Thuisaccu: al interessant (voor mij)?

Pagina: 1 ... 107 108 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• zalkc
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 21:58
Netbeheerders willen CapTar vanaf 2029
https://www.ad.nl/economi...r-je-gaat-laden~a2fc9804/

Moet ik toch een keer gaan uitzoek hoe ik de batterij moet opladen vanaf het net ;).

[ Voor 20% gewijzigd door zalkc op 27-03-2026 16:38 ]

7.650Wp ZZW | 1.600Wp O | DEYE SUN12K-SG04LP3-EU | 32.2kWh Accu - 2 x Yixiang v2 + met EVE MB31 | Kona MY2026 64,8kWh

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
zalkc schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 16:35:
Netbeheerders willen CapTar vanaf 2029
https://www.ad.nl/economi...r-je-gaat-laden~a2fc9804/

Moet ik toch een keer gaan uitzoek hoe ik de batterij moet opladen vanaf het net ;).
Dat was toch allang al bekend? https://www.netbeheernede...shoudens-meer-grip-op-hun etc.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

• Sportmind
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 20:24
zalkc schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 15:13:
[...]

Kwast nog wat van je meterkast weg, ik kan nu Esmee bellen denk ik ;)
@Stefannn Gefeliciteerd met je nieuwe thuisaccu!

P.S. Ik vind de vaste telefoon in je meterkast geweldig!

[ Voor 3% gewijzigd door Sportmind op 27-03-2026 16:46 ]

Gasloze vrijstaande woning (A++++), Ecoforest EcoGeo Basic WP, Bodembron, BV 300 L, Duco Energy Premium WTW (2 zones, CO2 gestuurd), 13000 Wp zonnepanelen (4860 Wp ONO, 8140 Wp WZW), Nissan Leaf 2.0, Zappi V2.1, Balans energie 48,2 kWh thuisaccu

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:07
zalkc schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 15:13:
[...]

Kwast nog wat van je meterkast weg, ik kan nu Esmee bellen denk ik ;)
Haal jij m dan bij je quote ook weg ;)

• Jan-tweak
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 00:21
Kuusj schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 16:26:
Ik heb maar eens wat zitten rekenen en rekenen en zoeken en vergelijken.. Uiteindelijk kom ik voor nu uit op het volgende idee:
- 3x Zendure 800 Plus zonder uitbreiding. 1 per fase.
Ik zit dan net onder de 'sweetspot' maar met alle bij elkaar 218 Euro per kWh ook vrij onverslaanbaar. Marstek is natuurlijk ook relatief goedkoop maar niet zó goedkoop en om de een of andere reden heb ik een beter gevoel bij Zendure (ook vanwege de blusoplossingen van Zendure).
een prima keuze die Zendure, ik heb alleen een vraagteken bij 3 keer 800W, vergeet niet dat je verliezen dus hoger zullen zijn, niet 3 keer zo hoog maar toch merkbaar.
ik vraag me eigenlijk af waarom je gewoon niet voor één 1-fase Zendure SF 2400 AC (is maar een voorbeeld, dat is dus zonder MPPT aansluitingen, ga je die gebruiken? ) gaat kiezen, en ipv 3 keer 1,92 kWh batterijcapaciteit er twee modules van 2,88 kWh elk, dat is qua totaal capaciteit dus exact het zelfde terwijl je verlies volgens mij lager is, ook je beschikbaar maximaal vermogen is met 3*800W (=2.400W) exact het zelfde als met de Zendure 2400 AC.
jouw slimme meter saldeert namelijk de vermogens in de meter, dus het effect achter de meter is hierbij gelijk.
de prijs per kWh is bij de AB3000x die in Duitsland onder de 500 euro komt, met circa 175 euro/kWh ook nog zeer aantrekkelijk.
ik volg je plaatje echter niet volledig, wat is jouw gemiddeld dagverbruik ( en dan denk ik dus veel eerder richting de maanden maart, april, augustus, spetember en oktober) ? weet je die al ?
Onderstaand de analyse. Denk dat 7-9kWh de 'sweetspot' zou zijn maarja, het mooie is dus dat ik altijd nog modules kan bijkopen. Momenteel kosten ze in DE met BTW rond de 250 euro per kWh dus dat gaat ook nog.

Dus tenzij iemand hier hard op kan schieten (ik hoor het oprecht graag), wil ik de set gaan bestellen. 1000W input is een limitatie maarja.. Denk dat het een miniem effect heeft op de totale effectiviteit van de accu.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:02
Jan-tweak schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 16:34:
[...]

eigenlijk niet, zolang je AC blijft, en dat heb je al zelfs op je dak door voor Enphase te kiezen kun je gewoon elke plug-in-batterij of vaste thuis-batterij op je groepenkast aansluiten, die sluit je dus aan in je groepenkast cq met een stekker thuis-batterij dus met een normale stekker.
daar heb je de keuze om deze in een willekeurige (van een groep die niet zwaar belast is) WCD (= stopcontact) te plaatsen (dan dus max 800W ontladen) of deze in een eigen groep (1-fase) voor de stekker thuis-batterij te plaatsen, en dan mag je voluit gaan ( veelal rond de 2400W , afhankelijk wat de thuis-batterij kan).
Overigens heeft die vaste thuis-batterij natuurlijk ook zijn eigen groep, dat kan 1-fase maar ook 3-fase zijn.
Overigens maakt het dus niets uit of je de batterij op die 1-fase of 3-fase aansluit omdat de slimme meter deze toch in de meter gaat salderen, alleen bij een 3-fase kun je meet vermogen leveren. De vraag is of je dat wel nodig hebt.

met je aangave kun je helaas vrij weinig, je moet echt gaan kijken wat je dagelijks verbruikt en je overhead op die dag van je Enphase PV systeem.
Als je geen HW energie meetsysteem hebt die dit voor je doet, kun je eenvoudig de gegevens van je maandoverzicht van je energieboer nemen en deze delen door het aantal dagen in die maand.
Mn zijn hier de maanden maart, april, augustus, september en oktober van belang, in de winter krijg je zwz geen zonnestroom voor je batterij en in de zomer krijg je gewoon al veel te veel voor je batterij.
als je dan daar een grafieke van maakt krijg je zoiets (voorbeeld van september)
[Afbeelding]
dan kun je vrij eenvoudig bepalen hoe groot je batterij zou moeten zijn. Je ziet ook in de grafiek dat je benodigde batterij capaciteit circa 1,3 - 1,4 keer je energiebehoefte moet zijn, dit ivm de verliezen die optreden tijdens het laden en ontladen en dat je de laatste 10% van je batterij niet kunt gebruiken.
Los van de energie leverancier maak ik ook al jaren gebruik van bijvoorbeeld slimmemeterportal.nl. neem dat ik daar wel ergens de data vandaan kan halen, al verbaast het mij dan wel dat ik niet gewoon op slimme meterportal bijvoorbeeld gewoon een knop heb 'adviseer op basis van mijn verbruik welke accu het beste bij mij past'.

Ik dacht trouwens dat ik ook nog een andere site had, maar geen idee!

Los daarvan moet ik dan ook nog iets schatten voor een warmtepomp, al kan je natuurlijk naar gas verbruik kijken

• Jan-tweak
President schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 17:36:
[...]

Los van de energie leverancier maak ik ook al jaren gebruik van bijvoorbeeld slimmemeterportal.nl. neem dat ik daar wel ergens de data vandaan kan halen, al verbaast het mij dan wel dat ik niet gewoon op slimme meterportal bijvoorbeeld gewoon een knop heb 'adviseer op basis van mijn verbruik welke accu het beste bij mij past'.

Ik dacht trouwens dat ik ook nog een andere site had, maar geen idee!

Los daarvan moet ik dan ook nog iets schatten voor een warmtepomp, al kan je natuurlijk naar gas verbruik kijken
mbt je warmtepomp kun je een prima schatting maken vanuit je gasverbruik, afhankelijk van het merk en of je hybride of FE gaat heeft dat natuurlijk effect.
het probleem bij een warmtepomp is dat je die gebruikt tijdens periode waar weinig of geen PV stroom beschikbaar is en dus ook je thuis-batterij niet daarmee kunt laden.
dus combinatie warmtepomp en thuis-batterij (ten minste vanuit zicht PV stroom ) heeft geen echte relatie, dat zijn echt twee dingen.
als je via slimmemeterportal.nl naar je eerder genoemde maanden kunt kijken (dag niveau) dan zie je vrij snel in welke range je energiebehoefte mbt een batterij zich bevind.
Bedenk te weinig is niet handig maar op zich geen probleem, dat kost in ieder geval geen onnodige investering.
Te veel, mn echt te veel, kost je duidelijk een hoop geld terwijl je daar gewoon geen gebruik van kunt maken, dus zonde van het geld.
mijn advies is kies een systeem wat uitbreidbaar (modulair) is, een goede ondersteuning heeft, een goede software heeft, bv een Zendure zou als plug-and-play (stekker) thuis-batterij een prima keuze kunnen zijn.

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:02
Jan-tweak schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 17:48:
[...]

mbt je warmtepomp kun je een prima schatting maken vanuit je gasverbruik, afhankelijk van het merk en of je hybride of FE gaat heeft dat natuurlijk effect.
het probleem bij een warmtepomp is dat je die gebruikt tijdens periode waar weinig of geen PV stroom beschikbaar is en dus ook je thuis-batterij niet daarmee kunt laden.
dus combinatie warmtepomp en thuis-batterij (ten minste vanuit zicht PV stroom ) heeft geen echte relatie, dat zijn echt twee dingen.
als je via slimmemeterportal.nl naar je eerder genoemde maanden kunt kijken (dag niveau) dan zie je vrij snel in welke range je energiebehoefte mbt een batterij zich bevind.
Bedenk te weinig is niet handig maar op zich geen probleem, dat kost in ieder geval geen onnodige investering.
Te veel, mn echt te veel, kost je duidelijk een hoop geld terwijl je daar gewoon geen gebruik van kunt maken, dus zonde van het geld.
mijn advies is kies een systeem wat uitbreidbaar (modulair) is, een goede ondersteuning heeft, een goede software heeft, bv een Zendure zou als plug-and-play (stekker) thuis-batterij een prima keuze kunnen zijn.
Het is toch gewoon vooral een kwestie van kijken hoeveel ik per dag boven de 0 uitkom? Of is dat te simpel gezegd?

Op basis daarvan zou ik ergens rond de 5 tot 10 nodig hebben, waarbij 10 denk ik prima is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dVulfDq2QhFvXxiLsZVXg-yY68I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6oPE9A5xTtKCHwHt9kNUmkqJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_xVtIGiySXp4dcWaiB2Pp-4szU8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0aXC3VcalR4CZudWktrhGIJo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eyDOh_jdbPuZPzMCJXChZi4IYdE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X1m1qjwWOjP6HczvhU88VIZj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Eiyp7W2ZHUMbC2wP_ePREIKGXT8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LnyLG6XB2Hj1miA38w4YLll3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cigGtodPPr3nMVvt6weXzO_yVYI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qnXP6mU4UTsifq8f9aaiHuNi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5rkJ6L-eMSS8eXFaeLueb8Ymk7I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2NDNmJpdV1nxKLULONOZQvoY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lsBTOeq6OGbUHv6RLN07rSvxguA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pAo3hqYFNmU44YzgWCSdSRTQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oaVGihQ0tVPJrbA-talKBBbwMyk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6IjWH0ngApZCtQMjr0zTioHT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w0teDQ3et61WTbhsqpSUBBaCY58=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bJ7WvXoyQLHjybixwRGD4KSD.jpg?f=fotoalbum_large

En in de winter neem ik aan dat ongeacht de temperatuur ik met 10kwh wel genoeg heb om van 7u tot 9u en van 17u tot 21u te doen..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pXaB3IzkFzBgzpfeqUMYxiR5_CE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X4obB1nlQcj3izRrltgTvSGA.jpg?f=fotoalbum_large
Mja, die dag 4,25 kuub gas gebruikt wat neerkomt op 8-14 kWh aan stroom verspreid over de dag uiteraard

Dus dat komt al neer op een dag verbruik van 20-25 kWh. Maar dat formaat accu ga ik echt niet nemen, ik hoef ook geen volle dag vanuit de accu te doen.

Met een warmtepomp misschien 15kwh pakken ipv 10kwh? Of is dat overkill?

[ Voor 8% gewijzigd door President op 27-03-2026 18:13 ]

• Stefannn
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 22:18
mitsumark schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 16:49:
[...]

Haal jij m dan bij je quote ook weg ;)
het is een beetje offtopic, maar wel "hogere tweakers kunde"
-> yep bij betreffende quote kon je wellicht nog naar de originele afbeelding
-> die heb ik inmiddels uit mijn foto album verwijderd
-> dus "wat @zalkc ook doet", met het heft in eigen hand heb ik meerdere spillage vermeden.

(weer wat geleerd)

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Jan-tweak schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 17:35:
[...]
een prima keuze die Zendure, ik heb alleen een vraagteken bij 3 keer 800W, vergeet niet dat je verliezen dus hoger zullen zijn, niet 3 keer zo hoog maar toch merkbaar.
ik vraag me eigenlijk af waarom je gewoon niet voor één 1-fase Zendure SF 2400 AC (is maar een voorbeeld, dat is dus zonder MPPT aansluitingen, ga je die gebruiken? ) gaat kiezen, en ipv 3 keer 1,92 kWh batterijcapaciteit er twee modules van 2,88 kWh elk, dat is qua totaal capaciteit dus exact het zelfde terwijl je verlies volgens mij lager is, ook je beschikbaar maximaal vermogen is met 3*800W (=2.400W) exact het zelfde als met de Zendure 2400 AC.
jouw slimme meter saldeert namelijk de vermogens in de meter, dus het effect achter de meter is hierbij gelijk.
de prijs per kWh is bij de AB3000x die in Duitsland onder de 500 euro komt, met circa 175 euro/kWh ook nog zeer aantrekkelijk.
ik volg je plaatje echter niet volledig, wat is jouw gemiddeld dagverbruik ( en dan denk ik dus veel eerder richting de maanden maart, april, augustus, spetember en oktober) ? weet je die al ?

[...]
Ik zal wel iets missen, maar als ik 3x800W aan het laden ben met 20% verlies, dan is dat in totaal 480W verlies (theoretisch). Als ik 2400W aan het laden ben met 20% is dat toch hetzelfde?

Onder de 500,- per module kan ik de AB3000x ook niet vinden. Niet inclusief BTW in ieder geval.. Goedkoopste wat ik nu zie bij elkaar is 1591,- bij Techpunt. Dat komt dan op 276,- per kWh. Dat gaat nog, maar is alsnog 25% duurder per kWh.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Vdvmark
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 20:40
@President In het grote Enphase topic vindt je veel posts over Enphase met Enphase en Enphase met ander merk batterij en wat geintregeerd kan en wat dom kan. Victron bv heeft een handleiding over samenspel met Enphase.

• Jan-tweak
Kuusj schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 18:21:
[...]

Ik zal wel iets missen, maar als ik 3x800W aan het laden ben met 20% verlies, dan is dat in totaal 480W verlies (theoretisch). Als ik 2400W aan het laden ben met 20% is dat toch hetzelfde?

Onder de 500,- per module kan ik de AB3000x ook niet vinden. Niet inclusief BTW in ieder geval.. Goedkoopste wat ik nu zie bij elkaar is 1591,- bij Techpunt. Dat komt dan op 276,- per kWh. Dat gaat nog, maar is alsnog 25% duurder per kWh.
volgens mij woon je in Limburg, dus vlakbij de grens, tel uit je mogelijkheden.
3 omvormers zullen gewoon meer verlies draaien, zeker als deze ook nog met laag vermogen moeten omgaan dan als je slechts ééntje hebt, daarbij scoort de 2400 AC ook nog eens prima met zijn verliezen die zelfs onder de 20% liggen.
Overigens heb ik zelf net een AB3000x in huis gekregen voor net iets meer dan 500 euro en dat incl BTW en transport. de daarbij behoorende omvormer zag ik in Duitsland al onder de 250 euro, dat is daar zelfs incl. de BTW nog onder de 300 euro. totaal ben je dus iets meer dan 1.300 euro kwijt, daarbij komt wel nog een eigen groep bij (kost je circa 50 euro aan materieel (alamat plus WCD en kabel).

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:06

dunklefaser

Point Of KnowReturn

@President Jouw bijdrage met de vele grote plaatjes is zeer verhelderend.
Ziet bij mij waarschijnlijk vergelijkbaar uit.

@Jan-tweak, @Kuusj Betreffende de verliezen van diverse configuraties/technologiën van omvormer/accu-systemen kan ik "HTW-aquu-Stromspeicher-Inspektion-2026" aanbevelen. 66 pagina's zijn natuurlijk niet zo meteen te overzien.

[ Voor 56% gewijzigd door dunklefaser op 27-03-2026 18:43 ]

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

• Jan-tweak
President schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 18:00:
[...]

Het is toch gewoon vooral een kwestie van kijken hoeveel ik per dag boven de 0 uitkom? Of is dat te simpel gezegd?
"Helaas wel"
kijk maar eens in deze tabel:
getallen zijn puur voorbeeldenJanFebMrtAplMeiJunJulAugSepOktNovDec
verbruik (dag gemiddeld)181815151212121215151818
PV opbrengst (dag gemiddeld)4919263236302515643
sluipverbruik tijdens PV445555555544
overhead ( dag gemiddeld)051421273125201010-1
batterij vulling 5kWh (dag gemiddeld) 055555555100
batterij 5kWh gebruik (dag gemiddeld) 03,83,83,83,83,83,83,83,80,80,00,0
restant netverbruik (gemiddeld)18,014,211,211,28,28,28,28,211,214,218,018,0
getallen zijn puur voorbeeldenJanFebMrtAplMeiJunJulAugSepOktNovDec
verbruik (dag gemiddeld)181815151212121215151818
PV opbrengst (dag gemiddeld)4919263236302515643
sluipverbruik tijdens PV445555555544
overhead ( dag gemiddeld)051421273125201010-1
batterij vulling 10kWh (dag gemiddeld) 0510101010101010100
batterij 10kWh gebruik (dag gemiddeld) 03,87,77,77,77,77,77,77,70,80,00,0
restant netverbruik (gemiddeld)18,014,27,37,34,34,34,34,37,314,218,018,0
je ziet dat mn het begint in maart en april en eigenlijk je in oktober (in dit voorbeeld) eigenlijk al niet meer veel hebt. terwijl juist in de zomer je eigenlijk nog steeds te veel hebt, je kunt wel een grotere batterij nemen, die je dan niet meer leeg krijgt.
in deze tabel is heel duidelijk dat de maanden maart, april en augustus, en september de maat aangeven.
probeer eens je eigen cijfers in een dergelijke tebel te krijgen, meest eenvoudig is je maandcijfers delen door het aantal dagen. dat zowel voor je overhead = teruglevering als je verbruik.

helaas snap ik je grafieken even niet, heb je ook rekening gehouden met de factor 1,3-1,4 (verlies - 10% SOC) ?bij je opslag, dus bij een Batterij van bv 10 kWh krijg je uiteindelijk maar 7,7 kWh er uit.
Op basis daarvan zou ik ergens rond de 5 tot 10 nodig hebben, waarbij 10 denk ik prima is?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

En in de winter neem ik aan dat ongeacht de temperatuur ik met 10kwh wel genoeg heb om van 7u tot 9u en van 17u tot 21u te doen..

[Afbeelding]
Mja, die dag 4,25 kuub gas gebruikt wat neerkomt op 8-14 kWh aan stroom verspreid over de dag uiteraard

Dus dat komt al neer op een dag verbruik van 20-25 kWh. Maar dat formaat accu ga ik echt niet nemen, ik hoef ook geen volle dag vanuit de accu te doen.

Met een warmtepomp misschien 15kwh pakken ipv 10kwh? Of is dat overkill?
[quote]
OVERKILL; je warmtepomp staat aan terwijl je PV op nul staat en anders om, dus die extra 5 kWh is eigenlijk weggegooid geld. circa 2 - 2,5 kWh meer is prima, maar je kunt veel beter een systeem kiezen waarbij je eenvoudig als blijkt dat je toch nog te kort komt er een batterij-module er bij kunt plaatsen.
ik ben eerst ook gestart met mijn Zendure met 2 modules van elk 2,88 kWh en heb pas er ééntje bijgezet (lego blokje) dus nu bijna 9 kWh, echter uit mijn cijfers (en ik heb deze cijfers op kwartierbasis voor het hele jaar) blijkt dat ik een volgende batterij pack van nog eens 2,88 kWh slechts voor nog geen 20% ga gebruiken, voor de overige 80% doet hij helemaal niets, dan wordt het wel een dure grap.

• Jan-tweak
dunklefaser schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 18:35:
@President Jouw bijdrage met de vele grote plaatjes is zeer verhelderend.
Ziet bij mij waarschijnlijk vergelijkbaar uit.

@Jan-tweak, @Kuusj Betreffende de verliezen van diverse configuraties/technologiën van omvormer/accu-systemen kan ik "HTW-aquu-Stromspeicher-Inspektion-2026" aanbevelen. 66 pagina's zijn natuurlijk niet zo meteen te overzien.
bedankt, maar helaas staan hier alleen merken op die erg op de duitse markt zijn gericht, maar zelfs merken als Anker en Zendure die ook in Duitsland een behoorlijkm arktaandeel hebben ga je helaas niet vinden.
Merken als Marstek ed ga je ook niet vinden.

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:06

dunklefaser

Point Of KnowReturn

Jan-tweak schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 19:26:
[...]

bedankt, maar helaas staan hier alleen merken op die erg op de duitse markt zijn gericht, maar zelfs merken als Anker en Zendure die ook in Duitsland een behoorlijkm arktaandeel hebben ga je helaas niet vinden.
Merken als Marstek ed ga je ook niet vinden.
Het gaat mij in eerste instantie ook niet om de merken maar eerder om de verschillen in "efficiëntie" en de daaraan gerelateerde techniek.
Volgens mij blijven deze zaken vaak onderbelicht, zeker bij "verkopers" (dozenschuivers) van thuisaccu's met een stekker. Met een beetje achtergrondinformatie kan je wel gerichte vragen stellen.

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

• Stefannn
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 22:18
Kuusj schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 18:21:
[...]

het is niet alleen het percentuele verlies.
Het is ook de "idle load"
Die heb je dan 3x

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

• Laapo
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 23:43
Ik ga aan de thuisaccu!

Voor de Jackery Solarvault 7,56kWh AC variant gegaan, met de kortingscode en cbxl 1983,50. Nog even aankijken hoe het zo loopt, denk dat er nog wel een uitbreiding komt of met 5kWh extra aan losse accu modules of met een nieuwe omvormer + accu.

Voor nu 262,37 eur per kWh. De Marstek E, de grote prijsvechter van dit moment is circa 225 per kWh. Maar met de Jackery Solarvault verwacht ik een iets meer premium product binnen te halen. Alhoewel, ik bestel altijd gewoon graag het laatste dat op de markt is verschenen, met wisselend succes..

Nu nog even een stopcontact bij maken op zolder, de eerste verzendingen vinden pas 9 april plaatst.
Pagina: 1 ... 107 108 Laatste