Op jouw advies zojuist om 09:18 een topup van de Plutus kaart gedaan, was inderdaad instant. Een seconde later was het geregeld :dTomba schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 09:50:
[...]
Maandagochtend 9:18-9:20 en 9:48-9:50 zijn zo'n beetje de gouden tijd voor topup inderdaad. Ik zojuist ook instant om 9:49
Ik zat even in m'n statements terug te kijken. Ik zag dat ik bij tanken bij Avia (ik zei nog zo tegen de vrouw, niet bij een onbemande tank ajb...) een perks reward kreeg toegekend.
Zal wel komen door de Shell perk, maar vond het toch opvallend. Er staat verder geen Shell in de transactie ofzo.
Zal wel komen door de Shell perk, maar vond het toch opvallend. Er staat verder geen Shell in de transactie ofzo.
“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”
Bij mij duurt het altijd 9 dagen.jweetogh schreef op zondag 16 april 2023 @ 11:29:
Hallo iedereen, ik wacht nu al precies een week (9 april) op een betaling die ik heb gedaan bij een onbemande tankstation. Curve geeft het juiste bedrag weer, maar op Plutus zie ik nog steeds een -200 euro.
Hoe lang duurt dit? Of hoor ik contact op te nemen met Plutus?
En in het verlengende hiervan: ik vind het wachten op het geld behoorlijk vervelend. Je bent toch onzeker of het wel allemaal goed gaat. Maar tanken bij bemande stations is altijd iets duurder waardoor je de winst (3%) eigenlijk opgeeft. Hoe kijken jullie hiernaar?
Plutus heeft met hun eigen fud, en onderhoud van drie maanden, voor een daling van hun coin gezorgd. Ben benieuwd of het nog herstelt in aanloop naar de difficulty adjustment.
Plutus heeft een lijst met merken die onder bepaalde perks ondersteund worden. Ook Thuisbezorgd onder Just Eat bijvoorbeeld.NeoflexNL schreef op maandag 17 april 2023 @ 10:26:
Ik zat even in m'n statements terug te kijken. Ik zag dat ik bij tanken bij Avia (ik zei nog zo tegen de vrouw, niet bij een onbemande tank ajb...) een perks reward kreeg toegekend.
https://support.plutus.it...029-How-Plutus-Perks-work
15 dagen geleden een ticket ingeschoten n.a.v. 4 transacties waarop ik geen cashback heb gekregen, maar nog 0 reactie. Las eerder in dit topic een responstijd van 1 week, maar dit duurt wel heel lang. Of is dit 'normaal' op dit moment?
Ik wacht sinds 6 april al op mn withdrawel, nog steeds op pending, en geen enkele vraag hierover. Jammer, reputatie gaat zo snel naar de kl*te.
Ik ben blij dat ik mijn cashback direct gecasht heb en niks heb zitten oppotten, m.u.v. het deel na 1 maart dan. Ik ben idd ook benieuwd of ze het sentiment nog kunnen keren..
“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”
Das op t moment inderdaad wel 'normaal'. Denk vanwege de vele vragen die men heeft over de withdrawal aanpassing...CHRlS schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 09:07:
15 dagen geleden een ticket ingeschoten n.a.v. 4 transacties waarop ik geen cashback heb gekregen, maar nog 0 reactie. Las eerder in dit topic een responstijd van 1 week, maar dit duurt wel heel lang. Of is dit 'normaal' op dit moment?
Heb je al een ticket geopend? Afgaande op Etherscan is het gros wel uitbetaald.lucatoni schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 09:29:
Ik wacht sinds 6 april al op mn withdrawel, nog steeds op pending, en geen enkele vraag hierover. Jammer, reputatie gaat zo snel naar de kl*te.
[ Voor 12% gewijzigd door Tomba op 18-04-2023 09:40 ]
Nee, niet gedaan, ook omdat ik op Reddit zie dat er meer voorbeelden zijn, en ze daar geen antwoord geven wanneer de volgende badge is. En die link die je deelt zegt niet zoveel, dat zijn alle geinitieerde transacties, niet de transacties die ze nog niet hebben verwerkt. Dus je kan hieruit niet concluderen dat "het gros" wel verwerkt is toch?Tomba schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 09:40:
[...]
Heb je al een ticket geopend? Afgaande op Etherscan is het gros wel uitbetaald.
gisteren top-up gedaan en zojuist ook.....
beide niet instant.....wat een geitenbende!
beide niet instant.....wat een geitenbende!
nothing stops this train
Touche, er is veel gedaan laten we t daarop houden. Ik zou toch eens een ticket openen als ik jou was.lucatoni schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 09:52:
[...]
Nee, niet gedaan, ook omdat ik op Reddit zie dat er meer voorbeelden zijn, en ze daar geen antwoord geven wanneer de volgende badge is. En die link die je deelt zegt niet zoveel, dat zijn alle geinitieerde transacties, niet de transacties die ze nog niet hebben verwerkt. Dus je kan hieruit niet concluderen dat "het gros" wel verwerkt is toch?
Hebben we nog hoge verwachtingen van Plutus? Zal er serieus gedumpt worden begin juni als de DEX terug opengaat?
De moeite om PLU naar ergens extern over te brengen om de verkopen of wordt dat helemaal verpest door de kosten?
De moeite om PLU naar ergens extern over te brengen om de verkopen of wordt dat helemaal verpest door de kosten?
R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e
Bij mij gaat die pas 1 juli open.En denk dat de waarde een duikvlucht gaat nemenTh1x4nG schreef op woensdag 19 april 2023 @ 09:28:
Hebben we nog hoge verwachtingen van Plutus? Zal er serieus gedumpt worden begin juni als de DEX terug opengaat?
Advies van anderen zijn maar woorden, volg hierin altijd je eigen gevoelTh1x4nG schreef op woensdag 19 april 2023 @ 09:28:
Zelf host ik mijn PLU op mijn Ledger wat ik juist fijn vind aan Plutus dat dit mogelijk is. Welke kosten heb je het over, de withdrawel kosten van 3 euro vanaf Plutus? Dat vind ik eigenlijk geen kosten, je moet alleen niet iedere PLU er dan af willen halen maar spaar het op. Mijn laatste withdrawel was net geen 80 PLU dan is 3 euro niets.
Denk niet dat de mensen met de huidige bewijslast gaan wachten tot ze 80 plu hebben en dan alle 80 ineens kwijt raken, omdat ze je als fraudeur taggen.lubbertkramer schreef op woensdag 19 april 2023 @ 12:17:
[...]
Advies van anderen zijn maar woorden, volg hierin altijd je eigen gevoel![]()
Zelf host ik mijn PLU op mijn Ledger wat ik juist fijn vind aan Plutus dat dit mogelijk is. Welke kosten heb je het over, de withdrawel kosten van 3 euro vanaf Plutus? Dat vind ik eigenlijk geen kosten, je moet alleen niet iedere PLU er dan af willen halen maar spaar het op. Mijn laatste withdrawel was net geen 80 PLU dan is 3 euro niets.
Vooral veel stemmingsmakerij om een paar use cases kijkend naar hoeveel PLU de afgelopen dagen/weken Plutus heeft verlaten maar dat is mijn 2 cents. Niemand betiteld namelijk iemand als fraudeur als er gewoon om een bon gevraagd wordt, dan is het aan de gebruiker om deze te kunnen overhandigen. Daarnaast hebben ze ook aangeven dat er iets teveel triggers waren om een bon bij op te vragen door de nieuwigheid van de trigger.MTT schreef op woensdag 19 april 2023 @ 12:58:
[...]
Denk niet dat de mensen met de huidige bewijslast gaan wachten tot ze 80 plu hebben en dan alle 80 ineens kwijt raken, omdat ze je als fraudeur taggen.
Hier al meerdere checks gehad, niet alleen bij Plutus maar ook bij andere crypto debit kaarten en zolang je kunt aantonen dat het legit is dan is er niets aan de hand. Idem met Billhop, zolang je factuur legit is krijg je gewoon de cashback in PLU erover
Edit:
Kan mij voorstellen dat door de transitie waar ze inzitten o.a. met de bank wissel er genoeg zaken fout gaan, maar waar niet?
[ Voor 14% gewijzigd door lubbertkramer op 19-04-2023 13:17 ]
Zit zelf te kijken om de komende tijd in ieder geval een deel van mijn PLU om te zetten naar ETH en EUR.
Voor ETH zag ik dat YoBit een PLU/ETH listing heeft. Maar eens ff uitzoeken of dat een beetje oké is.
Wat is de route die jullie nu gebruiken voor omzetten naar EUR?
PLU > Kucoin > USDT > Bitvavo > EUR?
Voor ETH zag ik dat YoBit een PLU/ETH listing heeft. Maar eens ff uitzoeken of dat een beetje oké is.
Wat is de route die jullie nu gebruiken voor omzetten naar EUR?
PLU > Kucoin > USDT > Bitvavo > EUR?
De plu is al flink gekelderd in waarde vandaag. En dit zal nog wel doorzetten tot juli/augustus.
De vraag is of die daarna weer gaat herstellen.
De vraag is of die daarna weer gaat herstellen.
Ik wil zelf eind mei, net voor plutus stake stijging, plutus verkopen en dan begin juli terug kopen als Dex online gaat en iedereen verkoopt. Ik moet dan 275 Plu kopen ipv 250.
Klopt het ik dat ik dan met 275 Godfathered ben? Of moet ik dan elk kwartaal bijkopen? Ik las ergens anders van niet maar hier staat van wel. Link
Klopt het ik dat ik dan met 275 Godfathered ben? Of moet ik dan elk kwartaal bijkopen? Ik las ergens anders van niet maar hier staat van wel. Link
@CHRlS PLU > Kucoin > USDT > HI/ Binance kaart euroOnce you have unlocked a Reward Level, it is grandfathered in and will no longer be subjected to future difficulty adjustments.
[ Voor 31% gewijzigd door enermax op 19-04-2023 22:42 ]
Ik zou een ticket inschieten bij plutus. Ik weet niet of de godfathering alleen geldt vóór 1 juni status.enermax schreef op woensdag 19 april 2023 @ 22:36:
Ik wil zelf eind mei, net voor plutus stake stijging, plutus verkopen en dan begin juli terug kopen als Dex online gaat en iedereen verkoopt. Ik moet dan 275 Plu kopen ipv 250.
[...]
@CHRlS PLU > Kucoin > USDT > HI/ Binance kaart euro
Even een vraag. Ik heb een wat groter bedrag overgemaakt naar mijn Plutus debitcard, omdat ik er dacht mee een vakantie te kunnen betalen. Dan kon uiteindelijk niet
Nu wil ik graag dit bedrag weer terugboeken, maar dat gaat niet. Wel kan ik het bedrag pinnen, maar dan worden er 2.5 % kosten in rekening gebracht. Hebben jullie ideeen hoe ik dit bedrag van de rekening van Plutus afkrijg zonder al teveel kosten?

Via Revolut. Je kunt daar een top-up doen via Plutus. En dan via IBAN weer terug.smily01 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 19:17:
Even een vraag. Ik heb een wat groter bedrag overgemaakt naar mijn Plutus debitcard, omdat ik er dacht mee een vakantie te kunnen betalen. Dan kon uiteindelijk nietNu wil ik graag dit bedrag weer terugboeken, maar dat gaat niet. Wel kan ik het bedrag pinnen, maar dan worden er 2.5 % kosten in rekening gebracht. Hebben jullie ideeen hoe ik dit bedrag van de rekening van Plutus afkrijg zonder al teveel kosten?
🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android
Daar krijg je dan mooi weer plu over, maar later taggen ze dit als fraude.Ypho schreef op donderdag 20 april 2023 @ 19:26:
[...]
Via Revolut. Je kunt daar een top-up doen via Plutus. En dan via IBAN weer terug.
Daar krijg je geen PLU over, hoorMTT schreef op donderdag 20 april 2023 @ 19:48:
[...]
Daar krijg je dan mooi weer plu over, maar later taggen ze dit als fraude.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Hmm, ik heb recent iets besteld wat ineens in dollars ipv euro werd afgeschreven. Zag later dat het bedrag in dollar ineens weer was bijgesteld naar euro, maar heb nu wel een saldoverschil tussen mijn mooie spreadsheet en het app-saldo, zucht 
Revolut is al genoemd, maar je kunt ook paypal gebruiken (ook al eerder aangegeven hier), de betaallink gebruiken in je account en dan niet ingelogd de betaling doen met de Plutus-kaart.smily01 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 19:17:
Even een vraag. Ik heb een wat groter bedrag overgemaakt naar mijn Plutus debitcard, omdat ik er dacht mee een vakantie te kunnen betalen. Dan kon uiteindelijk nietNu wil ik graag dit bedrag weer terugboeken, maar dat gaat niet. Wel kan ik het bedrag pinnen, maar dan worden er 2.5 % kosten in rekening gebracht. Hebben jullie ideeen hoe ik dit bedrag van de rekening van Plutus afkrijg zonder al teveel kosten?
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Nee, maar denk je dat Plutus dat ziet? Nope, die denkt dat je een betaling hebt gedaan aan Revolut, net als al die andere credit/debitcards die je gebruikt om je account bij Revolut aan te vullen en daar dus de voordelen over opstrijkt, zolang ze niet om facturen zeuren. En Plutus gaat daar bijna zeker naar vragen met alle heisa die er dan komen gaat
[ Voor 4% gewijzigd door MTT op 20-04-2023 20:49 ]
Nee hoor. Althans, ik heb hier nooit PLU over gehad.MTT schreef op donderdag 20 april 2023 @ 19:48:
[...]
Daar krijg je dan mooi weer plu over, maar later taggen ze dit als fraude.
🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android
Ja, dat zien ze. Zoek in dit mooie topic even op de drie letters ‘MCC’ en er gaat een wereld voor je open.MTT schreef op donderdag 20 april 2023 @ 20:47:
[...]
Nee, maar denk je dat Plutus dat ziet? Nope […]
Je bent erg stellig maar je hebt ongelijk.
... en oranje! :P
Next week will be fun.. 🤝
— Danial Daychopan (@DDhopn) 20 april 2023
Is everyone ready to Perk up? $plu https://t.co/oGa4lUud1p
Geld bijpinnen in de supermarkt, krijg je er wel Plu voor, niet te veel en te snel doen, want dan willen ze vast een bonnetje.
https://www.rouwette.com/
Ik heb ervaring met andere credit/debitcards met welke ik mijn revolut heb aangevuld, Geen enkele ziet dat het om geld storten gaat op de revolut bankrekening, ik heb namelijk altijd cashback gekregen over de gelden die ik in revolut heb gestort. en dan gaat het over zeer forse bedragen.iNSaNe-oNe schreef op donderdag 20 april 2023 @ 21:28:
[...]
Ja, dat zien ze. Zoek in dit mooie topic even op de drie letters ‘MCC’ en er gaat een wereld voor je open.
Je bent erg stellig maar je hebt ongelijk.
Dus leuk voor je dat ze dat bij jouw plutus wel zien, dat scheelt weer problemen.
Kun je even een screenshotje inschieten? Bij iedere transactie staat namelijk hoeveel plu je hebt ontvangen, of niet in dit geval. Ben wel benieuwdYpho schreef op donderdag 20 april 2023 @ 21:25:
[...]
Nee hoor. Althans, ik heb hier nooit PLU over gehad.
Veel stemmingsmakerij over dat Plutus dat gaat afstraffen terwijl ze dat niet doen... bovenstaande problemen waren o.a. bij de Hi kaart dat je cashback kreeg over deze loopMTT schreef op donderdag 20 april 2023 @ 21:55:
[...]
Ik heb ervaring met andere credit/debitcards met welke ik mijn revolut heb aangevuld, Geen enkele ziet dat het om geld storten gaat op de revolut bankrekening, ik heb namelijk altijd cashback gekregen over de gelden die ik in revolut heb gestort. en dan gaat het over zeer forse bedragen.
Dus leuk voor je dat ze dat bij jouw plutus wel zien, dat scheelt weer problemen.
Edit:
Je vraagt om bewijs aan @Ypho dat het niet zo is waarom bewijs jij dan niet dat het wel zo is als je er zo zeker van bent en het als feit hier neerzet?MTT schreef op donderdag 20 april 2023 @ 22:05:
[...]
Kun je even een screenshotje inschieten? Bij iedere transactie staat namelijk hoeveel plu je hebt ontvangen, of niet in dit geval. Ben wel benieuwd
Edit 2:
Staan al meerdere posts met complete uitleg over hoe je geld van Plutus via Revolut terug kunt halen van langer dan halfjaar geleden met o.a. dank aan @enermax -> enermax in "Plutus.it - Crypto Visa kaart"
[ Voor 37% gewijzigd door lubbertkramer op 20-04-2023 22:12 ]
Staat gewoon op de website:
https://support.plutus.it...7-How-to-earn-PLU-RewardsTransactions that do not earn PLU Rewards
This is the list of transactions that we do not reward:
Money transfers that are not done as payments for services or goods.
Deposits into accounts as card payments, like Revolut.
Money transfers to other individuals, like Paypal to Individuals.
Services that hide payment information, like Billhop.
Tegenwoordig doe ik dit eigenlijk standaard om wat contant voor handen te hebben. Geen grote bedragen hoor maar 50 euro op 40 euro boodschappen gaat echt geen bellen laten rinkelen.Rouwette schreef op donderdag 20 april 2023 @ 21:52:
Geld bijpinnen in de supermarkt, krijg je er wel Plu voor, niet te veel en te snel doen, want dan willen ze vast een bonnetje.
Bij Crypto.com (CDC) stonden dit soort transacties ook gewoon op de exclusion list en kreeg ik daar geen CRO voor. Net zoals dat ze op basis van de merchant code onbemande tankstations uit hebben gesloten daar. Dus dat is weer een voorbeeld van het tegenovergestelde. Maar bovenal zeggen ervaringen met andere kaarten weinig over Plutus behalve dat het technisch mogelijk is om het uit te sluiten.MTT schreef op donderdag 20 april 2023 @ 21:55:
[...]
Ik heb ervaring met andere credit/debitcards met welke ik mijn revolut heb aangevuld, Geen enkele ziet dat het om geld storten gaat op de revolut bankrekening, ik heb namelijk altijd cashback gekregen over de gelden die ik in revolut heb gestort. en dan gaat het over zeer forse bedragen.
Belangrijker nog dus, bij Plutus staat dat er dus ook bij (zie bovenstaande posts) dat er bepaalde transacties uitgesloten zijn.
Er kan wel nog een verschil zijn tussen Revolut 'top-uppen' (in goed Nederlands) en een betaalverzoek van Revolut voldoen. Je kunt namelijk onder een bepaald bedrag een Revolut-betaalverzoek met een debit of credit card voldoen. Wellicht hangt daar dan een andere MCC aan.
/f/image/EcCJyOURwQlWBAVO0xIpYwgr.png?f=fotoalbum_large)
1.5 week geleden mijn Plutus kaart "leeggehaald" naar Revolut, met bovenstaande omschrijving. Zoals verwacht (en logisch ook), heb ik hier geen PLU voor gekregen (staat niet in het reward overzicht).
8 april een withdrawal naar Metamask gedaan, staat nog steeds op pending

Laat de supermarkt dat tegenwoordig nog doen?Rouwette schreef op donderdag 20 april 2023 @ 21:52:
De Appie zegt dat ik lekker naar de Maar mag gaan
Maar dan heb je niks extras. Cash is niet nodig in Nederland je had die 3% ook gelijk kunnen pakken.Deveon schreef op donderdag 20 april 2023 @ 22:30:
[...]
Tegenwoordig doe ik dit eigenlijk standaard om wat contant voor handen te hebben. Geen grote bedragen hoor maar 50 euro op 40 euro boodschappen gaat echt geen bellen laten rinkelen.
Wat wel zinvol is om regelmatig bij te pinnen en dit dan weer te storten op de bank.
Voor die paar euro zou ik de moeite dan weer niet doen. Wil het 'serieus' geld opleveren dan moet je wel erg veel pinnen en dat wordt ook weer lastig.Malarky schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 00:09:
[...]
Maar dan heb je niks extras. Cash is niet nodig in Nederland je had die 3% ook gelijk kunnen pakken.
Wat wel zinvol is om regelmatig bij te pinnen en dit dan weer te storten op de bank.
Storten kost toch tegenwoordig ook geld….?Malarky schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 00:09:
[...]
Maar dan heb je niks extras. Cash is niet nodig in Nederland je had die 3% ook gelijk kunnen pakken.
Wij pinnen ook wel eens bij de kassa bij. Puur voor verjaardagen enzo.
Ik wacht ook op mn withdrawal van 6 april, zonder enige communicatie. Als je reddit mag geloven zijn ze nu rond 4 april.PHPResource schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 18:15:
8 april een withdrawal naar Metamask gedaan, staat nog steeds op pending
Hoe werkt dit via PayPal? Als ik een betaalverzoek maak en deze link dan open moet ik eerst inloggen. Als ik dan inlog met mijn eigen account wordt aangegeven dat ik niet naar mezelf kan overmaken. Wat doe ik verkeerd?2Dutch schreef op donderdag 20 april 2023 @ 20:42:
[...]
Revolut is al genoemd, maar je kunt ook paypal gebruiken (ook al eerder aangegeven hier), de betaallink gebruiken in je account en dan niet ingelogd de betaling doen met de Plutus-kaart.
Als komende week al die extra Perks erbij komen (Amazon als community vote winner lijkt een zekerheidje?) dan zal dat ongetwijfeld een - tijdelijke - boost geven aan de PLU prijs. Immers:
- Veel meer gebruikers zullen elke maand zomaar hun 5 perks kunnen gebruiken, daar kom je alleen aan door PLU te kopen en te staken
- De prijs van PLU is nu laag, mooi moment om in te stappen.
Ik laat liever een paar perks liggen dan, ik zie dit als de end-game. Het uitgeven van nieuwe PLU zal nog veel sneller gaan. We zitten aan de bovenkant van het pyramide spel. De lessen van CRO vervagen maar verdwijnen niet.
- Veel meer gebruikers zullen elke maand zomaar hun 5 perks kunnen gebruiken, daar kom je alleen aan door PLU te kopen en te staken
Ik laat liever een paar perks liggen dan, ik zie dit als de end-game. Het uitgeven van nieuwe PLU zal nog veel sneller gaan. We zitten aan de bovenkant van het pyramide spel. De lessen van CRO vervagen maar verdwijnen niet.
Zeker wel, moet je niet doen bij een super met ATM erin of dicht in de buur.melkislekker schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 23:14:
[...]
Laat de supermarkt dat tegenwoordig nog doen?
De Appie zegt dat ik lekker naar de Maar mag gaan
Ik kom ook veel in Duitsland (en België), daar zijn nog winkels die enkel cash willen hebben.Malarky schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 00:09:
[...]
Ik log in en maak een betaalverzoek (die kun je per mail versturen, pak even je 5e Gmail-adres ofzoTobiasdePagter schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 08:09:
[...]
Hoe werkt dit via PayPal? Als ik een betaalverzoek maak en deze link dan open moet ik eerst inloggen. Als ik dan inlog met mijn eigen account wordt aangegeven dat ik niet naar mezelf kan overmaken. Wat doe ik verkeerd?
Als je de link via e-mail hebt geopend, verschijnt er een inlogscherm, maar iets daaronder staat "betalen als gast". Plutus-kaart kiezen et voila
Zou wel blij zijn met Amazon als perk, heb nu maar eentje die ik actief kan gebruiken (Shell had ik erbij, maar tijdelijk autoloos) wat toch wel zonde is zeg maar. Niet dat ik er anders niet genoeg uithaal met 1 perk en al mijn aankopen hoor, maar je snapt m'n punt.Malarky schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 09:29:
Als komende week al die extra Perks erbij komen (Amazon als community vote winner lijkt een zekerheidje?) dan zal dat ongetwijfeld een - tijdelijke - boost geven aan de PLU prijs. Immers:
Ben ook wel benieuwd wat PLU nu gaat doen en hoe alles gaat lopen. Twijfel wat ik met mijn paar PLU die ik naar wallet had gezet moet gaan doen. Misschien maar gewoon geduld bewaren
[ Voor 49% gewijzigd door 2Dutch op 22-04-2023 14:39 ]
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Ah top, dan werkt het inderdaad wel. Ik probeerde de betaallink te delen en dan kon het niet. Door het naar een e-mailadres te sturen werkt het wel, bedankt!2Dutch schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 14:36:
[...]
Ik log in en maak een betaalverzoek (die kun je per mail versturen, pak even je 5e Gmail-adres ofzo).
Als je de link via e-mail hebt geopend, verschijnt er een inlogscherm, maar iets daaronder staat "betalen als gast". Plutus-kaart kiezen et voila
Edit: Volgens mij gaat het nog niet helemaal goed, er worden kosten in rekening gebracht van meer dan 3% en het geld wordt vastgehouden. Ik ga het even verder uitzoeken.
[ Voor 14% gewijzigd door TobiasdePagter op 22-04-2023 15:50 ]
Ik heb het nog redelijk recent zelf een aantal keren gebruikt, toen had ik daar geen last van, maar zou me niks verbazen als er kleine lettertjes zijn bijgekomen ergensTobiasdePagter schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 15:41:
[...]
Ah top, dan werkt het inderdaad wel. Ik probeerde de betaallink te delen en dan kon het niet. Door het naar een e-mailadres te sturen werkt het wel, bedankt!
Edit: Volgens mij gaat het nog niet helemaal goed, er worden kosten in rekening gebracht van meer dan 3% en het geld wordt vastgehouden. Ik ga het even verder uitzoeken.

[ Voor 13% gewijzigd door 2Dutch op 22-04-2023 17:22 ]
Ik heb het nu terug laten boeken en alles is weer teruggedraaid gelukkig. Nog even online gekeken: https://radar.avrotros.nl...osten-paypal-t198066.html. Als ik het zo lees komt het door het bedrag (ging om 500 euro) en werd deze gezien als zakelijk, dan rekenen ze 3,4% kosten2Dutch schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 17:20:
[...]
Ik heb het nog redelijk recent zelf een aantal keren gebruikt, toen had ik daar geen last van, maar zou me niks verbazen als er kleine lettertjes zijn bijgekomen ergensDat zou wel bijzonder jammer zijn
Dan weet ik dus ook niet of je dezelfde ellende krijgt als je het via een vriend(in) zou proberen met een PayPal-account, dat had ik zelf ook een keer gedaan, toen nog in combinatie met de crypto.com kaart.

[ Voor 26% gewijzigd door TobiasdePagter op 22-04-2023 18:01 ]
Ah, dat wordt dus splitsen in delen, als je het nog aandurftTobiasdePagter schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 17:51:
[...]
Ik heb het nu terug laten boeken en alles is weer teruggedraaid gelukkig. Nog even online gekeken: https://radar.avrotros.nl...osten-paypal-t198066.html. Als ik het zo lees komt het door het bedrag (ging om 500 euro) en werd deze gezien als zakelijk, dan rekenen ze 3,4% kosten.
Enige tijd geleden ben ik voor Premium gegaan, 3 Perks geselecteerd, etc. geld is ook meerdere maanden van mijn andere creditcard afgeschreven. Eergisteren merkte ik op dat de hoeveelheid PLU niet meer steeg. Even op de website ipv app ingelogd en toen zag ik nog maar 1 ipv 3 Perks staan incl. de opmerking dat ik ineens weer Starter ben
Heb ze de 18e een mail gestuurd, nog niets gehoord. Zojuist maar weer handmatig naar Premium omgezet en dus wederom betaald. En er wederom een mail achteraan gestuurd.
Ik vind het maar vreemd, de radiostilte bevalt mij ook niet. Benieuwd hoe en of ze dit afhandelen, anders weet ik niet of ik er nog grotere bedragen wil stallen.
Heb ze de 18e een mail gestuurd, nog niets gehoord. Zojuist maar weer handmatig naar Premium omgezet en dus wederom betaald. En er wederom een mail achteraan gestuurd.
Ik vind het maar vreemd, de radiostilte bevalt mij ook niet. Benieuwd hoe en of ze dit afhandelen, anders weet ik niet of ik er nog grotere bedragen wil stallen.
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Ik heb helaas geen revolut account, maar wel een Paypal account, maar hoeveel zouden jullie maximaal overmaken vanuit Plutus naar Paypal?
20tal dagen geleden de kaart aangevraagd. Nog steeds niets ontvangen. Ondertussen betaal ik natuurlijk voor niets. Geeft Plutus hiervoor een cashback ofzo?
“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”
Curve ervoor hangen, kan je direct activeren op o.a. Apple Pay (iPhone of Watch). Kan je er vandaag nog mee betalen. Oh wacht Plutus geeft nog steeds geen virtuele kaarten uit toch?CK3v1N schreef op zondag 23 april 2023 @ 19:50:
20tal dagen geleden de kaart aangevraagd. Nog steeds niets ontvangen. Ondertussen betaal ik natuurlijk voor niets. Geeft Plutus hiervoor een cashback ofzo?
Buiten dat, waarom zou je betalen? Het is niet de bedoeling dat je alvast gaat betalen voor je je kaart hebt. Je kan elk moment een betaald abbo nemen. Ik en vele anderen hebben heel wat maanden op hun kaart moeten wachten halverwege 2022. Starter is gewoon gratis.
[ Voor 32% gewijzigd door Malarky op 23-04-2023 22:18 ]
Gaat om die 20€ denk ik.Malarky schreef op zondag 23 april 2023 @ 22:14:
[...]
Curve ervoor hangen, kan je direct activeren op o.a. Apple Pay (iPhone of Watch). Kan je er vandaag nog mee betalen. Oh wacht Plutus geeft nog steeds geen virtuele kaarten uit toch?
Buiten dat, waarom zou je betalen? Het is niet de bedoeling dat je alvast gaat betalen voor je je kaart hebt. Je kan elk moment een betaald abbo nemen. Ik en vele anderen hebben heel wat maanden op hun kaart moeten wachten halverwege 2022. Starter is gewoon gratis.
Hier wacht de wederhelft ook al maandje of 2 op haar kaart.
Hier duurde het een weekje na de aanvraag tot de kaart er was. Dit was een maandje geleden.
In alle eerlijkheid: We waren al een maand aan het wachten, maar toen ik een bericht wilde sturen naar support nog eens goed gekeken in de app en bleek de kaart niet aangevraagd te hebben (dat moet je expliciet doen, dat gaat niet automatisch na de storting). Enerzijds een beetje dommetjes, anderzijds is het niet heel duidelijk allemaal.
Die €20 blijft gewoon staan, die gaat niet 'op'.
In alle eerlijkheid: We waren al een maand aan het wachten, maar toen ik een bericht wilde sturen naar support nog eens goed gekeken in de app en bleek de kaart niet aangevraagd te hebben (dat moet je expliciet doen, dat gaat niet automatisch na de storting). Enerzijds een beetje dommetjes, anderzijds is het niet heel duidelijk allemaal.
Die €20 blijft gewoon staan, die gaat niet 'op'.
Als het daarom gaat; die kun je gewoon besteden via je kaart (of terugboeken volgens mij maar dat weet ik niet zeker.)Masstje schreef op maandag 24 april 2023 @ 06:42:
[...]
Gaat om die 20€ denk ik.
Die 20 piek heb ik destijds gewoon terug kunnen boeken.Tomba schreef op maandag 24 april 2023 @ 08:41:
[...]
Als het daarom gaat; die kun je gewoon besteden via je kaart (of terugboeken volgens mij maar dat weet ik niet zeker.)
misschien handig om te weten: ik deed een top-up, het was instant!
nothing stops this train
Mja ik heb dus in alle enthousiasme een everyday abbo afgesloten. Best annuleren tot ik de fysieke kaart heb. Inderdaad lastig dat ze geen virtuele kaarten gebruiken. In principe heb ik die fysieke kaart niet eens nodig want ik wil alles via Curve of Google Pay doen.Malarky schreef op zondag 23 april 2023 @ 22:14:
[...]
Curve ervoor hangen, kan je direct activeren op o.a. Apple Pay (iPhone of Watch). Kan je er vandaag nog mee betalen. Oh wacht Plutus geeft nog steeds geen virtuele kaarten uit toch?
“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”
Als het goed is willen ze binnenkort wel virtuele kaarten aanbieden (maar wanneer? Nobody knows)
Heb hetzelfde hoor. Alles achter Curve. En een la vol met kaarten. Plutus, Hi, Binance, N26, Vivid, Revolut, Openbank, Nuri en weetikveel welke fintechs allemaal
Heb hetzelfde hoor. Alles achter Curve. En een la vol met kaarten. Plutus, Hi, Binance, N26, Vivid, Revolut, Openbank, Nuri en weetikveel welke fintechs allemaal
[ Voor 46% gewijzigd door anandus op 24-04-2023 11:59 ]
Knap als je een Hi kaart in je la hebtanandus schreef op maandag 24 april 2023 @ 11:57:
Als het goed is willen ze binnenkort wel virtuele kaarten aanbieden (maar wanneer? Nobody knows)
Gebruiken jullie de Plutus dashboard plugin nog. Hij staat niet meer in de store helaas.
Het leven is te kort om te testen
Bij mij doet hij het niet meerBeneveerg schreef op maandag 24 april 2023 @ 18:11:
Gebruiken jullie de Plutus dashboard plugin nog. Hij staat niet meer in de store helaas.
Ik gebruik dezeBeneveerg schreef op maandag 24 april 2023 @ 18:11:
Tomba in "Plutus.it - Crypto Visa kaart"
En die werkt nog prima.
Supportticket inschieten. Je krijgt dan gewoon je betaalde abonnementsgeld terug van de tijd dat je geen kaart had.CK3v1N schreef op maandag 24 april 2023 @ 11:50:
[...]
Mja ik heb dus in alle enthousiasme een everyday abbo afgesloten. Best annuleren tot ik de fysieke kaart heb. Inderdaad lastig dat ze geen virtuele kaarten gebruiken. In principe heb ik die fysieke kaart niet eens nodig want ik wil alles via Curve of Google Pay doen.
Mits ze reageren uiteraard, hier al bijna een week radiostilte.... Daar hou ik nooit zo van bij dit soort bedrijven.DDDDD schreef op maandag 24 april 2023 @ 21:16:
[...]
Supportticket inschieten. Je krijgt dan gewoon je betaalde abonnementsgeld terug van de tijd dat je geen kaart had.
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Absoluut mee eens dat de reactiesnelheid een drama is. De daadwerkelijke hulp is bij mij tot nu toe wel altijd goed geweest.Taro schreef op maandag 24 april 2023 @ 21:31:
[...]
Mits ze reageren uiteraard, hier al bijna een week radiostilte.... Daar hou ik nooit zo van bij dit soort bedrijven.
Als ze wat van jou willen of moeten reageren ze wel snelTaro schreef op maandag 24 april 2023 @ 21:31:
[...]
Mits ze reageren uiteraard, hier al bijna een week radiostilte.... Daar hou ik nooit zo van bij dit soort bedrijven.

Mijn Withdrawal van 6 april is gisteren eindelijk verwerkt, geen vragen gehad. Dus dat geeft een indicatie van de doorlooptijd (18 dagen)
Thanks, ik had er vorige week donderdag 1 gedaan. Ff geduld dus noglucatoni schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 10:35:
Mijn Withdrawal van 6 april is gisteren eindelijk verwerkt, geen vragen gehad. Dus dat geeft een indicatie van de doorlooptijd (18 dagen)

Kreeg je nog een berichtje daarover of moet ik gewoon regelmatig mijn metamask checken?lucatoni schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 10:35:
Na je bericht toch even metamask gechecked, staat erop (stuk of 70) zonder vragen vanuit Plutus.anandus schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 12:20:
[...]
Kreeg je nog een berichtje daarover of moet ik gewoon regelmatig mijn metamask checken?
Starting from this week, Plutus will release a new batch of Perks every Thursday!
— Danial Daychopan (@DDhopn) 25 april 2023
Any guesses on what the first trio could be? https://t.co/EE4FXOuVuz
Heeft iemand een overzichtje van de kosten die je uiteindelijk kwijt bent als je ze via metamask naar Kucoin stuurt om daar te verkopen naar euro's? Ik weet dat het naar metamask €3 is, maar hoeveel verlies je daarna?
Ik dacht eerst te wachten tot eind juni maar bedrag loopt op en ik wil wel stuk omzetten.
Ik dacht eerst te wachten tot eind juni maar bedrag loopt op en ik wil wel stuk omzetten.
[ Voor 19% gewijzigd door superiscch op 26-04-2023 11:02 ]
In februari heb ik dat gedaan voor ongeveer 50 PLU, kosten waren 0,00152 ETH.superiscch schreef op woensdag 26 april 2023 @ 11:00:
Heeft iemand een overzichtje van de kosten die je uiteindelijk kwijt bent als je ze via metamask naar Kucoin stuurt om daar te verkopen naar euro's? Ik weet dat het naar metamask €3 is, maar hoeveel verlies je daarna?
Dan is er waarschijnlijk iets fout gegaan. Bij mij is het nooit gelukt om een kaart te ontvangen. Support heeft hem 1x opnieuw verstuurd, wederom zonder succes. Daarna is me verteld dat ik beter een hele nieuwe account kan aanmakenMasstje schreef op maandag 24 april 2023 @ 06:42:
[...]
Gaat om die 20€ denk ik.

Hopelijk komen ze snel met een virtuele kaart.
Dat was naast de €3? Om ze naar Kucoin te versturen is dat dan?TobiasdePagter schreef op woensdag 26 april 2023 @ 11:53:
[...]
In februari heb ik dat gedaan voor ongeveer 50 PLU, kosten waren 0,00152 ETH.
Ik heb geen €3 betaald, ik verkocht mijn PLU op de DEX en kocht hetzelfde aantal PLU ook weer terug op de DEX gelinkt aan mijn Metamask. De kosten die ik noemde gaan inderdaad over de overboeking van Metamask naar Kucoin.superiscch schreef op woensdag 26 april 2023 @ 13:04:
[...]
Dat was naast de €3? Om ze naar Kucoin te versturen is dat dan?
Maar de DEX is nu gesloten... Dus die manier werkt momenteel niet 🙂TobiasdePagter schreef op woensdag 26 april 2023 @ 13:13:
[...]
Ik heb geen €3 betaald, ik verkocht mijn PLU op de DEX en kocht hetzelfde aantal PLU ook weer terug op de DEX gelinkt aan mijn Metamask. De kosten die ik noemde gaan inderdaad over de overboeking van Metamask naar Kucoin.
Hey Tomba,
Let us shed some light on everything happening here at PlutusHQ!
Bank-like Features
Firstly, the big Modulr migration! We moved all of our customers' accounts to a new and improved banking partner. You can now send/receive money from any account. Next up, we'll unify your card and account balance under one provider, eliminating the current card top-up waiting time. Spend and earn without the hassle!
Design Upgrades
What's next? Significant improvements to the design of the app! Our aim is to improve the aesthetics and user experience to eliminate certain teething issues faced by our customers, enabling Plutus to scale with ease. Stay tuned for the fresh look!
Token Sustainability & Security
Our customers are spending hundreds of millions and earning millions worth of PLU, with thousands of rewards paid out daily. We're proud of this! We've reinforced our auditing procedures to help safeguard the longevity and demand for PLU Rewards. This year alone, we have audited over 200k PLU and prevented up to 10% of fraudulent ones from entering token circulation.
In the meantime wacht ik nog steeds op m'n withdrawal van 8 juni grr
edit; nu per vandaag toch bijgeschreven
[ Voor 26% gewijzigd door PHPResource op 26-04-2023 21:27 ]
Nou support heeft mijn ticket behandeld. 3 april ingeschoten, dus doorlooptijd ruim 3 weken. Ging om 4 transacties van in totaal ongeveer € 88 euro aan transacties waar ik geen PLU over heb gehad. Nu krijg ik alleen in totaal iets van 3.8 PLU binnen van ze zie ik
Maar goed ik klaag er verder niet over

Das wel heel langPHPResource schreef op woensdag 26 april 2023 @ 20:08:
In the meantime wacht ik nog steeds op m'n withdrawal van 8 juni grr
Das Plutus, die reageren langzaam maar proberen je als klant wel tevreden te houden en zijn niet flauw met compensatie 👍🏻CHRlS schreef op woensdag 26 april 2023 @ 21:42:
Nou support heeft mijn ticket behandeld. 3 april ingeschoten, dus doorlooptijd ruim 3 weken. Ging om 4 transacties van in totaal ongeveer € 88 euro aan transacties waar ik geen PLU over heb gehad. Nu krijg ik alleen in totaal iets van 3.8 PLU binnen van ze zie ik![]()
Nieuwe perks zijn te selecteren via de app, hopelijk snel ook de verwachte Albert Heijn perk. Volgende week donderdag in ieder geval weer drie nieuwe 
:strip_exif()/f/image/MFMccLs9NwXJzqIUJMWe1Qmg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MFMccLs9NwXJzqIUJMWe1Qmg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OkWBZjlD3e5YnO8vyykEXr0W.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 8% gewijzigd door lubbertkramer op 27-04-2023 12:46 ]
Mooi om te zien. Een vraag hierover: wat als ik een aantal perks voor komende maand verander ten opzichte van deze maand maar nog 1 of 2 open hou? Kan ik die dan nog later in de maand mei toevoegen? Of wordt dit dan opgevuld met de perks die ik al had staan voor april?lubbertkramer schreef op donderdag 27 april 2023 @ 12:17:
Nieuwe perks zijn te selecteren via de app
[Afbeelding]
[Afbeelding]
AH perk? nice!lubbertkramer schreef op donderdag 27 april 2023 @ 12:17:
Nieuwe perks zijn te selecteren via de app, hopelijk snel ook de verwachte Albert Heijn perk. Volgende week donderdag in ieder geval weer drie nieuwe
[Afbeelding]
[Afbeelding]
ik heb 2 perks waarvan er 1 Shell is, daar tank ik maar voor €10

deze gaat dan weg en wordt dan AH perk
(de andere is Aldi perk)
nothing stops this train
Dat kan inderdaad als je m activeert vóór de daadwerkelijke aankoop waar je de perk op wilt ontvangen.TobiasdePagter schreef op donderdag 27 april 2023 @ 12:45:
[...]
Mooi om te zien. Een vraag hierover: wat als ik een aantal perks voor komende maand verander ten opzichte van deze maand maar nog 1 of 2 open hou? Kan ik die dan nog later in de maand mei toevoegen? Of wordt dit dan opgevuld met de perks die ik al had staan voor april?
𝗪𝗮𝗻𝘁 £/€𝟭𝟬𝟬 𝗶𝗻 𝗣𝗟𝗨?
To celebrate the occasion, we’re gifting everyone who upgrades their Reward Level and selects one of the new Perks £/€100 in PLU!
📅 Cut-off Date: 15th May
🏆 Rewards Date: 19th May
https://support.plutus.it...-and-bonuses-Live-tracker
To celebrate the occasion, we’re gifting everyone who upgrades their Reward Level and selects one of the new Perks £/€100 in PLU!
Niet geheel onbelangrijk:ctrlaltdel schreef op donderdag 27 april 2023 @ 13:58:
𝗪𝗮𝗻𝘁 £/€𝟭𝟬𝟬 𝗶𝗻 𝗣𝗟𝗨?
JammerUsers who downgrade and then upgrade again to the same Reward Level will not be eligible
Ik ben weer een paar dagen te vroeg met een upgrade
Yes, gerucht uiteraard maar vooralsnog was Amazon/Ikea ook een gerucht en kloppend. Sowieso staat op de timeline van Plutus meer (lokale) supermarkten benoemd als nieuwe perks -> https://app.loopedin.io/plutus?card=63f3d542df052d0027dea48aKol Nedra schreef op donderdag 27 april 2023 @ 13:33:
[...]
AH perk? nice!
ik heb 2 perks waarvan er 1 Shell is, daar tank ik maar voor €10![]()
deze gaat dan weg en wordt dan AH perk
(de andere is Aldi perk)
ticket aanmaken, wie weet doen ze er iets meeRouwette schreef op donderdag 27 april 2023 @ 15:56:
Ik ben weer een paar dagen te vroeg met een upgrade
nothing stops this train
Let op:
Dit topic is alleen voor de Plutus kaart. Voor andere (crypto) betaalkaarten incl. Curve kan je terecht in de andere topics. Voor het vergelijken van kaarten kan je in Het Grote Cryptobetaalkaartentopic terecht.
Dit topic is alleen voor de Plutus kaart. Voor andere (crypto) betaalkaarten incl. Curve kan je terecht in de andere topics. Voor het vergelijken van kaarten kan je in Het Grote Cryptobetaalkaartentopic terecht.