Tony71 schreef op maandag 1 juni 2026 @ 13:57:
[...]
Mijn interesse is al enkel " filmpjes" geleden ontstaan. Het filteren van hetgeen je nodig hebt en kijken en luisteren met een devils advocate eye natuurlijk! Zo ook bij 'tweakers' 95% is negatief. Wil niet zeggen dat de overige 5% goed is, maar ik heb wel mijn batterij kennis gehaald uit combinaties van dit soort bullshit media....krenten uit de pap halen;) Of beter gezegd...als je weet wat niet werkt, dan weet je wel wat kan werken!
Het is niet negatief, het is een kwestie van realistisch willen zijn. We hadden allemaal liever nog 10 jaar door willen salderen, maar dat gaat niet. Dus gaan we meer kosten aan energie maken, daarin is een thuisaccu een afweging. Als ik vele duizenden Euro's capex uit moet geven om een paar tientjes opex per maand mee te besparen, dan hoef je niet eens op een bierfiltje te rekenen dat het niet uit kan.
Je hebt een accu, dat is helemaal prima, maar vervolgens ga je allemaal argumenten erbij zoeken, alsof je het goed moet praten. De discussie ging initieel dat sommige hypotheken korting geven als je een beter energie label hebt, daar brachten ik en andere tegenin dat het effect van een thuisaccu heel beperkt is, het kan net het laatste stapje zijn in de afronding, maar is het echt geen reuze sprong. En dat kom je met wat schreeuwerige screenshots aanzetten je die uit 't verband hebt getrokken om je punt te bewijzen, terwijl wat daar staat juist het punt was, de meeste schieten er zelfs in het label niets mee op. En dan komt daarnaast nog de discussie wat je op schiet met een beter energielabel.
Om het positief af te sluiten, net eens zitten te rekenen aan een WNW nog een stuk of 8 panelen leggen i.c.m. dynamisch contract. Dat sommetje liet zich wel goed rond rekenen.