Het is ook alleen een aanname van mijn kant.Skalders schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 17:35:
[...]
Ik heb ook een terugstorting. Weet niet eens waarom.
Bij mij gaat dat wel goed. Maar welke naam heb je als ontvanger ingegeven? Dat behoort de naam te zijn waaronder je bij Plutus bekend bent. Bij de meesten gaat het fout omdat ze als ontvanger 'Plutus' opgeven.conara schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 17:34:
Nu is mijn overboeking niet geaccepteerd en teruggestuurd. Weten jullie wat ik het beste kan doen? Ik kan mijn naam niet meer aanpassen. Ik heb support gemaild, maar die geven aan dat het heel erg druk is.
Dat heb ik inderdaad gedaan. Ik ga het nogmaals proberen met mijn naam als ontvanger. Thanks!Timmy schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 17:46:
[...]
Bij mij gaat dat wel goed. Maar welke naam heb je als ontvanger ingegeven? Dat behoort de naam te zijn waaronder je bij Plutus bekend bent. Bij de meesten gaat het fout omdat ze als ontvanger 'Plutus' opgeven.
EDIT:
Gelukt!
[Voor 6% gewijzigd door conara op 05-05-2022 18:14]
Zijn er al mensen die de speciale actie hebben gedaan en al 50 dollar in PLU ontvangen hebben? Ik zie vooralsnog niks.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat je eerst je kaart moet activeren. De kaart heb je vast nog niet ontvangen, dus nog even geduld. Sowieso is het een handmatig proces...Therapy777 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 19:27:
Zijn er al mensen die de speciale actie hebben gedaan en al 50 dollar in PLU ontvangen hebben? Ik zie vooralsnog niks.
Alleen de standaard referral van € 10 euro is direct zichtbaar maar gelocked totdat de kaart is geactiveerd.
Volgens de Plutus Discord worden de Twitter-referral bonussen later deze maand uitbetaald.Therapy777 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 19:27:
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Voor de signups die de $50 Twitter promo gemist hadden:
https://support.plutus.it...-New-Plutus-Customers-FAQ
https://support.plutus.it...-New-Plutus-Customers-FAQ
50 USD signup promotion -> All accounts created within the promo time are eligible regardless of if the referral link has been used. Reward will be given at the end of May. There is no way to check currently if your account is eligible.
[...]
En als toevoeging: je moet je kaart geactiveerd hebben.Rannasha schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 19:35:
Volgens de Plutus Discord worden de Twitter-referral bonussen later deze maand uitbetaald.
Zijn er nu nog sign-up bonussen beschikbaar naast de referral? Ik kan er geen vinden, maar misschien zie ik iets over het hoofd.
Volgens mij is de € 25 nog actief : https://forms.gle/kZHk5NgqQTVjz7Ao9Bumpy_NL schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 20:56:
Zijn er nu nog sign-up bonussen beschikbaar naast de referral? Ik kan er geen vinden, maar misschien zie ik iets over het hoofd.
Dit is naast een normale € 10 referral.
Hier ook maar aangevraagd na de crypto.com beslommeringen - ben benieuwd! Weet iemand of deze card met Curve werkt? Zag ergens in de app (toen ik ‘m instelde) dat rewards alleen zouden werken bij rechtstreekse betaling met Plutus card?
[Voor 7% gewijzigd door Bashy op 05-05-2022 23:06]
Ja werkt ook met Curve, hetzelfde als CDC.Bashy schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 23:05:
Hier ook maar aangevraagd na de crypto.com beslommeringen - ben benieuwd! Weet iemand of deze card met Curve werkt? Zag ergens in de app (toen ik ‘m instelde) dat rewards alleen zouden werken bij rechtstreekse betaling met Plutus card?
Hierbij ook handig om te gebruiken als je in buitenlandse valuta betaald, omdat Curve de plu card in euro's belast.
PLU trekt zich weinig aan van de berenstemming.
Na 500 euro in een maand loopt de teller wel bij Curve. Binance of CDC kan dan een aanrader zijn die zijn vrijwel interbancair.Tim2121 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 23:31:
[...]
Ja werkt ook met Curve, hetzelfde als CDC.
Hierbij ook handig om te gebruiken als je in buitenlandse valuta betaald, omdat Curve de plu card in euro's belast.
Curve (free)
0% fee on spend in over 150+ foreign currencies, up to £500 per rolling month, with a 2% foreign exchange fee after that.
ATM withdrawals are free up to £200 per rolling month, after which there’ll be a charge per withdrawal of £2 or 2%, whichever is higher.
Ook niet zo gek als je de interesse bekijkt die ze opeens krijgen (dankzij CDC).knakworst schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 23:32:
PLU trekt zich weinig aan van de berenstemming.

Waar halen ze de Fiat, als iedereen zijn rewards onmiddellijk omzet?Erelco schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 09:42:
Zij zijn in bepaalde gevallen wel tegenpartij, dus hebben zelf ook een voorraad fiat. Bijvoorbeeld rewards die je verkoopt om je kaart op te waarderen zijn altijd instant. Die worden dus door Plutus zelf betaald.
cooLopke schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 01:27:
[...]
Waar halen ze de Fiat, als iedereen zijn rewards onmiddellijk omzet?
- Inkomsten uit de 2 betaalde abonnementen.
- Verkoop van PLU aan mensen die een staking-niveau willen halen.
- Eigen voorraad opgebouwd dankzij investeerders.
Merk op dat dit niet wezenlijk anders is dan wat Crypto.com heeft geprobeerd en waar ze niet in zijn geslaagd. Ik acht het ook goed mogelijk dat Plutus uiteindelijk tegen een soortgelijke situatie aanloop als wat we de afgelopen week bij Crypto.com hebben gezien. Maar het voordeel is dat je als gebruiker minder risico loopt omdat Plutus al degelijke rewards biedt zonder dat een stake nodig is.
Waar haalt de bank fiat vandaan als er een bank run is en iedereen z'n rekeningen leegtrekt?cooLopke schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 01:27:
Waar halen ze de Fiat, als iedereen zijn rewards onmiddellijk omzet?
Je kan nooit alles afdekken. Niemand gaat dergelijke mate van liquiditeit aanhouden.
Al valt het wel mee met PLU, de market cap is maar een paar tientallen miljoen.
[Voor 18% gewijzigd door Slonzo op 06-05-2022 10:25]
En daarbij ook nog even de kanttekening dat CRO zelfs nog een pak nuttiger is dan PLU.Rannasha schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 08:48:
Merk op dat dit niet wezenlijk anders is dan wat Crypto.com heeft geprobeerd en waar ze niet in zijn geslaagd.
Cronos is een utility token met een volledig ecosysteem.
Aan PLU heb je niks buiten het bepalen van je staking niveau.
Door de circulerende supply laag te houden proberen ze kunstmatige schaarste te maken, om de prijs op te drijven. Dat is volgens mij ook de enige reden dat Plutus momenteel de rewards uit eigen zak betaalt i.p.v. gebruik te maken van de daarvoor bedoelde rewards wallet.
Zoals ik 't zie is de waarde van PLU momenteel gekoppeld aan de op dat moment geldende hype + de schaarste die door Plutus bepaald wordt. Dat lijkt mij geen geweldig recept voor een stabiele groei

En daarom heeft CRO een market cap van 7 miljard en PLU 24 miljoen. En die Cronos chain, dat kost ook alleen maar CRO om te ontwikkelen, dus over het nut valt te twisten.Slonzo schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 10:41:
[...]
En daarbij ook nog even de kanttekening dat CRO zelfs nog een pak nuttiger is dan PLU.
Cronos is een utility token met een volledig ecosysteem.
Edit: PLU doet weer even een pumpje. Hopelijk geen dump erachteraan

[Voor 7% gewijzigd door knakworst op 06-05-2022 13:55]
Ze kunnen makkelijk berekenen he, aangezien er een massieve piek in nieuwe leden komen dan tel je het aantal kalendar dagen: alle nieuwe mensen moeten 45 dagen wachten tot hun eerste PLU vrijkomt van cashback, dus de Whales kunnen het zo op inspelenknakworst schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 13:54:
[...]
En daarom heeft CRO een market cap van 7 miljard en PLU 24 miljoen. En die Cronos chain, dat kost ook alleen maar CRO om te ontwikkelen, dus over het nut valt te twisten.
Edit: PLU doet weer even een pumpje. Hopelijk geen dump erachteraan

the bull charges
PLU 14.80 kucoin 15.40 coinbase. Arbitragemogelijkheden 

Even wat stats:
Er zijn momenteel 8 313 PLU holders.
In de laatste week zijn er zo'n ~300 holders bijgekomen.
952 wallets bevatten 250 PLU of meer.
Vertaald naar aantal wallets op de staking levels voor de rewards, krijg je dan:
Dus het zijn eigenlijk minder stakers.
Vertaald naar aantal wallets op de staking levels voor de rewards, krijg je dan:
- Hero: 942 wallets (11,45% van alle holders met 250 PLU of meer).
- Veteran: 484 wallets (5,82% met 500 PLU of meer)
- Legend: 254 wallets (3,06% met 1000 PLU of meer)
- GOAT: 135 wallets (1,62% met 2000 PLU of meer)
[Voor 4% gewijzigd door Slonzo op 06-05-2022 23:53]
En is dit goed gegaan? Ik twijfel ook waar ik het huisnummer moet invullen? Wellicht dat @Timmy zijn ervaring kan delen?catchingfire schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 16:24:
[...]
Je moet ook een Apt/Suite number opgeven toch? Heb m'n huisnummer daar ingevuld.
Gaaf. Hoe kom je aan deze informatie?Slonzo schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 23:43:
Even wat stats:
Vertaald naar aantal wallets op de staking levels voor de rewards, krijg je dan:Daarbij moet je nog rekenen dat daar de rewards wallet bij zit, een hoop CEX en DEX wallets, e.d.
- Hero: 942 wallets (11,45% van alle holders met 250 PLU of meer).
- Veteran: 484 wallets (5,82% met 500 PLU of meer)
- Legend: 254 wallets (3,06% met 1000 PLU of meer)
- GOAT: 135 wallets (1,62% met 2000 PLU of meer)
Bitcoin - A weapon of mass disruption
Staat gewoon allemaal op de blockchainGelukszoekr schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 11:16:
Gaaf. Hoe kom je aan deze informatie?

Gewoon in het straatnaam veld, het is een beetje verkeerd verwoord denk ik, vandaar de verwarring bij vele. Apt/suite is meer voor appartementen e.d. die één adres delen maar wel een eigen nummer hebben van het gebouw. Volgens mij kennen we dat in Nederland niet echt? (Op de nummers met a/b/c/etc. na dan.)Bumpy_NL schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 10:58:
[...]
En is dit goed gegaan? Ik twijfel ook waar ik het huisnummer moet invullen? Wellicht dat @Timmy zijn ervaring kan delen?
In het geval dat je het bij apt/suite invuld komt het vast alsnog wel goed aan.
[Voor 6% gewijzigd door Cerenas op 07-05-2022 11:35]
Gewoon in het straatnaam veld ook het huisnummer invullen.Bumpy_NL schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 10:58:
En is dit goed gegaan? Ik twijfel ook waar ik het huisnummer moet invullen? Wellicht dat @Timmy zijn ervaring kan delen?
Zoals @Cerenas al zegt is de benaming van dit veld iets te veel op andere landen gericht. Ik heb enige tijd geleden gevraagd of ik kan helpen met een Nederlandse vertaling maar ik begreep dat de app dat nog niet klaar voor was.
[Voor 28% gewijzigd door Timmy op 07-05-2022 11:47]
Waar zit het verdienmodel van Plutus in? Van Crypto.com kan ik begrijpen dat men op het platform gaat traden. Hiermee wordt een deel van de kosten terugverdiend. Als je de exchange gaat gebruiken / app dan betaal je best wel wat aan fee. Door de klanten binnen te halen blijft een deel plakken en gezien de tarieven verdienen ze daar flink op.
Hoe zit dat bij PLU? Enig idee hoe zij de toekomst zien?
Met enkel de kaart zullen enkel mensen het gebruiken die meer binnenhalen dan ze uitgeven aan de fee. Daar zit geen business model in. In enkel Europa zijn de fees van CC's nou ook niet zo geweldig.
Met enkel de kaart zullen enkel mensen het gebruiken die meer binnenhalen dan ze uitgeven aan de fee. Daar zit geen business model in. In enkel Europa zijn de fees van CC's nou ook niet zo geweldig.
No One Can Predict the Market!
Ze hebben een monthly subscription, die je dient af te nemen indien je meer dan 1 perk wilt en hogere cashback wilt. Daartegenover hebben ze ook fees op fiat withdrawel.Traguardo schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 19:53:
Waar zit het verdienmodel van Plutus in? Van Crypto.com kan ik begrijpen dat men op het platform gaat traden. Hiermee wordt een deel van de kosten terugverdiend. Als je de exchange gaat gebruiken / app dan betaal je best wel wat aan fee. Door de klanten binnen te halen blijft een deel plakken en gezien de tarieven verdienen ze daar flink op.
Maar voor de rest weet ik het niet. Bovendien ziet het er naar uit dat ze momenteel hun eigen munt PLU opkopen, zodat jij FIAT in de plaats krijgt. Dus op dit moment ziet het er zelfs naar uit dat ze dik in de min staan. Waar ik dan aan denk is dat ze hun PLU van dumpen als de koers stijgt, waardoor de munt nooit expotentioneel kan gaan groeien.
[Voor 16% gewijzigd door cooLopke op 07-05-2022 21:30]
Wat is het geworden?Gelukszoekr schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 20:11:
[...]
Ik begon bijna 2 jaar geleden met de Crypto.com kaart. Destijds koos ik voor de 3% kaart. De regel was toen dat je voor de 3% kaart 10.000 CRO moest locken. Dat koste mij ongeveer €500.
Dit was ongeveer eenzelfde afweging. Hoe lang ben je bezig dit terug te verdienen. Uiteindelijk heb ik met de cashback 2x de inleg terug verdiend. Onderweg nog een keer de 10.000 uit staking gehaald toen de koers was geëxplodeerd. De helft gecashed (€3500) en de andere helft weer vastgezet.
Wat Crypto.com nu doet is super slecht. Maar ik heb al lang m'n wist er uit gehaald. Ik heb juist lang gebaald dat ik destijds niet €5000 heb ingelegd voor de 5% kaart.
Maar... nu dus mogelijk een 2e kans. Als dit een goede concurrent is, dan zie ik echt wel potentie. Al die mensen die ooit begonnen zijn met een Crypto.com kaart zijn vast op zoek naar een product als deze. Nu is die 250 PLU nog wel betaalbaar... En ik houd wel van een gokje, zoals dat bij crypto hoort
Ik heb voor net onder de €10 per stuk 250 PLU gekocht en in de wallet staan. Ik ben dus voor de 4% gegaan met 4 perks. Met uiteraard de "daily" kaart (€5 fee per maand).
Leuk dat die PLU op winst staat, maar het idee is dus om via de extra perks deze investering terug te verdienen. Ik kijk er naar uit deze kaart te gaan gebruiken

ik doe wel mee met €5 fee per maand, dus 2 perks en 3% cashback
the bull charges
Dank je voor het plaatje, heb de bijbehorende tweet er even bij opgezocht en inmiddels de kaart aangevraagd. Eens zien hoe Plutus gaat bevallen na de ervaringen met Crypto.com.
Ik heb de kaart vanmorgen aangevraagd en zou hem binnen 2 weken moeten hebben. Een collega deed het half uurtje geleden en krijgt een melding van 12 weken 😅😅 de kaarten zijn op
Het is snel gegaan...superiscch schreef op maandag 9 mei 2022 @ 17:40:
Ik heb de kaart vanmorgen aangevraagd en zou hem binnen 2 weken moeten hebben. Een collega deed het half uurtje geleden en krijgt een melding van 12 weken 😅😅 de kaarten zijn op
OUT OF STOCK! 🔥
— Plutus (@plutus) 9 mei 2022
Plutus Cards are officially out of stock.
Turns out people rather like up to 8% Crypto Cashback! 🤔
To everyone that made it in, welcome. If you missed the cut-off, simply join our waitlist below. 👇
Join Waitlist: https://t.co/J0QzC5XXUa#BankOnCrypto $PLU pic.twitter.com/npP00DFXwi
Zo hé heb ik eindelijk een keer niet de boot gemist
Maar goed eerst maar afwachten of ik wel echt die kaart ontvang

Maar goed eerst maar afwachten of ik wel echt die kaart ontvang

Toch wel jammer dat ze niet (tijdelijk) een virtuele kaart bieden. De app oogt wat basic (veel wit
) , maar stiekem vind ik de aparte Pluton-tab wel zo rustig. Bij Crypto.com raak je snel de weg kwijt met wat waar staat, niet altijd even logisch.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Zeker met de huidige 12 weken wachttijd kan ik mij voorstellen dat Plutus heel graag een virtuele kaart zou willen aanbieden. Ik begreep eerder dat het technische niet mogelijk was. Wellicht triggert de huidige wachttijd ze om dat probleem snel op te lossen.2Dutch schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 09:53:
Toch wel jammer dat ze niet (tijdelijk) een virtuele kaart bieden. De app oogt wat basic (veel wit) , maar stiekem vind ik de aparte Pluton-tab wel zo rustig. Bij Crypto.com raak je snel de weg kwijt met wat waar staat, niet altijd even logisch.
12 weken wachttijd, bullish toch? 👍
hopelijk deze week de plutus kaart binnen, dan kan ik daarna ook gratis de CRO Jade green bestellen 🙃
ik wacht er nu ff mee anders werkt de fysieke kaart niet meer (van horen zeggen)
hopelijk deze week de plutus kaart binnen, dan kan ik daarna ook gratis de CRO Jade green bestellen 🙃
ik wacht er nu ff mee anders werkt de fysieke kaart niet meer (van horen zeggen)
[Voor 22% gewijzigd door Kol Nedra op 10-05-2022 10:29]
the bull charges
Als je vanaf een Ruby upgrade krijg je binnen een dag volgens mij gewoon een digitale kaart eerst. Moet je er alleen even aan denken dat als de fysieke binnenkomt dat dan de expiration date en cvv iets anders kan zijn.Kol Nedra schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 10:28:
12 weken wachttijd, bullish toch? 👍
Wat betreft Plutus, krijg je iets van een melding hoe lang het duurt of wanneer je de kaart kan verwachten. Ik zie in de app niet veel? Alleen dat ik hem al kan activeren (zodra ik hem heb natuurlijk). Ik was er nog wel op tijd bij denk ik, dus hoef hopelijk geen 12 weken te wachten.

De meesten hier hebben nog net geluk, en idd: soms moet je toch besluiten het een en ander versneld uit te rollen. Heb in ieder geval wel een goede indruk van de support en informatievoorziening van Plutus.Timmy schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 10:13:
[...]
Zeker met de huidige 12 weken wachttijd kan ik mij voorstellen dat Plutus heel graag een virtuele kaart zou willen aanbieden. Ik begreep eerder dat het technische niet mogelijk was. Wellicht triggert de huidige wachttijd ze om dat probleem snel op te lossen.
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Bovenstaande post stond in het CDC topic maar het past hier beter.Kol Nedra schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 23:43:
Plutus is zeer hard gestegen, dit hadden ze niet verwacht. dit hebben ze te danken aan cdc.
als cdc ongewijzigd was dan had Plutus nog voor maanden genoeg aan kaarten gehad en hadden ze optijd nieuwe batches kunnen maken/bestellen
In april 2022 waren er naar schatting zo'n ~5536 actieve gebruikers (7.75mln GBP uitgegeven in april vs. gemiddeld 1.4k GBP/kaart). Mogelijks meer, mogelijks minder, moeilijk te zeggen met gemiddeldes. Maar 1.4k GBP/maand lijkt me aan de hoge kant dus laat ons afronden naar boven: 6k actieve users in april 2022.
Member count begin 2021 was 25k en member target eind 2021 was 150k. Of dat gehaald is of niet, dat vind ik niet meteen terug, maar het zou een groei betekenen van ~10.5k accounts per maand. Als we dat gewoon doortrekken naar 2022, dan zijn er in april 22 ongeveer ~23 625 kaarten uitgegeven.
Totaal 2022: 10.5k + 10.5k + 10.5k + 23.6k = 55.1k kaarten.
In 5 dagen zouden er dus meer dan 55k kaarten uitgegeven zijn. Geen idee hoeveel mensen er bij Plutus werken voor card issuing, maar dat is een tempo van minstens 11k kaarten/dag. Bij een 100% benutte werkdag van 8 uur, is dat dus 23 kaarten/minuut, of 2.6 seconden tijd per kaart. Geen idee wat jullie daarvan denken, maar dat lijkt mij absoluut geen realistisch getal.
Ik heb verder geen flauw idee waarom ~50k kaarten bestellen een lead time van ~4 maanden moet hebben? Het produceren van een batch kaarten met unieke sleutels kan wel even duren, maar 16 weken lijkt érg veel. Zijn er danige bevoorradingsproblemen met microprocessoren? Gaan ze rustig even rondshoppen voor de laagste prijs omdat ze toch een hoop mensen op de wachtlijst hebben? Of mogelijks een liquiditeitsprobleem op korte termijn? (de inkoopprijs van een gemiddelde smart card was bij mijn werkgever een paar jaar geleden zo'n ~3 EUR, dat is dus 150k EUR tegen een ondertussen waarschijnlijk achterhaalde pre-corona-prijs).
Iemand een ander idee?
Daarnaast vind ik 6k maandelijks actieve users op een userbase van ~200k nogal laag? De cijfers kunnen er natuurlijk nogal naast zitten, l het bovenstaande is het betere benader- en gokwerk. Maar het was 't beste wat ik er van kon maken met de beperkte info die ik vond.
Ik kan het in ieder geval allemaal moeilijk rijmen. Of misschien klopt er gewoon niks van m'n schattingen

[Voor 5% gewijzigd door Slonzo op 11-05-2022 01:10]
Ik denk dat je onderschat hoeveel mensen na het CDC debacle zich storten op deze vrijwel gratis ponzi. En ik denk dat ze die kaarten wel kunnen produceren, maar dat ze zich even bezinnen op hoe ze de structuur met PLU bezit aantrekkelijker moeten maken. Anders heb je alleen klanten die cashback vangen en gelijk de PLU verkopen.
Zijn er al mensen die hun kaart hebben ontvangen na aanmelding direct na de bekendmaking van CDC?
Daikin FTXA35BS/RXA35A |
Toeleveranciers van Plutus (zoals Contis en TAG Systems) werken aan de hand van aangeleverde prognoses en hebben -zeker met de huidige tekorten- moeite om tijdig te leveren, laat staan om capaciteit uit te breiden. Daarnaast blijven toeleveranciers gewoon facturen sturen, ook al gebruik je de kaarten, infrastructuur etc nog niet.knakworst schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 08:07:
Ik denk dat je onderschat hoeveel mensen na het CDC debacle zich storten op deze vrijwel gratis ponzi. En ik denk dat ze die kaarten wel kunnen produceren, maar dat ze zich even bezinnen op hoe ze de structuur met PLU bezit aantrekkelijker moeten maken. Anders heb je alleen klanten die cashback vangen en gelijk de PLU verkopen.
Dat er een CDC debacle zou komen en dat het zo'n stortvloed aan nieuwe gebruikers zou opleveren had waarschijnlijk niemand bij Plutus durven dromen. Ik kan mij voorstellen dat ze er niet eens echt blij mee zijn, 4 maanden wachten na aanmelding levert geen positieve feedback op en daarnaast hebben ze een roadmap die waarschijnlijk door het verleggen van focus ivm deze stortvloed onder druk komt te staan.
Persoonlijk hoop ik dat ze er in slagen op relatief korte termijn virtuele kaarten te introduceren...
Ik begreep dat klanten in de UK vanaf vandaag hun kaart kunnen verwachten, het vaste land van Europa zal dan niet lang op zich laten wachten.WishmasterNL schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 08:43:
Zijn er al mensen die hun kaart hebben ontvangen na aanmelding direct na de bekendmaking van CDC?
Overigens lag mijn kaart (alhoewel dat al weer ruim een jaar geleden was) na exact 2 weken op de deurmat.
Dat zou mooi zijn. Heb nog wat transacties via Curve gedaan die ik dan binnen 30 dagen kan omzetten.Timmy schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 09:57:
[...]
Ik begreep dat klanten in de UK vanaf vandaag hun kaart kunnen verwachten, het vaste land van Europa zal dan niet lang op zich laten wachten.
Overigens lag mijn kaart (alhoewel dat al weer ruim een jaar geleden was) na exact 2 weken op de deurmat.
Daikin FTXA35BS/RXA35A |
Inderdaad, als het 4 maanden duurt voordat ze weer nieuwe klanten onboarden, zal dat PLU geen goed doen.Timmy schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 09:55:
[...]
Toeleveranciers van Plutus (zoals Contis en TAG Systems) werken aan de hand van aangeleverde prognoses en hebben -zeker met de huidige tekorten- moeite om tijdig te leveren, laat staan om capaciteit uit te breiden. Daarnaast blijven toeleveranciers gewoon facturen sturen, ook al gebruik je de kaarten, infrastructuur etc nog niet.
Dat er een CDC debacle zou komen en dat het zo'n stortvloed aan nieuwe gebruikers zou opleveren had waarschijnlijk niemand bij Plutus durven dromen. Ik kan mij voorstellen dat ze er niet eens echt blij mee zijn, 4 maanden wachten na aanmelding levert geen positieve feedback op en daarnaast hebben ze een roadmap die waarschijnlijk door het verleggen van focus ivm deze stortvloed onder druk komt te staan.
Persoonlijk hoop ik dat ze er in slagen op relatief korte termijn virtuele kaarten te introduceren...
Ik denk dat veel mensen daar op zitten te wachten, maar tenzij dat al lang in ontwikkeling was, kan je zoiets realistisch gezien nooit op korte termijn introduceren. Plutus is misschien een kleiner bedrijf/team waar je sneller op de bal kan spelen, maar alle overeenkomsten/processen/analyse/ontwikkelingen/testen/infra/... krijg je m.i. nooit geregeld op 3 maanden of minder. Misschien zelfs niet op 6 of 12 maanden. Ik zou er in ieder geval niet snel op rekenenTimmy schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 09:55:

Mogelijks valt het wel mee. De geinteresseerden op dit moment staan al op de wachtlijst/zijn al geregistreerd. En in de beer ebt de intresse voor alles crypto related weg voor een heel groot deel, dus de instroom van nieuwe leden zal sowieso zakken.knakworst schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 11:12:
Inderdaad, als het 4 maanden duurt voordat ze weer nieuwe klanten onboarden, zal dat PLU geen goed doen.
[Voor 27% gewijzigd door Slonzo op 11-05-2022 11:34]
In de UK druppelen de eerste kaarten al binnen. Zo te zien allemaal mensen die zich 1 tot 3 mei hebben aangemeld.WishmasterNL schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 10:17:
Dat zou mooi zijn. Heb nog wat transacties via Curve gedaan die ik dan binnen 30 dagen kan omzetten.
Zojuist een email gekregen:
Overigens vind ik de "for the rest of your life" lichtelijk optimistisch...
Ik vermoed dat de klantenservice veel vragen kreeg na de aankondiging dat de kaarten op waren en dat ze op deze manier iedereen naar wie zo'n ding al op weg is gerust willen stellen.Dear Plutus Member,
Demand has been incredible and Plutus Cards are now officially out of stock!
Congratulations on making it into the members club in time. Your Card should arrive in the next 2-5 business days, and you can then enjoy at least 3% in Crypto Cashback (PLU) on all future purchases for the rest of your life!
If you have any questions regarding Rewards, Perks, or the Card, then check out our concise FAQ below.
Enjoy the abundance of rewards!
Ik had me inderdaad ook 1/2 mei aangemeld, en toevallig krijg ik net een mail dat het nog 2 tot 5 werkdagen duurt voordat de kaart binnen is. Ben benieuwd.
Nogal jaRannasha schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 16:55:

Nou, we gaan het zien. 2 to 5 werkdagen. Vrijdag een etentje, even kijken of ik die met mijn Plutus-kaart kan betalen

Ik heb me ook aangemeld voor Curve en heb al wat betaling via die weg gedaan. Wanneer de Plutus kaart er is, dan kan ik (als het goed is) die betaling via Curve overzetten naar de Plutus kaart.anandus schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 16:59:
[...]
Nou, we gaan het zien. 2 to 5 werkdagen. Vrijdag een etentje, even kijken of ik die met mijn Plutus-kaart kan betalenDenk het niet, maar kan blijven hopen.
We gaan het merken...
Inderdaad een slimme zet om de instroom van supporttickets in te dammen. We gaan het merken. Toevallig net mijn Crypto-kaart aan het leegmaken met wat aankopen, kunnen we daarna door met kaart #2Rannasha schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 16:55:
Ik vermoed dat de klantenservice veel vragen kreeg na de aankondiging dat de kaarten op waren en dat ze op deze manier iedereen naar wie zo'n ding al op weg is gerust willen stellen.

En zojuist ook de kaart in de brievenbus gevonden (in Frankrijk).Rannasha schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 16:55:
[...]
Ik vermoed dat de klantenservice veel vragen kreeg na de aankondiging dat de kaarten op waren en dat ze op deze manier iedereen naar wie zo'n ding al op weg is gerust willen stellen.
Heb je de kaart nodig om aan het dashboard te kunnen?
Ik heb vanochtend 20 euro overgeschreven en inmiddels heb ik de kaart kunnen bestellen (vanochtend stond er 4 weken, nu staat er 19 weken om aan te komen).
Kan ik nu al aan de wallet en kan ik PLU kopen? Ik kom vast te zitten op het scherm waar staat dat mijn kaart zal verstuurd worden.
Ik heb vanochtend 20 euro overgeschreven en inmiddels heb ik de kaart kunnen bestellen (vanochtend stond er 4 weken, nu staat er 19 weken om aan te komen).
Kan ik nu al aan de wallet en kan ik PLU kopen? Ik kom vast te zitten op het scherm waar staat dat mijn kaart zal verstuurd worden.
R7 5700X | 32 GB | RTX 3080 | PG279Q — MacBook Air M1 — Pixel 7 — DS215j | 20 TB
Volgens mij kun je niks totdat je je kaart hebt geactiveerd...beetje bijzonder maar jaTh1x4nG schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 19:00:
Heb je de kaart nodig om aan het dashboard te kunnen?

Je kan helaas weinig op dit moment. De kaart moet eerst geactiveerd worden. Ik las vanochtend wel dat ze dat gaan aanpassen...Th1x4nG schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 19:00:
Overigens kan je PLU ook op andere plaatsen kopen, bijvoorbeeld Kucoin. Als je het tzt overzet naar Metamask dan telt het direct mee voor je stake.
Ik heb mijn Metamask kunnen koppelen en van de €20 wel PLU kunnen kopen, nog voordat mijn kaart is gearriveerd. Zo te zien zou je ook ETH naar Metamask kunnen overmaken en daarvan meer PLU kunnen kopen.Timmy schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 21:28:
[...]
Je kan helaas weinig op dit moment. De kaart moet eerst geactiveerd worden. Ik las vanochtend wel dat ze dat gaan aanpassen...
Overigens kan je PLU ook op andere plaatsen kopen, bijvoorbeeld Kucoin. Als je het tzt overzet naar Metamask dan telt het direct mee voor je stake.
Ik kan alleen de PLU niet omzetten naar Euro, dan krijg ik een error. Het lijkt erop dat daar de fysieke kaart wél voor nodig is.
Ik zie in de PostNL app een brief binnenkomen via Royal Mail, dat zal vast de Plutus kaart zijn
Daikin FTXA35BS/RXA35A |
Ze weten wie je bent en waar je woontRannasha schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 16:55:

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | Met 2 armen heb je meer armen dan de gemiddelde mens.
Het is toch een fysieke kaart?WishmasterNL schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 00:26:
Ik zie in de PostNL app een brief binnenkomen via Royal Mail, dat zal vast de Plutus kaart zijn
Wanneer heb je hem besteld?
No One Can Predict the Market!
Hier hetzelfde. 2 brieven van Royal Mail komen er vandaag aan. Ik heb deze op 1 mei besteld, dus netjes binnen de 2 weken dat hij komt. 1 brief zal wel de pincode zijn en de ander de kaart.WishmasterNL schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 00:26:
[Voor 7% gewijzigd door Sydney08 op 12-05-2022 07:32]
Tomorrow is not today!
Hier ook. Ik dacht dat het een glitch was dat het er twee zijnSydney08 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 07:32:
[...]
Hier hetzelfde. 2 brieven van Royal Mail komen er vandaag aan. Ik heb deze op 1 mei besteld, dus netjes binnen de 2 weken dat hij komt. 1 brief zal wel de pincode zijn en de ander de kaart.

Ik krijg er zelfs drie
Mag hopen dat dat een foutje is in de PostNL app.
Overigens 2 Mei de procedure doorlopen en de kaart aangevraagd.

Mag hopen dat dat een foutje is in de PostNL app.
Overigens 2 Mei de procedure doorlopen en de kaart aangevraagd.
Same. Ik zie wel eens vaker brieven/brievenbuspakjes dubbel in de PostNL namelijk. Vooral als het uit China komt.anandus schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 09:11:
[...]
Hier ook. Ik dacht dat het een glitch was dat het er twee zijn

yep hier ook onderweg volgens PostNL. Benieuwd!
Hier binnen vandaag. Best knap, want op de brief staat in de postcode geen letters. En geen huisnummer.
MacBook Air M1 2020 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 14 midnight
Hier inmiddels ook binnen. Is 1 brief in plaats van 2. Activatie ging erg makkelijk. Nu maar even wat transacties overzetten via Curve.
Daikin FTXA35BS/RXA35A |
En een mooie dag om wat PLU aan te kopen, mocht je van plan zijn om te gaan staken 

Duurt het even tot een geactiveerde kaart echt is geregistreerd ofzo?
Ik krijg telkens "declined because insufficient funds", maar de funds zijn voldoende.
Ik heb gekeken of ik het geld nog echt 'op' de kaart moet zetten, zoals bij CDC, maar volgens mij hoeft dat niet(?), ik kan niet zien hoe in ieder geval.
Edit:
Ah, je moet het inderdaad uptoppen. In het eerste schermpje staat je accoutn en eronder je credit card.
Ik krijg telkens "declined because insufficient funds", maar de funds zijn voldoende.
Ik heb gekeken of ik het geld nog echt 'op' de kaart moet zetten, zoals bij CDC, maar volgens mij hoeft dat niet(?), ik kan niet zien hoe in ieder geval.
Edit:
Ah, je moet het inderdaad uptoppen. In het eerste schermpje staat je accoutn en eronder je credit card.
[Voor 48% gewijzigd door anandus op 12-05-2022 14:36]
Hoe weet je dit?Steefmeister schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 12:02:
yep hier ook onderweg volgens PostNL. Benieuwd!
Als je een brief ziet in de PostNL app van de Royal Mail, dan is de kans groot dat dit van Plutus is

[Voor 3% gewijzigd door anandus op 12-05-2022 14:39]
Kreeg een notificatie in de PostNL app. Inmiddels kaart binnen en geactiveerd!
Hoe werkt dat met die perks? ik heb Netflix en Lidl geselecteerd. Er stond 20 euro op mijn Plutus account en dat is overgezet naar de Plutus Card. Wanneer morgen Netflix afgeschreven gaat worden (reeds aangepast in netflix) van deze kaart dan krijg ik dezelfde dag nog de 15.99 in PLU terug op mijn account ?
Dat snap ik, maar dat stond er nietanandus schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 14:38:
[...]
Als je een brief ziet van de Royal Mail, dan is de kans groot dat dit van Plutus is

Top, ik ga die app ook maar eens installerenSteefmeister schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 14:38:
[...]
Kreeg een notificatie in de PostNL app. Inmiddels kaart binnen en geactiveerd!
Ah, zooo.Gelukszoekr schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 14:40:
[...]
Dat snap ik, maar dat stond er niet
[...]
Top, ik ga die app ook maar eens installeren
Handige app, kan je in de ochtend zien welke post er die dag komt (en ook voor pakketjes, etc). Ging er een beetje vanuit dat iedereen die app al heeft

Ik hoop dat de back-in-time van Curve werkt. Tot nu toe nog geen PLU verschenen

Edit: Ah, er staat dat PLU eenmaal per dag wordt bijgeschreven.
[Voor 19% gewijzigd door anandus op 12-05-2022 14:48]
Je ziet inderdaad dat je direct PLU krijgt voor de geselecteerde perks. Dat is maximaal 10 Euro per perk. Op de dag zelf zie je de PLU die je hebt ontvangen direct op het Pluton tabblad, de transactielog wordt de dag daarna bijgewerkt.Steefmeister schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 14:38:
Hoe werkt dat met die perks? ik heb Netflix en Lidl geselecteerd. Er stond 20 euro op mijn Plutus account en dat is overgezet naar de Plutus Card. Wanneer morgen Netflix afgeschreven gaat worden (reeds aangepast in netflix) van deze kaart dan krijg ik dezelfde dag nog de 15.99 in PLU terug op mijn account ?
Houd er overigens wel rekening mee dat je de eerste 45 dagen niets kan met de PLU, het staat vast. Na 45 dagen kan je het eventueel verkopen en als tegoed op je kaart gebruiken.
Kan je met Plutus direct na activatie via Apple/Google pay - Curve contactloos betalen of moet je eerst een betaling doen met de fysieke Plutus debitcard?
Ok thanks.. weet je toevallig of het ook geaccepteerd wordt (de perks) wanneer ik netflix laat afschrijven vanaf de Curve kaart en daarna pas, via de back in time functie, het bedrag via de Plutus card laat afschrijven?Timmy schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 15:01:
[...]
Je ziet inderdaad dat je direct PLU krijgt voor de geselecteerde perks. Dat is maximaal 10 Euro per perk. Op de dag zelf zie je de PLU die je hebt ontvangen direct op het Pluton tabblad, de transactielog wordt de dag daarna bijgewerkt.
Houd er overigens wel rekening mee dat je de eerste 45 dagen niets kan met de PLU, het staat vast. Na 45 dagen kan je het eventueel verkopen en als tegoed op je kaart gebruiken.
Kaart is binnen en heb 'm geactiveerd, maar ik krijg m niet toegevoegd aan Curve.
Curve blijft om m'n CVV code vragen tijdens de verificatie, lijkt wel alsof de redirect niet goed gaat. Ik krijg de 3DS code op de achtergrond wel netjes binnen, maar ik kom niet voorbij dit scherm:
Als ik daar dus m'n CVV code invul, krijg ik een 3DS code van Plutus en kom dan weer terug op t zelfde scherm. Lijkt vast te hangen in een loop.
Heb de kaart al verwijderd in Curve en opnieuw toegevoegd, zelfde probleem... Iemand anders hier ervaring mee?
Curve blijft om m'n CVV code vragen tijdens de verificatie, lijkt wel alsof de redirect niet goed gaat. Ik krijg de 3DS code op de achtergrond wel netjes binnen, maar ik kom niet voorbij dit scherm:
Als ik daar dus m'n CVV code invul, krijg ik een 3DS code van Plutus en kom dan weer terug op t zelfde scherm. Lijkt vast te hangen in een loop.
Heb de kaart al verwijderd in Curve en opnieuw toegevoegd, zelfde probleem... Iemand anders hier ervaring mee?
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 2x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Dit heb I ook gehad. Heb je toevalig adblocker aan? Zo ja, zet dat allemaal uit. Probeer ook je mobiel internet. Ik heb dit probleem ook een dag of 2 gehad. Na veel proberen lukte het opeens wel.Freekers schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 15:09:
Kaart is binnen en heb 'm geactiveerd, maar ik krijg m niet toegevoegd aan Curve.
[Afbeelding]
Ja, dat gaat prima. Al mijn betalingen komen initieel via Curve binnen. Omdat ik niet altijd voldoende geld op Plutus heb staan gaan vaak eerst naar een andere kaart en hang de betalingen dan later om naar Plutus. Dat werkt primaSteefmeister schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 15:03:
Ok thanks.. weet je toevallig of het ook geaccepteerd wordt (de perks) wanneer ik netflix laat afschrijven vanaf de Curve kaart en daarna pas, via de back in time functie, het bedrag via de Plutus card laat afschrijven?

Dat had ik vorig jaar ook. Een aantal uur later lukte het mij wel.Freekers schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 15:09:
Dat ervaar ik trouwens ook met andere kaarten die ik aan Curve probeer toe te voegen, niet altijd gaat het intieel goed.
[Voor 26% gewijzigd door Timmy op 12-05-2022 15:37]
Lets go!
Ah, fijn. Ik maakte me even zorgen omdat er staat bijv "CRVNETFLIXCOM Vilnius" en dat het dan misschien niet goed geregistreerd wordt.Timmy schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 15:36:
[...]
Ja, dat gaat prima. Al mijn betalingen komen initieel via Curve binnen. Omdat ik niet altijd voldoende geld op Plutus heb staan gaan vaak eerst naar een andere kaart en hang de betalingen dan later om naar Plutus. Dat werkt prima
(Al zie ik nog geen perk rewards, maar dat zal nog wel komen?)
[Voor 6% gewijzigd door anandus op 12-05-2022 16:19]
Lag idd aan m'n adblocker (Pi-hole). Via mobiel internet is het gelukt. ThanksDacuuu schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 15:27:
Dit heb I ook gehad. Heb je toevalig adblocker aan? Zo ja, zet dat allemaal uit. Probeer ook je mobiel internet. Ik heb dit probleem ook een dag of 2 gehad. Na veel proberen lukte het opeens wel.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 2x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Zodra de betaling niet meer pending is (meestal de volgende dag) komt het ook in je rewards lijstje te staan.anandus schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 15:50:
(Al zie ik nog geen perk rewards, maar dat zal nog wel komen?)
Overigens zijn perks die je dmv staking verkrijgt pas na 30 dagen actief. Dat is 30 dagen nadat Plutus de stake heeft opgemerkt. Perks die bij een abonnement komen zijn direct actief.
Dan was je daar ook mooi op tijd. Voor mij was dat ook nog een goede deal, maar ik was er wel een stuk later bijTimmy schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 16:32:
[...]
Swipe... Dat heeft mij een hoop geld opgebracht... 35k SXP voor 70 cent en toen het over ging naar Binance was het een veelvoud waard
Heeft iemand al een stappenplan hoe je aan PLU in staking kan komen als je nu alleen een account op Binance hebt? In ieder geval heb ik door dat je een metamask account moet hebben.
|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||
Vandaag de kaart binnen. Direct maar gezorgd dat Netflix van de kaart afschrijft en SPotify maar die tweede wil niet echt. Meer mensen hier last van gehad?
"Er is iets misgegaan. Probeer het opnieuw of neem contact op met ons Support-team."
"Er is iets misgegaan. Probeer het opnieuw of neem contact op met ons Support-team."
Why waste time say lot word when few word do trick?
Er zijn een paar plaatsen waar je PLU kan kopen, via exchanges zoals Kucoin of Coinbase, via de DEX op Plutus (website) of via een swap op Metamask. Check deze pagina even, daar staat veel info bv over Metamask.Mighty schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 16:49:
Heeft iemand al een stappenplan hoe je aan PLU in staking kan komen als je nu alleen een account op Binance hebt? In ieder geval heb ik door dat je een metamask account moet hebben.
Spotify doet vaak lastig als je een buitenlandse kaart hebt (Letland in dit geval). Makkelijkste is dan via PayPal betalen.Sup4rdurt schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 16:50:
Via PayPal worden ook de cashback's herkent? Ik dacht dat PayPal hun eigen naam altijd in de afschijvingen heeft.Timmy schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 16:58:
Spotify doet vaak lastig als je een buitenlandse kaart hebt (Letland in dit geval). Makkelijkste is dan via PayPal betalen.
Why waste time say lot word when few word do trick?
Dit is hoe het bij mij in Curve binnenkomt. En ook Plutus vindt dat prima.Sup4rdurt schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 17:07:
Via PayPal worden ook de cashback's herkent? Ik dacht dat PayPal hun eigen naam altijd in de afschijvingen heeft.