@
Th1x4nG @
Xanderwufu
Degenen die al hun transacties van Plutus netjes onder elkaar willen in Excel (en snel!), bij deze mijn configuratie van het
gratis docparser.com:
Type: bank statement
Parsing rules
1) Transactions: 3 kolommen op je PDF, vaste positie (dat zijn dus 2 lijnen)
2) Search & Replace Text -> Simple Search & Replace: column 1: Card Transaction|Card Transfer -> empty
3) Search & Replace Text -> Pattern Based Search: column 1: #^Card Deposit$# -> empty
4) Search & Replace Text -> Pattern Based Search: column 1: #^Transaction$# -> empty
5) Search & Replace Text -> Pattern Based Search: column 1: #\d+/\d+/\d{4}# -> empty
6) Search & Replace Text -> Pattern Based Search: column 3: #\d+\s/\s\d+# -> empty
7) Group & Merge Rows: Define Rules -> column 3 has a value -> whenever a new group starts -> merge cell values
'8) Remove Row: 1 (4x)
9) Remove Blank Spaces -> All blank spaces -> column 3
10) Format dates: column 2. Original format: Y/d/m, H:i -> Output format: d-m-y H:i
Met deze parsing rules kun je elk moment van de maand in een single muisklik je PDF omzetten naar een perfecte Excel, omdat de parsing rules blijven gelden op nieuwe PDF's.
In Excel moet je nog wel even een simpele text-to-colums doen op de kolom met datumvelden, anders herkent Excel het niet als datums. En soms moet je de kolom met geldbedragen ook nog even omzetten van tekst naar getallen via de suggestie functie.
Als je bij de totaalsom van je 'Amount' alle
withdrawals optelt die je op je kaart hebt gestort heb je de huidige balans van je debit card. In mijn geval klopte het in 1x.
Voorbeeld met slechte blur:
:strip_exif()/f/image/8MeI5A8KpqPRCwUvKDt5unDn.jpg?f=fotoalbum_large)
glatuin schreef op zondag 22 januari 2023 @ 12:39:
[...]
Waarom Premium? Dit kost je 10 euro extra per maand tov Everyday en dan je krijg je er maar 1 extra perk voor terug (van max €10). Premium is alleen fijn voor mensen die meer dan €2000 willen uitgeven.
Ik heb de gratis Starter en zoals ik zeg 1x in de 3 maanden neem ik Premium (voor 1 maand!) om al mijn uitgaven van 3 maanden te swappen vanaf Curve. En dan kan ik eens in die 3 maanden ook wel alle Perks kwijt. Dan profiteer je dus optimaal.
[
Voor 88% gewijzigd door
Malarky op 24-01-2023 09:30
]