Toon posts:

Plutus.it - Crypto Visa kaart

Pagina: 1 ... 20 ... 26 Laatste
Acties:

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:03
harmpie21 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 13:24:
Hallo,

Ben nu ook al 1,5 maand de Plutus kaart ingebruik met name bij de Aldi, maar hoe kan je zien hoeveel PLU je hebt?
Wanneer ik inlog op de desktop, zie ik telkens dat mijn wallet Disconnected is. Zou dat hiermee te maken hebben? Heb BTW MetaMask hieraan gekoppeld.
Als het gaat om de PLU van je cashback, moet je het tabje "Pluton" openen. Daar staat iets als dit (in het geval van mij)
Total Earned (PLU)
50.83 PLU

Available (PLU)
1.40 PLU

Available (€)
11.24 €

Total Withdrawn
32.64427 PLU

Pending
18.19 PLU
Als je PLU hebt gestaked via Metamask, moet je dit apart linken, maar dit heb ik zelf niet, dus kan ik verder niets zinnigs over zeggen.

Daaronder staat een tabel met de rewards, maar die kan zo'n 24 uur achterlopen.

[Voor 4% gewijzigd door Ypho op 08-12-2022 13:34]

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:32
harmpie21 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 13:24:
Hallo,

Ben nu ook al 1,5 maand de Plutus kaart ingebruik met name bij de Aldi, maar hoe kan je zien hoeveel PLU je hebt?
Wanneer ik inlog op de desktop, zie ik telkens dat mijn wallet Disconnected is. Zou dat hiermee te maken hebben? Heb BTW MetaMask hieraan gekoppeld.
Voorbeeld: Browser plutus.it

73.92 Plu verdiend (maar niet alles is beschikbaar)
1.14 PLU verkoopbaar (Wallet niet nodig voor Plu te verdienen of verkopen!)
9.12 euro in Plu verkoopbaar voor euros. (geen wallet interactie nodig, maar min verkoopbedrag 10 euro)
Totaal 57.18 Plu verkocht tot nu toe.
Pending: 16.7 In afwachting om te verkopen. (Uitgaven gedaan: 1 tot 45 dagen in het verleden)

Check: 57.18+16.74 = inderdaad 73.92 Plu Totaal verdiend

Daarnaast kun je ook nog een externe wallet koppelen. Maar dat is niet nodig gelukkig. Voor 250 Plu te staken is dat wel handig :P

[Voor 9% gewijzigd door enermax op 08-12-2022 14:11]

• enermax
Vandaag eindelijk de top up van 6 december erdoor heen. 5 december nog in afwachting. Plutus logica.

[Voor 14% gewijzigd door enermax op 08-12-2022 14:12]

• harmpie21
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:41
Thanks @Ypho & @enermax !!

Maar als ik jullie goed begrijp hoef ik dus niet mijn MetaMask account te koppelen? Maar kan ik het "houden" vanuit Plutus zelf?
Misschien beetje n00b vraag.

Dit zeft mijn plutus.it account:

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

• bjkmemo8
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:11
harmpie21 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 14:26:
Thanks @Ypho & @enermax !!

Maar als ik jullie goed begrijp hoef ik dus niet mijn MetaMask account te koppelen? Maar kan ik het "houden" vanuit Plutus zelf?
Misschien beetje n00b vraag.
Inderdaad

• lucatoni
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:01
Pukson schreef op donderdag 8 december 2022 @ 12:42:
[...]

Yup. Onder retailers heb ik Lidl, AH en shell gekozen. Maandelijks gaat hier het meeste geld heen. Stake plus curve toch 5% cashback :)

Ohja. Lidl mag je ook altijd bij pinnen. Handig als je gaat stappen en contant nodig hebt. Krijg je alvast cashback over je cash :)
De lokale LIDL bij mij in de buurt laat mij enkel 20 euro extra pinnen....is dit bij alle LIDLs het geval, of zijn er ook vestigingen die een hoger limiet hebben? Woon in de stad, kan ook makkelijk naar een andere.

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:30
lucatoni schreef op donderdag 8 december 2022 @ 17:12:
[...]

De lokale LIDL bij mij in de buurt laat mij enkel 20 euro extra pinnen....is dit bij alle LIDLs het geval, of zijn er ook vestigingen die een hoger limiet hebben? Woon in de stad, kan ook makkelijk naar een andere.
Hier €100 max.

• The Real Gunnar
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05:35
De helpdesk is trouwens snel momenteel. Eerste reactie duurde een dag, maar vervolgvragen binnen een minuut reactie. Dat is een behoorlijke verbetering.

Eerder had ik gemeld dat mijn transactieoverzicht niet klopte, en dat bleek juist. 2 transacties die toevallig op hetzelfde moment waren verwerkt kan het systeem blijkbaar niet aan. Eén van de twee was niet bijgeschreven, dat is nu opgelost nadat ik kon aantonen dat er een fout in het overzicht zat.

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19:46
The Real Gunnar schreef op donderdag 8 december 2022 @ 17:59:
De helpdesk is trouwens snel momenteel. Eerste reactie duurde een dag, maar vervolgvragen binnen een minuut reactie. Dat is een behoorlijke verbetering.

Eerder had ik gemeld dat mijn transactieoverzicht niet klopte, en dat bleek juist. 2 transacties die toevallig op hetzelfde moment waren verwerkt kan het systeem blijkbaar niet aan. Eén van de twee was niet bijgeschreven, dat is nu opgelost nadat ik kon aantonen dat er een fout in het overzicht zat.
Ja inderdaad. Ik heb account gesloten en nieuwe gemaakt met hun hulp. Ging allemaal supersnel. Nu hopen dat ik in januari de kaart heb.

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
The Real Gunnar schreef op donderdag 8 december 2022 @ 17:59:

Dat is wel zorgwekkend dat je het allemaal zelf aan moet gaan tonen. Er is ook wat verwarring bij mij omdat ik geld terugkreeg van Bol.com. Maar op Curve zie ik andere bedragen dan bij Plutus. Lijkt alsof het anders van de backend naar de frontend 'vertaald' wordt bij beide bedrijven.

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:41

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

‘Mijn’ Lidl doet 50€ Max, bijzonder dat daar zo’n bandbreedte in zit zeg!

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14:07
Tomba schreef op donderdag 8 december 2022 @ 19:50:
[...]

‘Mijn’ Lidl doet 50€ Max, bijzonder dat daar zo’n bandbreedte in zit zeg!
De cassiere van mijn Lidl heeft mij destijds uitgelegd dat het van het moment van de dag, en dus de inhoud van de kassa, afhangt hoeveel extra je mag pinnen.

• Tomba

Tomba

U123456 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 20:07:
[...]
De cassiere van mijn Lidl heeft mij destijds uitgelegd dat het van het moment van de dag, en dus de inhoud van de kassa, afhangt hoeveel extra je mag pinnen.
Ow echt? Ik pin standaard 50€ extra (for them PLU cashback jeweettoch) wanneer ik ook bij de Lidl ben ;) Zal de volgende keer eens 100€ proberen.

• Tomba

Tomba

Weet iemand trouwens of de Amazon prima Perk alleen geldt voor Amazon Prime (dus 2.99) of ook op Amazon aankopen?

[Voor 57% gewijzigd door Tomba op 08-12-2022 20:22]

• Hyena
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:45
Je kan trouwens ook je ANWB lidmaatschap met je creditcard in de ANWB winkel aftikken. Toch weer extra cashback. Ik heb volgens mij caskback koorts. Overal zoeken naar mogelijkheden voor cashback.

Chill | BMW i3 60Ah Lodge Privé

• Hyena
Moet trouwens nog beginnen. Heb de Plutus kaart net te laat na black friday aangevraagd, wel met een referral van Tweakers. Kon al wel een Perk aanzetten. (Curve) Nadat ik de kaart binnen heb een tweede kaart aanvragen met je eigen referral. Dan een Curve Black aanvragen en wellicht nog een Euroclix CC erbij voor de flexibiliteit.

• Hyena
Zijn er ook mensen die proberen om aankopen voor andere mensen voor te schieten om zo aan meer cashback te komen? Kan bijvoorbeeld al 2 keer Vattenfall zoveel mogelijk opkrikken en dan betalen. Etc.

• Niann-Tsyr
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:46
Hyena schreef op donderdag 8 december 2022 @ 23:39:
Je kan trouwens ook je ANWB lidmaatschap met je creditcard in de ANWB winkel aftikken. Toch weer extra cashback. Ik heb volgens mij caskback koorts. Overal zoeken naar mogelijkheden voor cashback.
Check ff CashbackXL, Shopbuddies en Scoupy voor cashback kortingen XD

• Niann-Tsyr
Hyena schreef op donderdag 8 december 2022 @ 23:41:
Zijn er ook mensen die proberen om aankopen voor andere mensen voor te schieten om zo aan meer cashback te komen? Kan bijvoorbeeld al 2 keer Vattenfall zoveel mogelijk opkrikken en dan betalen. Etc.
Doe ik iig niet. Tegenwoordig weet je niet hoe mensen met hun geld omgaan tijdens deze energie- en inflatiecrisis, dus ik kijk wel uit. Een etentje wil ik nog weleens trakteren zo nu en dan, maar voor de rest probeer ik zuinig te doen. Zo min mogelijk buiten de deur eten, minder eten bestellen, meer gewoon normale boodschappen doen in de supermarkt en thuis koken.

• RikTW
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:43
Moet trouwens nog beginnen. Heb de Plutus kaart net te laat na black friday aangevraagd, wel met een referral van Tweakers. Kon al wel een Perk aanzetten. (Curve) Nadat ik de kaart binnen heb een tweede kaart aanvragen met je eigen referral. Dan een Curve Black aanvragen en wellicht nog een Euroclix CC erbij voor de flexibiliteit.
Ik zie wel vaker iets over een tweede kaart voorbij komen, en ik dacht steeds dat het een of andere glitch was :) Of is er een normale manier om een tweede kaart aan te vragen?

• Niann-Tsyr
RikTW schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 07:59:
[...]

Ik zie wel vaker iets over een tweede kaart voorbij komen, en ik dacht steeds dat het een of andere glitch was :) Of is er een normale manier om een tweede kaart aan te vragen?
Als je partner hebt, voor je partner eentje?

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:45
Hyena schreef op donderdag 8 december 2022 @ 23:41:
Uiteraard, maar dat deed ik voor Plutus ook al. Van musical tot ergens eten dan wil ik best afrekenen en daarna tikkie sturen omdat anders iedereen elkaar maar aan zit te kijken. Met Curve/Plutus alleen extra voordeeltje :9
Zoals hierboven ook genoemd, als je iets koopt check een van de cashbacksites en koop via daar en betaal met je Plutus/Curve voor dubbel of driedubbel cashback.

Bijvoorbeeld shoppen bij Mediamarkt met cashback via cashbackxl 3% + Curve 1% (als je black/metal hebt) + Plutus 3% = 7% Let wel op niet alleen te jagen op cashback maar ook te kopen waar het product het goedkoopst is :P
RikTW schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 07:59:
[...]

Hier inderdaad voor partner nu een besteld. Zoals je wellicht gelezen hebt in het topic afgelopen maand best veel uitgegeven en blijft dat de komende maanden nog even zo wat Premium rechtvaardigd maar daarna terug naar everyday + een gratis kaart en hebben we nog steeds 3 perks zoals bij Premium :P

[Voor 60% gewijzigd door lubbertkramer op 09-12-2022 09:01]

• Tomba

Tomba

Niann-Tsyr schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 08:53:
[...]

Als je partner hebt, voor je partner eentje?
Yup, this is the way. Helaas doet Plutus bij mijn partner een @Kol Nedra tje. Verzonden maar nog nergens te bekennen...

BTW wat is die update voor IOS ruk zeg, Kaart bedrag neemt niet meer af (staat ruim 150€ hoger dan de daadwerkelijke waarde) en alle betalingen staan er in als 'VISA PER PAY' :X

[Voor 23% gewijzigd door Tomba op 09-12-2022 09:22]

• Dazzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:39
Appie honselersdijk werkt ook nu met (curve) plutus
DvE schreef op donderdag 8 december 2022 @ 07:23:
[...]

Nee, beide locatie heb ik niet geprobeerd. Maar Wateringen werkte dus vorige week ook nog niet (expliciet geprobeerd nadat Den Haag wel werkte) en afgelopen woensdag dus wel.
Zou het gewoon blijven proberen want ik heb het idee dat het nu heel snel is gegaan.

• Roellie80
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Ik heb nog wel een mooie voor je. Zoek een energieleverancier waar je met je debitkaart kan betalen. Vervolgens verhoog je je maandbedrag naar wat je kan missen.

Dan krijg je cashback over dat bedrag, en aan het eind van het jaar het verschil terug :9

₿itcoin, a weapon of mass disruption

• veertje
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:43
Roellie80 schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 09:46:
[...]

Ik heb nog wel een mooie voor je. Zoek een energieleverancier waar je met je debitkaart kan betalen. Vervolgens verhoog je je maandbedrag naar wat je kan missen.

Dan krijg je cashback over dat bedrag, en aan het eind van het jaar het verschil terug :9
Kan je er één of meerdere noemen waar dit kan?

Ledn is a scam, don't use it

• Roellie80
  • Nu online
veertje schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 10:06:
[...]

Kan je er één of meerdere noemen waar dit kan?
Volgens mij kan het bij Vattenval. Of niet @Skrunsies ?

• Domino
  • Registratie: Juli 1999

Domino

Wen ADA moon??

Roellie80 schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 09:46:
[...]

Klinkt als een leuke actie, totdat de gekozen leverancier omvalt in het huidige klimaat (pun intended). Ga goed na of je dat risico wil lopen.

An IPv6 packet walks into a bar. Nobody talks to him. pvoutput

• Skrunsies
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Roellie80 schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 10:06:
[...]

Volgens mij kan het bij Vattenval. Of niet @Skrunsies ?
Yep!

Bij Vattenfall je betaling op handmatig zetten, ( op acceptgiro ) daarna kan je met CC betalen :)

UberLurker

• Tomba

Tomba

Tomba schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 09:03:
[...]

BTW wat is die update voor IOS ruk zeg, Kaart bedrag neemt niet meer af (staat ruim 150€ hoger dan de daadwerkelijke waarde) en alle betalingen staan er in als 'VISA PER PAY' :X
Hmm zie nu dat t op dex.plutus.it ook totaal niet meer klopt, afschrijvingen van de laatste 2 dagen worden niet verwerkt waardoor mijn saldo ruim 150€ hoger is dan de 'werkelijkheid'

• Tomba

Tomba

Tomba schreef op donderdag 8 december 2022 @ 20:22:
Weet iemand trouwens of de Amazon prima Perk alleen geldt voor Amazon Prime (dus 2.99) of ook op Amazon aankopen?
Iemand hier een antwoord op BTW?

• Domino

Domino

Wen ADA moon??

Tomba schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 10:58:
[...]

Iemand hier een antwoord op BTW?
Volgens plutus discord alleen Prime atm.

• Tomba

Tomba

Domino schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 11:11:
[...]

Volgens plutus discord alleen Prime atm.
Thanks, das jammer.

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:23

Darrell

Fiat moonboy

Ik heb mijn Plutus kaart nog steeds niet ontvangen nadat die al 2 keer verzonden schijnt te zijn.

Waar kan ik dat het beste melden?

• Sup4rdurt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-01 18:03
Darrell schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 12:02:
Ik heb mijn Plutus kaart nog steeds niet ontvangen nadat die al 2 keer verzonden schijnt te zijn.

Waar kan ik dat het beste melden?
Niet heel moeilijk om dit te vinden hoor:
https://support.plutus.it...-Support-Customer-Service

Why waste time say lot word when few word do trick?

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:23

Darrell

Fiat moonboy

ja idd, zojuist gedaan. Wilde mn vraag al weg editen maar je was te snel. Thanks :)

• Dacuuu
Iemand een idee hoe dit zit? ik heb van de week voor het eerst onbemand getankt met plutus (achter curve)

Saldo VOOR het tanken €289,74
-Onbemand getankt voor €48,26, €150 ingehouden op de Plutus pas.
-Transactie van €-9.60
-Transactie van €-24.28
-Transactie van €-1.95
--------------------------
Op dit moment heb ik handmatig mijn saldo berekend, en kwam op €103,91 uit, dit bedrag zag ik ook terug op de plutus website bij mijn saldo. Op dit moment stond de €150 nog steeds vast dus.
-Transactie van -€84
- TOP UP €+300
---------------------------

Als ik inlog op de Plutus website is mijn huidige saldo op dit moment €403.91

Hoe kan ik nu verifiëren of ik het bedrag van €101,74 wat ik te veel heb betaald bij het tanken terug heb gehad?

Ik heb die chrome plutus addon geinstalleerd staan om een uitdraai te maken, maar de excel sheet die daar uit komt is vrij vol en slecht te lezen. :+

[Voor 3% gewijzigd door Dacuuu op 09-12-2022 12:42]

• NeoflexNL
  • Registratie: December 2017
  • Nu online

NeoflexNL

Forever young

Dacuuu schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 12:41:
Iemand een idee hoe dit zit? ik heb van de week voor het eerst onbemand getankt met plutus (achter curve)

-Transactie van €-9.60
-Transactie van €-24.28
-Transactie van €-1.95
Op dit moment heb ik handmatig mijn saldo berekend, en kwam op €103,91 uit, dit bedrag zag ik ook terug op de plutus website bij mijn saldo. Op dit moment stond de €150 nog steeds vast dus.
-Transactie van -€84
- TOP UP €+300

Hoe kan ik nu verifiëren of ik het bedrag van €101,74 wat ik te veel heb betaald bij het tanken terug heb gehad?

Ik heb die chrome plutus addon geinstalleerd staan om een uitdraai te maken, maar de excel sheet die daar uit komt is vrij vol en slecht te lezen. :+
Dat onbemand tanken is idd een drama. Hier hetzelfde verhaal. Afgelopen week getankt voor 85 euro, 125 gereserveerd en afgeschreven van Plutus balans (niet meer op pending).

In Curve staat het nu wel goed, daar is de 125 veranderd in 85.

Ik ga er vanuit dat die 125 bij Plutus dan ook wordt gewijzigd naar 85, maar het staat er nu ook al dagen zo..

“Prediction is very difficult, especially if it's about the future”

• Tomba

Tomba

Dacuuu schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 12:41:

-Transactie van €-9.60
-Transactie van €-24.28
-Transactie van €-1.95
-Transactie van -€84
- TOP UP €+300

Ik werd zo gek van het gedoe dat ik alles 'schaduw' bij houdt in een Excelsheet om na te rekenen of de bedragen kloppen :/

Beste tip die ik je voor onbemand kan geven; gebruik Curve icm een andere creditcard en GBIT het naar je Plutus als het bedrag definitief is.

[Voor 5% gewijzigd door Tomba op 09-12-2022 13:14]

• CHRlS
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:56
Tomba schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 13:14:
[...]

Ik werd zo gek van het gedoe dat ik alles 'schaduw' bij houdt in een Excelsheet om na te rekenen of de bedragen kloppen :/

Beste tip die ik je voor onbemand kan geven; gebruik Curve icm een andere creditcard en GBIT het naar je Plutus als het bedrag definitief is.
Even uit interesse, heb je wel eens geconstateerd dat er zaken niet kloppen? Ik word zelf ook redelijk kriegel van de onoverzichtelijkheid van Plutus, maar voor zover ik kan nagaan lijkt het wel te kloppen.

• Tomba

Tomba

CHRlS schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 13:33:
[...]

Even uit interesse, heb je wel eens geconstateerd dat er zaken niet kloppen? Ik word zelf ook redelijk kriegel van de onoverzichtelijkheid van Plutus, maar voor zover ik kan nagaan lijkt het wel te kloppen.
Nou ja eigenlijjk alleen de topup en op het moment klopt er geen r..t van het saldo van mijn kaart maar uiteindelijk klopt het wel allemaal. Retourboekingen zijn echter wel suboptimaal vandaar mijn keuze om het ook zelf bij te houden :)

• Xanderwufu
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:33
Ik houd al 3 maanden mijn Plutus uitgaven + refunds bij omdat het zo een rotzooi wordt met GBIT van Curve. Het klopt altijd op de cent precies, sinds gisteren ging er volgens de app en de website van Plutus niets meer van af. Maar dat is ook al verholpen vandaag zie ik. Alles klopt weer tot de cent precies.

• Tomba

Tomba

Xanderwufu schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 14:04:
[...], sinds gisteren ging er volgens de app en de website van Plutus niets meer van af. Maar dat is ook al verholpen vandaag zie ik. Alles klopt weer tot de cent precies.
Hier nog altijd een afwijking van zo'n 130€

• lucatoni
Tomba schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 13:14:
[...]

Ik heb wel begrepen dat deze bug er voor zorgt dat je cashback krijg op basis van de 150 euro die ze vastzetten (ook als je bv voor 20 euro tankt). Dat zal via GBIT vast niet werken? Ik heb vorige week ook getankt en wacht ook nog op een herstel aan Plutus kant.

• NeoflexNL
  • Nu online

NeoflexNL

Forever young

lucatoni schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 14:24:
[...]

Ik heb wel begrepen dat deze bug er voor zorgt dat je cashback krijg op basis van de 150 euro die ze vastzetten (ook als je bv voor 20 euro tankt). Dat zal via GBIT vast niet werken? Ik heb vorige week ook getankt en wacht ook nog op een herstel aan Plutus kant.
Die cashback krijg je idd over die 150 euro maar die trekken ze achteraf denk ik wel weer recht? (ik tank eigenlijk nooit onbemand, maar toevallig deze week een keer).

Dat was volgens mij ook een van de voordelen (vanuit Plutus gezien) van die 45 dagen pending time.

• Tomba

Tomba

lucatoni schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 14:24:
[...]

Volgens mij wordt dat achteraf weer recht getrokken

• lucatoni
@enermax gaf 2 weken geleden hier aan dat je cashback krijgt over de 150. We gaan het zien...

• veertje
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:43
lucatoni schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 14:36:
@enermax gaf 2 weken geleden hier aan dat je cashback krijgt over de 150. We gaan het zien...
Ik kan je met zekerheid vertellen dat dat niet klopt, ben al een jaartje ofzo bij Plutus en heb vaak genoeg onbemand getankt.

Ledn is a scam, don't use it

• Tomba

Tomba

Tomba schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 14:18:
[...]

Hier nog altijd een afwijking van zo'n 130€
En nu klopt het, ze zijn bij mij nu weer 100% bij :)

• PHPResource
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
@Roellie80
https://forum.fok.nl/topic/2664954/1/25

Ik merk dat ik hier toch een beetje moeite mee heb.. Hoe meer mensen via deze schuine constructies gebruik maken van het systeem, des te sneller gaat het op de schop (minder rewards of failliete toko in het ergste geval).

• evaniperen
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-01 11:53
melkislekker schreef op woensdag 7 december 2022 @ 11:50:
[...]

Wat

hoe dan

De bezorger laat een pinautomaat zien toch

Ik dacht dat alleen maestro er op werkte
Gewoon contactloos met mijn telefoon in combinatie met curve card

• Roellie80
  • Nu online
PHPResource schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 15:18:
@Roellie80

Ik merk dat ik hier toch een beetje moeite mee heb.. Hoe meer mensen via deze schuine constructies gebruik maken van het systeem, des te sneller gaat het op de schop (minder rewards of failliete toko in het ergste geval).
Ik zoek naar mogelijkheden. Dat is niet bijzonder trouwens. Zo vertelde een ander GOAT ook nog tijdens de reddit-talks, dus in bijzijn van het team dat ze binnen de familie de kaart wel eens gebruikten voor grote uitgaven. Hier werd niet op gereageerd alsof dit not-done zou zijn.

Zover ik weet gaan ze hier dus best wel coulant mee om. Zo laten ze het (in tegenstelling tot cdc) ook toe om utilities met de kaart te betalen. En dan zijn er altijd nog de limieten op dagelijks, wekelijks en maandelijks niveau.

De rewardspool zal altijd een hekel punt blijven. Ik heb begrepen dat bij het huidige uitgavepatroon deze over 18 jaar leeg zal zijn. Dus dan hebben we nog even. Daarnaast maken ze geen verlies op het gebruik maken van de kaart. De inkomsten komen voornamelijk uit de abonnementen die in euro's betaald worden.

Ik merk wel dat ze wat strengen willen acteren op bedrijfsuitgave. Er staat een zakelijke kaart gepland begin 2023.

Maargoed, ik ben niet roomser dan de Paus. Ik zoek naar manieren om veel geld door die kaart te pompen. Ik heb niet voor Jan met de korte achternaam een groot investeringsrisico genomen. En dat leeft ook onder andere GOAT's.

[Voor 25% gewijzigd door Roellie80 op 09-12-2022 15:32]

• Roellie80
  • Nu online
Onder GOAT's is er de laatste tijd juist een beetje een afkeer op alle gratis users. Die voegen niks toe aan het product, in plaats van dat ze de gratis coins direct weer op de markt verkopen.

Bij meer (grote) investeerders neemt de verhandelbare PLU af, wat over het algemeen resulteert in een hogere prijs per token. En hoe hoger de tokenprijs, hoe minder snel de rewardspool leeg zal raken

• NeoflexNL
  • Nu online

NeoflexNL

Forever young

Tja, wanneer maak je gebruik van een systeem, en wanneer is dat misbruik.. Ethisch gezien een interessante vraag. Ik snap je op zich wel. Uiteindelijk zijn zij degene die dit bedrijf met bijbehorend business model hebben opgezet. Jij draagt een zeker risico hierin en ik snap best dat je daar je maximale voordeel uit wil halen. Het is niet zo dat ze bij Plutus hun eigen token tegen marktprijzen hoeven in te kopen, dus het kost ze in feite niks.

Ik zou deze constructie trouwens zelf niet aangaan. Het is mij er in alle situaties aan gelegen om zoveel mogelijk onder de radar van banken, fiscus, overheden etc. te blijven en dit roept wel gewoon vragen op, al doe je fiscaal / juridisch misschien op zich niks raars.

Als je ziet hoe ze bij de belastingdienst met mensen omgaan, kan je soms maar beter wat teveel belasting betalen dan te weinig, om maar een dwarsstraat te noemen. Maar goed, die discussie hoort hier niet thuis.

• Roellie80
  • Nu online
NeoflexNL schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 15:44:
Tja, wanneer maak je gebruik van een systeem, en wanneer is dat misbruik.. Ethisch gezien een interessante vraag. Ik snap je op zich wel. Uiteindelijk zijn zij degene die dit bedrijf met bijbehorend business model hebben opgezet. Jij draagt een zeker risico hierin en ik snap best dat je daar je maximale voordeel uit wil halen. Het is niet zo dat ze bij Plutus hun eigen token tegen marktprijzen hoeven in te kopen, dus het kost ze in feite niks.

Ik zou deze constructie trouwens zelf niet aangaan. Het is mij er in alle situaties aan gelegen om zoveel mogelijk onder de radar van banken, fiscus, overheden etc. te blijven en dit roept wel gewoon vragen op, al doe je fiscaal / juridisch misschien op zich niks raars.

Als je ziet hoe ze bij de belastingdienst met mensen omgaan, kan je soms maar beter wat teveel belasting betalen dan te weinig, om maar een dwarsstraat te noemen. Maar goed, die discussie hoort hier niet thuis.
Plutus moet de regels van het "spel" maar bepalen. Maar ik zit dus inderdaad meer een beetje met de bank hier, en de belastingdienst. Ondanks dat het waarschijnlijk goed uit te leggen is, heb je geen zin in gedoe.

• Domino

Domino

Wen ADA moon??

Roellie80 schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 15:40:
Onder GOAT's is er de laatste tijd juist een beetje een afkeer op alle gratis users. Die voegen niks toe aan het product, in plaats van dat ze de gratis coins direct weer op de markt verkopen.

Bij meer (grote) investeerders neemt de verhandelbare PLU af, wat over het algemeen resulteert in een hogere prijs per token. En hoe hoger de tokenprijs, hoe minder snel de rewardspool leeg zal raken
Dat is hoe het systeem werkt, gratis users worden immers wellicht ooit betalende users. 3% Cashback op een max van €250 is nu niet echt waar het systeem failliet op gaat, het is een lokmiddel.

Waar het wel fout gaat is met allerlei schimmige constructies. Ik ben ook niet roomser dan de paus, maar betalen/voorschieten voor andermans kosten om maximaal cashback binnen te harken is wat mij betreft net over de lijn. Je moet je use case bepalen op je eigen levensstijl en uitgaven.

Ik hoop van harte dat Plutus hier tegen op gaat treden als het voorkomt.

• NeoflexNL
  • Nu online

NeoflexNL

Forever young

Roellie80 schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 15:47:
[...]

Plutus moet de regels van het "spel" maar bepalen. Maar ik zit dus inderdaad meer een beetje met de bank hier, en de belastingdienst. Ondanks dat het waarschijnlijk goed uit te leggen is, heb je geen zin in gedoe.
Ja, mee eens. Ze trekken nog altijd zelf aan de touwtjes en bepalen zelf de interval-limieten etc.

Ik weet niet of je nog op een antwoord zit te wachten, maar ik zou dit niet doen. Ik heb inmiddels uit alle verhalen en affaires wel geleerd dat 'het goed kunnen uitleggen' bij lange na niet voldoende is om met rust gelaten te worden... Bezint eer ge begint zou ik hier zeggen.

• swbr
  • Laatst online: 17:47
Roellie80 schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 15:47:
[...]

Het lijkt me dat Plutus ook verdiend aan elke transacties via de fees die de winkelier betaalt, in die zin is het ook in hun belang dat er veel via de kaart wordt uitgegeven.

Maar hoe ga je de cashback verdelen in jouw oorspronkelijke idee? Als je allebei de helft doet, kan je kennis net zo goed zelf een premium abo afnemen en 250 PLU staken, dan heb je ook die 4% te pakken. En met dit soort bedragen is het tijdelijk opzij zetten van 250 PLU niet zo'n probleem lijkt me.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

• lucatoni
@Roellie80

Redelijk dubieus waarom hij dit op FOK vraagt, terwijl hij dit ook hier had kunnen vragen. Al weten we natuurlijk allemaal het antwoord wel. @Roellie80 hopelijk besef jij als geen ander dat wanneer elke GOAT tonnen PLU gaat claimen dat het zo voorbij is met dit systeem. Ben je je aan het indekken voor de aankomende wijziging en eventuele koersdaling?

• Roellie80
  • Nu online
lucatoni schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 16:17:
[...]

Redelijk dubieus waarom hij dit op FOK vraagt, terwijl hij dit ook hier had kunnen vragen. Al weten we natuurlijk allemaal het antwoord wel. @Roellie80 hopelijk besef jij als geen ander dat wanneer elke GOAT tonnen PLU gaat claimen dat het zo voorbij is met dit systeem. Ben je je aan het indekken voor de aankomende wijziging en eventuele koersdaling?
Mijn vraag had in eerste instantie niet zoveel met Plutus te maken. Vandaar dat ik deze algemene vraag poste op Fok!.

Echter, ben ik er wel achter dat het inderdaad volgens de officiële stukken van Plutus niet is toegestaan. Dus daar heb ik dan ook m'n antwoord al :)

• lucatoni
En ik kan je ook vertellen (als medewerker van een bank) dat je er zo uitgefilterd wordt bij regelmatig grote transacties, en helemaal als dit naar het buitenland gaat. Dan krijg je een mooi formulier thuisgestuurd, met tientallen vragen over herkost, en reden van overboeking.Die vragen zou je overigens ook kunnen krijgen van de ontvanger (Solaris Group). Wanneer je vervolgens niet goed kan uitleggen waarom je dit doet en de bank hier nog een risico in ziet, mogen ze conform WWFT de klantrelatie beeindigen (alle NL banken hebben hier in het verleden zware boetes voor gehad, dus kiezen hier snel voor). En je raad al wat de vraag is wanneer je bij een andere NL bank een rekening opent: Heeft uw bank of verzekeraar u weleens geweigerd of uw relatie stopgezet. Tsja...en dan heb je een probleem. Ga je werkgever maar uitleggen dat je je salaris niet meer kan ontvangen op een NL rekening.

En als je echt de details wilt weten (https://open.overheid.nl/...ene%20leidraad%20Wwft.pdf)

5.4.3 Complexe en ongebruikelijk grote transacties en ongebruikelijke transacties
Daarnaast is een Wwft-instelling verplicht om redelijke maatregelen te nemen om complexe en
ongebruikelijk grote transacties én alle ongebruikelijke transactiepatronen die geen duidelijk
economisch of rechtmatig doel hebben, te onderzoeken. Als hiervan sprake is, dient de gehele
zakelijke relatie met de cliënt aan een verscherpte controle onderworpen te worden.72 Daarbij
gaat het niet alleen om een controle van de in het kader van de zakelijke relatie verrichte
transacties, maar bestaat er aanleiding voor het treffen van verscherpte maatregelen en een meer
intensieve transactiemonitoring. Of sprake is van een ongebruikelijk grote transactie, dan wel een
ongebruikelijk transactiepatroon, moet worden beoordeeld met in achtneming van het profiel van
de cliënt dat op grond van het cliëntenonderzoek bij de instelling bekend is. De daarbij verzamelde
informatie kan ertoe leiden dat een instelling moet oordelen dat een transactie niet past binnen het
profiel dat bij haar van de cliënt bekend is.

Zie ook 5.4.5.2 waarin verscherpt toezicht betekend dat ook je gezin en ouders hiermee te maken gaan krijgen.

[Voor 49% gewijzigd door lucatoni op 09-12-2022 16:56]

• Tomba

Tomba

Plutus gaat dus klaarblijkelijk inzetten op prijs stijging ipv inperken van perks. Hopelijk houden ze zich daar ook aan :)

• NeoflexNL
  • Nu online

NeoflexNL

Forever young

lucatoni schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 16:39:
En ik kan je ook vertellen (als medewerker van een bank) dat je er zo uitgefilterd wordt bij regelmatig grote transacties, en helemaal als dit naar het buitenland gaat. Dan krijg je een mooi formulier thuisgestuurd, met tientallen vragen over herkost, en reden van overboeking.Die vragen zou je overigens ook kunnen krijgen van de ontvanger (Solaris Group). Wanneer je vervolgens niet goed kan uitleggen waarom je dit doet en de bank hier nog een risico in ziet, mogen ze conform WWFT de klantrelatie beeindigen (alle NL banken hebben hier in het verleden zware boetes voor gehad, dus kiezen hier snel voor). En je raad al wat de vraag is wanneer je bij een andere NL bank een rekening opent: Heeft uw bank of verzekeraar u weleens geweigerd of uw relatie stopgezet. Tsja...en dan heb je een probleem. Ga je werkgever maar uitleggen dat je je salaris niet meer kan ontvangen op een NL rekening.

En als je echt de details wilt weten (https://open.overheid.nl/...ene%20leidraad%20Wwft.pdf)

5.4.3 Complexe en ongebruikelijk grote transacties en ongebruikelijke transacties
Daarnaast is een Wwft-instelling verplicht om redelijke maatregelen te nemen om complexe en
ongebruikelijk grote transacties én alle ongebruikelijke transactiepatronen die geen duidelijk
economisch of rechtmatig doel hebben, te onderzoeken. Als hiervan sprake is, dient de gehele
zakelijke relatie met de cliënt aan een verscherpte controle onderworpen te worden.72 Daarbij
gaat het niet alleen om een controle van de in het kader van de zakelijke relatie verrichte
transacties, maar bestaat er aanleiding voor het treffen van verscherpte maatregelen en een meer
intensieve transactiemonitoring. Of sprake is van een ongebruikelijk grote transactie, dan wel een
ongebruikelijk transactiepatroon, moet worden beoordeeld met in achtneming van het profiel van
de cliënt dat op grond van het cliëntenonderzoek bij de instelling bekend is. De daarbij verzamelde
informatie kan ertoe leiden dat een instelling moet oordelen dat een transactie niet past binnen het
profiel dat bij haar van de cliënt bekend is.

Zie ook 5.4.5.2 waarin verscherpt toezicht betekend dat ook je gezin en ouders hiermee te maken gaan krijgen.
Nuttige bijdrage!

Ik vind het sowieso, om de door jouw genoemde reden, al niet heel prettig dat ik per jaar duizenden euro's over maak naar rekeningen in de UK en Litouwen.. je zou idd verwachten dat je daar vroeg of laat vragen over krijgt..

Allemaal prima uit te leggen, tuurlijk, maar ik beantwoord liever geen vragen, dan wel, zeg maar..

• lubbertkramer
@Roellie80

Vind het wel een grijs gebied, mag voorschieten als je met de familie/vrienden uit eten gaat dan ook niet via je Plutus kaart omdat deze achter Curve hangt terwijl je daarna tikkies gaat uitsturen? Of als je gezamenlijk concert- of festivalkaarten gekocht hebt nadat je allemaal tegelijk in de wachtrij stond maar de eerste moest kopen? Eens dat een discussie altijd goed is maar eerder genoemde zaken doe ik en vele anderen nu ook al maar dan via ideal / Rabobank creditcard
swbr schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 15:53:
[...]
Als je allebei de helft doet, kan je kennis net zo goed zelf een premium abo afnemen en 250 PLU staken, dan heb je ook die 4% te pakken. En met dit soort bedragen is het tijdelijk opzij zetten van 250 PLU niet zo'n probleem lijkt me.
Als je 3% aan Billhop moet betalen loont het in mijn ogen om GOAT te zijn waar je 5% overhoudt i.p.v. Hero waar je 1% overhoudt na aftrek van de kosten. Als staker bij Hi (30 euro) is het nog leuk om te staken voor 0,002 maar om naar GOAT te staken denk ik persoonlijk ook even over na met een prijs van 9-10 euro per PLU
lucatoni schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 16:39:
En ik kan je ook vertellen (als medewerker van een bank) dat je er zo uitgefilterd wordt bij regelmatig grote transacties, en helemaal als dit naar het buitenland gaat. Dan krijg je een mooi formulier thuisgestuurd, met tientallen vragen over herkost, en reden van overboeking.
NeoflexNL schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 18:26:
[...]

Nuttige bijdrage!

Ik vind het sowieso, om de door jouw genoemde reden, al niet heel prettig dat ik per jaar duizenden euro's over maak naar rekeningen in de UK en Litouwen.. je zou idd verwachten dat je daar vroeg of laat vragen over krijgt..

Allemaal prima uit te leggen, tuurlijk, maar ik beantwoord liever geen vragen, dan wel, zeg maar..
Ik combineer de reactie van @NeoflexNL en @lucatoni even want het triggert mij wel. Omdat Plutus een (debit)creditcard is zie ik hier zelf geen probleem of ik hier 1000, 5000, 10000 of 100000 stort en uitgeef zolang ik het kan verantwoorden met mijn aankopen/maandelijkse uitgaven ook al gaat het geld naar een Engelse rekening? Lijkt mij niets anders als de Rabobank creditcard waar ik anders dezelfde uitgaven mee zou doen en die ieder eind van de maand automatisch afgeschreven wordt. Volgens mij ben je wel vrij om je eigen (debit)creditcard te kiezen, ook als deze in Engeland zit of verwacht je daar ook problemen @lucatoni dat de bank vragen gaat stellen?

Extra toevoeging; Hier al de Plutus "source of fund" moeten doorlopen zoals een aantal anderen hier ook in het topic. Daar vroegen ze ook al allerlei zaken als waar je geld vandaan komt en wat je ermee doet.
Hello Lubbert,

Jone here from Plutus Support. Your Plutus Account has been automatically flagged by our system for a Source of Funds check, I will be the one guiding you through the process until its completion.

For context, we are mandated to comply with specific laws and regulations related to money laundering and fraud detection as a financial institution. Particularly, we are required to verify that the funds you have in your Plutus Account come from a legitimate source. I know it can be concerning to read this but no worries, it does not mean that you are in trouble. This is a standard check that all financial companies have to do. You can learn more about this process in this article from our support page.

I need you to submit the required information within the next 5 business days, as we have a strict timeline for this process. If the information is not submitted within 5 business days, we are required to suspend your account and card until the process is completed.

• glv0601
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 04-01 19:41
Was Billhop aan het checken voor individuen is 3,5% en geen 2,95%

• enermax
enermax schreef op donderdag 8 december 2022 @ 14:07:
Vandaag eindelijk de top up van 6 december erdoor heen. 5 december nog in afwachting. Plutus logica.
5 december top up nog steeds niet zichtbaar. Ook de verkoop van PLU op 5dec nog steeds pending. Heb even een ticket aangemaakt om transacties uitdraai te bekijken. Misschien "weer" een UI dingetje.

• Hyena
glv0601 schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 23:39:
Was Billhop aan het checken voor individuen is 3,5% en geen 2,95%
Is recentelijk verhoogd. Lijkt wel een soort oprotprijs voor particulieren. Bedrijven betalen wel 2.95%. Dan moet je veel moeite doen om wat cashback over te houden. Wel apart dat er geen enkele concurrent is. :/

• Tomba

Tomba

enermax schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 00:28:
[...]

5 december top up nog steeds niet zichtbaar. Ook de verkoop van PLU op 5dec nog steeds pending. Heb even een ticket aangemaakt om transacties uitdraai te bekijken. Misschien "weer" een UI dingetje.
Oei das minder. Als je snel geholpen wilt worden; via discord is er 2x per week een live assist meeting waar je direct in contact kan komen. Daar werd ik direct geholpen (toen t eenmaal mijn beurt was ;) ) met een ticket waar ik maar geen reactie op kreeg.

• lucatoni
lubbertkramer schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 20:12:
[...]

Vind het wel een grijs gebied, mag voorschieten als je met de familie/vrienden uit eten gaat dan ook niet via je Plutus kaart omdat deze achter Curve hangt terwijl je daarna tikkies gaat uitsturen? Of als je gezamenlijk concert- of festivalkaarten gekocht hebt nadat je allemaal tegelijk in de wachtrij stond maar de eerste moest kopen? Eens dat een discussie altijd goed is maar eerder genoemde zaken doe ik en vele anderen nu ook al maar dan via ideal / Rabobank creditcard

[...]

Als je 3% aan Billhop moet betalen loont het in mijn ogen om GOAT te zijn waar je 5% overhoudt i.p.v. Hero waar je 1% overhoudt na aftrek van de kosten. Als staker bij Hi (30 euro) is het nog leuk om te staken voor 0,002 maar om naar GOAT te staken denk ik persoonlijk ook even over na met een prijs van 9-10 euro per PLU

[...]

[...]

Ik combineer de reactie van @NeoflexNL en @lucatoni even want het triggert mij wel. Omdat Plutus een (debit)creditcard is zie ik hier zelf geen probleem of ik hier 1000, 5000, 10000 of 100000 stort en uitgeef zolang ik het kan verantwoorden met mijn aankopen/maandelijkse uitgaven ook al gaat het geld naar een Engelse rekening? Lijkt mij niets anders als de Rabobank creditcard waar ik anders dezelfde uitgaven mee zou doen en die ieder eind van de maand automatisch afgeschreven wordt. Volgens mij ben je wel vrij om je eigen (debit)creditcard te kiezen, ook als deze in Engeland zit of verwacht je daar ook problemen @lucatoni dat de bank vragen gaat stellen?

Extra toevoeging; Hier al de Plutus "source of fund" moeten doorlopen zoals een aantal anderen hier ook in het topic. Daar vroegen ze ook al allerlei zaken als waar je geld vandaan komt en wat je ermee doet.

[...]
Vragen zou je altijd kunnen krijgen. Uit eigen ervaring: een familielid had een spaarrekening bij Sns met exact 100.000 euro. Sns besloot geen gratis spaarrekening meer aan te bieden waardoor desbetreffende persoon de 100.000 verplaatste naar een andere Nederlandse rekening. Deze transactie kreeg ze later vragen over. Ik denk overigens zelf dat wanneer je normale transacties doet (inkomen / uitgave in balans) je hier niet zo snel last van gaat hebben. Maar als je opeens ook meer inkomen krijgt (stortingen van anderen), je best vragen kan krijgen. Overigens is vragen krijgen niet erg, als je het maar kan verantwoorden. Een creditcard is gewoon te veranderen.

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Blijft wel suf hoe belachelijk karig/vaag die app van Plutus is. Heb nu zogenaamd allemaal uitgaves bij Vans, draag dat merk niet hoor :+

En steeds meer winkels met modernere terminals (kruidvat), gaat lekker zo, halverwege 2023 zal wel zowat alles over zijn gok ik, dat wordt leuker shoppen :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• glv0601
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 04-01 19:41
Iemand een idee wat het verschil is in kosten tussen de transacties van visa/mc creditcard en visa/mc debitcard? Want er zijn tegenwoordig zoveel cashback systemen beschikbaar. En volgens mij draaien ze allemaal op debitcards.

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:40

knakworst

Get Dilberted!

glv0601 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 17:30:
Iemand een idee wat het verschil is in kosten tussen de transacties van visa/mc creditcard en visa/mc debitcard? Want er zijn tegenwoordig zoveel cashback systemen beschikbaar. En volgens mij draaien ze allemaal op debitcards.

• Glaxo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:44
Iemand een idee of er vertraging is bij top-uppen? Het zou toch snel moeten gaan? Gisteren een Top-up gedaan, maar nu nog steeds niet bijgeboekt. Gisteren dacht ik nog: ''Ok het is misschien zondag'' Maar nu had ik dan wel een top-up verwacht.

• Ypho
Glaxo schreef op maandag 12 december 2022 @ 11:36:
Iemand een idee of er vertraging is bij top-uppen? Het zou toch snel moeten gaan? Gisteren een Top-up gedaan, maar nu nog steeds niet bijgeboekt. Gisteren dacht ik nog: ''Ok het is misschien zondag'' Maar nu had ik dan wel een top-up verwacht.
Ik vanmorgen, wacht ook nog. Ik ga gewoon uit van 24 uur, alles wat sneller is, is mooi meegenomen.

• Tomba

Tomba

Glaxo schreef op maandag 12 december 2022 @ 11:36:
Vanochtend om 8:51 stond de topup er direct op. Topups in het weekend gaat bij mijn weten nooit goed.

• Dazzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:39
Mijn ervaring is dat topups in het weekend pas maandag later op de dag komen.
Zodra je maandag ochtend na 9 uur topup doet staat het er gelijk op.
Tomba schreef op maandag 12 december 2022 @ 12:30:
[...]

Vanochtend om 8:51 stond de topup er direct op. Topups in het weekend gaat bij mijn weten nooit goed.

• deuceboss
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:02
Ik was even wat admin aan het bijwerken toevallig vrijdag/dit weekend en daarom wat meer datapunten:

bedrag doorgezet op kaart aangekomen
€58.82 08 December 2022, 18:18 09 December 2022, 21:38
€143.60 09 December 2022, 16:39 12 December 2022, 09:22
€69.26 09 December 2022, 17:36 12 December 2022, 10:11
€43.92 09 December 2022, 18:16 12 December 2022, 10:28
€101.50 11 December 2022, 17:17 -

Lijkt op zich te gaan volgens verwachting. Even afwachten wanneer die van gisteren erbij komt, maar ziet er logisch uit voor de rest.

[Voor 3% gewijzigd door deuceboss op 12-12-2022 13:14]

• NeoflexNL
  • Nu online

NeoflexNL

Forever young

NeoflexNL schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 12:47:
[...]

Dat onbemand tanken is idd een drama. Hier hetzelfde verhaal. Afgelopen week getankt voor 85 euro, 125 gereserveerd en afgeschreven van Plutus balans (niet meer op pending).

In Curve staat het nu wel goed, daar is de 125 veranderd in 85.

Ik ga er vanuit dat die 125 bij Plutus dan ook wordt gewijzigd naar 85, maar het staat er nu ook al dagen zo..
Ik quote mezelf even.. Nu al ruim een week dat die 125 nog niet is aangepast naar het werkelijke bedrag. Hoe lang moet/mag dit duren voordat ik weer een ticket kan inschieten?

• Dacuuu
NeoflexNL schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 11:19:
[...]

Ik quote mezelf even.. Nu al ruim een week dat die 125 nog niet is aangepast naar het werkelijke bedrag. Hoe lang moet/mag dit duren voordat ik weer een ticket kan inschieten?
Bij crypto.com icm curve duurt het tegenwoordig precies 1 maand.

• enermax
NeoflexNL schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 11:19:
[...]
7/8 dagen bij Curve -> Plutus -> Shell, Esso. Je ziet dit niet terug in je bankstatement. Volgens mij krijg je wel over 125/150 euro PLU, maar andere zeggen (zonder bewijs) van niet.

[Voor 17% gewijzigd door enermax op 13-12-2022 13:23]

• NeoflexNL
  • Nu online

NeoflexNL

Forever young

enermax schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 13:20:
[...]

7/8 dagen bij Curve -> Plutus -> Shell, Esso. Je ziet dit niet terug in je bankstatement. Volgens mij krijg je wel over 125/150 euro PLU, maar andere zeggen (zonder bewijs) van niet.
Oke, dus die 125 blijft wel in je statements staan, maar er floept ineens 40 euro bij het account op?

• Ypho
NeoflexNL schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 13:38:
[...]

Oke, dus die 125 blijft wel in je statements staan, maar er floept ineens 40 euro bij het account op?
Klopt, zo gaat het bij mij ook steeds. Enorm vervelend. Ik doe nu gewoon Curve > ING CC, en dan als het bedrag "final" is, doe ik GBIT. Dat is minder PLU, maar ook minder gedoe en bijhouden steeds.

• NeoflexNL
  • Nu online

NeoflexNL

Forever young

Ypho schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 13:40:
[...]

Klopt, zo gaat het bij mij ook steeds. Enorm vervelend. Ik doe nu gewoon Curve > ING CC, en dan als het bedrag "final" is, doe ik GBIT. Dat is minder PLU, maar ook minder gedoe en bijhouden steeds.
Slim idd! Onbemand was even een uitstapje, dat doe ik eigenlijk nooit..

Anders krijg ik geen zegeltjes... :+

[Voor 5% gewijzigd door NeoflexNL op 13-12-2022 13:45]

• enermax
enermax schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 00:28:
[...]
Helaas weer een dieptepunt in Plutus balans overzicht. Op 5 dec de verkoop van PLU blijft tot op heden pending. En een top up van 100 euro is niet zichtbaar als card deposit. Ticket aangemaakt en rekening doorgespit... beide uiteindelijk wel bijgeboekt... weer een weergave bug...

• deuceboss
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:02
Weet iemand waarom een transactie van 8 november al status Available heeft voor de PLU reward na 36 dagen en ze voor de rest wel de 45 dagen aan ljiken te houden?

Het is een Bill Hop transactie van >3K, dus ik wil graag zeker weten dat het goed gaat en Bill Hop niet opeens niet meer meetelt voor cashback.

• Rutger
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
deuceboss schreef op woensdag 14 december 2022 @ 11:02:
Weet iemand waarom een transactie van 8 november al status Available heeft voor de PLU reward na 36 dagen en ze voor de rest wel de 45 dagen aan ljiken te houden?

Het is een Bill Hop transactie van >3K, dus ik wil graag zeker weten dat het goed gaat en Bill Hop niet opeens niet meer meetelt voor cashback.
Transacties van >€500 worden handmatig gecontroleerd en goedgekeurd (of afgekeurd) en komen daarom regelmatig eerder beschikbaar.
Transacties <€500 worden automatisch goedgekeurd (tenzij uitgesloten transactie uiteraard) en de PLU wordt dus standaard na 45 dagen goedgekeurd voor <€500 transacties.

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:25

St@m

@ Your Service

Gisteravond per ongeluk mijn account gelocked. Case ingeschoten en vanmorgen was het na het eerste contact met een half uur verholpen. Goede service!

Verder eigenlijk totaal geen problemen. Betaal alles met de CC van ING en zodra een betaling definitief is doe ik een GBIT naar Plutus, dagje later is mijn balance bijgewerkt. Ben benieuwd of PLU in de volgende bull naar $200 gaat :P

Wat zullen we nu eens verbieden: vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - patatje/frietje oorlog

• lubbertkramer
Gaat er nog een Tweaker naar het Plutus event vanavond in Londen waar we mogelijk andere abonnementsvormen / perks te horen krijgen?

• Roellie80
  • Nu online

Uit de discord. Een mooie trui :P

• lubbertkramer
Foto'tje van een van de deelnemers @ Londen. Lijkt erop dat we tot Q1 hebben om je tier te behalen, daarna wordt het moeilijker

[Voor 18% gewijzigd door lubbertkramer op 14-12-2022 21:54]

• Tomba

Tomba

lubbertkramer schreef op woensdag 14 december 2022 @ 21:47:
Foto'tje van een van de deelnemers @ Londen. Lijkt erop dat we tot Q1 hebben om Hero te worden daarna wordt het moeilijker

[Afbeelding]
Ouch dat betekent voor mij (en een hoop anderen?) dat holden geen zin meer heeft want met steeds weer stijgende stake levels ga ik dat letterlijk nooit redden. Kan me voorstellen dat dit op korte termijn een klein pumpje geeft wel, maar daarna zie ik de prijs niet direct stijgen maar eerder zakken aangezien het niet echt opschiet om PLU te kopen of mis ik iets?

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:25

St@m

@ Your Service

Ik snap je niet? Waarom zou je niet holden?
Is je doel om een Hero tier te halen? Dan heb je dus tot en met Q1 om Hero te worden voor 250 PLU, daarna ben je gewoon altijd Hero, als je die 250 PLU behoudt.

Ik hold gewoon tot PLU $200 waard is, dan verkoop ik mn gespaarde PLU wel. Ga geen extra aanschaf doen van ~200*$9 (wellicht over 2 maanden 150*3 ;) ) om een Hero tier te bemachtigen.

[Voor 4% gewijzigd door St@m op 14-12-2022 22:11]

Wat zullen we nu eens verbieden: vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - patatje/frietje oorlog

• Tomba

Tomba

St@m schreef op woensdag 14 december 2022 @ 22:09:
Ik snap je niet? Waarom zou je niet holden?
Is je doel om een Hero tier te halen? Dan heb je dus tot en met Q1 om Hero te worden voor 250 PLU, daarna ben je gewoon altijd Hero, als je die 250 PLU behoudt.

Ik hold gewoon tot PLU $200 waard is, dan verkoop ik mn gespaarde PLU wel. Ga geen extra aanschaf doen van ~200*$9 (wellicht over 2 maanden 150*3 ;) ) om een Hero tier te bemachtigen.
De tiers stijgen harder dan ik PLU kan vergaren ;)
Ik heb er in 1,5 maand 10 binnen geschraapt dus in 3 maanden gaat t dan over 30.
Echter iedere 3 maanden stijgt het onderste level met 50 PLU. Met andere woorden, een investering van 210x8,50€ = 1785€ om HERO te halen is dan de enige optie ;) (en dan mag de prijs niet stijgen)

Ik kan me niet voorstellen dat ik daarin de enige ben (voor die 10 PLU heb ik zo’n 2000€ moeten uitgeven via de kaart (!)) en ik ben vast niet de enige die 1785€ al erg veel geld vind. Ik zou dus verwachten dat de vraag naar PLU lager wordt (want waarom PLU anders kopen dan staking levels halen) en daarmee dus ook de prijs (en dus moeten ze weer meer PLU uit gaan geven)

[Voor 19% gewijzigd door Tomba op 14-12-2022 22:28]

• DvE
  • Laatst online: 19:45

DvE

ORA-00000

Soms moet je ook gewoon genoegen nemen met wat je wel hebt / krijgt.
Betaal lekker je everyday abo en geniet van de voordelen die dat level biedt. Dat doe ik tenminste.
Als met deze aanpassingen die voordelen nog 10-tallen jaar door kunnen gaan, ben ik al helemaal blij.

• Tomba

Tomba

DvE schreef op woensdag 14 december 2022 @ 22:27:
Soms moet je ook gewoon genoegen nemen met wat je wel hebt / krijgt.
Betaal lekker je everyday abo en geniet van de voordelen die dat level biedt. Dat doe ik tenminste.
Als met deze aanpassingen die voordelen nog 10-tallen jaar door kunnen gaan, ben ik al helemaal blij.
Ik ben zeker tevreden met wat everyday nu biedt; zo’n 4% cashback (dankzij de 2 perks) op mijn Visa uitgaven is heel mooi meegenomen. Had echter wel gehoopt ooit richting hoger te gaan (dan had ik ook een reden om te HODLen zeg maar))

• Roellie80
  • Nu online
Tomba schreef op woensdag 14 december 2022 @ 22:30:
[...]

Ik ben zeker tevreden met wat everyday nu biedt; zo’n 4% cashback (dankzij de 2 perks) op mijn Visa uitgaven is heel mooi meegenomen. Had echter wel gehoopt ooit richting hoger te gaan (dan had ik ook een reden om te HODLen zeg maar))
Dit is een probleem. Op de korte termijn kan dit wel wat koopdruk geven, maar naar verloop van tijd gaan mensej inzien dat sparen geen zin heeft en gaan ze dumpen

• Dacuuu
De tiers staan nu ook vast adh van het aantal plu. Net zoals dat bij crypto.com eerst in cronos was, gaat de prijs hard omhoog dan kan niemand meer de simpelste kaart betalen, hun zijn toen geswitcht naar euro/dollar prijzen.

Leuk als de plu straks op 50 euro staat, dan betaal je helemaal een vermogen voor de simpelere plutus tier.

• Domino

Domino

Wen ADA moon??

Met andere woorden: als je nu nog geen tier hebt en die niet kan (cashback sparen) en/of wil (extra PLU aanschaffen) halen ben je beter af door je PLU te dumpen. Eventueel nog de verwachte pump in Q1 meepikken en dan cashen

Over een tijdje gaat de ‘gratis’ kaart icm met je abbo bepalen welk percentage cashback je krijgt. Gratis krijgt 1%, everyday 2% enz.

Onhoudbaar businessmodel op deze manier, niet dat ik het antwoord heb overigens. Er moest iets veranderen, maar dit is wel rigoreus en een beetje too much.

[/edit]
Deze kwam gisteren ook nog voorbij trouwens:

USA (beta) launch in Q3/4 ipv Q1.

[Voor 31% gewijzigd door Domino op 15-12-2022 08:23]

• maximvd
  • Registratie: December 2010
Een aanbieding voor kerst en nieuw.

• enermax
Domino schreef op donderdag 15 december 2022 @ 07:46:
...
Over een tijdje gaat de ‘gratis’ kaart icm met je abbo bepalen welk percentage cashback je krijgt. Gratis krijgt 1%, everyday 2% enz.
...
Bron? Half jaar geleden mijn berekening Plu-uitgave is "op" na 20 jaar. Totaal niet uitgegeven / uitgegeven rewards. Aangezien Plu waarde stijgt, is dat alleen maar gunstiger voor lange termijn.

[Voor 3% gewijzigd door enermax op 15-12-2022 09:26]

Pagina: 1 ... 20 ... 26 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee