Werkt niet, elke transactie krijgt een merchant code. En dat soort merchant codes zijn uitgezonderd van cashback.novationx schreef op maandag 30 januari 2023 @ 10:12:
Ben gewoon luidop aan het denken, maar ik zie niet hoe dit niet zou kunnen.
5 stappen for a quick buck.
1. Je zet €1000 op je Plutus Visakaart.
2. Je zet die €1000 op een exchange (dus via een exchange waar je mag betalen met Visa)
3. Kasjingggg! Je krijgt een cashback van Plutus op die €1000.
4. Je geeft de exchange de opdracht om diezelfde €1000 terug te storten naar je zichtrekening.
5. Je bent nu x% rijker.
Winst in #PLU
*Afhankelijk van de VISA-fees die je exchange aanrekent. Bv: Exchange X rekent 1% aan, dus betaal je €10 fees. Je krijgt dan €990 terug in stap 4.
*Afhankelijk van hoeveel #PLU je staket.
3% ~ €30 - €10
4% ~ €40 - €10
5% ~ €50 - €10
8% ~ €80 - €10
*Doe je dit met hogere bedragen, dan wordt de winst natuurlijk nog meer. €1000 rekent gewoon makkelijk.
Thoughts?
Je bedoelt dan precies... Het aankopen met crypto kan niet met de Plutus-kaart? Of wat valt er precies onder zulke merchant code?Domino schreef op maandag 30 januari 2023 @ 10:14:
[...]
Werkt niet, elke transactie krijgt een merchant code. En dat soort merchant codes zijn uitgezonderd van cashback.
(ik vraag het omdat ik nog wel van plan was om enkele crypto's bij te kopen en het wel leuk zou zijn om daar cashback op te krijgen.)
Onderaan de volgende pagina staat een lijst met transacties die geen cashback opleveren. https://support.plutus.it...7-How-to-earn-PLU-Rewardsnovationx schreef op maandag 30 januari 2023 @ 10:21:
[...]
Je bedoelt dan precies... Het aankopen met crypto kan niet met de Plutus-kaart? Of wat valt er precies onder zulke merchant code?
(ik vraag het omdat ik nog wel van plan was om enkele crypto's bij te kopen en het wel leuk zou zijn om daar cashback op te krijgen.)
Zo staat er onder andere ook de volgende bij: 'Deposits or transfers into crypto exchanges or any crypto product.'
Heeft Plutus een mooi support document voor: https://support.plutus.it...7-How-to-earn-PLU-Rewardsnovationx schreef op maandag 30 januari 2023 @ 10:21:
[...]
Je bedoelt dan precies... Het aankopen met crypto kan niet met de Plutus-kaart? Of wat valt er precies onder zulke merchant code?
Buiten dat dit waarschijnlijk niet de bedoeling is en je geblokkeerd kan worden, is het niet zo dat dit soort transacties uitgesloten zijn van cashback?
Knip, slecht advies.
[Voor 96% gewijzigd door Taro op 30-01-2023 18:27]
Sorry zie dat er al was gereageerd. Maar inderdaad gamma spullen kopen en terugbrengen werkt. Maar ik vind dat zelf teveel moeite. Webwinkels storten vaak terug op origninele kaart, waardoor de cashback ook wordt aangepast. Fysieke winkels storten op je pinpas.Dus dan moet je 2x gaan, en ook nog eens uitleggen waarom je alle producten retour brengt.novationx schreef op maandag 30 januari 2023 @ 10:12:
Ben gewoon luidop aan het denken, maar ik zie niet hoe dit niet zou kunnen.
5 stappen for a quick buck.
1. Je zet €1000 op je Plutus Visakaart.
2. Je zet die €1000 op een exchange (dus via een exchange waar je mag betalen met Visa)
3. Kasjingggg! Je krijgt een cashback van Plutus op die €1000.
4. Je geeft de exchange de opdracht om diezelfde €1000 terug te storten naar je zichtrekening.
5. Je bent nu x% rijker.
6. Repeat, rekeninghoudende met de limieten van ja Plutus Visakaart.
Winst in #PLU
*Afhankelijk van de VISA-fees die je exchange aanrekent. Bv: Exchange X rekent 1% aan, dus betaal je €10 fees. Je krijgt dan €990 terug in stap 4.
*Afhankelijk van hoeveel #PLU je staket.
3% ~ €30 - €10
4% ~ €40 - €10
5% ~ €50 - €10
8% ~ €80 - €10
*Doe je dit met hogere bedragen, dan wordt de winst natuurlijk nog meer. €1000 rekent gewoon makkelijk.
Thoughts?
[Voor 15% gewijzigd door lucatoni op 30-01-2023 10:59]
Mijn "thought" is dat je dan solliciteert naar een opheffing van je account. Dit is ook bij Hi gebeurd tenslotte alleen die hadden nog niet ingebouwd dat deze acties mislukken (wat resulteerd in een ban). Ik vermoed dat Plutus dit al wel heeft gedaan (geen cashback bij financiële transacties) maar ben niet zeker.
Ik hoop niet dat iemand dit serieus expres doet. Cashback scoren is leuk maar je moet een ander er niet mee belasten. Spullen fysiek kopen en terug brengen vind ik echt not done. Dat kost een winkel tijd en geld, dat wil je niet.lucatoni schreef op maandag 30 januari 2023 @ 10:54:
[...]
Sorry zie dat er al was gereageerd. Maar inderdaad gamma spullen kopen en terugbrengen werkt. Maar ik vind dat zelf teveel moeite. Webwinkels storten vaak terug op origninele kaart, waardoor de cashback ook wordt aangepast. Fysieke winkels storten op je pinpas.Dus dan moet je 2x gaan, en ook nog eens uitleggen waarom je alle producten retour brengt.
Inderdaad heb het ook al eens gehad een terugstorting van een deels geannuleerde aankoop - het is maar eerlijk dat de cash back geannuleerd wordt. Dat doen alle CashBack platformen. De regels zijn duidelijk, misbruikers mogen ze wat mij betreft er uit gooien.
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
Heeft hier iemand toevallig al gemeentebelasting betaald met de Plutus card?
Ik las dat je ' aan de balie' kunt afrekenen maar kan niet vinden of creditcards worden geaccepteerd.
Ik las dat je ' aan de balie' kunt afrekenen maar kan niet vinden of creditcards worden geaccepteerd.
Slim! Als je kan Pinnen, dan is dat kans heel groot dat je kaart wordt geaccepteerd. In Rotterdam (waar ik woon) lijkt deze optie helaas niet te worden aangeboden.nobleone schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 05:25:
Aan de balie pinnen voor belasting of verzekeringen, betekent in feite dat je een jaar vooruit betaald ipv per maand. Ik mag een flink bedrag van de spaarrekening trekken wil ik voortaan alles per jaar gaan betalen, dus dat doe ik maar niet.nobleone schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 05:25:
Sommige zorgverzekeraars geven een kleine korting bij jaarbetaling. En in feite krijg je dat ook wanneer je aan de balie betaald met je Curve kaart. Alleen zinvol wanneer je het kan missen inderdaad. Ik houd ook wel van jaarbetalingen (ben ik er maar vanaf)glatuin schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 09:15:
[...]
Aan de balie pinnen voor belasting of verzekeringen, betekent in feite dat je een jaar vooruit betaald ipv per maand. Ik mag een flink bedrag van de spaarrekening trekken wil ik voortaan alles per jaar gaan betalen, dus dat doe ik maar niet.
Je krijgt iets van max 2% korting op zorgverzekering bij jaarbetaling. Rente op de openbank spaarrekening is inmiddels 1.5% en kan nog oplopen. De korting valt dus mee. Daarnaast heb ik over langere periodes veel meer rendement op de totale som van spaartegoeden en beleggingen dus vandaar dat ik alleen per jaar betaal indien ik een flinke korting krijg en geen magere 2%.lucatoni schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 09:42:
[...]
Sommige zorgverzekeraars geven een kleine korting bij jaarbetaling. En in feite krijg je dat ook wanneer je aan de balie betaald met je Curve kaart. Alleen zinvol wanneer je het kan missen inderdaad. Ik houd ook wel van jaarbetalingen (ben ik er maar vanaf)
Ik zeg toch ook kleine korting? Dat de rente dit jaar bij Openbank, 1,5% is, prima, maar de afgelopen 7 jaar was de rente overal praktisch 0. Rendement van beleggingen is niet zo relevant in dit verhaal. Het is een persoonlijke afweging, waarbij er een groep is die per jaar betaald met korting en die het geld kunnen missen, en een groep die het geld niet kan missen of liever aan wat anders besteed. Zinloos om te discussieren wat beter isglatuin schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 10:27:
[...]
Je krijgt iets van max 2% korting op zorgverzekering bij jaarbetaling. Rente op de openbank spaarrekening is inmiddels 1.5% en kan nog oplopen. De korting valt dus mee. Daarnaast heb ik over langere periodes veel meer rendement op de totale som van spaartegoeden en beleggingen dus vandaar dat ik alleen per jaar betaal indien ik een flinke korting krijg en geen magere 2%.

Helaas biedt mijn gemeente die optie niet meer (ironisch genoeg nog wel via de Google zoekresultaten maar als je dan doorklikt is het helaas speculaas…)lucatoni schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 08:48:
[...]
Slim! Als je kan Pinnen, dan is dat kans heel groot dat je kaart wordt geaccepteerd. In Rotterdam (waar ik woon) lijkt deze optie helaas niet te worden aangeboden.
Blijkbaar valt het Hi avontuurtje toch tegen, gelijk weer drukker hier 
Vind de Plutus kaart echt uitstekend werken op moment, top-ups gaan vrij wel allemaal direct en heb er een stuk of 7 gedaan in de laatste 10 dagen.

Vind de Plutus kaart echt uitstekend werken op moment, top-ups gaan vrij wel allemaal direct en heb er een stuk of 7 gedaan in de laatste 10 dagen.
[Voor 50% gewijzigd door Nopheros op 01-02-2023 13:13]
Tot je een wanbetaler wordt...dan komt er een deurwaarder met een mobiel pinautomaatTomba schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 13:07:
[...]
Helaas biedt mijn gemeente die optie niet meer (ironisch genoeg nog wel via de Google zoekresultaten maar als je dan doorklikt is het helaas speculaas…)

Gemeente Utrecht biedt wel de optie tot pinnen (bij gemeenteloket), maar geeft aan geen CC te accepteren. Als de aanslag binnen is, ga ik toch even langs om het te proberen - heel overtuigend klonk het namelijk allemaal niet toen ik het aan de telefoon vroeg.
straks moeten ze wel toch? Meastro gaat weg 

the bull charges
Ik denk aan vroeger, toen mijn oom nog de energierekening cash betaalde aan de balie.
Voor de digibeten onder ons zouden ze eigenlijk nog cash moeten accepteren. Maar een ouderwetse pin apparaat zal wel blijven vermoed ik. Kwestie van tijd en dan is deze ook aangepast lijkt me.
Uiteindelijk via Gemeente Rotterdam toch gevonden dat je met Pin kan betalen! Staat wel expliciet bij dat het alleen bedoelt is wanneer digitaal betalen niet werkt. Maargoed, kan natuurlijk zeggen dat ik mijn wachtwoord ben vergeten en ik niet kan inloggen. Dank @nobleone voor deze tip!
En als ik erover nadenk: zou elke gemeente dit niet moeten accepteren?
En als ik erover nadenk: zou elke gemeente dit niet moeten accepteren?
maar Meastro is geen Legal tender, dus men hoeft het niet te verplichten. geld ook voor VISA transacties, niet verplicht.
over 3 jaar kun je lightning wallet gebruiken
over 3 jaar kun je lightning wallet gebruiken

the bull charges
Ja die topups zijn razendsnel, bijna direct beschikbaar.Nopheros schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 13:12:
Blijkbaar valt het Hi avontuurtje toch tegen, gelijk weer drukker hier
Alleen daarna klaarzetten voor de creditcard duurt lang. Ene keer na 2 minuten, maar ik heb nu ook al 2 betalingen die bijna een dag geleden zijn verschoven van het plutus deposit account naar de plutus card. En die nog niet beschikbaar zijn.
Is dat normaal of moet ik de support gaan contacten?
Normaal, helaasbasbol schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 15:06:
[...]
Ja die topups zijn razendsnel, bijna direct beschikbaar.
Alleen daarna klaarzetten voor de creditcard duurt lang. Ene keer na 2 minuten, maar ik heb nu ook al 2 betalingen die bijna een dag geleden zijn verschoven van het plutus deposit account naar de plutus card. En die nog niet beschikbaar zijn.
Het is sowieso geen creditcard trouwens maar een debit kaart.basbol schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 15:06:
[...]
Ja die topups zijn razendsnel, bijna direct beschikbaar.
Persoonlijk bedoelde ik eigenlijk de topup naar de kaart. Wanneer je de topup doet staat er dat het tot een werkdag kan duren dus een support ticket aanmaken voor minder dan een werkdag is niet zinvol. Daarnaast kan het soms best 2 of 3 werkdagen duren.
Maar vond het zelf dus juist beter gaan de afgelopen tijd.
Mijn Plutus kaart is geblokkeerd omdat ik waarschijnlijk 3x de verkeerde cvc heb ingevuld. Tsja, dat krijg je met 2 kaarten (een nieuwe van mijn vrouw en mijzelf). Zat de nieuwe in Google Pay toe te voegen, maar lette niet op.
Dom (van mij), maar moest wel contact opnemen met support. Dat duurt m.i. wel wat lang.... Is er geen andere manier? Las iets van dat een ban vanwege 3x verkeerde cvc na 24u weer wordt opgeheven, maar dat is bij mij niet het geval.
Dom (van mij), maar moest wel contact opnemen met support. Dat duurt m.i. wel wat lang.... Is er geen andere manier? Las iets van dat een ban vanwege 3x verkeerde cvc na 24u weer wordt opgeheven, maar dat is bij mij niet het geval.
http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923
Een paar maand geleden kreeg je direct een medewerker te spreken, nu is het helaas wachten op een reactie. Blijkbaar erg druk met alle nieuwe kaarthouders.Sandrioni schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 18:00:
Mijn Plutus kaart is geblokkeerd omdat ik waarschijnlijk 3x de verkeerde cvc heb ingevuld. Tsja, dat krijg je met 2 kaarten (een nieuwe van mijn vrouw en mijzelf). Zat de nieuwe in Google Pay toe te voegen, maar lette niet op.
Blijkbaar.Nopheros schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 18:19:
[...]
Een paar maand geleden kreeg je direct een medewerker te spreken, nu is het helaas wachten op een reactie. Blijkbaar erg druk met alle nieuwe kaarthouders.
Fun fact: anti-embarassment mode in Curve werkt niet als je kaart om deze reden wordt geweigerd. Althans, niet bij mij. De normale pinpas moest weer afgestoft worden...
http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923
Kleine moeite om de App te openen en andere kaart te selecteren, dan kun je later nog een GBiT doen. Dat anti embarrassment mode werkt inderdaad niet altijd.Sandrioni schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 18:26:
[...]
Blijkbaar.
Fun fact: anti-embarassment mode in Curve werkt niet als je kaart om deze reden wordt geweigerd. Althans, niet bij mij. De normale pinpas moest weer afgestoft worden...
Ik was vanochtend 1 minuut te laat, heb de magische 9.48uur net niet gered.
Hopelijk staat de top-up nog dit jaar op de kaart.

MacBook Air M1 2020 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 14 midnight
Ik had vanochtend 2 keer een topup gedaan. Eentje 9:48, andere 10:48. Gebeurde daarna beiden keren niks. Dus het is echt random geluk hebben.
Anti-embarrassment mode op Curve tot nu to geen problemen mee gehad.
Anti-embarrassment mode op Curve tot nu to geen problemen mee gehad.
Kan er online niks over vinden , wellicht weten jullie het antwoord. Is het tegoed aan euros wat je bij Plutus hebt staan op de deposit rekening en op de card-rekening beschermd? Volgens het banken garantiestelsel bijvoorbeeld? Of ben je de sjaak als Plutus failliet zou gaan?
Je bent de sjaakbasbol schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 07:26:
Kan er online niks over vinden , wellicht weten jullie het antwoord. Is het tegoed aan euros wat je bij Plutus hebt staan op de deposit rekening en op de card-rekening beschermd? Volgens het banken garantiestelsel bijvoorbeeld? Of ben je de sjaak als Plutus failliet zou gaan?
Wat zullen we nu eens verbieden: vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - patatje/frietje oorlog
Ok dus alleen een topup doen als je direct iets wil betalen. Jammer dat dit elke keer zo lang duurt, daar zit dan het risico in dat ze tussentijds de stekker eruit trekken
ik had gisteren 09:48 gedaan maar het staat er nog niet op. maar hopelijk vandaag wel.Bushalte schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 20:00:
Ik was vanochtend 1 minuut te laat, heb de magische 9.48uur net niet gered.
aangezien het niet snel.gaat is het verstandig om genoeg geld erop te laten zodat je het kan uitgeven en niet naar je bankpas hoeft te gaan
the bull charges
Zijn jullie niet een minuut te vroeg? Volgens mij was het of 9:19 of 9:49.
Bij mij was 9:19 instant, 9:49 heb ik nog niet geprobeerd, maar wel voorbij zien komen in de topic dat deze ook instant kan zijn.
Bij mij was 9:19 instant, 9:49 heb ik nog niet geprobeerd, maar wel voorbij zien komen in de topic dat deze ook instant kan zijn.
[Voor 47% gewijzigd door pl0xs op 02-02-2023 09:28]
Als je nou een curve card neemt en een normale cc betaal je gewoon alles met je normale cc. En dan eens in de zoveel tijd even kijken hoeveel je moet storten op plutus om alles via gbit met plutus te betalen. Heb je alleen risico op het moment dat je geld overmaakt.basbol schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 08:03:
Ok dus alleen een topup doen als je direct iets wil betalen. Jammer dat dit elke keer zo lang duurt, daar zit dan het risico in dat ze tussentijds de stekker eruit trekken
Wat zullen we nu eens verbieden: vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - patatje/frietje oorlog
Dat is wel kort door de bocht. Het zal lastig worden om je geld terug te krijgen, echter geldt het deposito garantie stelsel voor heel Europa. Zie: https://www.rijksoverheid...t-depositogarantiestelsel
Plutus banking partner is volgens de website:
The Plutus Account and Visa Card are issued by Contis Financial Services Ltd who are authorised by the Financial Conduct Authority under the Electronic Money Regulations 2011 (registered number 900025) and UAB „Finansinės paslaugos „Contis“ who are authorised by the Bank of Lithuania under the electronic money institution license No. 53.
Dus Contis (Solaris) heeft een bankvergunning in litouwen. Daar is ons geld gestald. Of het makkelijk is je geld terug te krijgen is een 2e natuurlijk......
hmmm ik probeerde Spotify te kopen maar krijg de melding:
Je betalingsmethode en land komen niet overeen.
welk land moet ik kiezen voor plutus?
edit: aangepast naar Litouwen, het werkt!
en nu is het zelfs goedkoper ( DUO abbo €8.99) ^^ (maar dan wel minder rebate)
[Voor 3% gewijzigd door Kol Nedra op 02-02-2023 10:03]
the bull charges
Ik had hetzelfde, heb het opgelost door PayPal te gebruiken.Kol Nedra schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 10:01:
Curve lukte ook niet.
Land naar Litouwen aanpassen heb ik niet geriskeerd, aangezien ik een Family plan heb.
wilde netjes Nederland aanklikken, maar de betaler-kaart is ingesteld op Litouwen.pl0xs schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 10:05:
[...]
Ik had hetzelfde, heb het opgelost door PayPal te gebruiken.
Curve lukte ook niet.
Land naar Litouwen aanpassen heb ik niet geriskeerd, aangezien ik een Family plan heb.
the bull charges
In spotify, in je profiel, het land aanpassen is niet meer mogelijk..Kol Nedra schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 10:01:
Ik kon het wijzigen door via 'Account overview' bij Payment van je plan te kiezen voor update.Edwin3 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 11:55:
[...]
In spotify, in je profiel, het land aanpassen is niet meer mogelijk..
[Afbeelding]
Onderaan het change payment details scherm staat in lichtgrijs de optie 'Change country'
Gewijzigd naar Lithuania en ik kon de Plutus kaartgegevens invoeren.
@dennisbos, hoe viel het mee met de fees? Had je dan een manier gevonden om deze maximaal te vermijden?Niann-Tsyr schreef op maandag 28 november 2022 @ 00:02:
[...]
Als je per se fees wilt vermijden. Als je Revolut hebt, euro's op de account storten, dat converten naar ponden en daarmee betalen in UK. Moet het aantal ponden op de account wel groter zijn dan het aantal euro's dacht ik. Maar mss heeft iemand ervaring ermee?
Nee, Contis heeft geen bankvergunning, maar een zgn. Electronic Money License: https://www.lb.lt/en/news...money-institution-licencelucatoni schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 09:43:
Dus Contis (Solaris) heeft een bankvergunning in litouwen. Daar is ons geld gestald. Of het makkelijk is je geld terug te krijgen is een 2e natuurlijk......
Het belangrijkste verschil: bij een bankvergunning is er een garantieregeling voor ingelegde gelden, waardoor tegoeden tot max. 100.000 euro gegarandeerd zijn.
Edit: de bankvergunning die Contis elders in de EU heeft (Duitsland) heeft is niet van toepassing op de producten die onder de E-money vergunning van Contis Litouwen vallen. Een vergelijkbare situatie als in de begintijd van Revolut.
[Voor 16% gewijzigd door U123456 op 02-02-2023 19:34]
Contis is een dochter van Solaris. Die hebben een bankvergunning in Duitsland en vallen dus onder Duits regime. Zie: https://www.solarisgroup.com/en/about/U123456 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 15:31:
[...]
Nee, Contis heeft geen bankvergunning, maar een zgn. Electronic Money License: https://www.lb.lt/en/news...money-institution-licence
Het belangrijkste verschil: bij een bankvergunning is er een garantieregeling voor ingelegde gelden, waardoor tegoeden tot max. 100.000 euro gegarandeerd zijn.
Tekst op de website:
@ Copyright Solaris SE 2022. Solaris is the brand name for the regulated entities Contis Financial Services Limited and UAB „Finansinės paslaugos „Contis“, which are part of the Solaris Group. Contis Group Ltd registered in England and Wales number 06499022. Contis Financial Services Ltd is authorised by the Financial Conduct Authority to issue eMoney in the UK (Firm Reference Number: 900025) and is a member of Visa Europe. In the EEA, the accounts and Visa cards are issued by UAB “Finansinės paslaugos „Contis“ who holds the electronic money institution license No. 53, dated 23-07-2019, issued by the Bank of Lithuania, and is a member of Visa.
En Contis staat onder toezicht van ECB, hier de lijst met alle organisaties met bankvergunning:
https://www.bankingsuperv...620d8f5efc8b801e9e0cc1497
Vandaag stond het er om 10.22uur op. Ik houd inderdaad altijd rekening met de lange verwerkingstijd.Kol Nedra schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 08:58:
[...]
ik had gisteren 09:48 gedaan maar het staat er nog niet op. maar hopelijk vandaag wel.
aangezien het niet snel.gaat is het verstandig om genoeg geld erop te laten zodat je het kan uitgeven en niet naar je bankpas hoeft te gaan
Dank.DvE schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 12:02:
[...]
Ik kon het wijzigen door via 'Account overview' bij Payment van je plan te kiezen voor update.
Onderaan het change payment details scherm staat in lichtgrijs de optie 'Change country'
Gewijzigd naar Lithuania en ik kon de Plutus kaartgegevens invoeren.
Via die weg lukte het me ook.
Is dit (nog steeds) de.goedkoopste manier? Ik zie dat het overmaken van USDT van Kucoin naar Bitvavo 25 USDT kost, klinkt prijzig.Domino schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 12:12:
[...]
PLU naar KuCoin, wisselen voor een andere crypto (ze hebben een USDT pair).
Crypto naar bitvavo en uitbetalen.
Beetje omslachtig, maar ik ken geen andere kortere/goedkopere weg.
Oef, 25 usdt voor een withdrawal? Da’s pittig.TobiasdePagter schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 04:56:
[...]
Is dit (nog steeds) de.goedkoopste manier? Ik zie dat het overmaken van USDT van Kucoin naar Bitvavo 25 USDT kost, klinkt prijzig.
Je kunt kijken welke chains kucoin en bitvavo nog meer samen hebben. Wellicht xno/nano, eos?
Ja klopt, bij Bitvavo lijken alle stablecoins alleen via ERC-20 gestuurd te kunnen worden. Ik heb nu USDT op Kucoin staan, hoe krijg ik dat het goedkoopste (voor een paar euro is prima) in EUR op mijn rekening?Domino schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 07:02:
[...]
Oef, 25 usdt voor een withdrawal? Da’s pittig.
Je kunt kijken welke chains kucoin en bitvavo nog meer samen hebben. Wellicht xno/nano, eos?
Bitvavo is Erc-20 of Erc-20...Domino schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 07:02:
[...]
Oef, 25 usdt voor een withdrawal? Da’s pittig.
Alternatieven zijn bijvoorbeeld Nexo als je ze vertrouwt.
USDT swappen naar een chain met lage fees, bijvoorbeeld: xno, xlm, algo. Die gaan voor een paar cent naar Bitvavo. Daar verkopen naar euro's.TobiasdePagter schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 09:10:
[...]
Ja klopt, bij Bitvavo lijken alle stablecoins alleen via ERC-20 gestuurd te kunnen worden. Ik heb nu USDT op Kucoin staan, hoe krijg ik dat het goedkoopste (voor een paar euro is prima) in EUR op mijn rekening?
Dan nog is 25 USDT excessief. Dat is puur een KuCoin fee voor het ontmoedigen van ERC20.knakworst schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 09:18:
[...]
Bitvavo is Erc-20 of Erc-20...
Alternatieven zijn bijvoorbeeld Nexo als je ze vertrouwt.
Kraken is ook een aanrader.TobiasdePagter schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 09:10:
[...]
Ja klopt, bij Bitvavo lijken alle stablecoins alleen via ERC-20 gestuurd te kunnen worden. Ik heb nu USDT op Kucoin staan, hoe krijg ik dat het goedkoopste (voor een paar euro is prima) in EUR op mijn rekening?
Evt converteren naar XLM? Spotgoedkoop in transferkosten, en direct terug omzetten op bitvavo?
Zo deed ik het vroeger altijd naar binance.
[Voor 4% gewijzigd door NordicMan op 03-02-2023 09:50]
Erc-20 is nog steeds niet goedkoop. Maar Nexo accepteert usdt op matic en BSC. Dan is Kucoin goedkoper (neem ik aan...).Domino schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 09:48:
[...]
USDT swappen naar een chain met lage fees, bijvoorbeeld: xno, xlm, algo. Die gaan voor een paar cent naar Bitvavo. Daar verkopen naar euro's.
[...]
Dan nog is 25 USDT excessief. Dat is puur een KuCoin fee voor het ontmoedigen van ERC20.
Youhodler is ook een optie voor euro uitbetalingen. Maar ook een beetje exotische partij.
Ik zit een beetje rond te neuzen op Bitvavo, maar alles is óf ERC20 óf in maintenance.
Waardeloze CEX.
Beste optie is XNO of XLM, maar die zitten niet in de convert module op KuCoin.
Dat wordt dus XNO of XLM aankopen op KuCoin met USDT (en een kleine fee betalen voor de trade)
Waardeloze CEX.
Beste optie is XNO of XLM, maar die zitten niet in de convert module op KuCoin.
Dat wordt dus XNO of XLM aankopen op KuCoin met USDT (en een kleine fee betalen voor de trade)
[Voor 46% gewijzigd door Domino op 03-02-2023 09:53]
zelf nog niet gedaan aangezien ik PLU pas vanaf $14+ ga verkopen.
ik heb een kuCoin account, maar al 1,5 jaar niet meer gebruikt, van het weekend eens kijken of inloggen nog werkt
heb er geen KYC, kan ik nog wel crypto van kuCoin sturen naar bijv Kraken/Binance?
ik heb een kuCoin account, maar al 1,5 jaar niet meer gebruikt, van het weekend eens kijken of inloggen nog werkt

heb er geen KYC, kan ik nog wel crypto van kuCoin sturen naar bijv Kraken/Binance?
the bull charges
Is het swappen via Uniswap dan uiteindelijk niet goedkoper? Dus je PLU op je wallet omzetten naar ETH, en dan via Bitvavo naar Euro en uitlaten betalen?
ik denk dat het iets duurder is..... en volgens mij heb je ETH nodig voor de gas fees?lucatoni schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 10:50:
Is het swappen via Uniswap dan uiteindelijk niet goedkoper? Dus je PLU op je wallet omzetten naar ETH, en dan via Bitvavo naar Euro en uitlaten betalen?
the bull charges
Met Uni geen ervaring hier, pancake had destijds niet genoeg liquiditeit voor een swap.lucatoni schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 10:50:
Dus het ik het ook maar via KuCoin gedaan, maar ik stuur de USDT via Tron naar binance voor DCA in BTC/ETH.
Als je zou willen aanhouden, de 250 plu, wat zou de goedkoopste manier zijn. Opkopen op kucoin ? Of gewoon kopen op plutus dex exchange ?
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
Plutus DEX kan heel lang duren voordat je die 250 plu aangekocht hebt. Dan zou ik liever op KuCoin kopen en op metamask bewaren (liefst icm met een ledger oid)Tomsworld schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 12:35:
Als je zou willen aanhouden, de 250 plu, wat zou de goedkoopste manier zijn. Opkopen op kucoin ? Of gewoon kopen op plutus dex exchange ?
Via DEX kan tegenwoordig lang duren inderdaad. Echter worden ze dan ook op Metamask opgeslagen. Mij is het gelukt om begin december 500PLU te kopen via DEX (in kleinere stapjes).Domino schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 12:59:
[...]
Plutus DEX kan heel lang duren voordat je die 250 plu aangekocht hebt. Dan zou ik liever op KuCoin kopen en op metamask bewaren (liefst icm met een ledger oid)
De Dex ligt er momenteel helemaal uit dus moet wel via KuCoin oid. Ergerlijk dat Plu zo slecht te verkrijgen is.Domino schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 12:59:
[...]
Plutus DEX kan heel lang duren voordat je die 250 plu aangekocht hebt. Dan zou ik liever op KuCoin kopen en op metamask bewaren (liefst icm met een ledger oid)
:fill(white):strip_exif()/f/image/89tXVy5GytSTMMhaDWB0jQOL.png?f=user_large)
[Voor 20% gewijzigd door Tomba op 03-02-2023 14:38]
Ik heb de pluutjes bij uniswap gekocht, mooie voorraad en gelijk in metamask.Tomsworld schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 12:35:

Coinbase, kucoin, uniswap. Toch niet de minsten. Die eigen dex is inderdaad een lachertje. Wen PolygonTomba schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 14:36:
[...]
De Dex ligt er momenteel helemaal uit dus moet wel via KuCoin oid. Ergerlijk dat Plu zo slecht te verkrijgen is.
[Afbeelding]

Niet de minsten maar wel heel erg duur vergeleken met de gratis Dex…knakworst schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 15:40:
[...]
Coinbase, kucoin, uniswap. Toch niet de minsten. Die eigen dex is inderdaad een lachertje. Wen Polygon
Net zo gratis als bij crypto.com. Ze pakken toch marge op de koers van ongeveer 1,5 procent?Tomba schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 17:00:
[...]
Niet de minsten maar wel heel erg duur vergeleken met de gratis Dex…
Top, heel erg behulpzaam, ook dank aan @Domino! Ik word steeds handiger in cryptoNordicMan schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 09:50:
[...]
Kraken is ook een aanrader.
Evt converteren naar XLM? Spotgoedkoop in transferkosten, en direct terug omzetten op bitvavo?

De stappen die ik heb ondernomen om ongeveer 50 PLU van mijn Metamask om te zetten naar geld (EUR) op mijn bankrekening is als volgt:
- PLU heb ik verstuurd van Metamask naar Kucoin, dit kostte wat ETH
- Deze PLU heb ik op Kucoin omgezet naar USDT
- Deze USDT heb ik op Kucoin omgezet naar XLM
- Deze XLM heb ik verstuurd van Kucoin naar Bitvavo
- Deze XLM heb ik op Bitvavo omgezet naar EUR
- De EUR heb ik nu naar mijn rekening laten overmaken, dit moet nog aankomen
Wel erg omslachtig en veel stappen om PLU om te zetten naar EUR

net nog getest: mijn Kucoin account die ik ruim 1,5 jaar niet ben ingelogd werkt prima nog! dit wordt mijn route.NordicMan schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 09:50:
[...]
Kraken is ook een aanrader.
PLU verkopen voor USDT en dan die USDT gebruiken voor bijvoorbeeld ATOM
ATOM naar Kraken sturen, withrawal fees: 0.01 ATOM, oftewel $0.14
deze ATOM kan ik dan in staking zetten.
of ALGO fees: 0.1 ALGO, oftewel $0.02
the bull charges
Ik neem aan dat dit om zulke hoeveelheden gaat dat dagelijks max 30 eur naar je debitcard zetten niet afdoende is?TobiasdePagter schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 22:08:
[...]
Top, heel erg behulpzaam, ook dank aan @Domino! Ik word steeds handiger in crypto![]()
De stappen die ik heb ondernomen om ongeveer 50 PLU van mijn Metamask om te zetten naar geld (EUR) op mijn bankrekening is als volgt:Vanochtend toen ik stap 1 hierboven ondernam was de koers ongeveer 1 PLU = €9,87 volgens Coingecko. Inclusief de kosten heb ik nu per PLU ongeveer €9,78 gekregen, prima qua totale kosten welke voornamelijk bestond uit de ETH (~€2,40) uit stap 1. De enige direct zichtbare kosten waren in stap 4 waar nog 0,02 XLM (~€0,00) aan kosten gerekend werd. Verder zal er wat verlies (of winst) zijn ontstaan door timing tussen de verschillende stappen.
Ik verkoop alles naar de kaart, geen extra kosten, maar behalve de 30 euro per dag limiet, is er ook nog een 300 euro per maand limiet. Dus je bent er wel even zoet mee.
Al die omzettingen kosten natuurlijk ook geld, Bitvavo XLM --> EUR is dacht ik 0,25%, en Kucoin zal ook wat willen hebben. Maar inderdaad, niet makkelijk. Daarom zet ik gewoon om naar de kaart. Dan maar wat meer geduld.TobiasdePagter schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 22:08:
[...]
Top, heel erg behulpzaam, ook dank aan @Domino! Ik word steeds handiger in crypto![]()
De stappen die ik heb ondernomen om ongeveer 50 PLU van mijn Metamask om te zetten naar geld (EUR) op mijn bankrekening is als volgt:Vanochtend toen ik stap 1 hierboven ondernam was de koers ongeveer 1 PLU = €9,87 volgens Coingecko. Inclusief de kosten heb ik nu per PLU ongeveer €9,78 gekregen, prima qua totale kosten welke voornamelijk bestond uit de ETH (~€2,40) uit stap 1. De enige direct zichtbare kosten waren in stap 4 waar nog 0,02 XLM (~€0,00) aan kosten gerekend werd. Verder zal er wat verlies (of winst) zijn ontstaan door timing tussen de verschillende stappen.
Je kan een Revolut-rekening ook opwaarderen met credit card.TobiasdePagter schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 22:08:
[...]
Wat ik doe is PLU verkopen voor EUR (komt dan op de Plutus credit card), dan storten middels credit card op de Revolut-rekening. Vanaf daar kan je het gewoon gebruiken hoe je wil.
Edit:
Oh, had even gemist dat het om meer dan 30 euro per dag ging

[Voor 7% gewijzigd door anandus op 04-02-2023 10:39]
Dit doe ik inderdaad al bijna een jaar met als enige toevoeging dat ik het aantal verkochte PLU direct weer via de Plutus DEX kocht voor staking. Nu zit ik inmiddels ruim boven de 500 PLU (ongeveer 200 PLU gekocht die niet uit perks of cashback kwamen) en zie ik geen meerwaarde in 500 extra PLU staken voor 1%punt extra cashback naar 6% en een extra perk (6 perks in totaal). Daarom wilde ik bij de voor mij prima koers van gisteren de overtallige PLU (boven de 500 PLU) omzetten naar EUR.knakworst schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 10:33:
Ik verkoop alles naar de kaart, geen extra kosten, maar behalve de 30 euro per dag limiet, is er ook nog een 300 euro per maand limiet. Dus je bent er wel even zoet mee.
Ik heb sinds 1 februari allemaal betalingen op pending staan (Visa per pay). Ik dacht misschien foutje in de app, maar keek op de website en daar zag ik het ook. Is er weer een storing oid?
Voor mij alles op 1 februari idd ook Visa per pay, 2 en 3 februari alles in orde…Niann-Tsyr schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 13:12:
Ik heb sinds 1 februari allemaal betalingen op pending staan (Visa per pay). Ik dacht misschien foutje in de app, maar keek op de website en daar zag ik het ook. Is er weer een storing oid?
Bij mij prachtig met logo en al. Zijn gbit transacties curve.Tomba schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 14:38:
[...]
Voor mij alles op 1 februari idd ook Visa per pay, 2 en 3 februari alles in orde…
Bij mij alleen een cryptisch nummer. Betreft een GBiT op de 31e januari van AirBNB. Blijft toch vreemd allemaal.knakworst schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 21:49:
[...]
Bij mij prachtig met logo en al. Zijn gbit transacties curve.
[Afbeelding]
Ik kan mij niet voorstellen dat via Uniswap duurder is. In ieder geval een stuk minder stappen.TobiasdePagter schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 22:08:
[...]
1. PLU omzetten naar ETH via Uniswap (staat al op je Metamask, dus die alleen connecten)
2. ETH verzenden naar Bitvavo
3. Op Bitbavo omzetten naar Euro
4. Euro's uitbetalen
Misschien is het onzin wat hier staat, maar nog maar eens een bierviltje:
5.5 maanden: 590k rewards. -> 12 maanden= 914k per jaar. Totaal plutus beschikbaar: 17.000k
Nog 19 jaar te gaan. Vorig bierviltje augustus: 22 jaar. In 6 maanden verbruik x3!
5.5 maanden: 590k rewards. -> 12 maanden= 914k per jaar. Totaal plutus beschikbaar: 17.000k
Nog 19 jaar te gaan. Vorig bierviltje augustus: 22 jaar. In 6 maanden verbruik x3!
Vorig bierviltje:Between 8th August 2022 and 20th January 2023, customers earned exactly 590,880.31 PLU for rewards and Perks.
Plutus cardholders ...30th April 2022–20th August 2022. ... Plutus has awarded 263,538 PLU during this period to cardholders.
Oftewel 1.5% PLU verbruikt in 4 maanden tijd. (260.000 / 17.000.000*100%). Kunnen ze er nog 22 jaar tegenaan
Bierviltje met mijn gezonde verstand: je hebt een constante stroom van nieuwe kaarthouders nodig om die Ponzi in stand te houden. Ik geef het 5 jaar. Zodra er 18 miljoen in omloop zijn verkoop ik mijn laatste plukje.enermax schreef op zondag 5 februari 2023 @ 12:00:
Misschien is het onzin wat hier staat, maar nog maar eens een bierviltje:
Nog 19 jaar te gaan. Vorig bierviltje was 22 jaar.
[...]
Vorig bierviltje:
[...]
Ja plutus in 6 maanden -> 3x zoveel verbruik dan is alle Plu zo op in een paar jaar.knakworst schreef op zondag 5 februari 2023 @ 14:47:
[...]
Bierviltje met mijn gezonde verstand: je hebt een constante stroom van nieuwe kaarthouders nodig om die Ponzi in stand te houden. Ik geef het 5 jaar. Zodra er 18 miljoen in omloop zijn verkoop ik mijn laatste plukje.
Is natuurlijk alleen zo als de waarde van PLU gelijk blijft. De aanname is dat door de verhoogde moeilijkheidsgraad en de influx van gebruikers de waarde zal stijgen.enermax schreef op zondag 5 februari 2023 @ 15:07:
[...]
Ja plutus in 6 maanden -> 3x zoveel verbruik dan is alle Plu zo op in een paar jaar.
Even voor mijn beeld, de 1e stap is bij mij bijna altijd instant. Dus van mijn bankrekening naar de plutus bankrekening.
Bedoel jij met "om 9:48u weer instant" dan de topup van de plutus card vanaf de plutus bankrekening?
Bij mij was een top-up naar de kaart om 09:32 instant vanmorgen.
https://www.rouwette.com/
Ik wacht nog altijd op die van mij, het zal wel komen in de loop van de dag.Rouwette schreef op maandag 6 februari 2023 @ 13:15:
PSN: Alvanosa
Ik had vanochtend 08:49 een instant topup van plutus rekening naar kaart.
Ik wordt helemaal gek van die bug waarbij geld niet op je account terecht komt! Nu weer -/+ 40 euro terug geboekt gekregen. maar in Plutus staat dat hij er niet in als + maar als - EN hij is niet bij m'n totaal opgeteld 

Dit is een nieuwe bug voor mij. Account klopt altijd.MevrouwDeKat schreef op maandag 6 februari 2023 @ 16:28:
Ik wordt helemaal gek van die bug waarbij geld niet op je account terecht komt! Nu weer -/+ 40 euro terug geboekt gekregen. maar in Plutus staat dat hij er niet in als + maar als - EN hij is niet bij m'n totaal opgeteld
En bij mij om 9.56uur instant.Rouwette schreef op maandag 6 februari 2023 @ 13:15:

Ik deed om 07:30 uur, geen instant topup helaas.
Andere keer vorig jaar toen ik in UK was voor lang weekend, lukte het wel instant rond die tijd. Blijft toch een loterij.
[Voor 0% gewijzigd door Niann-Tsyr op 06-02-2023 19:54. Reden: Spelling]
top-up niet direct door helaas......kan het ook liggen aan hoeveel je doet? dit keer deed ik €150 maar alle andere gevallen altijd onder de €100
the bull charges
Bij mij was gister € 200 instant, het blijft een loterij of het meteen lukt.
https://www.rouwette.com/
Voor mij vandaag de eerste keer dat de topup om 9.48 niet instant was. Balen toch wel.
On other news
On other news
- De 'reconsilliation' is finished dus de Dex zou op korte termijn weer moeten opstarten
- Het 'Visa per pay' issue is ondanks eerdere berichten nog niet opgelost... Men is ermee bezig en zal retroactief eventuele Plu handmatig toewijzen.