Zojuist ingetekend voor 2 x een Sessy accupakket. Kosten ca 6400,- euro voor ca, 10 Kwh.
Waarom ?
Omdat het achteraf uitbreiden van je Pv installatie niet allen vaak niet mogelijk is, maar om een of andere reden wil de panelen boer geen uitbreidingen doen op gestaande en werkende installaties.
Navraag bij Solaredge leert me dat je dus vooral eerst heel goed moet na-denken en kiezen, voordat je in zee gaat met zo'n leverancier. Energie & Wonen kan ik in elk geval zeker 'NIET' aanbevelen !
en het is ook nog een flink duurder ! Het is er wel, maar bied weinig tot geen ondersteuning, ondanks de herhaalde vraag en wijzigings verzoeken. No sir, no support !. Vreemd ....
Want zo'n zonnecellen installateur stuurt als je pech hebt, een lading Poolse hobbyisten je dak op, met allerlei schade. De halve draagconstructie is hier door een hagelnieuw dak met isolatie geslagen, Weg 4200,- Euro. Weg isolatie, weg dak. En ik draaide met een flinke regenbui weer op voor de kosten.
Door tijdig en kordaat ingrijpen is waterschade voorkomen. al ging dat weer wel gepaard met het hoognodige getelefoneer emotie en gevloek ! Dankjewel....
Om van het werken conform NEN1010, danwel de NEN 3140 of de ik meen NEN7250 norm speciaal voor zonne panelen maar te zwijgen. Ook daar heb ik boven op gezeten. elke draad in een aprte pijp en extra aarding op alle panelen en draagconstructie ! Vlamboog detectie ed. rookmelders ed. Dat wil ik allemaal perfect geregeld hebben, want daar betaal je als consument ook flink voor !
Neen alles snel samen in een pijpje jassen en vastmaken met installatie draad achter de regenpijp dat kunnen ze wel. Verffening kennen deze hobbyisten niet, laat staan dat de boel nagemeten moet worden.
zeker als het gaat om de bliksembeveiliging. Dat gaat dus allemaal opnieuw. conform Nen en bouwbesluit eisen ! anders betaal je gewoon niet. Normeringen handhaven. Veiligheid eerst !
Ik ben reuze benieuwd naar wat men kan waarmaken. Ik wil wel eens zien of ik echt de boel zo aan de praat krijg, dat ik zo weinig mogelijk terug ga leveren aan Essent ! Want dat vind ik pas echt een leuke uitdaging.
Mn gasgebruik is al gezakt door over te gaan op inductie. dankzij de stroom die wordt opgewekt door mn pv installatie.
Salderen ? terug leveren ? mwaah dar ga ik doelbewust zo weinig mogelijk aan doen... Want !
Voorheen kreeg je nog ca 19 Euro cent per terug geleverded Kwh, nu is dat slechts 5 Eurocent ?.
kan en mag dat zo maar eenzijdig gewijzigd worden ? Die discussie loopt nog.
Ik meet in elk geval wel de opgebrachte energie met een geijkte digitale Kwh meter, voordat deze retour gaat naar het net. en meet toch wel een beetje verschil in wat ik lever en consumeer, het eigenverbruik en wat ik afneem.... daar ga ik dus nog induiken, want ik wil perse weten hoe het nou zit
Maar als het zo moet, ga ik er een sport van maken om maar zo weinig mogelijk te retourneren, ze maken al winst zat.. Voorlopig krijg ik nog steeds dik 1000 euro retour elk jaar, dankzij de Pv installatie.
Dus gewoon slimmer je apparatuur gebruiken en vooral aanzetten als de zon schijnt. daar valt nog veel meer winst mee te maken. Eerst ga ik dan de opgebrachte prik in een batterij array zetten.
Volgens Sessy zal bij een lager aanbod vand e zonnepanelen de batterij vanzelf gaan leveren.
en als je geen dikke ovens of kookplaten volop aanzet zou je woning dus snachts gewoon kunnen draaien op de prik die uit de batterijen sets komt. Ik ben benieuwd
Mijn motto, tegen de energie leveranciers: Of het nou rendabel is of niet ?
Wat ik niet afneem, hoef ik ook niet te betalen ! toch ?Een dan straks kijken of ik echt overal van kan loskomen. Eigen prik eigen water, en geen gas....
11 keer een Rec alpha black 410 en een Solaredge SE4000H ( gemeten piek op terug levering is 4.4 Kwh ) dus da's niet slecht, een kijken of ik 2 van deze battery pack kan volstouwen. elk beetje verbruik verminderen zal helpen!
Met de volgende verbruiken op jaar basis : 4380 Kwh, 400 Kuub gas en slechts 73 kuub water moet dta kunnen
[
Voor 3% gewijzigd door
Omnicron1 op 14-01-2023 11:48
. Reden: fouten wegwerken ]