...
Maar klinkt als dat het een gedoe wordt.What happens if I still have residual Solaris Card balance on or after August 10th, 2023?
Don’t worry, if any funds remain on your Solaris card account on, or after, the closure date (August 10th, 2023), you can redeem these from Solaris directly free of charge. We will communicate to you later on how you may do so.
Edit: Ah, je had het zelf ook gevonden
[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 08-06-2023 12:42 ]
Ik lees 10 augustus (en daarna moet je het gaan terugvragen via een procedure bij Solaris)MevrouwDeKat schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 12:41:
Dus we moeten er voor zorgen dat het gedeelte op de app "Card ending in XXXX," een hoogte van 0.00 euro heeft voor 24 augustus 2023.
[ Voor 11% gewijzigd door DvE op 08-06-2023 13:44 ]
Lekker handig deze datum, sommigen zijn dan op vakantie.DvE schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 13:44:
[...]
Ik lees 10 augustus (en daarna moet je het gaan terugvragen via een procedure bij Solaris)
Als je op vakantie bent is het toch juist makkelijker om je saldo naar 0 te krijgen?glatuin schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 13:46:
[...]
Lekker handig deze datum, sommigen zijn dan op vakantie.
CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!
"Around August, you will be able to order a new physical Modulr Card within the Plutus app. Details will be communicated closer to the time."Dacuuu schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 13:56:
Lees ik in de mail niks over een nieuwe fysieke kaart?
https://support.plutus.it...us-Card-Partner-Migration
Je kan ook een amazon kadobon kopen, toen met de cdc kaart ook gedaan 😀UnitedJunk schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 13:59:
Je kunt ook PayPal gebruiken om je tegoed over te boeken naar een vriend/familie. En vervolgens via overschrijving terugvragen.
Klopt, maar dan ben je verplicht iets te kopen. Met mijn oplossing verplaats je gewoon je saldo zonder dat je verplicht bent om een aankoop te doen.zenith schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 14:20:
[...]
Je kan ook een amazon kadobon kopen, toen met de cdc kaart ook gedaan 😀
CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!
Ik weet het niet, over het algemeen is de VS minder streng dan Europa, dus als het hier lukt, dan zou het daar geen probleem moeten zijn lijkt me?Dacuuu schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 15:12:
Hoe zien jullie de expansie naar de USA? ik verwacht zodra plutus zich opensteld voor "the greatest country in the world" Plutus meteen op het matje van de SEC mag komen, want security?
Minder streng?, was dat maar zo.anandus schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 15:27:
[...]
Ik weet het niet, over het algemeen is de VS minder streng dan Europa, dus als het hier lukt, dan zou het daar geen probleem moeten zijn lijkt me?
Maar dan moet je wel maar hopen dat die 'vriend' het terugstort. En jij en je vriend hebben PayPal nodig.UnitedJunk schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 14:29:
[...]
Klopt, maar dan ben je verplicht iets te kopen. Met mijn oplossing verplaats je gewoon je saldo zonder dat je verplicht bent om een aankoop te doen.
Hoe dan ook, meerdere wegen leiden naar Plutus
Het is een stuk makkelijker om in de VS een fintech of bank te beginnen en te houden dan hier. Vandaar ook dat er laatst in de VS banken omvielen en in de EU niet.
Is het niet een bank an sich, maar het zegt wel iets over de mentaliteit rond financiële bedrijven.
Met 300 per dag schiet het alleen niet op, gelukkig gaat Curve tot 1000 per dag. 200 per maand gratis... pfff, hoeveel kan je bij de Lidl bijpinnen?markisoke schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 14:38:
Gewoon aanvullen tot een rond bedrag en naar een pinapparaat lopen als je echt niet uit komt.

[ Voor 12% gewijzigd door Deveon op 08-06-2023 15:41 ]
9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn

Ik betaal Netflix via Plutus. Zou de betaling (11,99) gewoon lukken als er precies 11,99 op mijn pas staat? Zou wel moeten, maar op de website van Netflix kreeg ik een keer een melding dat er niet genoeg op de pas stond.
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Gaat die nieuwe virtuele kaart nou Apple Pay ondersteunen? Had dat wel verwacht als info, maar ja ik hou er voorlopig Curve nog wel even tussen
[ Voor 10% gewijzigd door 2Dutch op 08-06-2023 16:25 ]
What happens if I still have residual Solaris Card balance on or after August 10th, 2023?
[ Voor 57% gewijzigd door TWFpa2Vs op 08-06-2023 16:53 ]
Dit topic is alleen voor de Plutus kaart. Voor andere (crypto) betaalkaarten incl. Curve kan je terecht in de andere topics. Voor het vergelijken van kaarten kan je in Het Grote Cryptobetaalkaartentopic terecht.