Plutus.it - Crypto Visa kaart

Pagina: 1 ... 12 ... 95 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:01

knakworst

Get more sats!

enermax schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 16:26:
Jammer dat de topups al een paar dagen niet werken. Normaal werken die wel aan het begin van de week. 1200 euro nu van echte creditkaart afgeschreven en wacht al een paar dagen om GBIT naar Plutus te doen. Jammer dat vandaag PLU 25% is gestegen :( Dat is 25% minder PLU als het geld eindelijk op de kaart staat.
Nou ja mag niet klagen met 45 PLU omgezet en verkocht in een half jaar tijd.
Raar systeem hebben ze. Ik heb vanmiddag nog een top up van 800 euro gedaan. Met instant SEPA gelijk bij plutus aangekomen. Daarna naar kaart verhuisd, instant ook de 800 euro erbij. Vorige week duurde dat anderhalve dag. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NordicMan
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 26-08-2024
knakworst schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 16:53:
[...]

Raar systeem hebben ze. Ik heb vanmiddag nog een top up van 800 euro gedaan. Met instant SEPA gelijk bij plutus aangekomen. Daarna naar kaart verhuisd, instant ook de 800 euro erbij. Vorige week duurde dat anderhalve dag. 8)7
Klopt voor geen meter:
Gisteren 30€ aan plu omgezet -> stond vanmorgen nog steeds pending.
Deze ochtend 30€ omgezet, is onmiddelijk verwerkt naar de kaart.

Storting van gisteren staat nu nog steeds pending in m'n statements btw...

Edit: net bijgestort😊

[ Voor 4% gewijzigd door NordicMan op 11-10-2022 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 710428

Het is helaas wel wachten tot het in elkaar valt, want meerendeel zal de gratis variant hebben en dat is dus voor al die mensen 10 eu weggeven of abbo op spotify netflix etc, dat geld is niet magisch gratis en kost plutus geld waardoor het niet sustainable kan blijven lijkt me, alleen waarschijnlijk vanwege de mensen die fees betalen

opzich nog wel best te doen qua fees, maar je moet dus gewoon top uppen met paar honderd/duizend, en daarvan je dagelijkse ding doen, niet geld opnemen en misschien ook beter om niet aan curve te koppelen, want dan pin je per ongeluk met curve bij geldautomaat en heb je dubbel fees eraf

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 710428 op 12-10-2022 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:36
bjkmemo8 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 07:40:
ik probeer me coins te verkopen, maar je kan maar 30euro per dag top upen en naar een wallet betaal je een fee :( , koers is niet elke dag zo hoog. Hebben jullie tips?
Als die fee van €5 je opbreekt, dan maakt het niet zoveel uit dat je niet in 1x kan verkopen maar elke dag €30 verkoopt

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Anoniem: 710428 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 10:49:
Het is helaas wel wachten tot het in elkaar valt, want meerendeel zal de gratis variant hebben en dat is dus voor al die mensen 10 eu weggeven of abbo op spotify netflix etc, dat geld is niet magisch gratis en kost plutus geld waardoor het niet sustainable kan blijven lijkt me, alleen waarschijnlijk vanwege de mensen die fees betalen
De overgrote meerderheid kiest wel voor een Everyday abonnement. De gratis kaart is net wat teveel gedoe voor die paar centen. En dan hebben ze hier dus wel een soort van verdienmodel, euro's ontvangen en gratis PLU teruggeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjun
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 11-12-2024
Gelukszoekr schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 17:06:
[...]

Als die fee van €5 je opbreekt, dan maakt het niet zoveel uit dat je niet in 1x kan verkopen maar elke dag €30 verkoopt
Dus wel... 2 dagen geleden kunnen verkopen tegen 13 euro, nu is de koers alweer 9 euro. Die 5 euro voor lief nemen, heeft me 126 euro gescheeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Gertjun schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 08:45:
[...]

Dus wel... 2 dagen geleden kunnen verkopen tegen 13 euro, nu is de koers alweer 9 euro. Die 5 euro voor lief nemen, heeft me 126 euro gescheeld.
Als ik het goed lees, heb je niet verkocht, en nu is je PLU 126 minder waard? Dat betekend dat de totale hoeveelheid PLU die zou verkopen een stuk meer is dan 126 euro. Wat kan je dan die €5 schelen? Dat is dan toch maar een minuscuul percentage van het totale bedrag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjun
Gelukszoekr schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 08:48:
[...]

Als ik het goed lees, heb je niet verkocht, en nu is je PLU 126 minder waard? Dat betekend dat de totale hoeveelheid PLU die zou verkopen een stuk meer is dan 126 euro. Wat kan je dan die €5 schelen? Dat is dan toch maar een minuscuul percentage van het totale bedrag?
Nee dan lees je het verkeerd. Ik heb nu 31.5 PLU kunnen verkopen tegen een koers van 13 euro; Nu is de koers ca. 9 euro, het verschil; 31.5x4= 126 euro. Je moet natuurlijk niet precies zo tellen, want je middelt uit als je 30 euro per dag verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

waarom kan je niet meer dan 30 eu per dag verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjun
Anoniem: 710428 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 09:09:
waarom kan je niet meer dan 30 eu per dag verkopen?
Dat is een goede vraag, ik heb al verschillende antwoorden voorbij zien komen; waaronder:
- Het voorkomen van 'arbitrage trading', dus gebruik maken van koersverschillen tussen verschillende exchanges.
- Juridische controle van alle transacties garanderen
- Liquiditeit van de token garanderen

Maar je kunt het "gewoon" omzeilen door je PLU op te nemen in je wallet, naar een exchange te sturen en daar te verkopen

Edit: je kunt er hier meer over lezen - https://medium.com/plutus...-fiat-limits-f7c3bc5865b5.

[ Voor 22% gewijzigd door Gertjun op 13-10-2022 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Gertjun schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 09:08:
[...]

Nee dan lees je het verkeerd. Ik heb nu 31.5 PLU kunnen verkopen tegen een koers van 13 euro; Nu is de koers ca. 9 euro, het verschil; 31.5x4= 126 euro. Je moet natuurlijk niet precies zo tellen, want je middelt uit als je 30 euro per dag verkoopt.
Ok. Maar daarom bedoelde ik ook, als het bedrag dat je wilt cashen hoof genoeg is, dan is die €5 fee in verhouding niet zo hoog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gertjun
Gelukszoekr schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 09:20:
[...]

Ok. Maar daarom bedoelde ik ook, als het bedrag dat je wilt cashen hoof genoeg is, dan is die €5 fee in verhouding niet zo hoog
Precies, dan zijn we het daarover eens. Het leek even in je eerste bericht dat het weinig verschil maakt of je (bijvoorbeeld) 30 PLU over 10 dagen verkoopt of in 1x met een 5 euro fee, dat is natuurlijk wel degelijk afhankelijk van de koers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-06 16:16
Ik krijg binnenkort de kaart hoop ik, wat is de beste perk om te nemen? Ik neem aan dat het netflix of spotify is afhankelijk van je abbonement.

edit: Ik zit te twijfelen om uiteindelijk een premium te pakken, en dan als perks, Netflix, Spotify en Curve te nemen.

[ Voor 29% gewijzigd door Alvanosa op 13-10-2022 14:55 ]

PSN: Alvanosa

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DvE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-06 19:41

DvE

ORA-00000

Alvanosa schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 14:44:
Ik krijg binnenkort de kaart hoop ik, wat is de beste perk om te nemen? Ik neem aan dat het netflix of spotify is afhankelijk van je abbonement.

edit: Ik zit te twijfelen om uiteindelijk een premium te pakken, en dan als perks, Netflix, Spotify en Curve te nemen.
Pak een perk van iets wat je nu toch al gebruikt.
Daarna de extra's die je dan 'gratis' kan gaan afnemen. Je heeft uiteindelijk toch geld uit en weet niet of je na 45 dagen als de PLU vrij komt nog steeds dezelfde waarde heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-06 16:16
DvE schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 15:49:
[...]

Pak een perk van iets wat je nu toch al gebruikt.
Daarna de extra's die je dan 'gratis' kan gaan afnemen. Je heeft uiteindelijk toch geld uit en weet niet of je na 45 dagen als de PLU vrij komt nog steeds dezelfde waarde heeft.
Bedankt, ik gebruik toevallig alle 3 de services al. De extra PLU zou dan mooi kunnen uitkomen.

PSN: Alvanosa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-06 16:49
Alvanosa schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 15:55:
[...]
Bedankt, ik gebruik toevallig alle 3 de services al. De extra PLU zou dan mooi kunnen uitkomen.
Toevallig een huisgenoot voor een 2e kaart. Als 4e perk pak je dan bijv Shell/Aldi/Lidl.

Tip: Eindelijk na 1 weekje is het tankbedrag gecorrigeerd. Maak regelmatig printscreens (zodat je een start bedrag weet op printscreen datum) en probeer je debit kaart bedrag een rond getal te houden. Want bijv verkopen van Plutus naar euros is niet zichtbaar in je bank statement. Go back in time heeft/had een visuele bug. Reservaties op je kaart gaan mis. Zelfs met printscreens heb ik nog problemen met terugrekenen. Probeer dan maar eens alles in de gaten te houden. Toch is het het allemaal waard d:)b

[ Voor 64% gewijzigd door enermax op 13-10-2022 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:55
Elke keer als ik het het geld niet nodig heb staat de overboeking, incl. top up, met 5 min op de kaart.

Elke keer als het ik het geld wel nodig heb duurt het dagen. -O-

Plutus is wel wat vervelend af en toe....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enermax
Nopheros schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 11:42:
...
Plutus is wel wat vervelend af en toe....
Ze hebben al jarenlang "opstartproblemen". 2 jaar nu op rij plutus.it vergeten te verlengen en daardoor app en site plat ligt. Een hoop software bugs. Beloftes over abbonement compensatie als het weer eens niet werkt, worden ingetrokken. Het is een hobbyproject, dat geld opbrengt. Maar ik ben altijd bang dat het misgaat net voordat de vliegtickets betaald zijn. Daarom stake ik ook niet. Teveel risico dat Plu waarde verliest.

Vind het ook raar dat bank toezichthouder dat allemaal toelaat. Verkeerde geld bedragen tonen... Of is die er niet? Heb ook liever dat ze eerst alles oplossen voordat ze naar America gaan. Claimcultuur, dat je huur niet kon betalen enz. Geen geld op kaart kunnen zetten en toch betaald hebt voor abbonement.

[ Voor 22% gewijzigd door enermax op 15-10-2022 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:56
enermax schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 09:02:
Ze hebben al jarenlang "opstartproblemen".
Klopt, maar het is niet heel anders dan bij andere projecten. Swipe, CRO en Binance hebben of hadden allemaal dezelfde problemen. Vreemd is dat overigens niet want ze gebruikten allemaal dezelfde partner voor de financiele infrastructuur. Gelukkig gaan ze in het eerste kwartaal over naar een andere partner, hopelijk heeft deze de boel wat beter voor elkaar en zijn de meest vervelende problemen (vertraagde top-ups, refunds) verleden tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:55
Timmy schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 09:39:
[...]

Klopt, maar het is niet heel anders dan bij andere projecten. Swipe, CRO en Binance hebben of hadden allemaal dezelfde problemen. Vreemd is dat overigens niet want ze gebruikten allemaal dezelfde partner voor de financiele infrastructuur. Gelukkig gaan ze in het eerste kwartaal over naar een andere partner, hopelijk heeft deze de boel wat beter voor elkaar en zijn de meest vervelende problemen (vertraagde top-ups, refunds) verleden tijd.
Ze zijn toch juist net overgegaan naar een andere bank? Dat is de reden dat geld overboeken tegenwoordig bijna instant is en juist de kaart topup niet meer instant is maar maximaal 24 uur duurt.

Mijn geld staat er inmiddels ook op dus ben tevreden.

[ Voor 3% gewijzigd door Nopheros op 15-10-2022 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Nopheros schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 10:57:
Ze zijn toch juist net overgegaan naar een andere bank? Dat is de reden dat geld overboeken tegenwoordig bijna instant is en juist de kaart topup niet meer instant is maar maximaal 24 uur duurt.
De echte omschakeling is pas in het eerste kwartaal, dan zou het daadwerkelijk real-time moeten worden. Voor nu is het een tijdelijke oplossing...

Het is helaas even plannen. Mij valt ook op dat een 500 Euro top-up meestal niet goed gaat maar 2 maal 250 Euro wel. Geen idee waarom maar het kan dus soms raadzaam zijn om grotere bedragen op te knippen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zazabez1
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 28-02 09:15
Ga nu de kaart aanvragen.
Is het verstandig om achter je straatnaam nogmaals je huisnummer te vermelden?

Ik meen dat dat namelijk een aantal maanden geleden niet goed ging bij Plutus, waardoor velen de kaart niet gekregen hebben destijds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Zazabez1 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 10:17:
Het kan vast nooit kwaad om dat te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:18

Ik meen dat dat namelijk een aantal maanden geleden niet goed ging bij Plutus, waardoor velen de kaart niet gekregen hebben destijds.
het schijnt dat je huisnummer in een apart vakje moet aangeven, want idd ik had het achter mijn straatnaam gedaan en kaart kwam niet aan.
hopelijk komt de kaart binnenkort, zo mis ik alle gratis PLUtjes 👀

ondertussen ga ik gewoon door met de cdc en de Binance kaart 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-06 18:05

Ik heb het wel zo gedaan idd.

Straat: Torenstraat (1)
Huisnummer: 1

Ik had destijds geen enkel probleem met de adressering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

Ik heb vandaag mijn kaart ontvangen die ik sinds mei in bestelling had.

Krijg ik 2 enveloppen met dus 2 kaarten.. what?

Edit: en volgens PostNL app is een 3e envelop nog onderweg :?

Kan ze beide trouwens niet activeren via de app... Meerdere last van?

[ Voor 37% gewijzigd door Vis op 18-10-2022 13:46 ]

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Heb je de bestelde kaart van Mei als verloren opgegeven?

De PostNL app heeft wel vaker kuren, zie regelmatig poststukken dubbel. Ik zie nu ook drie maal een royal mail enveloppe, maar ik weet zeker dat er maar eentje onderweg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Domino schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 13:49:
Heb je de bestelde kaart van Mei als verloren opgegeven?

De PostNL app heeft wel vaker kuren, zie regelmatig poststukken dubbel. Ik zie nu ook drie maal een royal mail enveloppe, maar ik weet zeker dat er maar eentje onderweg is.
Nee heb niks aangegeven als verloren..

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuisEnTobo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:47
Vis schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 13:41:
Ik heb vandaag mijn kaart ontvangen die ik sinds mei in bestelling had.

Krijg ik 2 enveloppen met dus 2 kaarten.. what?

Edit: en volgens PostNL app is een 3e envelop nog onderweg :?

Kan ze beide trouwens niet activeren via de app... Meerdere last van?
Hier de kaart vandaag ook ontvangen, bij activatie lijkt er niks te gebeuren, niet via de app en ook niet via de website.
Wel lijkt het erop dat ik een foutmelding krijg maar die blijft achter het activatie scherm verborgen,
ik heb dus geen idee wat er gemeld wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pl0xs
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-06 10:47
Ik heb ook twee passen ontvangen.

Het lukte mij wel om de eerste pas te activeren. De tweede pas heb ik niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jinxzy
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 22-11-2024
MuisEnTobo schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 15:18:
[...]

Hier de kaart vandaag ook ontvangen, bij activatie lijkt er niks te gebeuren, niet via de app en ook niet via de website.
Wel lijkt het erop dat ik een foutmelding krijg maar die blijft achter het activatie scherm verborgen,
ik heb dus geen idee wat er gemeld wordt.
Ook vandaag ontvangen. Geen problemen met activeren, en ook geen dubbele kaarten ontvangen. Top up werkt ook. Misschien een device-specifiek probleem met de app of een issue met je connectie? Zit je achter een VPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuisEnTobo
Jinxzy schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 16:19:
[...]

Ook vandaag ontvangen. Geen problemen met activeren, en ook geen dubbele kaarten ontvangen. Top up werkt ook. Misschien een device-specifiek probleem met de app of een issue met je connectie? Zit je achter een VPN?
Nee ik zit niet achter een vpn, top up werkt ook prima, bij activatie draait de "cirkel" een halve slag en daar blijft het bij, kaart blijft inactive aangeven.

Ook al een support ticket via de mail aangemaakt, maar na het versturen van de vereiste gegevens, al uren niks meer vernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Hier ook net binnen, CCV code invoeren en geactiveerd. Nu eens de extra perks uitzoeken 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pl0xs
Ik heb ruim een uur geleden geld van mijn account op de kaart gezet, alleen is het geld nog niet beschikbaar. Hoe lang duurt dit?

Ik ben Crypto.com gewend dat geld vanaf de FIAT wallet direct op de kaart komt te staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy
pl0xs schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 17:25:
Ik heb ruim een uur geleden geld van mijn account op de kaart gezet, alleen is het geld nog niet beschikbaar. Hoe lang duurt dit?
Dat staat op de melding zodra je het geld overboekt. Als het langer dan 24 uur duurt dan moet je even de servicedesk contacten.

In de praktijk is het redelijk vaak direct, soms een paar uur of langer. Hoe groter het bedrag hoe langer het duurt is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
hier geen Plutus kaart binnen, zijn er nog menSn die ook nog niet binnen gekregen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanoZ
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22-08-2024
Hoe lang blijft een transactie normaal gesproken op pending staan? Want hij moet eerst voltooid zijn voordat je PLU cashback krijgt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arwindezeeuw
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-06 07:00
Heb er ook 2 ontvangen (volgens PostNL zouden er zelfs 3 onderweg zijn), kon er daarvan 1 activeren. De andere had ik als eerste geprobeerd maar die werd niet geaccepteerd, zal de prullenbak in mogen waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:43
Ik kreeg in mei een mail dat in net te laat was, geen probleem... Even wachten dan maar. Eind sept hoor ik dat er mensen een mail ontvangen voor adresbevestiging, ik niet dus ik neem contact op met support en daar zeggen ze me dat alles in orde is en de kaart op 3 oktober verzonden wordt.

Collega van me kreeg vandaag z'n kaart binnen terwijl die op 10 oktober verzonden was, ik nog steeds niks. Ik stuur naar support en nu zeggen ze 'ik zie dat je kaart opgestuurd is in mei maar waarschijnlijk verloren gegaan is'

Wat voor zever support is dit eigenlijk? Weten ze zelf nog wat ze zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
StefanoZ schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 19:30:
Hoe lang blijft een transactie normaal gesproken op pending staan? Want hij moet eerst voltooid zijn voordat je PLU cashback krijgt…
Normaal gesproken een dag, daarna (soms diezelfde dag maar vaak de dag daarna) krijg je de PLU cashback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:45
lubbertkramer schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 10:50:
Eindelijk is mijn Plutus kaart sinds afgelopen week onderweg na ruim een halfjaar wachten.
En vandaag kwam hij dan eindelijk binnen (zoals ik lees bij velen hierboven). Volgens PostNL waren er twee onderweg maar uiteindelijk lag er maar een in de bus. Kon hem direct activeren en eerste storting na activatie was ook binnen 15 minuten verwerkt

Ik las hierboven en eerder in het topic dat je eerst een fysieke betaling moet doen maar dat kan ik verder nergens terugvinden bij Plutus, is dit nog steeds het geval of kan ik hem direct aan Amazon, Apple, Disney+ e.d. koppelen en gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy
lubbertkramer schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 20:33:
Ik las hierboven en eerder in het topic dat je eerst een fysieke betaling moet doen maar dat kan ik verder nergens terugvinden bij Plautus, is dit nog steeds het geval of kan ik hem direct aan Amazon, Apple, Disney+ e.d. koppelen en gebruiken?
Misschien is dat in de laatste 1,5 jaar veranderd maar het was nooit nodig om je kaart met een fysieke betaling te activeren. Activeren in de app zou voldoende moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• norua
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02:20
Kol Nedra schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 19:13:
hier geen Plutus kaart binnen, zijn er nog menSn die ook nog niet binnen gekregen hebben?
ik ook nog niet, kaart ook kwijt geraakt in mei :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enermax
Kaart is binnengekomen en ook de 10$ referral Plutus bonus staat op de kaart en ook 10$ gekregen op het referral account. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoxol
  • Laatst online: 13-06 22:46
Hier ook last van dubbele kaart en dat het niet lukt om het te activeren. Mailtje richting support gegaan en nu afwachten.

V-Strom 650

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Therapy777
  • Laatst online: 08-06 12:18

Therapy777

Metal!

Mensen krijgen dubbele kaarten terwijl ik subset sinds Mei nog steeds wacht op de mijne... Wat een amateurs

[ Voor 8% gewijzigd door Therapy777 op 19-10-2022 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1 card gisteren ontvangen en direct geactiveerd, lets goo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuisEnTobo
Kleine update,

Gisteren mijn kaart gekregen, activatie werkte niet, mailtje naar support gestuurd, tot op heden niks van gehoord.
Net toch nog maar een poging gedaan tot avtivatie, na de activatie poging werd ik uit de app gegooid.
Na opnieuw inloggen, wonder boven wonder blijkt er nu kaart active te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Als je support nodig hebt dan kan je het ook via de website chat proberen, daar wordt over het algemeen binnen een paar minuten gereageerd. Reacties via mail laten helaas meerdere dagen op zich wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
Als ik vandaag niet die kaart krijg dan maak ik een ticket aan dat mijn kaart sinds 3 mei 2022 verloren is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:08

St@m

@ Your Service

pl0xs schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 17:25:

Ik ben Crypto.com gewend dat geld vanaf de FIAT wallet direct op de kaart komt te staan.
Geld al op de kaart? Bij mij nog niet, ongeveer zelfde tijd overgeboekt.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online
afgelopen week duurde het 4 dagen om geld op de kaart te zetten.

Zojuist was het binnen 2 minuten gefixt. Er valt echt geen peil op te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
aangezien er wat problemen zijn mis ik het dus nog niet zo erg ^^
toch blij met mijn Binance kaart ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Kol Nedra op 19-10-2022 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Steefmeister schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 11:19:
afgelopen week duurde het 4 dagen om geld op de kaart te zetten.

Zojuist was het binnen 2 minuten gefixt. Er valt echt geen peil op te trekken.
Dit dus. Soms is het instant, soms duurt het dágen.

Daarentegen is overboeken naar Plutus tegenwoordig wel instant.
Wel maf, vroeger was het geld op de kaart zetten instant en het geld op de rekening zetten duurde soms dagen, het lijkt wel alsof ze dat om hebben gedraaid.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsHarley
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:47
Gisterenavond de eerste 20 euro van mijn plutus account overgezet naar de card.
Die 20 euro is nog niet aangekomen.

Ook gisterenavond 100 euro over gemaakt naar mijn account, die is zojuist aangekomen. Toch vreemd dat een externe overboeking sneller gaat dan van het account naar die card

Voordat ik die 100 euro overzet van mijn account naar card wil ik wel zien dat die eerste 20 aangekomen is :). Dan kan ik mijn eerste betaling testen bij de Jumbo

=================
Zojuist (14:00) is de 20 euro van mijn account aangekomen in mijn card

[ Voor 9% gewijzigd door NielsHarley op 19-10-2022 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Hoppa, geld staat erop. Go back in time met de curve card en de vakantie is 3% goedkoper geworden :+

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Issue gaande mbt naamgeving van de transactie (zelf ook last van). Perks schijnen niet te triggeren daardoor, ff opletten dus :)
This is a bug and we are currently investigating it with our banking partner and Curve. Indeed if you are missing any perk due to this, you can claim it in Support with a screenshot of your Curve transaction history and we will manually grant it, sadly there is no other way around it at the moment. You can wait and claim multiple perks in one go for your comfort.

[ Voor 44% gewijzigd door 2Dutch op 20-10-2022 11:27 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Laatst online: 13:45
Weet iemand hoe Plutus omgaat met Disney+ en de bijbehorende Perk als je een jaarabonnement hebt i.p.v. per maand (die van mij verlengd eind november)?

Volgens Plutus support:
When making a payment it triggers so if monthly it will trigger monthly, if once it it trigger that one.

[ Voor 46% gewijzigd door lubbertkramer op 19-10-2022 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erd3mn
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 01-06 20:25
lubbertkramer schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 14:04:
Weet iemand hoe Plutus omgaat met Disney+ en de bijbehorende Perk als je een jaarabonnement hebt i.p.v. per maand (die van mij verlengd eind november)?

Volgens Plutus support:

[...]
betaal je jaarlijks?, zo ja is het 1 aankoop waarbij je cashback tot 10 euro 1x triggered.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• norua
Kol Nedra schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 10:20:
Als ik vandaag niet die kaart krijg dan maak ik een ticket aan dat mijn kaart sinds 3 mei 2022 verloren is...
na lang aandringen bij Karl van support heb ik deze reactie:
Hello there,

I've escalated the issue to our banking partner.

I'll confirm once we've issued a new card to you.

Kind regards,

Karl
Plutus Support Team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
norua schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 15:39:
[...]

na lang aandringen bij Karl van support heb ik deze reactie:

[...]
hoe heb je contact genomen? via chat of via mail? dan ga ik het ook doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• norua
Kol Nedra schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 15:45:
[...]

hoe heb je contact genomen? via chat of via mail? dan ga ik het ook doen
Via de mail, gaat wel een dag overheen ongeveer, maar we wachten toch al zo lang ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wel jammer dat je niet makkelijk in de app plu kan kopen hoor, wil daar eig aparte wallet met plu erin net als via crypto.com en binance

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 710428 op 19-10-2022 16:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Ik was vandaag te gast bij een crypto-podcast over Plutus. Je kan het hele interview terugluisteren via deze link. https://www.reddit.com/ta...ec-48e1-ad5a-068e6945af76

Ik heb aan het begin natuurlijk Tweakers.net benoemd "The best crypto community" 8)

[ Voor 23% gewijzigd door Gelukszoekr op 19-10-2022 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Anoniem: 710428 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 16:21:
wel jammer dat je niet makkelijk in de app plu kan kopen hoor, wil daar eig aparte wallet met plu erin net als via crypto.com en binance
Je kan natuurlijk wel een nieuwe Metamask wallet maken. En deze exclusief gebruiken voor je PLU, en een snufje ETH dan voor eventuele transactiekosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pl0xs
St@m schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 11:04:
[...]

Geld al op de kaart? Bij mij nog niet, ongeveer zelfde tijd overgeboekt.
Bij mij ondertussen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricDi
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-06 09:41
Ik probeer gebruik te maken van de apple one deal, echter pakt apple geen buitelandse visa kaart. Mijn plan is nu om mijn land tijdelijk te wijzigen naar de UK, de plutus kaart toe te voegen, en dan later weer terug te switchen. Helaas moet ik daarvoor eerst mijn huidige apple one abonnement laten verlopen omdat apple je niet laat switchen van land met een actief abonnement. Zucht.

Vraag: Is dit de manier om de plutus toe te voegen aan je Apple ID? Is er een alternatief?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

EricDi schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 18:10:
Ik probeer gebruik te maken van de apple one deal, echter pakt apple geen buitelandse visa kaart. Mijn plan is nu om mijn land tijdelijk te wijzigen naar de UK, de plutus kaart toe te voegen, en dan later weer terug te switchen. Helaas moet ik daarvoor eerst mijn huidige apple one abonnement laten verlopen omdat apple je niet laat switchen van land met een actief abonnement. Zucht.

Vraag: Is dit de manier om de plutus toe te voegen aan je Apple ID? Is er een alternatief?
Heb je ook een Nederlandse CC? Neem dan ook een gratis curve card. Betaal alles met je CC en ga vervolgens back-in-time om je Apple betaling via Plutus te doen. Ook een stukje zekerheid, je hoeft niet constant geld op je Plutus (of andere debit card) te hebben. Het blijft een ongereguleerd landschap natuurlijk.
Ja, hier inmiddels ook ontvangen (en alweer uitgegeven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricDi
St@m schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 18:48:
[...]

Heb je ook een Nederlandse CC? Neem dan ook een gratis curve card. Betaal alles met je CC en ga vervolgens back-in-time om je Apple betaling via Plutus te doen. Ook een stukje zekerheid, je hoeft niet constant geld op je Plutus (of andere debit card) te hebben. Het blijft een ongereguleerd landschap natuurlijk.
[...]

Ja, hier inmiddels ook ontvangen (en alweer uitgegeven)
De curve card is ook een buitenlandse kaart en werk niet bij Apple (ID). Dus terug in de tijd gaan is dan geen optie.

Maar klopt het dat je zegt dat Plutus betalingen via Curve ook herkent als betalingen direct bij Apple of een van de andere rewards? Je hoeft dus niet direct met de plutus kaart te betalen, maar via Curve geeft ook de cashback?

[ Voor 15% gewijzigd door EricDi op 19-10-2022 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
EricDi schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 19:22:
[...]
De curve card is ook een buitenlandse kaart en werk niet bij Apple (ID). Dus terug in de tijd gaan is dan geen optie.

Maar klopt het dat je zegt dat Plutus betalingen via Curve ook herkent als betalingen direct bij Apple of een van de andere rewards? Je hoeft dus niet direct met de plutus kaart te betalen, maar via Curve geeft ook de cashback?
Curve werkt prima met Apple hier? En je hoeft idd niet direct met plutus te betalen, via GBIT krijg je ook de perk cashback:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gB9RR8xI88q9Fgyv7QgcGHk8PoU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8GL5HCIjuwgHVUt6eV95EsTC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooLopke
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14-06 10:31
Domino schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 19:30:
[...]

Curve werkt prima met Apple hier? En je hoeft idd niet direct met plutus te betalen, via GBIT krijg je ook de perk cashback:

[Afbeelding]
Vanaf deze week zijn er problemen met de beschrijving die Curve plaatst bij een transactie, waardoor de perk niet gevonden wordt. Je kan wel Plutus support contacteren met bewijzen om de perk alsnog manueel te laten toekennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
cooLopke schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 19:53:
[...]

Vanaf deze week zijn er problemen met de beschrijving die Curve plaatst bij een transactie, waardoor de perk niet gevonden wordt. Je kan wel Plutus support contacteren met bewijzen om de perk alsnog manueel te laten toekennen.
Heb ik gelezen, maar dat is het punt niet. De screenshot is bewijs dat Apple prima werkt met curve, en (voorheen) via GBIT probleemloos met de plutus perk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricDi
Na veel errormeldingen en meerdere afgewezen visa kaarten is het nu toch gelukt om curve te koppelen aan mijn apple account. Dit lukte voorheen nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NordicMan
M'n reservatie van 150€ (tankstation), van vorige week, is maandag gecrediteerd naar 23€ op Curve. Deze blijft plakken op 150€ bij plutus, al enkele dagen nu.
Hebben nog mensen hier soms last van?

Is wel opletten zo ..

[ Voor 6% gewijzigd door NordicMan op 19-10-2022 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enermax
NordicMan schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 23:30:
M'n reservatie van 150€ (tankstation), van vorige week, is maandag gecrediteerd naar 23€ op Curve. Deze blijft plakken op 150€ bij plutus, al enkele dagen nu.
Hebben nog mensen hier soms last van?

Is wel opletten zo ..
3 okt 150 euro gereserveerd (screenshot gemaakt voor tanken). Dag erna 66 euro in curve-> ok. Plutus: Na 1 week magisch totaalbedrag rekening correct gecorrigeerd nergens anders zichtbaar (150 erbij 66 eraf). In de app (3weken later nu) in afschrijving overzicht nog steeds 150 euro zichtbaar en niet 66 euro van het daadwerkelijk tankbedrag. Ja slecht. Je kan een ticket aanmaken en dan krijg je een pdf rekening overzicht dat het klopt.
Makkelijker is regelmatig screenshots maken van je rekening totaal bedrag.

[ Voor 14% gewijzigd door enermax op 20-10-2022 06:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NordicMan
enermax schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 05:58:
[...]

3 okt 150 euro gereserveerd (screenshot gemaakt voor tanken). Dag erna 66 euro in curve-> ok. Plutus: Na 1 week magisch totaalbedrag rekening correct gecorrigeerd nergens anders zichtbaar (150 erbij 66 eraf). In de app (3weken later nu) in afschrijving overzicht nog steeds 150 euro zichtbaar en niet 66 euro van het daadwerkelijk tankbedrag. Ja slecht. Je kan een ticket aanmaken en dan krijg je een pdf rekening overzicht dat het klopt.
Makkelijker is regelmatig screenshots maken van je rekening totaal bedrag.
Mja, hopelijk corrigeert het totaalbedrag, mag magisch, zolang het maar klopt :+ (dit is op dit moment nog niet gebeurd). Heb een ticketje aangemaakt, zal het in het oog houden.

Edit: begin toch te denken om gewoon alles te betalen met de normale visa, en dan back in time te doen op de afgewerkte transacties 1x in de week ofzo

[ Voor 10% gewijzigd door NordicMan op 20-10-2022 07:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Mogguh!

Van de week dikke Plutus card ontvangen. Als test paar kleine bedragjes over gemaakt. Stond er instant op.

Vandaag een wat groter bedrag overgemaakt. En je raad het al, het staat er nog niet op..

Meer mensen hier last van dat kleine bedragen instant zijn en grotere bedragen niet? If so, enig idee hoe lang dit duren kan?

UberLurker Departement #GG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:49
2 tot 3 dagen als je pech hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Skrunsies schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 10:48:
Meer mensen hier last van dat kleine bedragen instant zijn en grotere bedragen niet? If so, enig idee hoe lang dit duren kan?
Heb net mezelf aangeleerd er in 1x veel op te zetten zodat je niet tussendoor hoeft te emmeren :P Worth a shot inderdaad, zal het de volgende keer eens proberen. Heb je het dan over onder de 100 euro, of onder de 50 oid?

Had wel de afgelopen dagen PLU verkocht naar kaart (max 30 per dag dus ff geplitst in 2 stuks), waarbij de transactie van dag 1 op pending bleef terwijl op dag 2 direct het geld erbij stond :P

[ Voor 4% gewijzigd door 2Dutch op 20-10-2022 11:34 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
2Dutch schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 11:33:
[...]

Heb net mezelf aangeleerd er in 1x veel op te zetten zodat je niet tussendoor hoeft te emmeren :P Worth a shot inderdaad, zal het de volgende keer eens proberen. Heb je het dan over onder de 100 euro, of onder de 50 oid?

Had wel de afgelopen dagen PLU verkocht naar kaart (max 30 per dag dus ff geplitst in 2 stuks), waarbij de transactie van dag 1 op pending bleef terwijl op dag 2 direct het geld erbij stond :P
Ik had gisteren als test bedragen van rond de $5 overgemaakt, wat er instant op stond.
Vanochtend een bedrag van $850, deze staat er dus nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucatoni
  • Laatst online: 14-06 07:41
Sinds gisteren ook Plutus gebruiker! Kaart geactiveerd, Curve ook maar opgezet, leek mij wel handig, en zojuist een eerste betaling gedaan bij LIDL.

Wel een vraag over Plutus account: Bij een storting op je kaart krijg je de melding dat het niet mogelijk is om dat weer terug te krijgen op je rekening, Hoe zit dat precies? Stel ik zet 1000 euro op mn card, betekent dat ik dat bedrag nooit meer terug kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

lucatoni schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 11:46:
Sinds gisteren ook Plutus gebruiker! Kaart geactiveerd, Curve ook maar opgezet, leek mij wel handig, en zojuist een eerste betaling gedaan bij LIDL.

Wel een vraag over Plutus account: Bij een storting op je kaart krijg je de melding dat het niet mogelijk is om dat weer terug te krijgen op je rekening, Hoe zit dat precies? Stel ik zet 1000 euro op mn card, betekent dat ik dat bedrag nooit meer terug kan krijgen?
Geld dat 'op je kaart' staat is niet via Plutus weer terug naar je rekening te boeken. Heb niet precies op het netvlies of dat in de toekomst wel zou kunnen, maar je kunt er omheen werken als het nodig is door jezelf het geld over te maken via paypal (je eigen betaallink pakken en dan doen alsof je geen klant bij ze bent: CC is een optie als betaalmethode). Zo kan het terug naar je rekening worden gestort of is het te gebruiken voor andere paypal-betalingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanoZ
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22-08-2024
Skrunsies schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 10:48:
Mogguh!

Van de week dikke Plutus card ontvangen. Als test paar kleine bedragjes over gemaakt. Stond er instant op.

Vandaag een wat groter bedrag overgemaakt. En je raad het al, het staat er nog niet op..

Heb hetzelfde.
Via twitter support een bericht gestuurd, die kijken er nu naar. Wacht al ruim 24 uur op een flink bedrag....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Skrunsies schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 11:41:
[...]

Ik had gisteren als test bedragen van rond de $5 overgemaakt, wat er instant op stond.
Vanochtend een bedrag van $850, deze staat er dus nog niet.
Duurt gewoon wat langer, ik heb al grotere bedragen overgemaakt (vakantie) en het komt allemaal wel goed, 't is alleen allemaal hartstikke traag (helaas).
Nu las ik ook nog dat bij alle bedragen boven de €500 die betaalt worden met cc er een handmatige controle overheen gaat. Voor jou niet relevant, maar wellicht gebeurt dit dus ook wel met stortingen boven de €500 (heb ik niet kunnen vinden overigens).
Rewards for transactions over 500 EUR/GBP need manual approval by the Support team in order to become available for use. This is done proactively but if you think the team missed yours, you can contact our Support team and we will take a look for you.
https://support.plutus.it...7-How-to-earn-PLU-Rewards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enermax
lucatoni schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 11:46:
...
Ik gebruik gratis Revolut hiervoor. Betalingverzoek op je plutus kaart(add money) bijv (50 en 10 euro) en dan 60 euro overmaken naar eigen ABN bankrekening.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gFZPHnemlYZ9zmrzbnLvYtDg6cM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/byka4jaru854Sazbuf8DAfZB.png?f=user_large

Tip: Ik weet niet of de crypto cursus nog bestaat. Maar je krijgt tussen de 4euro (1jaar geleden) en 14 euro (~3maanden geleden) als je die doet op Revolut. Free money _/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wtAFadccWNbRa4ernb9cYA8XdaA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NXY0R5fFiIXhjGIBPTcmqswA.png?f=fotoalbum_large

Tip2: Je kunt 2 plutus kaarten koppelen aan 1 Curve kaart. _/-\o_ Als je een keer moet tanken bij shell of boodschappen lidl kun je in de app switchen naar kaart 2. Of in mijn geval wanneer je aan max 2000 euro zit kaart 1 kun je switchen naar kaart 2 :D

[ Voor 37% gewijzigd door enermax op 20-10-2022 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
St@m schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 12:26:
[...]

Duurt gewoon wat langer, ik heb al grotere bedragen overgemaakt (vakantie) en het komt allemaal wel goed, 't is alleen allemaal hartstikke traag (helaas).
Nu las ik ook nog dat bij alle bedragen boven de €500 die betaalt worden met cc er een handmatige controle overheen gaat. Voor jou niet relevant, maar wellicht gebeurt dit dus ook wel met stortingen boven de €500 (heb ik niet kunnen vinden overigens).

[...]

https://support.plutus.it...7-How-to-earn-PLU-Rewards
Rare zaken, heb daarnet mijn storting van vanochtend weer terug gehad, precies hetzelfde ingetypt als gisteren, maar nu terug gekregen. Zal het bedrag eens naar beneden gooien en het nogmaals proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucatoni
enermax schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 13:34:
[...]

Ik gebruik gratis Revolut hiervoor. Betalingverzoek op je plutus kaart(add money) bijv (50 en 10 euro) en dan 60 euro overmaken naar eigen ABN bankrekening.

[Afbeelding]

Tip: Ik weet niet of de crypto cursus nog bestaat. Maar je krijgt tussen de 4euro (1jaar geleden) en 14 euro (~3maanden geleden) als je die doet op Revolut. Free money _/-\o_
[Afbeelding]

Tip2: Je kunt 2 plutus kaarten koppelen aan 1 Curve kaart. _/-\o_ Als je een keer moet tanken bij shell of boodschappen lidl kun je in de app switchen naar kaart 2. Of in mijn geval wanneer je aan max 2000 euro zit kaart 1 kun je switchen naar kaart 2 :D
Thanks voor de tips! Ik denk dat ik mijn eerste vraag scherper moet stellen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pf22A7-wIbfD3mlHmTCTGvU7vN0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/M5u3zDRdDfacYTmE49ZyvfKa.png?f=user_large

Daarom bovenstaand screenshot van de Plutus site. In bovenstaand voorbeeld heeft iemand een balans van 3.96 op zijn kaart en 8.50 op zijn account. Klopt het dat hij op dit moment 3.96 kan besteden? En klopt het ook dat hij deze 3.96 nooit meer van Plutus kan halen (en dus moet spenderen). Ik wil zelf niet druk maken om balans, dus een wat groter bedrag erop zetten. Maar wellicht is dat dus geen goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enermax
@lucatoni Ik heb net 130 euro via Revolut van mijn plutus kaart afgehaald ("3.96 pounds") en naar mijn eigen bankrekening verzonden. +- 1 minuut werk als je Revolut hebt en je hebt geen fysieke kaart nodig van Revolut. In jou geval kan je inderdaad 3.96 pounds besteden. Maar je kunt ook pinnen maar daar heb ik geen ervaring mee. Ook werkt kaart bij Lidl voor boodschappen. Waarom heb jij pounds, ik heb euros? Ow een voorbeeld.

[ Voor 35% gewijzigd door enermax op 20-10-2022 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
ik heb zojuist in de app aangegeven dat mijn card lost is......gelijk in de app de melding: new card is on it's way (14-19 dagen)
nou ben benieuwd.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• norua
Kol Nedra schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 19:13:
ik heb zojuist in de app aangegeven dat mijn card lost is......gelijk in de app de melding: new card is on it's way (14-19 dagen)
nou ben benieuwd.....
Goed idee, ik heb na lang aandringen te horen gekregen dat de kaart op 3 okt toch niet automatisch verstuurd is (zoals ik vanaf het begin al vreesde). Is dus vandaag pas op de post gegaan en komt dan over 2 week binnen. Heel wat cashback kansen misgelopen zo :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
lucatoni schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 17:07:
[...]

Thanks voor de tips! Ik denk dat ik mijn eerste vraag scherper moet stellen:

[Afbeelding]

Daarom bovenstaand screenshot van de Plutus site. In bovenstaand voorbeeld heeft iemand een balans van 3.96 op zijn kaart en 8.50 op zijn account. Klopt het dat hij op dit moment 3.96 kan besteden? En klopt het ook dat hij deze 3.96 nooit meer van Plutus kan halen (en dus moet spenderen). Ik wil zelf niet druk maken om balans, dus een wat groter bedrag erop zetten. Maar wellicht is dat dus geen goed idee.
Klopt als een bus. Al zijn daar wat trukjes voor oa de revolut of paypal methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TobiasdePagter
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13:29
2Dutch schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 12:05:
[...]

Geld dat 'op je kaart' staat is niet via Plutus weer terug naar je rekening te boeken. Heb niet precies op het netvlies of dat in de toekomst wel zou kunnen, maar je kunt er omheen werken als het nodig is door jezelf het geld over te maken via paypal (je eigen betaallink pakken en dan doen alsof je geen klant bij ze bent: CC is een optie als betaalmethode). Zo kan het terug naar je rekening worden gestort of is het te gebruiken voor andere paypal-betalingen.
Handig! Ik heb een betaallink aangemaakt en via die pagina kom ik op het onderste scherm, het lijkt dat ik alleen kan inloggen of een nieuw account aan kan maken. Doe ik iets verkeerd?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6GY7dwr87AgBcILwkFRxFquKYPs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BeLDpn410NqhESTbEOwCkxqG.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucatoni
Thanks voor de Paypal en Revolut tips! Geeft iets meer rust dat ik daar gewoon een wat groter bedrag op mn kaart kan zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucatoni
TobiasdePagter schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 22:37:
[...]
Handig! Ik heb een betaallink aangemaakt en via die pagina kom ik op het onderste scherm, het lijkt dat ik alleen kan inloggen of een nieuw account aan kan maken. Doe ik iets verkeerd?
Als je op de link klikt zie je ook een optie "betalen als gast". Ik zie hem alleen niet in je printscreen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb even die eerste 20 euro voor plutus card , top up naar debitcard gedaan toen op coinbase ermee betaald en plu gekocht, werkte. nu vraag ik me af, krijg ik daar nog cashback van? zou namelijk wel super vet zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domino
Anoniem: 710428 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 08:53:
ik heb even die eerste 20 euro voor plutus card , top up naar debitcard gedaan toen op coinbase ermee betaald en plu gekocht, werkte. nu vraag ik me af, krijg ik daar nog cashback van? zou namelijk wel super vet zijn
Er zijn uitzonderingen van toepassing op het cashback beleid. Oa cryptocurrencies vallen hieronder (helaas).

Van deze pagina:
This is the list of transactions that we do not reward:

Payments into a bank account or card (including your own).
Financial services such as investments, mortgages or loans.
Currency exchange and money transfer services.
Deposits or transfers into crypto exchanges or any crypto product.
Services that allow you to deposit and withdraw funds.
Gift cards or any card that can be loaded/topped up.
Cash transfers or payments to individuals.
Paying for money orders or traveller's cheques.
Betting or lottery services.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

lucatoni schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 23:02:
[...]

Als je op de link klikt zie je ook een optie "betalen als gast". Ik zie hem alleen niet in je printscreen...
Ja die moet @TobiasdePagter inderdaad te zien krijgen. Heb mezelf net een betaallink gestuurd via e-mail (niet een adres aan paypal-gekoppeld) en bij doorklikken zie ik dat netjes staan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vOWVEGnO6yN5sajksmiVCszjWKg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/esLzSQ6LeH5u0AFoSYWo0cIz.jpg?f=user_large

Misschien cookie-ding ofzoiets, anders even in andere browser proberen te openen als het blijft bokken :)
Had ook eerst niet door dat je als gast kon betalen, dus had eerst een vriend van me gevraagd om tussenpersoon te spelen :P Toch handig als noodgeval als je je geld eraf wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxjj4
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 29-05 02:18
Onlangs probeerde ik voor het eerst te betalen met mijn Plutus-kaart. Dit was in de Albert Heijn. De kaart kon ik niet erin stoppen en er draadloos mee betalen (met kaart en Google Wallet) lukte ook niet. Is dit een bekend probleem, of is hier een oplossing voor? (Of doe ik iets verkeerd?)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MuisEnTobo
Maxjj4 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 10:54:
Onlangs probeerde ik voor het eerst te betalen met mijn Plutus-kaart. Dit was in de Albert Heijn. De kaart kon ik niet erin stoppen en er draadloos mee betalen (met kaart en Google Wallet) lukte ook niet. Is dit een bekend probleem, of is hier een oplossing voor? (Of doe ik iets verkeerd?)
Het ging fout toen je de AH binnenliep ;)

Maar zonder gekheid de AH (behalve ah to go) accepteerd geen credit cards, daarom werkt het niet.

Aldi en Lidl wel, en sommige jumbo filialen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

MuisEnTobo schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 11:01:
Het ging fout toen je de AH binnenliep ;)
Maar zonder gekheid de AH (behalve ah to go) accepteerd geen credit cards, daarom werkt het niet.
Aldi en Lidl wel, en sommige jumbo filialen.
Erg jammer dat de AH nog niet over is ja, maar daar winkelen doet sowieso au in de portemonnee meestal, behalve bulk-stuff. Moeten nog even geduld hebben totdat alle terminals in deze eeuw worden gebracht met een update en Meastro eindelijk een stille dood sterft.

Wij shoppen meestal bij de Lidl maar niet elk filiaal ondersteunt het nog: toevallig gister gemerkt dat een grote Lidl hier niet zo ver vandaan de boel had gemoderniseerd (handscanners aangebracht) en ineens wel de kaart pakte, fijn :) Shell is geen punt so far, meeste tankstations accepteren zonder morren CC-betalingen. Vergeet ook niet de pas in je wachtwoordkluis/browser te kieperen, lekker pizza bestellen met cashback :+ :9
Ik bestel online ook vrijwel alles met paypal waar de plutus-kaart aan hangt (Curve kan ook natuurlijk), tikt toch erg leuk aan.

---
Had groter bedrag naar Plutus overgegooid, en ben eens gaan testen welke bedragen instant naar de kaart hoppen. Minimum is 10 euro, die gaat direct door, 20 ook, bij 30 niet meer en daarna werkte het ook met kleinere bedragen niet meer dus had een limiet aangetikt blijkbaar :) Misschien had ik met 10 euro per keer wel vrij ver gekomen, who knows the mysterious payment-provider ways :+

[ Voor 16% gewijzigd door 2Dutch op 21-10-2022 12:27 ]

Pagina: 1 ... 12 ... 95 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen voor de Plutus kaart. Voor andere (crypto) betaalkaarten incl. Curve kan je terecht in de andere topics. Voor het vergelijken van kaarten kan je in Het Grote Cryptobetaalkaartentopic terecht.