Gisteravond werd ik nog opgebeld door iemand die claimde van een zonnepaneel bedrijf te zijn waarvan ik ook panelen heb. Maar vond het al vreemd dat deze man maar mijn halve voornaam gebruikte, dat is voor mij eerder een indicatie van data lek maar nog niet direct.
Maar vervolgens verhaal over je de belofte van terugverdientijd etc kunnen wij kosteloos een accu aanbieden...
Werd vervolgens wel een heel handel verhaal bij verteld dat dan deel van die handel winst naar hun gaat een daarom "gratis" ( nog een paar extra alarm bellen voor mij)
Dus ik vroeg kan je mij wat meer informatie mailen, nee dat kon niet want was eenmalig actie en ze willen zoveel mogelijk bezoeken inplannen om te kijken of het plaatsen kan.
En daar kwam de volgende aap uit de mouw, voor dat bezoek plaats kon vinden moest er wel wat getekend worden.
Heb toch maar even bedankt en bedrijf gemaild of zij dit werkelijk waren of niet.
Maar heb ook nog inhoudelijk aanvulling, omdat vorig overzichtje positief werd ontvangen

State of charge van 15kWh accu afgelopen week, je ziet dan ook gelijk op bewolkte dag van gisteren dat er te weinig PV opwekking is.
Andere plaatjes van vorige maand en ook verschil wat je daarbij op de meter hebt. En er zou of de maand heen ongeveer 3% minder opbrengst zijn geweest in de gehele provincie tov 2024
De 74kWh uit het net zijn grotendeels oplaad acties van de auto waarbij de laadpaal raar doet en pas in de nacht begint
edit, extra details 2024 vs 2025: (half juli accu geïnstalleerd)
Over periode juli tm september (volgens de meter):
verbruik afgenomen van 800kWh naar 218kWh = -63%
export afgenomen van 3098 kWH naar 2377 kWh = -23.3%
Werkelijk verbruik (self consumed volgens Home Assistant) 1720 (2024) vs 1985 (2025) = +15.4%
[
Voor 5% gewijzigd door
The-Source op 04-10-2025 16:13
]