Toon posts:

Thuisaccu: al interessant (voor mij)?

Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
17,4kWh??? Jezus. Dat is wel heel weinig voor een PV installatie die dik over de 100kWh/dag kan opbrengen.
Je zou iig minimaal de volledige nacht tegen de volle aansluitwaarde terug willen leveren. Dat is nog steeds maar een klein gedeelte van de totale opbrengst, maar toch. Dan zou de accu dus al minimaal 2x zo groot moeten zijn.

DC lader voor de ZOE is leuk, maar god mag weten wat dat ding kost….

Dit concept is zowel financieel totaal niet interessant en ook niet duurzaam aangezien een groot gedeelte van de energie dus nooit gewonnen word.

Overigens wel goed dat dit soort testopstellingen gedaan worden. Echter helemaal doordacht is het niet.
Of ze moeten 100k moeten betalen voor een dikkere kabel naar locatie ofzo.

[Voor 8% gewijzigd door bbbrumbrum op 07-05-2023 23:09]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Peet-je
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 20:56
bbbrumbrum schreef op zondag 7 mei 2023 @ 20:12:
[...]

Overigens wel goed dat dit soort
Oeh spannend, een cliffhanger :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dapdodo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 20:28
bbbrumbrum schreef op zondag 7 mei 2023 @ 20:12:
[...]

17,4kWh??? Jezus. Dat is wel heel weinig voor een PV installatie die dik over de 100kWh/dag kan opbrengen.
Je zou iig minimaal de volledige nacht tegen de volle aansluitwaarde terug willen leveren. Dat is nog steeds maar een klein gedeelte van de totale opbrengst, maar toch. Dan zou de accu dus al minimaal 2x zo groot moeten zijn.

DC lader voor de ZOE is leuk, maar god mag weten wat dat ding kost….

Dit concept is zowel financieel totaal niet interessant en ook niet duurzaam aangezien een groot gedeelte van de energie dus nooit gewonnen word.

Overigens wel goed dat dit soort testopstellingen gedaan worden. Echter helemaal doordacht is het niet.
Of ze moeten 100k moeten betalen voor een dikkere kabel naar locatie ofzo.
Je praat al met heel andere getallen dan mij.
2400 kWh huis
6600 kWh Teruglevering
2300 kWh 6kW warmtepomp
1900 kWh over voor EV met 15.000 km per jaar (nu nog ICE). Rijd alleen in het weekend.

365*24*2,3 kWh = 20.148 kWh transport per jaar mogelijk.
Ik zou dus alles nog heen en terug kunnen persen over die aansluiting in theorie.
Alleen nu nog zien hoe het in de tijd moet en wat daarvoor nodig is.
Als ik dit weet tegen die tijd dat salderen ophoud (voor mij ergens in het 4 jaar afbouw) ben ik al tevreden.
Dan kan ik mijn overwegingen maken tov investering.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KaasOmelet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02:57
Dapdodo schreef op zondag 7 mei 2023 @ 23:30:
[...]

Je praat al met heel andere getallen dan mij.
2400 kWh huis
6600 kWh Teruglevering
2300 kWh 6kW warmtepomp
1900 kWh over voor EV met 15.000 km per jaar (nu nog ICE). Rijd alleen in het weekend.

365*24*2,3 kWh = 20.148 kWh transport per jaar mogelijk.
Ik zou dus alles nog heen en terug kunnen persen over die aansluiting in theorie.
Het idee is juist dat de eigen PV + accu's (van de EV & de accu in de woning) zorgen voor de bulk van de energie.
De 10A aansluiting is er als backbone. Zodat je in de winternachten de accu's langzaam kunt laden.

De ultieme vorm van peak shaving dus. Met als groot nadeel dat je beperkt kunt terugleveren aan het net.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
KaasOmelet schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 20:53:
[...]

Het idee is juist dat de eigen PV + accu's (van de EV & de accu in de woning) zorgen voor de bulk van de energie.
De 10A aansluiting is er als backbone. Zodat je in de winternachten de accu's langzaam kunt laden.

De ultieme vorm van peak shaving dus. Met als groot nadeel dat je beperkt kunt terugleveren aan het net.
Waar zie je dat die ZOE DC bidirectioneel is?

Acties:
  • +7Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:42

mkleinman

4.5kWp, 8.4GJ Zb/CV, WTW, ELGA

Grote update na diverse tips en opmerkingen. YMVK kabel voor de omvormer vervangen voor 4mm2 en de DC kabels zitten nu beide in een eigen mantelbuis.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • +8Henk 'm!

• creon
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-06 15:51
Ik ben ook weer een stukje verder met mijn powerwall
2 jaar geleden een nieuwe schuur geplaatst van 6meter bij 5,5meter
Hierop gaan 15 zonnepanelen komen
In de schuur heb ik 1 wand gereserveerd voor mijn powerwall project
De schuur is rondom geïsoleerd en er komt een airco welke zal voorkomen dat het in de schuur gaat vriezen
Tussen het huis en de schuur ligt een mantelbuis met daarin 2kabels van 5x4mm2
1 kabel om stroom bij de omvormer te krijgen en 1 kabel om de stroom weer in het huis te krijgen
Ook heb ik de meterkast al aangepast zodat ik hier kan kiezen of de stroom van het net komt of vanuit de schuur

Gisteren laminaat tegen de osb gemaakt en vandaag kwam de Deye 12kw 3 fase omvormer binnen dus deze ook maar tegen de wand gehangen
Volgende stap wordt het plaatsen en aansluiten van de 15 zonnepanelen

Acties:
  • +8Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:42

mkleinman

4.5kWp, 8.4GJ Zb/CV, WTW, ELGA

Wederom grote update. Nu de bekabeling netjes en veilig is vanaf de meterkast ben ik begonnen met de bekabeling in de goot.

Zeer tevreden hoe de bekabeling er nu in ligt. Van het weekend verder.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maarten69
  • Registratie: Augustus 2022
  • Niet online
Even los van hoe ik de batterijen (LiFePO4) oplaad. Kun je een bestaande (zonnepanelen-) inverter niet gebruiken om 's nachts de accu's te ontladen en zo terug te leveren? Dus aansluiten op 1 van de 2 MPPT-trackers.

2x 48 volt = 98 volt is voldoende opstartspanning voor mijn 1 fase Solis 2k5 inverter.
Misschien wat zekeringen en een stroombegrenzer er tussen zetten, maar technisch moet dit toch gewoon kunnen?

8680 Wp, Panasonic Mono-bloc J-Generation WH-MDC07J3E5 1-fase 7kW. Heishamon v3.1 , NRflow v 22.28 beta , Home Assistant + " kamaradclimber / heishamon-homeassistant"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jazsie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02:48
Maarten69 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 13:36:
Even los van hoe ik de batterijen (LiFePO4) oplaad. Kun je een bestaande (zonnepanelen-) inverter niet gebruiken om 's nachts de accu's te ontladen en zo terug te leveren? Dus aansluiten op 1 van de 2 MPPT-trackers.

2x 48 volt = 98 volt is voldoende opstartspanning voor mijn 1 fase Solis 2k5 inverter.
Misschien een wat zekeringen en een stroombegrenzer er tussen zetten, maar technisch moet dit toch gewoon kunnen?
Je moet wel buiten je MPPT bereik blijven maar nog steeds binnnen de "werkings" spanning.

En idd zonder "stroombegrenzer" zal ie max leveren.

Hier ook gedaan met een soladin 600, werkt goed :)

3600 Wp op 0° (vrijwel plat)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Batilan
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03:54
Maarten69 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 13:36:

Misschien een wat zekeringen en een stroombegrenzer er tussen zetten, maar technisch moet dit toch gewoon kunnen?
Als ik het goed heb begrepen zijn er omvormers die speciaal voor dat doel gemaakt zijn: zowel zonnepanelen als accu spanning/stroom omzetten in wisselspanning (al dan niet in sync met het net), volgens mij heten ze "hybride omvormers" :*)

Maar het staat een ieder vrij om te expermimenteren, het gebruik van zekeringen / stroombegrenzers is dan een belangrijke randvoorwaarde idd.

[Voor 7% gewijzigd door Batilan op 22-05-2023 14:25]

Emmeloord, 2x Ja Solar 365Wp, Zuid - 20%, APS YC600Y (2x300W max) - testing 8) | PVOutput

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maarten69
  • Niet online
Jazsie schreef op maandag 22 mei 2023 @ 14:13:
[...]

Je moet wel buiten je MPPT bereik blijven maar nog steeds binnnen de "werkings" spanning.

En idd zonder "stroombegrenzer" zal ie max leveren.

Hier ook gedaan met een soladin 600, werkt goed :)
Buiten? Dit zijn de specs:

Welke spanning zou je dan aanraden?

@Batilan Ik ken ze, maar inderdaad eerst eens experimenteren. Bedankt

[Voor 25% gewijzigd door Maarten69 op 22-05-2023 14:27]

8680 Wp, Panasonic Mono-bloc J-Generation WH-MDC07J3E5 1-fase 7kW. Heishamon v3.1 , NRflow v 22.28 beta , Home Assistant + " kamaradclimber / heishamon-homeassistant"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jazsie
Tussen de 450-550V is buiten je MPPT voltage bereik @Maarten69.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Flopiepower
  • Laatst online: 01-06 16:02
Nou hier sinds kort de storeedge omvormer opgehangen met inline meter.

Heb hier de solaredge 48v 5kw accu aan geknoopt.

Plug en play met solaredge.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ewf
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:10
Hoe maak je een "stroombegrenzer" die ook efficiënt is??

Ik heb hier nog een microomvormer liggen voor 1200W.
Zou handig zijn als ik de stroom kon regelen, dan kan je levering vanaf de accu afstemmen op je verbuik.

Iemand ideeën?

• Batilan
  • Laatst online: 03:54
Flopiepower schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 12:04:

[Afbeelding]
Wakostda?

Komt dat in de buurt per kWh (respectivelijk max kW) van de accu die je eerder hebt gepost :+ ?

Ziet er wel netjes uit qua interface (y)
De 30 kWh die je toch nog moest importeren is vanwege hoge pieken die de accu/inverter niet kan leveren of tekort aan accu capaciteit, of 'onbalans' die de inverter niet aan kan (of niet bekend :) )?

[Voor 14% gewijzigd door Batilan op 24-05-2023 13:38]

Emmeloord, 2x Ja Solar 365Wp, Zuid - 20%, APS YC600Y (2x300W max) - testing 8) | PVOutput

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:14
Flopiepower schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 12:04:

[Afbeelding]
Interessant.
Heb je een losse StoreEdge toegevoegd aan je omvormer? Heb je typenummers of een foto? Ik heb nu een SE5000HD Wave, maar zit ook aan het toevoegen van een accu te denken. Dat wordt of SolarEdge of Sessy. Voor een Sessy is geen StoreEdge nodig,

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:28

Glenfiddich

Whisky Liefhebber

Hoewel ik op de lijst sta voor een Sessy zit ik stiekem ook nog wel te kijken naar StorEdge omdat ik een SolarEdge PV installatie heb, StorEdge lijkt dan hoewel wat duurder ook wel wat efficiënter als in minder omvormingsverliezen (bij Sessy doe je DC > AC > DC > AC, en bij StorEdge DC > DC > AC?). Nadeel is wel dat die Li-ion is itt de LiFePo4 van Sessy.

Maar ik snap niet helemaal wat ik dan nodig zou hebben. Komt de StorEdge als een aanvulling op mijn bestaande SE3680H omvormer en daarnaast een batterij? Of moet ik de bestaande SE3680H omvormer vervangen door een nieuwe StorEdge omvormer en komt daar dan de batterij aan?

[Voor 7% gewijzigd door Glenfiddich op 24-05-2023 23:23]

Mooi fout is niet lelijk

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:29
Ik ben ook bezig geweest maar gaat hem helaas niet worden.
Heb een 3500H met 12x 315 Wp liggen. Volgens sommigen mag er nog wat paneel vermogen bij?
Er zou volgens de verkoper, installatie 2019 door hem laten leggen, slecht een 700 Wp bij mogen, tot 120 % omvormer vermogen, hier lees je wel tot 150 %?
Verder interesse voor een accu, de 400V 10KWh werd aanbevolen, daar deze op DV werkt, tussen panelen en omvormer, dus geen omzet verliezen. Accu plaatsen, installeren zou op een € 8500 komen...
Dan gevraagd voor de 48V 5 KWh accu, echter moet ik over op een 3 fasen aansluiten, nu ligt er 1 fase.
Voorlopig dus maar zo laten denk ik, wie weet komt er ook nog een subsidie regeling i.p.v. het salderen.

• ErnstvV
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 21:22
dinandus schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 16:50:
Heb een 3500H met 12x 315 Wp liggen. Volgens sommigen mag er nog wat paneel vermogen bij?
Er zou volgens de verkoper, installatie 2019 door hem laten leggen, slecht een 700 Wp bij mogen, tot 120 % omvormer vermogen, hier lees je wel tot 150 %?
Verder interesse voor een accu, de 400V 10KWh werd aanbevolen, daar deze op DV werkt, tussen panelen en omvormer, dus geen omzet verliezen. Accu plaatsen, installeren zou op een € 8500 komen...
Dan gevraagd voor de 48V 5 KWh accu, echter moet ik over op een 3 fasen aansluiten, nu ligt er 1 fase.
Voorlopig dus maar zo laten denk ik, wie weet komt er ook nog een subsidie regeling i.p.v. het salderen.
Ook DC gekoppelde accu’s hebben omzetting nodig aangezien de spanning van je panelen gewoon nooit overeen komen met de spanning van je accu’s.

• Heintje
ErnstvV schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 17:37:
[...]

Ook DC gekoppelde accu’s hebben omzetting nodig aangezien de spanning van je panelen gewoon nooit overeen komen met de spanning van je accu’s.
Ik vind de informatie van SolarEdge over accu's nogal onduidelijk. Ik kom er niet uit wat ik nu kan met mijn SE5000H HD Wave. Dat is een 1 fase omvormer zonder ingebouwde StorEdge functionaliteit, die aangesloten is op mijn 3 fasen groepenkast. Moet ik nu de StorEdge Interface hebben? En zo ja: welke LG accu?

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

• Jazsie
dinandus schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 16:50:
Infeite kan je gewoon overdimensioneren hoeveel je wilt zolang je maar binnen het voltage bereik blijft.
PV omvormer "pakt" wat ie kan "pakken" tot het maximum van zijn vermogen.

500% op PV gehad, geen enkel probleem alleen is de vraag eerder of je "mentaal" tegen al die aftopping tegen kan >:).

Je omvormer zal wel veel langer op vol vermogen draaien, dat zal invloed hebben op de levensduur en dat is denk ik vooral de reden waarom men niet meer dan 150% adviseert te overdimensioneren.

8500,-- voor 10kWh vind ik overigens best eens stevige prijs :9~.

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:29
@Jazsie betreft alles van een Solar Edge opstelling, ook een Solar Edge accu.

Je mag me wel per pm een installatie bedrijf noemen, en een wat meer gangbare prijs als je wilt.

• Heintje
Glenfiddich schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 15:12:
Hoewel ik op de lijst sta voor een Sessy zit ik stiekem ook nog wel te kijken naar StorEdge omdat ik een SolarEdge PV installatie heb, StorEdge lijkt dan hoewel wat duurder ook wel wat efficiënter als in minder omvormingsverliezen (bij Sessy doe je DC > AC > DC > AC, en bij StorEdge DC > DC > AC?). Nadeel is wel dat die Li-ion is itt de LiFePo4 van Sessy.

Maar ik snap niet helemaal wat ik dan nodig zou hebben. Komt de StorEdge als een aanvulling op mijn bestaande SE3680H omvormer en daarnaast een batterij? Of moet ik de bestaande SE3680H omvormer vervangen door een nieuwe StorEdge omvormer en komt daar dan de batterij aan?
Heb nog wat uitgezocht.
Heb je een HD Wave omvormer of niet, dat is de belangrijkste vraag. Zo ja: de StorEdge Sesti-S4 nemen. Daar kan dan de batterij LG CHEM RESU7H en 10H op. Zo nee: dan de S1 of S2 nemen. En dan is de vraag: wil je LG Chem RESU7H (-> S1) of de LG Chem RESU7H óf RESU10H (-> S2).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-06 12:05
ewf schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 13:10:
Hoe maak je een "stroombegrenzer" die ook efficiënt is??

Ik heb hier nog een microomvormer liggen voor 1200W.
Zou handig zijn als ik de stroom kon regelen, dan kan je levering vanaf de accu afstemmen op je verbuik.

Iemand ideeën?
Perfect mogelijk, maar dan zal je zelf de omvormer moeten (om)bouwen en gekeurd krijgen. Eerste is niet zo enorm moeilijk, maar dat gekeurd krijgen wel.

Veel handiger is het als je de omvormer kan aansturen, meestal heb je een RS-485 bus om communicatie met de accu te doen, als je daarop kan inpikken en zo het vermogen kan bijsturen (maximale stroom uit accu bijregelen bijvoorbeeld) dan heb je een perfect gekeurde, zuinige en veilige oplossing waar de 'moeilijkheid' zit in het programmeren, en voor de meesten is dat flink wat eenvoudiger dan electronica ontwerpen.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GudZ
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:14
Is deze al voorbijgekomen? Mygrid moduleone.

Wij hebben geen ruimte om een batterij op te hangen maar zou wel overwegen zoiets in m'n huiskamer te zetten. Iemand de efficiëntie round trip kunnen vinden?

PV Output 1.350Wp ZWW 10°

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ErnstvV
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 21:22
GudZ schreef op maandag 29 mei 2023 @ 09:42:

Wij hebben geen ruimte om een batterij op te hangen maar zou wel overwegen zoiets in m'n huiskamer te zetten. Iemand de efficiëntie round trip kunnen vinden?
Waarom zou je zoiets neerzetten? De capaciteit is amper genoeg om een nacht mee door te komen en een waterkoker trek al meer vermogen dan dat ding af kan leveren. Misschien handig voor op de camping.

Ook niet zo echt goedkoop, 1699€ voor 1,5kWh. Ik zat ver onder 1€/Wh voor mijn accu.

[Voor 6% gewijzigd door ErnstvV op 29-05-2023 10:05]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vincm
  • Laatst online: 02-06 14:51

Mijn verbruik is gemiddeld 1,5-2 kWh per dag (verwarm nog op gas, nog geen zonnepanelen) dus ik zou verwachten dat ik in de doelgroep val. Maar het lijkt me niet interessant, in ieder geval niet in Nederland. Even op een bierviltje gerekend: stel ik koop met variabele tarieven in waardoor ik met gemiddeld 15 cent verschil tussen goedkoopst en duurst kan "laden" en worst-case de duurste kWh's kan vermijden. Dan heb ik er (1,5 x 15 ct) 22,5 cent per dag profijt van. Om die 1600 euro terug te verdienen moet ik dat meer dan 7000 dagen c.q. 20 jaar volhouden. De 6000 cycli ben ik dan al voorbij.
Door (in NL) de teruggave energiebelasting zit ik al op een minimale rekening voor elektriciteit, dus die hoef ik ook niet echt verder te reduceren.

Ik vraag me af of het wel interessant wordt als ik elektrisch ga verwarmen (i.e., met warmtepomp) en/of zonnepanelen ophang, maar dan wordt het verbruik dermate anders dat die 1,5 kWh geen zoden aan de dijk gaat zetten?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:45

de Peer

under peer review

Ik heb hem al 2 a 3 keer besproken zien worden op het forum. En de reacties waren overwegend negatief. Duur en weinig capaciteit.

Tibber-klant, 20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Nissan Leaf, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • 0Henk 'm!

• roelbouwman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-06 09:03
?
SolarEdge schrijft op de 1-fase omvormers een maximum verhouding (Wp totaal tov het onvormvermogen) voor van 1,55.

Maar... in sommige gevallen is dat veel te veel en gaat de omvormer aftoppen, zonde van de energie (zuidopstelling bv). In andere gevallen zou meer ook nog wel kunnen (3 of 4 verschillende orientaties, oost-west, etc). Uiteindelijk gaat het erom dat je alle potentiele op te wekken energie kunt omzetten in stroom, met een zo klein mogelijke omvormer. Soms is bewust een te kleine omvormer neerzetten (en dus aftopping in het ontwerp meenemen) een prima overweging, maar dan moet daar wel een reden aan ten grondslag liggen (bv maximale capaciteit aansluiting, kosten/baten analyse, etc).

Acties:
  • +3Henk 'm!

• KC27
  • Niet online
Een nieuwe leverancier voor thuisaccu's: Tibber
https://tibber.com/nl/homevolt

WP: Alpha Innotec MSW2-6S | PV: 20 x 300 Wp AEG | ACCU: 2x16x280Ah LiFePO4 3 x Multiplus II 48/3000

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Flopiepower
Batilan schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 13:33:
[...]

Wakostda?

Komt dat in de buurt per kWh (respectivelijk max kW) van de accu die je eerder hebt gepost :+ ?

Ziet er wel netjes uit qua interface (y)
De 30 kWh die je toch nog moest importeren is vanwege hoge pieken die de accu/inverter niet kan leveren of tekort aan accu capaciteit, of 'onbalans' die de inverter niet aan kan (of niet bekend :) )?
De eerder geposte accu kwam niet overeen met de huidige firmware van solaredge, hiervoor zou ik dan eerst een victron ac moeten koppelen welke wel dmv pylontech werkt.

Ik heb van marktplaats een solaredge accu op de kop getikt van 5 kwh. ( 4.6 bruikbaar ) de 48volt versie.

Deze is plug and play te installeren, accu is wel zwaar dus heb 2 rvs steunen eronder gemonteerd. Solaredge gebeld en deze hebben de juiste firmware update op afstand gedaan en alles werkte daarna gelijk naar behoren.

Hoge pieken worden in de avond tot max 4000 watt opgevangen door de accu, Capaciteit is in 90% van de gevallen genoeg om de avond en nacht over te gaan.
Onbalans is bijna niets. De inlinemeter icm omvormer rws uitvoering werken extreem snel in het overnemen van de loads thuis. :*)

• Flopiepower

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Jirure1984
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-06 13:09
KC27 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 09:20:
Een nieuwe leverancier voor thuisaccu's: Tibber
https://tibber.com/nl/homevolt
hier iets meer info

Daar omgerekend bijna 8k voor 6.6kw en ruim 11k voor 13.3kw.
Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee