Plutus.it - Crypto Visa kaart

Pagina: 1 ... 30 ... 96 Laatste
Acties:
  • 612.727 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:46
Tomsworld schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 10:31:
Ik heb een vervelend probleem met spotify maar soit. De vernieuwt de 28e van de maand dus soms verlies ik die perk zoals deze maand omdat plutus te traag is.
Abonnement even stopzetten en begin van de maand terug activeren, dan betaal je vanaf dan begin van de maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:46
.

[ Voor 99% gewijzigd door superiscch op 01-03-2023 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushalte
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-09 22:09
Steefmeister schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 14:33:
Iemand hier die Disney + betaald met Plutus? Binnenkort moet ik de jaarlijkse kosten weer betalen en wilde dit wijzigen naar mijn plutus kaart.

Ik krijg echter na het invoeren van mijn kaart de volgende melding:

Je betaalmethode komt niet overeen met het land vanwaaruit je je registreert. Wijzig je betaalmethode zodat deze overeenkomt met dat land.

Ik heb dit vaker gelezen bij Spotify, maar niet bij Disney+. Aangezien ik de gratis variant van Curve heb wilde ik even zien of dit nog te verhelpen is zonder er een GBIT aan te verspillen.
Yes, via Paypal doen.
Let wel op dat Disney dan gekoppeld staat aan je Plutus kaart in Paypal, dat zit verborgen in het Automatische betaaloverzicht.

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-09 12:28
Op 15 november is mijn KYC verificatie handmatig goedgekeurd. Nu willen ze wederom verficatie van mijn documenten en is mijn account op het moment locked. Zijn hier al meedere die daar last van hebben gehad?

Ik heb (gelukkig) nog maar zo'n 10 euro tegoed op de kaart en heb er ook nog maar beperkt gebruik van gemaakt, maar door dit soort geleuter heb ik weinig zin om die kaart aan te houden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBKing
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Razkin schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 02:31:
Op 15 november is mijn KYC verificatie handmatig goedgekeurd. Nu willen ze wederom verficatie van mijn documenten en is mijn account op het moment locked. Zijn hier al meedere die daar last van hebben gehad?

Ik heb (gelukkig) nog maar zo'n 10 euro tegoed op de kaart en heb er ook nog maar beperkt gebruik van gemaakt, maar door dit soort geleuter heb ik weinig zin om die kaart aan te houden.
Ik zag van de week (ik meen op Reddit) hier ook meerdere mensen over klagen. Schijnt iets met Europese regels te maken te hebben dat ze dat moeten doen, steekproefsgewijs. Dus je hebt waarschijnlijk gewoon pech toevallig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPensador
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 23:21
Vraagje, werken de plutus perks ook via de Curve kaart?
Dus netflix, spotify met je curve kaart betalen en daar plutus achter?
Voordelen/nadelen?
Heb dit bij cdc altijd direct met de crypto kaart gedaan.

[ Voor 10% gewijzigd door ElPensador op 02-03-2023 08:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:52
ElPensador schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 08:12:
Vraagje, werken de plutus perks ook via de Curve kaart?
Dus netflix, spotify met je curve kaart betalen en daar plutus achter?
Jazeker, alle perks werken ook via Curve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:49
Razkin schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 02:31:

Had ik ook, heb de klantenservice een bericht gestuurd van waarom moet ik dit opnieuw doen en dan hebben ze het handmatig oor mij weer unlocked zonder het proces opnieuw door te lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 10:49

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

FYI al mijn openstaande Visa Per Pay betalingen van februari zijn weer netjes handmatig gecorrigeerd. Wel jammer dat de 45 dagen wachttijd op 28-2 ingaat voor betalingen die ik begin feb heb gedaan maar vooruit.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:31
Tomba schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 09:11:
FYI al mijn openstaande Visa Per Pay betalingen van februari zijn weer netjes handmatig gecorrigeerd. Wel jammer dat de 45 dagen wachttijd op 28-2 ingaat voor betalingen die ik begin feb heb gedaan maar vooruit.
Handmatig door de plutus CS, of toch automatisch? je kreeg toen toch een mail terug van..just wait blabla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

BBKing schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 10:54:
Ik vind het wel bijzonder dat er helemaal geen communicatie is geweest over de sluiting van de DEX, behalve dan op die "medium.com" website. Geen mail gehad van Plutus. Geen melding in app. Wel erg slordig.
Ik had er zelf ook overheen gelezen hier en zie het nu als ik op Sell duw inderdaad. Imho hoor je zoiets vrij ingrijpends veel breder te communiceren ja. Reminder in de agenda voor als de boel weer opengaat dan maar :P

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceanview
  • Laatst online: 18-09 14:06
Ik heb vanochtend een refund gekregen op Curve van een betaling, alleen ziet Plutus dit als een betaling waardoor het bedrag er nog een keer van afgeschreven is.

Is dit even afwachten in de hoop dat vanzelf rechttrekt of moet ik ergens aan de bel trekken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:29

knakworst

Get more sats!

Oceanview schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 10:11:
Ik heb vanochtend een refund gekregen op Curve van een betaling, alleen ziet Plutus dit als een betaling waardoor het bedrag er nog een keer van afgeschreven is.

Is dit even afwachten in de hoop dat vanzelf rechttrekt of moet ik ergens aan de bel trekken?
Dit is alleen een visual glitch. Er is niets afgeschreven. Morgen krijg je het saldo erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceanview
knakworst schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 10:19:
[...]

Dit is alleen een visual glitch. Er is niets afgeschreven. Morgen krijg je het saldo erbij.
Ah oke! Ik ben benieuwd. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

2Dutch schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 10:01:
[...]

Ik had er zelf ook overheen gelezen hier en zie het nu als ik op Sell duw inderdaad. Imho hoor je zoiets vrij ingrijpends veel breder te communiceren ja. Reminder in de agenda voor als de boel weer opengaat dan maar :P
Hebben jullie deze mail niet gehad?
Subject: Important Update | DEX Paused for Major Upgrade
From: Plutus <no-reply@plutus.it>
Date: mo 27-2, 16:12

Plutus
DEX Temporarily Paused
Major Improvements
Plutus Trading
Hey,
We’re undergoing some drastic improvements to the PlutusDEX!
The team is dedicated to developing a more advanced and robust system so we recently partnered with Modulr, a leading payments-as-a-service provider, to help expand and strengthen our bank-like features.
Part of our system enhancement plans also involves improving the PlutusDEX.
Upcoming DEX Improvements
• Consistent liquidity
• Smoother order matching
• Higher swap limits
• Bugs mitigated
• Easy-to-understand UI
+ More
To help deliver the above improvements as early as possible, Plutus will be pausing the PlutusDEX between 1 March 2023 and 30th June 2023.
Check out the blog below on how this may impact you 👇
Read blog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:49
zo straks tanken voor +/- €10 bij Shell voor de perk en
daarna stoppen bij de Aldi voor boodschappen :D
voordeel dat ze maar 3 minuten van elkaar vandaan zijn

[ Voor 3% gewijzigd door Kol Nedra op 02-03-2023 10:32 ]

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tomba schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 10:25:
[...]

[...]
Ik niet in ieder geval.
Als ik het niet in dit topic had gelezen had ik niet geweten dat het eraan zou komen.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cordon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:08

Cordon

Lievelings jankert

Ooit iemand al eens via PayPal iets afgerekend richting Plutus en dat er nu 2 PayPal afschrijvingen staan (Disney+)? Is dat gewoon de reservering en de uiteindelijke afschrijving, of is er echt iets mis gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

anandus schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 10:32:
[...]

Ik niet in ieder geval.
Als ik het niet in dit topic had gelezen had ik niet geweten dat het eraan zou komen.
Hmm das wel slecht dan...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Dacuuu schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 09:38:
[...]

Handmatig door de plutus CS, of toch automatisch? je kreeg toen toch een mail terug van..just wait blabla?
Automatisch. Die handmatige komen altijd in Bonus maar deze staan gewoon in de rewards tab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceanview
Alleen 22-feb een mailtje gehad met een update over hun Terms of Service

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:44

Ypho

Allround Nerd

Cordon schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 10:35:
Ooit iemand al eens via PayPal iets afgerekend richting Plutus en dat er nu 2 PayPal afschrijvingen staan (Disney+)? Is dat gewoon de reservering en de uiteindelijke afschrijving, of is er echt iets mis gegaan?
Dat is een reservering en afschrijving als het goed is. Ik heb iets vergelijkbaars gehad, maar dan via een andere debit-card icm Paypal. De "reservering" wordt gecrediteerd, maar dit kan bij Plutus een tijdje (paar dagen tot een week, soms langer) duren helaas.

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cordon

Cordon

Lievelings jankert

Ypho schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 10:46:
[...]

Dat is een reservering en afschrijving als het goed is. Ik heb iets vergelijkbaars gehad, maar dan via een andere debit-card icm Paypal. De "reservering" wordt gecrediteerd, maar dit kan bij Plutus een tijdje (paar dagen tot een week, soms langer) duren helaas.
Ah okey, nou dan wachten we af. :P

Edit: Oh, is al verwerkt. :*)

[ Voor 3% gewijzigd door Cordon op 02-03-2023 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Tomba schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 10:25:
Nope, wel nieuwe terms of service op de 22e met een gecorrigeerde versie op de 25e. Misschien mailbatch gone wrong als ik zie dat anderen em ook niet hebben gehad, moet haast wel? Zie em ook niet in de spam.

[ Voor 9% gewijzigd door 2Dutch op 02-03-2023 11:47 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHPResource
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:23
Er is een wet in de maak die het mogelijk maakt om elke transactie boven de 100 euro te controleren.. Vraag me af wat voor implicaties gaat hebben voor de stortingen die wij doen naar een buitenlandse bank (van Plutus).. Ik bewaar iig netjes alle transacties in de administratie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rouwette
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 11:39

Rouwette

Rouwette.com

PHPResource schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 16:14:
Er is een wet in de maak die het mogelijk maakt om elke transactie boven de 100 euro te controleren.. Vraag me af wat voor implicaties gaat hebben voor de stortingen die wij doen naar een buitenlandse bank (van Plutus).. Ik bewaar iig netjes alle transacties in de administratie
Dan worden het transacties van 99 euro 😜
En ik wens de banken succes met de controles...

https://www.rouwette.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:50
Over welke transacties gaat het waar je je zorgen over maakt? :?

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rouwette

Rouwette

Rouwette.com

Th1x4nG schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 16:50:
[...]

Over welke transacties gaat het waar je je zorgen over maakt? :?
Echt alles boven de 100… om terrorisme en zwart geld tegen te gaan…
Dat laatste gaat volgens mij toch echt cash rond maja

De mensen die hun rekening open stellen voor criminelen worden er toch zo uit gevist. Is die wet niet voor nodig.

https://www.rtlnieuws.nl/...ransacties-boven-100-euro

[ Voor 11% gewijzigd door Rouwette op 02-03-2023 17:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
@Rouwette sinds deze geruchten al ruim 6 maanden bezig is verzend ik flufjes van 75 euro maximaal.

ze zullen vast ooit denken: gaat meneer Nedra nooit tanken? gaat hij nooit naar de Jumbo oid?
ik verstuur dagelijks geld naar Plutus of Kraken.
vorig jaar was het naar Kraken ---> BTC ---> Binance ----> Binance kaart.
of CDC kaart

de bank kaart gebruik ik zeer weinig: mocht de PLU kaart niet werken dan gebruik ik cash....

[ Voor 12% gewijzigd door Kol Nedra op 02-03-2023 19:03 ]

nothing stops this train

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Kol Nedra schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 18:49:
@Rouwette sinds deze geruchten al ruim 6 maanden bezig is verzend ik flufjes van 75 euro maximaal.

ze zullen vast ooit denken: gaat meneer Bedrag nooit tanken? gaat hij nooit naar de Jumbo oid?
ik verstuur dagelijks geld naar Plutus of Kraken.
vorig jaar was het naar Kraken ---> BTC ---> Binance ----> Binance kaart.
of CDC kaart

de bank kaart gebruik ik zeer weinig: mocht de PLU kaart niet werken dan gebruik ik cash....
Kan me niet voorstellen dat er bij de banken geen algoritme is dat zoiets opspoort. En met voldoende aanleiding kunnen ze altijd een onderzoek starten. Lijkt mij - als leek - alleen maar verdachter t.o.v. enkele grotere transacties, omdat je dan actief je best lijkt te doen onder een radar te blijven.

Ik stort gewoon elke keer 1000 euro met als omschrijving 'debit card deposit', wat het ook is.

Ook Plutus moet aan KYC en Europese regelgeving voldoen, dus het is niet dat je qua privacy veel wint toch?

Alhoewel ik het zelf ook wel mooie bijvangst vind dat mijn huisbank geen compleet profiel van mij kan maken o.b.v. mijn (type) uitgaven etc. Maar als het echt aangeleverd moet worden i.h.k.v. onderzoek/fraudebestrijding dan komen ze er toch wel achter.

[ Voor 3% gewijzigd door finsdefis op 02-03-2023 19:08 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:31
Waarom zou je krampachtig doen over je eigen transacties? Ik snap het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
Dacuuu schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 19:21:
Waarom zou je krampachtig doen over je eigen transacties? Ik snap het niet.
ik heb ook niks te verbergen maar gaat om principe kwestie

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PHPResource
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:23
Niet zo naief guys. De banken hebben ziek veel macht met die nieuwe regelgeving. Hier op Tweakers was ook laatst iemand (was een topic over), waarbij de rekening plots werd opgeheven door crypto transacties. Met alle gevolgen van dien. Tuurlijk we horen slechts 1 kant van het verhaal maar het is toch een teken aan de wand

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 12% gewijzigd door PHPResource op 02-03-2023 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01:45

Coldcat

HODL

PHPResource schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 20:14:
Niet zo naief guys. De banken hebben ziek veel macht met die nieuwe regelgeving. Hier op Tweakers was ook laatst iemand (was een topic over), waarbij de rekening plots werd opgeheven door crypto transacties. Met alle gevolgen van dien. Tuurlijk we horen slechts 1 kant van het verhaal maar het is toch een teken aan de wand

***members only***
Misschien is het wat off-topic.

Ik heb verschillende banken in gebruik zodat ik zo min mogelijk traceerbaar ben.
  • 1 rekening waar inkomsten binnenkomen en ik het geld verdeel naar andere rekeningen
  • 1 rekening waar ik de huur mee betaal
  • 1 rekening waar ik het kleine grut van betaal + incasso's
  • 1 rekening waar de beleggingen via gaan
  • 1 rekening die ik gebruik als on-ramp naar Crypto, in de toekomst hopelijk als off-ramp
Dan gebruik ik Plutus / Curve om alles wat via CC kan via CC te betalen. Door deze setup kan geen enkele partij een financiëel plaatje van mij schetsen. Het fijne van Plutus is dat je eens per maand wat geld overboekt en je random uitgaven vrij anoniem verwerkt worden. Mocht crypto omhoog gaan dan ga ik de Binance kaart gebruiken en kan je eenvoudig crypto in FIAT omzetten.

Bij het moeilijk doen / vragen stellen door de crypto bank dan is die weer eenvoudig te vervangen.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masstje
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 15-09 09:36
Coldcat schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 21:11:
[...]

Misschien is het wat off-topic.

Ik heb verschillende banken in gebruik zodat ik zo min mogelijk traceerbaar ben.
  • 1 rekening waar inkomsten binnenkomen en ik het geld verdeel naar andere rekeningen
  • 1 rekening waar ik de huur mee betaal
  • 1 rekening waar ik het kleine grut van betaal + incasso's
  • 1 rekening waar de beleggingen via gaan
  • 1 rekening die ik gebruik als on-ramp naar Crypto, in de toekomst hopelijk als off-ramp
Dan gebruik ik Plutus / Curve om alles wat via CC kan via CC te betalen. Door deze setup kan geen enkele partij een financiëel plaatje van mij schetsen. Het fijne van Plutus is dat je eens per maand wat geld overboekt en je random uitgaven vrij anoniem verwerkt worden. Mocht crypto omhoog gaan dan ga ik de Binance kaart gebruiken en kan je eenvoudig crypto in FIAT omzetten.

Bij het moeilijk doen / vragen stellen door de crypto bank dan is die weer eenvoudig te vervangen.
Ik denk, werk niet in de sector, dat de banken toch echt wel een totaalbeeld hebben van je. Of toch minstens makkelijk kunnen opzoeken.
Overal tegenwoordig je id kaart voor ingeven. Alles staat gelinkt aan je rijksregisternummer.

Zelfs plutus, met zo mooie foto en kyc verificatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Masstje schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 23:04:
[...]

Ik denk, werk niet in de sector, dat de banken toch echt wel een totaalbeeld hebben van je. Of toch minstens makkelijk kunnen opzoeken.
Overal tegenwoordig je id kaart voor ingeven. Alles staat gelinkt aan je rijksregisternummer.

Zelfs plutus, met zo mooie foto en kyc verificatie.
Dat denk ik ook wel en ik heb op zich ook helemaal niets te verbergen. Doe geen gekke dingen met mijn geld noch met crypto.

Desalniettemin wil ik het commerciële partijen niet al te makkelijk maken mij te profileren (zegt 'ie terwijl 'ie dit typt op een Android telefoon :') ).

Anyway, bij Plutus blijf ik het wel jammer vinden dat je niet zelf het volledige transactieoverzicht kan downloaden.

Je kunt wel een pdf genereren, maar niet hetzelfde volwaardige overzicht krijgen dat je vooralsnog alleen via een ticket aan kunt vragen. Op dat overzicht staan alle refunds en crypto top-ups namelijk wel goed verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ondoor
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 03-03-2023
Bij mij gaat er al langer dan een jaar 10.000+ euro per maand naar de Crypto debitcards.
Nog nooit vragen gehad van mijn bank hierover.. zal allemaal wel meevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rouwette

Rouwette

Rouwette.com

We pompen geld naar buiten de EU, er zullen ooit wel users komen waar vragen gesteld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBKing
  • Niet online
2Dutch schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 11:46:
[...]

Nope, wel nieuwe terms of service op de 22e met een gecorrigeerde versie op de 25e. Misschien mailbatch gone wrong als ik zie dat anderen em ook niet hebben gehad, moet haast wel? Zie em ook niet in de spam.
Idem, geen mail gehad over sluiting DEX, wel over aangepaste terms of service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyena
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-05 06:14
Tomba schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 09:11:
Ik heb er nog 2 staan van 17 februari 2023. Deze zijn daarna wel verwerkt op 18 februari 2023. Is dit dan dubbel afgetikt of staat het alleen verkeerd visueel?

Chill | BMW i3 60Ah Lodge Privé

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoflexNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:07

NeoflexNL

Forever young

Ondoor schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 09:46:
[...]

Bij mij gaat er al langer dan een jaar 10.000+ euro per maand naar de Crypto debitcards.
Nog nooit vragen gehad van mijn bank hierover.. zal allemaal wel meevallen.
Foi... ik dacht dat ik een flinke gebruiker was..

Voor wat betreft die dex. Ik denk dat ik een weekje of iets van tevoren alles via metamask - kucoin ga omzetten (in btc, stable of fiat). Verwacht toch wel een daling als iedereen in juli gaat zitten swappen en op deze manier doet die 3 euro fee ook niet zo zeer. Hopen dat de koers geen (slow)bleed gaat doen de komende weken/maanden

“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
10k per maand? dure levensstijl heb je :)

maargoed, eten, drinken, tanken iedere maand kom je toch al gauw op €600 per maand :o
dan de rest nog

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rouwette

Rouwette

Rouwette.com

Kol Nedra schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 12:24:
10k per maand? dure levensstijl heb je :)

maargoed, eten, drinken, tanken iedere maand kom je toch al gauw op €600 per maand :o
dan de rest nog
Ik zit gemiddeld op 250 per week. Het leven wordt steeds duurder. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Hyena schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 10:52:
[...]

Ik heb er nog 2 staan van 17 februari 2023. Deze zijn daarna wel verwerkt op 18 februari 2023. Is dit dan dubbel afgetikt of staat het alleen verkeerd visueel?
De enige manier om het zeker te weten is het narekenen. Bij mij is het in ieder geval niet dubbel betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
Rouwette schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 12:37:
[...]

Ik zit gemiddeld op 250 per week. Het leven wordt steeds duurder. :(
wow, wij met 4 mensen thuis, boodschappen €115-135 per week

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rouwette

Rouwette

Rouwette.com

Kol Nedra schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 12:44:
[...]

Ik klus regelmatig in huis en tuin, aanhangertje puin weer vullen met zand, Hornbach hier en daar.
Gaat zeker in de papieren lopen maja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoflexNL

NeoflexNL

Forever young

Kol Nedra schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 12:44:
[...]

Is dat met of zonder de koopzegels? :+

“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 00:35

Malarky

Wils voor wat ieder

finsdefis schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 09:45:
[...]

Anyway, bij Plutus blijf ik het wel jammer vinden dat je niet zelf het volledige transactieoverzicht kan downloaden.

Je kunt wel een pdf genereren, maar niet hetzelfde volwaardige overzicht krijgen dat je vooralsnog alleen via een ticket aan kunt vragen. Op dat overzicht staan alle refunds en crypto top-ups namelijk wel goed verwerkt.
Je kunt Plutux dex enhancer gebruiken in Chrome. Heb je alle informatie in 1 overzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSH
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 00:36

KSH

Geldt de €10,- Lidl-cashback eigenlijk ook voor aankopen uit de Lidl webshop? Iemand ervaringen mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:52
KSH schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 05:40:
Geldt de €10,- Lidl-cashback eigenlijk ook voor aankopen uit de Lidl webshop? Iemand ervaringen mee?
Ja. En anders kan je contact opnemen met support.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Btw ik zag gister wel ineens een melding over de gesloten DEX in de app voorbijstuiven. Als ze dat nou medio feb hadden gedaan :P Maar goed, de reminder om de boel direct te cashen zodra het weer kan staat al in de agenda :+

Moet zeggen dat ik het so far toch nog steeds echt een betere ervaring vind dan het crypto.com gefaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoflexNL

NeoflexNL

Forever young

2Dutch schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 23:14:
Moet zeggen dat ik het so far toch nog steeds echt een betere ervaring vind dan het crypto.com gefaal ;)
En toch vond ik cdc zo gek nog niet.. tuurlijk, zonder cashback is de hele usecase weg, maar toch..

Instant top ups en veel meer functionaliteiten in de app. Vooral de instant swaps tussen fiat en crypto werkte super. Als je dan op een middag een pumpje mee pakte op Doge ofzo dan kon je zo de winst op de kaart zetten en diezelfde avond uitgeven in het restaurant.

De rewards bij Plutus zijn super, maar dat is het dan eigenlijk ook wel vind ik

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
NeoflexNL schreef op zondag 5 maart 2023 @ 13:07:
[...]

En toch vond ik cdc zo gek nog niet.. tuurlijk, zonder cashback is de hele usecase weg, maar toch..

Instant top ups en veel meer functionaliteiten in de app. Vooral de instant swaps tussen fiat en crypto werkte super. Als je dan op een middag een pumpje mee pakte op Doge ofzo dan kon je zo de winst op de kaart zetten en diezelfde avond uitgeven in het restaurant.

Toch, als je mij vraagt "wil je liever instant swaps en 3% rewards en perks voor nul euro/maand en €35.000 staken" of "wil je wel vertraging in je swaps en 3% rewards en perks voor 4,99/maand vertraging en voor nul euro staken" dan heb ik de keuze snel gemaakt :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Klopt helemaal wat je zegt, maar cdc is natuurlijk wel bijzonder meh als ze wel bakken met geld in marketing pleuren, en vervolgens een dikke vinger naar de (mainstream?) gebruikers geven door rewards te slashen en slashen. Maar ik zag het als perfecte les dat staken voor perks em niet meer gaat worden, elk nadeel hep ze voordeel :P

Als de top-ups straks instant naar de kaart gaan bij Plutus, is de grootste ergernis wel weg. Maar ik ben een gebruiker die verder geen gespeel met crypto hoeft binnen de Plutus-app, als je dat wel wilt zijn er gelukkig nog wel alternatieven :)
anandus schreef op zondag 5 maart 2023 @ 13:17:
[...]

Toch, als je mij vraagt "wil je liever instant swaps en 3% rewards en perks voor nul euro/maand en €35.000 staken" of "wil je wel vertraging in je swaps en 3% rewards en perks voor 4,99/maand vertraging en voor nul euro staken" dan heb ik de keuze snel gemaakt :P
Dit dus: denk dat er genoeg mensen goed genezen zijn van het verplichte staken voor perks. Liever een paar euro per maand uitgeven (als je wilt, geen must ook) wat je toch weer terugverdienen kunt.

[ Voor 19% gewijzigd door 2Dutch op 05-03-2023 13:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

[...]

De DEX en dat je decentraal je PLU kan staken is natuurlijk fantastisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeoflexNL

NeoflexNL

Forever young

knakworst schreef op zondag 5 maart 2023 @ 13:37:
[...]

De DEX en dat je decentraal je PLU kan staken is natuurlijk fantastisch.
Ja klopt, al vind ik de DEX wel heel karig en op de telefoon al helemaal weinig waard..

En helemaal eens met de rest. Het gaat ten slotte om de knikkers! Al met al nog wel wat verbetering mogelijk voor Plutus (of een andere..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melkislekker
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-07 21:38
Jeetje wat duurt het lang voordat Plutus op je betaalrekening staan...

Al dagen geleden (nog voor het weekend) en de top up staat er niet op. Hebben ze weer wat gewijzigd in de code ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:09
melkislekker schreef op maandag 6 maart 2023 @ 10:50:
Jeetje wat duurt het lang voordat Plutus op je betaalrekening staan...

Al dagen geleden (nog voor het weekend) en de top up staat er niet op. Hebben ze weer wat gewijzigd in de code ofzo?
Dat zegt toch vrij weinig? Wanneer je geld overmaakt staat er duidelijk bij het dat best een volledige werkdag kan duren, aangezien het vandaag maandag is is de kans dus best groot dat er nog niet eens 1 werkdag voorbij is.

In sommige gevallen duurt het zelfs 2 werkdagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jemoetwathe
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-11-2024
Die top-up is erg random. Weekend niet instand. Had 30 euro in het weekend als top-up gedaan. Tot zonet niks gebeurd. Doe ik nog eens 30 en komt die andere 30 er direct achteraan. Er wordt dus iets getriggerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
jemoetwathe schreef op maandag 6 maart 2023 @ 11:07:
Die top-up is erg random. Weekend niet instand. Had 30 euro in het weekend als top-up gedaan. Tot zonet niks gebeurd. Doe ik nog eens 30 en komt die andere 30 er direct achteraan. Er wordt dus iets getriggerd.
Hier hetvolgende:

vandaag top-up gedaan: gelijk instant!
zaterdag top-up gedaan: die is er nog steeds niet

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rob86
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-09 19:49
Kol Nedra schreef op maandag 6 maart 2023 @ 12:04:
[...]

Hier hetvolgende:

vandaag top-up gedaan: gelijk instant!
zaterdag top-up gedaan: die is er nog steeds niet
Zondag top-up (11:30 uur): niks
Vandaag top-up (10:15 uur): niks

Er valt dus geen pijl op te trekken... Optoppen en afwachten, het komt vanzelf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBKing
  • Niet online
Bij mij staan alle boekingen van vrijdag 3 maart en daarna op "visa per pay". Normaal gesproken is dat 1 dag later met de echte omschrijving. Meer mensen last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cordon

Cordon

Lievelings jankert

BBKing schreef op maandag 6 maart 2023 @ 14:45:
Bij mij staan alle boekingen van vrijdag 3 maart en daarna op "visa per pay". Normaal gesproken is dat 1 dag later met de echte omschrijving. Meer mensen last van?
Jep, bij mij staat alles sinds donderdag nog op Visa per pay. Heb Plutus nog kort, maar heb al wel door dat je erg geduld moet hebben 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therapy777
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09 22:23

Therapy777

Metal!

rob86 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 14:30:
[...]

Zondag top-up (11:30 uur): niks
Vandaag top-up (10:15 uur): niks

Er valt dus geen pijl op te trekken... Optoppen en afwachten, het komt vanzelf..
Je moet in het weekend sowieso geen instant topups verwachten want dan is die bank ook gewoon dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop2001
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17-09 07:52
Cordon schreef op maandag 6 maart 2023 @ 15:29:
[...]

Jep, bij mij staat alles sinds donderdag nog op Visa per pay. Heb Plutus nog kort, maar heb al wel door dat je erg geduld moet hebben 😂
Ik had ook die 'Visa per pay' transacties, war je dus geen cashback op krijgt. Ik denk dat dit komt door het betalen via Curve. Ik heb nu direct Plutus in mijn Google Pay gezet. Nu een week later lijkt dit te werken. Maar... ik wil eigenlijk alles via Curve, waar ik € 5 per maand voor betaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
joop2001 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 18:36:
[...]

Ik had ook die 'Visa per pay' transacties, war je dus geen cashback op krijgt. Ik denk dat dit komt door het betalen via Curve. Ik heb nu direct Plutus in mijn Google Pay gezet. Nu een week later lijkt dit te werken. Maar... ik wil eigenlijk alles via Curve, waar ik € 5 per maand voor betaal.
Via Curve werkt prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoflexNL

NeoflexNL

Forever young

[...]

Dat zou gewoon prima moeten werken, maar het duurt soms wel even ja. Ik heb nog steeds dat alle transacties op 19 januari op visa per pay staan. Heb daar al paar keer over gemaild maar dat schiet allemaal nog niet echt op..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:13
Ik heb vandaag geen topup gedaan en ook helaas niks binnen gekregen….

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

BBKing schreef op maandag 6 maart 2023 @ 14:45:
In de app of ook op het Dex.Plutus.it ? Op de app is bij mij alles Visa per pay maar op de webpagina klopt alles (inclusief cashback)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

[...]

Nee hoor, ik doe letterlijk alles behalve Spotify via Curve en cashback werkt daarop gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBKing
  • Niet online
Tomba schreef op maandag 6 maart 2023 @ 19:46:
[...]

In de app of ook op het Dex.Plutus.it ? Op de app is bij mij alles Visa per pay maar op de webpagina klopt alles (inclusief cashback)
Je hebt inderdaad gelijk, op Plutus.it is het al wel verwerkt. Bijzonder, de app loopt dus achter, heb ik nog niet eerder gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BektLekker
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:19
Ik zit nu op Premium, maar wil terug naar Everyday. Heeft iemand ervaring met het terugzetten van je profiel en dan met name de 3e perk en je limiet. Zit nu namelijk nog boven de 2000, maar de komende maanden niet. Hou je die dan wel voor deze maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
De abonnementen lopen per betaal moment. Dus bijv. je betaald 5 euro voor het abonnement op 5 maart dan loopt dit door tot 5 april. Dat staat ook gewoon op de website trouwens.

Ik ben in Mei 2022 begonnen en zit inmiddels op 100 gratis verkregen plu. Ik vind dat eigenlijk wel voldoende en ga dan nu ook elke maand de gratis PLU verkopen en het geld uitgeven via m'n Plutus debitcard. Vervolgens stuur ik hetzelfde bedrag in Euro naar een exchange en koop ik daar extra shitcoins nu alles nog redelijk laag staat. Hopelijk blijkt dit in de volgende bullrun een goede investering te zijn geweest.

[ Voor 3% gewijzigd door Nopheros op 07-03-2023 15:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DvE
  • Laatst online: 18-09 13:15

DvE

ORA-00000

Nopheros schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 15:42:
De abonnementen lopen per betaal moment. Dus bijv. je betaald 5 euro voor het abonnement op 5 maart dan loopt dit door tot 5 april. Dat staat ook gewoon op de website trouwens.

Ik ben in Mei 2022 begonnen en zit inmiddels op 100 gratis verkregen plu. Ik vind dat eigenlijk wel voldoende en ga dan nu ook elke maand de gratis PLU verkopen en het geld uitgeven via m'n Plutus debitcard. Vervolgens stuur ik hetzelfde bedrag in Euro naar een exchange en koop ik daar extra shitcoins nu alles nog redelijk laag staat. Hopelijk blijkt dit in de volgende bullrun een goede investering te zijn geweest.
Volgens mij moet je dan even wachten tot juli. Op je debitcard zetten kan nu effe niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nopheros
DvE schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 18:10:
[...]

Volgens mij moet je dan even wachten tot juli. Op je debitcard zetten kan nu effe niet.
Dat was me even ontschoten, heb inderdaad zoiets voorbij zien komen.

Dan nog maar een paar maandjes sparen en hopelijk kan ik dan nog goedkoop wat casper/op/astr bijkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Plutus maakt er ff een rommeltje van als ik even weinig koop/spreadsheet minder bijwerk :P. Heb recent 2x een bedrag deposit from plutus staan maar wel maar 1 keer naar de kaart want ik heb ook maar 1 keer dat bedrag overgemaakt (saldo klopt, dat wel). En nu is er een top up van 6 maart nog niet doorgezet naar de kaart, terwijl ik vandaag een bedrag heb overgemaakt en naar de kaart overgezet en die staat wel al op de kaart bijgeschreven.

Ik geef het tot eind deze week (was klein bedrag gelukkig), maar anders een ticket dan maar.
Vind het steeds moeten checken via mijn spreadsheet wel vermoeiend. Als je even niet oplet hangt er ergens geld in de twilight zone :P

[ Voor 6% gewijzigd door 2Dutch op 07-03-2023 21:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
2Dutch schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 21:34:
Plutus maakt er ff een rommeltje van als ik even weinig koop/spreadsheet minder bijwerk :P. Heb recent 2x een bedrag deposit from plutus staan maar wel maar 1 keer naar de kaart want ik heb ook maar 1 keer dat bedrag overgemaakt (saldo klopt, dat wel). En nu is er een top up van 6 maart nog niet doorgezet naar de kaart, terwijl ik vandaag een bedrag heb overgemaakt en naar de kaart overgezet en die staat wel al op de kaart bijgeschreven.

Ik geef het tot eind deze week (was klein bedrag gelukkig), maar anders een ticket dan maar.
Vind het steeds moeten checken via mijn spreadsheet wel vermoeiend. Als je even niet oplet hangt er ergens geld in de twilight zone :P
Dat heb ik heel vaak. Soms blijft er iets dagen hangen terwijl iets dat later gedaan wordt veel sneller gaat.
Dingen worden niet op volgorde verwerkt.
Maar meestal is het binnen een dag of vier wel in orde.

Maar het is wel maf, ik vraag me af hoe dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucatoni
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:12
anandus schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 07:19:
[...]
Dat heb ik heel vaak. Soms blijft er iets dagen hangen terwijl iets dat later gedaan wordt veel sneller gaat.

Ik vermoed dat men specifieke afspraken heeft met huidige banking partners (x hoeveelheid transacties realtime, daarna x hoeveelheid 1-2 werkdagen etc etc). Maar wellicht zijn die afspraken zelfs per uur, of halfuur. En hoe meer realtime, hoe meer je moet afdragen als Plutus zijnde.

[ Voor 4% gewijzigd door lucatoni op 08-03-2023 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emcee
  • Laatst online: 23:00
Wat is momenteel een handige route om PLU aan te schaffen om te staken? Via kucoin kunnen transacties alleen via erc20 en niet de binance smartchain

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Emcee schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 11:35:
Wat is momenteel een handige route om PLU aan te schaffen om te staken? Via kucoin kunnen transacties alleen via erc20 en niet de binance smartchain
Plutus ondersteunt alleen erc20. Maar de fees zijn redelijk te overzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

anandus schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 07:19:
[...]

Goed om te weten dan denk ik ;) Kreeg prompt vanmorgen alsnog het bedrag binnen. Het is inderdaad bijzonder raar hoe die queues daar verwerkt worden. Goedkoop instap-abo bij de betalingsverwerker it seems :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Emcee schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 11:35:
Ik gebruik Coinbase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBKing
  • Niet online
Wat is (nu de Dex dicht is) de beste methode om PLU naar euro's op je bankrekening te krijgen?

Ik lees hier in forum vaak Plutus --> Metamask --> Kucoin. Die eerste stap naar Metamask gaat wel lukken. Maar dan naar kucoin, heb daarmee geen ervaring, is er iemand die kan uitleggen wat je dan moet doen? Wat zijn valkuilen?

En hoe krijg ik het dan van kucoin naar Euro?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

BBKing schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 16:05:
Wat is (nu de Dex dicht is) de beste methode om PLU naar euro's op je bankrekening te krijgen?

Ik lees hier in forum vaak Plutus --> Metamask --> Kucoin. Die eerste stap naar Metamask gaat wel lukken. Maar dan naar kucoin, heb daarmee geen ervaring, is er iemand die kan uitleggen wat je dan moet doen? Wat zijn valkuilen?

En hoe krijg ik het dan van kucoin naar Euro?
1. Plutus -> Metamask (ERC20 netwerk: withdrawal fee €5)
2. Metamask -> Kucoin (ERC20 netwerk: transaction fee: $0,1 - $2,0 - maar is in het verleden vele malen hoger geweest)
3. Kucoin: PLU/USDT swap (Class B token, 0,16% - 0,20% level0 trader fees)
4. Kucoin -> Kraken.com (TRC20 netwerk: withdrawal fee: 1 USDT)
5. Kraken.com Pro: USDT/EUR swap (0,20% fees voor stable swaps)
6. Kraken.com: EUR withdrawal (€0,90 SEPA fees)

Als je deze excersitie dus nu gaat doen met €25 hou je daar nog zo'n €16 van over dus. En ik ben soms bang dat gebruikers die deze vragen stellen daadwerkelijk met zulke bedragen onderweg zijn en dus wel erg veel verspillen aan transactiekosten. Als je bereid bent om 36% te verspelen aan transactiekosten kun je wellicht beter wachten tot juli tot je je weer gratis PLU/EUR kan swappen op de Plutus DEX zelf. Voor deze kosten kun je wel wat PLU koersrisico lopen!

Als je niet weet hoe je van Metamask iets overmaakt naar een Exchange zou ik er nog een paar keer goed naar kijken voor je iets doet.

[ Voor 13% gewijzigd door Malarky op 08-03-2023 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jdome
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15:28
Malarky schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 16:21:
[...]

2. Metamask -> Kucoin (ERC20 netwerk: transaction fee: $0,1 - $2,0 - maar is in het verleden vele malen hoger geweest)

Als je deze excersitie dus nu gaat doen met €25 hou je daar nog zo'n €16 van over dus. En ik ben soms bang dat gebruikers die deze vragen stellen daadwerkelijk met zulke bedragen onderweg zijn en dus wel erg veel verspillen aan transactiekosten. Als je bereid bent om 36% te verspelen aan transactiekosten kun je wellicht beter wachten tot juli tot je je weer gratis PLU/EUR kan swappen op de Plutus DEX zelf. Voor deze kosten kun je wel wat PLU koersrisico lopen!

Als je niet weet hoe je van Metamask iets overmaakt naar een Exchange zou ik er nog een paar keer goed naar kijken voor je iets doet.
Is het niet handiger/goedkoper om je PLU (vanuit je Metamask) via Uniswap te swappen voor USDT?
En de USDT daarna gelijk naar Kraken te sturen?

Edit: ik zie dat je via Uniswap ook rechtstreeks van PLU naar EURC kunt swappen. Deze kun je ook naar Coinbase sturen.

[ Voor 3% gewijzigd door Jdome op 08-03-2023 16:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BBKing
  • Niet online
[...]

Dank voor uitgebreide uitleg! Bedoeling zou zijn om halverwege de Dex-pauze (zeg maar eind april) eenmalig voor +/- 250 euro aan plu uit te laten keren. Dat zou dan iets van 15 euro aan gasfee kosten .

Verder: als ik dat artikel op medium.com lees dan verwacht ik niet dat we per 1 juli weer helemaal gratis plu mogen omzetten naar euro's op de vernieuwde Dex.

"Will the DEX fees change?
Yes. We are building a much faster and better experience that is suitable not only for crypto enthusiasts, but also for our growing number of mainstream customers — such improvements add to the cost of business. More details will be shared in due course."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

[...]

1. Wat raar? Ik heb 21-2 nog €3,00 betaald. Wanneer is dat duurder geworden?
Niet duurder geworden dus: https://support.plutus.it...hdrawing-your-PLU-Rewards
Click Request withdrawal to place your withdrawal request.
A fee of 3 EUR/GBP is charged to your account balance (not the card one) for the processing of the withdrawal.
2. Op Coinbase kun je direct naar Euro, scheelt toch weer flink wat fees. Euro withdrawal fee op Coinbase is €0.15

Kan dus een stuk goedkoper zoals je ziet :)

[ Voor 9% gewijzigd door Tomba op 08-03-2023 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBKing
  • Niet online
Tomba schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 16:42:
[...]

Niet duurder geworden dus: https://support.plutus.it...hdrawing-your-PLU-Rewards

[...]

2. Op Coinbase kun je direct naar Euro, scheelt toch weer flink wat fees. Euro withdrawal fee op Coinbase is €0.15
Check! Dus Plutus --> Metamask voor 3 euro en dan Metamask wallet koppelen aan Coinbase. En dan daar PLU naar Euro converteren en die withdrawen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nopheros
[...]

[...]

Je vergeet de fees om het op coinbase om te zetten? Coinbase is vrij duur namelijk.

Daarnaast weet ik vrij zeker dat Coinbase alleen een PLU/USD pair heeft en je het dus 2x moet omzetten als je euro's wilt.

[ Voor 7% gewijzigd door Nopheros op 08-03-2023 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Nopheros schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 16:50:
[...]

Je vergeet de fees om het op coinbase om te zetten? Coinbase is vrij duur namelijk.

Daarnaast weet ik vrij zeker dat Coinbase alleen een PLU/USD pair heeft en je het dus 2x moet omzetten als je euro's wilt.
Verrek tis geen pair, je kan alleen PLU kopen daar met euro. Bijzonder

In other news
Hey,
Just to let you know, from Monday, 13th March, 12:00 GMT, the Plutus app will be down for scheduled maintenance lasting approximately 48 - 72 hours. We apologise for any inconvenience this may cause.
Important: Please ensure you top up your card with sufficient balance in advance of the downtime.
Only the app (web and mobile) will experience downtime, your card will still work (if it has sufficient balance on it) and any payments will still earn rewards. What's more, we’ll be returning with some exciting improvements!
Here is everything you need to know 👇
1) New Account Details
We’re transitioning you to our new and improved banking partner! Next week, you will receive new current account details (European IBAN) and your existing account details will expire.
2) New Bank-Like Features
Once the app is back up and running, you’ll unlock some new features!
• Send money (e.g. to friends/family)
• Receive money (e.g. salary)
That's right! Receive your salary directly into Plutus and earn rewards on your everyday spending!
If you have any questions, join our Discord! We’ll be providing regular updates on there and we have a strong community of friendly Plutus users ready to assist you.
Lekker op tijd aangekondigd… (ivm topup geouwehoer…)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
[...]

Waarom niet bij 4. naar Bitvavo sturen en daar uitbetalen? Euro withdrawal kost dan niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Tomba schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 17:20:
[...]

Verrek tis geen pair, je kan alleen PLU kopen daar met euro. Bijzonder

In other news

[...]

Lekker op tijd aangekondigd…
Ik vraag me af of er ook echt iemand is die het aandurft om zijn salaris daar naar toe te storten.

En het bijstorten, dat moet je dan asap doen. Anders staat het er niet op voor maandag...

[ Voor 11% gewijzigd door knakworst op 08-03-2023 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoflexNL

NeoflexNL

Forever young

knakworst schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 17:31:
[...]

Ik vraag me af of er ook echt iemand is die het aandurft om zijn salaris daar naar toe te storten.
Haha, just my thoughts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeoflexNL

NeoflexNL

Forever young

anandus schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 17:30:
[...]

Waarom niet bij 4. naar Bitvavo sturen en daar uitbetalen? Euro withdrawal kost dan niets.
Idd, en dan via XLM, dan bespaar je nog wel een plukje denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

knakworst schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 17:31:
[...]

En het bijstorten, dat moet je dan asap doen. Anders staat het er niet op voor maandag...
Je hebt ze erbij :p
Mochten ze met die laatste zin inderdaad bedoelen dat SEPA transfers ook rewards geven kan ik me voorstellen dat ik er wat meer ga stallen iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Rofl al jullie reacties mbt salaris storten: gmta..inderdaad een big ass: nope :P Sowieso hou ik wel van het scheiden van zaken, dus heb ook al jaren 2 banken. Gewoon een suffe bank voor mijn salaris, nooit gezeik met wat dan ook. Van daaruit verdeel ik de boel wel :)

Maar wel fijn dat we op tijd geïnformeerd worden. Goed om te zien dat er schot in zit :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Jdome schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 16:41:
[...]

Is het niet handiger/goedkoper om je PLU (vanuit je Metamask) via Uniswap te swappen voor USDT?
En de USDT daarna gelijk naar Kraken te sturen?

Edit: ik zie dat je via Uniswap ook rechtstreeks van PLU naar EURC kunt swappen. Deze kun je ook naar Coinbase sturen.
ERC20 DEX route-swaps zijn bijzonder duur, daar ben je zomaar 25 dollar aan kwijt, kijk maar:
https://app.1inch.io/#/1/classic/swap/PLU/EUROC (en ja 1INCH pakt de meest optimale/goedkoopste route, prachtig platform)
[...]

Top, blijkbaar is er nog een andere PLU withdrawal fee die dan €5 kost volgens die pagina
[...]

Coinbase heeft de hoogste trading tarieven van de wereld met notabene 0,6% maker, 0,4% taker, maar kan inderdaad alsnog interessant zijn omdat je mogelijk in 1x naar euro kan? Het advanced-trade PLU/USD paar is view-only https://www.coinbase.com/advanced-trade/PLU-USD voor mij in Nederland, al is er ook een simple trade (normaal nog een stuk duurder) die lijkt PLU/EUR te kunnen: https://www.coinbase.com/price/pluton, maar kan niet testen met 0 PLU.

Als ik de simple-trade functie gebruik om mijn aanwezige €3 LTC/EUR te verkopen dan zegt Coinbase dat het €0,99 transactiekosten gaat kosten. 33% transactiekosten op simple-trades? 8)7 Dat platform vult duidelijk zijn zakken met mensen die het allemaal niet zo snappen qua crypto.
anandus schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 17:30:
[...]

Dat is wel zo, maar is voor de niet ervaren gebruiker weer wat lastiger. Je moet dan op Kucoin PLU/USDT en daarna nog USDT/XLM doen. Op Bitvavo betaal je dan 0,25% als je snel weer van je XLM af wil met een marketorder. Dus je moet 2x swappen op Kucoin in ruil voor 90cent korting voor EURO withdrawal, dat zal elkaar niet veel ontlopen.

Kucoin USDT direct naar Bitvavo is niet interessant omdat het ouderwetse Bitvavo hardnekkig aan ERC20 only blijft vasthouden: https://account.bitvavo.com/currency/usdt/deposit en dat is veel te duur.

[ Voor 19% gewijzigd door Malarky op 08-03-2023 19:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeoflexNL

NeoflexNL

Forever young

Conclusie: bijzonder omslachtig en prijzig, maar ik ga het wel doen. Ik was op 1 maart helemaal leeg ge-DEX't en verwacht begin juli toch wel weer 400-500 euro aan PLU te hebben. Om dat allemaal in tranches van 30 euro per dag te gaan swappen, met de wetenschap dat velen dat zullen doen, zie ik niet echt zitten.

Ik ga een weekje of iets van te voren denk ik alles swappen via Kucoin en Bitvavo. Kost je een paar knaken aan gratis geld, maar het zit in ieder geval wel in m'n portemonnee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

NeoflexNL schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 19:47:
Conclusie: bijzonder omslachtig en prijzig, maar ik ga het wel doen. Ik was op 1 maart helemaal leeg ge-DEX't en verwacht begin juli toch wel weer 400-500 euro aan PLU te hebben. Om dat allemaal in tranches van 30 euro per dag te gaan swappen, met de wetenschap dat velen dat zullen doen, zie ik niet echt zitten.

Ik ga een weekje of iets van te voren denk ik alles swappen via Kucoin en Bitvavo. Kost je een paar knaken aan gratis geld, maar het zit in ieder geval wel in m'n portemonnee.
Waarom niet uniswap PLU --> ETH en dan in plutus zodra dex weer werkt Eth --> Eur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoflexNL

NeoflexNL

Forever young

knakworst schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 19:50:
[...]

Waarom niet uniswap PLU --> ETH en dan in plutus zodra dex weer werkt Eth --> Eur.
Dat is idd ook een optie ja. Je kan toch in metamask zelf ook wel swappen op het mainnet? En die euro op de DEX, hoe komt die weer terug op de kaart? Zelfde als de PLU withdrawal?

Pagina: 1 ... 30 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen voor de Plutus kaart. Voor andere (crypto) betaalkaarten incl. Curve kan je terecht in de andere topics. Voor het vergelijken van kaarten kan je in Het Grote Cryptobetaalkaartentopic terecht.