Geen conflict? Nou plaat voor je hoofd zeker. Velen zijn jou Belgische levenslijn aardig beu nadat je het al wel 100 keer herhaald hebt op diverse topics. Nederlanders hoeven geen tips gebaseerd op Belgische regelgeving. Dus ik ga inderdaad weer verder met negeren,lukt aal paar weken vrij aardig,gewoon tennisarm van het scrollen....IvoB2 schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 14:47:
[...]
Ik heb helemaal geen conflict met jou maar een open discussie waar - naar ik hoop - iedereen wat van kan leren en oppikt wat voor de eigen situatie het best past en links laat liggen wat daar niet in past. Lijkt me toch niet moeilijk?
Mijn thuisaccu in Vlaanderen is icm PV ook heel rendabel en ik hou er op jaarbasis ook meer dan 2000 € netto aan over. Maar ook dat is slechts een n=1 verhaal.
Een thuisaccu plus voldoende PV berekend op je eigen verbruik waarbij je het net bijna niet meer nodig hebt werkt in zowat ieder land hetzelfde want het beleid noch de energieleverancier noch de lokale netbeheerder kan daar dan nog veel invloed op uitoefenen.
Ik ben de laatste die ontkent dat een thuisaccu niet rendabel te krijgen is. Daarvoor zal je toch met anderen in discussie moeten gaan.![]()
Maar hoe het rendabel is hangt niet zozeer van het land af waar ze staat maar meer van de eigen situatie. En je kan - toch als je daar open voor wil staan - alleen maar bijleren uit de situatie van een ander.
Wil je daar verder niet voor openstaan en zie je het aangeven vanuit een andere situatie niet als een open discussie maar eerder als een conflictmodel waar je je aan stoort kan je het nog altijd negeren.
1 PVoutput . Dongen NB
/f/image/dp5PB0Wxx0Mhoaf69UFTDkpY.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/5BIb17IJWzzKZpWqlts4JDPb.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/C5oukmBSSUfbpjzhwiC2d2CT.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/CkIot9Q7cG7jxjFxDCKTR4K1.png?f=fotoalbum_large)