Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 12:58

4POX

Everybody is wired

prammers schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:24:
Advies gevraagd:

Onze kinderen gaan dit jaar naar de middelbare school. Daarvoor moeten ze enkele reis ca. 17 km afleggen. Daarom kijken we naar de Tenways CGO800. We twijfelen daarbij echter over de S of de Plus. Natuurlijk is het handig dat de riem aangedreven S weinig onderhoud nodig heeft. Echter ik kan me ook voorstellen dat bij dagelijks grotere afstanden het vervelend is dat je in een vrij licht verzet rijdt.

Zijn er hier mensen die dezelfde overweging hadden en welke keuze heb je gemaakt?
Extra puntje voor je beslissing. Ik heb een Tenways belt fiets. Bij een bezoekje bij de fietsenmaker zei die dat de belt riem precies moet worden afgesteld. Hij heeft hiervoor apparatuur en een training gehad. Anders zal de riem sneller of verkeerd gaan slijten. Dit kan verklaren waarom de riem zo snel al breekt. Voor de thuisgebruikers is er een app om je riem af te stellen.

Als ik terug denk aan mijn school periode dan zie ik me zitten na schooltijd met een metalen blikje van de conciërge om mijn band te plakken. Tegenwoordig (zegt de fietsenwinkel) plakt niemand meer banden maar is het vervangen van de binnenband de norm. Ik zie bij een schoolgaan kind vier jaar lang lekke banden gebeuren. Zal die riem altijd correct worden gemonteerd? We weten van 100+ jaar kettingen dat zelfs de meeste gare ketting je thuis brengt.

Misschien denk ik te veel door. Maar een schoolperiode is de zwaarste tijd voor een fiets.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:24

franssie

Save the albatross

@prammers ik kan alleen voor mezelf praten maar bij 17km enkele reis zou
k zelf versnellingen willen hebben. Ik heb een cgo 600 met riem, een hoewel dat heerlijk fietst is het op langere afstanden wat eentonig.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 14:24
4POX schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:47:
[...]

Extra puntje voor je beslissing. Ik heb een Tenways belt fiets. Bij een bezoekje bij de fietsenmaker zei die dat de belt riem precies moet worden afgesteld. Hij heeft hiervoor apparatuur en een training gehad. Anders zal de riem sneller of verkeerd gaan slijten. Dit kan verklaren waarom de riem zo snel al breekt. Voor de thuisgebruikers is er een app om je riem af te stellen.

Als ik terug denk aan mijn school periode dan zie ik me zitten na schooltijd met een metalen blikje van de conciërge om mijn band te plakken. Tegenwoordig (zegt de fietsenwinkel) plakt niemand meer banden maar is het vervangen van de binnenband de norm. Ik zie bij een schoolgaan kind vier jaar lang lekke banden gebeuren. Zal die riem altijd correct worden gemonteerd? We weten van 100+ jaar kettingen dat zelfs de meeste gare ketting je thuis brengt.

Misschien denk ik te veel door. Maar een schoolperiode is de zwaarste tijd voor een fiets.
Twee van onze kinderen fietsen enkele reis 21 km naar school op een elektrische fiets. De oudste op een Pegasus met ketting en velgremmen, de jongste op een Tenways CGO600 Pro 2024. Zij fietsen een deel door het buitengebied. Een riem en schijfremmen zijn dan echt een uitkomst. Onderhoudsbeurten laat ik de bij FM doen, schoonmaken etc doen we wel zelf. Maar de oudste was na 4 jaar (in de wintermaanden elke maand nieuwe remblokken) aan een nieuwe achtervelg toe. Over de automatische versnelling heb ik de jongste nooit gehoord. 8 speed derailleur kan onder normale vlakke wegen ook betekenen dat je de helft van de versnellingen nooit zult gebruiken. En een onbeschermde ketting betekent in de winter (als er gestrooid is) ook wekelijkse aandacht. Kortom, ik zou een riem adviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prammers
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 15:31
loeberce schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 10:47:
[...]
En een onbeschermde ketting betekent in de winter (als er gestrooid is) ook wekelijkse aandacht. Kortom, ik zou een riem adviseren.
Dank voor de reactie.
Wekelijks aandacht in de winter lijkt mij wat overdreven. Heb zelf als kind vanaf 12 jaar oud een fiets met ketting en derailleur voor en achter. Jaarlijks onderhoud en halverwege de winter ff schoonmaken en inspuiten voldeed. Misschien dat de kwaliteit niet meer is wat het 30 jaar geleden was.
Nu zullen mijn kinderen wel wat meer KM's moeten gaan afleggen, maar in de winter kunnen ze ook gebruik maken van een busdienst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• erikenpeer
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 11-09 13:54
Allereerst dank voor alle nuttige informatie in dit topic!

Heb 5 jaar of een Cowboy 2 gereden en nu opzoek naar wat anders, ik twijfel tussen de CG009 en de AGO X. het zal vooral gaan om woonwerk verkeerd 22km enkele reis. Ik neig nu meer naar de AGO X. Hebben jullie nog een goed advies?

en heeft iemand een referral code voor mij? mocht ik gaan bestellen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-09 16:38

ScreamGT

joejoe

Hi,

Voor mijn vrouw een tenways cgo800s via marktplaats gekocht welke ik vrijdag op kan halen. Nu rest mij alleen de vraag of het voorwiel van deze fiets makkelijk gedemonteerd kan worden? :+ Dit i.v.m. transport in de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fritske1978
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 13:06
Ja, voorwiel heeft een snelsluiting voor de as, en een schijfrem, dus je hoeft geen kabeltjes o.i.d. los te maken, en geen gereedschap nodig. (Ervan uitgaande dat altijd hetzelfde geleverd is en de vorige eigenaar niks gewijzigd heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:30

alienfruit

the alien you never expected

Weet iemand een zachtere zadel voor de CG0800? De zadel dat de fiets meekomt is erg hard. Ik wil de zadel vervangen, geen idee hoe, maar de zadel blijft niet meer vast op de positie. Ik denk dat het door de Tropische regen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraser67
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 31-08 12:53
Ik heb vorig jaar, na lang twijfelen tussen de AGO-X, de CGO009 gekocht, prachtig model en heerlijke fiets, maar liep toch tegen een paar dingen aan. Ten eerste het beperkte bereik, in stand 1 fiets je zo'n 70 km, maar in stand 2 is dat nog maar 35 km. Dat gaf bij mij nogal wat stress onderweg. De CGO900 inmiddels verkocht en toch de AGO-X gekocht. (Voor dezelfde prijs als waar ik de CGO009 voor heb verkocht!). Het is echt even meer een fiets, met 10 versnellingen en 5 ondersteuningstanden kom ik hier wel mee uit de voeten. Enige waar ik nu tegenaan loop is het ontzettend brede stuur dat was destijds ook een van de redenen om voor de 009 te gaan. Zijn er je mensen die dat stuur hebben vervangen door bijvoorbeeld een vlinderstuur? Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neb0
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-09 17:40
Fraser67 schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 12:53:
Ik heb vorig jaar, na lang twijfelen tussen de AGO-X, de CGO009 gekocht, prachtig model en heerlijke fiets, maar liep toch tegen een paar dingen aan. Ten eerste het beperkte bereik, in stand 1 fiets je zo'n 70 km, maar in stand 2 is dat nog maar 35 km. Dat gaf bij mij nogal wat stress onderweg. De CGO900 inmiddels verkocht en toch de AGO-X gekocht. (Voor dezelfde prijs als waar ik de CGO009 voor heb verkocht!). Het is echt even meer een fiets, met 10 versnellingen en 5 ondersteuningstanden kom ik hier wel mee uit de voeten. Enige waar ik nu tegenaan loop is het ontzettend brede stuur dat was destijds ook een van de redenen om voor de 009 te gaan. Zijn er je mensen die dat stuur hebben vervangen door bijvoorbeeld een vlinderstuur? Ben benieuwd.
Gewoon een paar cm aan iedere kant afzagen tot de gewenste lengte. Nog te breed? Zaag er dan nog wat af.
Uiteraard eerst het stuur demonteren.
Gebruik een pijpensnijder of ijzerzaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-09 16:38

ScreamGT

joejoe

alienfruit schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 11:05:
Weet iemand een zachtere zadel voor de CG0800? De zadel dat de fiets meekomt is erg hard. Ik wil de zadel vervangen, geen idee hoe, maar de zadel blijft niet meer vast op de positie. Ik denk dat het door de Tropische regen komt.
Volgens mij is dit puur persoonlijk. Ikzelf heb voor mijn vrouw en mijzelf deze vandaag gekocht:
https://www.bol.com/nl/nl...c3-4c84-93e3-2ae02bef5a31

Het standaard zadel is wat ons betreft te hard en ook te smal. Mijn 800 heeft ook een verende zadelpen, even kijken of dit zadel daar op past. Ook heb ik voor mijn vrouw een verende zadelpen gekocht:

https://www.fietsunie.nl/verende-zadelpen-30-2

Benieuwd hoe dat haar bevalt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ricom
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:53
alienfruit schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 11:05:
Ik ergerde mij ook aan het zadel en eigenlijk ook aan de handvatten.
Ik ben zelf gegaan voor dit zadel : https://www.amazon.nl/dp/B08S3D6SW6
Deze handvatten : https://nl.aliexpress.com...xJOg&gatewayAdapt=glo2nld

En ik besloot ook een verende zadelpen te kopen en dat werd deze : https://nl.aliexpress.com...xJOg&gatewayAdapt=glo2nld

Al met al fietst de fiets nu een stuk comfortabeler en het zelf monteren is vrij eenvoudig. Let alleen wel op de diameter van de zadelpen, dan kun je deze zo verwisselen.

• MBAMG
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-09 10:24
Seamaster1969 schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 20:52:
Vandaag ook met onze tweede CGO800S spontaan uitvallen van de accu bij een percentage van rond de 65%. Volgens de laatste informatie die ik heb gekregen van de fietsenmaker zou dit te maken hebben met een software bug in de display en een laadcycli van rond de 71. Is dit herkenbaar voor meer mensen op dit forum? Voor onze eerste CGO800S heb ik inmiddels een nieuwe accu gekocht en heb het probleem met het uitvallen van de accu niet meer, maar ben bang dat dit weer terugkomt wanneer de 71 laadcycli bereikt zijn.
Even het topic doorgespit en kwam ik deze opmerking tegen. Vandaag viel mijn accu ook spontaan uit bij 67% batterij en zojuist weer opgeladen en ik heb op het scherm ook 71 laadcycli staan. Hebben meer Tenways-rijders hier last van? Anders wordt het waarschijnlijk toch een nieuwe accu kopen, aangezien mijn fiets van 2022 is.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:59
@MBAMG Je had even moeten zoeken op "71".
Wolf003 schreef op zondag 1 juni 2025 @ 11:28:
Heb hier ook het probleem gehad dat mijn CGO800S (Bouwjaar 2022) spontaan uitviel. Na het lezen hier op het forum stelde ik vast dat ik het niet alleen voor had. Heb Tenways gemaild en bijna onmiddellijk reactie ontvangen. Hieronder het antwoord van Tenways:

If your e-bike can be used when the battery level is between 100% and about 68%, then this is a software issue that only occurs when the battery cycle count reaches 71.
When the cycle count surpasses 71, the issue will not recur.
Please fully charge the battery and ride until the power level drops to around 67%. Then, recharge the battery and repeat this process several times.
Since each charge cycle is from 67% to 100%, you will need to repeat this process multiple times to achieve a full 100% charge.

Na hun raad opgevolgd te hebben, lijkt het opgelost. 🤞

• RobWest1
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 09:04
Vorige week maandag ging de trapondersteuning van mijn CGO009 tijdens het fietsen uit, na het uit en aanzetten leek het weer even te werken maar helaas van korte duur. Daarna de accu uit de fiets gehaald met de hoop dat dit iets zou oplossen. De fiets leek het even te doen maar de trap ondersteuning voelde vreemd, heel onregelmatig. Support aangevraagd bij Tenways maar die gaven aan dat ik contact moest opnemen met de winkel waar de fiets gekocht is, dat is Fietssenwinkel.nl

Support van fietsenwinkel.nl een mail gestuurd en na 5 dagen een reactie dat de fiets 6 oktober gebracht kan worden. Ze hebben het erg druk gaven ze aan, helaas dus de komende maand op de “gewone” naar het werk…… :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dokteronline
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:11
RobWest1 schreef op donderdag 4 september 2025 @ 20:59:
Vorige week maandag ging de trapondersteuning van mijn CGO009 tijdens het fietsen uit, na het uit en aanzetten leek het weer even te werken maar helaas van korte duur. Daarna de accu uit de fiets gehaald met de hoop dat dit iets zou oplossen. De fiets leek het even te doen maar de trap ondersteuning voelde vreemd, heel onregelmatig. Support aangevraagd bij Tenways maar die gaven aan dat ik contact moest opnemen met de winkel waar de fiets gekocht is, dat is Fietssenwinkel.nl

Support van fietsenwinkel.nl een mail gestuurd en na 5 dagen een reactie dat de fiets 6 oktober gebracht kan worden. Ze hebben het erg druk gaven ze aan, helaas dus de komende maand op de “gewone” naar het werk…… :(
Even kijken naar de kabel van de rechter controller. Die willen nogal snel “breken” waardoor je ook uit en aan klachten krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBAMG
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-09 10:24
Masimo schreef op donderdag 4 september 2025 @ 19:43:
@MBAMG Je had even moeten zoeken op "71".

[...]
Dank voor de tip Masimo. Ik heb er inderdaad niet aan gedacht om te zoeken op ‘71’ in het forum 8)7 !
Ik ga het in ieder geval zo proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin1992
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20:35
Mijn ago t gaat na net 1500km niet meer aan, scherm aangesloten op de fiets van mijn partner (ook bafang techniek) scherm functioneert gewoon. Scherm van de andere fiets aan de ago t doet ook helemaal niets.

Ik verdenk de accu...

Heeft iemand ideetjes?

[ Voor 5% gewijzigd door Robin1992 op 07-09-2025 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

snip: zie topicwarning

[ Voor 87% gewijzigd door We Are Borg op 07-09-2025 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siveiro
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:04
Robin1992 schreef op zondag 7 september 2025 @ 13:59:
Mijn ago t gaat na net 1500km niet meer aan, scherm aangesloten op de fiets van mijn partner (ook bafang techniek) scherm functioneert gewoon. Scherm van de andere fiets aan de ago t doet ook helemaal niets.

Ik verdenk de accu...

Heeft iemand ideetjes?
Doe dan de accu van de ene fiets in de andere...
Of is dit juist al wat je gedaan hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin1992
siveiro schreef op zondag 7 september 2025 @ 14:51:
[...]

Doe dan de accu van de ene fiets in de andere...
Of is dit juist al wat je gedaan hebt
Dat kan dus niet: andere fiets is een bsp topaz dus een andere accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siveiro
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:04
Oh...oke. wat je dan kan proberen is de accu eruit te halen en dan de fiets proberen aan te zetten. Dan is alles stroom/geheugen uit de fiets gezogen. Dan accu volledig opladen en dan terugplaatsen en opnieuw proberen.

Als dit niet werkt dan naar fietsenmaker of in je omgeving (mss via dit forum) vragen of er iemand anders is met een AGT om de accu even in je fiets te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin1992
siveiro schreef op zondag 7 september 2025 @ 22:22:
Oh...oke. wat je dan kan proberen is de accu eruit te halen en hem dan de fiets proberen aan te doen. Dan is alles stroom/geheugen uit de fiets gezogen. Dan accu volledig opladen en dan terugplaatsen en opnieuw proberen.

Als dit niet werkt dan naar fietsenmaker of in je omgeving (mss via dit forum) vragen of er iemand anders is met een AGT om de accu even in je fiets te plaatsen.
Dat had ik inderdaad al geprobeerd.
Ik heb toevallig donderdag de 2e service beurt staan bij bikebear Veenendaal (tenways dealer)
Ik breng de fiets er morgen al ff heen, ben indd benieuwd wat die doet met de accu van het showmodel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robin1992
Nou er is duidelijkheid.

Bij bikebear geweest accu van de demo in mijn ago t en hij werkt.

Oftewel accu defect... En dat na een klein jaar en 1500km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prammers
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 15:31
Robin1992 schreef op maandag 8 september 2025 @ 12:04:
Nou er is duidelijkheid.

Bij bikebear geweest accu van de demo in mijn ago t en hij werkt.

Oftewel accu defect... En dat na een klein jaar en 1500km
Neem aan dat je daarvoor gewoon aanspraak kan maken op de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin1992
prammers schreef op maandag 8 september 2025 @ 15:58:
[...]

Neem aan dat je daarvoor gewoon aanspraak kan maken op de garantie.
Ga ik wel vanuit, ze gingen hem direct claimen (fiets daar ook gekocht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T800s
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 12-09 08:47
Zojuist een nieuwe accessoire geplaatst op de site! Wel cool gedaan
https://www.tenways.com/nl/products/power-socket-cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:11

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@T800s wat mij betreft hadden ze dit standaard mee moeten leveren als het duidelijk niet goed is in de praktijk om de aansluitingen onbedekt te laten. Beetje vreemd dat Tenways met dit product nu voor het eerst aangeeft dat je je fiets beter niet zonder accu buiten kan laten staan, terwijl dat voor veel mensen juist de reden is dat ze een fiets met uitneembare accu hebben gekozen.

Het zou ze sieren om dit gratis beschikbaar te stellen aan iedereen die z'n fiets buiten heeft staan en binnen laadt. En/of om een 3d-model te delen dat iedereen zelf kan printen, want €15 voor een blokje kunststof?

edit: voor wie wel een kapje wil maar liever geen €15 besteed: Tenways CGO600 Pro battery protection cap - 3D model

[ Voor 15% gewijzigd door Gizz op 09-09-2025 10:24 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T800s
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 12-09 08:47
@Gizz Ik denk dat ze vooral hebben gekeken naar de vraag van de consument en dit juist een antwoord is op het amateuristisch geprint kapje.
Als je dan toch je accu verwijdert en je de connectie punten wilt beschermen tegen roestvorming o.i.d., dan is dit toch een leuke creatieve oplossing?

• erikenpeer
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 11-09 13:54
Ik ben opzoek naar een verstelbare stuurpen voor mijn ago x en een ander stuur, hebben jullie suggesties? met eventueel foto's erbij van hoe de fiets eruit ziet met een ander stuur?

alvast bedankt!

• neb0
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-09 17:40
erikenpeer schreef op woensdag 10 september 2025 @ 14:41:
Ik ben opzoek naar een verstelbare stuurpen voor mijn ago x en een ander stuur, hebben jullie suggesties? met eventueel foto's erbij van hoe de fiets eruit ziet met een ander stuur?

alvast bedankt!
Als het alleen om de breedte van het stuur gaat, kun je er ook een stukje afzagen aan beide zijden.

Misschien heb je hier iets aan: neb0 in "Het grote Tenways E-Bike topic"

Natuurlijk verandert het uiterlijk van je fiets (minder sportief).

• alienfruit

alienfruit

Heeft er iemand ervaringen met 24/7 buiten parkeren van je Tenways ebike? Ik neem aan dat het beste is om de batterij mee naar binnen te nemen? Mijn nieuwe huis heeft geen garage en mijn appartement is niet op de begane grond (twee en derde verdieping).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin1992
alienfruit schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 23:19:
Heeft er iemand ervaringen met 24/7 buiten parkeren van je Tenways ebike? Ik neem aan dat het beste is om de batterij mee naar binnen te nemen? Mijn nieuwe huis heeft geen garage en mijn appartement is niet op de begane grond (twee en derde verdieping).
niet 24/7 wel staat mijn ago t 5 dagen per week buiten (overdag) op mijn werk in weer en wind, met de accu gewoon in de fiets. wel heb ik recent een defecte accu gehad na net een jaar, deze is onder garantie vervangen.
aan de fiets zelf merk ik niets qua lak of iets, verwacht geen gekke dingen als de fiets maar regelmatig gebruikt word.
Pagina: 1 ... 43 44 Laatste

Let op:
In Nederland is bij wet vastgelegd dat een e-bike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u: Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Het vragen om, of bespreken/geven van tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen wordt gezien als opvoeren en is, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum. Dergelijke berichten worden derhalve direct (en doorgaans volledig) verwijderd.

Wordt een vraag gesteld ivm het omzeilen van deze beperkingen, rapporteer dan het betreffende bericht en ga er niet inhoudelijk op in. Hierdoor voorkomen we discussies over het grijze gebied en of de betreffende inhoud wel/niet ok is.

Het is niet de bedoeling om te vragen naar, en het delen van referral codes. Er is een specifieke subforum voor actiecodes waar het eea gedeeld of gevonden kan worden.